Odpovědnost za kolo prodané přes bazar? Kupující požaduje náhradu

108 nepřečtených
  • MtbForever

    Ahoj všem,

    před nějakou dobou jsem prodal přes inzerát na internetu kolo. Cca po měsíci mi nový majitel napsal email, že je na kole prasklý rám, že ho dává opravit a chce to zaplatit (asi 2500 až 5000). Rovnou napsal, že to chce řešit přes právníka. Podotýkám, že si nejsem vědom žádného poškození. Poškození popsal jako něco, co nešlo normálně vidět, proto se ozval až po čase. Ikdyby to bylo poškozené, tak jsem to nevěděl, nebo si to mohl poškodit sám, nebo to vůbec není pravda a chce jen peníze. Nevím. Mám nějakou odpovědnost a může to po mě opravdu vymáhat? Smlouvu jsme nesepisovali, pouze jsem mu to poslal poštou na jeho přáni. Bojím se, že ikdybych mu nějaké peníze poslal, tak je po mě může vymáhat opětovně.

    děkuji za každou radu

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • michomin  

      Odpovědnost máš za vady, které jsou na věci v době, kdy ji kupující převezme (byť se projeví později), pokud jsi ho na ně předem neupozornil, což jsi neudělal, protože jsi o té prasklině nevěděl (za předpokladu, že tam byla).

      Je ale zvláštní (možná i podezřelé), že se nepokusil o kontakt, aby se domluvil co dál, a rovnou stanovil cenu, kterou bude požadovat za opravu a že to bude řešit právník. V podstatě tě zastrašuje, abys byl povolnější.

      0 0
    • Rubi  

      Bez papiru o koupi podle me neudela vubec nic…

      0 0
      • Pavel  

        Platnou kupní smlouvu lze uzavřít i ústně. Ale papír je lepší, zde i pro prodávajícího.

        Podle mého to s tím právníkem jen zkouší, ví, že moc šancí nemá. Ten právník ho bude stát další 2,5 – 5 tisíc. Tak ať si to chlapec, myslím ten kupující, užije. ;-)

        Stačí trvat na svém, že kolo žádné skryté vady nemělo, musel by (např. znaleckým posudkem či alespoň svědectvím) dokázat, že ten rám byl prasklý už v době koupě. A ten prodávající má určitě svědka, a rovnou několik ;-), který kolo viděl a dokonce na něm jel těsně před prodejem a klidně dosvědčí, že kolo bylo naprosto v pořádku (tím rozhodně vůbec nic nenaznačuju). ;-))

        Taky jsem nedávno koupil bazarovku a nenapadlo by mne po pár měsících používání na tom cokoliv reklamovat. Kolo jsem si před koupí vyzkoušel, prohlédl a vypadalo v pořádku.

        1 0
    • Yura  

      Kdybych mel ciste svedomi a nic mu nezatajoval, tak bych rozhodne nic neplatil. Zastrasovat muze jak chce..

      0 0
    • Breakpain  

      V době, kdy jsi kolo prodával rám prasklý nebyl. Musel tedy prasknout během jeho používání a zato ty neneseš odpovědnost, jak s kolem nakládal ⇒ ať to vyřídí právníkovi ;)… asi tak …

      Pusť to z hlavy…

      0 0
    •  

      kdyby reklamoval ihned po koupi (druhej,třetí den) tak bych možná něco řešil, ale po měsíci a tímhle způsobem – ******

      0 0
    • blaza84  

      V případě, že jsi kolo prodával jako „v dobrém stavu“, apod., čemuž by odpovídala cena, a opravdu se tam borcovi ta prasklina záhy objevila, tak by šlo o skrytou vadu, kterou by měl nárok reklamovat. A to v případě, že ji nezpůsobil on nevhodným používáním (což je v případě soudního sporu na znalecký posudek). V takovém případě by měl nárok na odstoupení od smlouvy, případně byste se mohli domluvit na slevě. Ale reklamace neprobíhá tak, že ti jednostraně oznámí, kolik stojí oprava, a bude něco požadovat. Pokud by na tom rámu sám o sobě začal něco kutit, tak už je to jen jeho boj. Takže ať závadu ukáže, a můžete se bavit dál.

