Nové kolo do 15 tisíc - rada, velikost

5 nepřečtených
  • Twygger

    Ahoj,

    omlouvám se za nové vlákno, ale nevěděl jsem, kam dotaz zařadit. Potřeboval bych poradit ohledně výběru horského kola. Jsem student s hodně omezeným rozpočtem a rekreační cyklista. Chtěl bych kolo, které je relativně kvalitní a má na danou kategorii slušný poměr cena/výkon. S rozpočtem do 14000 kč jsem nakonec skončil u kola značky Radon, konkrétně http://www.radon-bikes.de/…am-29-50-le/ a http://www.radon-bikes.de/…-team-29-50/ . Dokázal by mi někdo říct, jaký je rozdíl v nabízených rámech, popř. který z nich je lepší? A ještě bych potřeboval poradit ohledně velikosti rámu, z toho jsem totiž po přečtení spousty vláken vztahujících se k danému tématu stále jelen.. Podle základního vzorce Radonu mi vyšla velikost 21, dělají však 20 a 22. Měřím 186 cm, vážím 70kg, délka nohou 88 cm, délka rukou 73,5 cm.

    Předem díky za rady a doporučení.

    0 0
    • anicomp  

      Modrý je letošní model, černý loňský. Letošní má lanka vedená uvnitř rámu a konickou hlavovku, ale hlavně je podle mě mnohem hezčí. Co se týče velikosti – 22" bude na tebe určitě velká. Jestli 20" bude ještě ok nedokážu přesně říct, snad poradí někdo jiný. Měl bych pro tebe podle mě lepší nabídku a na 21" rámu, případně napiš na anicomp (zavinac) seznam.cz

      0 0
    • author corsa  

      Zdravim,

      nechci základat nové vlákno – mám obdobný dotaz: horské kolo pro sebe kolem 15 tisíc.

      Měřím 187 cm a vážím cca 86kg. Roční nájezd do 2000 km (někdy více někdy méně). Jezdím převážně po cyklostezkách tady na Ostravsku – s povrchy asfalt, štěrk, občas bláto a tráva – do práce a o víkendu s rodinkou na výlety.

      Momentálně jezdím na letitém 4everu – model z roku cca 2003, koupeno v bazaru za 8k tuším. Na tomto kole jezdím už léta, natažený jak vosa na bombóně (připadá mi hodně dlouhé s nízko položenými rovnými řídítky, v pomalých zatáčkách je trochu nestabilní o nějaké jízdě ve stoje do mírného táhlého kopce se moc bavit nedá). Tím chci říct, že vše nové bude pravděpodobně lepší než to co mám teď.

      Nevím jestli má na jízdu vliv 26 popř 29 kola, takže mi jeto jedno.

      Původně se mi libila RB kola, ale je mi blbé za to dát tolik peněz, když to nevyužiju.

      Takže jsem se díval na kola TREKK a GT (avalanche, namátkou http://www.mojekolo.cz/…e-black-2014), popř. jsem narazil na toto http://www.mojekolo.cz/…-six-50-2013.

      Prosím o radu, případně doporučení, které kolo byste v této ceně brali vy a proč. Může mi prosím někdo poradit jestli vidlice Suntour jsou dobrym kupem ci nikoliv – pripadne kterou konkretne? Pamatuji si, ze v davnych dobach to byly sunty.

      Ohledne prehazovacek, presmykace a razeni celkove: nektere modely (viz zmineny GT avalanche) maji deore prehazovacku, acera presmykac a alivio razeni) – ma toto vliv na „kvalitu“ nebo je lepsi vzit vse trebas v aliviu? proc se to takhle kombinuje? myslel jsem, ze se osadi deore se vsim vsudy (razeni, presmykac, prehazovacka)… Nebo je to nejaky zlozvyk vyrobcu (skladacu) kol? Diky za vysvetleni.

      Jirka z Ostravy

      0 0
      • Erknold  

        Výrobci kol kombinují z důvodu prodeje. Každý v krámu přijde ke kolu, koukne, jaká je přehazovačka, pak mačkne na brzdové páčky a podle toho vybere kolo.

        Stavitele kol to dělají z důvodu finančního limitu, který jim dáme. Pak většinou se ušetří na přesmyku z nižší řady, nebo slušných klikách méně známého výrobce.

        Nicméně stavitel asi nikdy nebude šetřit na kolech, aby tam dal nezatěsněná ložiska RM35, do kterých se dostává prach ve velkém. Stejně tak se většinou snaží na to kolo narvat tu nejlepší vidlici, co daný rozpočet dovolí.

        Na to co píšeš, že jezdíš, a na to jakou máš postavu, bych spíše šel do 29. Na jízdě to asi až tak nepoznáš, ale na vzhledu to bude přiměřenější kolo jezdci :)

        Občas sem píše jeden uživatel z Ostravy Evilcleaner, skládá kola a vypadá to, že ví co dělá a má docela i přehled. Třeba by za 15k vymyslel něco s použitelnou vidlicí, slušnými koly s nějakým tím kompromisech na součástkách, na kterých až tak nezáleží. Můžeš mu zkusit napsat mejl.

        Jinak občas dostupnost kola v externím skladu znamená, že to kolo už není dostupné :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.