Obnova řazení silničního kola

31 nepřečtených
  • Adin

    Ahoj,

    před 10 lety jsem si koupil karbonovou silničku osazenou komplet sadou Shimano 105 5700, aktuálně najeto 50k km a páky už jsou na odpis. Náhradní se nedají sehnat, tak bych vyměnil páky za Tiagru 4700 + přehazovačku a přesmyk. Můžou zůstat kliky a brzdy 5700? Shimano to v tabulce kompatibility neuvádí.

    Ještě přemýšlím, že bych vzal páky, přehazku a přesmyk pro Shimano 105 R7000 mechaniku a 11sp kazetu. Není to o moc dražší a na ořech Mavic půjde. Půjde to ke klikám a brzdám 5700 nebo potřebuji nové?

    Očekávám od toho, že bych ještě 2–3 roky odjezdil. Loni jsem kupoval nové MTB, letos chci Gravel. Tak sem mi nechce ten samý rok koupovat i novou silničku. Navíc mi nová silnička nic moc nového nepřinese, po elektrice netoužím, mám to jen na turistiku.

    0 0
    • novas752  

      V případě Tiagry třmeny i kliky mohou zůstat, v případě 105 mohou zůstat jen třmeny.

      Ale jestli chceš i gravel tak si to dobře rozmysli, taky by se dost dobře mohlo stát že po jeho koupi bude silnička akorát stát v koutě…

      1 0
      • Hrabex1  

        v cem spociva nekompatibilita klik u 10s a 11s systemu? Nebo jinak, co by se stalo, kdybu tam ty 105 kliky dal?

        0 0
        • novas752  

          Šířka řetězu 10 a 11, vzdálenost převodníků, posun klece přesmykače.

          0 0
          • Hrabex1  

            Vzdalenost prevodniku: Razeni presmykace ma tedy jiny krok? Muselo by se vymenit razeni i presmykac?

            Sirka retezu: 11kovy retez by se na prevodniky „lepil“? Vim, ze na MTB tady uzsi retezy doporucuje kdekdo a nepredpokladam, ze meni i prevodniky…

            Posun klece: jina retezova linka?

            0 0
            • tomvv  

              Mám v plánu vyměnit tiagra kliky za 105 a když jsem přes Vánoce na netu hledal jestli to lze, tak v několika diskusích psali že úplně bez problému.

              S šířkou řetězu problém nebude, jezdím 11s na 10s tiagra a je daleko tišší a líp řadí.

              0 0
              • Hrabex1  

                taky si myslim. Dej vedet, jaky to bude, az to bude. dik.

                0 0
              • McBlacky  

                Mame doma kolo na 11spd 105 a ma tiagra 10spd kliky a chodi to v klidu. Nebal bych se toho

                0 0
                • koko0925  

                  3 roky jsem jezdil 105ku 7000 na klikách ze starý 9kový Tiagry. Problém nastal jen když tenký řetěz zůstal mezi převodníky. Při správně nastaveném smyku se to eliminovalo na minimum případů.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    dik obema za postrehy

                    0 0
                  • Hrabex1  

                    dik obema za postrehy

                    0 0
                    • Jason Voorhees  

                      Teď mi došlo, že mám asi taky 10sp převodníky a přesmykač (105 5700) a vozím řazení, řetězy a kazety 11sp (105 r7000), žádnej problém neregistruju. Ale asi jsem kdysi malinko upravil klec přesmykače, už si nepamatuju.

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        ja mam ratim opacnou zkusenost – silnejsi retez na slabsi voditko presmykace a taky s tim nikdy problem nebyl

                        0 0
                      • Hrabex1  

                        ja mam ratim opacnou zkusenost – silnejsi retez na slabsi voditko presmykace a taky s tim nikdy problem nebyl

                        0 0
      • Adin  

        Ok, zvážím jestli mi ten jeden pastorek stojí za nové kliky.

        Že bych nechal silničku ladem se nebojím. Kamarádi co Gravely mají mi po silnici absolutně nestačí, takže náhrada to pro mne není. Mám pocit, že potřebuji třetí kolo na trasy, kde se střídá asfalt s terénem. Obavu mám opačnou, že mne nebude bavit Gravel.

        1 0
        • hrota  

          Do úvah zahrň taky kola, pokud tedy nemáš 11sp variantu ořechu :)

          0 0
        • skaj  

          U gravelu je to ted tak, ze se delaji ve velkem rozsahu pouziti – gravel uz uplne jedna kategorie neni. Od aero raket (co si namazou vetsinu silnicek na chleba – urcite tu tvoji starou) po celoodpruzene monstra. A vykonost na silnici nakonec urci posed a plaste. Takze klidne muzes premyslet jen o jednom kole a treba prehazovat zaplety – napr koukni na 3T.

          To pisu proto, ze bych myslenku jen jednoho kola nezavrhoval a jeste se k ni pred investici do silnice vratil.