      Ale působí to na mě dojmem, že je to jen hajzl, kterej to zkouší, tak mu to nesežer :)

      0 0
    • MirosPikos  

      Je to nějaké divné. Špatný přístup. Pokud máš čisté svědomí a jednal si fér, pak bych si s tím netrhal moc žíly. Případně mu napiš, ať ti předá kontakt na svého právníka, že ho kontaktuje právník tvůj a budou to řešit spolu :)

      0 0
    • Sunshine 29  

      Přesně jak je zde již napsáno + bych ho jestě poslal do ******.

      0 0
    • michomin  

      Napiš nám, jak to řešíš, bude to poučení pro všechny. Zejména v tomto případě, kdy to vypadá na boudu od kupujícího: obvinění, právník (kvůli 2 500,–!), peníze, následné vystrašený prodejce, který zaplatí aby měl klid.

      0 0
    • baboon  

      Mě by docela zajímalo, o zhruba jaké cenové relaci prodávaného kola se to týká. Případně jak starého. Nebyl by k dispozici původní inzerát?

      0 0
    • MtbForever  

      většina se Vás shodne, že to chlapík nafukuje a neměl by být schopen to vymáhat, ale přijde mi že 100% to není. Chjo, trochu se obávám nějakých opletaček a složitého prokazování neviny.

      zatím jsem mu odepsal na první mail asi před 3mi týdny, na další už ne. jinak, kolo byl karbonový sup prodaný za 36t.

      a děkuji za odpovědi

      0 0
      • Sunshine 29  

        Chlapík nedokáže nic, pokud máš čisté svědomí, neřeš. Byl bych slušný, ale stál si za svým. Kolo převzal, prodal jsi mu ho bez chyby a jestli mu to někde prasklo, jeho vina.

        Vyžádal bych si fotodokumentaci + vyjádření servisu kde mu to mají opravovat, podle mě nic nepošle, je to hajzl co to zkouší…

        0 0
      • Rubi  

        jestli to byl SUP, tak to neres :D ty praskaji jak na bezicim pase :-P

        0 0
        • McBlacky  

          kupující asi nečte BF :) po tom co tady je o SUPu napsáno si ho může koupit jetýho bez záruky jen jantar

          0 0
      • TheJD  

        Nemel by naopak on prokazovat vinu?

        0 0
    • cevepe  

      A po 2 letech se ozve, že má sjetý gumy, kazetu a rozjebaný řetaz. Jasné, tyhle lidi naprosto miluji. Kolo si měl chlápek při převzetí zkontrolovat. Pokud není 100% znalý, měl si zajít do cyklo servisu na řádnější prohlídku. Ale řešit tohle po 30-ti dnech? :)

      Jde o bazarový prodej, kde se žádná záruka nevztahuje. Nic bych rozhodně neplatil.

      0 0
    • Kíša  

      Pokud jste při prodeji nesepisovali nějakou smlouvu, tak chlapík nemá šanci. I kdyby došlo na právníka (což nedojde, v práci nám kolikrát zákazníci vyhrožují právníky a médii, pak zjistí, co právník stojí a že média to vůbec nezajímá), tak by musel prokázat že to za a) koupil od tebe, za b) že závadu nezpůsobil vlastním používáním, případně za c) že ze tvé strany šlo o úmysl způsobení škody kupujícímu.

      Jelikož se nejedná o novou věc, tak se na to nevztahuje výklad občanského zákoníku o tom, že pokud se závada projeví do 6 měsíců po koupi, má se za to, že zboží bylo vadné už při koupi. Dalo by se říct, že při prodeji použitého zboží, které je již po záruce (od výrobce), se k tomu přistupuje jako ke vztahu B2B, který občanský zákoník vůbec nijak neřeší a vše je závislé pouze na smlouvě uzavřené oběma stranami – a jak předpokládám, žádnou smlouvu jste neuzavírali.

      Takže rozhodně nic neplať :)

      0 0
    • Polka  

      Jj, nic neplat! :-)

      0 0
    • mr.antik  

      Byl bych slušný a řek bych mu že v době prodeje tam žadná prasklina nebyla a měl to lépe zkontrolovat.

