Nove brzdy do 4 tisic.. XT, nebo neco jineho?

83 nepřečtených
  • Tomkac

    Ahoj, jaro uz je tu a zase me posedla manie… Hodili by se mi nove brzdy.. Momentalne mam formula RX a byl jsem s nima 3 roky spokojeny.. Ale uz na nich jde poznat ze neco najeli.. Moc se mi nechce vyhazovat penize za nove desticky, vymenu oleje atd. a mrknul bych po nejakych novych.. Moc nemam prehled co je ted TOP do tech 4 tisic.. Nevite? Myslim jen paku,trmen,ha­dicku..

    0 0
    • JakeF  

      XT, nic lepšího nevymyslíš.

      0 0
    • KubaBajk  

      Řešit servis brzd tím, že koupím nové i když jsem byl s těmi dosavadními spokojený…hmm, moc nechápu.

      Jinak s XTéčkama vedle nešlápneš.

      0 0
      • Tomkac  

        stare prodam… zijem jen jednou :-D

        0 0
      • mr.antik  

        já to chápu… vyřešil jsem elixíry uplně stejně (resp. podobně)

        0 0
        • KubaBajk  

          Jenže s Elixirama jsi možná spokojený nebyl :), on píše, že s Formulama spokojený je.

          0 0
      • scret  

        tak co si budeme povidat, ono je to ekonomicky asi nejlepsi…

        Stary proda a tak bude mit za par kacek novy brzdy, na ktery pravdepodobne nebude muset zas nejakou dobu sahnout…

        0 0
    • tomxxx  

      Tak jestli si byl spokojenej s formulema RX, z xt budeš nadšenej jako malej jarda.

      0 0
      • Tomkac  

        u formuli byla brzdna sila docela festovni, zvlast ze startu, akorat davkovani bylo takove (hned) = kdyz se clovek leknul a sahnul rychle po brzde, tak to slo kolikrat do smyku.. na svem fr kole jsem treba jezdil avid code a tam to tak nebylo.. u tech xt je to jak?

        0 0
        • Tomáš  

          XTčka se dávkujou krásně plynule, žádný prvotní zakousnutí když nechceš.

          0 0
        • tomxxx  

          Formule maj hrozně krátkej chod, to XT nemaj a pokud nemáš úplně nesmyslně hadrový kotouče, tak nebudeš muset řešit žádný cinkání, což se o formulých nedá tvrdit.

          0 0
    • Bafoon  

      saint M820 páky, hadice bh90, slx třmeny – podle mě top :)

      0 0
      • Vilém  

        V cem jsou ty Saint paky tak vyjimecny?

        0 0
        • Bafoon  

          technicky? nevím možná tvar páky

          vzhledově? nejmíň hnusný :-)

          každopádně v přímém porovnání na stejných třmenech páky slx vs saint mi saint vyšel lepší,dávkova­telnější a chlup tvrdší na páce – ale ten rozdíl byl minimální

          0 0
        • tomxxx  

          Jsou to normálně páky XTR 2013 s free stroke a servo wave – takže XTR trail. Funkčně jsou ± stejný jak xt, jen lehčí a né tak hnusný.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to jo, ja myslel, ze jsou tam treba nejaky konstrukcni odlisnosti, nebo tak neco.

            0 0
            • tomxxx  

              Pochybuju, že se to bude nějak lišit, rozhodně ne nijak zásadně, funkčně to bude stejné.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JMT  

        Prosim, jen dotaz lehce mimo. Pujde mi ta hadice bh90 na m810 paky+trmeny ? Nebo jaka ? Origo hadice na stary Saint nikde neni :-/

        0 0
    • blackboy007  

      SLX BR-M666 nebo DEORE XT BR-M785 lepší nekoupíš

      0 0
      • Džey Ár  

        Ty XT-čka budou asi opravdu dobré když tu na ně panuje taková nevídaná shoda :-)!

        0 0
      • Džey Ár  

        Ty XT-čka budou asi opravdu dobré když tu na ně panuje taková nevídaná shoda :-)!

        0 0
    • Tomkac  

      Poradne jsem to nestudoval, ale je nejaky rozdil mezi SLX a XT?? Vim ze XT ma nejake to stelovatko navic, jinak o zbytku nevim.. Vaha a brzdne vlastnosti jsou lepsi?

