• JirkaCFC

    Ahoj, před 4 roky jsem si koupil svoje první lepší horské kolo za cca 27 tis. Kč, hardtail. To nyní začíná dosluhovat a rád bych ho vyměnil.

    Několikrát jsem se v poslední době svezl na celoodpruženém kole a jízdu na něm si zamiloval.

    Bohužel nejsem úplný znalec a rozpočet mám omezen do 55000 Kč. Uměl by mne tu někdo nasměrovat, kterým značkám se vyhnout, jak kolo osadit..nebo se raději s tímto rozpočtem vybodnout na „celopéro“ a vybrat kvalitní hardtail?

    Díky za rady!!

    0 0
    • pocestny  

      Rozhoduj se podle svých preferencí. A kam tě to táhne, do jakého terénu?

      0 0
    • JirkaCFC  

      Ještě doplním, že bych rád 29" kola. Jsem poměrně velkého vzrůstu, takže počítám s rámem XL.

      0 0
    • Tecka  

      Pro inspiraci: ještě pět dnů bude v akci https://www.canyon.com/…-al-8-0.html – jen musíš být menšího vzrůstu (max 178cm?) protože větší kousky už jsou pryč.

      EDIT: aha XL – tak nic no :-)

      0 0
    • Lukas91  

      Spíše je otázka jak jsi velký, jak dlouhé máš ruce/nohy apod. Záleží, jaký chceš jezdit terén apod. Mohl by jsi nám i napsat, jaký zdvih by se ti líbil (Já bych to viděl 100 až 130 mm). Pohon asi deore (Možná i o něco vyšší).Více bych se zaměřil na vidlici a na zadní tlumič. Druhá věc je, pokud počítáš s větší údržbou celopéra. Možná by nebylo špatné podívat se na okolní obchody podívat se/projet se a dát nám vědět, o jakých kolech by jsi uvažoval a zde ti to zhodnotíme.

      0 0
    • JirkaCFC  

      Trochu oživím diskuzi. Zatím jen obhlížím různé značky. Co například toto : http://www.sterba-kola.cz/…tb-full-2015#…

      Co vy na to?

      0 0
      • pocestny  

        hlavní slabina je levnější vidlice, a vnitřní nohy má jen 30mm, za 40.000 je to už opravdu škoda

        0 0
    • wilda81  

      Co Jeffsy? https://www.yt-industries.com/…Category/509

      Vlezeš se přesně do limitu a lépe osazené nové kolo budeš hledat těžko.

      P.S. A kdybys netrval na 29", tak můžu nabídnout svůj Nukeproof TR275 (viz mé inzeráty).

      Ale nenapsal jsi jak jsi velký, tak aby ti zase nebylo malé ;)

      0 0
    • JirkaCFC  

      No tak jsem měl možnost se povozit na kole Scott Genius (a teď nevím to číslo..720?možná). Prostě celopéro, staré cca 5 let. Zadní tlumič měl řešený ještě souběžně se sedlovou trubkou.

      Co mě hodně bavilo, bylo zamykání Twinlock. Co už méně, to houpání i při zamčeném tlumiči na rovné silnici. To bych ale asi také přičítal stáří kola a mámdojem, že kolega, co mi ho půjčoval, ho již delší dobu neservisoval.

      Teď mám dilema…Na té silnici jsem vyloženě cítil, jak se mi ztrácí energie šlapaní. Což bylo při 100 km vyjížďce, hlavně ke konci, celkem vyčerpávající.

      Jak jsou na tom aktuální modely a hlavně jak dobře funguje zamykání zadních tlumičů? To mne teď zajímá asi nejvíc. Plánuji si půjčit ještě aktuální model a porovnat obě jízdy.

      0 0
      • snas89  

        Jakýkoliv full se bude trochu houpat. I když ho zamkneš.

        Jde o to, jak moc se „snažíš“, aby to houpalo, nebo naopak ne.

        Spíš si podle mě musíš najít takový systém, kde je ideální kompromis pohodlí x houpání.

        Při tom houpání sice ztráčíš malinko (na nějakých kolech víc) energie, ale teoreticky by si měl daleko víc energie ušetřit konfortem na kořenech apod.

        0 0
        • novas752  

          A naučit se šlapat plynule „dokulata“, to taky hodně omezí houpání.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • puka  

      Jezdím na kolech z roku 2010 a 2007 a žádné nedostatky nevidím. Přitom jsou deore/alivio. Možná by to chtělo pořádně seřídit, namazat.

      A také by nebylo od věci sem hodit link na tvoje staré kolo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.