Zdravím, máte někdo prosím zkušenost/tip na lesklou průhlednou ochrannou folii, která se dobře nanáší, dostatečně lepí a má výdrž? Hledám spíše takové ty role a ne sady přímo dělané na rám kola (jsou zbytečně drahé). Díky
Zdravím, máte někdo prosím zkušenost/tip na lesklou průhlednou ochrannou folii, která se dobře nanáší, dostatečně lepí a má výdrž? Hledám spíše takové ty role a ne sady přímo dělané na rám kola (jsou zbytečně drahé). Díky
Používám tohle, funguje to. Dá se sehnat dvojí tloušťka. https://www.koloshop.cz/…folie/114533?…
1 metr za 500??? Tos mu moc neporadil…
Může koupit 5m za 1200. :-)
Tohle prý není špatné, ale osobní zkušenost s tím nemám.
Zkus nějakou reklamku, kde se jim tam valí mraky zbytků anebo autofólie…
Mám tuto cirou K5D nano https://www.escape6.cz/…ii-idk13509/ drzi dobre uz vic nez rok, prace s ni v pohode.
Prizivim se s dotazem.
Chtěl bych to i na zadní stavbu silničního kola. Myslíš, že to bude vhodné? Koupil jsem Tefal a bohužel není vhodny pro tak tenkou trubku, odlepuje se
Viz Cotic v profilu, ten zadni trojuhelnik mam z vnitrni strany olepenej komplet a drzi to dobre. Silnicka bude mit ty trubky jeste o neco tenci, ale myslim si, ze to pujde. Ale bez debaty to bude drbacka, s tim pocitej.
Držet bude určitě, ale počítej s tím, že nebude úplně neviditelná. Jak je namotaná, tak má místy vlnky. K tomu se při lepení mohou ještě vytvořit bubliny.
Nepomohlo by to při lepení nahřát a vytvarovat? (horkovzduškou nebo přinejhorším fénem)
Pomůže, ale jak jsou trubky profilované, tak se to sem tam zkrabatí. Holt buď ochrana, nebo estetika…
Hlavne kdyz to pak vychladne, tak se to zase smrsti. Aspon ja mam takovu zkusenost, lepil jsem doma v teple a pak kdyz jsem s tim vyrazil ven do chladna, tak bylo videt, ze se paska trochu stahnula do sebe. Takze jeste vetsi nahrivani fenem nevim, jestli by bylo dobre.
Ta paska je pomerne hodne silna, ja ji pouzivam primarne jako ochranu spodni casti ramu, ve dvou vrstvach.
Jj, na spodní rámovku se hodí a při její tloušťce by mohla nějaké kamínky vydržet.
Já ji dal na horní rámovku kvůli upevnění na nosič kol. Tam už je trochu nápadná, hlavně na tmavším laku.
Mám tu samou a pokud se lepí pomalu, tak se dá hezky prsty (teplem z nich) tvarovat i v záhybech a bublinky nemám.
Zkoušeli jste to už po delší době odlepit? Teď mi to přislo a mám strach jestli to pak nepůjde i s lakem.
A lepili jste to nasucho nebo to jde i na jarovou vodu?
Při odlepování nahřát, třeba fenem.
Lepit na jarovou vodu, a ohřát fénem. Když si s tím vyhraješ, tak žádné bubliny nebudou a dá se natvarovat na jakýkoliv profil. Mám tím polepená všechna kola. Ale osvědčila se mě spíš ta varianta s karbonovou strukturou
Jaký poměr vody a jaru používáš? Klidně i stručně popiš postup.
PS. Na ochranu větších ploch používám i průhlednou samolepící fólii z Bauhausu, Hornbachu – stojí pár korun
Je tenká, na spodní rámovku je slabá, ale proti běžným odřeninám, nebo upnutí v držáku na kola je v pohodě
Zkoušel jsem mýdlovou vodu, což bude podobné. Ale i po několika dnech se dalo s páskou hýbat. Jak je silná, tak ta voda nevysychá.
Pak jsem zkusil kompromisní řešení a navlhčil jen část, kterou jsem začínal. Tím jsem pásku usadil na správné místo a zbytek lepil nasucho.
Ja pouzivam vodu s trochou alkoholu. To se mi vzdy chytlo po radnem vyltaceni nejakou sterkou.
