• kpscz

    Zdravím,

    přemýšlím o novém kole – zaměření převážně cyklostezky, občas les a sem tam silnice na přejíždění.. předpokládám, že pro tohle zaměření bude nejlepší nějaké HT než FULL (full jsem nikdy neměl a ani nemám možnost vyzkoušet). Mám 172cm a 82kg

    Cena – do 50k + co bych si přál, ale není podmínka – teleskopické sedlo, vzduchovou vidlici

    Celkem se mi líbí tohle (rozdíl v nich moc nevidím, ale žádný expert nejsem)

    https://www.canyon.com/…-5/3126.html?…

    https://www.canyon.com/…-4/3240.html?…

    https://www.canyon.com/…-9/3153.html?…

    Které by bylo nejlepší ? Samozřejmě se nebráním ani jiným značkám, ale s Canyon jsem byl vždy spokojený.

    Díky za rady.

    0 0
    • kocers  

      Rozdíl je celkem velký a to v geometrii a s tím souvisejícím využití kola. Exceed je spíš sportovní kolo (agresivnější posed), Stoik je zase kolo zaměřené spíše do terénu na traily a Grand Canyon je zas mezi těmito dvěma (řekněme takové asi nejvíc turistické). Na tvoje využití bych teda vyřadil Stoika. A jestli Exceeda nebo GC záleží jestli jsi víc turista a nebo „závoďák“

      Jinak plno lidí ti tu asi i napíše, že pro tebe bude ideální kategorie Gravel kol. Tam neporadím, jde mimo mě.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

    • cyklista86  

      Jak pise kocers pokud budes jezdit prevazne po silnici(kolo nerozezna silnici od cyklostezky) tak na to je moderni HT ktery je delany na jezdeni v terenu overkill. V tom lese taky predpokladam, ze nebudes skakat a sjizdet nejake velke sutry, ale budou to proste lesni cesty. Tam to gravel zvlada taky.. Ale pokud nechces berany a chces „tank“ ktery projede bez vetsi namahy vsude, tak je HT do rychla(ve tvem pripade exceed) dobra volba..

      1 0
      • Kakobot  

        Karbonový rám je za mě lepší volba než hlína, takže bych osobně šel do Exceeda. Co se týče ostatních komponentů tak na polňačky a lesní cesty v pohodě postačí. Do budoucna můžeš udělat upgrade a budeš mít vymazlenou střelu na skvělém rámu.

        1 1
    • novas752  

      Vybíral bych mezi Exceedem a GrandCanyonem (u něho by bylo nutné vyměnit minimálně zadní plášť za rychlejší). Exceed maličko rychlejší, GrandCanyon maličko pohodlnější a dodá více jistoty v terénu.

      Stoic je mimo, to je kolo čistě na ježdění v terénu, cyklostezky pouze jako přesun do terénu.

      0 0
    • kpscz  

      Jenom dodám, že cyklostezky v okruhu 50km = není žádný asfalt, ale spíše pole a pod. terén.. asfaltové cyklostezky tady nemáme :)

      0 0
      • novas752  

        V tom případě bych bral GrandCanyon.

        2 0
        • JachymP  

          Já bych bral Exceed, vždyť on žádný terén jezdit nebude. Exceed pojede líp.

          0 0
          • novas752  

            Exceed je kolo na závodění, oproti GrandCanyonu je to méně pohodlné a ani to nemá teleskop. Kdyby na tom plánoval často závodit xc/xcm bylo by vhodné. Pro nezávodní ježdění mi přijde GrandCanyon vhodnější. Kdyby na tom měl jezdit často v terénu tak by byl lepší zase Stoic, GC je zlatá střední cesta.

            0 0
            • cyklista86  

              Aha vono to nema ani teleskopku? Tak to na polnacky nebrat..

