• michalrysina

    Zdravím, v historii jsem to toho moc nenašel.

    Mám v plánu někdy v budoucnu, vyrazit někam do světa. Mám takovou představu, že si půjčím obytný vůz a pojedeme někam za hranice, někde zastavím a budeme třeba 2 dny jezdit na kolech apod. Ale když koukám na ty ceny tak cca. za 14 dní bych dal takovejch peněz, že bych za to měl dovolenou na Bahamách. Tak se chci právě poptat, zda-li má někdo zkušenosti s tímto. A jestli se vůbec vyplatí a není třeba lepší jet osobákem a bydlet v kempech pod stanem nebo v penzionech. Dě­kuju

    0 0
    • mr.antik  

      nevyplatí

      0 0
      • bleach  

        vyplati v pripade, ze mas penez jak sracek a investujes do zazitku :)

        0 0
      • karliner  

        Můžeš to nějak rozvést?

        0 0
    • alinceb  

      Bratránek se letos v létě chystal takhle vyrazit s kámošema po Evropě, ale bez kola. Půjčení obytňáku je ale fakt dost řacha. Oni se dohodli, že koupí nějakou starou dodávku (Tranzit apod.), „vytuní“ ji nějakýma matracema a dřevěnou konstrukcí a pojedou. Po návratu by ji zase prodali za +/- stejnou cenu…

      Jen nemůžeš čekat zázraky …:)

      0 0
      • mr.antik  

        až se budou nechávat odtahovat někde z německý dálnice, tak se možná půjčení obytňáku i vyplatí :-).

        Plus registrace, placení eko poplatku.

        0 0
        • alinceb  

          S tím rizikem se musí počítat no. A nebo koupit dražší auto, které bude v cajku…

          Bratránkovi rodiče mají VW Transporter s „lůžkouvou úpravou“ a jejich známí z LBC zase Opel Movano. Takhle už projeli Norsko, Balkán, rafty v Rakousku a bůhví co ještě…ale je pravda, že mají nová auta…:)

          0 0
          • ZuzicK  

            Jet do zahraničí s nějakým nespolehlivým křápem je akorát o nervy..

            0 0
            • alinceb  

              Ty nejsi vůbec dobrodružná povaha…:P Přál bych ti vyzkoušet jezdit s kamionem za časů LIAZek…:D

              0 0
              • ZuzicK  

                Dobrodružná povaha jsem, ale myslet na to jestli to dojede tam a zpátky, jestli si tě neproklepnou cajti někde v Německu, … V tomhle mám raděj ráda klídek ;-)

                0 0
                • gazman  

                  Dnešní auta nemají problém se klidně vysypat taky i když ještě mají nalítáno v podstatě hovno, staré mašiny byly a mnohdy ještě jsou daleko spolehlivější. Mám staršího T4 transpika a jsem spokojen, zato kluci s novými T5 mají docela problémy už po 50–100 tis. km.

                  0 0
                  • Manas  

                    T5 ma jen dva mody: bud stoji nebo je v servisu.

                    Ps: Na srazu Tecek se tomu smali hlavne majitele T3 a T4 … :-D

                    0 0
                  • ZuzicK  

                    Neříkám, že ne, ale verze jakou píše alienceb mě příliš neláká. Za krátkou dobu nezjistíš jak na tom to auto je nebo není.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Konkrétně u atmosférického dieselu se nemá moc co podělat. Stačí přejít šasi, vyzkoušet elektro, zkontrolovat gumy a jak si chrochtá motor a můžeš vyrazit. U TD je to mnohem horší. Tam když se něco podělá, tak lítaj desetitisíce…

                      0 0
                      • ZuzicK  

                        Já vim, kamarád si přivezl z Německa to samé jako v odkazu, dokonce v lepším stavu, a po roce to prodal, neustále nějaký problém s motorem a s bufíkem. Když si to člověk neopraví sám, tak to taky leze do peněz.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Hele můj tatík má na ježdění pro dřevo a podobné akce '83 Pajero Wagon s 2,5L atmosférickým dieslem. Bylo to shnilé na perník, tak sme ho vyvařili a je cajk. Motor je jak z traktoru – jen do toho liješ naftu. Sice to není žádná střela, ale jezdí parádně…:)

                          Jinak sem tenhle týden stěhoval novou sedačku do bytu a kámoš přijel s půjčeným tranzitem. Tak atm. diesel. Totálně šrotová karoserie, na počítadle 350tis. km a počítadlo imho tak jednou objelo dokola…a pořád to jelo…:D

                          0 0
                          • karliner  

                            Kolik ho stojí ojebané emise a technická?

                            0 0
                            • alinceb  

                              Nemám šajn – to je jeho problém, ne můj…:)

                              0 0
                              • karliner  

                                Tvůj (náš) problém budou lidi s rakovinou, kterým ji rozjedou třeba zrovna ty sajrajty, co vypouští ten vrak z výfuku. Ano, je spousta norších věcí, narážím na ten přístup typu „když sousedovi prochází vyhazování bordelu za plot, budu ho tam házet taky..“ jestli mi rozumíš.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Chápu…;) Já ale nejsem můj otec. Odpad třídí, odpadky na zem nehází, černé skládky nezřizuju, moje auto má technickou i emise v cajku…v tomhle ohledu mám celkem čisté svědomí…;)

                                  Co se týká lidí s rakovinou, tak tam mě víc než emise u u aut vadí kuřáci v hospodách a na zastávkách, karcinogenní přísady v jídle a spousta dalších zdrojů.

                                  Ale je pravda, že po českých silnicích se pohybuje spousta plechovek, který už by měly být dávno ve šrotu…:(

                                  0 0
                                  • Kamikaze 591  

                                    Mě osobně zaráží hlavně havarijní stav některých autobusů…

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      To sem chtěl vypíchnout, ale nakonec sem to nenapsal. Ty autobusy, to je fakt děs…:(

                                      0 0
                                    • jIrI___  

                                      Autobusem jezdím hodně často a autobusem, dle mého, v havarijním stavu (jak to bežný člověk pozná?) jsem jel naposledy někdy na základce :)

                                      0 0
                                      • LáďaH  

                                        Běžný člověk vcelku nijak, pokud to auto nerezne i venku. ******* je vidět teprve když se sundají plechy a podlaha… Co se skrývá pod plechy je vidět třeba tady a tady je o opravách i článek… A to nový ředitel DP Praha všude tvrdí, jak kvalitní má pražský dp vozový park. :-/ Jinak momentálně prošlo opravou i pár vozů, které by neměly šanci dostat STK.

                                        0 0
                                    • mr.antik  

                                      U nás teda v pohodě…

                                      0 0
                                    • JSt  

                                      veterani nemusi emise plnit ;-)

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        A navíc saze, které vidíš, jsou skoro neškodné proti těm neviditelným z novějších chrochtáků.

                                        0 0
                            • Manas  

                              Vetsinou se to da poridit za 500 az 1000. Zalezi odkud jsi.

                              0 0
                            • Vegan  

                              Ty jo co se deje!? ja stebou snad budu vnecme souhlasit :)

                              0 0
                  • alinceb  

                    Strejc má aktuálně T5 Multivan Syncro a nevím, že by s tím měl nějaké extra problémy. A to to auto nelítá fakt hodně (bratranec závodně lyžuje, tak auto jezdí furt někam do Alp) + nějaké ty dovolené v Norsku a na Balkáně…:)

                    Teď už ale pokukuje po novém modelu, bo má najeto cca. 250tis. a má strach, že se z toho stane studna na prachy…

                    0 0
              • Kamikaze 591  

                Cirkusáci s tím stále jezdí.

                0 0
                • alinceb  

                  O Liazkách se říká, že na jakoukoliv opravu ti stačí kombinačky a kus drátu…:D

                  Můj tatík jezdil takhle do Moskvy a nejednou zažil situace, ve kterých bys byl s „moderním“ náklaďákem riti…

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Plus kladivo.

                    0 0
                    • Manas  

                      Kladivo a majzlicek. S tim utahnes a povolis vsechno. Rikali rusaci co sem s nima chvili delal :-)

                      0 0
                      • karliner  

                        Hehe, kámoš z Ruska opravil rozbitý lodní motor rezavým hřebíkem podle „rysúnku nóměr četýre“, který ale do manuálu zapomněli vytisknout :-))

                        0 0
            • bikekralik  

              Jeli jsme 25 let starým opelem na ukrajinu a na hranicích jak je to do kopce ( https://maps.google.cz/maps… ) nám to chcíplo, a 2 hodiny jsme tam stáli a blokovali jak hňupi. Vojáci se tam na nás chodili smát.. ( řídila totiž kámoška, i auto bylo její ):D :D super vzpomínky..

