• Fofrník

    Ahoj. Mám technický dotaz a prosím o radu/zkušenosti.

    Na nových kolech budeme mít pohon 1×12, který ale hůře konkuruje možnostem pohonu 2×11. Přesto ten 1×12 chceme. Zároveň jezdíme v rámci doplňkového tréninku trasy s různým profilem. Někdy jde vyloženě o nastoupané metry, někdy jen o celkové kilometry. Logicky mě napadlo, že díky direct mountu lze podle profilu tratě převodníky měnit, například sundat 36t a nasadit 32t. Ale co s řetězem? Měnit ho podle velikosti převodníku, nebo délku řetězu nastavit na „střed“ mezi dvě používané velikosti?

    Prosím bez posměšků a hloupých poznámek. Nejsem závodní biker a ptám se z pozice laika na věc, která možná napadla více lidí.

    Děkuju moc.

    0 0
    • Heatly  

      Dej 34 a jezdí pořád. Já měním dvakrát za sezónu na 32 zubů jen když jedeme bikepacking.

      3 0
    • Georrge  

      Uz se to tu resilo, myslim ze zaznely zkusenosti, ze par clanku navic by nemelo vadit. Ale nastavil bych to vetsi prevodnik, jinak muzes neco urvat.

      Rozdil 32 a 36 uz je ale docela dost, no v nejhorim muzes vozit rychlospojku s jednim clankem navic a proste retez prodlouzis.

      Myslim si ale, ze te ve vysledku meneni prevodniku bavit nebude a najdes nejaky kompromis.

      2 0
    • Mustafa  

      Jsi si vědom toho, že pro výměnu převodníku budeš muset pravděpodobně kliky sundat? Předpokládám, že tam není nějaké řešení typu OneUp Switch atp..

      0 0
    • jonti  

      Jeden prevodnik, co nejvetsi, nechal bych 36. Krome par velmi prudkych vyjezdu to pro cloveka co resi trenink staci.

      Ohledne retezu si rovnou odpovidas, pro zmenu o 4 zuby to chce taky kratsi nebo delsi retez a nastavit prehazovacku. Preto skoro nikdo prevodniky nemeni.

      Rozsah 1×12 je velky, neboj se toho.

      0 1
      • JachymP  

        Absolutní souhlas, ta „snadná výměna převodníku“ byly jen kecy když výrobci chtěli protlačit 1×. Je tam past vedle pasti, kromě délky řetězu ještě nestejnoměrné ojetí převodníků – stejně by to mohlo zlobit. Nech 36z, s tím se normálně jezdit dá, není třeba to vyměňovat.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomxxx  

      Převodník nikdy vyměňovat nebudeš.

      1 0
    • Libores  

      Výměna převodníku je otázkou 10 minut. Na některé závody (24h) nebo cesty s bagáží do hor jsem to praktikoval, není s tím nejmenší problém. S rozdílem 4z si přehazka poradila.

      0 0
    • oddie  

      Já s sebou vozím 3 nejpoužívanější převodníky a na výměnu mám vlevo takovou malou páčku :)

      5 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • scoty  

      Nejezdíte závodně. Převodník bych určitě pravidelně neměnil. To je vopruz: délka řetězu, různé ojetí, nastavení šaltru…

      Tak že:

      36z : silový dupač na tvrdém kole, gumy 2", rovinatější terén

      34z : dupač xc, mirny kopcovitý terén, gumy kolem 2,2"

      32z: jezdec preferující terén techniku, trail, enduro, s fyzičkou, gumy 2,3 a víc

      38, 28 : jezdec v terénu bez fyzičky.. :)

      7 0
      • osobne  

        Jezdí trasy s různým profilem, tak to já bych převodník určitě měnil. Bydlím na rovině u Kolína a vím co to je za změnu, když jedu na dovolenou do kopcovitého terénu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.