Nový HT rám (jak snížit váhu?)

57 nepřečtených
  • AdamV

    Letos jsem postupně upgradoval výletní XC HT (zůstal jen starý rám), pravda spíš s důrazem na komfort než zrovna váhu. Výsledek je funkčně dobrý, ale váha nic moc, nemám přesně změřeno a nemůžu se dopočítat, nicméně to ukazovalo rámcově přes 13kg :( Vím že nadváha je hlavně na odpružené sedlovce (ale ta je hodně pohodlná, osvědčila se) a částečně pláštích.

    Jak byste poradili odlehčit, respektive přímo jaký rám ze zkušenosti (183cm/80)? Zatím zvažuju hlavně ten rám, buď nějaký lehký hliníkový za rozumnou cenu nebo celkem oblíbený a osvědčený noname carbon z eBay. Vzhledem k obvyklým trasám (40–100km 2/3 asfalt, 1/3 lesní-polní cesty) zatím nad fullem neuvažuju, i když bych upřímně podíl lehkého až středního terénu rád postupně zvyšoval až někam ke 2/3.

    Rám : Author Versus SX 2002 21"

    Vidlice : SR Epicon 2011 RLD 100mm TT

    Kliky : Deore M590 + FSA 48/36/26

    Přesmykač : XT

    Měnič : XT

    Řazení : XT

    Kazeta: XT

    Náboj přední : XT

    Náboj zadní : XT

    Brzda přední : Shimano Deore M595 + Disc XT 180 mm

    Brzda zadní : Shimano Deore M595 + Disc XT 160 mm

    Ráfek přední : Remerx Magic

    Ráfek zadní : Remerx Magic

    Pedály : XT

    Řídítka : Truvativ Stylo World Cup OS

    Představec : Truvativ Stylo World Cup OS

    Sedlovka : SR SP8-NCX

    Sedlo : WTB Vigo Team

    Pláště : Schwalbe Marathon Dureme 2.0

    0 0
    • Ruprt2  

      přes 13 se mi nechce věřit.

      Jinak je ti doufám jasné, že na rámu neušetříš 3kg?

      0 0
      • BigKarel2  

        Mě se taky zdá že to bude ve skutečnosti lehčí…

        0 0
      • t29  

        přes 13 kg je úplně normální váha. Kočičák v mém profilu se bez bižuterie sotva vleze do 12 kg a to tam mám véčka a nemám odpruženou sedlovku (zas mám těžké ráfky).

        Deore kliky = kilo

        Deore brzdy = kilo (bez kotoučů)

        rám tipnu přes dvě kila

        odpružená sedlovka = třičtvrtě kila

        pláště = kilo a čtvrt

        Dalo by se vyměnit Dureme za RaceKing Protection, to dá možná 200g, samotný rám dá tak půl kila, a pak začne tvrdá gramařina a osekávání pohodlí.

        0 0
        • AdamV  

          S váhami je to jak píšeš, zatím jsem nebyl ochotnej víc investovat třeba do těch klik nebo lepších brzd, když jsou Deore pro mne funkčně maximálně uspokojivé. Pláště jedou na silnici takřka geniálně, v terénu je to samozřejmě horší a trefit písek nebo jemný štěrk nebo bahno se rovná driftu obou kol :D

          Ty RaceKingy (Supersonic nebo letosni RaceSprot, asi ve 2.0?) se mi dost líbí, nejspíš do nich půjdu. Duše mám celkem lehké Hutchinsony (cca 165g), to je ještě dobré. Rám by v případě toho čínského karbonu nahnal i víc, 600–700g odhaduju. To už by dalo myslím s těma RK uspokojivější celkovou váhu.

          0 0
          • Deus  

            „Duše mám celkem lehké Hutchinsony (cca 165g)“

            :D

            0 0
          • t29  

            Tak na duších se dá dát deset deka :) Nějaké ultralight pod 120 g budou, akorát bude potřeba častěj dofukovat.

            Raceking je balon, takže by 2.0 měl stačit. Akorát jak se dívám na stránky hodně jsem té hmotnosti u Protection hodně fandil. Ale Racesport verze by měla podle zdejšícho ohlasů taky něco vydržet a jestli Dureme 2,0 má 600g kus, tak ušetříš třicet deka.

            Ještě mě napadlo, jsou ty ráfky vhodné pro bezdušáky? Raceking UST 26×2,0 má mít 650g, ušetřil bys sice jen čtvrt kila (vyhozením duší), ale snížil bys valivý odpor (Mlok určitě bude najde nějaké měření).

            0 0
            • AdamV  

              Dureme maj dokonce i něco přes 600g, mám tu obyčejnou drátovou verzi (skoro nejdou sundat/nandat :D ). Na kolech jsem trochu šetřil, Magic na UST pláště pokud vím nejsou, nějak mne netrklo, že by se mi to reálně mohlo v dohlednu hodit.