              0 0
      • kolda  

        presne tohle vezl kamos z CR do Portugalska,dojel :)

        0 0
      • gazman  

        Přesně tak, dodula je ideální, jezdím tak už pár let. Obytňák je na hovno, je to už moc velké auto, za které všude platíš fakt mailand(trajekt, dálnice, tunely, stání v kempu atd.). Z obytkou tě na noc odevšad kde se nesmí kempovat vyhodí, ale dodula je osobní auto a tak ho můžeš nechat stát kdekoli kde není stání zakázáno a že v něm spíš nemůže nikoho *****, opravdu je to tak, mnohonásobná zkušenost.Obzvláště v tur. oblstech, třeba v Alpách se s obytkou jinde než v kempu moc nechytneš, budou tě odevšat pakovat.Obytka je pomalá velká kráva, přesuny trvají dlouho a žere to i trávu kolem cesty.V zimě se v horských městečkách a dědinách nedá v podstatě parkovat nikde jinde než v podzemních či nadzemních garážích kam se ale s obytkou nevlezeš, velký problém. Prostě dodávka nade vše!!!!:-)

        0 0
        • alinceb  

          Kámoši takhle jezdí každé léto punkovat na Dachstein. Mají Tranzita a „letní“ permici do snowparku a tráví tam třeba měsíc o prázdninách…:)

          0 0
      • jIrI___  

        Tak do tohodle bych měl strach sednout :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • michalrysina  

      No o to mi jde. Ono ideální by bylo kdyby jsme jeli jen ve 2 a na to se vyplatí mít třeba Renault Espace kde se 2 vyspí v pohodě a vyjde to levně.

      Jen tenhle nápad mám spoustu let v hlavě a potřebuju aby mě někdo přesvědčil o tom, že to nemá smysl za ty prachy

      0 0
      • mr.antik  

        to je blbost, jednou je to dovolená a je to otázka priorit.

        0 0
      • Necris  

        V ****** by se mi těžko spalo ;) Ne vážně, jde to. Dva se vyspí v pohodě i v Octavii kombíku se sklopenýma sedačkama (vyzkoušeno)… ;

        0 0
    • jIrI___  

      Není na většinu obytňáků potřeba C-čkový řidičák?

      0 0
      • alinceb  

        Pokud se nepletu, tak ani ne. Ptal jsem se našeho truhláře – má dlouhé Ducato a prý na to stačí Béčko…

        0 0
      • michalrysina  

        Co jsem koukal všude stačí B

        0 0
      • Pavel  

        Drtivá většina je (a to záměrně) do 3,5 tuny, takže stačí B…

        0 0
        • Manas  

          Akorat bacha, nektery obytnaky jsou postaveny tak, ze pri prazdnejch naplnich (voda, odpad) je to tesne na hranici 3500kg … jak je to plny tak nektery muzou jit pres a jsou za to hodne velke postihy. Bacha na to!

          0 0
          • Splinter  

            jj nedejboze za to hodit naves… scita se to

            0 0
            • Bender382  

              a to tvrdí kdo prosimtě? Jako vtip ale dobrý…

              0 0
            • mates555  

              S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

              Skupina B :

              Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

              Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

              Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

              Skupina B+E :

              Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

              Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

              Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

              JUDr. Pavla Horká

              ředitelka

              Odbor dopravně správní a BESIP

              v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.

              zástupce ředitelky

              0 0
          • malej honza  

            Rozhodující je maximální přípustná hmotnost v techničáku, nikoliv jestli naplníš nádrž vodou, to už musí být započítáno. Většina aut je dělaná tak, aby se s touhle max hmotností vešla do 3,5t (jak často přijde do půjčovny člověk s řidičákem C?)

            0 0
            • mr.antik  

              no to sice jo, ale policajti tě zvážej, ne kvůli řidičáku, ale kvůli překročení hmotnosti co máš v techničáku. U obytňáku se tohle opravdu dost řeší, protože při čtyřech lidech moc kg na náklad nezbývá.

              0 0
              • malej honza  

                Tak to máš pravdu, jen jsem tě blbě pochopil. Myslel jsem že řešíš řidičák.

                0 0
                • Manas  

                  Nene, ja to myslel taky tak. Ridicak je cajk, to je jasny, ale jak nalozis bagaz a napustis vsechno tak muze byt problem.

                  0 0
                  • malej honza  

                    je potřeba půjčit auťák s CB rádiem, naladíš kanál 10 a domluvíš se s kamioňákama, kde jsou zrovna váhy ;-)

                    docela to funguje, teda nevím jak za hranicema, ale i tam jezdí český kamiony

                    0 0
              • gazman  

                Přesně tak to je, dělaj kolem toho docela dusno.

                0 0
        • gazman  

          Do 3,5t je to jen na přihlášení, banda z toho vykuchá kde co a pak to tam zpět nandaj, běžná praxe.

          0 0
      • nitraq  

        Většina obytňáků je dělaná právě tak nějak akorát pod 3500 kg, takže Bčko v pohodě.

        0 0
    • Pavel  

      Já se po něčem takovém díval. Pronajmout si to a vyrazit s (novo)manželkou… Jen denní taxa za „stání“ v kempu je na úrovní dvoulůžkového pokoje ve velmi slušném pensionu. A hlavně zapomeň na to, že by jsi někam dojel a tam na parkovišti (natožpak v přírodě) přenocoval na „divoko“ (nikde v Evropě se to nesmí).

      0 0
      • michalrysina  

        Tak s tím počítám, že bych musel v kempu. Je pravda že platit nájem za auto cca 3000 a nějakej kemp, tak za to mám 4 dny v hotelu

        0 0
        • bleach  

          pripocitej si k tomu vetsi poplatky na dalnicich, tunelech, omezenej vjezd do mest atd…

          0 0
          • michalrysina  

            Samozřejmě s tím jsem počítal. Proto to ztrácí význam

            0 0
      • DominikGT  

        Nemáš pravdu ve skandinávii můžeš spát v přírodě kde tě napadne.

        0 0
        • mr.antik  

          tak tam je to ale nutnost, protože tam nejsou ty hotely a penzióny

          0 0
        • Pavel  

          Dobře, opravuji „SKORO nikde v Evropě se to nesmí“.. Spokojen? :-))

          0 0
          • DominikGT  

            jo, Ale ono se to dá částečně i v rakousku přespávat tak všude možně aspoň strýc s tetou tak už byli dvakrát že spali někde v přírodě.

            0 0
          • kolda  

            prespavali jsme s obytnakem mimo kemp i v Nemecku, no problem.

            0 0
            • bleach  

              protoze vas nevycekovali :)

              0 0
            • karliner  

              Kámoše jo. Stěhoval se ze Švédska, na chvíli si zdřímnul na Raststätte a už u něj byla Kobra 11 :-)))

              0 0
              • nitraq  

                Přesně tak, dokonce jsem v Německu viděl jak přijeli policajti k autu, co stálo na parkovišti benzínky 40 minut místo povolený půlhodinky.

                0 0
                • jIrI___  

                  Ale kamioňáci předpokládám nějaké výjimky mají?

                  0 0
                  • nitraq  

                    Finta v tomhle případě byla ta, že ono parkoviště bylo jen krátkodobý před samotnou benzínkou. O kousek dál bylo parkoviště na delší stání.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      nojo, ale tak podle jednoho krátkodobýho parkoviště na německé pumpě nejde paušalizovat na celou evropu.

                      V německu na dálničních pupmách není žádný problém přespat. No, problém je, že je tam většinou děsnej hluk z dálnic a taky smrad ze startujících aut.

                      Mnohem horší je najít dobrý spaní mimo dálnici.

                      0 0
                      • Vegan  

                        http://www.autohof.net/

                        seznam tak zvanych odpocivadel se zazemim ( sprcha, WC, hlidani ) za 1.5E na noc. V nemecku a Rakousku jich je plno. Je vetsinou kouske od dalnice a je tam klid. :)

                        0 0
      • Necris  

        Normálně jsme na parkovišti vytáhli stan a nocovali ;) Divím se, že nás nikdo nechytil.

        0 0
      • Kubas.1  

        blbost jak sviňa…kromě chorvatska můžeš spát v podstatě kde chceš…ono je taky rozdíl přespání (zaparkovaný auto) a kempování (vytažený křesílka, stůl, markíza…)

        0 0
      • malej honza  

        Údajně by to mělo být tak, že když máš obytné auto tak můžeš přespat na parkovišti (když to přeženu tak třeba na náměstí), ale s obytným přívěsem jen na místě k tomu určeném. Ale ruku do ohně za to nedám

        0 0
    • DominikGT  

      Si kup nějakou velikou americkou obytnou dodávku ford, dodge nebo chevrolet. :D Dá se to koupit za slušné peníze otázka je v jakém to bude stavu.

      0 0
      • alinceb  

        Ty si asi benzín do auta nakupuješ sám, co? Nebo spíš když si to auto půjčíš od fotra, tak je asi natankované…:)

        0 0
        • DominikGT  

          Tak obytné auto už hodně žere samo o sobě tak jestli je evropské nebo americké mě už nepřijde až takový rozdíl ale nevím obytné auto nikdo známí nemá. :D Myslím si že i to evropské si vezme 15 když je to velká kráva. Ono to cestovíní s obytnýma autama je možná dražší jak levnější hotel. Mě by se ale asi víc zamlouval karavan za osobák.

