• wito

    zdravím rozhodol som sa, ze si tento rok zadovážim cestak, momentálne jazdím uz od 2013 na specialized camber expert 2012

    spravím na ňom za rok 2000–4000km podla podmienok, myslím že na cestaku by som to držal v tých vyssich číslach ak ma slovenske cesty pustia :D

    co som kukal tak tento sa mi pozdáva https://bicykle.heureka.sk/…arc-50-2019/ aj výzorovo aj shimano 105 sú asi dobre

    a asi ist do Lka vsak? mam 187cm, cca 90kg

    vie mi niekto poradiť s výberom? nemám vôbec prehlad v cestných bikoch, či radšej isť do karbónu s nizsou výbavou alebo opak, pripadne priplatiť za lepšie, predsa len kupujem bike na XX rokov

    jazdím pohodlným štýlom a sem tam sa s niekym ponamáham, ale nič seriózne, hlavne nech je to v rámci možnosti pohodlne

    som tu hlavne aby som sa poradil, tak možno sa spýtam aj daku sprostu otázku

    0 0
    • Řepík  

      kolo neznám, ale jen při letmém pohledu mě odrazují ty mechanické kotoučove brzdy…to fakt ne…

      0 0
    • puka  

      Chceš čistokrevnou silnici nebo něco na vaše silnice? Osobně bych do kotoučových brzd na silničce nešel (zbytečná váha navíc, ne tak důležitý přínos). Když už, zkus se podívat po gravelu třeba v decathlonu .

      0 0
      • wito  

        3ja kamarati kupovali z decathlonu MTB a boli cele doskrabane a zle zlozene rad by som sa tomu vyhol i ked mi nevadi ta znacka

        je v tom rozdiel ci je to gravel alebo cestak? co som kukal tak len kolesa su trosku sirsie

        0 0
        • mr.ricardo  

          3ja – to až uvidí Doom, tak mu praskne žilka :)

          0 0
        • puka  

          Právě ty pláště jsou širší. Jinak to je stejný bike. Jestli chceš jet i mimo silnic, je to dobrá volba. Na honění kilometrů po silnici ti bude stačit obyč silnice se špalkovýma brzdama. Ušetříš si i nervy při seřizování.

          0 0
    • Coural  

      Mrkni na https://www.planetx.co.uk/. Při tvém rozpočtu si tam vybereš.

      0 0
    • Alojs01  

      Na 187cm velikost L asi ne…:-)

      0 0
    • wito  

      hmm nemyslel som zeby mi vyber trval tak dlho :D

      0 0
    • wito  

      premyslal som ze dam vyssi rozpocet na moj bike

      co poviete na tento? https://www.coolbike.sk/…30-2017-l-56

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jakou velikost?

        Uz se vlezes do tohohle i s vymenou kol.

        Velikost bych pohledal na jinych webech.

        Ten Scott s Tektrama – no nevim.

        0 0
        • wito  

          velkost mam L, 187cm je moja vyska, tak ten asi nebude pasovat

          priznam viacmenej pozeram ako v prvom rade ten bike vyzera a ci je karbon

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jak jsem psal – velikost lze pohledat na jinych webech.

            A nepsal jsem o karbonu – u kole za 60 na silnici by nemela byt rec o necem jinem mimo karbonu anebo Ti…

            Narazel jsem na to, ze na kole za 60 nejsou ani Shimano brzdy (rafkove), ale Tektro.

            A pak se rozhodni, jake kolo chces a na co. Cistokrevna silnice je neco trochu jineho nez Endurance…

            0 0
      • Cavendish  

        https://pardus-bike.cz/super-3 Za 2000Eur máš Pardus Super 3. Kompletní Shimano 105, karbon rám i vidlice. Karbon sedlovka i řidítka. Karbonová galusková kola + certifikace UCI.

        0 0
      • keremotto  

        Skus pozriet Treky – su to velmi dobre bicykle podla mna, jazdil som sest rokov jeden a bol som fakt spokojny..

