Ahoj,
Začal jsem po dlouhé době shánět kolo na ježdění po lese a sjíždění kopců, občas i na cestu.
Přijde mi za tu cenu zajímavé Stoic 4
Nebo se dá za ty peníze sehnat něco lepšího?
Mám 193 cm a 128kg
Díky za rady
Ahoj,
Začal jsem po dlouhé době shánět kolo na ježdění po lese a sjíždění kopců, občas i na cestu.
Přijde mi za tu cenu zajímavé Stoic 4
Nebo se dá za ty peníze sehnat něco lepšího?
Mám 193 cm a 128kg
Díky za rady
ROCK MACHINE Blizz TRL 70–29
Ještě bych 8000Kč přihodil a koupil Neurona 6. Za tu cenu je to naprosto super.
A když přidá 20 tak to bude bomba kolo
Nedá se pak časem upgradovat? Popřípadě co
díky
Na tom Neuronu není podle mě potřeba nic upgradovat, je to rozumně poskládáné funkční kolo.
Jen doplnit tubeless vložkou
Neurona klidně i 5ku, je slušně osazený za ty peníze
Za tu cenu to sice není špatný kolo, ale rozhodně stojí za to si připlatit za šestku, máš tam vidlici Fox s 34mm nohama (což se na větší hmotnost dost hodí) záplety DT, čtyřpístkové brzdy…
a nemá neuron limit 120kg ?
Moc nedá sehnat lepší leda výprodej Radon, nebo třeba Qayron.
Ale !
Maximální zatížení je součet hmotností jezdce, kola a zavazadel a tam jste docela na hraně. A při zamýšleném využití toho kola prostě nevydrží dlouho .
A dá se sehnat něco co by na tom bylo lépe s výdrží? Kdyby se ještě nějaké rozumné finance přidaly?
V cena do 40k určitě ne. Obecně 120–130 bývá strop většina normálních značek ikdyby jste přihodil 100k
Prostě počítejte s tím, že při intenzivní sportovním použití to nebude kolo který vydrž 20let, ale třeba mín než 5–10. Pak se minimálně ozve vidlice , výplety atd… … při křupnutí rámu počítat stím že duralové rámy jsou spolehlivě neopravitelné a sehnat rám se stejnými rozměry pro přeházení starých dílů je „výhra ve sportce“.
Co by mohlo pomoct je ocelový pevný AM/FR rám případně bike packing
Koukám , že u mi tam vypadla jednotka hmotnosti.Samo 120 – 130 kg . Dražší kolo neznamená že hned má větší nosnost.
Osobně bych bral toho Stoica a po třeba 4–5letech nezničeny prodat. Ono i s menší hmotností na kola která vám vydrží cca +20let zapomeňte.
Záleží jak to plánuješ s hmotností, jestli chceš zhubnout nebo co já vím, udržuješ hmotnost. Ty kola něco vydržej. Ale když na tom budeš dračit z kopce – skákat a co já vím co, tak to je lepší dělat až zhubneš třeba na 120kg. Co přesně vydrží a jak dlouho při 128kg a jestli praskne rám to nikdo neví. Když se k tomu budeš chovat mírně s respektem tak to snad chvíli výdrží.
Ta váha je dost limitující faktor. Limit bývá 300 liber (max 136 kg kolo plus jezdec). Skoro bych uvažoval si kolo poskládat sám. Nevím jestli ocelový rám má automaticky vyšší nosnost, ale třeba Jeronimo má teď moc pěknou cenu za ocelový rám: https://www.jeronimocycles.com/…abardo-crmo/
Pak by to chtělo nechat zaplést extra pevná kola klidně se 36 špicemi a dh ráfky. Vidlici to bude chtít s průměrem noh minimálně 34mm. Brzdy čtyřpísty. Řidítka taky radši nějaká masivní dělaná na dh. Zdytek je už asi jedno co bys tam naházel.
Jinak Stoic 4 za tu cenu je skvěle osazený. Rám je prý ale dost kostitřas: https://youtu.be/MGbFnQtcuDA
backpacking Marin https://www.marinbikes.com/…e-mountain-2#…
Extra pevná kola, nejsou hned DH ráfky a 36špice. Tam spíš jde o opravitelnost , na DH dnes stačí 28dratů… …což kdysi bylo možná tak na časovku :)
Ono ale i ti dh jezdci bývají docela vyžličky. Jestli má 128 kg bez hadrů, bot a přilby a dalšího vybavení + 15 kg kolo + nějaká ta voda v bidonech, tak jsme na celkové hmotnosti kolem 145 kg. To není málo.
Je limitován cenou, takže na top komponenty to nebude. Zároveň gramy honit nemusí. Klidně nechat zaplést něco na Shimano nábách, hlavně ať se tomu dá věřit, že z toho hned neudělá osmu.