Nenarazil jste někdo na popis, jak se sundavají nové kliky XTR. Na shimano webu techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M970–2592_v1_m56577569830608898.pdf je pouze tohle a tam chybí postup. Dík
Nenarazil jste někdo na popis, jak se sundavají nové kliky XTR. Na shimano webu techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M970–2592_v1_m56577569830608898.pdf je pouze tohle a tam chybí postup. Dík
Povolíš malý šroub na vymezovací matici – inbus 2,5. Je to matice na vnitřní straně levé kliky. Vezmeš TL-FC35, nasadíš ho na pojistný kroužek, vyšroubuješ po směru hodinových ručiček, otočíš TL-FC35 našroubuješ místo pojistného šroubu a 8 inbusem protisměru hodinových ručiček stáhneš levou kliku :-) Jde to úplně v pohodě. Pravou klikuvyrazíš přes hadr úderem dlaně do osy. Po zpětné montáži dotáhni pojistný kroužek jen lehce TL-FC35-kou prsty. Bohatě to stačí! Taktéž pomocí TL-FC17 jen lehce prsty vymezíš vůli mezi klikami a ložisky.
díky moc
Využiju tenhle Tvůj thread…, potřebuju sundat s Blura tlumič (vždy jsem dával do servisu celý kolo) a nevím jak na to. Jde mi hlavně o horní čep pod horní rám trubkou. Můžeš mi prosím poradit? nikde to nemohu najít :(
To je snadné, vyšroubuješ inbusem šroub z jedné strany. Místo toho tam našroubuj nějaký delší šroub a potom to vyklepej kladivem. Na hlavní rámovou trubku si namotej hadr, aby ti ji tlumič neotloukl, až spedne dolu. Zrovna o víkendu jsem to dělal a protože jsem to neměl rozhozený od konce listopadu, tak to bylo dost zatuhlý a chtělo to praštit docela dost. Jinak čepy doporučuji mazat anti-seize vazelínou, ta tam vydrží celý rok a čepy nevržou.
Tohle jsem fakt nikdy nedělal, tak se pro jistotu zeptám ještě jednou… vyšroubuju oba šrouby a pak z jedné strany našroubuju delší a přez ten to vyklepu, asi není jedno z které strany nebo ano?
Tohle jsem fakt nikdy nedělal, tak se pro jistotu zeptám ještě jednou… vyšroubuju oba šrouby a pak z jedné strany našroubuju delší a přez ten to vyklepu, asi není jedno z které strany nebo ano?
ne, ten přední pivot má šroub jen z jedné strany, z druhé je to napevno, poznáš to okamžitě, vraž z obou stran inbus klič a povoluj. Na druhé straně u vahadla je to jinak, tam jsou šrouby z obou stran.
Aha, díky, moc si mi pomohl!
Tak s tim mam bohaty zkusenosti a uz jsem to tu psal. Kdyby jsi chtel vedet jak to nedelat, tak si to najdi :D
Čau,chtěl sem se zeptat,dávám teď xtr kliky na kolo a nějak semi nedaří,nějak ta levá klika nechce sednout až na konec,nemám s tím zkušenost tak prosím o radu…tady sem našel jen rady na sundaní ale ne nasazení!Díky moc!
už sem ti to tam popsal :-)
Pokud někomu doma zbytečně leží originální vnější šrouby do klik XTR FC-M970, tak je koupím. Díky za nabídky.
Zdravím chtěl bych se zeptat,jaké jsou rozdíli mezi XTR M960 a M970,hlavně co se týče použitého materiálu a postupu výroby.Všiml jsem si že M960 mají přovodníky jakoby zapadlé blíž k ose.
A které by jste vozili vy?!
Rozhoduji si které mám jezdit…
Děkuji všem za rady.
rozdiel v materiali a postupe vyroby asi nebude ziadny a ak by aj bol pri jazde na bajku to nemas sancu zistit. hlavny rozdiel je ze 960ky su krajsie ale to pisem len preto ze ich mam.
Já mám taky právě M960,ale délku 170 mm a rád bych 175 mm.
Ty máš jakou délku??Nechceš vyměnit:)??