          0 0
          • michalrysina  

            Ten karavan se musí půjčit, a taky to není levná záležitost. Nehledě na to, že asi musíš mít trochu lepší auto aby to jelo slušně. Nedokážu si to přestavit s nejakou felicií. Ale třeba se pletu, jel jsem maximálně s vlekem

            0 0
            • alinceb  

              Co miniobytňák ?:)

              0 0
              • michalrysina  

                Dobrej nápad, ale abych pravdu řekl, tak rok výroby 1975 mě trochu „děsí“. Když už tak něco novějšího

                0 0
                • alinceb  

                  Co tě na tom děsí? Když zkontroluješ nápravu a „žehličku“, tak se na tom nemá co jiného podělat…;)

                  0 0
                  • michalrysina  

                    To jest pravda, ale nedůvěřoval bych tomu tolik jako něčemu novému, ale nikde není psaný, že starý vydrží a nový se podělá

                    0 0
                    • alinceb  

                      Tohle je zrovna do 400kg – tj. nebržděný – tj. nepotřebuješ ani speciální řidičák. Jediný problém by mohl být se šasi a kolama, jinak s ničím. Počítám, že do toho nechceš vrazit moc peněz…:) A nízkej vozejk pojede i za normálním osobákem celkem v pohodě.

                      0 0
              • JSt  

                stan postavis rychlej nez ten prives a neotravuje te omezena maximalka ani samotna pritomnost privesu.

                0 0
            • DominikGT  

              Tak co jsem si všiml tak i s 2.0l motorem tahají celkem velké karavany.

              0 0
              • alinceb  

                2.0l, pokud nebude v úspornější naftě, tě s karavanem za zadkem sežere zaživa…

                0 0
                • DominikGT  

                  To jo musí to žrát hodně ale lidi jezdí i s těma benzínama.

                  0 0
                  • alinceb  

                    No ale rozdíl je takhle dojet někam do kempu, píchnout přívěs na týden a pak jet zase domů, a jet s tím okružní jízdu po Evropě (3–4tis. km)…

                    0 0
                    • DominikGT  

                      To určitě.

                      0 0
                    • Kubas.1  

                      Doporučuju pročíst

                      0 0
                      • bikekralik  

                        fixed

                        0 0
                        • Kubas.1  

                          jo, díky, nějak se mi to rozbilo

                          0 0
                      • alinceb  

                        Však si to pročti…s 1.9–2.0 dieslama jezdí kolem 10L s 1200–1300kg přívěsama (hodně záleží na rychlosti) a s benzínama třeba za 14–15L. Když to přepočítáš na 3000km, tak ti to hodí třeba 5–6000Kč rozdíl jen na palivu…

                        0 0
        • Kubiczech  

          Předělat na plyn a bude si chrochtat. I na blbého Dodge Grand Caravan mám krásné vzpomínky. (:

          0 0
          • alinceb  

            Takže koupíš relativně drahou velkou „ameriku“ + nacpeš 10–15tis. do přestavby na plyn, aby sis užil letní dovolenou a pak auto rok stálo v kopřivách do další dovči…? Sounds like a plan! :D

            0 0
            • karliner  

              Ještě jsi zapomněl napsat, že ta amerika se totálně vysype v nejvzdálenějším bodu cesty, takže ji tak maximálně hodíš ze srázu do moře a půjdeš na stop..

              0 0
              • Kubiczech  

                Hádám – nikdy jsi v tom nikam dál nejel nebo máš kamaráda, kterému se vysypala Amerika z přelomu osmdesátek a devadesátek. (: Střep jako střep. Myslíš, že třeba se starým Espacem na tom budeš lépe?

                0 0
                • alinceb  

                  Imho ne, ale na Espace seženeš po Evropě aspoň ND…;)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Což o zmíněných novodobých „Amerikách“ s rakouským původem platí taky. ;)

                    0 0
                    • karliner  

                      Teď ale hraješ na remízu, to já poznám :-))

                      0 0
                      • alinceb  

                        :D

                        0 0
                      • Kubiczech  

                        Je fakt, že touhle vyvrácenou blbostí bych si remízu zasloužil. (:

                        0 0
                • karliner  

                  Úplně stejně můžu hádat já, že vám (nebo kámošovi) to klaplo a nevysypala se. Obecně tyto „ameriky“ v cenách do (okolo 100 kKč) jsou střepy, které mají nalítáno xkrát kolem koule a když se na nich něco vysype, tak neseženeš bez objednávky ani šroubek, ale každej si může dělat co chce a my to můžeme komentovat, radit mu nebo nepsat nic :-)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Jeté MPVčko za sto tisíc nebude žádné terno a to ať už se jedná o Ameriku nebo o něco z evropského kontinentu. Vždycky se najde někdo, kdo si střep ochotně koupí a pak troubí do světa, že ten Francouz/Ital/A­meričan je na prd.

                    Je fakt, že třeba starší Voyagery se sypaly a s díly byl problém. Řekněme od roku 2000 nahoru není s díly sebemenší potíž, servisní síť vcelku bohatá a když si dáš záležet na výběru, tak se to nesere víc než konkurence.

                    Můžu být konkrétní – ojetý Dodge Grand Caravan 2003 nám sloužil pět let bez jediného průšvihu a teď slouží dál jinde.

                    Ale je zbytečné se o tom dohadovat. (:

                    0 0
                    • karliner  

                      Zbytečný to je, rozdíl je v tom, že ten Voyager vyrábějí v Rakousku(tuším) podle evropských standardů, kdežto když si dovezeš třeba toho Dodge, tak ten je podle US standardů a s těmi díly to je voser. Míval jsem chvíli Dodge Stealth :-)))

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Ok. Od počátku mluvím o konkrétních autech, co se dělají v Evropě. Nepředpokládal jsem, že by někdo pořizoval něco echt amerického, protože jsem toho názoru, že éra dovozu Amerik je už dost dlouhou dobu minulostí.

                        I když je fakt, že náš první Dodge byl z Californie a jakýkoli servis v autorizovaném servisu Chrysleru nebyl problém. Servis y dva v okruhu 30 km, čili srovnatelné s Korejcem.

                        0 0
                        • karliner  

                          Dodge Grand Caravan se dělal v Evropě?

                          0 0
            • Kubiczech  

              Proč by stálo v kopřivách? S autem typu Caravan/Grand Caravan/Voyager/Grand Voyager se dá pohodlně jezdit po celý rok, se spolehlivostí jsme nikdy problémy neměli. Pokud to má být jen na dovolenou, tak je to úplně stejná blbost jako kupovat evropské auto srovnatelného typu s tím, že ojetá „amerika“ bude alespoň levnější.

              0 0
              • alinceb  

                ojetá „amerika“ bude alespoň levnější – to si nemyslel vážně, že ne?

                0 0
                • Kubiczech  

                  Naprosto vážně. S těmi auty máme v rodině poměrně dlouhé zkušenosti a konkrétně jetý Grand Caravan byl oproti srovnatelně velkému evropskému MPV za lepší peníz. Samozřejmě v odpovídajícím sta­vu.

                  I na trhu nových aut se tyhle rádoby Ameriky prodávají hlavně proto, že jsou za slušné prachy. Dráž by se to asi neprodalo.

                  0 0
      • michalrysina  

        Popravdě řečeno jsem měl v budoucnu koupit něco jako je Traffic. tam se taky určitě dá ustlat pro 2 lidi a stan to jistí, a kola nechat zamčený v bezpečí auta

        0 0
        • alinceb  

          To si usteleš i ve Felicii Combi…;)

          0 0
          • michalrysina  

            Tak tím bych teda nechtěl jet někam na 14 dní do zahraničí

            0 0
            • alinceb  

              Ve 2? Nevidim důvod…

              Ale máš pravdu, že malá dodávka je v pohodě. Koupíš 2 dřevoštěpkové desky, pár hranolů, starou matraci a zbytkový koberec + pár hodin kutění a máš obytňák jak víno. Někdo to tu dokonce tak má (scret?)…

              0 0
              • michalrysina  

                Ale tak ani matrace není potřeba co mám zkušenosti z Espacu tak se dala karimatka spacak a spalo se jak v posteli. Rano se to zabalilo a moho se to vyuzit zas jako nakladni prostor

                0 0
                • alinceb  

                  Jde o pohodlí a o to, že matrace odspodu izoluje…;)

                  0 0
                  • michalrysina  

                    Tak to jo ale když pojedu v létě, tak doufám, že nikde nebude míň jak 10 stupnu.

                    0 0
              • scret  

                akorat ja to takhle netunil:)) jen zvednu zadni lavici a mam misto v poho pro 3 karimatky…

                Mam teda Trafica Long…

                0 0
                • alinceb  

                  Tak si to je špatně pamatuju. Někdo tu dával fotky překopávky své T4ky, ale fakt si nepamatuju, kdo to byl…:)

                  0 0
                  • RomanH  

                    Manas

                    0 0
                    • Manas  

                      Kdo? :-)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Netušim…:D

                        0 0
                      • RomanH  

                        Potrefena husa :-)

                        Nebo se pletu ? Daval jsi sem asi pred rokem ty fotky Multaka, ne ?