              1 1
            • JachymP  

              Zas bych to tak nedramatizoval, podle toho dotazu by možná ani rozdíl mezi Exceedem a GrandCanyonem nepoznal. Ale i tak, na to co píše: já bych radši jezdil na karbonovým Exceedu než na hliníkovým GrandCanyonu. Teleskopka je prima, ale na cyklostezkách tak maximálně na nastupování… a pak se ještě hodí na tu jednu cyklostezku, kde jezdí TK75 ;)

              1 0
              • TK75  

                Já po cyklostezkach moc nejezdím, po polnackach takřka vůbec, takže netuším o čem je řeč a kterou myslíš

                Každopádně debata o ničem, řešit základní věci jako geo, teleskop atd stylem že jsou u mtb navíc a na obtíž?To si musí zhodnotit sám, kde chce jezdit a jestli chce i něco víc než jen objíždět polnacky

                0 0
                • JachymP  

                  Promiň možná jsem to spletl. Myslel jsem žes to byl ty, kdo sem dával obrázek nějaké cyklostezky, co byla spíš na enduro.

                  Máš samozřejmě pravdu.

                  0 0
    • Aduldinho  

      Já bych bral Rockridera: https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323483?… :-)

      0 0
      • novas752  

        Brzdy co nebrzdí, mizerná vidlice a kazeta na HG ořech, gratuluju.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • Lachtis  

      Vůbec neváhej, žádný divočiny počítám jezdit nebudeš a ikdyby sis dal „větší terén“ (každý má pojem větší terén trochu jinak hozenej), tak ten Exceed to dá taky v pohodě. Je to sice XC stroj, ale zvládne všechno tak nějak nejuniverzálněji. Na silnici a pevných cestách poletí a v terénu nebudeš o moc horší. Navíc karbonový rám je mnohem lepší, než hlína. Přesně tenhle model si teď koupil kámoš, jezdil jsem na tom chvíli a za ty prachy (měl to ještě ve slevě) je to fajn HT. Navíc, když Tě to hoodně chytne a budeš chtít víc lítat, tak u Exceedu máš dobrý základ v tom karbon rámu. Dáš lehčí kola, třeba i lepší a lehčí vidlu, nasadíš tleskop a to kolo posuneš úplně jinam…

      2 0
      • Velomiwookie  

        souhlas… jen skoda tech barev v nabidce, moc hezky to neni

        0 0
        • Lachtis  

          Kámoš má to stříbrné a z fotek jsem si taky říkal, že je to nic moc a v reálu? Hale úplně cajk, vůbec to nevypadá špatně, ba naopak, mile mě to překvapilo. Já bych ani s těma barvama problém neměl a na té stříbrné aspoň není tolik vidět prach apod.

          0 0
      • Cyklofanatic  

        Přesně.

        0 0
    • easyrider  

      Ideální zadaní na crossový kolo :)

      1 0
      • cyklista86  

        Krosove kolo jako dopravi prostredek s brasnama na jezdeni do prace, nakupy a pod. ok, ale pro sportovni ucely neni jediny duvod proc uprednostnit krosove kolo pred HT..

        0 0
        • easyrider  

          Lehčí vidlice, lépe se odvalující pláště… Ale chápu, že jezdit po silnici na horských kolech je český fenomém, takže ok :)

          1 0
          • cyklista86  

            Lehci vidle, ktera je v terenu na howno? A na MTB nemuzes dat lepe se odvalujici plaste? Kdyby jsi srovnaval trekove kolo za 15 tisic a MTB za 15 tisic tak ano to trekove kolo bude na silnici lepsi, ale kdyz srovnavas trekove kolo s karbonovym MTB, ktere vazi minimalne stejne ne li min jak to krosove kolo a v terenu se to ani srovnat neda?

            0 0
          • Lišák  

            Jezdit na silnici s rovnýma řídítkama je na houno.

            Když jsem poskládal toho zimáka (treking Author) v profilu, tak jsem tam měl několik set km rovný 580 mm s rohama. Pak jsem zkusil nasadit berany a ty už tam zůstaly. Kam Tě pustí úzký pláště, nepotřebuješ široký řídítka. S berany i při držení za páky je lepší aerodynamika, která se projevuje už od cca 20 km/h a dolní úchop v protivětru je k nezaplacení.

            Vím, že zrovna Tobě to sice píšu zbytečně (je mi jasné, že to víš), ale pro tazatele.

            0 0
          • novas752  

            No výborně, ale tady tazatel se na asfalt hned tak nedostane, takže je pro něj krosové kolo nesmysl.

