Kolik stoji v servisu serizeni kola?
Kolik stoji v servisu serizeni kola?
100,–
Fakt super dotaz. Co myslis,ze ti kdo odpovi? Nemuzes se pak divid odpovedim Roudova typu. Tim serizenim myslis celkove? Traba u nas na lonte stoji serizeni 150,–. Ale to obsahuje jen razeni a brzdy (vecka, canti). Bez vymeny dilu, bez naboju ap. Celkove vc. naboju, centrovani a odstraneni jedne zavady (treba vymena retezu, prevodniku), stoji 400,–.
SERVISNÍ BALÍČKY
Malý SERVIS)) 299 Kč
Standardní SERVIS)) 599 Kč
Velký SERVIS)) 999 Kč
Hodina práce mechanika 399 Kč
PŘEVODY
Seřízení měniče nebo přesmykače 99 Kč
Výměna řadícího lanka a bowdenu (1 ks vč. seřízení) 149 Kč
Výměna přehazovačky nebo přesmykače (vč. seřízení) 299 Kč
Výměna řazení (vč. seřízení) 299 Kč
Výměna řetězu 99 Kč
Výměna středové osy 199 Kč
Výměna kazety / vícekolečka 99 Kč
Výměna klik a převodníků 149 Kč
KOLA
Vypletní kola z nových dílů 299 Kč
Vypletní kola (přepletení) 399 Kč
Centrování kola 149 Kč
Výměna pláště nebo duše 49 Kč
Seřízení a namazaní náboje 199 Kč
Dotažení kónusů náboje 49 Kč
BRZDY
Výměna brzdového lanka a bowdenu (1 ks vč. seřízení) 149 Kč
Výměna brzdových pák (vč. seřízení) 299 Kč
Seřízení ráfkové brzdy (1 brzda) 99 Kč
Výměna brzdových špalíků (1 brzda vč. seřízení) 99 Kč
Montáž hydraulické brzdy (1 brzda vč. kapaliny a seřízení) 299 Kč
Seřízení hydraulické brzdy (1 brzda vč. kapaliny a seřízení) 199 Kč
Výměna brzdových destiček (1 brzda vč. seřízení) 149 Kč
Rovnání brzdového kotouče (1 ks) 99 Kč
RÁM A VIDLICE
Montáž vidlice 399 Kč
Repase odpružené vidlice / tlumiče od 799 Kč
Frézování hlavového / středového složení 219 Kč
Frézování úchytů kotoučové brzdy 219 Kč
Rovnání patky přehazovačky
99 Kč
OSTATNÍ
Výměna gripů 99 Kč
Výměna hlavového složení 299 Kč
Výměna pedálů 49 Kč
Oprava závitu klik/pedálů 99 Kč
Montáž / výměna řídítek 199 Kč
Montáž / výměna představce 149 Kč
Montáž / výměna sedla nebo sedlovky 49 Kč
DOPLŇKY
Montáž a nastavení tachometru 49 Kč
Montáž dětské sedačky, blatníků nebo nosiče 99 Kč
Montáž stojánku 49 Kč
tak to je hustý…když si vezmu že výměna přehazky a přesmyku včetně lanek + řetězu vyjde na litr a že to zručný mechanik zvládne za 1/2 hodiny tak se mi dělá špatně :-(
..spíš si vem, kolik my, ne úplně gramlaví, servisem doma ušetříme ;-) Já byl v servisu za posledních několik let jen jednou a to tehdá, když jsem potřeboval sundat kotouč a doma jsem neměl torx a v železářství už měli zavřeno :o)
Nezapomeň, že ten mechanik s tím má taky jiné náklady, než jen čas.
Vždycky si můžeš vybrat, jestli strávíš celé odpoledne servisem kola a nebo ho dáš na dopoledne do servisu a odpoledne půjdeš jezdit.
Ale já si taky většinu věcí na kole dělám sám, ale třeba u auta jsem to opustil a dávám ho do servisu …
Ano jistě, já nemám nic proti mechanikům a servisům, ale tohle mi přijde opravdu přemrštěné
hmm – když do servisu převezu kolo v pondělí, tak nejdřív ve středu odpoledne je hotovo…
dopoledne do servisu a odpoledne jezdíš? Možná tak v zimě, kdy mají servisy relativní klid.
Ale možná se pletu.