Dá se ipoužít čistič na sklo? (okena)
Profíci lepí folie i velké plochy na auta vodou s jarem. Fólií se pak dá pohybovat a pak se musí nechat vyschnout
Zajímal by mě ten postup, ať neobjevuju kolo.
Při lepení nasucho mi občas někde zůstane malá bublinka a pak se s tím peru…
Nezkousel jsem. Driv jsem lepil na sucho, a jak pises, taky jsem bojoval s bublinama. Kdyz jsem ale delal v shopu a delal to casteji, s trochou toho ceskyho perfekcionismu, skoncil jsem u alkoholu (haha). Tusim ze s mydlem jsem to zkousel, ale zkusenost byla jak pise Zdenek, i kdyz jsem mel dobrou sterku (mam par tech od RideWrap a nejake podobne). Okena se asi odparuje lepe a mohla by fungovat, nicmene ten redeny alkohol je vcelku jistota.
Dlouho jsem to ted nedelal, ale tusim ze nejlepe se mi osvedcil postup kdy ram jsem jen lihem ocistil, pak si strikl vcelku ridky roztok alkoholu a vody (10:1? Jiste uz si nevzpomenu) na lepici stranu te pasky, prilozil, srovnal a zacal tou sterkou nejdriv zlehka vytlacovat vetsinu roztoku, a pak postupne silneji a detailneji ladil rohy, zahyby, detaily etc. Na nekterych slozitych zahybech to slo vcelku ztuha, ale radsi jsem to delal pomaleji relativne za studena. Na jednom svem Demu (docela pokrouceny ram) jsem zkousel teplo a moc se mi to nepovedlo, zatimco za studena se mi podarilo temer vse. Uprimne si myslim, ze s citem se tomu da teplem hodne pomoci a usetrit cas, ale ja nemel potrebu a dost casu najit ty spravny teploty. Tusim ze jsem zkousel horkovzdusnou pistoli, ale fen by byl vhodnejsi – neni treba velke teplo.
Rec je temer vyhradne o 3m Scotchgard pasce. Delal jsem i par RideWrap, coz se zda byt trochu silnejsi verze toho co pouzivam bezne ale dela se s tim temer stejne.
ta 3M scotchgard se dela i v matné?
Myslim ze ne. Na 3m webu ji nevidim a na zivo jsem to v matne take nikdy nevidel.
jj proto se ptam, koukam na Web a taky nemuzu najit :-(
Dneska jsem to zkoušel a samozřejmě začal nejtěžším místem s úmyslem zadní vzpěru olepit ze tří stran. Možná trošku zbytečně…
No určitě to chce mýdlovou vodu jen na část, mokré to pak nedrží na profilu. A asi mám blbou stěrku, lepší než plastová by asi byla s gumou. Ale zkusím lehce tu horkovzdušku… Zatím esteticky nic moc
Namáčím folii v jarove vodě, na ram nic nestrikam. Potom fénem nahrivam a vlhkost vytlačuji prejizdenim prstem po folii, tim zároveň folii tvaruji. Lepil jsem opravdu touto folii už hodně kol a vypadá to v pohodě. Zkusím najít nějaké fotky
Fotky hier
Jaký poměr jaru a vody používáš? Pár kapek nebo lžičku?
To stříkání jarové vody rozprašovačem bude fungovat asi podobně jako namáčení fólie do vody.
Pár kapek jaru, trochu bublinek..
Tohle je dobra pripominka. Prislo mi ze strikat na ram je kontraproduktivni, lepsi je strikat na pasku. Pripadne asi namocit jak rikas, tipuju ze vysledek bude stejny.
Na tenhle typ folie se moc ta mýdlová voda nehodí. Lepil jsem to pak radši na čistej rám nasucho a bylo to v pohodě.
U menších kusů určitě. Ale lepil jsem celou horní rámovku a sedlovou trubku až k sedlovce z jednoho kusu a to se nedalo přesně položit. Jako dá se případně strhnout a zkusit znovu, ale každý další pokus už je na fólii vidět.
Na jaře sem odlepoval z karbon rámu a šlo to bez problému. Lepím na sucho.