                        0 0
                        • Manas  

                          Je to mozny, ale mam Caravellu, v ni udelany spani co jde sklapet a podobny picovinky. To Multivan nema :-)

                          0 0
                  • scret  

                    Nekdo tu daval prekopanyho Transportera tusim…

                    Manas ma Multaka, ten je uz k tomu hotovej:)

                    Me osobne by se moc libil Trafic Long ve verzi Generation (v podstate Multak)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Manas má Carravelu, imho trošku vhodnější než mulťák, protože do něj je škoda řezat.

                      0 0
                    • alinceb  

                      Transporter je pro mě transporter/mil­tivan/caravelle – je mi to buřt, všechno to vypadá podobně, jen v jiné výbavě…:P

                      0 0
                    • Manas  

                      Mam Caravellu a tu vselijak upravuju. Pac Multivan ma nehorazny ceny a navic se nedela ve verzi Long kterou mam :-)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Tak ukaž ty fotky…;)

                        0 0
                        • Manas  

                          Jsou na FB, sem linej to stahovat :-D

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • alinceb  

                            Známí maj vysoký Movano a maj udělané vyšší spaní, pak který se vlezou kola. To je celkem výhoda…ale jinak je Karamela COOL!:) Zamlada sem vždycky chtěl T4ku. Teď už sem na to asi moc konzerva…:(

                            0 0
                      • scret  

                        jo cervenyho Multaka ma vlastne gazman

                        Jj, Trafica delaj prave i dlouhyho… ale zas endelaj 4×4:(

                        0 0
                        • gazman  

                          Další kára asi bude delší. I když já s tím jezdím denně a tak mi kratší docela vyhovuje, ale multivana už brát nebudu, je to ranec. Radší karavelu, nebo nějakého longa s plechem místo třetích oken a pokutím si sklápěcí spaní a další vychytávky. Hlavní je aby byl bufík, centrál, tempomat, klikma a aspoň těch 130 Hp či kolik to včil dělaj ty dvoulitry.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Delší se zas blbě manévruje, ale záleží kde parkuješ a kde jezdíš. Jak si člověk zvykne na větší auto, tak nízké T je klaustrofobní :-)

                            0 0
                            • gazman  

                              Je to asi hodně o zvyku, ale s tímdle bych denní ježdění absolvovat nemusel, tydle vysoké auta už se hodně kývají a naklánějí, spotřeba je vysoka, nejedou tak, hluk je v tom, vítr s tím zametá, do garáží se nedostaneš, na trajektu zaplatíš násobek ceny, atd. nevim no. Prostor parádní, to je zásadní plus, ale taky je tam spousta negativ. Longa bych bral, ale vysoké určitě ne. Podobnou fotku mám ze Slovinska, prdnu ji sem až se dopařím domů.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                No na trajektu platíš jak dýlku na 5m nebo vejšku nad 2m. Příplatek bude asi podobný.

                                Ty vlastnosti jsou bohužel tak, jedinej důvod proč uvažuju o menším, až se tohle rozsype. T5, střední střecha. Ale kdoví, co bude…

                                0 0
                                • gazman  

                                  Co jsem se plavil tak byla délka osobáku do 6m a výška do 2m.Jak je vůbec ta caravelle dlouhá? Nenašel jsem to.

                                  0 0
                                  • Manas  

                                    cca 5.5m

                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    Do Norska to bylo 5m a 2m. Ale zas ten příplatek není tak extrémní pokud nejezdíš trajekty několikrát za rok. Vzhledem k ceně auta :-)

                                    0 0
                              • Vegan  

                                Naklaneni resi vzduchove vaky.

                                Spotreba nemusi byt vysoka jsou dodavky co jezdi i pod 7L/100Km

                                To ze tak nejedou je vicemene pravda a, kdyz jedou je to na ukor spotreby.

                                Vitr a Garaze take pravda …

                                Na trajektu platis stejne do 6m delky jako osobak ( srovnani s Mazdou 6 a dvema trajektama jeden Francie druhy lamanz ). Stejne tak z 70% stejne mytne.

                                Ale jasne auto na deni jezdeni to neni chce to druhe auto…

                                0 0
                                • gazman  

                                  Trajekt je omezený i na výšku, v tom je ten problém je to do 2m.

                                  Pokud chceš z vysokým autem jet trochu rychleji tak na 7l/100km zapomeň a zapomeň i na 8 či 9l. Moje kára jezdí dálku pod 6l meziměsto ještě méně.

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Sory pod 7 dálka tak 120–140 km/h, meziměsto pod 6 v pohodě a nemám problém ukončit den s průměrem pod 5 pokud celý den jezdím na spotřebu.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Ten tvůj palubní počítač musí být hrozný lhář…:D

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Tak ze začátku jsem to i počítal podle dotankované šťávy a nezdálo se že by nějak moc kecal, vycházelo mi to tak 0,3l víc než podle compu. 2,5TDI pětivál je výborný motor zatahuje dobře a žere málo, to se ví a je to tak.

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          No strejc jezdil s ex-trandálem předohrabem za cca. 7L, s T5 Syncro už to bylo 10–11L…:(

                                          0 0
                                          • gazman  

                                            To věřím, čím víc EKO tím víc to žere a syncro přidá min 0,5–0,7l/100km Jde to do hoven, mám ten dojem, že se pořádné auta přestaly dělat na sklonku milénia.

                                            0 0
                                    • scret  

                                      tywa, to snad neni mozny, myslel jsem, ze to umej jenom ochcavky v tedéýčku:) a z kopce naftu vyrabej…:)

                                      ne, ale vazne, paradni spotreba na takovy auto… Ja se i pri hodne lehky noze a na dalku nedostanu pod 7,1L… ale je fakt ze je to sirsi a vetsi odpor vzduchu…

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Dlouhodobou kombinovanou mám ±6l. Všechno je v sérii, bez úprav.

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          Já s 1.2TSI krásných 7.6L…:D

                                          0 0
                                  • mr.antik  

                                    se středním transitem okolo stovky (komfortní rychlost je do tacháčových 110) jezdím za 7, v zimě k 8. Ale jak chceš přišlápnout tak to bude narůstat geometricky, ale to už tě stejně omezuje hluk, vítr atd…

                                    Imho je důležitá ta výška pro komfort, kdy v autě musíš „bydlet“, za deště zimy atd, aby ses mohl pohybovat ve dvou lidech, vařit, převlíkat…

                                    0 0
                                  • Vegan  

                                    S Ducatem 2.3 se da tech 7L okolo 110 na tempomat celkem v pohode.

                                    co jsme srovnavali cenovky za ty trajekty tak to fakt vychazelo stejne, ale mozna to je firma od firmy ono s tema trajektama jezdi firem vic.

                                    0 0
                                    • gazman  

                                      Co je stejně, osobák vs. auto nad 6×2m tak to nevim kam ses díval.

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        Srovnavali jsme cenovky s nekym kdo s obytakem jel na korziku a pres lamanz kolik za to platil.

                                        0 0
                                        • gazman  

                                          1,5 hodin na lodi? To není trajekt, to je přívoz:-)Myslel jsem trajekt, jako že třeba 20 hodin na moři. Jezdím tak do skandinávie každá rok, tam stojí spáteční lodní lístek za malé auto a šoféra cca 8000,– a za vyšší jak 2m 12000,–

                                          0 0
                                          • karliner  

                                            20 hodin jedeš v rámci Evropy snad jen na Faery, ne?

                                            0 0
                                            • gazman  

                                              Gdaňsk – Nyneshamn

                                              0 0
                                              • madcat  

                                                To se jede 20 hodin? Dyť to nevypadá tak daleko od sebe, aspoň podle mapy teda.. no možná mám zkreslenou představu o rychlosti trajektů, že…

                                                0 0
                                                • karliner  

                                                  Člověče, jede, taky jsem nevěřil a vygůglil jsem..

                                                  19 hodin.

                                                  0 0
                                                •  
                                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                  0 0
                                                • gazman  

                                                  Asi je to tam proti proudu a zpět zas proti větru:-)

                                                  0 0
                              • malej honza  

                                Dá se na to zvyknout, mám pracovní dodávku Jumper L2H2 (střední výška, střední délka) a dá se to, zas bych nechtěl ani za nic menší auto (myslím dodávku).

                                Vítr s tím háže, do zatáček to chce s rozumem, když se jede do 110 za hodinu tak se dá vejít do 9 litrů nafty (2,2 Hdi) ať to má tunu a půl naloženou a nebo je to prázdný…

                                0 0
                                • gazman  

                                  No jo to de, ale ser se přes půl evropy 110 :-)

                                  0 0
                                  • malej honza  

                                    Tak když mu přišlápneš tak taky valí rychlejc, ale dělá se vír v nádrži :-D

                                    Pokud jde o „expedici“ tak určitě nepovalíš 1000 km denně, takže se to dá i v pomalejším tem­pu.