        Domane:

        https://www.trekbikes.com/…l-5/p/24223/?…

        • ich endurance model, trochu drahsi a trochu tahsi ako Emonda

        Emonda:

        https://www.trekbikes.com/…l-5/p/24219/?…

        • ich „race“ model, avsak vobec by som sa nebal pohodlia na tomto bicykli, maju celkom vysoko hlavovu trubku a ram je dostatocne pohlodny ja bez roznych enrudance vychytavok (endurance bajky zvyknu mat specialne odpurzenia)

        Na tom Scotte budes asi dost natiahnuty – je to zavodny model – a na tvoju vysku neviem ci by bola vhodna tato velkost – to by si musel ist skusit osobne

        Pripadne tohtorocny model Defy, ktore snad budu este dostupne aj v tvojvej velkosti:

        https://www.giant-bicycles.com/…anced-2-2016?…

        • ale za mna skor tu Emondu
        0 0
    • wito  

      pozeral som si vcera vela o tejto defy

      celkom ma prekvapilo co tento povedal ako finalne rozhodntuie o tomto bike na youtube https://youtu.be/baVRc4OmJ5M?…

      0 0
      • keremotto  

        A ktorá vec konkrétne ta prekvapila?

        0 0
      • mr.nikdo  

        A to je duvod, proc jsi tady nekolikrat cetl – rozmysli si, co chces. Proto jsem se divil Canyon Endurance X TCR. I ten Scott byl vylozene zavodni raketa (jak TCR).

        Defy je pohodlna – zadek pekne pracuje, takze i na hrbolate ceste jedes pohodlne. Je zaroven i tuha – co se slapani tyce.

        Jinak Giant uz par let dela D-Shaped seat post. To stejne ted vynalezl po urcite dlouhem vyvoji (a drahem) Specialed pro Roubaix :-D.

        0 0
      • roupik  

        Defy v té šedé barvě se mi líbí a co jsem slyšel ohlasy tak je to na silničku hodně pohodlné kolo…sám mám Canyon Endurace

        0 0
    • wito  

      ano trosku som uz pomyleny co vlastne chcem, denne kukat 5 hodin po strankach cestne bicykle ma zmagorilo

      primarne hladam full carbon na kotucoch s designom co nevyzera ako zo sedemdesiatych rokov, preto som postnul ten foil, lebo vyzualne sa mi pacia ich ramy

      co ma prekvapilo tak ten rozdiel medzi defy a tcr, ze je to taky rozdiel v tom ked sa chces s niekym ponahanat

      0 0
      • mr.nikdo  

        „Dnes“ mas rozdil mezi silnici-Endurance-Cross-Gravel skoro jako Dirt-XC-Enduro-Freeride-Downhill biku (je jedno jestli pevne anebo celoodpruzene).

        Neni to jen o plastich, ale o geo, pripadne reseni karbonu (pohodli)…

        Klasicka silnice – rychla, pevna, nemusi byt uplne pohodlny posed. Tedy na SK na horsich silnicich budes vyklepanejsi a znechucenejsi.

        Endurance – dalo by se rici – na delsi vyjizdky pro amatery. Pohodlnejsi geo a pripadne i stavba ramu.

        Tohle si rozhodni, pokud chces jezdit jen po silnici. Pokud chces jezdit i treba po sotoline, tak jsou tady dalsi varianty – Gravel, CX.

        Tohle rozhodnuti je zaklad a to, ze chces karbon + kotouce je spis dodatek.

        Jeste tip – promysli si, jake kopce chces jezdit. Protoze to, ze je nekde kazeta 11–32/11–34 neznamena, ze maji kola stejne prevody. Zrovna Canyon Endurance ma kliky 52/36. Ja chtel kvuli kopcum a vyletum kliky 50/34, protoze 52/11 vim, ze nikdy nikde nepojedu ;-).