      Právník mu škodu za 2500 fakt řešit nebude

      0 0
    • DjOriech  

      neni smlouva neni nic… navic je dost podezreluy ze hned na Tebe vybehnul s pravnikem, to normlani clovek neudela a spis se chce domluvit, tady to smrdi tim ze te chce vystrasit a jen z Tebe vytahnout love…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pekl024  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • ma.cech  

      Jednou jsem se dostal do podobné situace jako ty. Kupující reklamoval vadu, ale ne po měsíci, ale za 3 dny. Tak říkám fajn, omlouvám se, moje chyba, ať pošle zpět a vrátím peníze. Měl jsem foto věci před prodejem že kterého bylo patrné, že tam ta vada spíše asi není (nebylo to úplně kvalitní foto). Ale tak říkám kouknu na to, peníze vrátím v každém případě a pokud uznám že to je moje chyba, vrátím i veškeré poštovné. A ten člověk začal že prvně mu mám já poslat peníze a až pak on to pošle zpět, že mi nevěří. Tak začaly debaty o tom kdo co pošle a nepošle, já jsem se taky bránil, říkám že já nebudu platit dobírku, když nemám jistotu co uvnitř je. Takže ta situace neměla řešení a on začal vyhrožovat policií. Tak jsem se trochu pousmál, co jako mu asi tak policajti na tohle řeknou, no asi ho pošlou do ******. Zeptal jsem se známého, právníka, jaký na to má názor. Celkem se tomu smál a říkal že jem se s ním o tom vůbec neměl bavit, vůbec nereagovat na něho, že zaprvé nejsem obchod abych měl konkrétně za tohle odpovědnost a zadruhé že kdyby došlo na soud, tak absolutně nebude mít důkazy a vůbec by neměl šanci (na něm by bylo dokázat to, ne na mě dokázat opak). Takže mi bylo doporučeno příště takovými „reklamacemi“ vůbec neztrácet čas a ani na to neodpovídat.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Ma pravdu, predseda. On ti musi dokazat, ze tam ta vada byla v dobe prodeje a navic, ze jsi o ni vedel :)

        0 0
        • ma.cech  

          Bohužel, někdy tedy i naštěstí, asi žádný kupující tohle dokázat nemůže. Z toho plyne, že kupovat na bazaru je celkem riziko. Na druhou stranu každý má možnost být si toho rizika vědom a každý má možnost koupit si věc v obchodě a využít všechny záležitosti, které kupujícímu poskytuje zákon, samozřejmě oproti bazaru „lehce“ za příplatek…

          0 0
          • Pavel  

            Některé věci jinde než na bazaru koupit nelze. Kupř. 26" full…

            0 0
    • Krea  

      Nic neplat. Ze zákona – je-li prodej mezi soukromými osobami, není žádná zákonem stanovená záruka. Tu byste si mohli stanovit dle libosti v pisemne smlouvě a nestalo-li se tak, pak má dotyčný smůlu.

      I kdyby tam ta prasklina byla a ty sis ji třeba jen nevšiml. (Finálně i kdybys o ní věděl a zamlčel, musel by to prokazovat on, což je nemožný, i soudní znalec v lepším případě jakz takž datuje stáří praskliny a pořád to není prokázaný úmysl podvodu.) Kdyby měl na takový srandy, tak si koupi kolo nový nebo v bazaru s nějakou zárukou (většinou dávají aspoň na pár týdnů nebo měsíců) a měl by klid.

      Jen te zkouší oblbnout, nedej se. ;-)

      0 0
    • Effa  

      Neni to tak jednoznacne. Řešilo se to na motorkari.cz kde kupující koupil čtyřkolku, po pul roce sel za prodavajicim ze mu „bouchnul“ motor. Prodávající ho poslal někam no a u soudu prohrál. Vracel peníze a platil výlohy na právníky. Nechci te tim strašit, ale spis poukázat na debilitu soudu.

      Tady je odkaz http://www.motorkari.cz/tema/?…

      0 0
      • alinceb  

        U aut (u čtyřkolek bych řekl, že je to stejné) to je imho trochu jinak. Například se nedá použít formulace „jak stojí a leží“, kterou se kupující zřekne záruky.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • capo  

      Já se nechci hrát na chytrého, nejsem z oboru. Pokud zde budou figurovat právníci, bude to v rámci soudního sporu. Pokud vznikne soudní spor, bude to na základě znaleckého posudku, který bude dokazovat, že ta prasklina v rámu byla již v době prodeje. Žádný jiný případ proč by mohlo dojít na soud dle mého nastat nemůže.