            0 0
      • mr.nikdo  

        A co Grejvl? :D

        0 0
        • novas752  

          To mi do kopcovité krajiny s minimem asfaltu moc dobré nepřijde.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ale vzdyt se tu vzdy psalo, ze je to nejlepcejsi kolo.

            A o tech sutrech psal az pod mym prispevkem.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kpscz  

      Koukam, ze se tu rozjela docela diskuse.. Jeste doplnim, ze je tu hodne kopcovita krajina.. Proste venkov :) nedoslo mi predtim, ze kdyz jsem psal cyklostezky tak v praze = asfalt a u nas.. venkov = pole, louky a lesy :D nekdy obyc pole a nekdy drsnejsi jako kameny atd..

      Jinak teda jak jsem jiz psal, ten canyon neni podminka.. Rad se mrknu i na jiny znacky.. Krom kola z decathlonu, soused poridil pro celou rodinu a neni mesic aby s tim neco nekdo nemel :D a teda rozhodne nechci si skladat kolo od 1 do posledniho sroubku, ja budu rad kdyz slozim to co prijde v krabici podle navodu :)

      0 0
      • easyrider  

        A co se na tom každý měsíc poruchá? Krom rámu se samolepkou je na tom stejný osazení jako na všech jiných kolech. Jestli teda soused nepořídil jebky z 6 tisíc. Pro celou rodinu. Dohromady.

        0 0
        • kpscz  

          Koupil 4 kola (pro sebe, manzelku a dve deti 13 a 14 let) kola ho stala kolem 120tisic. Tak nejak se jim na vsech kolech sere vsechno.. V listopadu mu dali jedno kolo uplne nove, ale na tom pry jeste nejezdil

          0 0
          • JachymP  

            U Decathlonu je problém, že ty kola neumí seřídit. Takže pokud si to člověk neudělá sám, tak se to hned vysere.

            0 0
      • novas752  

        Ale on ten Canyon neni špatná volba, naopak, dobrá kola za dobré ceny. Skládat kolo po dílech je nesmysl, to je pro někoho kdo přesně ví co chce a sériová produkce to pro něho nesplňuje (specifické požadavky na geometrii, osazení, jedinečnost takového kola atd.)

        Doplňující informace na mém doporučení nic nemění. Exceed je na to kostitřas a Stoic je na styl ježdění „když pojedu z kopce tak to musí být terénem“.

        0 0
        • kpscz  

          No podle tech příspěvků tady si myslim, ze bude ten grand canyon 9 asi nejlepsi volba. Jiny teda nez klasicke horske kolo sem nikdy nemel a zadnej zavodak nejsem, ale obcas si taky rad zablbnu, ale nic velkyho.

          0 0
        • cyklista86  

          Proc by mel byt exceed kostitras oproti tomu grandu? To jestli to je nebo neni kostitras zalezi na obuti..

          2 0
          • JachymP  

            Přesně, exceed bude pohodlnější. Navíc je to karbon.

            0 0
          • novas752  

            A na vidlici. Která je o dost tupější než ta na GC9.

            Mimochodem na tom Exceedu by mě štval zadní třmen na flatmount = menší destičky které rychleji ubývají, trochu hůř brzdí a ten třmen se hůř seřizuje než klasický post mount. Navíc různé destičky na přední a zadní brzdu. GC má oba třmeny stejné.

            0 0
      • xtonda  

        Tak ono cyklotrasa není cyklostezka. Cyklostezky, tedy pozemní komunikace označené dopravní značkou C 8a, C 9a, C 10a, jsou všude v republice převážně asfalt, zámková dlažba nebo jiný typ zpevněného povrchu, občas šotolina.

        0 0
        • cyklista86  

          Asi tak ma se sakra vyjadrovat presne. :))

          0 0
        • kpscz  

          U nas jsou vsechny vedene jako cyklostezky a ani na jedny neni asfal a nikdy nebyl, nebo zamkovka :) a po zime je to spis na motokros.. Nez si to zase do leta sedne.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Hybrid trekkingu a gravelu.

        Bud to bude cross anebo trekking.