Na malym meste, ci pokud znas servis nekde na vesnici tak je to mozny. Treba v HK je to ale naprosto nerealny. Teda pokud nepocitam veci, ktere jdou zfouknout za 5 minut, pripadne „servisy“ kam se clovek boji dat kolo, protoze mistni mechanik toho umi min nez ja – kdyz jsem sel do servisu pro serizeni dualu a nasazeni CL kotoucu, dozvedel jsem se, ze to pan jeste nikdy nevidel.. no hned jsem byl klidnejsi :)
V Pce dopoledne privezu a odpoledne jezdim. Vymena 2paru spalku brzd, retezu (SRAM vcetne spojky) a sestelovani obojiho (brzd, razeni) 800Kc. Vcetne prace. Za takovyhle peniz a kvalite kterou tam mam (M. Pulpan) sem ochotnej si zaplatit – specielne u kola pro manzelku kde bych si to sliznul kdyby ji neco nesedelo :)
Jestli je to cena včetně materiálu tak dobrá, ale pokud ne tak je to zlodějina.
vcetne materialu.
Nojo..tak o tomhle panovi jsem tady uz jednou psal: dovezl jsem mu tam kolo na serizeni brzd, prehazku a vymenu sjetych prevodu na kazete (jenom dva nejtezsi prevody).Pan Pulpan mi rekl ze si pro to muzu prijit za hodku tak jsem byl happy ze to bude fofr a cestou z hospody nebudu brzdit nohama.Prisel jsem si vyzvednout kolo a ted nastala moje chyba..opravu jsem si zkontroloval jenom velmi zbezne protoze jsem duverivy clovek. Zaplatil jsem 900,– ..sice mi to prislo sileny za to ze mi seridil brzdy (nevymenil spalky),dotahl prehazku a vymenil ozubeny kola..ale zaplatil jsem a frcel domu..nez jsem dojel domu tak brzdy byli zpet ve stavu v jakym jsem je tam vezl, prehazka prehazovala relativne normalne, ale po tom co jsem se kouknul na kazetu jsem mel chut se vratit a prohodit mu to kolo vylohou – borec mi vymenil na kazete jenom nejlehci prevod, ktery jsem snad nepouzil ani jednou!! Mozna to bylo tim ze jsem si nechaval opravit starou plecku do hospody a pro Scottaka to asi bylo pod uroven, ale takhle se podle me opravdu nejedna.
Takze pro me jasna: pan Pulpan a jeho SCOTT v Pardubkach je pro me tabu svoje kolo by jsem k nemu nedal i kdybych mel chodit pesky :) …misto toho jezdim do servisu ve St.Civich
Před chvilkou jsem dal zadní kolo na přecentrování, mám se stavit v 17:00, až půjdu z práce.
Fakt to není takové drama, jak z toho děláte.
Přezutí pláště a montáž na kolo si už v klidu udělám sám …
Za centrování jsem platil 70 Kč.
Ja kdyz prijdu do servisu a potrebuju neco udelat, mam opacnej problem, ze je mi blby odejit bez placeni a aspon neco jim tam nenechat, tak se handrkujem at si aspon neco vemou … Zas je pravda ze tam docela casto nakupuju.
Teda, ty ceny jsou pekelny. Vymena gripu za kilo, to je slusna drzost. Pochopil bych ceny u casove narocnejsich ukonu nebo tam, kde je potreba specialni naradi, ale jinak je to sila.
také jsem byl závislej an servisech-a zíral na jejich ceny. ale mělo to pozitivní účinek-zdravě jsem se naštval, koupil nějaké nářadí, vytisknul z www.ivelo.cz návody a dělám si téměř vše sám-má to velké plus-získáš k tomu kolu úplně jiný vztah, lépe ho poznáš a ušetříš na nové součástky.
S tim souhlas, spoustu veci je clovek schopen udelat si na kole casem sam. Na neco si ale porad netroufnu – centrovani kol (neumim, nemam v cem kontrolovat), servis vidlice… Vzdycky kdyz jdu do servisu, snazim se koukat mechanikovi pres rameno, jak co dela, abych tam kuli tomu uz priste nemusel, celkem se to osvedcilo.