Jen dodam ze jsem zacal lepit folie s fenem a je to bozi.
zejmena hure ohebne folie pod fenem krasne povoli a natvaruji se. uz lepim jen s mirnym nahratim.
u mekkych dolii typu invisiframe co se lepi mydlovou vodou fen samozrejme nepouzivam(ani jsem to nezkousel)
dík za tip
Polepoval jsem IBIS Ripmo folií viz odkaz níže. Koupil jsem jeden metr. Zkusil jsem tu folii dát i na kliky. Schytala několik šutrů, je to na ní vidět, ale lak na klikách bez poškození. Dal jsem ji i na ostatní kola pod řetěz, taky bez problémů.
Už léta na všech kolech používám 3m scotchgard a nedám na to dopustit.
Ani po letech nevidím zbarvení, drží dobře i vcelku dost vydrží a škrábance se teplem a časem ztratí.
Jen se chci zeptat, kolik z vás fólii někdy odlepovalo. Mám totiž zkušenost s klasickou elektrikářskou páskou na sedlovce, která cca po roce při odlepování vzala i čirý krycí lak.
to by mě taky zajímalo, pořád váhám jestli jít do InvisiFrame kde tohle asi maji ošefované, nebo nějaká ta 3M folie, ale chtělo by to nějaké zkušnosti......
asi mizerna kvalita laku, ne?
Na ramu se mi nikdy nic takovyho nestalo.
Sedlovky polepene nemam.
Bylo to už staré kolo, co něco zažilo na sluníčku – UVčkem vyšisované eloxy na dílech, takže lak už taky nebyl asi v nejlepší kondici. Na druhou stranu třeba na spodní rámovce dostává lak přes fólii solidní šlupky a to mu asi taky nepřidá. Proto se ptám, jestli ji někdo po pár letech sundaval.
Ta informace ti je stejně k ničemu. Kvalita laku se liší i mezi různými barvami stejného modelu, takže jo, teoreticky ten lak odervat můžeš.
Já třeba oholil lak obycejnou tesou ze Superiora.
Olepoval jsem po roce a po nahřátí šla krásně dolů. Elektrikářskou pásku jsem měl déle a také nebyl problém. AL sedlovku lakovat je blbost, to se poškodí tak jako tak. Ani elox tam není na vždy…
To byla karbonová sedlovka, respektive ten karbonový sedlový nástavec u Treka. Vyšisovaná byla eloxovaná objímka a ližiny, tak z toho usuzuju, že i lak zažil hodně UVčka.
Sundaval jsem to i z karbonové sedlovky deset let staré a vše zůstalo na místě do poslední čárky.
Normálně jde dolů, ale zůstane po ní lepidlo, musí se odstranit. Ideálně Isopropylalkohol.
Pokud je laminát celý dělaný do negativní formy a pokud se sloupne povrchová vrstva tak bych byl veelmi opatrný, protože stejně blbě by mohla držet i vlákna (sklo, uhlík, aramid) .
Jestli někdo „hotovou“ sedlovku nastříkal lakem – byť dvousložkovým, tak bych kroutil hlavou – PROČ?
Neni to zas tak neobvykle, spousta i kvalitnich karbonovych vyrobku ma vrstvu laku na povrchu.
Loupat by se to samozrejme nemelo, kvalitni lak jsem s paskou nikdy nestrhl. Ale to neznamena, ze tam lak nepatri.
Obecně na tuhle otázku nelze relevantně odpovědět. Různí výrobci fólií mají různá lepidla – vodou ředitelná, akrylátová, solventní… Dále roli hraje samozřejmě i to, jaký je lak na povrchu polepovaného předmětu (chemické složení, tloušťka vrstvy, kvalita provedení). No a aby to nebylo jednoduchý, tak ještě vstupuje do hry i barva polepovaného předmětu, doba polepení, jak moc je to namáháno UV zářením, jaká jsou změkčovadla ve fólii a do jaké míry už vytěkala… Tyto okolnosti vytvářejí tisíce kombinací, a výsledek je nepředvídatelný. Obecně ale platí, že je dobré k odlepování přistupovat nanejvýš obezřetně, a tak, jako by mělo dojít ke stržení laku. Tedy odlepovat opatrně, dobře odlepovaný předmět prohřát – ideálně nechat prohřát na slunci, aby byl teplý i podklad, a ne na to jen foukat horkovzduškou, případně kombinace obojího. I tak může k odtržení laku dojít.
Případné odstraňování lepidel je pak také kapitolou samo pro sebe :)