        To jsou zase marketingove srance :D

        0 0
        • novas752  

          No minimálně to nemá těžké nefunkční „odpružené“ vidlice, která se na většinu trekových/krosových kol cpou. Už to chtělo nějakou změnu, zájem o tuhle kategorii kol za poslední roky výrazně upadl ve prospěch xc mtb, gravelbiků a fitness kol aka silniček s rovnejma řídítkama.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Nebyly tam vzdy.

            Jeste par let zpet mel Felt model s pevnou vidli.

            To neni nezajmem, ale tlacenkou marketingu.

            0 0
            • TommyP3  

              Mám dojem že Cube tohle dělá roky a není na tom nic extra. Jen kolem toho není humbuk. Do Travel rámu jdou v pohodě nacpat 2.35 pláště a jede to pěkně po poli i po asfaltu.

              0 0
            • novas752  

              To nebyly ani na mtb no.

              0 0
          • Lišák  

            Fitness kola jsem nepochopil nikdy. K čemu je to dobrý?

            0 0
            • easyrider  

              Když chceš jezdit na silnici, ale nemáš rád skopové.

              1 0
            • novas752  

              Když jezdíš jen po asfaltu ale máš panickou hrůzu z beranů. :-)

              Ale třeba na fixkách se ty rovný řídítka vozí celkem často (na poměry fixek).

              0 0
            • mr.nikdo  

              Anebo mas problem se zady. Takovych uzivatelu tu par bylo.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • zimzum  

      Exceed CF 5

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • OndraHrk  

      Nevím jestli to tu už zaznělo, ale na čem jezdíš do této doby?

      0 0
      • kpscz  

        Starsi obyc horske kolo canyon stalo tenlrat kolem 15k

        0 0
    • FilipVM  

      Ahoj, má někdo zkušenost s vidlicí Giant Crest 34 RRL? Přemýšlím o Giant XTC SLR 29 1 nebo Kellys Gate 90 a mám otazník u té Giant vidlice. Podle zahraničních recenzí by měla být funkčně velmi dobrá, ale našel jsem nějaké starší diskuse, kde uživatelé řešili různé technické problémy, reklamace apod..... Třeba to poladili… Díky za případnou radu

      https://www.giant-bicycles.com/cz/xtc-slr-29-1

      https://www.kellys-bike.cz/…e-90-2023-31

      0 0
      • David888  

        Ahoj, tu vidlici mám přesně na tomhle Giantu XTC. Je tuhá, těžší (2kg), funkčně ale super. Chodí opravdu nad moje očekávání hezky.

        Po nějaké chvíli se mi udělala vůle ve vnitřních nohách. Poslal jsem na reklamaci, vidlici mi opravili, byla už bez vůle.

        Po dvou vyjížďkách se tam vůle zase udělala. Tak jsem ji poslal na reklamaci znovu a teď po měsíci mi napsali že na reklamaci není důvod, že vůle je tak minimální že to není vada.

        Nevím kde je limit jaká vůle je normální a jaká už ne. Rozhodně je ale větší než jsem měl a mám na jakékoliv jiné vidlici.

        Třeba jsem měl jen smůlu na konkrétní kus, nevím.

        Vidlice je to ale za mě jinak opravdu dobrá.

        1 0
        • Baf13  

          Mám tu vidlicí taky přesně na tomto Giantu a jak píšeš, chodí opravdu velmi dobře. U mě naštěstí bez vůle (klepu na dřevo), asi opravdu nějaký horší kus.

          Co se týče nějakých problémů na začátku výroby, tak mám pocit, že se jednalo o 130mm verzi.

          Jinak to kolo, na to, že je to hlína, tak je velmi lehké cca.12kg a za ten rok co ho mám, jsem pořád hodně spokojen.

          1 0
          • FilipVM  

            Díky oběma. Uvidím, jak mi kola, respektive rámy sednou při zkoušení a podle toho se nejspíš rozhodnu.

            0 0
    • Gwaihir  

      Si ten Exceed nebo GC někde zkus. Mám v Brně exceeda velikost M. Docela pár změn už jsem udělal…

      0 0
    • Dzany  

      Kup si exceeda, ten karbonový rám se chová daleko lépe než tvrdý hliník.

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.