          PS A jeste bych zvazil, jestli kamosi nestihaji kvuli gravelum a nebo kvuli tomu, ze nemaji deset let po sobe najezd 5k jen turisticky:)

          1 0
          • Vrci  

            A pak jsou gravel trasy, které se jezdí na normálních silničních kolech obutých do tlustých gum 33 a 35 mm.

            0 0
            • skaj  

              No prave, tak to treba jezdim ja. Vetsinu casu silnice a parkrat za rok na projizdku s kamosema nahodim na silnicku Speedero 40mm. Protoze jezdeni v terenu me bavi hodne, ale uz opravdu v terenu, ne po lesnich cestach a polnackach. Takze kdyz teren, beru enduro. Gravel sam o sobe me nebavi (respektive bavi, ale cista silnice, nebo cisty teren me bavi mnohem vic a cas je omezeny), takze se trochu dokazu do tazatele vcitit.

              1 0
              • gerrard  

                Gravel je prostě aktuálně módní vlna. :) Mám pocit, že to je nejčastější kolo na cyklostezce.

                1 0
              • Aduldinho  

                Kémo, co máš za tu silnicu, že tam narveš 40mm pláště? Já na svoje Yoelóčko maximálně 32mm a vozím raději krosové 30mm, aby tam ještě krapet místa zbylo :-(

                Předem díky za odpověď mimo téma zadavatele ;-)

                0 0
                • skaj  

                  Mam starsi Rondo Ruut – ted uz to marketujou jako gravel, ja ho kupoval jeste jako silnicku na Road plus kola. Ale ciste silnicni maji ted treba tohle a nebo se kouknout na nabidku 3T.

                  0 0
          • Adin  

            Mně by se určitě kola přehazovat nechtělo, nehledě na sladění škrtání třmenů a kotoučů. Ale největší problém vidím v převodech. Kvůli malým skokům mezi pastorky mám u kompaktů 50/34 kazetu 12–25. Nedokážů si představit, že bych jezdil čistě asfalt s převody 46/30 11–34 co má Grail SL6 po kterém koukám.

            0 0
            • Jason Voorhees  

              11–34 je na silnici na shit. 11–32 už jde, i když jeden skok mi vadí.

              0 0
              • McBlacky  

                By mi vic vadilo 46/11 jako nejtezsi. Jsem se dopracoval v prubehu let z 11–28, pres 11–30 na 11–32 a nijak mi to nevadi. Forma (FTP) -+ podobna porad, teda tim jak clovek nemladne tak uz to moc do vysovy wattage kratkodobe nejde, takze 1000w badge na zwiftu uz asi neulovim, ale jinak to je ok ;)

                1 0
                • Aduldinho  

                  Bleky, ty musíš mít ale ukrutnou sílu, já mám teď nejoblíbenější zpřevodování na Yoelóčku 46/33 × 10–33, ale tady u nás jsou celkem kopce, a ten vyprošťovák v podobě 33×33 je teda balzám, na Fondíkovi těch 34×27 už je celkem mazec, nechápu, jak jsem za mlada dokázal jezdit obstojně ty kopce na 39×27. Ale to je tím, že já se moc po rovině neloudám, respektive mě to ani moc neba, takže těžký převody jdou mimo mě, potřebuju hlavně ty lehké. Dovedu si tedy představit jako jedinou endurance silničku s dobrou prostupností s dvěma sadami kol, když se vychytají stejné náboje, tak se nemusí po výměně vůbec nic štelovat. Ale beztak mám nakonec 3 různy silničky s „různým“ zaměřením a výbavou :-)

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Já dvě s trojema zápletama/kazetama. 11sp 11–28, –32, –34 :-D. Vše shimano 105/Ultegra, nic nemusím štelovat, volím podle profilu trasy.

                    1 0
                  • jecnak  

                    Jenže 46/10 je prakticky jako 51/11. Navíc s 12s pohonem jsou skoky mezi převody a tím pádem i kadencí podstatně snesitelnější i pro kazety s širokým rozsahem.

                    2 0
            • skaj  

              Zaplety s pevnou osou v pohode vyladis podlozkama tak, aby nic neskrtalo. A prevody – vetsina lidi ma spis problem, ze si nedovede se silnicnima predstavit jizdu v terenu:) Navic pozadavek na 25 vzadu a porad tomu jezdeni rikat turistika, to uz neni uplne typicke. Ale chapu, nechtel jsem te na nic lamat – ja jen, ze moznosti mit univerzala silnic/lehky gravel tady jsou a funguji skvele.

              0 0
            • novas752  

              Gravel je jediný kolo kde mi dvoje záplety davají smysl. Nějaké širší gravelové s větší kazetou a silniční s menší kazetou. Ale samozřejmě když už ta silnička je a je na ní prostor tak nemá moc smysl se jí zbavovat a prohazovat výplety…

              0 0
            • mr.nikdo  

              Nebor tady marketingove babovicky :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.