              0 0
              • t29  

                Podle téhle tabulky mají Dureme 26×2,0 s drátovou patkou vážit 640g. Oba pláště teda 1280g, se 165g dušema to je 1610g.

                Raceking 26×2,0 Racesport s kevlarovou patkou papírově 450g. K tomu lehčí duše, ať nežeru, 130g/kus = celkem 1160g, čili úspora 450g na pláštích a duších.

                Takže výměnou rámu a obutí jde celkem snadno dostat kilo dolů.

                0 0
                • AdamV  

                  Přesně tohle teď udělám jako první, pak nejspíš vydržím s rámem zbytek sezóny a napřesrok tam šoupnu čínskej carbon.

                  0 0
          • kyl  

            Já koupil čínskej karbon rám a váhu mi to srazí o 500g.

            0 0
        • Ossis  

          Deore brzdy bez kotoučů nemají kilo viz. třeba http://bikescale.com/index.php….

          Kromě plášťů/duší, rámu a sedlovky můžeš ještě něco shodit na sedle (a nejspíš přijdeš i o trochu toho pohodlí). Pak už ti tam zbydou jen drobnosti jako RU, objimka sedlovky…

          21" mi na 183cm přijde docela dost, každopádně takhle velký rám nebude jak pírko (koukat na reálné hmotnosti).

          0 0
    • Rubi  

      co posetrit na naky pekny full ram a pak oddelat odpruzenou sedlovku…

      0 0
    • Azmir  

      Tipuju že kolo má tak kolem 12, možná méně. Takže máš blbou váhu. Já bych asi neodolal a zkusil ten carbon :)

      0 0
      • AdamV  

        Já se právě dopočítal na komponentech i s odhadem těžkého rámu něco přes 12kg, tak mne to zmátlo, musím to zvážit na nějaké rozumně přesné váze.

        Zatím mám vyhlédnutý tenhle rám http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php…, bez DPH to vychází do ČR na zhruba 8–9 tisíc.

        0 0
        • Ruprt2  

          8–9 ti vychází kus nebo jako celek?

          Jestli celek, tak bych od tebe deset kousků za rozumnou cenu vzal :-)

          0 0
          • AdamV  

            Vychází to na cca 515 USD rám včetně hlávka (předpokládám i patka a upínák sedlovky) a dopravy. Bohužel je třeba přičíst pak ještě DPH co si tady vyberou celníci. I tak je to ale podle mne super cena za solidní lehký uhlík :) Že to není pěkně pomalovaný značkový rám by mne tolik netrápí, nebude tak svádět ke krádeži a funkčně nebude od řádově dražších daleko, Amíci na těch eBay carbonech jezděj docela tvrdě a držej.

            0 0
            • Ruprt2  

              no v tom odkazu co jsi postnul jich musíš vzít 5tun

              0 0
              • AdamV  

                To byl odkaz aby bylo vidět kdo to vyrábí a co to je :) Prodávají to normálně po kusech, ceny co jsem psal jsou na individuální nákup 1ks zjištěné mailem, normálně obratem odepisují. Takže při více kusech by se ušetřilo ještě na poštovném..

                0 0
            • kubad  

              515 dolarů je s poštou clem a dph skoro 14t.kč to už zase tak super cena není

              0 0
              • Nimrod  

                davide, pojď na icq, pokud můžeš :-)

                0 0
                • kubad  

                  cinkni mě na mobil sem mimo

                  0 0
                  • Nimrod  

                    po mobilu to moc nejde, budeš to mít na mailu, pak se na to mrkni, až budeš moct

                    0 0
              • AdamV  

                Těch 515 dolarů je včetně pošty, jak jsem psal a DPH + clo (na rámy z Číny 4.7%) pokud by bylo obojí vyměřeno znamená výsledek kolem 11–11.5 tisíce, to je imho pořád dobré.

                0 0
                • PatrikL  

                  no pod 10000kč stoja najlacnejšie nové full rámy s tlmičom a zárukou, hmotnosť by bola nejakých 3000g v tvojej veľkosti…

                  0 0
    • Hejdik  

      Na noname carbon rám bych se vyprdnul,pokud to bude z kategorie „nejlevnějších“,tak to stejně žádný zvláštní efekt mít nebude.

      Co tenhle rám?

      http://www.vcykloshop.cz/…sky/d-71426/

      Já ten rám držel v ruce a je opravdu pěkný.Deklarovaná hmotnost u 19" je 1390g.

      Pokud bys ještě přikoupil nějakou schopnou carbonovou sedlovkou a pohodlnější sedlo,tak bys možná ani nepořeboval tu odpruženou,tenhle rám má výborné tlumící schopnosti.Kamoarád ho jezdí a je velice spokojen.

