• DiaBoss

    Nazdar všem:) Znáte nějáké fígle proti cvaknutí duše? Ano, nafoukat to do plna a vozit místo poctivý měkký gumy na ráfku betony co na kořenech a šutrech skáčou a střílí… a o jízdních vlastnostech ani nechci mluvit, se mi sice šance na cvaknutí o dost sníží ale za tu cenu ztráty mnoha vlastností pláštu a celkové ovladatelnosti kola mi za to nestojí. Já osobně vyznávám takový ten uhopsanej styl jízdy kdy se člověk odlepí od země a trochu se proletí, ale jedna blbá hrana šutru nebo ostrý kořen a už cítím že to nebude OK. To pak jen příchází ten ******** pohlet na gumu bez vzduchu a zkazí to celej den. Tak se ptám, jsou nějáký figle jak se cvaknutí duše dá vyhnout bez toho aniž bych musel vozit betony? Samozřejmě teď trochu zainvestuji do lepších (silnostěných duší) ale i tak si myslím že to nebude chránit před cvaknutím dostatečně. Poté mě napadla ještě další možnost že koupím o 2 čísla menší duši (misto 26 koupím 22), celou jí rozříznu podélně, vyříznu ventilek, natáhnu ji na ráfek, a nasadím normální duši kterou budu foukat a plášt, tím jakoby oddělím nafoukanou duši od ráfku tou rozřízlou duší co jsem na ten ráfek natáhnul a v případě cvaknutí bych musel cvaknout i tu duši 22´ co odděluje tu nafoukanou 26´ duši. Tímhle způsobem někteří dělají i bezdušové pláště, bezdušák nechci. Celkem piplačka ale snad by se to vyplatilo, doufám že jste to pochopily, popřípadě mi napiště nějáké další fígle

    0 0
    • Talaj  

      Bezduše, galdy.

      0 0
      • DiaBoss  

        Bezdušáky nechci, a jak by mi pomohl GV místo AVčka? Mají duše s galuskama nějáké jiné složení gumy?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Gabbo  

          Galuskovy ventilek nejsou galusky..

          0 0
        • MirosPikos  

          Důvod proč nechceš bezduše je jaký? Spousta lidí odradí mýty a povídky, které zní strašidelně ale realita je závislá na více věcech (vhodný ráfek, vhodný plášť, vhodná páska do ráfku, vhodný tmel a v neposlední řadě šikovné ruce a trpělivost).

          Jezdím fulla hned od začátku na bezduších a jednou jedinkrát se stal problém – když jsem po sezoně podcenil údržbu, nevšiml si, že lehce uchází zadní kolo, pak jsem při sjezdu někde pohnul s patkou a velmi rychle ztratil všechen vzduch. Tmel byl vyschlý a nedokázal to utěsnit. K těmto účelům je dobrý mít buď duši a nebo třeba 20 ml tmelu. Takže všechno má řešení. Všechno má svá pro a proti. U mě jasně převažují pro. A tak jsme předělal na bezduše i moje starý CRR. Nevím, jestli je ten přínos tak veliký fakticky a nebo je to jen placebo, ale přijde mi, že mi to líp jede. Ale možná to bude taky tím, že vozím malýho v Hamaxu a když ho nevezu, mám pocit, že letím jak raketa :-D

          0 0
          • Mr.Duck  

            +1

            0 0
          • DiaBoss  

            Nechci to vyzout v první zatáčce, a radši bych koupil lepší duše než nové pláště dělané na bezdušový systém. Kdyby už se dostaly na trh dvoukomorové pláště bral bych ty dvoukomorové bezdušáky ale jinak ne

            0 0
          • DiaBoss  

            A i když, o tom přemýšlím, slyšel jsi někdy o někom kdo bezdušáky proklínal? Nevím jestli by se bezdušak na ráfku při agresivním stylu udržel, a netřpí nějak více ráfky?

            0 0
            • mr.nikdo  

              A tak nekdo to vozi i na sjezd, nekdo na Enduro a Freeride. Asi to ten agresivnejsi styl jizdy nevydrzi, vyzouva se atd.

              Zaklad: Spravny tlak, i u bezdusi.

              0 0
            • jonti  

              Na maratonech první stovka nic jiné než bezdušáky nevozí, je to lehké a funguje to.

              Dalši možnost je vozit těžké sjezdové pláště a duše, ty vydrží víc.

              0 0
              • allrose  

                po pravdě nevozit šlupka pláště,tlustší duše-možná,nedrtit,lehce přifouknout,pou­žívám tedka systém utěsněný ráfek s mýdlem nasazeným pláštěm a zatím jsem vždy dojel a guma pšoukla za 2–4hodky po dojezdu..celkem sranda.koukám na tv a najednou pššššš…samo průraz šutrem to neřeší,ale nevím co na to bezdušák

                0 0
                • DiaBoss  

                  Nevím jak jsou na tom Continentali, právě budu přezouvat. Vím že Schwalby jsou spíše jako černé vroubkované šprcky spojéné dokola a rozřízlé, takže ta tloušťka nic moc ale zase mají hodně vláken a na to jak jsou tenké jsem je zatím neprorazil, ale cvákám furt. Continentali fakt nevím jak jsou na tom s tloušťkou. Ale vzhledem k tomu že rozměr 26× 2.2 váží okolo 460g si myslím že budou taky tenké a vláknité.

                  0 0
                  • Tencovozikmin  

                    Tak říkaš že je to gumama?

                    0 0
                    • DiaBoss  

                      Tak podíl to má asi taky, myslím že tam bude rozdíl když budeš vozit misto pořádný hrubý gumy vozi jen pogumovanou látku např Schwalbe které jsou hrubé sotva 7mm

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        No slupky Schwalbe s tmelem nejsou problem.

                        Vetsi defekt jen 1 a to proto, ze tam uz nebylo mliko.

                        Proto se porad snazim najit logiku v tom, co pises.

                        0 0
                  • allrose  

                    na ht 26 jsem vozil šlupku mk1 s ultralight dušema předek/zadek maxxis a minimálně píchal,pak celopéro se swábama evo a byl jsem neštastný..nyní maxxis ardent zadek,hr2/nn předek, občas si pšoukne nn evo

                    pokud nepřezouváš,šel bych do bezduše

                    0 0
            • Mr.Duck  

              Jezdim sjezd a enduro na bezdusich dve sezony. S dusema sem mel bez nadsazky stokrat vic problemu nez bez nich.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jen tak pro referenci, kamos bezduse dvakrat vyzul. Od ty doby na ne nadava kudy chodi, zacal vozit duse, a vyzouva je uplne stejne. Takze asi tak :)

                0 0
                • DiaBoss  

                  Nejsem žadnej profík ale svůj názor říct chci, možná tím jak vozíš bezdušáky tak na plášt působí větší namáhání a tudíž se plášt vytahá, roztáhne atd. Proto se začne vyzouvat, a to i při použití duší. Jen můj názor který vůbec nemusí být pravdivý

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Vymenil plaste nekolikrat, vymenil rafky..

                    Muzu tudiz rict, ze neznam nikoho, kdo by vyzul bezdusi, a nevyzul dusi :)

                    0 0
                    • DiaBoss  

                      No celkem se bojím vyzkoušet bezdušáky, sice mě to láká to je pravda ale je tu furt ta nejistota, vydrží ti to i hodně ostré zacházení? Smyky do boku, sem tam hranka atd…

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Myslim ze kolu docela nakladam :)

                        0 0
                        • DiaBoss  

                          No a jaký požíváš tmel, a nějáké rady ohledně předělání na bezdušáky?

                          0 0
                          • allrose  

                            o bezduších je jedno velké téma a celkem srozumitelné.­.hledej

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            NoTubes. Tipy pohledej jak pise allrose, je tu vlakno kde je snad vsechno, co muzes potrebovat :)

                            0 0
                      • Dejv94  

                        Stačí vhodný ráfek a plást, pak nemuze nastat situace vyzutí. jednou jsem vyzul plášt ale to jsem měl gheto stylem předelany obyč rafky, se ZTR nebo WTB se mi to nikdy nestalo. Vozím okolo 1,5 baru, nakládám tomu , jednou jsem natrhnul patku při blbém doskoku a žvejknutí pláště ale nezul jsem ho, ušel jen o par desetin baru.

                        0 0
                  • Radek Broz  

                    Ano, není pravdivý:)

                    0 0
              • mr.nikdo  

                Nejak neverim tomu, ze jeho pekla budou jako tvoje pekla…

                Takze tvoje XC bude jeho Hard Core :-D

                0 0
        • blaf  

          A co bezplášťáky?

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scota  

      Pořádná PU páska do ráfku např. Schwalbe.

      http://www.koloshop.cz/…ku-26--25-mm-(25–559).html?open­detail=1&page=6

      0 0
    • ZbynekN  

      Jestli trváš na duši, zkus latexovou. Ale nechápu, proč bys chtěl do ráfku dávat tu menší duši, to tam nemáš pásku?

      0 0
    • Fredos  

      A co třeba pláště v butylu?

      0 0
    • pitos  

      Používáš asi nevhodné pláště, podívej se po něčem odolnějším.

      Duše ani bezduše myslím řešit nemusíš, alespoň prozatím.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • saxanajam  

      Za prvé – neboj se bezduší, zkus a budeš nadšen.

      Za druhé – trochu té gramatiky sakryš…

      0 0
    • scota  

      A pumpu s manometrem máš?

      0 0
    • Anub1ss  

      Ahoj, kup duše FOSS sám je vozím ačkoli krátce reference a funkce je výborná.

      https://www.youtube.com/watch?…

      Objednával sem, přímo zde!

      http://www.fosstubes.cz/ (není co řešit pokud nechceš bezduše jednoznačně nejlepší řešení)

      0 0
      • Dejv94  

        Za mě Foss ne. Ze začátku jsem byl taky nadšen, ale pak mě to opadlo. drobné defekty fajn, proti cvaknutí o něco více odolnější, ale plast nebyl tak poddajný jak s klasickou duší při stejném tlaku, jednou ji nafoukneš do vetšího pláště a už se nikdy nevrátí do puvodní velikosti, zatavení zapalovačem šlo do doby než se tam dostane trošku bordelu, pak jedině záplata, problematické spojení s ventilkem a dřív nebo později se tam prošoupe. Největší problém Foss vidím v menší poddajnosti > menší pohodlí a přilnavost.