        Kdybys byl mensi, tak by ses musel koukat jeste na delku klik, kdy tam jsou schopni narvat 165 mm kliky i na model S, misto 170 mm…

        0 0
      • vt  

        IMHO by v tvem pripade bylo nelepsi si ty kola vyzkouset, rozdil v geo je obrovsky … teda pokud ti nejde jen o ten vzhled :-)

        0 0
    • wito  

      neviem uz najst ziaden link, ale davno som jazdil na tomto https://www.mtbiker.sk/…-vel-xl.html ale L velkost a bolo to v pohode

      ale hej pojdem skusit, i ked lokalne mozem skusit iba kellys a author

      0 0
      • keremotto  

        Velkost „L“ nie je velmi dobra informacia.. kazdy ram ma inu geometriu, kazdy vyrobca to znaci inak.. takze je nutne pozerat sa na rozmery ramu

        Tato merida ma klasicku, skor race geometriu

        Stale sa mi zda, ze by ten Trek Emonda mohla byt dobra volba pre teba, je to race bike, ale vcelku pohodlny. A co sa tyka kotucovych brz – uccinost je urcite lepsia, ale zasa bicykle v tejto cenovej kategorii uz na rafkovych brzdach mauj vahu okolo 8.5kg bez pedalov a kotucove brzdy este nieco pridaju – takze aj toto by som zvazvill

        0 0
      • keremotto  

        A urcite sa oplati zajst sa na bicykel pozriet osobne, v okolo 50 km snad budu predajne, ktore budu mat vacsi vyber bicyklov.

        0 0
      • keremotto  

        Este z tych endurance modelov:

        https://www.cannondalebikes.sk/…e-carbon-105 – na klasickych brzdach

        https://www.cannondalebikes.sk/…bon-disc-105 – na kotucovych

        https://www.specialized.com/…aix/p/170558?… – len Tiagra

        Ale tieto dve su trochu drahsie, vlastne celkovo tie endurance modely budu o nieco drahsie nez klasicke

        0 0
    • roupik  

      Doporučil bych všema deseti Canyon Endurace, ale chápu že může být pro někoho překážka omezena možnost kolo vyzkoušet a v tvém případě jsou i ty splátky nereálné…ale kolo je to super a v černé je pro mě i vzhledové paradni

      0 0
      • well  

        Ve výběru silničního kola je Canyon velmi silný hráč.

        Kvalita je bezkonkurenční. Jestli nevadí design, tak se nedá šlápnout vedle.

        0 0
      • lunochod  

        Píše, že hledá něco na „tento rok“ ..... čekat půl roku na dodání, to už si letos moc nezajezdí :-)

        0 0
    • wito  

      ok bol som skusit https://www.coolbike.sk/…el-velkost-l

      a celkom som sa zmotal

      hlavne nieje tam ten cudny hydraulicky system co ma giant

      akurat s velkostami mam problem, L velkost konci pri 186 co je moja vyska

      0 0
      • keremotto  

        Vyzerá dobre ten Scott.. ak sa ti pacil, tak v nom nevidim problem.. podla toho co tu hadzes za bicykle, tak sa ti viac pozdavaju race modely.. zasa samozrjme to neznamena, ak je to race bicykel, ze to bude nepohodlne.. ak nemas nejake problemy s chrbtom alebo co, zeby si potreboval byt co najviac vzpriameny tak bezproblemov i takyto bajk aj na dlhsie vyjazdy…

        co sa tyka velkosti, to sa tazko radi, ale obecne mensi ram sa lahsie doladuje ako vacsi.. a ked si bol skusat tak co si zistil? Skusal si to Lko? Ake sa ti zdalo?

        0 0
        • wito  

          mali len M/L velkost tak som moc nehrotil

          aj riesili ci mojich 90kg je moc

          asi neboli zvyknuty na niekoho ako ja ze dojde kupovat taky bike :D

          0 0
      • ms82  

        Mam 189 cm a velikost XL. Nedavno to ale rozdelili a normalni Addicty jsou vic endurance silnicky, maji pak jeste RC. Podle geo, kterou jsem nasel na netu, to ma frame stack a reach: 592.3 a 384.6, kdezto moje XL: 587 a 399. Takze je to kratsi, ale vyssi.