      0 0
      • Evilcleaner  

        ono sice praská všechno, ale ten vautron o poznání více;)

        0 0
      • Sharka1  

        Nevim, jak muze mit scandium ram „vyborne tlumici schopnosti“… To muze rict jen nekdo, kdo v zivote na karbonaku nesedel :-D

        0 0
        • Hejdik  

          Tak co se týká toho tlumících schopností,tak o tom se nebudu přít.

          A navíc já jsem psal o low.end carbonových rámech,které nemají žádnou extra výhodu oproti dobrému hliníkovému rámu.

          0 0
        • Chaingang  

          zas takovej lehkej scandiák dokáže po půl roce neuvěřitelně změknout,takže je pak i celkem pohodlnej :D

          0 0
    • Deus  

      13 nebo 12 kilo… není to jedno? Sám si řekl, že výsledek je funkčně dobrý, a to je přeci nejdůležitější.

      0 0
    • antuch  

      myslím, že pro začátek bys ušetřil tak půl kila na sedlovce a pak taky dosta na pláštích…rám váhově tipuju tak na °1,8kg, tady moc neušetříš

      0 0
    • Lišák  

      Podle toho, co píšeš, bych Ti poradil takhle:

      Chceš pohodlí a postupně zvyšovat podíl terénu-tzn FS.

      K tomu pro začátek, kdy toho terénu ještě moc nebude, tak tyhle pláště a UL duše

      Já osobně mám FS raději, než HT i na polňačkách. Na asfaltu mě nijak výrazně neomezuje, protože nemám FR mašinu a nezávodím. Proto Ti, za svoji osobu, radím – jdi do FS.

      L.

      0 0
      • nox159  

        ja ti teda nevim s tema FF a UL dušema to mu teda dlouho nevydrží… :D

        chce shodit vahu ale zachovat funkcnost a pohodli ne? ;-)

        kdyz uz menit plaste a chce at je to pohodlne a rychle tak at da RK 2,2"

        a jestli FS nebo HT je na nem, ale pise ze FS nechce takze asi vi proc…

        0 0
        • Lišák  

          Co projde přes plášť duše nezachrání.

          Chce navyšovat podíl lehkého a středního terénu-chce FS, jen o to ještě neví ;-)

          0 0
          • Lišák  

            edit-na FF jezdí, pokud vím, Rychlej turista, a ten najezdí dost. Pro výletníka to nebude tragický.

            0 0
            • nox159  

              a jezdil jsi ho ty ze ho doporučuješ ? ;-)

              rychlej turista uz bude mit za tu dobu hoodne slusnou techniku a vi jak s nim jezdit… a taky vozi pevnou coz ho dost limituje ve sjezdech… ( a jestli se nepletu tak uz ho nevozi jak prestal zavodit nahodil misto toho RK ;-)

              jo a jeste jestli se nepletu tak ho rychlej turista vozil s mlikem a ne s duši ;-)

              0 0
              • Lišák  

                Já mám rád, když má kolo grip, proto slajky nevozím. Tudíž nemám zkušenost. Když se podíváš, co jezdí tazatel, tak FF na tom bude s gripem stejně a na každém kole ušetří tak 200g. A UL duše dají každá taky ± 100g. Ty jezdím a nezaznamenal jsem zvýšené množství defektů. Letos zatím 1500km, defekt 0. uk ťuk…

                0 0
                • JakeF  

                  Tak je radši nedoporučuj, když jsi je nezkusil… FF v tý 300g verzi je bláznivej plášť, měl jsem defekt i z kamínků na asfaltu, i když to ještě mlíko pobralo, mělo s tím problém, jak je tam málo gumy. Je to plášť tak na asfalt a na lesní cesty, kde není moc kamenů, ostřejší jízda po šotolině už je velká loterie.

                  0 0
                  • nox159  

                    ja s nim jezdim i v kamenech a pohoda :)

                    ale souhlasim s tim že neni odolny… na bezne jezdění bych ho jiste nebral… a jezdit ho s dušema je totalni blbost :)

                    0 0
    • yetti  

      Mám stejnej rám na zimkáku (viz profil) a važí přes dvě kila, takže je to pěkný těžítko. Jako zimák dobrý, ale přes sezónu bych na tom jezdit nechtěl.

      0 0
      • AdamV  

        To bych řekl odpovídá, v původním i upgradovaném osazení působí docela těžce.

        0 0
    • kubad  

      pokud ti jde o pohodlí šel bych cestou fulla, vyhodil těžkou odpruženou sedlovku, váha sice zůstane +/- stejná, ale bude to nesrovnatelně pohodlnější

      0 0
    • Joseph de Sax  

      rám a všechno ostatní odvrtej díru vedle díry a budeš konečně spokojený…

      0 0
    • AleZ80  

      Pobavila mě v té anketě otázka šetřit na full rám – tím půjde váha ještě nahoru ( sic se budeš moct zbavit tý odpr. sedlovky ).

      0 0
      • AdamV  

        To byla záložní možnost pro skalní příznivce FS, ke kterým se zatím neřadím :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.