      Nejdůležitější část je, že odpovědnost za prokázání je na kupujícím, nikoliv prodávajícím.

      Takže je to celé o tom, jestli on bude chtít platit soudního znalce, jestli tento dokáže nějakým způsobem určitě kdy prasklina vznikla, a potom zaplatit právníka který začně soudní spor.

      Dle mého je krajně nepravděpodobné že toto vše by mohlo nastat. Pro větší klid se můžeš zkusit spojit s někým kdo se zabývá karbonem, Aby ti potvrdil, zda je možné prokázat datum (přibližné) vzniku praskliny nebo ne.

      0 0
    • Kubajsu  

      Myslím, že hlavně je v celém procesu důležitá skutečnost, že se prvně musí s reklamací obrátit na prodávajícího, který poté situaci řeší (oprava, sleva a pod.). Chtít rovnou peníze za dost možná fiktivní opravu je holý nesmysl.

      0 0
      • nomecz  

        přesně tak, hlavně vidím jak si takovej jantar nechává dělat posudek v ceně peněz které po tobě chce, o právníkovi ani nemluvím

        0 0
        • MtbForever  

          Podle toho,co mi psal, mel tento tyden dostat kolo opravene a poslat mi fakturu. Pokud by to tak udelal, tak tezko bude moct delat znalecky posudek… nevim, zatim mlcim ja, mlci i on. Mohl bych mu napsat stranku argumentu proc by se na to mel vykaslat a proc se me takovato situace netyka, ale prijde mi lepsi to ignorovat, nez komunikovat do nekonecna. Nevidel jsem fotku praskliny,nic, jen nejaky prijmaci list ze servisu (ktery bych vytvoril na pc za 10minut).

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Udělal bububu,abys pustil kačku a to je tak vše co takový vyčůránek udělá.Takže ser na to.

            0 0
          • Pavel  

            Tak to je dobrá zpráva. Pro tebe. ;-) Můžeš celou záležitost pustit z hlavy.

            0 0
          • Breakpain  

            Proč? Jestli se ozve, napiš, ať pošle znalecký posudek (pohlídej si datum opravy a datum posudku, ale to mu neříkej) s textem od jeho právníka. Že to předáš svému právníkovi a tím považuješ věc za uzavřenou ;)… Co myslíš, že pošle … jen naštvanou odpověď, nic víc.

            0 0
    • raskin  

      Pusť to z hlavy

      0 0
    • kudlanka32  

      Je tu nejaky pravnik, zajimalo by me jestli se neco zmenilo s novym zakonikem, viz to co je nize? Jde o starsi pravni radu.

      „Pokud se však vada vyskytne v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat prodávající, že vada vznikla až po převzetí zboží. V případě, že tuto skutečnost neprokáže, platí dle ustanovení § 616 odst. 4 občanského zákoníku vyvratitelná domněnka, že se jedná o vadu, která existovala již v době převzetí. Nejedná se však o záruku. Rozdíl spočívá v tom, že při záruce se jedná o odpovědnost za vady, které se vyskytnou až po převzetí zboží.“

      http://www.epochtimes.cz/…o-zbozi.html

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Názor: Podle mě, pokud by se něco takového mohlo v tomto případě stát, i za předpokladu, že rám by byl prasklý již při předání, je celá záležitost zahrabaná pod koberec tím, že kupující rám nechal opravit na vlastní pěst bez předešlé domluvy a není proto možné prasknutí nechat prověřit 100% nestranným znalcem a zrovna tak by se mohl prodejce hádat o to, zda-li opravdu byla nutná oprava v dané výši.

        Logický extrém situace: Byl pokažená zadní přehazovačka, nechal jsem ji vyměnit za podobnou, která stojí tolik a tolik a tu starou už nemám.

        0 0
        • Nutribird  

          Naprostý souhlas, borec neposlal nic k posouzení a jen určil hodnotu škody a chce kompenzaci. Tady není dodržen postup reklamace hotovo. Každý se mu vysměje. Něco podobného zkouší u papoušků. Papoušek uhyne, borec chce zpátky peníze, když chci vidět ptáka tvrdí, že ho od zlosti vyhodil. Neexistuje normálně šmejdi co zkouší lidskou blbost.