                                    Můj sen až budu odporně bohatej je postavit si obytnej náklaďák, něco jak bylo kolem 89 roku „tatra kolem světa“ a vůbec mě nebude štvát že můžu jet jen 80 za hodinu :-D

                                    0 0
                                  • malej honza  

                                    A dá se v tom přespat i ve předu na sedačkách, ale je to utrpení. Ale když jsem byl na kolech na Orlíku pod stanem a druhej den vyhrávalo nepovolený techno 300 metrů od nás, tak jsem byl rád rozlámanej zavřenej v autě při puštěným autorádiu (jinak se aspoň trošku prospat nedalo) :-D

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Teď na těch Rychlebskej závodech taky vyhrávala nějaká taková příšernost, ani v autě se nedalo spát, jak to vibrovalo s plechama. Ponaučení pro příště – jet spát někam pryč.

                                      0 0
                                      • malej honza  

                                        nebo vozit sebou pár ručních granátů pro vypnutí hudby :-D

                                        0 0
                                      • Stingray  

                                        byl to masakr :-) my chrápali u úžasnýho lomu, tam byl klídek

                                        0 0
                                      • Baba-Ji  

                                        já spal hned vedle ve stanu a pohoda …grog fungoval :D

                                        0 0
                                • Vegan  

                                  Jumper se dela i L5 takze L2 neni stredni :), ale to jen takove technicke rypnuti :D

                                  0 0
                                  • malej honza  

                                    tak mám trochu kratší než střední ale zase o kousek delší než krátký :-D

                                    0 0
                                    • Vegan  

                                      Myslim, ze L1H1 uz ani moc neproda… je to desny mikro :)

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        no, kolik to má v H1 vnitřní výšku?

                                        0 0
                                      • malej honza  

                                        taky jezděj, potkávám je na silnicích, ale je to na pytel když si v nákladovým prostoru nestoupneš

                                        H2 má cca 190 cm světlou výšku, H1 bude mít odhadem o 15 až 20 cm míň, nechce se mi to teď hledat

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          Střední transit má asi 167 pod výztuhy (plechová podlaha), Ducato je postavený trošku líp, takže by to nemuselo být až takový rozdíl.

                                          0 0
                                          • mr.antik  

                                            Tak už jsem to našel – je to 166,2, ovšem nevim jestli se měří pod výztuhy nebo až na plech.

                                            0 0
                                  • mates555  

                                    by mě zajímalo kde se ty L5 berou … v inzerátech sice jsou , ale ofic. dokumentace ze stránek prodejců je nezná … pouze L1-L4 na třech rozvorech náprav …

                                    navíc pokud jsou pod inzerátem rozměry tak se rovnají rozměrům L4 ze stránek prodejce …

                                    0 0
                            • gazman  

                              Ze Slovinska.

                              0 0
                          • scret  

                            mam nizkyho Trafica Long (cca 5,3m), 6mist, posledni ctverec plecharina, motor 2,0 DCI 115k… Idealni auto, po meste neni problem (samozrejme nesmi byt clovek blondyna), do garazi se da, parkovani sice trochu tezsi nez s malym osobakem, ale nemam problem zaparkovat… Na dalku v lete spotreba nad 7L, kdyz jezdim nad 130, jde to nahoru cca o litr…

                            Kdyby byly prachy, sel bych do 2,5DCI a ve verzi „multak“, bufik dozadu (ten mi v zime dost chybi)…

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Traffic se mi libí víc než T5, protože je to kostka, ovšem nízkej je moc nízkej a vysokej moc vysokej. Otázka je, zda vydrží 400tis km…

                              0 0
                              • gazman  

                                To je otázka a u T4 bych se nebál říct že dá 600 000km

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  no právě… Když bych nechal Transita povařit, můžu se v něk drncat ještě deset let…

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Jo jo staré poctivé káry. Máme to ale štěstí co?

                                    0 0
                                  • Vegan  

                                    na tvem miste bych to udelal a pripadne investoval do vybavy, pokud vam velikostne sedi a jinak je technicky v poradku tak neni co resit…

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Ten komfort je u nových aut jinde, 55kw taky do kopců nic moc…

                                      0 0
                                • Manas  

                                  Ty slabsi, 75kw i mega. pokud jsi na ni hodnej a davas tomu pravidelny servis. To je neskutecne povedenej motor ten petivalec.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    A nedával se ten samej motori i do prvních T5?

                                    0 0
                                    • Manas  

                                      Ano, davali tam upraveny typ co mel zesrane turbo, hlavu, spojku a podobne vyfikundace :-)

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        aha, takže motor v pohodě, ale odešlo to okolo :-)

                                        0 0
                                        • Manas  

                                          Hlava motoru, myslim, je nedilna soucast motoru :-D

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            Hlava je „dílná“, ale pak je ten motor poněkud nekompletní…:D

                                            0 0
                                            • Manas  

                                              Pravda. Muzes pak tocit starterem a sledovat jak se hejbaj valce.

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Aspoň nějaká show;) Když nic nevidíš, tak je to nuda…:D

                                                0 0
                                              • Vilém  

                                                Pohybujici se valce by jiste zajimave vypadaly:)

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  I takové existovaly (RR Grifon), ale to asi Manas nemyslel.

                                                  0 0
                                                  • pepek  

                                                    ehm. . . Napier Sabre to byl

                                                    0 0
                            • gazman  

                              Jo vytopit v zimě tydle velké auta v dieselu je problém, bez příhřevu bych se nechytal, s ním topím už po 4km i v –15°C, ale stejně nejvíc je horkovzduch, vytopíš si auto předem a těch prvních 10 km netopíš motorem vůbec a on se rychle zahřeje a už je mu dobře:-)))

                              0 0
                              • Vegan  

                                Dobre vychytavky jsou predehrivace motoru… vzime to dieslum dost helfne, ale cenove i jinak je to vicemene druhe nezavysle topeni.

                                BTW: docela dost taky udela kvalitni zimni nafta viz.. : ZDE

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • gazman  

                                  Mám to v autě, ale ne programovatelný, zapne se automaticky po nastartování, když je venku 4°C a méně. Programovatelný příhřev vody tam byl, když jsem káru koupil, ale vyměnil jsem ho za programovatelný horkovzduch a příhřev motoru jsem dal automat. Ideal by bylo mít oboje na hodinky(progra­movatelné).

                                  0 0
                      • scoty  

                        ;-)

                        0 0
                        • Manas  

                          To ale neni Long ;-D

                          0 0
                          • gazman  

                            To je wide:-)

                            0 0
                          • scoty  

                            Je, kolego..:)

                            0 0
                            • gazman  

                              Krasavec, nabrals? Co tam je za agregát?

                              0 0
                              • scoty  

                                Dík:)

                                Je to 111kw.

                                0 0
                                • gazman  

                                  Jo, tak to je motor!!! Jsem s ním max. spokojen.

                                  0 0
                            • Manas  

                              Hm, tak to je jina .. ja myslel ze ukazujes ten Gazmanuv ;-)

                              Tys tam napral vnitrek Multivana?

                              0 0
                              • scoty  

                                Je to Caravelle. Vnitřky to má jiný, než mulťák, ale lepší než obyč tranďák.

                                Hlavně to má origo nezávislý teplovzdušný topení, který jsem si napojil na gsm ovladač. Je zupa, když přijedeš k vyhřátýmu autu.. Ovládám to zadarmo prozvoněním..;-)

                                0 0
                                • Manas  

                                  To topeni mas jaky? Webasto? Nebo Eberspacher?

                                  A kam si ho nacpal … a mimochodem, nechodis na TransporterClub­.cz? :-)

                                  0 0
                                  • scoty  

                                    Eber. V podlaze je na to příprava. Dá se domontovat. Na TClubu je návod a fotky.

                                    Já ho tam mám už z výroby.

                                    0 0
                                    • Manas  

                                      V podlaze – takze myslis ten co se dela do podvozku? vzduch pak klasicky dovnitr tim domkem za ridicem?

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Jo to je ono, dával jsem si to tam sám, dálkáč nemám, ale mám časovač na týden dopředu. V zimě je to pecka, dycky kouknu doma z okna a s bufíku už se kouří, za půl hodiny mám v autě teplo a okno chrábnu stěračema:-)

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          To chci takýýýý…ale bufík ve Fabce by byl asi fakt kktina…:(

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • mr.antik  

                                            si tam natáhni prodlužku a přímotop. Vypínač mužeš mít třeba u postele.