        Je tam nova 105 a disky, ja mam starou ultegru a rafkove brzdy. Ty jejich zakladni kola jsou docela odolne. Nalozil jsem jim slusne a pode mnou se ani nehnou (64 kg). Odesel mi ted zadni naboj, najeto asi 7.5k, ale to se stat asi muze. S kolem jsem spokojeny. Neni to nejlehci, co muzes sehnat, ale pokud nemas pres 5 W/kg, tak Te to omezovat nijak zasadne nebude :-)

        0 0
    • wito  

      nahodou som znova natrafil defy ale na vyssiu radu https://www.coolbike.sk/…18-velkost-l

      oplati sa investovat o 400€ viacej do tejto vybavy? a uz dam pokoj fakt :D

      0 0
      • Dawem  

        To vypadá dobrě i za hezkou cenu. Jak to tady sleduji, tak už si něco kupte a konečně jezděte :D. Jinak mi přijde el. řazení jenom luxus navíc (ALE nikdy jsem s tím nejel).

        0 0
        • w4c  

          Já měl tu možnost to otestovat a funguje to pěkně, řazení šlo krásně lehce a neustále se dolaďovalo, když se víc křížil řetěz.

          Ale jestli bych do toho šel taky nevím, na mechanické sadě se nemá co porouchat tady jsou hned 2 serva + nějaká elektronika v pákách + baterie, snad to mají vychytané.

          0 0
        • klobrch  

          Elektronické řazení oproti mechanice je fakt znatelný rozdíl. Hlavně ve funkčnosti a seřízení. Zrovna tak dnes bych už silničku chtěl jenom s kotoučovkama.

          0 0
      • roupik  

        super cena a ještě s el. řazením…neváhej

        0 0
      • mr.nikdo  

        Hlavne pocitisi karbon rafky a naby maji tusim od DT… ;)

        0 0
      • ms82  

        Jestli je to nova ultegra (8000), tak bych bral a jezdil.

        0 0
    • wito  

      ano som spekulat a rad idem do maximalnych detailov :D

      akurat som sa bavil s jednym co si chodi jazdit aj na tour de france a on mi zas odporucal ist radsej do 105 vybavy a 2019 rocnika ako ten 2018 a na ultegre je to rozumne?

      0 0
      • roupik  

        osobně bych vzal raději loňský ročník na ultegře (pokud je to 8000 řada), ale funkčně mezi ultegrou a 105kou nebude žádný výrazný rozdíl

        0 0
        • milan.v  

          Ano, rozdíl mezi 7000 a 8000 není žádný.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Ale no tak… To jsou zase takové legendy, že není rozdíl mezi Durou a Ultegrou, Ultegrou a 105…

            0 0
            • milan.v  

              8000 a 105 je skutečně legenda, tam je rozdíl opravdu znát… Ale konstrukčně stejné 7000 a 8000?

              Není rozdíl ani mezi Di2 sadami Dura-Ace a novou Ultegrou, vím, o čem mluvím… ;o)

              0 0
              • wito  

                ok ak je ten rozdiel citit tak pojdem teda do toho r8000 bicykla

                0 0
      • mr.nikdo  

        Letosni model ma zvlastne resene vedeni hadic a bowdenu. Tenhle to dle mne lepe resene.

        0 0
    • wito  

      co kukam na fotky tak vyzera ze to je r8000, r6800 mala zadny presmikovac obli a tento ide do spica cize by to mala byt ta novsia verzia

      0 0
    • wito  

      ok giant defy 0 objednany, potvrdili mi ze to je r8050

      dakujem vsetkym za ich cas a trpezlivost pri mojich otazkach :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Neni zac. At jezdi a dela radost.

        Btw – tolik reci a spekulaci…

        0 0
      • keremotto  

        Haha, tak to si pekne stupol od hliikoveho kellysu na 105 k tomuto :D ale budes spokojny, super bicykel :) elektronika, karbonove kola ak sa nemyslim, tak to je uplne super.. a este k tomu za taku cenu

        0 0
        • wito  

          hej trosku som to „vysperkoval“ :D

          potom sem napisem pripadne poslem fotku z prvej jazdy ked uz konecne prestane prsat :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.