        Řekl bych že bezduše jsou levnější a spolehlivější než Foss.

        0 0
        • Lister  

          Naučil bych se jezdit.

          Podle toho co popisuješ, asi nemáš odhad jak moc se odrazit a kam dopadnout případně kde zabrat a kde nadlehčit.

          Řešit materiál můžeš furt dokola ale proti špatnému stylu tě asi neochrani nic.

          0 0
          • Dejv94  

            ? z toho, že napíšu že jsem parkrát cvaknul když jsem měl Foss poznáš můj styl ježdění? Nemáš ty doma křišťálovou kouli?

            0 0
            • Lister  

              Špatně zařazeno. To bylo na původního tazatele.

              Ale jinak průraz je vždy chyba jezdce na to není potřeba věšteckých schopností.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Dovolim si nesouhlasit. Sou mista, ktery abys projel dobre, tak to kolo proste MUSIS zkrmit. Ve vetsine pripadu to jde jinak, ale sou useky, kde to proste jen drzis v plnejch a hlidas nejrychlejsi stopu, ktera holt obcas zaboli.

                0 0
                • Lister  

                  Tyhle úseky 99% lidí tady nakrmi maximálně svou podrážkou.

                  Jinak technická chyba je jen jedna z těch co muzea udělat. Špatný výběr pláště, tlaku či terénu jsou jedny z dalších.

                  0 0
      • Esi  

        To vypadá na XC zajímavě, nemáš nějakou referenci jak se ty duše chovají při teplotách pod bodem mrazu ? jezdím celoročně tak jestli třeba nějak extra nekřehnou a podobně

        0 0
      • Mr.Duck  

        Taky bych rek, ze kdyz uz duse, tak FOSS. Ale kdybych to mel rict graficky, od nejhorsiho k nejlepsimu, tak reknu:

        Duse ---- Foss ---------------------------------------------------- Bezduse – Heroin

        S tim ze na heraku si tu jizdu predstavis a nikdy se ti nemuze nic stat. Prej teda.

        0 0
      • MlokCZ  

        Funkce výborná rozhodně není. FOSS a jiné podobné duše jsou podle mě naopak úplně nejhorší řešení a vyhnul bych se mu obloukem:

        • valivý odpor velmi vysoký, lehké Polyurethan (jako třeba Eclipse 58g) mají valivý odpor srovnatelný jako DH butylky (což už je dost bída), těžké Polyurethan jako FOSS jsou na tom ještě hůře a jsou na tom ještě hůře než těžké butylky (tzn. nejhorší řešení jaké lze pořídit ohledně valivého odporu)
        • zhoršují grip jak jsou tuhé
        • po čase se zhorší i vlastnosti ohledně odolnosti a ta jediná mírná výhoda přestává být výhodou
        • ani ta odolnost není takový zázrak, ohledně cvaknutí jsou jako nové na tom nejlépe, ale jen na úrovni DH butylek, lehké latexky jsou na tom skoro stejně dobře a co se týká průpichu, tak už latexka je o hodně lepší a DH butylka mírně lepší a je to jen cca na úrovni 160–180g butylek
        • oprava defektu skoro horší než butylka

        PS: valivý odpor a odolnost (jak cvaknutí, tak průpich) je přesně dle měření, tedy žádné subjektivní dojmy (v reálu se odolnost srovnává blbě, protože nikdy nejsou zajištěné stejné podmínky při defektu)

        0 0
        • MlokCZ  

          A pokud chce někdo lepší odolnost, tak to se řeší:

          • pořádný plášť, šlupky nikdy nic nevydrží (ani bez duší)
          • bezduše (s dostatečně širokým ráfkem pro daný plášť a použití)
          • vhodný tlak pro dané použití
          • nejezdit jako prase
          0 0
        • Anub1ss  

          No promiň, nejezdím je tak dlouho abych mohl něco vyvracet, ale z valivým odporem to je vyloženě blbost! Nepovšiml jsem si zhoršení jízdních vlastností myslím, že to je opravdu nejlepší řešení pokud duši a ne bezdušák,.

          0 0
          • Anub1ss  

            Možná dobré si přečíst tuto recenzi…

            http://mtbs.cz/…ie/tech-news

            0 0
            • Vilém  

              Zas nesmis verit vsemu. S Mlokem bych v techto smerech nepolemizoval, nema to smysl:)

              0 0
            • MlokCZ  

              Tomu článku jsem nevěřil už když jsem ho četl před těmi 4 roky. Jinak já si takhle recenzi nepředstavuju, takhle vypadá reklamní článek, který s recenzí nemá naprosto nic společného. Z praxe je tam jeden krátký nic neříkající odstaveček a ještě to nejsou vůbec zkušenosti autora článku.

              Kdyby tam bylo něco z praxe, tak by tam nebyly jen ty reklamní nesmysly. Otestovat třeba právě odolnost na konkrétní defekt je velmi snadné. Jak je tam popsáno nefunguje v reálu ani nový kousek, natož delší dobu ježděný.

              V době napsání toho článku aspoň nebylo ještě k dispozici měření, takže nebylo tolik informací ještě k mání.

              0 0
          • MlokCZ  

            S valivým odporem je to prostě tak, měření je měření a ničí subjektivní dojmy to nemohou vyvrátit. Subjektivní dojmy (ničí) nemají žádnou šanci rozeznat tak malé rozdíly valivého odporu jako udělá obyč butylka x Polyurethan duše. Na tohle jsou i metody pomocí tepáku nebo měření ve sjezdu krátké, protože chyba měření je větší než ten rozdíl valivého odporu.

            Takže můžeš k tomu dle pocitů psát co chceš, ale věřit ti stejně nebudu vůbec nic.

            Tady na fóru dost jezdců nepoznalo ani rozdíl valivého odporu bezduše x duše a tam je ten rozdíl výrazně větší než u Foss x butylka.

            To vše nic nemění na tom, že Polyurethan duše jsou na tom prostě nejhůře. S duší je na tom dobře ohledně valivého odporu pouze latexka. S odolností je na tom také slušně. Ale kdo to má zase pořád dofukovat…

            0 0
            • Anub1ss  

              Rozhodně ti to nechci vyvracet to rozhodně ne (jsem za tvoje poznatky zkušenost, reakci rád) zatím je jezdím pouze 14 dnu najeto cca 345 km prostě si to musím sám otestovat, jediný – je tuhost musím foukat o dost nižší tlaky než dřív jinak to je jak beton, ale jinak zatím dobrý.

              0 0
            • BB  

              „Subjektivní dojmy (ničí) nemají žádnou šanci rozeznat tak malé rozdíly valivého odporu jako udělá obyč butylka x Polyurethan duše.“

              Nesporná pravda, ale pokud je rozdíl subjektivně nerozeznatelný, tak je to jako kritérium hodnocení cons a pros naprosto k ničemu. Když něco nejsem schopen poznat, tak mě to moc nezajímá.

              0 0
              • MlokCZ  

                Když něco nejsem schopen poznat, tak mě to moc nezajímá.

                S tím až tak nesouhlasím. Souhlasím s tím pouze pro celek. Tam to pak smysl opravdu nemá. Jenže tady řešíme na fóru jednotlivé vlivy, kterých je mnoho. A to takhle změníš více jednotlivých vlivů, které samotné nepoznáš a získáš z toho obrovský rozdíl na celku, který pozná úplně každý.

                U hmotnosti také třeba nepoznám 100g a na celku mi to bude ukradené. Přesto i při výběru jednotlivého komponentu k hmotnostnímu rozdílu budu přihlížet, protože v celku se to na mnoha komponentech nasčítá.

                A když se vrátím konkrétně k tomu valivému odporu, tak bych také Foss duši nevyřadil kvůli tomu, že je na tom ještě nepatrně hůře s valivým odporem než obyč těžší butylka. Jenže v praxi bych nikdy obyč těžší butylku nejezdil a když srovnávme rozdíl Foss x bezduše nebo třeba oproti latexové duši (případně i oproti ultralight butylce), tak už jsme na rozdílu mnohem větším, který už většina jezdců pozná i jako samostatný rozdíl.

                0 0
    • saddik  

      Bezduše. Nejsem závodník a mám velmi obyčejné kolo, ale na bezduše nedám dopustit. Stojí to za to. Bez diskuse.

      0 0
    • DiaBoss  

      Ještě jeden dotaz, pokud kolo předělám na bezdušáky a budu vozit menší tlaky, (2 bary v plášti o rozměrech 26× 2.4 na 70 kilo váhy) nestane se nic ráfku? Ještě minulí rok mi v servisu říkaly že při nízkém tlaku trpí ráfky.

      0 0
    • Pepe72  

      Jezdim na ardent 26×2.40, duse rubena 2.40 nafoukano na beton. mam tvrde kolo a vazim 120 kg, denne sjizdim schody nekolikrat , do schodu to rozjebu jako ,, zabijak,, a timto stylem schody vyjizdim a zadne procvaknuti. Tyhle plaste na betone jsou pomalejsi ale v lese super. Pohodli neresim a pojezdy si uzivam.

      0 0
    • DiaBoss  

      Ještě něco, co se hodi víc na bezdušáky? Kevlar nebo drát?

      0 0
      • mr.nikdo  

        TR anebo TLR gumy nejvice. I kdyz jeste vice UST gumy.

        Pokud chces setrit vahu – kevlar.

        0 0
      • Vilém  

        Tak hlavne by to chtelo rafky pro toto vhodne.

        0 0
      • goofy  

        Vykašli se na bezduše a kup si pořádné gumy. Nikde jsem se tu nedočetl co vlastně za gumy vozíš a jaké tlaky (možná jsem to v těch blábolech o bezduších minul)…

        0 0
        • DiaBoss  

          Vozím schwalby table topy, Na bezdušáky chci předělat Continentaly Mountain kingy II

          0 0
          • Stingray  

            zrovna ty Mkingy nejsou jako bezdušáky nejlepší, jsou to papíráky a chce to dost tmelu aby to neucházelo..

            0 0
            • MlokCZ  

              Protection verze úplný papír určitě není. A TLR je stejně pouze protection verze a ta se zatěsňuje docela dobře (i když o trochu hůře než snake skin Schwalbe).

