Nevíte o něčem co by se namontovalo k převodníkům a chránilo je to před nečistotami od předního kola..?
Zdá se to být kravina ale mohlo by to vážit pár gramů a výrazně prodloužit životnost.
90% bordelu přiletí od předního kola…
Nevíte o něčem co by se namontovalo k převodníkům a chránilo je to před nečistotami od předního kola..?
Zdá se to být kravina ale mohlo by to vážit pár gramů a výrazně prodloužit životnost.
90% bordelu přiletí od předního kola…
PS: Žádný kryt se tam nemontuje aby se vydělalo na prodeji řetězů atd…
Samozřejmě, jak jinak. Proto taky blatníček Bender Fender vznikl až nedávno. Před jeho vznikem všem chudákům lítal bordel na kluzáky a tím urychloval nutnost servisu nebo výměny vidlice. O umisťování tlumiče u fullů na místo, kde je největší odlet bahna od kolo ani nemluvě, úplně stejnej důvod.
Táák.. Ty jsi to pochopil.
Přesně tak to je.
Pokud si z toho někdo dělá prdel, ukazuje tím že to absolutně nepochopil a nechá se okrádat pseudo faktem že kryt převodníků je pro důchodce.
Největší problém je, když necháš řetěz mastnej a nalepí se ti na něj prach, kterej to pak rychlejš obrušuje… Že ti občas odletí od kola nějakej bordel je jedno, ten se na řetězu a převodníkách neudrží. A prachu nějakým krytem nezabráníš, prostě nesmíš mít mastnej řetěz a převodníky, ostatní vlivy jsou zanedbatelný.
Když na jaře někam jedu a celou cestu přes převodníky protéká bahno, jehličí a další bordel, pro mě to zanedbatelné není.
Myslím, že by jsi měl být průkopníkem a udělat vypovídající výzkum. Porovnat stav nového řetězu např. po 1000 km ježdění bez krytu a poté stav nového řetězu také po 1000 km, ale po zakrytovaném ježdění. Nicméně je nutno podotknout, že jeden vzorek proti jednomu vzorku nemá moc velkou vypovídací hodnotu, chce to alespoň pět proti pět a pak výsledky statisticky vyhodnotit. Poté můžeš jít do světa a hlásat svou pravdu podpořenou výzkumem.
Ano, nějaký test by to chtělo.
Když zůstaneme u teorie… To co letí od předního kola by vůbec nemuselo končit na řetězu. Vidím v tom jednoznačný přínos… Ale možná že se mýlím.
v blate ti ten kryt bude slouzit jako bahnopromazavac, v prachu se to stejne lepi z vsech stran. to bys musel utesnit kompletne celou hazku kazetu apod. pak v tom bude prinos.
Kdyz s tim mas takovy problem, tak me napadaji dve reseni.
Bud nejezdit ve srackach, nebo si porid rohloffa, remenovej pohon a mas klid.
Jinak to opravdu nema reseni a muzes si k tomu vymyslet treba milion kecu o obyrani zakazniku, zamernem konstruovani aby to odeslo ap.
Nečistoty přiletí a zase odletí… To fakt není problém. Nějakej kryt tam akorát bude sloužit jako skladiště bordelu.
Nemyslím to zakrytovat celé. Jen nějaký štít mezi kolem a převodníky. Jsem přesvědčený že by to prodloužilo životnost.
Nevyrábí se něco takovýho?
To uz je fuk, pokud nemas blatniky, bordel se ti na retaz, kliky, kazetu dostane tak jak tak, od zadniho kola, pisek z cesty atd. Pokud nechces celoobvodove blatniky a zvysit hmotnost kola o 700 g, tak bych se na to vykaslal, nic moc nezachranis.
Prach se tam stejně dostane, jak se rozvíří jízdou a větší nečistoty tam nezůstávaj… Když budeš převodníky udržovat čistý a suchý, tak bude rozdíl minimální.
Zabehni nekam do sberny, najdi si tam stary kocarek, sundej z nej blatnik a dej ho pred prevodnik. Jiste ti to prodlouzi zivotnost prevodniku o desitky tisic km.
Blatniky, nic jineho nevymyslis.
ale všek jsou takové plastové, bud jenom na prevodníky nebo i prodloužene nad řetěz, ono to primarně ma chránít oblečení a nohy cyklisty ale z poloviny to chraní i ty prevodníky žejo :-) v kombinaci s blatníkama ti to asi ve tvem problemu pomuze, ja bych to ale nechtěl :-)
konečně hezká odpověď :)
Imho tak na singla, na normal MTB nevim jak bys resil velky posun retazu do strany a smyk.
Když se chce… Ale ono se nechce protože se asi vyplatí likvidovat řetěz pískem a bahnem
Vždyť podle tech řečí tady, minimálně půlka BF už jezdí jen jednu pilu :-)
No vsak proc ne, pokud vis co chces :-) Ja jdu letos do jedne pily taky, uz to mam nahozene.
Zajdi na vrakoviště, najdi nějakej odepsanej silničářskej čistící vůz a vem si z něj ten válcovej kartáč na chodníky. Dej si to před kolo a cestu budeš mít vždy čistou ;)
kup si remen
…a dej ho tatovi, at ti s nim naplaca. ;-)
Chces prodlouzit zivotnost? Nejezdi a skladuj kolo v suchu! Fakt to funguje. Retezova sada ti pak vydrzi klidne i dvacet let!
jeste nejlepe ochranit pred UV a necim pekne nalestit, at neztrati lesk :)
vakuove pouzdro na retezovy pohon. to uz se davno vyrabi. ;-)
Jo. Jawa to má jistě dávno patentovaný. Na kolo to stačí jen otočit :-)
Už vim.. Nejlepší je, kolo vůbec nemít :D