Šmíráka jsem dělal dřív taky… :-D
na centrovani pokud mas pevnej ram, tak staci hodit na riditka a nejvis se mi osvedcily takovy to stahovaci plastovy sponky na draty jak to ma ten zobacek a drazkovanej pruh jak to do sebe zaklapava… uz to ani nesundavam z kola, kdyz bych potreboval nekde na ceste po nenadale prihode zhruba od oka precentrovat.
no podle mě jsou „lepší“ servisy, kde nemajou takto naceněné jednotlivé úkony, ale kde se prostě jen bere v úvahu čas mechanika, který nad tím stráví…
třeba zkrácení sloupku vidle mě v Brně vyšlo na 80 Kč a to tam člověk dovezl celý kolo, ne jen samotnou vidlu, takže včetně montáže, demontáže, měření atd.
Houby? Ty sis už zkrátila komínek? ;-)
jj – už je na představcem jen 1cm podložka;)
fotky kola do profilu udělám snad během srpna
a kterej servis to takhle v Brně dělá?
tam bych asi příště směřoval se svým bajkem:-)
v jaký části brna je Jiráskova?
tak kde to je už vím
BTW: jak je to tam s tím nutným objednávání předem a jak rychlý jsou?
no mě už tam trochu znajou, kolo od nich nemám, protože ho mám skládané po dílech, takže v mém případě stačí tam třeba v pondělí přijít, jestli by nešlo v úterý přivést kolo kvůli tomu a tomu… pokud maj „volno“, tak není problém, s tím, že bude tak ve čtvrtek odpoledne… zatím mi ho vzali vždy…
tak to je dobrý…tam kdyžtak až něco budu potřebovat zavolám a zkusim to teda(sice ta cesta z líšně…ale co normálně jezdim do servisu k moraváku takže to takovej rozdíl nebude:-D)
Výměna pláště a výměna pedálů za stejnou cenu :-) S plášti je někdy skoro porod, zvlášť některé nové dráťáky dostat na silniční ráfek je boj jak prase. Pedály jsou vyměněné do dvou minut. Pokud jsou zarezlé stačí dlouhá trubka popř. pořádné kladivo.
Každopádně jenom za letošní rok jsem na servisu musel ušetřit tisíce – ještě že už všechno potřebné nářadí vlastním a nasráno v rukou taky nemám.
tak toto je brutálně drahé, kyž to porovnám s cenami které účtujeme my tak si najednou připadám jako kdybych pracoval v charitě. třeba montáž gripů za kilo, no comment
no kdyz vezmu kolik prace dalo jenom pritlacit ty gripy zpatky kdyz uz byly nasazeny a te hrube sily co bylo potreba… asi neni grip jako grip, ale kazdopadne jako univerzalni je to trosku sila.
dobre info… kazdopadne v jednom nejmenovanem shopu v podoli si rekli za sfrezovani mufny stredu o 900,– jen za praci a jeste tyden cekaci doba. drsny :(((( mufna zustane nesfrezovana a proste si pockame az Hanousek necha nabrousit svoji ztupenou frezu :)
900:-O…a dělá to aspoň kvalitně?
ja nevim jak to delaj, ale kazdopadne se posr***, bo minule frezovani u Hanouska vyslo na 85,–
tak já s frézováním zkušenost nemám, ale radši bych to dal ňákýmu frantovy votroubkovi za flašku rumu a doufal že to nesprasí:-D
myslim, – neuraz se- ze si trochu mimo… je videt, ze neznas Hanouska, to je bikerskej guru, super servisman, kterej zachranuje krky vsem dh, fr a jinejm silencum tim, ze ma zlate ruce a velike vybaveni dilny, a hlavne: zkusenosti. a i kdyz nevim z ceho zije, jeho ceny jsou fakt smesny…
ty si mě asi nepochopila to s tím frantou votroubkem bylo myšleno na ten nejmenovaný servis kde chtěli 900(omlouvám se napsal sem to tak že to asi nešlo pochopit tak jak jsem to myslel)
Ty ceny se taky zdají dost přemrštěné, třeba za výměna gripů za kilo, to zvládnu za pár minut sám :). Na druhou stranu to lidi naučí porozumět biku a víc věcí si udělat sám svépomocí. Takový výukový efekt :).