              0 0
          • goofy  

            Aha. Takže jsi vozil totální papíráky a ne pláště. Takže ze začátku bude stačit, že koupíš pořádné gumy a na bezduše se vykašleš. K do ví, jak by vůbec šly nasadit na tvé ráfky a přeplétat kola určitě nebude mít cenu.

            0 0
            • pitos  

              Chudák kluk, potřeboval jednoduchou radu co proti defektům a tady mu natlučou do hlavy že se jezdí už jen bezduše:)

              Co jezdí, jaké gumy a tlaky vozí už nikoho nezajímá.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Protoze to je jediny, co na defekty opravdu pomaha :)

                0 0
                • goofy  

                  Tak to asi s Pitosem děláme něco hodně špatně, že defekty nemáme…

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Vidis, ja mel klidne dve prorazeni denne, nekolikrat v tydnu. Sjezdovy plaste, sjezdovy duse, tezky jako hovado, vyssi tlaky a stejne jeden defekt za druhym. Presel sem na bezduse a od ty doby mi usel vzduch jedine, kdyz sem uplne odrovnal rafek :)

                    Asi malo jezdite :)

                    0 0
                  • Vegan  

                    Tak ono ale Pitosovy Miniony s butylem snad ani nafoukane byt nemusi a udrzi te :D, ale to jako vozit kovadlinu :P.

                    Za me take bezduse, grip se lehce zlepsi, valivy odpor se take nepatrne zlepsi a defekt, krom rezance je jiz neznama vec. Na jare jsem menil plaste a tech zalepenych defektu v tom starem plasti bylo nepocitatelne. jedina zasadni nevyhoda je +/- alespon u Maxisu, ze tmel ten plast zevnitr jakoby lehce naleptava takze casem po cca 2 letech se na plasti zacnou delat takove mastne fleky a zevnitr jakoby zpuchri, ale po dvou letech je plast stejne sjetej nebo oskubanej.

                    0 0
                    • pitos  

                      Běžně vozím gumy 640g až 950g. Butyl jenom do parku a to ještě ne do každého. Ale už jsem to tady psal.

                      0 0
                      • Vegan  

                        to byl jen takovy rejpanec :P

                        0 0
                        • pitos  

                          To beru, jelikož mám asi v povaze tak trochu nejít s davem, tak jsem zvyklý:)

                          0 0
                          • Vegan  

                            No ale ty bezduse by zkusit mohl, je to vazne lepsi :)

                            0 0
                            • pitos  

                              Až budu měnit z nějakého důvodu ráfky, tak to určitě zvážím. Jinak jsem pořád nenašel přesvědčivý důvod, proč si to jen tak pro zajímavost pořizovat :)

                              0 0
                • pitos  

                  Zatím jsem nenašel přesvědčivý důvod na tento systém přejít.

                  Za poslední 4roky jsem měl maximálně 2 defekty za rok…na to mi klasika stačí.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • tonik666  

                    Tak ale ty jezdis „xc na sjezdaku“, tak to vsechno pobere odpruzeni. Nemuzes se srovnavat s normalnima lidma, co maji pod 150mm nebo nedej boze pevnaka;)

                    0 0
                    • pitos  

                      Tak jezdil jsem předtím i na jiných kolech a problémy jsem neměl(a dodnes jedno kolo se 150mm používám).

                      Je to hlavně o výběru vhodného pláště, když ten zvolíš správně tak jsou problémy minimální a nestojí to za výměnu. Nicméně uznávám že to pro někoho výhody opravdu má, jen se to imho kapku přeceňuje…zase tak vychytaný systém ty bezduše nejsou.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • mr.nikdo  

                    A zkousel jsi to?

                    Goofy taky?

                    0 0
                    • goofy  

                      A proč, když není důvod? :-)

                      Já o tom docela silně uvažoval, ale měl jsem jednu podmínku: bez ****** s mlíkem. A na tom to asi víceméně krachlo. Klasické UST gumy se už prakticky nedělají, UST ráfku je taky jak šafránu a u těch lepených variant mi nikdo nebyl schopen říct, jestli to bude fungovat… Takže jsem se na to vybodl a jezdím spokojeně na duších ;-)

                      0 0
                      • saddik  

                        S mlíkem ale není žádný ******.

                        Když to porovnám se všema dalšíma sajrajtama, se kterýma se při údržbě kola potýkám – namátkou vazelína, řetězomaz, WDčko, odmašťovák, silikonovej olej a cyklostar, tak mlíko je z toho rozhodně nejpříjemnější jak subjektivně, tak (myslím) zdravotně. Bavíme-li se o notubes, tak to nelepí a nikdy jsem neměl problém to z čehokoli umejt nebo vyprat. Jediný co, tak je to takový trochu silikonově mastný, jinak je to jako voda. Když si člověk ohlídá postup obouvání pláště, tak se ani neumaže. Jenom když se dává nouzově duše tak se umažeš, ale to by ses umazal stejně o plášť, řetěz atd. Zkoušel jsem teda i tmel Slime, a to byl opravdu hegeš, to jo, byly v tom nějaký tenký ostrý jakoby skleněný chloupky a k tomu to hrozně kysele smrdělo.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Hlavne dusi tam davas ve chvili, kdy uz je plast KO anebo sis neuhlidal mnozstvi tmelu…

                          Jenze kdyz to riznes prasacky, abys tam musel dat dusi, uz by byl problem i na dusovem systemu.

                          0 0
                        • goofy  

                          Mě nejde o to, jestli je to slizké, mastné nebo fialové. Docela často přehazuji gumy a je s tím prostě neskutečného ******. :-)

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Ja treba sjedu gumu na zadku za tejden, to prehazujes castejc? :)

                            0 0
                          • Lister  

                            Není. Usetriš práci s duší a místo toho prostě jen stříkačkou přetahneš těch pár mililitru z jednoho pláště do druhého.

                            Mám UST ráfky a pořádné gumy a dávám tam tak maximálně jednu velkou stříkačku a bohaté to stačí.

                            Pravda je, že sundaný plášť je dobře stříknout vodou. Mám na zahradě hadicí takže pro mne pohoda.

                            0 0
                            • goofy  

                              Tak hadicí mám taky, ale už se o to třeba trochu více starat, ne? Aspoň mi tu lidi tvrdili, že když se tam dostane trochu bordelu, tak se za chvíli udělají ježci a tmel tam pak stejně není. Pokud to tak extrémní není, tak by to možná šlo přežít. To už bych pak musel jenom vyřešit ten blbý galuskový ventilek :-)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Ježci se někomu dělají více, někomu méně a někomu vůbec a hlavní důvod proč se dělají zatím nikdo neodhalil, zřejmě souhra mnoha faktorů.

                                Pokud půjdeš cestou málo tmelu, tak ježci nebudou určitě, když se nebudou mít z čeho tvořit.

                                Já třeba za 7+ let na bezduších se Schwalbe plášti (jak UST verze, tak snake skin) na UST ráfkách měl jen jednoho pidiježka. Pak nahodím X-kinga protection na KOMy a v jednom kole megaježek (byl už i hodně slyčet) po pár dnech od nahození (nový plášť + nová kola, takže vše zcela čisté). Vyndání ježka ovšem byla otázka asi 1 minuty (mnohem méně práce než třeba vyměnit duši), když jsem to tedy nafouknul kompresorem (už bych to nahodil tu jednu patku na již předtím ježděném plášti i bez kompresoru, ale co bych to foukal ručně když jsem měl zrovna i ještě plný vzdušník).

                                Bezduše jsou problémové/bez­problémové především dle toho jaké zvolíš konkrétní řešení. Pokud někdo zvolí blbé ráfky + nevhodné pláště, tak to může být problémů spousta.

                                Při zvolení vhodné kombinace to je bezproblémové řešení.

                                Já bych doporučil buď UST ráfky nebo ráfky, které mají totožný tvar a jen pásku navíc. To jsou konkrétně WTB ráfky. Ale určitě nebudou jediné, neznám tvar všech ráfků na trhu.

                                K tomu pláště co nejsou šlupky (aby nebyl problém se zatěsněním boků) + mají vhodné patky.

                                Při takto vhodně zvolené kombinaci už zůstává jediná slabina a to páska v případě neUST ráfku. U pásky stačí zvolit vhodnou a dobře nalepit, pak to problém také není. Pokud je ale někde nešika, tak se mu nemusí třeba dařit dobře nalepit pásku a pak je vhodné si to nechat udělat od někoho šikovnějšího kdo s tím má zkušenosti.

                                A pak bych nepodceňoval šířku ráfků. Bez duší je to ještě důležitější než s dušemi.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Teď jsem prohazoval na KOMech za snake skin Schwalbe (tam kde jsem měl ty X-kingy) + na druhém páru KOMů na celopevňáku mám od začátku také snake skin Schwalbe (Thunder Burt) a tady se ježek zatím nevytvořil na žádném z těch 4 kol (zatím tedy jen ne větší který by byl slyšet, preventivně jsem to zatím nesundaval).

                                  0 0
                                • goofy  

                                  Určitě bych chtěl raději UST ráfek a verzi minimálně nebo nejraději bez mlíka. Klasický defekt nepamatuji, kdy jsem měl. Když už se mi 1× až 2× do roka poštěstí, tak je to vždy průraz. Pláště mi sedí Maxxisy Exo TR, které drží údajně pěkně.

                                  Akorát mám vzadu 150×12 osu, takže nekoupím žádné rozumné kola. Existuje ještě nějaký UST ráfek kromě Maviců En 821 a EX 823?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    S UST ráfky je to čím dál větší bída. Už v podstatě jen Mavic (jak samotné ráfky, tak celá kola). Fulcrum přestal dělat Red Zone XLR a stejně by to chtělo ještě širší ráfky. To u Mavicu v zaplatených setech mají, jenže cena je dobrý úlet.

                                    Třeba Crossmax XL WTS se mi hodně líbí, ale ta cena…

                                    A u Deemaxů pak je pořád jen 21mm ráfek, což je dnes už málo.

                                    EX 823 už také aspoň 23mm, ale na tu šířku je to zase hmotností úlet (i na tu kategorii ráfků). Ale netuším jestli by ti stačil odolností třeba WTB Frequency i25.

