• ovilas

    Ahoj,

    mám doma model SCOTT Scale 950 2017 a rád bych ho využíval i na závody. Neměl by prosím někdo tip, co postupně vyměnit, upravit? Nové kolo si dovolit nemůžu, tak bych byl moc rád alespoň za jakékoliv rady, jak si alespoň tento model trošku upravit, odlehčit apod., ideálně co nejlevněji…

    http://www.scottmtb.cz/…t-scale-950/

    Předem moc díky za odpověď! :-)

    0 0
    • Markony  

      Brzdy na 100%

      0 0
    • novas752  

      To bys asi mohl vědět sám co tě na tom kole omezuje.

      Já bycb už dávno vyměnil brzdy. A místo přehazky XT dát Deore M6000, má brzdu ramínka = nepadá z toho tolik řetěz.

      0 0
      • Romancero  

        ta brzda na hazce je tak důležitá? když má dvojpřevodník a smyk řetěz docela podrží..

        0 0
        • novas752  

          Tak v závodě když ti spadne řetěz je docela nepříjemný. Brzda tomu v zásadě zabrání, kromě fakt extra rozbitý pasáže kde už pomůže jen napínák, nebo jddnoplacka a vodítko. Ale takový pasáže na hobby xc závidech nejsou.

          A nejen padání to omezuje, taky míň mlátí řetěz o přesmykač nebo zadní stavbu a tišší kolo je taky příjemná věc.

          0 0
          • Romancero  

            ok.beru s brzdou na hazce nemám zkušenosti. Mně se dost často stávalo na trojplacce , že když jsem „odstřelil“ ze středního na malý, tak spadl řetěz mezi převodník a rám. Asi silnější pružina ve smyku dorazem se mi to nikdy doladit nepodařilo..(XT sada -rok výroby 1994)

            PS: ale jinak má ovilas moc pěkné kolo! Scottem jsem svoji MTB kariéru začínal (Scott Windriver) a přes Heavy Tool nakonec skončil u gravelu! veterána MTB 26 (rám Fort CrMo-viz profil) )si však stále hýčkám-je na něm prostě větší zábava :-)

            0 0
            • ovilas  

              Díky moc!! :-) Mám možnost sehnat si Shimano XT BR-M8100 od kamaráda. Postupem času, až si sjedu nynější pláště, zvažuji přechod na bezdušák, i když s tímhle ráfkem to bude asi nejspíš hodně práce…

              0 0
        • xtonda  

          Je to fajn, míň to mlátí, ale řetěz mi občas i tak spadne, na druhou stranu přesmykačem ho většinou za jízdy zase nahodím.

          0 0
    • Singlespeed  

      Vzhledem k tomu, že závody jsou pro kolo dost likvidační, předem neměň nic, možná ty brzdy (i když při závodech se téměř nebrzdí). Raději šetři na případné pozávodní opravy a výměny, kterých bývá zejména po blátivějších akcich opravdu hodně a občas to jde do tisíců.

      0 0
      • Alojs01  

        Presne tak.

        Navic nepise, kolik vazi… u tech brzd staci vymenit kotouce a az sjede, tak lepsi desticky.

        Jinak bych predem nemenil nic. Kdyz se mu to zalibi, za rok stejne bude ovazovat o uplne jinem kole…, tak je zbytecne, do tohohle rvat prachy…

        0 0
        • ovilas  

          Omlouvám se, zapomněl jsem- 12,3 kg. Osazení stejné přesně jako v odkazu.

          0 0
          • Singlespeed  

            Tak neřeš a závoď. Po sezóně až dvou intenzivnějšího závodění bude kolo po smrti, takže beztak budeš kupovat nové.

            0 0
          • Alojs01  

            Myslel jsem kolik vazis ty :-) Kvuli tem brzdam…

            Jinak vaha kola je OK.

            0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
    • scota  

      SLX, nebo XT kotouče ;-)

      0 0
    • žvejk  

      Odlehčís nejvic vymenou sedlovky a riditek za karbon, ale kolik do to chceš dat si už musíš ujasnit sam. Pak az slítáš kazetu, tak to nejlepe překopat na jednoplacku s výměnou klik… Ale to kolo je takovy zaklad, tak si myslim, ze jestli te to chytne budes chtít lepší. Asi proto ti tady vsichni rádi neřešít zavodit 

      0 0
    • ovilas  

      Díky moc všem! Máte pravdu, asi by se to v mém případě nevyplatilo. Odjezdím a uvidím :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.