      0 0
      • tomxxx  

        Štelovátko maj obě. Jediněj rozdíl je, že XT maj páku kovanou, slx maj páku jako ohnutej tlustej plech. Na kole to vypadá hodně stejně…

        0 0
    • Tomkac  

      Poradne jsem to nestudoval, ale je nejaky rozdil mezi SLX a XT?? Vim ze XT ma nejake to stelovatko navic, jinak o zbytku nevim.. Vaha a brzdne vlastnosti jsou lepsi?

      0 0
      • jIrI___  

        Třmeny jsou naprosto totožné, liší se jen barvou laku. Rozdíl je v páce, především teda XT mají navíc to kurvítko a jsou o pár g lehčí.

        0 0
        • pepek  

          Ta páka vypadá uplně stejně špatně, jak na mých starých 555, prolomená. Když chceš brzdit jedním prstem až za konec páky (jak je to ideální na elixírech), tak ti prst sklouzává dolů, což není optimální pro citlivost brždění, že.

          0 0
          • JakeF  

            Z čeho ti sklouzává prst? Z novejch XT? Jak by to proboha udělal? :D

            0 0
            • tomxxx  

              Taky nechápu, pro mě mačkat shimano brzdy je hrozný porno :D

              Seděj mi ergonomicky na jedničku…oproti třeba těm RX.

              0 0
            • ghostik  

              Já asi vím o čem mluví, mám teda SLX ale ta páčka má takový půkruhový profil, tak z toho trochu zklouzávají prsty. Avid má lepší, placatější.

              0 0
    • Nikovlas  

      Může tu prosím někdo jasně napsat, jakej je rozdíl mezi brzdami Deore, SLX a XT? Promiňte, ale vysvětlení, že jedny mají navíc „kurvítko“, je poněkud – jak to jen říct – k hovnu? Asi jako bych řekl – jo – jsou vlastně stejný, ale tyhle maj navíc tu „věc“. Člověk má hned jasno…

      Dík.

      0 0
      • fantozzi  

        Rozdil v samotne brzde Ti nepovim protoze to nevim. Ale pokud bys uvazoval o spojeni s razenim pomoci i-spec, tak XT je o level jinde. Kolega ma prave XT ktere se mi moc libilo, vzal jsem ale SLX a musim rict ze jsem zklamany. Zatim co XT se pri razeni ani nehne, SLX se hybe na vsechny strany

        0 0
        • tomxxx  

          Páč máte jeden asi ispec B (rok 2014) a druhej ten starej, ne? Jinak to s slx nebo xt nemá nic společného (nebo by nemělo).

          0 0
          • fantozzi  

            Oba 2 mame verzi A (se zobackem). Problem neni s uchycenim i-spec do brzdy ale samotneho razeni do i-specu (tady se to vykla).

            0 0
      • tomxxx  

        Deore: nemaj benjo, bez kurvítka (nastavení vzdálenosti páky bez použití imbusu)

        SLX: maj benjo, takže trochu jinej třemen než deore, plechová páka oproti xt

        XT: kovaná páka, jinak jak slx

        Jinak váhově se lišej, ale to je asi jasný…

        0 0
        • Nikovlas  

          benjo – to je ten proměnnej poměr přepákovní, nebo jak to nazvat?

          0 0
          • tomxxx  

            Ne, to je to čim je přidělaná hadice ke třmenu. Benjem můžeš nastavit úhel hadice a vypadá to pak lépe (každé kolo je jiné, takže potřebješ vždy trochu jíný úhel)

            0 0
        • jIrI___  

          XT mají na rozdíl od SLX a Deore především Free Stroke (nastavení délky mrtvého chodu)!

          0 0
          • Tomkac  

            Muzes mi prosim to nastaveni delky mrtveho chodu vysvetlit jako prvnackovi? Sice jsem strojar, ale s pribyvajicim vekem zacinam byt asi „lehce mimozni“ :-D

            0 0
            • jIrI___  

              Prostě volný chod, kdy mačkáš páku, ale brzda ještě nebrzdí. Při nejmenším nastavení začne brzda zabírat ± ve stejném okamžiku jako SLX, točením Free Stroke ten volný krok můžeš jedině prodloužit. Osobně neznám nikoho, kdo by ho dobrovolně prodlužoval, maximálně k vyrovnání drobných rozdílů mezi přední a zadní brzdou.

              0 0
              • Nikovlas  

                Takže to není totéž, když volím, v jaké vzdálenosti od řidítek mi páka začne zabírat?