          0 0
          • duk  

            Takže jestli to dobře chápu, tak je tu pořád naděje, že je opeřenec na živu? :-D

            0 0
            • Nutribird  

              Jasně, řekl bych 90%, borec to zkusí. Lidi kolikrát neví co a jak. On má naučených pár vět aby to vypadalo a hoši cálujou jak divý aby měli klid. Reklamovat zvíře není jen tak, stačí udělat pár chyb a nikdy nic nedostanu. Ono je to asi tak složité, že to ani nemá cenu.

              0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Tak to je už i trochu morbidní.

            0 0
    • michomin  

      Abych pravdu řekl, díval jsem se do obč. zákoníku a netuším, jak je podle něj řešen tento spor při příležitostném prodeji dvou nepodnikatelů.

      Pro mě je to nesrozumitelné a to tak, že velmi.

      0 0
      • kudlanka32  

        taky nechápu, jestli to píší pro lidi anebo si zařizují kšeft pro další generaci

        0 0
    • Manas  

      Trochu archeologie – ale mam podobny problem – prodal jsem full GT Sensor … a kupujici po necelem mesici reklamuje uchazejici tlumic. Kupni dohoda byla ustni. Servis mu nyni dela odhad ceny repase tlumice – ja vim od KG Bike (je to X-Fusion) ze to je cca 2500. Domluvil jsem se s nim ze mu v ramci dobreho chovani dam slevu 2000 (protoze mam podezreni ze ten tlumic nebyl 100% ok kdyz jsem to prodaval – ale to mi doslo az ted zpetne) . Tolik prvni dejstvi.

      V druhem dejstvi se jeho synovi podarilo vytratit cep na jedne strane zadni stavby (stane se) a mistni servis mu rekl ze tlumic delat nebude, ze to neni jiste a ze at si radsi koupi novy (za sedmicku). Coz pan nechce resit a rekl ze mi kolo radeji vrati a ja mu vratim cenu za kolo ponizenou o novy cep a zaslanou kompenzaci. Chapu ho, predstavoval si bazarove kolo – „ready to ride“ trochu jinak. holt stane se.

      Nejakou chvili sem premyslel ze to hodim vse na nej ve stylu – „koupil jste si bazarove kolo, tak co chcete“. Ale tak nejak sem si pak uvedomil, ze by to asi nebylo uplne ono.Byt by to bylo pravne asi egal, nechci to delat. A aspon mi vysel vstric a celkem slusne tu vracenou castku pozaduje ponizenou adekvatne o castky ktere jsem nezpusobil.

      mozna i nez to resit pres telefonaty a servisy tretich stran je pro me jednodussi to vzit zpet, osetrit tlumic a cep, a pak prodat znovu. Nebo to budu kanibalizovat a prodam per partes :D

      Nicmene je zajimave jak by se to resilo pravne – pokud by on trval na vraceni plne castky a ja rozporoval ze jsem o vadach nevedel.

      0 0
      • myscho  

        Možno by záležalo čo povie znalec?

        0 0
      • mr.antik  

        co tam je za tlumič? jestli je to nějaký běžný rozměr, takových foxů se různě válí…

        0 0
      • jeniiiik  

        Tak zrovna ucházející tlumič je ,,reklamace,, těsnění a to je spotřební materiál. To je jako by ti reklamoval řetěz. Samotní výrobci mají na těsnění záruku snad jen měsíc.

        1 1
        • Manas  

          jasny no. nicmene, a to jsem mozna udelal botu ja – deklaroval jsem kolo jako pripravene na sezonu a oprava tlumice co bude trvat 14 dnu mezi to uplne nepatri. Nevim ale jak to maji vyrobci u tlumice …

          0 0
          • enjoy  

            Tvůj problém je, že jsi poctivý člověk.

            Osobně bych kolo zpět nechtěl vzít(pakliže už nějakou dobu pod někým jezdilo). O té slevě na opravu tlumiče bych byl taky ochotný se bavit.

            3 0
            • Manas  

              Taky si to vycitam, no. Asi bych mel byt vetsi hajzl :D

              1 1
              • Barak  

                Pokud víš, že ten tlumič nebyl v době prodeje úplně ok a tuto informaci jsi mu neřekl (neříkám, že schválně) a kupující neměl tedy možnost s tím při nákupu počítat a případně od nákupu odstoupit, přijde mi tvá nabídka na stáhnutí kola adekvátní v rámci slušného jednání.

                2 0
                • jeniiiik  

                  Mi by přišla sleva na repas adekvátní. A klidně jen půl ceny po tom co to ten člověk nechá udělat.

                  Vracet bazarové kolo je blbost pokud tam není nějaký fakt zásadní prů.ser. Fakt dobrá ta cenzura když už maže i tohle. :/

                  0 0
                • Manas  

                  Tak nejak sem si to vnitrne zduvodnil taky. V podstate nemam problem ani s jednou variantou. Jediny co je pro me komplikace ze to musim doresit a treba mi to kolo bude doma chvili stat.

                  0 0
      • Manas  

        V nedeli se mi kolo vrati, domluvili jsme se na podminkach a pro obe strany je to snad ok. Ja jsem mozna snad radeji, protoze to oservisuji sam a priste si dam bacha pri prodeji. Spatna zkušenost je taky dobra zkusenost. Az to dam do kupy, vystavim na bazar a muzete se mi zasmat :-D

        No a nebo si z toho postavim svoje RB :-D

        2 0
        • Manas  

          Ale teda trochu me zarazilo, ze pan neveri na repas tlumice. Rekl bych, ze az koupi mladymu jinyho fulla, bude ho chvili jezdit tak na to casem prijde. Ze se servis proste dela. No nic … :)

          0 0
          • Tomcat  

            Myslím že než odhadnout tlumák si mel odhadnout kupce který ma nereálné představy a bez zkušeností.

            0 0
            • Manas  

              To uz ted vim taky :-D aneb po pitve kazdy generalem …

              0 0
              • skaj  

                Pri každém.prodeji před kupcem.kolo pohanim, co to jde. Popravde reknu, že nějakou dobu stálo a odpružení možná potřebuje pravidelnou údržbu. Co by se dle manuálu měla dělat každých XX hodin a že ji rozhodně doporučuji. Těm lidem stejně většinou přijde vše oka. Já mám ale klidně svědomí, nikomu nelžu a mám na co se odkázat. Zatím tedy nikdo nepřišel:)

                1 0
              • enjoy  

                Jako zdá se, že i při prodeji mezi soukromníky je nejlepší sepsat smlouvu, kde se zříkáš záruky.

                I když tohle řešit smlouvou je taková až trošku trapárna. Jenže když po tobě pak začně šlapat takovejhle neodbytnej fotřík…

                0 0
                • Manas  

                  Jako ja ho chapu, cekal hotovy kolo a musi resit vec, ve ktere neni kovany. To je pak jednodušší to vratit a hledat jinde. Me to tak nejak nevadi, jak pisu :)

                  0 0
                  • kejda  

                    Hele, držím palce. Jsi teda hodně solidní. U bazarového kola se může objevit věcí, které jako prodávající vůbec nemusíš odhadnout…

                    Z jiného soudku, prodával jsem před mnoha lety starou vranu BMW 750i, přijel si pro to cigoš z Prahy (vlakem), zkušební jízda ok, vyrazil ze mne ještě litr na benzín. Odfičel a za hodinu volá, že se mu zdá, že auto na dálnici ve 180 kmh nějak skáče, že asi bude špatnej přední tlumič (výměna minimálně 5 tisíc) a jestli mu prý nedám ještě bůra na ten tlumič. Tak jsem mu řekl, ať to doveze zpátky, že si to vezmu zpět a může jet (vlakem) zase domů…Chvilku brblal, že to teda zkusí dojet a ozve se…No neozval se…

                    0 0
          • mr.antik  

            zrovna vzduchová komora? to treba bude stačit jen máznout… dotáhnout ventilek apod… Víc bych se bál shánění čepu, to jsou ještě větší zlodějny kdy musíš koupit třeba celej kit

            Ale jako laika chápu, na autě se taky tlumiče rovnou mění…

            0 0
            • Manas  

              Cep ztratil syn, sada je 2590.- od Aspire. To mi na cene slevi, nemam problem. Tlumic utika, predpokladam ze tesneni je nemocny. Nic co by servis v KG Bike nevyresil.

              0 0
              • Vilém  

                Abys nakonec nestacilo dotahnout, vymenit, ventilek :)

                0 0
                • Manas  

                  I to je mozny. Uvidím az to budu mit v ruce. Preci jen, mel sem to doma dva roky :-D

                  0 0
              • DDDD  

                A ty to kolo vykoupíš jen s tím rozdílem 2590? To mi zase tak super nepřijde

                0 0
                • Manas  

                  Nn, rozdil bude větší. Prodal sem za 33, vykoupim zpet za 28. Trojka za cep a 2 litry co jsem mu poslal jako kompenzaci na repas. Uprimne, neresim to moc. Bych se zblaznil :-)

                  1 0
              • mr.antik  

                tu vzduchovou část uděláš doma na koleně

                1 0
        • Georrge  

          Pokud jsi na tom moc netratil tak někdy je lepší to odkoupit zpět, než se pak půl roku nervovat s někým, kdo neumí unést to, že se mu bazarový nákup trošičku nepovedl.

          1 0
          • Manas  

            Tak nejak to vidim taky. Kolo se nakonec proda, tim sem si jistej :)

            0 0
      • maajkee  

        Čili prodal jsi kolo, u kterýho jsi věděl, že tlumič není úplně OK (což sis uvědomil zpětně – hmm ) a kupujícímu jsi řekl,m že je to uplně všechno OK, jen jezdit, možná dokonce jestli jsi mu neřekl, že je servis po servisu, každopádně už to, že jsi 2 roky nesáhl na servis tlumiče je divný. No a pak jsi sepsal tenhle elaborát, aby jsi se vykoupil z toho, že jsi vlastně trochu hajzl, tím, že jsi vlastně udělal velký gesto a kolo jsi vzal zpět, takže jsi vlastně velkej dobrák :D :D Takhle nějak to na mě působí. Nevím, vůbec bych to nepsal na BF :)

        1 7
        • gerrard  

          Jednou tu byl jeden a ten prodával kradené kolo a pak referoval, jak s tím chodil na policajty … oh wait :))))

          2 0
          • Mr.Duck  

            Nemáš link, to zní zábavně :)

            0 0
          • maajkee  

            Ano, to jsem byl já před asi 13 lety. To byla dobrá zkušenost, za kterou jsem rád. Od tét doby vše jedině s jasným původem. Z blbých věcí je potřeba si brát ponaučení ;)

            0 0
            • gerrard  

              Neboj já si to pamatuju. :) Postavil ses k tomu čelem, ale ta bída co se na tebe snesla to byla jízda.

              1 0
        • Manas  

          Hele, takhle, opravim: kolo jezdila zena, bylo pravidelne servisovano. Naposled v lete 2023. Tlumic sem dofukoval po zime, jaro 2023 a jeste na podzim to bylo v pohode. Pak to ale 5 mesicu stalo v garazi. Pred prodejem jsem to dofoukal, bylo tam min tlaku nez bych cekal, ale rekl jsem si ze to dlouho stalo, ze je mozny vsechno. Nedaval jsem to pred prodejem na repas (prodej probehl v unoru). Jinak kolo jako takovy jsem pred prodejem serizoval, zase nejsem debil abych prodaval rozhaseny kolo :D

          Spis sem to tady psal protoze se muze stat ze kdokoliv z nas muze byt na jedne nebo i druhe strane a je obcas fajn vedet jak to kdo resil.

          3 0
          • Manas  

            Jeste bych teda podotkl ze rocni najezd mame nula nula hovno … :D s detma a dvouma barakama to neni takovy jak by si clovek uplne pral. Takze zhruba okolo 500km bych si tipnul. A zadny divociny – jednou TT ale jen na odpoledne, protoze deti ochoreli. Proste nic co bych bral jako likvidace materialy :(

            0 0
          • maajkee  

            Hele v poho, já to psal tak trochu s nadsázkou ;)

            0 0
        • mr.antik  

          Já třeba mám zkušenost že malý fox tlumiče vydržely nesmysl, tam jsem servis vzduchový části (kromě domazání) dělal třeba po 5 letech. Prostě funguje/nefunguje.

          1 0
          • jeniiiik  

            A furt se řeší kolo relativně za pár korun co jsem pochopil. Tam prostě vidlici a tlumič v intervalech výrobce fakt neposilas.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.