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      21 mm vnitřní šířka mi plně vyhovuje, kór na ty gumy co vozím. Nemám potřebu mít širší ráfky. Ale ani ty Deemaxy nejsou žádné peříčko, natož ty EX 823. :-) Ty EN 821 by se mi líbily, ale tam se zas trochu bojím výdrže a u i25 je zas třeba používat páska… Bludný kruh totok… :-)

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                    • Lister  

                                      Vůbec ty XL nezmiňuj prosím. Ještě že naby jsou stříbrné a dráty docela tenké. Jinak bych už asi neodolal. Parametry mají fajn cena je vysoká ale investice do kol jsem nikdy nelitoval. Jen teda ty pláště si mohli odpustit a člověk by ušetřil pár stovek. Mám rád když věci hlavně fungují, ale pokud jde o kola, tak se mi musí i líbit a tam na pro mé oči nic hezčího asi není.

                                      Zajímalo by mě, co plánují udělat s SL. Možná to bude těžší varianta k XL se stejně širokým ráfkem.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já pořizoval kola 26 i 29 najednou, tak to pak naskáče. Do tedy peněz dost.

                                        Vzhledově mi je to úplně fuk, takže v tomhle žádná výhoda pro XL WTS. A když jsem srovnal funkce x cena, tak jsem prostě ty XLka musel vyřadit a zkousnout pásku na KOMech.

                                        Ono to nebylo jen o té ceně. Za ztrátu UST ráfku jsem zase získal snažší centrování, aero dráty také mírně potěší (tohle tedy zvlášť na celopevňáku, kde se více jezdí rychlé jezdivé úseky), ve 26" ještě o něco širší ráfek (26" jsem bral i25, ve 29" i23). A asi bude ten ruční záplet s CX ray i mírně tužší (XL WTS jsem ale nejel, takže je to jen spekulace na základě zkušeností s více předchozími záplety od Mavicu a Fulcrumu).

                                        Při stejné ceně by to rozhodování bylo těžké. Celkovou pro mě cca funkční remízu za výhody a nevýhody obou variant tak cena jednoduše rozsekla.

                                        0 0
                                        • pakun  

                                          Tak jsem koukal na ty WTB kola/ráfky a oni jim říkaj TCS – Tubeless Compatible System.Viz http://www.wtb.com/pages/tcs .

                                          Tvar ráfku je jako UST ale má díry. A to že má ráfek díry prezentují jako výhodu – úsporu hmotnosti. Nevím, nedokážu posoudit úsporu hmotnosti TCS + páska oproti UST ráfku.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            bohuzel UST rafku je dnes malo a ano, UST rafek bude temer vzdy tezsi nez TLR s paskou…

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Samostatné UST ráfky byly vždy těžší o hodně. Hmotnostně mohou ručnímu zápletu na KOMech konkurotvat pouze tovární UST záplety.

                                            A to jsme zpět u těch drahých XLek…

                                            Díry jako výhoda bych určitě neřekl (teď neřeším pásku). Sice se ušetří hmotnost, ale zase bez děr se zvýší tuhost, která se s dírami musí dohnat jinak.

                                            0 0
                                        • pakun  

                                          Jinak ty ceny jsou šílené. http://ridewtb.cz/…pletena-kola

                                          Hmotnostně až tak vysoký rozdíl tam tedy není…

                                          Mohli by nabídnout něco levnějšího s širšími ráfky tak cca do 5k :)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            V tom odkazu je to drahé. Ale samozřejmě nemůžeš čekat DT350 + CX ray + KOM za 5k za pár kol.

                                            0 0
                                      • scret  

                                        myslis, ze XLka nejsou dobre? zajimalo by me nejaky srovnani tuhosti XL vs. Enduro…

                                        Btw. pristi rok se snad planujou XL Pro…

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          Z čeho vyplynulo, že si myslím, že nebudou dobré?

                                          Jinak samozřejmě nevím jaká jsou, nejezdil jsem je. Testy byly pozitivní, jsou lehká a hezká. Pořád žasnu nad tím, co pode mnou dávají ST, jestli jsou XL pevnější, tak super.

                                          Co se mi nelíbí je cena a nutnost nákupu kompletu s plášti. Kdyby tam aspoň bylo něco zubatějšího, protože nevím, co bych dělal s těma, co tam jsou – takový méně zubatý Ardent. Možná by to šlo vyměnit za pláště z jiného setu, ale moc tomu nevěřím.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            Jeste tusim loni sis mohl vybrat, bud s plasti nebo bez…

                                            Myslel jsem, ze se bojis tech tenkych dratu u XLek…

                                            Ja jsem si rikal, ze by prave mohly byt docela pevne a zaroven sirsi rafek, celkove se mi ty kola proste libej… Cena uz min samozrejme, ale zas tak me to moc netrapi…

                                            Nehlede, ze uz mam do budoucna vymyslenou stavbu na XLkach:)

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              Tenké dráty čistě designová záležitost. O pevnosti nepochybuju.

                                              0 0
                                              • scret  

                                                me teda neprijdou tenky, jenom jsou zplostely, jako kdysi u stribrnych SLek…

                                                0 0
                                                • Lister  

                                                  No ale takové klacky jako mají ST nebo SL to prostě nejsou.

                                                  Víš jak to je. Není jediný rozumný důvod proč si ta kola koupit, když si za ty peníze může zaplést skoro cokoliv a dráty tam bez potíží dáš i CX ray. Tak je to hlavně o tom vzhledu a tam mi ST přijdou o něco zajímavější.

                                                  0 0
                                                  • scret  

                                                    fakt koukame oba na stejny „XLka“: http://www.google.cz/imgres?… ?:)

                                                    Jinak vseobecne neni rozumnej duvod kupovat Mavicy, ale je to jenom o designu:)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak UST ráfek bez pásky je pořád pro mě funkční výhoda. I když teď na dvou párech kol funguju v pohodě s páskou, tak v případě srovnatelných parametrů bych vždy dal přednost UST ráfku.

                                                    Kdyby aspoň ty XLka neprodávali komplet s plášti. To tu cenu hodně zhoršuje.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jinak me se u nich hlavne libi, ze maj 24/24 dratu a 23mm rafek…

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Čekám kdy Mavic dospěje k 25 mm.

                                                    Pořad si říkám že by to širší ráfek chtělo ale ty prasacky gumy co teď vozím bohužel fungují skvěle i na 19mm.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Já ti nevím. Vozím teď dlouhodobě 21 mm, předtím jsem měl 24 mm a rozdíl prakticky nepozoruji. Na ty Maxxisácké 2,3 je 21 mm až až.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    na maxxis 2,3 staci 21, to je fakt… ale kdyz mas jiny plaste-schwaby treba, uz se taky maj tendenci zvejkat pri nizsich tlakach…

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Však nad tebou píšu, že ty mrchy mi fakt fungují dobře, jen mám teda ještě užší – 19mm.

                                                    Takové Continentaly byly na tomhle ráfku nejezditelné, u Schwalbe jsem rozdíl 19 vs 23mm poznal docela rychle – i když tam mám i rozdíl 26 vs 27,5, ale to nebude hrát velkou roli – na širším ráfku se Schwalbe chová úplně jinak. Maxxis se mi naopak nebortí ani při tlaku pod 20 psi.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Jo Schwalbe jsou v tomhle horší, ale mě se tam nebortila jenom patka, ale i figury a celkově mě ty gumy nějak moc nepřesvědčily na to, že to měly být v podstatě DH gumy (MM a BB). Nemluvě o potrhaných špuntech po pár jízdách i na předním plášti. Rozmlsaný z Maxxisů jsem byl nemile překvapen (po tom, co tady všichni pěli chválozpěvy) a urychleně jsem se vrátil zpátky. No a měl jsem po problémech. :-)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jj, ty spunty se fakt trhaj, hlavne u mekcich smesi…

                                                    0 0
                                  • scret  

                                    hledas problemy tam, kde nejsou. Prestoze duse, pokud nemas defekty jsou jednoduchy reseni.

                                    Nicmene pasky netreba se obavat, jak psal mlok, pokud je nekdo strevo, at si to necha od nekoho sikovnejsiho nalepit… Me ted paska drzi uz dva roky a zadny problem. Jeste nejakou dobu urcite drzet bude:)

                                    Rafky bud WTB anebo treba ZTR apod.

                                    Mam jak UST kola, tak i TLR rafky a zkusenost i s UST/UST bez mlika… Dnes UST bez mlika je dle myho blbost…

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Hledám i nehledám. A proč je UST bez mlíka blbost?

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • scret  

                                        pichnes a nemas vzduch:) Drive jsem to vozil do prvniho defektu a pak nalil tmel a od ty doby nic neresim, jen jezdim…

                                        Zatim za cca 4 roky na bezdusich 1 defekt, ktery nevzalo mliko- mel jsem v tom stary vysumely mliko, takze moje blbost.

                                        Pak jedno kopnuti rafku a prorazeni UST plaste nepocitam:))

                                        JInak loni v saalbachu prorazeny zadni ardent o patku rafku (CMax SX), kluci vysmaty jak leco, ze mam bezduse a stejne jsem v haji… Po syceni a dofouknuti se to zatahlo a ja v klidu jezdil dal:) plast Ardent TR EXO…

                                        0 0
                              • Lister  

                                Ježka jsme nikdy neviděl :-)

                                Napíšu ti, jak u mě vypadá výměna.

                                Sundám kolo, svlíknu plášt a někam ho opřu (tu tučné pláště stojí bez potíží a nehroutí se). Nasadím nový plášT, jednu patku úplně, druhou nahodím z více než 3/4, aby dole zbyl prostor, kudy se dá nalít mlíko. Když jsem pečlivý, tak si i pohlídám, že ten volný prostor je kolem ventilku. V původním plášti zatím mlíko steklo hezky dolů, stříkačkou to přetáhnu do nového pláště, otočím ventilkem nahoru, nahodím patku, napumpuju, nahodím na bajka, protočím a je hotovo. Původním plášť vystříkám nebo kdyby nebyla možnost, tam jen vytřít papírovou utěrkou (ty mám v dílně od určité doby už pořád, jsou lepší než hadry) – on to dobou už bude stejně skoro suchý.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je ideální varianta a pro už ježděné pláště + vhodný ráfek se většinou povede. U nového kousku může jít nafoukání hůře.

                                  A tam bych případně přidal tu nejrychlejší metodu. Potřít patky tmelem (otázka 30s na jeden plášť) a případně pomoct předem části patky pláště do patky ráfku (jak je to klouzavější díky tmelu, tak je to opět hned hotové).