                0 0
                • jIrI___  

                  No v podstatě je to ono, jestli si rozumíme :). Každopádně tuhle fičuru nemá žádný model nižší než XT.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Tak tohle si můžu doladit šroubem i na blbejch Formulích ORO K18 – když se sjížděj desky, začíná to zabírat víc u řidítka, tak pootočím šroubem… to jako SLX nemaj žádný řešení?

                    0 0
                    • Vilém  

                      A proc to resit pri sjizdeni desek? Nejak to nechapu.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      ORO K18 nastavení mrtvého chodu nemají, ty mají pouze nastavení vzdálenosti páky od řídítek.

                      A to co popisuješ je špatná konstrukce K18, kdy byla nedostatečně velká expanzka, která nedokázala plně kompenzovat sjetí desek a tím docházel k uvedenému problému (který by vůbec nestat neměl).

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Takže u SLX můžu taky nastavit vzdálenost páky od řidítek (současně tím nastavuji vzdálenost místa záběru od řidítek, protože mrtvý chod je konstantní), ale XT mají navíc možnost nastavit tyhle 2 věci nezávisle na sobě (a tedy délku mrtvého chodu)? Jde u XT ten mrtvý chod nastavit i kratší, než u nižších řad, nebo se dá jen uměle prodlužovat?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          jIrI to výše psal. Mrtvý chod se dá kurvítkem pouze prodlužovat (proto se tomu říká kurvítko). Tedy SLX jsou to samé jako XT v nastavení nejkratšího mrtvého chodu páky. A ano, XT mají dvě štelování (vzdálenost páky od řídítek + kurvítko).

                          A SLX samozřejmě jako každé jiné brzdy mají nastavení vzdálenosti páky od řídítek a v tomto případě točítkem (není potřeba imbus).

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Z toho vyplývá, že pokud nevyžaduju delší mrtvý chod (což nevyžaduju), tak je pro mě rozdíl mezi SLX a XT prakticky jen kovaná páka… a několik stovek… No asi tuším, co bych si pořídil…

                            Dík.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Loni jsem na všech kolech přešel na Shimano brzdy a cíleně jsem bral SLX (tedy schválně nebral XT). Zvolil bych tak znovu i při stejné ceně (když jsou SLX navíc levnější, tak nebylo vůbec co řešit).

                              Sem tam se někdo najde, kdo štelování mrtvého chodu používá třeba pro srovnání stejného pocitu přední a zadní brzdy (delší hadice zadní udělá své). Mě na tohle stačí nastavení vzdálenosti páky od řídítek (nemusím mít v klidové poloze vzdálenost přesně stejnou, nastavuju pro stejný pocit na páce při brždění; u dobře odzvdušněných je ten rozdíl pro dorovnání přední x zadní stejně minimální, že mi to vychází na první pohled ± nastejno od řídítek i pro klidovou polohu).

                              0 0
                      • scret  

                        pokud se nepletu, tak to mely tusim az K24ky?

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          K24 to měly kolečkem, K18 malým imbusem.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ne. K24 měly nastavování vzdálenosti páky od řídítek také na imbus.

                            Jak nadhodil už scret, tak oproti K18 měly FCS systém nastavitelný bez nářadí a to je právě nastavení mrtvého chodu páky jako mají XT.

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Aha – ok – já jen věděl, že maj navíc kolečko – nenapadlo mě, že je to takhle. Screta jsem špatně pochopil.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      A co se týká nastavení vzdálenosti páky od řídítek, tak to má dnes snad každá brzda (možná se najdou nějaké vyjímky, běžné to ale není, že by tohle nastavení chybělo).

                      I SLX tohle mají točítkem (není potřeba imbus).

                      0 0
            • ghostik  

              Free stroke – když ho máš vyplý, bude se chovat stejně jako SLX. Když jej „zapneš“ tak páka začne zabírat později. Výchozí poloha páky se nemění. To velké točítko na SLX na nastavení páky nastaví počáteční ale i koncovou polohu zárověn, protože brzda má pořád stejně dlouhý krok. Ale kdo by po free stroke toužil i na SLX, tak stačí přidat jeden červík a mají i freestroke.

              0 0
    • JFtryall  

      Mam pro tebe Avid Elixir 7 ctyrpistky komplet za 3,200 i s kotou­cema..:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.