Já si většinu věci dělám sám, servis vidlice, tlumiče, výměnu klik, smyku, šaltru, řetězu, seřízení, seřízení brzd ..... Krom výměny kapaliny v hydrách, vycentrování popř. přepletení kol a vyčištění ořechu si vše udělám sám.
mno pane jo, ted jsem si jen tak namátkou sčítnul co všechno dělám přítelkyni, sobě a sestře na kole za poslední měsíc a půl mno dva ať nežeru a já bych se s tím snad i uživil!! tedy vezmeme-li že servisuju tři kola a když z ceny tady uvedené dáme nějaké 2/3 tak mi se mi tu vysčítalo 3500–4000kč ty jo!!! sem vatař!! :-D
mne vážně kdybych se vším co na Grifonoj potřebuju dělat chodil do servisu tak bych se na to kolo asi raději vykašlal…
rekl bych ze jsou servisy a servisy:
vetsinou sem pochodil s variantou za b)
a pak jsou servisy c) jestli chces udelat tohle, musis si zaplatit i dalsi vec
aneb jak jsem byl presvedcovan, ze pri vymene oleje ve vidli je potreba udelat repas :)
generalka me vysla na 3tis. ale to jsem menil pulku kola, protoze wapka, zima, sul a vubec opotrebeni jsou svine :)
Hmm, zajímavé, mě osobně nikdy nenapadlo, že se s kolem může jít taky do servisu. Dyk tam néni co „odborně“ servisovat…To je asi tím, že už jako školák jsem si svou Esku/Favorit servisoval sám. Na druhou stranu mám známého, který jel do servisu s dětským kočárem – to když píchnul ;)
Ale teď vážně, já dělám servis doma na šesti kolech a kdybych s tím měl někam jezdit, to by mě jeblo. Jediná věc, před kterou mám posvátnou úctu je vidle XC700 97´, to jsou pro mě švýcary, který bych móc nerad polámal.
Jenže to je také tím, co máte doma za kola. Některé věci doma jednoduše prostě servisovat nelze a na další věci i když je servis jednoduchý je potřeba speciální nářadí, které je drahé a když je to věc, která se servisuje jen zcela vyjímečně, tak se to nevyplatí pořizovat.
no a pak jsme jeste u te zrucnosti/pravidelnosti a vydrze materialu. ne nadarmo se rika, ze chybami se clovek uci. takze kolikrat to uceni vyjde jednorazove draz nez servis, ale dlouhodobe samozrejme je to o tom, jestli investovat cas nebo penize(taky cas ale prepocitany).
No dobrá, otázka byla na seřízení v servisu, kolik věcí máš na kole s kterými musíš do servisu na seřízení ??
Neříkám, že si každý má doma vařit prasklé rámy a opravovat vadné misky ložisek náb atp., u komponentů se to stejně řeší výměnou.
Kolik procent bikerů má na kolech tak spešl věci, že to vlastníma rukama nemůže zvládnout ?
Já osobně favorizuju pouze vzduchoolejové systémy nebo hydraulické brzdy, těch se lidi můžou bát, ovšem neznamená to že se to nedá zvládnout…
Tak když to napíšu za sebe, co vše doma neodservisuju:
Ani jedna z těch věcí není nic ojedinělého a má to tu na kolech spousta lidí.
Ok, tak jsem to otyp docela přesně. Hydraulika a vzduchoolejové systémy. I když sám přiznáváš, že je to především ( u vidlí) díky atypickému tuningu, a hydraulika by se dala taky. Nakonec i ty misky a ložiska bys zvládl. Výplet a zejména mnohem častější centrování, většina zvládne taky.
Pokud nemáš vybavení, tak frézování a soustružení ti přiznávám jako opravdu nutné nechat „udělat“.
Každopádně můj názor je ten, že jde především o pohodlí a povětšinou i obavy, co nutí lidi jezdit do servisu. Ve většině případů nejde o ušetření času, natož peněz a z dlouhodobého hlediska (bajkerem člověk nebývá jen jednu sezónu) se vyplatí nakoupit i to nářadí. V neposlední řadě má člověk dobrý pocit ze soběstačnosti, zejména podělá-li se něco o víkendu, kdy je všude zavřeno a touha po vajetí je maximální…
pak je ještě několik dalších dobrých důvodů, proč raději jezdit do servisu (pokud jsem s prací v servisu spokojený nebo pokud mám možnost volby):
si to vyjmenoval přesně v mém pořadí :-) Takže možná změna
Ale jo, je to o tom, kdo jak to má – viz lepení duše na kočárku a potřeba servisu (výše). Nikomu to nevnucuju, osobně mi hand made ve sklepě vyhovuje víc než čekání jak to dopadne a trávení volného víkendu u televize…
U těch vidlicí to sice komplikuje, že jsou upravené, ale kdyby nebyly, tak Talas stejně neodservisuju, protože nemám na to speciální nářadí (především na foukání té třetí komory, to se dělá standardně, to s úpravou nijak nesouvisí). A pak představa, že bych musel mít možná tak 8 různých olejů různých vizkozit na všechny ty vidlice dohromady (teď beru neupravené, kde lze použít standardní olej), při problému stejně nebudu mít náhradní díly (objednat komplet všechna těsnění do všech vidlic by bylo opravdu kontraproduktivní).