                                  Jakmile jsou ale už pláště ježděné a vytvarované, tak to jde nafoukat lépe a není většinou uvedené potřeba dělat.

                                  0 0
                                • goofy  

                                  A kde je skladuješ? Nevadí, že se do toho dostane prach a tak? Náš sklep zrovna moc čistotou neoplývá… :-))) Někdy to možná vyzkouším, když někdy budu mít čas a náladu hrabat se v kole… :-)

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • Lister  

                                    Hážu na velkou hromadu všeho možného pod schody.

                                    0 0
                              • Kubiczech  

                                I z pohledu někoho, kdo přezouvá až když není zbytí, musím tedy říct, že starat se o to musíš a víc ****** než s duší s tím opravdu je. Kdybych věděl, že duši nebodnu dvakrát na dvou kilometrech, tak bych se na lepení pásek a patlání se s tmelem milerád vykašlal. Měnit pláště častěji, do varianty s páskou bych rozhodně nešel.

                                0 0
                                • goofy  

                                  Dík za názor. Tohle si právě taky říkám… :-)

                                  0 0
                                  • DiaBoss  

                                    Chci se zeptat co znamenají ty zkratky KOM, UTS, TLR atd. Nejsem nějak zkušenej.

                                    0 0
                                    • scota  

                                      Kom= ráfky WTB Kom

                                      TLR = Tubeless ready

                                      UST= Universal System Tubeless (en.wikipedia.org)

                                      0 0
                    • pitos  

                      Jak píše goofy, ke zkoušení nemám důvod. Co mi to přinese navíc oproti duším, když jsem s nimi spokojen? Navíc vidím problém s častějším přezouváním.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Mensi vaha, mensi valivej odpor, lepsi grip? A jednodussi prezouvani. Porad je daleko jednodussi nalejt mliko, nez se srat s rovnanim duse v plasti. Byl sem k tomu dlouho skeptickej, ale jednou sem to zkusil, abych zjistil ze je s tim daleko min prace nez s dusi, aspon za predpokladu, ze se pouzije nejakej smysluplnej rafek.

                        0 0
                        • pitos  

                          Vozím duše kolem 200g.,o kolik si polepším?

                          Valivý odpor je lepší jen o tu rozdílnou váhu?

                          Lepší grip?… to mi není jasné.

                          Lehčí přezouvání?… moc nevěřím.Sice si na kole dělám vše sám, ale upřednostňuji jednoduchost a tohle řešení mi podle toho co vím o moc rychlejší a lehčí nepřijde.

                          Klidně duše opustím,to mi problém dělat nebude, ale pořád jsem neslyšel ani nečetl nic, co by mě přesvědčilo do takových věcí vrazit peníze.

                          Pokud se přesvědčím že ušetřím nějak výrazněji váhu, zlepším třeba ten grip a budu přezouvat podobnou rychlostí jako duše tak vyzkoušení budu zvažovat.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Hmotnost moc neušetříš. Při 200g duších pár gramů ano, ale kvůli hmotnosti bych bezduše určitě neřešil.

                            Valivý odpor je oproti těžké butylce nižší poměrně o dost. Deformace duše za jízdy valivý odpor navyšuje. Pro představu tady jedno měření bezduše x latexka x butylka

                            http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes

                            Čím se jezdí nižší tlaky, tím je rozdíl větší.

                            Grip je lepší díky snažší deformaci pláště. S duší se deformuje na překážkách obtížněji. Pokud se ale vozí stejné tlaky s duší i bezduše, tak rozdíl zase tak moc velký není. Já ale třeba bez duší o něco nižší tlaky než s duší jezdím, tím se rozdíl zvětší.

                            0 0
                            • pitos  

                              Tak butyl vozím jenom do parku a na nějaké vyjímečné akce. Na běžné ježdění používám pláště o váze 640g-950g.

                              Grip by se mě asi tedy netýkal, myslím že bych nižší tlaky než využívám dnes pravděpodobně nevozil.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Butylka byla v tom příspěvku typ duše, ne jaký jezdíš pláště. A 200g je těžká butylka i když pořád to není DH duše. Lehké ultralight butylky typu do 120g mají valivý odpor také už o trochu nižší než těžké butlky.

                                0 0
                            • Lister  

                              Jestli už teď vozí odolné pláště, které jsou TLR, tak ušetří skoro celou váhu dvou duší.

                              Do Maxxisů liju mlíka minimálně. Dokonce je tu i pár lidí, kteří tam nedávají skoro nic a v batohu vozí trochu mlíka, které aplikují v případě defektu.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak u těch 200g+ duší ano. Pokud se vozí ultralightky (defektu stejně mírně těžší duše moc nepomůže, až DH duše je trošku rozdíl, ale ani ta to nezachrání), tak je to rozdíl už minimální.

                                Při 60g tmelu (taková průměrná hodnota) jsi na 150g (2× tmel + 2 ventilek). Tedy při ultralight duši to není ani zdaleka hmotnost jedné duše co se ušetří.

                                Nedávat skoro žádný tmel je ale už dost extrém, i když je to samozřejmě také možné řešení (beru pláště minimálně snake skin Schwalbe nebo odolnější, tzn. netřeba žádného zatěsňování boků). Já už touhle cestou také částečně jdu. Tedy na začátku dávám 60ml ať se to rychle zatěsní (UST ráfky aktuálně vozím už jen na jednom kole, tam by se to zatěsnilo okamžitě i s méně tmelem, s páskou je to mírně horší). A pak už moc nedoplňuju a vozím sebou jednu malou 60ml lahvičku tmelu.

                                Na tomhle řešení se mi líbí jedna věc a to, že vždy je sebou tmel, který je v pořádku. V plášti při pravidelném doplňování bez sundání pláště už může být někdy i poměrně brzy jen nefungující hmota.

                                Nedávat pak skoro žádný tmel je i výhody pro ty co chtějí ty pláště častěji střídat.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Kvůli tomu střídání jsme k tomu došel, dávám tam jednu stříkačku a stačí.

                                  Ono je to vždy o tom vyzkoušet, co funguje a co ne. Pro někoho je duše potencionální problém, někomu to funguje, pro někoho je málo tmelu problém, jinému to funguje. Když vozím pláště 750–850gr a za 1,5 sezony jsem je ani náznakem neřízl ani nikde nepíchl, tak jsme postupně dospěl k tomu, že ten tmel tam vlastně ani moc nepotřebuju. Navíc tak 3–4× za sezonu přehazuju pláště a pak je s tím míň práce. Přelívat 80ml tmelu už je méně pohodlné.

                                  0 0
                                • RomanH  

                                  Fakt nahodis v lese plast minipumpickou ?

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Záleží na kombinaci plášť ráfek a pumpa. Zkoušel jsem to u aktuální kombinace v klidu doma a šlo to bez potíží. Jiný plášť dáš pak blbě i kompresorem.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tohle se řešilo nedávno v jiném vláknu. Proč bych měl v lese nahazovat plášť minipumpičkou?

                                    Jsou tu varianty:

                                    • v plášti nebyl už tmel a díra je malá → vyšroubuju ventilek, doleju tmel, nafouknu (tedy patky pláště se z patek ráfku ani nehnou a žádné nahazování)
                                    • díra je trochu větší, samotný tmel díru nedá → knot (tedy opět žádné nahazování)

                                    Zbývá nám varianta megadíra, kde nestačí ani knot. Tuhle variantu můžu řešit buď pomocí vložení duše (kde ale bude třeba stejně díru nejspíš něčím ještě vypodložit, protože to nemusí dát bez toho ani s duší, která by vylezla) nebo záplaty na pláště.

                                    A jediný případ záplaty na pláště vyžaduje nahození pláště během vyjížďky. A pokud to chce někdo řešit takto (a neřešit vkládání duše), tak bombičky.

                                    Už také uvažuju, že přejdu na tuhle variantu pro ojedinělé případy velké díry. Přestal bych tak zcela vozit duši a bombičky jsou vůbec pohodlnější než to foukat pidipumpičkou. Nemívám defekty kde bych musel dofukovat často, tak mi dražší provoz bombiček netrápí. A pro případy nový kousek pláště kdy se občas stane, že na první vyjížďce je potřeba dofouknout než se to vše dozatěsní, tak si sebou vezmu mimořádně pumpičku i k bombičkám.

                                    0 0
                                    • RomanH  

                                      Ja narazel na ten tmel v lahvice. Tmel dolivam, kdyz to nesploucha. kontroluju cca 1× za 3 mesice, takze vyuziti pri variante 1 u me odpada. Knoty vozim, pouzit jsem je musel asi 3×, z toho prvni pokus byl neuspesny diky me blbosti, tmel jsem pritom nikdy dolit nepotreboval. No a kdyz mi to nevzal knot (2×, riznuti bylo tak velke, ze se o to ani nemelo smysl pokouset), dal jsem rovnou dusi a vypodlozil ji.

                                      Ale jo, kdyz Ti prijde ta flaska OK, proc ne, ja zase vozim dve nahradni duse, lepeni a knoty :-)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tu variantu 1 bych nepodceňoval. To nemusí být jen, že tam tmel není, ale jen má už nefunčkní konzistenci, což se právě někdy při doplňování přes ventilek bez kontroly sundání pláště stane.

                                        A pak snadno kvůli tmelu v horším stavu to nedá díru, kterou by nový tmel dal v pohodě.

                                        Já mám zatím 3× co nedal tmel hned (2× to dal po chvíli na nízkém tlaku, jednou ani tak ne, díra opravdu velká). Duší jsem zatím nedával nikdy, ale už se tomu snažím vyhnout, abych to nikdy nemusel udělat.

                                        Dávat duši bude opravdu opruz. Už jen ta pečlivá kontrola pláště, aby tam nezůstal nějaký trn a i tak nemusíš najít vše. K tomu tmel musí pryč.

                                        Záplata na pláště mi přijde jako příjemnější oprava, ale do teď jsem nechtěl řešit bombičky, takže jsem tuhle variantu ještě nedávno zavrhoval.

                                        Ale nakonec mi poslední debata v jiném vláknu přesvědčila jít tohle cestou.