Moje jsou zánovní
délka 170mm to bude celkem boj je udat :D
Ještě by mě zajímalo proč tyhle novější stojí 7 litrů
http://www.kupkolo.cz/…liky32/Akce
a ty starší 12 litru
I převodníky na M970 jsou dražší…
Děkuji za objasnění
protože máme volnou tvorbu cen, a když si najdeš doporučené ceny Shimana tak se ti protočí panenky,
jinak u 960 je celkem problém atypycký rozměr převodníků a časem bude problém je sehnat, jinak kvaitou je celkem fuk jestli 960 nebo 970 jde jen o design , co se ti víc líbí
Taky jsem se tu už dočetl v njákém vláknu,že titanový převodník u M970 dělá neplechu tím že vrže podobně jako titan pastorky na kazetě XTR.Řešilo se tehdy že by to mohlo být nevhodným řetězem.
Co ty na to je to fám?
vozím na titanovém kole, titanové převodníky a titanovou kazetu a řetěz nevrže :D
jo a na ocelovém taky a taky to nevrže :D
Díky za info
Nejspíš je prodám a koupím M970(kupce mám dva) ale oba chcou jen kliky bez převodníků:(
prevodníky pre kliky FCM960 stále vyrába Specialites TA. Máme ich zvyčajne skladom :)
že je máš skladem je dobře, ale neznamená to že se budou vyrábět za pár let – tak sem to myslel
jj :)
no ale xtr za 650E to uz je trocha mimo…
Bude ten centimetr v součtu fakt tak moc znát? Nepůjde jen o nezvyk? Nikdy jsem jiné než 175 mm neměl, tak nemám vlastní zkušenost.
jo bude a hodně
Otázka nového nácviku šlapání? Myslíš, že se na to nedá zvyknout? A co 172,5?
mám na ruzných kolech 170/172,5/175/180mm kliky zvyknout se dá na vše, ale proč si zvykat na něco co je špatně?
To máš z historických dob? Nebo proč všechny ty délky?
podle delky klik – fixka, croska, silnice+ful, 29"
Je to skutečně hodně znát.Hlavně ti to rozhodí celej posed když daš kratší kliky.Hned jsem citil,že to chce sedlo trocha vejš a taky posunout trochu do zadu.
A nejsem žadnej jezdec s vysokou frekvencí šlapání,navíc většinu zavodů jezdím cross-country(kde je potřeba do strmých výjezdů mít co největší páku).Na maratony by se možná zvyknout dalo.
Aji na silničce mám 170 mm(ultegra) a nevyhovuje mi to.Navíc k tomu převodníky 53/39 a kazetu 11–23 takže jak mám před sebou kopce nad 14% tak to rvat abych to zvládl.
Co sem měl silničku před tím tak ta měla 175 mm(dura-ace) kazeta 11–25,převodníky 39/53 a ty stejné kopce se jezdili podstatně lépe.
A že by se mě jezdilo na rovince nják líp s kratšíma 170 mm tak to teda říct nemůžu.
Za mě 170 mm NEBRAT,pokuď máš 180 cm (±)
Ps:A to mám 170-ky na dvouch kolech:)
PPS:Nechce někdo koupit kliky Ultegra 2000km a XTR m960 , 500 km ?? :)
ja ma 175 ale kratsie som nikdy nejazdil ani doma ziadne kratsie nemam ze by som to skusil takze neviem ci by mi to vyhovovalo a aj tak moje su vylestene:)
Kontrolní otázka: jde na kliky FC970 namontovat převodník 32z bez demontáže klik z kola?
Vozil jsem to jako 2převodník s 36kou a ta jde vyměnit bez demontáže. Ale 32 nevím.
Dík.
proc by to neslo, sundas velkou tim padem i stredni pootocis mezi packy pretahnes prez pavouka a kliku.