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Kde bydlím, víš. V baráku kolmo na náš panelák jsou městské (sociální) byty a herna, takže by mi tam ta prodlužka asi dlouho nevydržela…:D

                                              0 0
                                              • gazman  

                                                Nebo by se na jejím konci objevila rozdvojka popřípadě několik rozdvojek a dalších prodlužovaček:-)

                                                0 0
                                            • gazman  

                                              Dobrá rada, ale co když mu auto stojí jako mě přes ulici? :-))

                                              0 0
                                              • Kubas.1  

                                                k prodlužce pořiď ještě jiný bydlení :-D

                                                0 0
                                              • Kubas.1  

                                                k prodlužce pořiď ještě jiný bydlení :-D

                                                0 0
                                        • scoty  

                                          Ty spínací origo hodiny jsou dobrý hlavně na pravidelný použití(jízda do práce), nebo ovládání přímo z VWozu.

                                          Ten komunikátor je bezva hlavně na ten sport, protože nikdy nevíš předem, kdy se k autu vrátíš. Simka s paušálem stojí 120,–/rok, prozváníš za dara. A taky to můžeš kdykoli zase vypnout. Pokaždé tě prozvoní zpět, když úkon proveden.

                                          Navíc to umí ještě pár užitečných věcí..viz popis.

                                          0 0
                                          • gazman  

                                            Jo super to je čéče, to by občas určitě bodlo. Popřemýšlím.

                                            0 0
                                            • Manas  

                                              To sme dva. ;-)

                                              0 0
                                            • scoty  

                                              jj, není špatný dostat sms, když ti někdo leze do auta..;-)

                                              0 0
                                            • mr.antik  

                                              Mám takovou socka verzi, která reaguje na telefon, tj necháš vedle položený telefon a při delším zvonění se to sepne. (je to nějak citlivé na ty elektromagnetické vlny). Takže to nepoužívám, musíš tam mít nějaký starý telefon, na nabíječce.

                                              Bohužel to neni moc spolehlivé a už to ani neprodávaj.

                                              Tohle vypadá líp, nedá se to sehnat z číny levnějc?

                                              0 0
                            • ZuzicK  

                              Krásný scoty. Už se tady můžeme navzájem poznávat podle aut :-)

                              0 0
            • DominikGT  

              :D :D

              0 0
        • Pavel  

          no a přesně tak nakonec dopadla na naše novomanželská jízda. Auto, stan, židličky, stoleček, vaření, jídlo; a kola v autě…

          0 0
          • michalrysina  

            Podle mě asi nejlepší řešení. Protože když koukám na ty ceny obytnáků

            0 0
    • michalrysina  

      Jinak nejel tu někdo nějakou tour po Evropě autem?

      0 0
      • mr.antik  

        nevim co si představuješ jakou tour, ale jezdíme transitem, tam odpadá spousta zde popsaných negativ (proti plnohodnotné obytné nástavbě)

        0 0
        • michalrysina  

          No jako já mám představu jet nějak přes Němce, Francie, Belgie , Holandsko a pak sjet do Španělska či Itálie a pak nějak návrat domů. Ať už s kolama nebo bez.

          0 0
          • mr.antik  

            najedeš tisíce kilometrů a moc si to neužiješ, ale když je dobře naplánovaná trasa, asi to jde…

            Já to beru tak, že obytňák ti dává svobodu, prostě to někde zapíchneš, na den, na dva nebo podle počasí, až tě to omrzí, tak se přesuneš.

            0 0
          • JMT  

            Jde o to jaký máš požadavky a možnosti. Dost omezující jsou ty biky, bez biků stačí mnohem menší auto. (venku nenechávám, to mi přijde riskantní)

            0 0
      • JMT  

        Asi jsem teda nejel něco, čemu by se dalo říkat „evropská tour“ ale projetou evropu celkem mám a nocí v autě taky celkem dost. Zatím se mi jeví jako ideál Renault Grand Espace. Ještě se s tím dá jet a už se v tom dá rozumně spát. Pro jednoho pohoda i s nerozlože­ným bikem.

        0 0
    • Kubiczech  

      Mně se celkem líbí řešení auto (ideálně něco většího) spolu s minikaravanem. Kupříkladu tahle Alpina. Jde to různě dovybavit, vyspíš se, uvaříš si, v kombinaci s nějakým stanovým přístřeškem mi to přijde ideální. Kola se dají dát na střechu.

      0 0
      • jIrI___  

        Tak ta Alpina ztrácí 2 největší přednosti karavanu – hajzl a sprcha uvnitř :)

        0 0
        • Kubiczech  

          Stejně parkuješ v kempu, kde většina lidí s karavany činí hygienu v sociálním zařízení k tomu určeným. Úplně stejně jako lůza ve stanech. (: Teda nevím jak u nás.

          0 0
          • michalrysina  

            Ono co jsem slyšel tak všelijaký sračičky do toho hajzlíku jsou taky pěkně drahý.

            0 0
        • ZuzicK  

          Hele v tranzitu taky nemáme ani jedno a víkendů/týdnů dokonce i měsíc v kuse jsme v pohodě přežili ;-)

          0 0
          • JMT  

            presne, zachod a sprcha jsou zrovna naprosto zbytecnej luxus

            0 0
            • alinceb  

              No a pro ženskou už vůbec. Ty se nepotí a na umytí jim stačí moje intimita – moje Chilli…:D

              0 0
          • jIrI___  

            Tak to už musel být řádný punk :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ZuzicK  

              Tak max. koupání jednou za 3 dny, spíš jednou za dva ;-) Vody bylo všude dost a za ty zážitky to stálo.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak pokud člověk jede někam na jih, nevidím problém. Pokud bych měl jet někam, kde má voda méně než 23°C, vzniká u mě neřešitelný problém, protože do ní bez neoprenu prostě nevlezu. Ale je možná pravda, že po pár dnech nemytí a navíc upocenosti bych se k tomu vyhecoval, nikdy jsem to nezkoušel :D

                0 0
                • michalrysina  

                  Dobrej adrenalinovej zážitek :D

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • ZuzicK  

                  Tak pokud je venku opravdu zima nebo je studená voda (nejčastějc kombinace), vytopíme auto na 40°C a uděláme si trochu saunu :-) Já jsem hodně zimomřivá, ale takhle do tý vody taky vlezu ;-)

                  0 0
                • mr.antik  

                  Tak zastavíš někde u kempu za 1 nebo 2 eura tě třeba nechaj osprchovat. Bikeparky taky většinou disponujou sprchama. Můžeš zajet někam do bazénu, na pumpu…

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tak to pak je v cajku. Netušil jsem, že ty kempy tak fungují.

                    0 0
                • madcat  

                  Vyhecoval by ses, neboj :) My se po pěti parných dnech chození po Tatrách bez mytí taky po bouřce vyhecovali a myli se válením se v čerstvě mokré trávě, a taky to šlo :) Dobře to vychytali ti, co byli rychlí a stihli ještě crčící vodu z okapů chatky, ti se umyli trochu kvalitněji :)

                  0 0
                • scret  

                  23st. je studena voda? kdyz 25–26 je v bazenech a je to teply jak chcanky…:)

                  0 0
              • Kubas.1  

                Nemáte galerku třeba někde na rajčeti nebo tak? už sem nějaký fotky viděl (tuším na ETbikez), zajímalo by mě jak máte toho transita udělanýho

                0 0
                • ZuzicK  

                  Fotky mám „přísně střežené“ na fb. Nic veřejného nemáme.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • jachymk  

          Dovol abych uved na pravou míru. Ve sprše se trochu osprchuje jeden člověk druhý se jen zlehka vlažnou vodou namočí a pak ze sebe mejdlo umejvá studenou. Vše co na hajzlu i ve sprše vyrobíš musíš pak taky odnést a zlikvidovat tudíž se většina lidí spokojí se zařízením kempu :).

          0 0
      • JMT  

        Tohle mi přijde jako naprosto největší kravina. Nemůžeš bejt vevnitř když prší-leda ležet (a neuvaříš), nedá se s tim „jet“, žere to, mimo kemp nepřespíš…Asi mě nenapadá žádný plus proti stanu :-/

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Kubiczech  

          V kombinaci s nějakým přístřeškem před si klidně posedíš a uvaříš stejně jako ve stanu. Ve stanu děláš co když prší? Mimo kemp oficiálně nepřespíš ani ve stanu. Mně to vychází plus mínus stejně jako stan, akorát se nemusíš ***** s jeho stavěním.

          0 0
          • JMT  

            Přístřešek si postavim vedle espacy (ve který je místa uplně stejně) přespíš v ní s černejma voknama naprosto kdekoli a „jede“ a „nežere“. Prostě s timle bych fakt za autem jezdit nechtěl.

            0 0
          • pepek  

            Než s tímto někam dojedeš, tak stan už bude dávno postavený a možná budeš už i vyspaný.

            0 0
          • mr.antik  

            jo, akorát pak se s tim někde na horských uličkách skvěle vyhejbá a couvá. Ono taky najít někde v horách dostatečně velkou rovinu na spaní není sranda.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • AsiJura  

      Já mám v plánu pořídit něco takového, s náležitou úpravou a mít z toho cikánský kočár: http://720.cz/… v článku je odkaz na dalších cca 10 úprav.