                                        Ono to nakonec je to velikostí a hmotností docela ok i všechno dohromady, tedy 60ml tmelu (reálně 73g i s lahvičkou a velikost ujde), pumpička na CO2 (Lezyne Control Drive CO2 pro lepší foukání, kdy jde použít i jen část bombičky, to je 46g a mini velikost) a pak 16g bombička (budu vozit dvě) má kolem 60g (tedy 120g).

                                        K tomu vyjímečně přihodím normální pumpičku v situacích kdy čekám nějaké foukání navíc (např. po nahození nového pláště první vyjížďku).

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Leju tam do DH plastu vetsinou tak 50ml, cili usetris zhruba 150g na kazdym konci, plus minus ventilek. Doporucujou tusim vic, ale nikdy me to netrapilo – jen pri prvnim nahozeni dam treba 100.

                            Valivy odpor nema s vahou nic spolecnyho, zato s gripem ano. Jde o energii vynalozenou na deformaci ty duse, a treni mezi dusi a plastem. Rek bych, ze ten rozdil je celkem znat.

                            S tim prezouvanim, kdyz obouvas gumu bez duse, tak prece delas uplne to samy, akorat tam nemusis davat tu dusi..je to trivialita, zastrcit ventilek a srovnat ji tam. Ale ne to neco, co bez duse neresis vubec, jen tam caknes trochu tmelu (5 vterin?). Predpokladam, ze te spis trapi nahozeni patek – delal sem kola Spank, DT, ZTR, Shimano vsechno lehce obycejnou vetsi pumpou. Light-bicycle rucni pumpickou. Jediny, na co sem potreboval kompresor byly uplne zdemolovany rafky (a tim myslim uplne, okousany patky moc nevadi vetsinou), nebo rafky jako Jalco nebo Inferno, ktery nemaj absolutne zadny predpoklady k bezdusovymu pouziti.

                            Ja ti to nemam vubec potrebu nutit pochopitelne, ale za posledni dobu mi prijde, ze obout kolo s dusi je vic prace nez bez ni.

                            0 0
                            • goofy  

                              Ale mě nejde o to, když obouvám nový plášť. to je jasné, že to je brnkačka. A pláště, které vozím, se údajně nahazují dobře. Mě jde o to co s gumou, kterou sundám a chci pak zase použít. Teď ji mrsknu do špinavého sklepu a dále neřeším. U bezduší bych ji musel vymýt nebo nějak uskladňovat, ať tam nemám tuny zaschlého zaprášeného mlíka. To je u mě ten hlavní problém, mě u toho systému štve. Jediné, co by přicházelo v úvahu je UST ráfek a TLR Maxxisy, jenže to mi zbyle jediná možnost Mavic EN 821, a to se bojím, že bych ho rozštípal :-)

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                To me teda rekni, jak bys rozstipal rafek kdyz neprorazis dusi! :) (myslim vazne, zadnej sarkasmus nebo coze!)

                                Ja proste gumu sundam, zbytek tmelu vysaju strikackou at se me vsude nerozleje a bud vyhodim, nebo spis vetsinou naleju do gumy co nandavam – menim dost casto, cili nemyslim, ze by ten tmel zhnil v ty gume. Gumu nijak neutiram, proste ji hodim k ostatnim, ono to zas takovyho sajrajtu neni. Max. kdyz je jezek, tak ho vyndam, ale jinak to neresim.

                                0 0
                                • goofy  

                                  Tak občas si o šutry klepnu. Já prostě nějak nevěřím, že ráfek, který váží nějakých 450g, pode mnou tady přežije. :-) Skoro každou jízdu dostanou ty ráfky solidních pár ran a při mé váze a kvalitě výběru stop tomu nějak moc nevěřím. Ani jsem na ně nenašel nějak moc recenzí.

                                  0 0
                          • -b-n-x-  

                            Jenom napisu moji cerstvou zkusenost seznamovani s bezdusovym systemem (totalni zacatecnik v tomto).

                            Letos konecne nove kolo. Po zkusenostech par kamaradu, kteri se vratili k dusim, jsem teda moc nadseny z bezdusi nebyl, ale rekl jsem si, ze jim dam sanci. Prvnich par vyjizdek super. Akorad me zacalo srat, ze po cca 1 tydnu musim dofoukavat kola. Takze jsem si tady neco nacetl a koupil mliko. Na prednim kole vypustil vzduch, nalil mliko ventilkem dovnitr, nafoukal a parada. Rikam si: je to super reseni.

                            Chtel jsem totez udelat na zadnim kole. Ventilek se pri pokusu o rozmontovani rozsypal. Nastesti jsem nasel nekde druhy, ale ten jsem uz radeji ani nezkousel rozebirat (nesel lehce povolit). Takze jsem sundal jednu stranu plaste, nalil mliko a zase plast nasadil. Pri pokusu o nafoukani jsem teprve zjistil, ze se to spravne ma nahodit kompresorem. Tohle jsem do te doby nevedel. Jelikoz mam jen malou pumpicku, tak jsem byl fakt nasrany. Druhy den jsem to teda nafoukal kompresorem na nejblizsi benzince. Par dalsich vyjizdek ok. Pak jsem ovsem udelal defekt v plasti. Oprava doma pouzitim fleku na duse. Nasledne zase doliti mlika, nasazeni plaste, neuspesny pokus o nafoukani pumpickou a nejaky dalsi den nafoukani kompresorem na benzince. Pri dalsi vyjidce jsem ovsem zjistil, ze mi porad trosku unika vzduch. Takze jsem se nasral a pred jednim kratkym sjezdikem tam hodil dusi – ruce upatlane, ja nasrany. Jedu sjezdik, uz jsem se i uklidnil a na jednom korenu jsem du novou dusi precvakl. … Deset minut nadavek, kopani do vseho a zahazovani kola do lesa. Po uklidneni, zalepeni duse, nafoukani na max a pak uz bylo vse ok.

                            Uz mam objednany novy plast (ardent). Chapu, ze ten stary (Michelin Wild Gripper) si mozna uplne nesednul s rafkem nebo co. Ovsem jestli jeste parkrat neco podobneho zaziju i s novym plastem, tak se na to vyseru a pujdu zpet k dusim. Mit doma kompresor tak asi bych asi ty bezduse ocenil vic. Nicmene uz jen to, ze s sebou stejne musim na vyjizdky tahat dusi (mozna radeji obe), me dost sere.

                            0 0
                            • allrose  

                              děkuji za pobavení…

                              0 0
                            • saddik  

                              Zkoušet bezduše a nemít ani dílenskou pumpu je jako jezdit bez sedla a stěžovat si, že Tě bolí pr*el :)

                              Není potřeba kompresor, ale dílenská pupma je potřeba. Já ji používám (179,– z Lidlu), i když mám ten kompresor. Na nahození existuje řada fíglů, kterými se potřeba kompresoru dá omezit, ale nikdy to není jistota. Nejjednodušší je udělat si třeba z PETky vzdušník, který natlačíš pumpou, a pak to s ním nahodíš. Nebo, a to je ještě jednodušší, koupit za pár stovek zahradní postřikovač, co má pumpu vestavěnou, a na něj už jen přiděláš koncovku a je to.

                              S tou duší to nechápu, tu bys přece vozil i kdybys měl kola s dušema, ne?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jak píšeš, kdyby jezdil duše, tak náhradní bude vozit. Naopak při ježdění bezduší když bude vozit knoty + záplaty na pláště, tak náhradní duši vozit už nemusí.

                                0 0
                              • -b-n-x-  

                                Ok, takze pokud chci prejit na bezduse tak krome toho jeste potrebuji:

                                • Dilenskou pumpu
                                • Kompresor
                                • Tmel
                                • Nejake ty knoty

                                Ohledne vozeni dusi jsem to myslel tak, ze to trochu ztraci ten jeden vyznam, ktery by bezdusove pneu mely prinest (uspora vahy). Dle dalsiho prispevku Mloka bych sice dusi mohl nahradit temi knoty, ale pokud se mi treba podari ten plast treba vysvliknout, tak se stejne bez duse neobejdu. Protoze to pumpickou nenahodim a kompresor, nebo nejakou velikou pumpu na vyjizdku nepotahnu.

                                Schvalne jsem to vyhrotil a myslim, ze v praxi to zdaleka takhle negativni neni. Podle vetsiny prispevatelu se zda, ze opravdu je to super. Jen jsem chtel upozornit, ze pro nekoho nezrucneho jako jsem ja, to muze byt (asi v zacatcich) trochu neprijemne. Nicmene doufam, ze se s tim naucim zachazet a budu spokojen.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Sundaný plášť (třeba po zalepení velké díry záplatou na pláště) nahodíš CO2 bombičkou.

                                  0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Aha, takze dalsi vec co je potreba poridit :-)

                                    Nechcete nekde napsat nejaky uceleny seznam, co je teda vhodne mit doma/na vyjizdce abych nahradil klasicke reseni s dusi? Nemyslim, to nijak rypave, jen me to zajima z ciste praktickeho hleska, co vlastne vsechno potrebuji.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      a nechces si to nejdriv nastudovat a pak se teprve ptat?:)

                                      Pokud se vseho bojis, muzes vozit UST rafky a UST plaste + mliko a garantuju ti, ze to neprostrelis a ani pravdepodobne nezujes a pokud ano, tak to fouknes i malou pumpou:)

                                      0 0
                                    • Lister  

                                      Potřebuješ tři věci.

                                      Pořádný TLR/UST ráfek, pořádný TLR/UST plášť a nebýt úplný lempl.

                                      Nic víc není potřeba.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                        • goofy  

                          Raději naliješ mlíko, než se ***** z duší? To snad nemyslíš vážně, že jo. S duší mám plášť vyměněný za cca 5 minut. Pak ho mrdnu do kouta a tam je do další výměny (někdy pár dní, někdy i dva týdny. Už vidím, jak tam vrazím ulepený plášť od mlíka, jak by to po příchodu vypadalo. Jako o fous menší váhu bych ti sežral, valivý odpor no nevím, ale jednodušší přezouvaní? No to asi né Time. Pokud nejsi úplné jelito, tak srovnání duše v plášti je otázka mžiku.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            A naliti mlika pul mziku. Sorry, delam to tak :)

                            Jenom vyndat dusi a nandat ji do novyho plaste mi zabere daleko vic casu, nez mliko vylejt, nebo vysat do strikacky, a nalejt do novy gumy.

                            0 0
                            • pitos  

                              Ty jsi první co mě přivedl si tuhle výměnu sám vyzkoušet.Kupovat to kvůli toho zatím nebudu, ale pokud bude možnost, tak si to rád někde testnu:)

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Skoda ze nejsi bliz, nechal bych te to vyzkouset na mejch, uz me to vecny montovani nebavi :D

                                0 0
                                • pitos  

                                  Tak netvrdím že bych se do Whistleru rád nepodíval.Pokud mi zaplatíš letenku a pozveš, tak ti je během pobytu budu přezouvat pokaždé když rozkážeš:)

                                  0 0
                      • mr.nikdo  

                        Hm, kdybyste je meli a meli jste s nimi spatne zkusenosti, pochopim tady to vase nalehani. Ale kdyz tu zkusenost nemate a spis rikate, ze je srani s prechodem na ne (aniz byste to zkusili)…

                        To castejsi prezouvani beru. Vim, ze jsi ho uz psal. Ale to je asi tak vsechno, co je proti tmelu.

                        0 0
                        • goofy  

                          My nikomu duše nenutíme jak vy bezduše… ;-) Mě přijde spíš minimálně hodně zvláštní, že jste se borce nikdo nezeptal, co vlastně vozí za gumy a hned mu tlačili bezduše. A to i přesto, že do toho jít nechtěl. Jaké je pak překvapení, že to byl beztak jeho hlavní problém.

                          No a nedej bože se tady objevil někdo, co na duších nemá problém, a už je to zase špatně. Tohle je prostě obecná vlastnost b-f poslední doby… 1×11, bezduše, enduro pičo, atd. a zbytek je špatně.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Enduro je to nove XC? :-D

                            Treba ze sve zkusenosti muzu rict, ze jsem s defekty problem mel. A od bezdusi ten problem nemam. Nikdy jsem je nevyzul, kdyz mas kvalitni rafek a gumu, nahodis to hned, tmel tam cpu tak 1× rok… Mam je na 2 kolech a bez starosti.

                            Duse mam taky – na silnici a na kole tatky.

                            Takze i to prehazovani a reseni v rukou mam. A v tuto chvili bych neresil.

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            On se ptal jak zabranit procvaknutim. Nejspolehlivejsi odpoved je bezduse. I v nejbytelnejsim plasti dusi prorazis celkem lehce pri rozumnym tlaku. Jakoukoliv. Me zas prijde vesely, jak se bezdusim branite aniz byste je vyzkouseli :) Taky sem to nechtel kuli prezouvani, a ted uz dusi nechci ani videt.

                            0 0
                            • goofy  

                              No a nebo prostě člověk necvaká a je mu to jedno. Smiř se s tím. ;-) Když bude vozit šlupky pláště na nízkých tlacích jak teď, tak sice možná necvakne duše, ale časem si rozjebe patky nebo ten neplášť.

                              0 0
                            • DiaBoss  

                              1+

                              0 0
                        • pitos  

                          No podívej, tohle vše vzniklo kvůli tomu že chtěl někdo poradit proti proražení duše a tady mu bylo vlastně řečeno že jediné co má smysl a funguje jsou bezduše.To že vozí třeba papíráky na své ježdění už nikdo neřeší, krom některých pozdějších příspěvků.

                          Jinak já rozhodně na nikoho naléhat nechci, jen jsem poukázal že existuje i jiná použitelná možnost.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            A ted mi rekni, jestli neni reseni cvakani duse to, ze tu dusi vyhodis?…

                            Coz je prave jedna z veci, co tmel prakticky vymazal z povrchu zemskeho :)

                            0 0
                            • pitos  

                              Tak určitě, cvaknout něco co tam není půjde asi dosti těžko:)

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Takze dostal tu nejlepsi radu pro jeho casty problem?

                                0 0
                                • pitos  

                                  Pochop že vozit duše nemusí znamenat mít problémy.Také jsem kdysi s defekty bojoval ale už jsem to vyřešil i bez toho aniž bych musel přecházet na bezdušový systém.

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Bavime se o cvakani duse, netahej sem diry. Ty jsou jina kapitola a nema smysl se ani tak o ni bavit… Ti pak vyfotim, jak vypada plast na kole moji a na mem. Jsou na nem videt mastne flicky, kde asi nejaky trn je.

                                    Cvakani – tlaky a styl jizdy. Bezdus eliminuje uplne a muze v klidu pracovat na stylu.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jestli jsou flíčky na běhounu u Schwalbe šlupek (na běhounu to platí i pro snake skin verze rychlejších plášťů typu RaR, RoR) po defektu je otázka. Všechny určitě ne. Část (a podle mě i dost velká) je prostě jen postupné prolínání tmelu běhounem (což je problém konstrukce pláště i když třeba u mě nikdy nebyl tak velký, že by to způsobilo problém).

                                      U pláště, který jsem měl dlouho nahozený se mi flíčky dělají i když na tom nejezdím a tedy jsou defekty vyloučené.

                                      A co se týká cvakání, tak ani to tak úplně neplatí. Bezduše eliminuje pouze situaci, kdy jde drobná rána na ráfek, která už cvakne duši, ale nezpůsobí nic jiného.

                                      Větší rána zruší stejně rovnou ráfek ať máš duše nebo ne. A u lehčích šlupka plášťů není problém cvaknout i celý plášť.

                                      Když se vozí odolné pláště typu butylová výztuhua + slušný objem pláště, tak to dost jezdcům stačí, aby necvakaly duši i při rozumném tlaku.

                                      A naopak při šlupka pláštích a agresivní jízdě nemůžeš vozit příliš nízké tlaky ani bez duší.

                                      Já bych pro svoje ježdění duše rozhodně nechtěl, ale zase to není tak černobílé a bezduše všeřešící zázrak.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Mam to i na Ikonech… Ty flicky.

                                        Jinak rana, ktera nici rafek u bezduse ho bude skoro uplne nicit i u duse, takze tam rozdil neni :)-

                                        0 0
                                    • pitos  

                                      To je reakce na mě? Jestli ano, tak ale moc dobře nechápu co mi tím chceš říci.

                                      Co se týče klasického defektu, tak ten jsem neměl ani nepamatuji.Celou dobu jsem měl na mysli(a také jsem to psal) průraz duše.

                                      0 0
    • scota  

      No jestli vozí ty Schwalbe table top, tak se nedivím, že při skákání v terénu má hodně defektů. Doporučil bych mu odolné Maxxis Ardent EXO.a duše klidně taky Maxxis, nebo Schwalbe SV13.

      0 0
      • DiaBoss  

        Jestli tam dám Ty Ardent EXO tak je asi o cca 500gramu těžší něž Schwalby, na každé kolo jeden to je kilo. Ty o pár gramu těžší duše mi nevadí.

        0 0
        • goofy  

          Ardent Exo váží 740g. Ty vozíš 240g pláště?!? A to se divíš, že prorážíš?

          0 0
          • DiaBoss  

            já myslel rozměr 26× 2.4 ;)

            0 0
            • goofy  

              2,4 je zbytečná. Pokud chceš plášť, co lépe drží, tak Maxxis Minion DHF a DHRII, případně HighRollerII. Všechno 2,3 Exo verze. Pokud chceš něco co jede, tak Ardenta 2,25.

              0 0
        • kubad  

          ale běž kecko, srovnatelné pneu Schwalbe/Maxxis se liší max o 100g

          0 0
      • DiaBoss  

        Ale budiž, nevypadají špatně :D a funkčnost budou plnit dobře, Continetal moutain kingy II, nebo Ardeny? Ardeny jsou těžší, ale budou držen na písku a prašném terénu dobře?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Na mekkej povrch maj celkem nickej vzorek. Na pisku drzi vsechno, co ma nejaky spunty solidni, na prasnym podkladu nic, zejo :) Ja si nemuzu vynachvalit ten High Roller 2, pripadne Miniony na sucho.

          0 0
          • scota  

            Na písku nebyl Nobby nic 26×2,25 vůbec špatný, ale jinak jsem měl často defekty.

            0 0
    • Stingray  

      Jezdím od podzima bez mlíka, jednou za týden dofouknu a nic neřeším. Pokud tam nemáš u vás moc trnů, tak to na chvíli zkus a uvidíš, je to nebe a dudy oproti duším.. to bylo pro Goofyho :-)

      0 0
      • goofy  

        A co máš za kombinaci ráfků a plášťů? ;-)

        0 0
        • Stingray  

          Mám Mavic Crosstraily a DHF s DHRII tří a dvou směs, jedním slovem parááda. A to mě dost lidí od toho zrazovalo..

          0 0
          • goofy  

            No jo. Na crosstraily ale není třeba páska, co? S tou páskou nevím nevím jak to bude těsnit. Ale možná si někdy pohraju a vyzkouším…

            0 0
            • Stingray  

              je to tak :-)

              0 0
            • mr.nikdo  

              Paska, co vim, funguje. Pokud u ni premyslis…

              Uz mi psal kamos, ze mu nejdou bezduse ani s mlikem… Jasny, nemel tam nalepenou pasku, ale klasickou.

              Ted mi nekdo psal, ze mu bezduse uchazeji, asi plastem. Na 90 % to bude paska… Spatne nalepena anebo zadna.

              0 0
              • goofy  

                Zase ze mně nedělej úplného ****** prosím tě… ;-)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Neboj, nedelam.

                  Ale ja si takhle dneska servisuji orech u Mavicu, dotahnu osu a nemuzu kolo upevnit do patek. Ani lehce vetsi silou. Navic vidim, ze mi vyjizdi i osa kousek. No, nedal jsem matku naopak? :D

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • DiaBoss  

      Půjde to předělat na bezduše? Na předním kole (ráfek REMERX MasterDisc RDX 7320) a na to plášť Minion DHF s výztuhou 26×2.5, 42směs a na zadní kolo (ráfek SUN RIMS rhyno lite) a plášť Minion DHR II. 26× 2.4 60směs více detailů vám nepovím jelikož je sám nevím :D

      0 0
      • goofy  

        Já tě asi nechápu. DHF s výztuhou 2,5 a 42a směs? To se dělaly vpodstatě pouze sjezdové butylové verze. To tam chceš hodit místo 500g šlupky rovnou 1200g plášť?