Nekdy se musi odmontovat i mala, aby stredni sla dolu.
hlavně pokud je ta střední mohutnější jak třeba u XTR :D
je pravda ze ma ty prasivy plastovy nalitky tlusty, ale i tak se to da :-) nejak me to nedoslo, ja kdyz to sundaval na svejch tak sem tam uz malou pilu nemel :-)
Tak docela jste mě pobavili, no porád nevím jestli to de, nebo ne :))
pozn: točím s tím, jak s ježkem v kleci a ho.no:)
tak si řikam, jestli bys už je neměl stažený a zase nasazený než se to dozvíš…
:)tři:)krát:)
bez spešl klíče to nejde, záleží jestli ho má
Čau,chtěl sem se zeptat,dávám teď xtr kliky na kolo a nějak semi nedaří,nějak ta levá klika nechce sednout až na konec,nemám s tím zkušenost tak prosím o radu…tady sem našel jen rady na sundaní ale ne nasazení!Díky moc!
A jaký? 960 – 970 – 980???
970
přečti si návod, je to tam jasně popsané, přečti si tohle vlákno už sem to tu psal,
ale abys neřekl tak na levé klice je zevnitř matice kterou tu vůli vymezíš a šroubkem tu matici zajistíš v poloze kde potřebuješ
To ano, ale po zašroubování té vnitřní matice mezo klikou a miskami osy je víc jak 0.5cm mezera a s klikami si jde „pinkat“ z jedný strany na druhou, po vyšroubování té matice sice mezera zmizý, ale je teď mezi maticí a klikou. Navíc při pohledu do osy je vidět že osa není plně naražená do drážek v klice a to se mi na tom nezdá, ale přirazit kliky k sobě, mi za pomocí jemné síly nešlo. Samozřejmě nářadí mám, ale FC35 je stejně jen potřeba k zašroubování té plastové pojistky a vyndání klik…
poradne utahnout, pokud sou kliky nove chce to opravdu zabrat
co utáhnout? jediné jak lze kliký stáhnout k sobě je tou hliníkouvou pojistkou, ve středu ose, ale ta nevypadá na to že je k tomu určená. Hlavně potřebuji vědět, jestli je normální, že není osa plně doražená do levé kliky, nebo budu muset kliky k sobě sťuknout paličkou, nebo do FC35 něco kruhového vložit a kliky stáhnot jako klasickým stahovákem…
u levnějších řad se mi to zdá o dost jednoduší :)
imbus 8 a dotahnout predepsanym momentem, pak vymezit tou matici na leve klice.
ten bazmek je jen na stahovani, nevim co tady pises o palicce ty kliky se stahuji sroubem palicka ti nepomuze.
1, 2 Use the special tool TL-FC32 to install the right adapter (counterclockwise thread) and the left
adapter (clockwise thread).
Tightening torque: 35 – 50 N·m {305 – 435 in. lbs.}
3 Insert the right crank unit.
4 Before installing the left-side crank arm, check that there is no gap between the adjustment nut and
the crank arm (the nut should be fully tightened), and then set the left-side crank arm so that the axle
of the right-side crank arm unit is aligned correctly with the serrations of the left-side crank arm.
5 Insert an 8 mm Allen key and turn it clockwise to tighten the crank arm fixing bolt.
Note: The crank arm fixing bolt should be periodically retightened.
Tightening torque: 45 – 55 N·m {392 – 479 in. lbs.}
6 Use the TL-FC17 to turn the adjustment nut in order to adjust the play, and then tighten the
adjustment nut fixing bolt (2.5 mm Allen key).
Tightening torque: Adjustment nut / 1 – 1.5 N·m {8.7 – 13 in. lbs.}
Adjustment nut fixing bolt / 1 – 1.2 N·m {8.7 – 10.4 in. lbs.}
7 Turn the TL-FC35 counterclockwise to install the crank arm cap.
Note: At the time of shipment from the factory, the crank arm cap is installed to the crank arm, and
so use the TL-FC35 to check that it is securely tightened.
ntvl, zabrat za imbus vic nechces a palickou bys do toho mlatil:))
Najdi si na youtubku video, ja ho nasel do 30vterin…
Kdyz jsou kliky nove, musis za imbus proste vic zabrat, taky me to poprvy trochu vylekalo…
tak jak se zdá, je ta mezera normální, i když mi hlava nebere, proč se musí vymezovat tou maticí, když by stačilo jen dorazit kliky na osu. :)
Díy povedlo se! omlouvám se za ty nervy, ale na můj vkus to chtělo jen moc síly…
Díy povedlo se! omlouvám se za ty nervy, ale na můj vkus to chtělo jen moc síly…
no vida :D