A to centrování. To bych chtěl docela vidět, jak většina zvládne bez tenziometru dotáhnout výplet u kol typu Crossmaxů, aby byl dotažený akorát. Samotné centrování ještě asi ano, i když i tady bych nevěřil té většině (já tedy vím o mnoha co si to neudělají a jen o pár co ano).
A jak si to myslel tou hydraulikou, že by se dala? To mi řekni jak s běžným domácím vybavením budu tlakovat hydraulickou část tlumiče.
O misku jsem se snažil a dříve než jsem ji zničil větším násilím, tak jsem to vzal do servisu.
A ta problematika vyjetí o víkendu. Samozřejmě souhlasím s tím, že je dobré být co nejvíce soběstačný aby se dalo rychle o víkendu opravit. Jenže to stejně v dost případech nevyřešíš, i když si to opravit dokážeš, tak o tom víkendu stejně nebudeš mít doma náhradní díly, které stejně pak nějaký čas budeš shánět. Tohle už jsem vyřešil dávno tak, že nikdy nemám pouze jedno kolo, vždy je tu druhé kolo, které lze použít když první není funční. Ono to ani jinak nejde, když některý servis třeba tlumiče trvá i předem plánovaný delší dobu.
„A jak si to myslel tou hydraulikou, že by se dala?“
Míněny brzdy – jak píšeš výše.
jak pises vys, – sundavání spodní misky hlavového z vidlice a natloukání nové při prohazování vidlic, do toho se mi nikdy bez speciálního nářadí nechtělo a když mi to na počkání za pár Kč v servisu udělají, tak si nejsem jisty, jestli myslis misku hlavy nebo krouzek na krku vidle. nicmene oba tyto ukony zvladne neandrtalec pomoci pestniho klinu a kousku dreva urcite rychlej, nez stacis do servisu jen dojit ;-).
nevidim duvod, proc se montovat do hydrauliky tlumice, pokud se nejak nevysypal. pri bezne udrzbe netreba.
domu nepotrebujes zadny parktool naradi a nejaky levnejsi se ti po par pouziti zaplati. plno ukonu lze resit proprietalne bez specializovanych pripravku.
No to víš, každý není tak šikovný jako Ty :-) A pomocí pěstního klínu a kousku dřeva by to rozhodně nešlo, protože to byl kroužek malého průměru, který vůbec nepřesahoval vidlici, takže jediná dvě malá místa, kde se k tomu mohlo jsou ty dva malé výstupky na vidlici určené k sudnání, bez kterých by to nešlo sundat vůbec a při pokusu v tom místě to vzít přes šroubovák kladivem měl ten kroužek už tendenci se ohnout a cílem bylo ho ještě použít na druhé vidlici a ne ho zničit. Když jsem čekal v servisu až mi to přehodí na druhou vidlici na počkání (pár minut), tak ty rány kladivem byly opravdu slušné.
A u tlumiče sice souhlasím, že hydraulická část se nemusí servisovat tak často jako vzduchová, ale rozhodně bych nečekal až na problém a občas (třeba jednou za dva roky, pro ty co najezdí na tlumiči hodně tisíc ročně, tak klidně i jednou ročně), tím se pouze velmi zvyšuje šance, že problém nastane během sezóny, kdy čekání na servis tlumiče nepotěší.
A sice nepotřebuješ drahé nářadí, ale ono se to nasčítá i tak, pokud máš věci jako montážní stojan, centrovací stolice, momentový klíč (já vim, že Ty ho jistě nepotřebuješ, mně se investice do něj už několikrát vrátila tím, že jsem od té doby už nic nezničil přetáhnutím) a pak i jednotlivé speciální klíče se při tom větším množství nasčítají (i když jednotlivě nejsou tak moc drahé).
A to řešení bez speciálních přípravků je sice možné, ale když pak tímto způsobem občas něco zničím, tak je to špatné a hlavně nejdražší řešení. Ne každý je rozený mechanik.