      0 0
      • jIrI___  

        Jo tak to je pěkné. Jen to spaní nahoře nebude nic pro klaustrofobiky :))

        0 0
        • AsiJura  

          Pro klustrofobiky asi ne, to máš pravdu, ale strašně se mi to líbí, hlavně ta T4 od dkey,něco takového asi taky pořídím, absolutně to odpovídá mému životnímu stylu:)

          0 0
    • Alibaba  

      Nevyplatí.

      0 0
    • Specík  

      Jedině v případě že vás pojede hodně a rozpočítá se to :) Jinak u VW se dá pujčit novej Transporter a když je to víc dní, tak to pak vyjde třebas na litr/den a v tom už se dá taky chrápat :) A nebo jsem viděl 9-míst Trasita (ale nevím kolik za něj bylo) vykuchat pár sedaček a je to :)

      0 0
    • kali222  

      jeste tu nepadlo to posledni, ale proti tomu se vetsina ohradi kuli zatizeni strechy. stresni stan. pro me by to bylo ideal. vim, ze dlouho bez koupelny nepreziju – proto hotel. :) ale soucasne, pokud by se mi z nejaky „divociny“ nechtelo na 1 ci 2 noci, tak bez problemu. sice je to taky jen stan, ale ma to svy. :)

      0 0
      • alinceb  

        Na střešní stan potřebuješ mít auto s pevnou střechou nebo rámem, čili offroad. To bych si vzal tak třeba na Ukrajinu nebo do Rumunska. Jezdit s tim dlouhý štreky po dálnicích, tak by tě to taky sežralo zaživa…:)

        0 0
        • JMT  

          Videl jsem naky holandany co meli stresni stan na focusu, takze ofroad nebo nejaky spec auto netreba.

          0 0
          • malej honza  

            nevim nevim, ale i starý Santa Fe od Hyundai mělo max zatížení střechy tuším 130 kg (jestli se nepletu, ale určitě ne víc) a to je proti focusu velký SUV

            Takže za mě taky hlas pro offroad

            0 0
            • JMT  

              No ale když máš postavenej stan a spíš v něm, tak to auto asi nejede ne :-D tak tam můžeš mít i vic…

              0 0
        • kali222  

          a mas to ty teoretiku? :) kdyz je to slozeny, tak je to vysoky jako beznej stresni box …a ty se nevozej, protoze to kazdyho sezere ta spotreba. co teprve takovy bicyGly na strese… :P uz sem to videl i na fabce, tak kdyz to tahle plecka prezije, tak to zvladne cokoli. :)

          0 0
          • alinceb  

            Já vim, co je střešní box…a taky narážka patřila na to, že po dálnicích žere off-road (nevím, jak ty moderní, ale třeba starý Pajero žere jak tank v porovnání s tím, že to nejede), a ne, že pojedeš s rozloženým stanem na střeše.

            Pokud si to někdo přidělal na fábii, tak je blázen. Já bych se standardním malým autem rozhodně nic takového nezkoušel, leda by mi bylo jedno, že pak třeba polezu do auta okýnkem kvůli šprajcnutým dveřím. Samozřejmě by bylo rozhodující maximální povolené zatížení střechy, které je obvykle napsané v manuálu od výrobce. U starý pixly je to třeba jedno, ale u novýho auta, to fakt ne…

            Ale třeba na spaní v přírodě u auta je určitě střešní stan lepší než klasický a to ať kvůli rychlosti stavění, vlhnutí odspodu a i kvůli případným zvířecím návštěvám…:)

            EDIT: Třeba kola na střeše taky nevozim kvůli vyšší spotřebě, limitující rychlosti na dálnici, nutnosti hlídat podjezdnou výšku, dešti, mouchám…

            0 0
        • mr.antik  

          hlavně nechápu žádnou výhodu toho stanu, když pominu situace kdy parkuješ s naloženým offroadem někde v divočině. To už mi přijde lepší na střechu naložit náklad a vyspat se v autě.

          0 0
          • mr.antik  

            sakra, blbě sem zařadil, to se týká střešního stanu výše.

            0 0
          • alinceb  

            Výhoda stanu? Máš plný auto, tak zastavíš, odepneš pár uzávěrů a stan stojí za pár vteřin. Nemusíš balit spaní – spacáky necháš roztažené uvnitř. Našlo by se i spousta dalších…;)

            0 0
            • mr.antik  

              to samý ale uděláš při spaní v nějakým kombíku, když necháš věci ve střešním boxu a uvnitř jen nějakou tašku s hadrama a jídlem. A komfort bude lepší v autě.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vegan  

      Nevyplati.

      Idealni je si koupit vlastni dodavku z vestavbou, neco na zpusob Tranda od Antika a Zuzky jen s ponekud lepsi vybavou :)

      trebas… Vestavby do dodavek od Krsu

      0 0
      • mr.antik  

        Jak s lepší výbavou? :-)

        0 0
        • Vegan  

          Koupelna, zachod … :)

          Neni to nic osobniho, ale na rovinu, ja bych bez sprchy neprezil kvuli vlkodlakovi…

          0 0
          • mr.antik  

            nojo, ale to dělá asi tak 200tis navíc. Víc než náš celý kemper dohromady…

            0 0
            • Vegan  

              Vsak jo, cenu nijak nerozporuji :) je to to drahej spas …, ale zvysuje to miru svobody na cestach nejsi pak uz vazan vubec na nic po ceste vzdy vodu a naftu nekde naberes a zbytek vezes sebou :)

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ZuzicK  

        Přiznávám, alespoň ledničku bych ráda pořídila, to je to jediné, co mi pravidelně chybí. Jinak jako základní výbava stačí postel a vařič, dobré je odizolování. Do cestovnější verze bych zařadila ledničku, bufíka, 2 baterky a otočný sedačky. Skříňky, úložný prostory a koupelnu zařazuju do luxusní verze, která se ani v dlouhé době finančně nevyplatí, ale jako neskutečný bonus je tam ta svoboda, což se o bydlení po penzionech říct rozhodně nedá.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vegan  

          hele byli jsme ted nakupovat v nemecku. V globetrotter v Drazdanech. A vrele doporucuji 4 patrovy campingovy obchod velikosti 2× hypermarketu. Ceny o kterych se ti v CR ani nezda. Vevnitr maji bazen, arktickou komoru, a ja nevim co jeste proste nezkutecne na ceske pomery…

          Meli tam prave dost vyber i lednicek do auta na 12V z auto zasuvky a za pekne penize. Perfektni skladaci varice a jeden ultra super Grill pro ktery se jednou vratime, ted nejsou penize :-)

          Jinak souhlasim s tim jak si to napsala :)

          0 0
          • mr.antik  

            no snad radši ani ne, stačí listovat ty katalogy. Jinak tip na gril (na úhlí):

            http://www.doplnkyprokaravany.cz/…ena-cerna-1/

            Je to kopie Webera, který už se bohužel nevyrábí. Až se nám propálí ten křáp z Obi, tak do něj pujdu.

            0 0
            • Vegan  

              ten je prave neskladnej… meli tam grlik kterej rozloziz do podobne velikosti, ale slozis do velikosti 25255cm… uplne Bomba stejne jako cena to je taky Bomba :-/ Ale jinak jsme tam fakt nakoupili dost levne a kvalitne, cekal jsem, ze za to dame tak dvojnasob vic.

              0 0
              • Vegan  

                tak jsem je nasel

                1 a 2

                0 0
                • ZuzicK  

                  Mi to připomělo vařič „dřívkáč“ :-) Fotka je převzatá.

                  0 0
              • mr.antik  

                Nojo, ale tamto nemusíš nic extra čistit, dovnitř dáš uhlí, případně necháš popel, zabalíš a je to čistá práce.

                0 0
                • Vegan  

                  Tady u tech vytahnes pojistku spadne to jako domecek z karet a zvednutim z nej vypadne vsechen popel. Strcis do krabicky a hotovo :)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • ZuzicK  

              tak jo, byl jsi rychlejší :-D

              0 0
          • ZuzicK  

            Gril máme vyhlídnutý tento skladný . Očekáváme (a doufáme :-D), že ten gril co máme vydrží max. pár dalších zatopení :-)

            0 0
            • Vegan  

              Si pozvete Ivana on vam to parkrat rozpumpuje a shori cely :D

              0 0
          • gazman  

            K čemu je Veganovi gril? Dyť ty můžeš tu zeleninu klidně chroupat syrovou.

            0 0
          • gazman  

            K čemu je Veganovi gril? Dyť ty můžeš tu zeleninu klidně chroupat syrovou.

            0 0
            • alinceb  

              :D

              0 0
            • Vegan  

              Da se na tom delat spousty moc dobryho jidla :) i 100% vegan

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • gazman  

                No to mi je jasné, že si můžeš ugrilovat papriku, ale k čemu to, když je dobrá syrová, třeba takovou syrovou krkovici bych nedal, leda že by byl kurevský hlad.

                0 0
                • Vegan  

                  Hele ne papriku jsem zrovna na mysli nemel, ale da udelat Vegan Pahreba, nebo primo grilovat Seitan, Robi a v nouzi i soja.