        0 0
        • DiaBoss  

          Takže užší pláště? A nebude vadit ve předu měkčí směs? Klidně si nechám poradit, nejsem moc zkušený, jak už jsem psal, v lokálu je spíše písčitá hlína a píšek, bahna tam zas tolik není když zaprší, ale zase to bahno je na místech kde když to uklozne tak to nejspíš bude bolet. S Table topama mi to celkem klouzalo.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Ten Remerx rafek nema uplne idealni profil, ale ani ne uplne spatnej. Myslim, ze by to melo jit nahodit vcelku v klidu, ale mohlo by to chtit kompresor. Drzet to tam podle me bude – tipuju podle obrazku. U toho zadniho nevim nevim, osobne bych to zkusil, ale mohlo by s tim byt trochu prace, a nejsem si jistej jestli to neufoukne pri vetsi nalozi. Takzvany „Ghetto tubeless“ by na to ale melo zabrat, jestli to chces hrotit – nemam s tim osobni zkusenost, znam jen dva lidi co to tak vozi a chvali si to. Vygoogli si to :)

        Jinak jak pise goofy, jestli nemyslis vyztuhou EXO, tak se bavime o „plnohodnotnym“ sjezdovtm plasti. To je trochu overkill, pokud se chystas s tim kolem delat i neco jinyho, nez jezdit agresivne z kopce :)

        0 0
        • DiaBoss  

          Ten Ghetto tubeless se mi zdá povědomě, původně sem chtěl pásku v bezdušáku nahradit menší duši, na 26 sem chtěl narvat 20 duši, rozstřihnout podelně, a co přečnívá odstřihnout a ono ten systém Ghetto tubeless vypadá přesně tak jak jsem to udělat chtěl

          0 0
          • Mr.Duck  

            To je presne o cem mluvim. Je to asi o neco levnejsi nez kupovat ventilek, ale osobne s tim nemam zkusenosti. Zatim, vcera sem to tak musel nahodit na svuj zdemolovanej rafek, tak uvidim jak to pujde :-/

            0 0
            • DiaBoss  

              Prej si to dost vychvalují, tak chcu do toho jít hned zezačátku. Snad se ta duše 20 duše na 26 nerozerve:)

              0 0
          • saddik  

            Tak Ghetto tubeless jsem zkoušel a jen se štěstím z toho nebyl ******* jak vrata, ale jen dva zničené pláště.

            Problém je v tom, že když se duší vystelou i patky ráfku, tak se tím v podstatě eliminuje ten hák, do kterého má zapadnout patka pláště. Díky tomu plášt v ráfku mizerně drží a hrozí vyzutí. U mě to dopadlo tak, že jeden plášť bouchnul při foukání v garáži a zruhý za jízdy. V obou případech se roztrhlo kevlarové lano v patce, protože ta pořádně nedržela v ráfku, a plášť s výbuchem z ráfku vyskočil. Naštěstí ta situace za jízdy byla při dobržďování, když jsem téměř stál, jinak si to radši nechci představit (bylo to na předku).

            Po téhle zkušenosti jsem šel do UST ráfků a v boudoucnu už nikdy jinak, maximálně TL ready ráfky s páskou, protože s UST ráfky je to bída. Rozdíl je dramatický a nějaké samodomo splácané bezduš řešení je snad to nejhorší, co se dá udělat – to už radši zůstat na duších. Bezduše mají smysl pouze když se tomu uzpůsobí celá konfigurace, pak je to v klidu, pohodě a bezpečí, nějaký ghetto vynálezy jsou o hubu, pořádně nefungujou a s manipulací je hroznej voser.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Spis bych rek, ze se roztrhla patka v plasti, a tim to bouchlo, nez obracene. Ghetto je teoreticky dost dobry reseni, protoze plast ma drzet tesne na dne rafku, ne proti jeho bokum. A tim, ze je pod nim jeste duse, bude sedet tesnejc a pevnejc (na stejnym rafku). A rek bych, ze v tvym pripade byl tesny moc, a proto praskla patka a vystrelil. Ne nadarmo sou novy rafky casto „hookless“ – ten „hak“ je tam v idealnim pripade k nicemu – kdyz plast sedi v patce jak ma.

              Ale to sou teoreticky reci, ja to ted nahodil, bouchlo mi to kdyz sem tam omylem poslal asi 60psi, ale nechalo se to nahodit znova, pujdu to teprv projet :) Zas je tam vrstva mezi rafkem a plastem, ktera muze slouzit jako „podlozka“, a plast muze podle mne lip sklouznout, a tudiz pak i vystrelit..

              0 0
              • goofy  

                Hookless ráfky jsou proto, že pro výrobce je mnohem jednodušší vyrobit u karbonu rovné patky, než se trápit s nějakými háky. Navíc se to snaží prezentovat jako přednost, což je ještě větší vtip… Něco jak pressfit středy. :-)

                0 0
                • scret  

                  presne tak… Si myslej, ze ty lidi jsou uz uplne blby…:)

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Jasny, ze to je hlavni duvod. Ale funguje to, protoze ten hak nepotrebujes, kdyz nemas uplne dementni tolerance :) Prednost to je, kdyz je diky tomu ta patka na rafku silnejsi a tudiz odolnejsi, zejo.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ta patka může být silnější i tak. U karbonu musí! Jako že je přednost, že musíš hledat, aby se ti sedly tolerance a mohl jsi jezdit ráfek a plášť? Jako je fakt ******* nemuset to řešit. Ona ta patka si to podrží a je to nuda, co?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      O cem to mluvis, co bys chtel hledat? Mam hookless rafky, a nikdy sem nemusel nic hledat aby si neco na neco sedalo – koupim plast, nahodim a hotovo. Snad si nemyslis, ze ten „hook“ ti tam ten plast opravdu podrzi, kdyz budes mit natolik volnou patku, aby se pres ni pretah.

                      Zkus si to, pak se o tom bav, vazne mi prijde, ze z toho delas vedu, ktera tam neni :) Este sem nemel v ruce kombinaci, co bych nenahodil. Mel sem v ruce kombinaci, co uplne nedrzi – cokoliv na tech Inferno rafcich, co sou ted na kdejakym kole, protoze na to ten rafek ma uplne naho*no profil, ale na jakejkoliv TLR nebo UST rafek sem nahodil co mi prislo pod ruku. Ted mam na enduru 10 let stary plaste, urcite sem u nich zadny tolerance nezkoumal :)

                      0 0
              • saddik  

                Právě, že jen teoreticky. Některé bezdušové pláště mají patky hodně vysoké, aby těsnily při nahazování, a pak se to prostě do toho háku, který je vycpaný duší, nevejde. V kombinaci s tím, že ráfky, které se takhle předělávají, nemají západky pro patku a někdy ani rovnou plochu pod patkou, tak plášť v ráfku prostě nedrží. U prvního pláště jsem taky myslel, že to byl zmetek, ale u druhého jsem si řek, že to už fakt není náhoda.

                Jasně je to vidět na tom, že když ghetto tubeles plášť vypustíš, tak patky slezou (napružená duše je většinou spolehlivě stáhne) a pokud se Ti při tom ta dušopáska hne, tak máš co dělat to znovu nahodit. Bezdušové ráfky se západkama fungujou tak, že i když plášť vypustíš, tak drží nahozený naprosto spolehlivě, a pokud má těsnější patku, tak máš co dělat ho vůbec od patky ráfku odtrnout. Už tohle jednoduché srovnání ukazuje, jak to asi bude s odolností proti vyzutí pláště za jízdy – s nízkým tlakem, který na bezdužích jezdím a kvůli čemuž je taky mám, je to dost podstatný faktor a jsem přesvědčenej, že ghetto by se zouvalo.

                PS: Pro jistotu – Ghetto tubeless beru jako systém, kdy se duší vystele celý ráfek, včetně patek, a duše tak kouká až ven mezi patkou pláště a patkou ráfku. Tedy ne to, kdy se ráfek zalepí páskou a z duše se použije jen tenký pásek s ventilkem jako obdoba Rubena pásky, což je, mimochodem, mnohem rozumnější řešení.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Jo, kdyz vypustenej plast v patce sedi jak pribitej, to je mi sympaticky. Nicmene ted sem tenhle ghetto system konecne poradne otestoval, kdyz mi nic jinyho nezbylo, a tam, kde mi normalne kolem patky prochcavalo mliko, to drzi jak pribity. Zkousel sem to na ruznejch trailech, od 10m skoku po sutry bordel metal, a vubec se nebojim, ze by se to vyzulo. Ale jak sem psal, mam dratenou patku, zadnou komedii zejo.

                  Hak bych vubec neresil, i kdyz vypustena guma sedi v patce jak pribita, tak sedi na „dne“ a ne v haku zejo, aby se ti guma vyzula, musis ji dostat dovnitr z patky, a tomu hak vubec nijak nepomuze.

                  Snad to ma hlavu a patu, sem nakej to, vyndanej :D

                  0 0
                  • saddik  

                    Jo, máš nejspíš štěstí na odolný pláště (ten drát tomu asi dost pomůže) a ráfky, se kterýma to funguje, v ten moment gratuluju.

                    Nicméně ostatním to po svých zkušenostech doporučit fakt nemůžu, hlavně těm, kdo se bojí, že „s bezdušema je voser“, protože u ghetto systému se ten voser může vyskytnout hodně snadno, zatímco plnohodnotný bezdušový řešení je zárukou, že to bude fungovat rozumně. Pak mě právě štvou lidi, který na bezduše jako systém kydaj špínu (třeba po nějaký nevyvedený samodomo zkušenosti), aniž by vyzkoušeli opravdový bezduše.

                    0 0
            • kyl  

              Tak,měl jsem tam už tmel a při foukání to bouchlo,vyletěla patka,kevlar v patce na hadry,tmel všude a já neslyšel na levé ucho.Tyhle hovadiny mi už na kolo nesmí.Plášť + duše,už žádné experimenty.

              0 0
        • HonzaRez  

          Já už párkrát viděl tzv. „ghetto biking“, to když jel cigoš na holém ráfku bez jakékoliv gumy…

          0 0
          • allrose  

            to jsem jezdil jako dítě,poté co odpadly pláště…nikdo mi nezalepil duše a jezdit jsem musel

            0 0
      • Lister  

        Co kdybys začal něčím normálním. Jakýkoliv zubatý poctivý plášť tě posune úplně jinam než jsi teď.

        2,3 DHF a DHR budou bohaté stačit. On i Ardenta snese hodně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.