Mno, vidím, že jsme si tu vyprofilovali prostě dva různé přístupy. Oba jsou správné ;-)
Mimochodem konkrétně na ten momenťák bych zas tak moc neujížděl, já ho mám až poslední cca dva roky a to kvůli autu, kde je těch šroubků s nutností přesného utáhnutí 50× víc. Do dnes se mi však za 30let servisování kol svých (i okolních) nepodařilo strhnour závit. Chce to jen rozum a cit…
Já se po pár letech s momentovým klíčem už také naučil a teď už ani moc nepotřebuju. Ten cit je ale nutné nějak získat, u momentů typu 3Nm jsem si předtím nikdy nemyslel, že je to tak málo.
prohodit misku mezi vidlicema- na to neni treba zadny specialni naradi, ja do doma zvlad dvema srobovakama kdyz jsem sundaval a kladivkem a kusem dreva jsem to pak nandal na druhou vidli. v servisu to sendavaji stejne, maximalne na nandani pouzijou narazecí trubku. Horsi je to s tim frezovanim. to jsem si dneska dal udelat do ty novy Ramali co otevrela v Plzni a jsem zvedavej. Ten servisak nepusobil vubec dureryhodne. Zkousel tam packu PopLocku a evidentne to videl poprvi v zivote. Tak jsem zvedavej co mi z toho kola zbyde
Já vim, že to jde, ale když se tomu při přiměřeném násilí nechtělo, tak jsem to odnesl do servisu. A tam to měl za 2 minuty hotové a miska byla stále v dobrém stavu.
U mě je ještě problém s tím, že mám strach, abych misku „nepřiměřeným“ násilím nějak neponičil. Mám kamaráda servisáka a tyhle drobnosti má hotové prakticky na počkání.
To je přesně ono. Věc, u které je problémem pouze použití většího násilí, tak to vždy zkusím přiměřeným násilím a když to nejde, tak to dále nepokouším. Třeba by se to povedlo nebo bych taky tu misku zničil. Už se mi za nějakých 18 let, co si kola servisuju z větší části sám povedlo sem tam zničit i věci, kde nebyl žádný důvod je zničit, jen jsem něco přehlédnul nebo byl dostatečně levej (např. přetažení šroubu, na tu už teď mám tedy momentový klíč a od té doby už žádný spoj nezničil).
tak todle je presne muj pripad, nejsem schopnej odhadnout jak moc dotahovat ktery srouby. Uz se me je taky podarilo strhnout, nastesti ne na kole. tam mam opacnej problem bojim se abych to nestrhl tak to obcas malo dotahnu ono se to povoli, napr pedal- ten jsem pak pri slapani utrhnul a je problem na svete.
Me ten problem vyresil lidl imbus. kdyz se zacne prohybat, tak to znamena, ze mam prestat. U klasickejch klicu co byly ve vybave starickejch skodovek co se chytnou na matku zvenku jsem mel ten problem, ze sem ukroutil sroub od brzdovyho spalku uz nekdy okolo jedenacti, tak pak sem mel zakaz dotahovat vetsinu veci, bo se to celkem prodrazovalo ;-)
JJ dobrá indikace, akorát nplatí moc pro velikosti 8 a 10. na druhou stranu momenťák koupíš do tisícovky a poutahuješ s ním všechno potřebné jak na kole, tak u auta atp. v příštích (minimálně) deseti letech – takže investice opět užitečná.
Ovsem je otazkaz presnost momentaku v cene do tisicovky :)
No, já řeším v podstatě všechno sám. Ono ani nic moc jinýho nezbývá servisům všechno trvá děsnou dobu a málo kde chtějí spravovat kolo co není od nich (alespoň tady u nás). Takže u servisu za klikujen tak nevezmu. Možná krom pružení, na vidlice je tu Mialn a na tlumiče Bikelive, nic proti značkovejm servisům ale poslal jsem tlumič na reklamci ke švecovi a přišel zpátky z účtem na dva litry za výměnu těsnění, tak že pěkně děkuju za takovej servis, kdyby se takhle v záruce pos… ještě párkrát, tak si můžu koupit rovnou novej.
Jo ještě si taky netroufnu na centrování kol, to mi dělá kámoš, nemám na to stojan, a taky od tý doby co mám kotouče tak na nějaký to pár mm házení házím bobek.