                  0 0
                  • pepek  

                    Co to je za zvířátka? To jsem ještě neslyšel.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Robi z grilu je skvělé! Ale musí ho člověk umět připravit :)

                    0 0
                  • ZuzicK  

                    Sakra, zase budem muset někde společně povařit, zas ochutnat něco vega-novýho :-)

                    0 0
      • karliner  

        Přemýšlím, kdo je cílová skupina, protože jen za cenu vestavby mám zhruba na 150–200 dní zapůjčení camperu, který je minimálně stejně luxusní a pohodlný. K tomu pořizovací cena holé dodávky (nevím, plácnu 300 kKč) – tržní cena při eventuálním prodeji (netroufnu si odhadnout). A na tolik dni bych to nevyužil ani za 10 let.

        Ale vypadá to hezky.

        0 0
        • mr.antik  

          Co jsem koukal, tak většinou to jsou hlavně různý motokrosaři, motokáristi atd… Protože tohle náčiní do klasickýho obytňáku nenacpeš a většinou máš i nějaký individuální potřeby. No a taky klasickej spor – dodávka vs. nástavba

          0 0
        • ZuzicK  

          Cílová skupina jsou lidé, kteří nechtějí být závislí na „civilizaci“.

          0 0
          • karliner  

            To mi právě nepřijde, protože potřebují od „civilizace“ naftu, plyn, elektřinu, chemii do záchodů. Ti motokrosaři apod. spíš..

            0 0
            • karliner  

              Zapomněl jsem tedy ještě na jednu z nejdůležitějších civilizačních vymožeností – a to vysfaltované a hladké silnice, protože mimo asfaltku by to vybavení podle mne moc dlouho nepřežilo.

              0 0
              • Vegan  

                Vim o nekom kdo stim dojel do Indie, tu projel spolecne s Pakistanem a pak se vratil, je to uz par roku a vse to zije dodnes a funguje bezvadne, toho se neni treba bat. Kdyz das do nakladoveho 2× 50L nafty a 2× 50L vody na strese mas solary a chovas se trosku usporne tak vydrzis bokem civlizace dost douho. A kdyz chces echt expedaka, tak to postavis na XXL Splinterovi 4×4 . :)

                0 0
                • karliner  

                  Z fotek těžko soudit, měl bych strach, že se mimo asfalt všechno hned vyklepe a ulomí. A nemusí člověk jezdit zrovna do Asie, bohatě postačí stovky kilometrů rolet na šotolinkách ve Finsku nebo Švédsku, o Rusku a ni nemluvě. Ale jestli na to pamatují, tak jedině dobře. Mě by se to líbilo, ale ty peníze za to nedám, aby mi to rok stálo v garáži..

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    To opravdu není pro lidi co s tím vyjedou jednou za rok.

                    0 0
                    • karliner  

                      A jsme u jádra pudla – když tedy odečteme těch pár motorkářů apod. – kolik takových lidí, kteří jsou ochotní a schopní vyšpulit +/- 800 za takové auto je? Respektive – asi dost, když jim to frčí, ale kde? :-)

                      0 0
                      • alinceb  

                        V zimě sme byli v Saalbachu a čistě náhodou vedle mě zaparkovala Caravella s libereckou RZ, tak sem se s chlapíkem dal do řeči. Byl to nějaký důchodce z JBC, Caravellu měl solidně potuněnou a prý s tím jezdí kyvadlově mezi JBC a Zell am See – jak v zimě, tak v létě. A takových lidí určitě taky pár bude…

                        0 0
                        • mr.antik  

                          jj včera jsem taky videl vytuněný Ducato.Já jich vídám dost, protože jsem tím postiženej :-)

                          0 0
                      • mr.antik  

                        mezi fotbalisty jich moc nebude…

                        Díky poloze KRS tipuju že asi u sousedů. U nás si to dost lidí bastlí samo, zvlášť pokud se pohybujou okolo motorsportu.

                        0 0
                        • karliner  

                          Určitě jich nebude ani mezi hokejisty, saxofonisty, uklízečkami nebo nebo cyklisty. Otázka ale zněl kde jsou a ne kde nejsou :-)

                          0 0
                          • ZuzicK  

                            Mezi cyklisty bych se teda hádala :-) Záleží na tom kde se pohybuješ. Ale pravda, že jsou většinou dost šetřiví a nejčastěji si udělají vestavbu homemade.

                            0 0
                          • mr.antik  

                            Myslíš přímo tyhle novoty od Krsů? Na vlastní oči jsem viděl jednu, schodou okolností u cyklisty/mo­torkáře :-)

                            Většinou vídám spíš originální starší větší dodávky (Possl, Hymer a spol), ještě častěji různé varianty na VW T3-T5, jezdí v tom různá individua, horolezci, surfaři, vodáci, cyklisti a pak lidi, který maj kempování jako koníčka (místo chalupy), ale ti si spíš koupěj klasickej obyťák.

                            Ale asi nikdo to nemá kvůli úspoře peněz, ale kvůli zážitkům, který jsou k nezaplacení.

                            0 0
                            • karliner  

                              No, já myslel právě ty vestavby od KRS. Dokážu si přesně představit tu cílovku, která by to chtěla, ale ti právě preferují přetavit peníze (když už nějaké mají) na zážitky než na pohodlí :-)

                              0 0
                          • mr.antik  

                            Varianta švýcarských (tuším) cykánů :-)

                            0 0
                            • ZuzicK  

                              Trochu popis by to chtělo, na té fotce to není vidět :-) V tom autě byly regulérně minimálně 1 dvoj a jedna trojposchoďovka (dozadu vidět nebylo a i ta dvoj možná byla troj). Kde seděli za jízdy netuším :-D

                              0 0
              • ZuzicK  

                takovou reakci jsem čekala :-)

                0 0
            • mr.antik  

              Pár dnů se s tim dá vydržet celkem v pohodě.

              Oproti sériovkám je výhoda, že si zaplatíš jen to, co opravdu potřebuješ/vy­užiješ. Sériový vestavby nebo obyťáky jsou spíš na nějaký to kempování u vody v luxusu, včetně TV, satelitu, DVD, maximálně se surfem, ale do těch menších třeba nenacpeš kola neb dílnu :-)

              0 0
              • karliner  

                imho do většiny z těchto také ne, ale to závisí asi na základu, který použiješ, to, že si to můžeš naporoučet podle sebe je výhoda, při eventuálním prodeji pak už asi ne tolik..

                0 0
        • Kubas.1  

          někdo si koupí chatu, někdo vysolí mega za obytňák a má pojízdnej domov…

          0 0
          • karliner  

            Jasně, kolik takovejch lidí znáš?

            0 0
            • Pavel  

              Já jednoho takového znám. Akorát teda nevím, jestli má i chatu…

              0 0
            • Kubas.1  

              známí bydlí naproti například :-) Dva manželé četstvé v důchodu, plus jejich syn s rodinou si koupili dohromady obytňák, náklady platí napůl, v létě si to střídají, projezdili tak už půl evropy…

              Je jasný, že do toho musíš byt nadšenec, protože hotel ti většinou v součtu vyjde levněji. Ale zase – stejná otázka – kolik znáš lidí mimo todle fórum, co by bez přemýšlení koupili kolo třeba za 100 a víc tisíc?

              0 0
              • karliner  

                Řekl bych, že s kolem je to trochu jiné, na rozdíl od toho auta ho používáš několikrát týdně a na rozdíl od toho auta si ho nemůžeš půjčit. Ale zbavit se jedné chajdy a místo ní si pořídit motorhome není špatná myšlenka :-)))

                0 0
            • Vegan  

              Stejne jako bikeri maji svoje forum… kde je jen zlomek bikeru maji i lidi co todle vyznavaji svoje forum a je jich tam take jen zlomek… Proste lidi co si to kupuji jsou a myslim, ze jich uplne malo nebude :)

              0 0
    • martin_bakov  

      treba na novem zelandu sou hodne levne dodavky i auta a velmi hojne to vyuzivaji cestovatele, problem ovsem je cena letenek ;)

      0 0
    • kankrlicek  

      Kamarád prodává VW T3, r.v. 87 s vysokou střechou, 1.6 diesel. V techničáku 3 místa.

      Uvnitř je komplet kempinková výbava Westfalia (vařič, dřez, skříňky, nádrž na vodu, stůl, rozkládací sedačky). Spaní je pro 4 lidi.

      Kdybys měl zájem, zavolej mu: 608935757, ale lepší by byla asi nejdřív sms, pracuje venku a nemusí to slyšet.

      mk

      0 0
    • Hnoj  

      Člověk by si měl uvědomit, kdy je dost starej na to, aby si zaplatil hotel a spal jako člověk.

      Můžete nesouhlasit, ale každej k tomu jednou dospěje.

      0 0
      • jIrI___  

        Konečně slovo chlapa!

        0 0
      • ZuzicK  

        :-)

        0 0
      • Ossis  

        Ono to nějakou chvilku trvá, než člověk doroste podobně úctyhodného věku ;).

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce