Ahojte, četli jste tento článek ? https://bit.ly/2BWFjz9 (Dolekop) docela mě to odradilo se tam na jaře vydat. Stalo se vám něco podobného v Kopřivné popř. v Koutech?
Ahojte, četli jste tento článek ? https://bit.ly/2BWFjz9 (Dolekop) docela mě to odradilo se tam na jaře vydat. Stalo se vám něco podobného v Kopřivné popř. v Koutech?
Vidlici zničenou nemám, ale nahoře to do kola j*be slušně, no.
Znam jednoho cloveka s tim stejnym problemem… Hodne smutna storry. Přistup k tomu jeste horsi..
Chtělo by to řešit na místě. Nafotit, sepsat, svědky…klidně i policii. Způsobená škoda jednoznačně. Jinak znalce bych si zařizoval sám a nečekal, že ho budou zařizovat oni. Oni se z toho budou chtít vykroutit a podle toho budou hledat nebo nehledat znalce. ČOI, znalec, návrh na narovnání… atd.
Dneska by ty lidi ke všemu volali policii. Včera jsme tam měli paní, co si na jaře koupila slepice a přišla oznámit, že snášejí nějak málo…
No já myslím že když se ti to stane na kole za které jsi dal dost peněz, a ještě platíš dost peněz za to aby sis mohl zajezdit, tak není odvěci za zničení nebo poškození zavolat policii. To máš jakobys někomu škrtnul auto a řekl „vždyť to je jen škrábaneček k čemu policie“ jenomže když je ten druhý idiot a nejde se s ním domluvit tak to jinak ani nejde.
Tak jinak – k trestnosti činu je třeba úmyslného zavinění, nestanoví-li trestní zákon výslovně, že postačí zavinění z nedbalosti. U poškození cizí věci nedbalost nestačí, čili by se musel prokázat úmysl poškodit + škoda nad 5.000. No a u přestupku proti majetku sice stačí škoda nižší než 5.000, ale zase je třeba úmyslné zavinění, protože i když u přestupku postačí nedbalost, zrovna u majetkových zákon výslovně vyžaduje úmysl. V případě kol poškozených z lanovky tedy nejde o protiprávní jednání ve smyslu trestního ani přestupkového zákona a i když ty četníky zavoláš, stejně tě odkážou na uplatnění škody cestou občanskoprávní, protože prostě ani jinak nemůžou…
Když nic nemůžou tak nic no. Holt když jsi takhle budou počínat dál tak už jim tam nikdo jezdit nebude =)
No, ale pokud by se prokázalo, že na danou skutečnost bylo již dříve několikrát poukazováno a provozovatel nesjedná nápravu a nečiní kroky nutné k nápravě, mohla by být celá věc posouzení jinak. Škoda nad 5000,– nebude problém a o úmyslu by se dalo diskutovat ne ? Vůbec pokud by došlo k nějaké hromadné žalobě ????? Zase pokud někomu praskne při přepravě zadní stavba asi to řeší okamžitě ne ? Pak by měli být jasné důkazy. Jenom takové úvahy.
Pokud praskne zadní stavba při přepravě, tak se to snad řeší reklamací u poskytovatele služby a ne přivoláním policie…
Jo, a pokud poskytovatel služby (lanovky) nereaguje na reklamaci a neudělá opatření, aby zabránil dalšímu poškození, tak koho asi jiného než policii. Minimálně kvůli zdokumentování za účelem vymáhání škody.
Přesně…
Sorry, ale policie fakt není servisní služba pro pojišťovny či jiné formy občanskoprávní řízení o náhradě škody, ačkoli si to spousta lidí myslí a spousta pojišťoven je v tom utvrzuje…
+1
+1
Potom ale když policie nemůže tak může Městská policie ne?
:-D
Sorry jako, ale od čeho si tedy policii platíme? Jak bys efektivně řešil podobnou situaci?
Vím o případu, kdy provozovatel restaurace zavolal policii na hosta, který nechtěl zaplatit za jídlo z důvodu, že na hotovku čekal extra dlouho. V tom případě šlo o podobný spor mezi provozovatelem a zákazníkem. Policie přijela. Asi záleží na ochotě věc řešit.
Policie pouze zákazníka i obsluhu ztotožnila a poučila o dalším možném postupu. Nic víc. Je to občanskoprávní spor.
Určitě ne od toho, že máš po jízdě lanovkou vryp na vidlici.
Nový vnitřní nohy jsou u lepších vidlic přes 5 litrů, takže to je nad hranicí trestnýho činu, ne?
Když ti někdo pri parkovani odre auto a škoda je přes 5K, jde o trestný čin? Nejde. Precti si prispevky vyse.
To je trochu jiná situace… U lanovky jim platíš za přepravu věci, což má samostatnou právní úpravu. Ale jestli se tam úmysl předpokládá nebo ne, to nevím.
Že je každá událost se škodou nad 5.000 automaticky trestný čin je poměrně dosti rozšířený omyl, stejně jako je omyl tvrzení, že pokud škoda nedosáhne 5.000, o TČ nejde a nikdo se tím nezabývá. Těch faktorů majících vliv na právní kvalifikaci je mnohem víc…
Sorry jako, ale policii si opravdu neplatíš/neplatíme pro tohle (popsané zadokumentování poškození kola na lanovce).
Policie pravděpodobně po zavolání přijede, pravděpodobně to i nějak nafotí a sepíše o tom buď hlášení do knihy fonogramů (stalo se něco, co někdo oznámil, ale policie to opravdu nemá v náplni práce, tak se to napíše, aby bylo jasné, že oznámení bylo učiněno), nebo o tom sepíše nějaký úřední záznam (který pak může být po dohodě použit v občanskoprávním řízení).
Policie to nijak nebude vyšetřovat, protože to opravdu nespadá do žádné její úřední pravomoci a tím pádem tyhle věci ani nemůže ze zákona řešit.
Může bý jen nápomocná v počátečním stádiu nějakým opatřením, nebo tou dokumentací.
Efektivní řešení (a z hlediska práva správné) už tu bylo popsáno – nafotit, zajistit případné svědky, u provozovatele uvést stížnost či žádat řešení škodní události (nejlépe písemnou formou). Pokud není od provozovatele žádná odezva, pak oficiálně (doporučeně) kontaktovat opětovně provozovatele s popsáním problému, nastíněním škody a případně návrhem řešení (zaplacení škody, oprava na účet provozovatele, nebo klidně nějaká bartrová dohoda, pokud to „poškozenému“ vyhovuje atd.)
Pokud opět nění žádná odezva, nebo je formou „počkejte, my to řešíme…“ tak opět oficiální urgence a následně se případně obrátit na advokáta, který sepíše nějakou formu (žaloby) na náhradu škody.
Pokud se takto sejde mnoho poškozených (jako že je jich asi dost), spojí se (dnes není problém to svolat třeba stránkou na facebooku nebo právě na podobném fóru) a společně to budou touto formou řešit, každý přiloží své důkazy (fotky, komunikaci s provozovatelem atd.), pak je vcelku velká šance, že to bude muset provozovatel nějak rychle a konkrétně řešit (i když v případě obstrukcí z jeho strany to může být běh na dlouhou trať).
Policie tohle tedy fakt řešit nebude, nicméně při slušném jednání poškozeného a vysvětlení situace, že je potřeba to zdokumentovat a případně alespoň sepsat formou záznamu, to není pro policajty tak velká práce a pokud se povede, mohou být fotky a záznam, že se to stalo a že to někdo hlásil (docela slušný „důkaz“ v případném řízení).
Taky je dobré si projít podmínky provozovatele, zda a jak ručí za přepravovaná kola a jkým způsobem to má popsáno v podnínkách. Z odpovědnosti za poškození se asi nevyváže, ale pokud má v podmínkách třeba upozornění, že kola se na lanovce vezou na vlastní riziko majitele a že způsobem přepravy se mohou kola lehce poškodit (oděrky, šrámy, vrypy) a i přes to tím, že tu lanovku používáš, tohle odsouhlasíš, pak to je až na soudu, jak se k tomu postaví.
Příště trošku zkrátit :)
Píšu dolejš – ono je těžké vyádřit vcelku složitou problematiku dvěma holejma větama :)
Ono vše nejde vyjádřit jednou větou a schopnost orientovat se v delším textu snad není nad možnosti absolventa ZŠ ne?
Nikdo tady neříká že jednou větou :D Stačilo by k tomu dát pár vět a né to takhle rozepsat „právně“. :)
Tak to jsi asi nikdy nečetl text napsaný, jak píšeš, „právně“. ;)
Právě že četl, byly toho plné A4ky. Ale tohle mi příjde podobný :) Akorát v menší míře =)
Celé to nectu, nechce se mi. Ale posledně jsem byl svedkem, kdy policii zavolal borec v Lidlu, kterému nechtěli nauctovat každý rohlík zvlášť aby ušetřil. Byli tam čtyři fizli. A pan nevolal policii poprvé. ;) Takže tak.
Nejsem policajt, ale podle mě maj povinnost na oznámení dorazit. Když se třeba oznamovatel neumi vymacknout nebo rekne kvuli rohliku „okradli me“, co s tím zmuzou…
To je vcelku problém současné generace – víc jak 300 znaků najednou je TLDR a přeskakuje se to. Pak se ale dost lidí třeba divý, že si nepřečetlo provozní podmínky, ve kterých stojí, že všechno je na vlastní riziko, takže provozovatel nemusí ručit vůbec za nic.
To není nic proti Tobě, ani vztaženo k tomuto případu, ale prostě obecnej povzdech, kterej jsem musel někam zařadit.
Se div, že je nečtou, když dneska může psát na internet každej blbec, co ani nezvládne správně i/y… :))
Nejsme v hodině češtiny…
Nejsme, ale takováhle nahrávka se neodmítá. :))
Předpokládám, že ten „každej blbec“ patřil mně, tak děkuji.
Asi bych si to o Tobě říct nedovolil, i pokud bych našel Tvé pravopisné chyby…
Svědčí to dost o povaze.
Neber to tak vážně… Je vidět, že tomu rozumíš, ale když ve svým povzdechu napíšeš, že se dost lidí „divý“, tak si to o vtípek říká.
divá Bára, divé zvíře, divý … stane se :)
A ač mne to neomlouvá z prasopisu a s ftípky na můj účet vcelku nemám problém, je ta Tvoje formulace „každej blbec na internetu“ v kontextu příspěvku taková, no… slušně řečeno neuctivá a házející mne do kategorie číslovek, onucí, se-se apod. :)
Takže díky…
Vtípek musí být z definice neuctivý, no ne? :))
A označit za blbce se-se a onuci, to mi od tebe nepřijde zrovna uctivý. Exoti to jsou, ale že by hned blbci?
Ale já jsem zmíněné osobnosti také neoznačil za blbce – podle Tvého výkladu :)
Třeba provizorní ponožku mám celkem rád a nikdy bych o něm neřekl a ani nevložil do kontextu, že není uctivý, protože to není pravda :)
Za pravopis kritiku zasloužím (a přijímám jí s červenáním na lících), kontext „blbce na internetu“ mne ale mrzí – to je to poslední, co bych chtěl být.
Už jsi na BF zaregistrovanej 2 roky, to tu nikdo normální nevydrží… Asi bude nejsnazší se s tím smířit.
Případně se můžeš zařadit do dalších skupin, co se na BF vyskytujou: autisti, exoti, případně asociální hovada.
Ve všech už jsem, není kam šplhat výše… :)
Ještě mezi rasisty a xenofoby… Ale my máme svůj klub v Sodomě.
Ač se sám za ani jedno opravdu nepovažuji, tak pokud jsem rasista a xenofob tím, že nestojím na Václaváku s transparentem „vítejte bratři z cizích zemí a pojďte nás kulturně obohatit…“ – pak zapadám i do těchto škatulek… :)
To je ale většina populace. Na Václaváku křičí retardovaných pár promile obyvatel země.
Policii si platíme především proto, aby nám dala řádně do čenichu, pokud bychom si jako lid chtěli příliš vyskakovat na vrchnost. Vyšetřování trestné činnosti je jen taková volnočasová aktivita pro dobu klidu.
Tomu, o čem je tu řeč, říkáš trestna činnost, jo?:)
Samozřejmě, taková odřená vidlice je trestuhodná záležitost. Ale nebál bych se alternativních trestů, pokud by byla obsluha lanovky třeba nějaká mladá dáma, tak bych volil např. naplácání na holou.
Jako že by sis nechal od tý slečny naplácat? :-))) Není to vzhledem ceně vidlice úplně adekvátní „náhrada“. ale důležitý je, aby byly obě strany spokojeny, že.
I tohle řešení by mohlo být v nabídce :-)
V tom případě by to chtělo, aby všichni poškození vykonali trest postupně, nikoliv najednou.
Ale až po vyjádření soudního znalce, aby tam náhodou nelezl někdo, kdo nemá na potrestání nárok!
Policie má především spoustu různých složek – některé jsou, pravda, úplně na hovno, některé jen trochu, některé jsou primárně určené na to dávání do čenichu a některé dovedou být i užitečné. Vždycky je to samozřejmě především o konkrétních lidech. Žádná z těch složek ale není určena na řešení občanskoprávních sporů, což původní téma tohoto vlákna…
Policie je hlavně naprosto zbytečná… Kdyby alespoň dělali to co mají…
Jak jinak? Úmysl jim nedokáže nikdo. Tohle je učebnicová nedbalost. Občan jak vyšitej!
Tady ale nikdo neřeší rozdíl mezi občanskoprávním a trestněprávním sporem, problém je ta neochota provozovatele věc řešit… Pokud navíc těch poškozených je nespočet… Vlákno už se posunulo do dost hloupé roviny, reaguji až zde, ne přímo na tebe…
Tak ono právě v téhle větvi o ten rozdíl mezi trestem a občanem jde, protože reaguje na názor „volat policii“, která ale občanskoprávní spory nešetří ani neřeší…
Občanskopravni spor jednotlivce může získat trestně právní rovinu, pokud je např. těch jednotlivců víc a po delší dobu a stejná příčina.
V tomhle konkrétním případě jde o to, že nad pogumovaným hákem je šroub, o který se může poškrábat (a v mnoha případech zjevně i poškrábe) zavěšené kolo – zřejmě tedy ne úplně dobře konstrukčně řešený závěsný systém na lanovce. Z toho by, troufám si tvrdit, trestný čin nevykouzlil ani Copperfield…;-)
Byl jsem tam letos na kempu – no díval jsem se nato nedůvěřivě – vidle to přežila, ale nelíbí se mi ten systém. Dnes jsem narazil na ten článek a vůbec se tomu nedivím. Jestli jsem to pochopil dobře, tak snad bude nějaké zlepšení – pro budoucí lanaře. Ti současní mají hádám smůlu :-( …
Jenom odřená korunka od háku, což sice naštve ale o nic nejde. Ale dobrý pocit jsem z toho neměl, protože stačí malý otřes a ten hák přeskočí z korunky na vnitřní nohu. Je sice obalený nějakou trubkou, ale když to za celodenní ježdění ošoupá lak na korunce, tak vnitřní noha by taky asi nezůstala ok.
Kdyby jen vidlice. Prdly i nějaké karbonove zadni stavby.
Jako proste nechces mit dojebanou vidlici…at je to nova nebo stara vidle. Platis za sluzbu a evidentne je tam problem a neresi se. V diskuzi na facebook se prihlasilo par dalsich lidi co to maji od nich dorvany.
A myslim ze ta spusobena skoda hrave udela sto tisic. Kdyz kde kdo dneska vozi vidle za patnact. Plus ty zadni stavby a promacknuty ramy od toho.
Zatim teda neni nikde zadne info jak se k tomu stavi koprivna oficialne.
Jsem teda nějak nepochopil, jak to kolo je teda vlastně přesně zavěšené…
Na lanovce je hák a za něj je pověšené kolo za korunku vidlice a volně se mlátí ze strany na stranu a naráží na konstrukci sedačky .
Tak to je úlet.
A takhle si někdo nechá přepravovat kolo?
Za korunku se věší na více místech a problémy nejsou. Tady je problém u horní stanice, kde to rozhoupe celou sedačku.
Na Klinovci mi prijde ze to na zaver u horni stanice taky dost hodi sedackou, bike se mi tam slusne třepotal, ale za sedlovku zaveseni je ok.
To je napad jezdit s kolem na lanovce :-)
Viď, taky si říkám :-)
No nevím u každého sloupu se to rozhoupalo radši jsem pak seděl blíže kolu a občas přidržel . Sám jsem byl svědkem toho jak měl pán otlučenou zadní stavbu na novém Santovi karbon .
Santa karbon, no. Nic to nevydrží :)
Dík. Takž to visí jak Jánošík za žebro.
Nestalo. Letos jsem tam byl jenom jednou. systém mi přišel zvláštní, ale bezpečný. Zas tak bezpečný asi nebyl. :-) Je fakt, že na horní stanici se lanovka celkem rozhoupe…
To mi příjde si lepšit jejich kolo a zničit to jejich než ničit své =D
Lepšit jejich kolo? To jako že bys jim ho nějak vytunil? :-)
lepší * a vytunil bych jim ho o promáčklinu nebo odřenou vidli =)
Tak už se to dostalo k pánům konšelům. Reakce kopřivné:
**Celá situace nás opravdu velmi mrzí, velmi si vážíme skvělého vybavení našich návštěvníků. Používáme na naší moderní lanové dráze jen homologované zařízení, neboť jinak to na dráze ani není možné. Upravili jsme po první sezóně s novou lanovkou i držáky kol a budeme pokračovat v předschválení tak, aby bylo vyloučeno jakékoli poškození.
Partnerem našeho areálu je pojišťovna, přesto je však ke správnému postupu v rámci pojistného plnění potřeba, aby byla zmiňovaná vidlice předána soudnímu znalci, který podá celkové vyjádření ke vzniku škody a stanoví její vyčíslení.
Čas pro znalecké zkoumání uplatněného nároku neovlivníme, jedná se o odbornou záležitost.
Můžeme však všechny ubezpečit, že pokud u nás v Kopřivné někomu způsobíme škodu, může si být jistý, že bude z pojistky plně nahrazena.**
Můžu vědět zdroj, kde jsi to našel ? :)
Diskuze pod článkem na dolekop…
Dolekop
Dolekop a aji sprace fcb koprivne to napsal do diskuze pod odkaz na clanek. Dalo by se tedy soudit ze je to z oficialniho zdroje koprivne.
Ze by na každou vidlici dělal soudni znalec posudek?Zvláštní… Mě to spíš přijde jako taktika celou věc zdržet a odradit lidi od uplatnění nároku na vymáhání škody.
Mohla si to vymoci pojišťovna ve smlouvě (u podobných, vcelku nestandardních typů pojištění, jakými lanovka asi bude, si pojišťovny občas kladou vcelku nesmyslné a i zákonu moc neodpovídající úkony, k posuzování pojistných událostí). Jistě, provozovatel je může odmítnout, pak ale nepodepíše smlouvu, nebo smlouva bude hodně drahá, nebo pojišťovna bude minimálně plnit. V tomhle může být provozovatel vcelku nevinně.
V čem není nevinně je to, že o téhle situaci ví (těch případů poškození je vcelku dost (podle ohlasů) a poškození provozovatele kontaktovali, ví o ní celkem dlouho a nějak moc příčinu neřeší. Samozřejmě jsou to nějaké náklady, je to nějaký čas na úpravu (která podle mne není zas tak složitá ani nákladná) a řešení asi zatím neproběhlo. Pak se provozovatel může časem celkem divit, až na něj podá žalobu pár desítek majitelů kol/vidlic a celková škoda bude raketová a asi daleko vyšší, než by vyšlo nechat ten systém zavěšení předělat tak, aby se tohle nestávalo.
K tomu negativní reklama (možnost rychlého poškození drahých kol) a vcelku zatím bez nápravy stavu (jak technického, tak ohledně vyrovnání s poškozenými) – já bych tam třeba nejel a kolo si takhle nepověsil.
Netvrdím, že to tak nemůže být. Jen se mi to zdá divne, když nejde o zadne zavratne částky a to, i kdyby mělo jít třeba o dvacet vidlic. Spoustu lidí se na to podle mě o požadavek o náhradu škody vykasle.
Vyvolává to ve me třeba otázku, jestli vůbec na tohle mají pojistku nebo jestli jim pojišťovna neukázala dlouhý nos a z toho plynoucí zdržovací taktika.
I to je samozřejmě možné, ona i tahle zdržovací a vyčkávací taktika asi funguje – hodně lidí se na to prostě vykašle.
S tou škodou je to relativně problém to vyčíslit – malej „škrábanec“ na vnitřní noze vidle nemusí dělat nic, ale taky může odírat stíráky, může tam prolínat olej – u vidlic za 20–30k na výměnu nohou za pěknejch pár tisíc. Poškrábanej rám – vcelku věc, nad kterou většina majitelů asi mávne rukou a ničemu (mimo estetiku) to nevadí, nicméně uvést to do původního bezvadného stavu u nějaké karbonové luxusky – to je taky pěkných pár tisíc. Poškozený rám (ala prasklá stavba) – to jsou obvykle desetitisíce. Ta škoda může být od pár korun, po desetitisíce a na její definici (aby měla důkazní a vymahatelnou váhu) – to je opravdu pak třeba na soudním znalci.
Už začínáme příliš do podrobnosti a spekulací. Ale, i kdyby meli zaplatit (pojistovna) dvacet vidlic po dvaceti litrech, jde o mensi částku než u totalky novejsiho auta střední třídy pri plnění havarijní pojistky. Na takové věci.maji dle mého názoru pojišťovny své lidi.
A ta kola prece nepadala z lanovky, takže praskla zadní stavby snad nehrozí. A oderky na rámu? Může být, ale moc si nedovedu představit, že by byl někdo půl rok bez kola kvuli nejake oderce, kterých tam bude při použití v parku beztak víc.
Každopádně, doufám, že sem pak někdo že zúčastněných napíše, jak to cele dopadlo. Fakt by mě to zajímalo.
Praskle karbonove zadni stavby byly.
Třeba čekají na zimní sezónu aby to mohli zaplatit z ní. Tam je větší vývar než na pár bajkerech. Něco bílého na sjezdovce už nakydano mají, tak to bude brzy. :-D :-D
Všechno je možné – já tohle vůbec nejezdím, takže nemám představu, jak je tahle konkrétní lanovka vytížená přes rok a informace o různých poškozeních a jejich (ne)řešení jsem jen vyčetl zde a na dolekop. Nicméně nějak to vyřešit by asi bylo přínosné pro všechny zúčastněné :)
Tak dlouho se jezdí s kolem na lanovce, až se vidlice odře. Takže jde o hovno. Když to nechcu mít odrene, tak pokud nejsi *****, tak na to nelezu.
Zvláštní názor. Jsou lanovky který ti kolo neodřou…
To je dobry nazor. To je to same kdyz posilas balik pres CP, tak taky nemas balik posilat?
Kdyz ti dojde balil poskozeny, to je tvoje blbost jo. Platis prepravu.
Balík poslat musíš. Lanovkou s kolem ne. Ale já jen rypu. Viz scalaruv příspěvek. Když nejsi schopen nahoru vyjet dobre ti tak.
To je hodně slabej trolling… Bych chtěl vidět, jak se scalarem vyjíždíte na kopec na DHčku :)).
To je potom ale názor doslova „idiota“. Někdo si chce prostě zajezdit pořádně v bikeparku, už tak cestou dolů je vytřepaný a unavený ale šlapat nahoru ? To bych si teda moc nezajezdil. V bikeparku jsi asi ještě nebyl.
A „Balík poslat musíš“ ? Jasně že nemusíš prostě vem auto (pokud máš ŘP) nebo autobus/vlak a dovez to tam.
Doslova za tu poslední větu ti přeju ať se ti každý balíček který si objednáš/pošleš příjde poškozený.
Krásné vánoce všem
Myslet si o téhle disciplíně můžeš cokoliv, ale přát někomu poškozené kolo, to uz je slušný kretenismus.
Vidíš někde, že někomu přeju poškozené kolo? Ukaž mi to.
Samozřejmě, „Když nejsi schopen nahoru vyjet ****dobře ti tak****“
Ale no tak, ten tvůj text má naprosto jasný smysl.
ano
Ale nemusíš.
Navíc za správné zabalení balíku (ochraně té důležité věci před poškozením) ručí odesílatel. Kolo se na lanovku nijak nebalí, leda že by každej dole vyfasoval 20m bublinovky a roli izolepy. :) Kola na lanovku zavěšuje obsluha lanovky a měli by ručit za to že se náklad přepravou nepoškodí.
Hodně chabý pokus, pokud jezdíš sjezd, byl bys sám proti sobě šlapat to po svých – obral by ses o trénink. Tvým cílem je maximalizovat zisk ze sjezdu, nikoliv výjezdu…
Balik poslat taky nemusis. Muzes ho odvezt osobne.
Co to tu řešíte za chujoviny. Lanovku nebrat, nahoru pěšky ;-)
Už jsme se báli, že expert na slovo vzatý nám tu bude chybět ;)…
Už jsme se báli, že expert na slovo vzatý nám tu bude chybět ;)…
Mě zajímá kolik těhle expertů to tu ještě napíše =) Hlavně tam něco musím napsat, i třeba hovno než bych raději mlčel.
Mě by zajímalo, kterého dementa vůbec napadlo věšet bajky za tak citlivou část, jako jsou vnitřní nohy vidlice. Nic dementnejšího vymyslet nemohl. Ten člověk mohl být maximálně žiletkář. Pokud vůbec na kole jezdí.
Všechny držáky na kola používají rám nebo kola (ráfek), tak proč vymýšlet něco nového?
Podřený rám je blbý, ale jde o kosmetiku bez vlivu na funkci. Podřený vnitřní nohy jsou ******* i funkčně. Za sedlo/sedlovku to taky není pro teleskopy OK
Za vnitřní nohy se to nevěší…
Ja pochopil že ano.
V Kopřivné se to věší za vnitřní nohy.
Jezdil jsem tam a tohle si nevybavuji. Mě se zdálo, že se to věšelo za můstek…
Možná to časem začli věšet jinak, ale na začátku června nám to všem věšeli za vnitřní nohy
Čoveče trochu jste mě znejistili, tak si tak jistý zas nejsem… :-) Každopádně největší problém je, to, že se lanovka při dojezdu zhoupne. Pak to dělá ten bordel.
Vzdycky za vnitřní nohy, od otevření Kopřivné až doteď
Jj, vždycky to věší za vnitřní nohy.
Takhle to věšeli až do konce sezony. Pokud si vzpomínám dobře, na starých sedačkách to měli vyřešeno líp.
Na druhou stranu se po tomto snad chytnou za nos a příští rok to bude OK.
Byl jsem tam na začátku července a ještě pak v září a co jsem koukal, tak to větší většinou za korunku, ale občas jim to ujelo a pověsili to za vnitřní nohu pod korunkou, v obou termínech.. Tohle bylo taky první, co se mi na té lanovce nelíbilo, stejně tak to rozhoupání a bouchání u horní stanice, nicméně pár kamarádů mi říkalo, že nikdy neměli problém. Když jsem jel na stejné sedačce jako kolo, tak jsem si ho většinou podržel za pedál, aby se nerozhoupalo, ale neřeší to vidlici..
Ale jak to tak čtu, tak asi budu jezdit raděj na Malino, kam to mám časově stejně daleko.. Nevíte, za co věší kola tam?
Tam chodís po dvou s kolem do kabinky. Dojebat si ho teda můžeš sám :)
Značka ideál, dik :)
Mě takhle vorvali kašimu z 36 před cca 5lety na Ještědu. Týden po tom tam obalili konstrukci sedačky mirelonem
Tak mne napadlo – jak se tam převážejí kola s leftynou?
Tato kola jsou pro nezpusobilolost k přepravě vyloučena z přepravního řádu.:)
Co je to taky za nápad kupovat si zlomenou vidli? :-D
Kopřivná už má nový způsob zavěšení kola. Poučili se, to je fajn.
Bylo na čase…
A stalo jim to za to…palec hore pro toho kluka co to nevahal a poslal report na doleko a tim udelal medialni rozruch kolem toho.
Už někdo zkoušel nové upevnění kola na lanovku? Nějaké zkušenosti?
Je to fajn. Jen by jeste meli trochu snizit platformu, aby do ni kola nenarazela pri zhoupnuti sedacky.
Je to urcite lepsi, nez haky. Kolo si nasadis i sundas sam. Je to asi konstruovany na 27,5, protoze 26 jsou tam volne, ale drzi, kolo mi nespadlo, a 29 se tam musi celkem rvat. Je tam trochu problem s dolni stanici, ze kolo se nasazuje pred zatackou lanovky a pak zadni kolo jede po zemi a trochu vybocuje do strany (to bys, ale musel videt, blbe se to popisuje). Byli jsme na bike festivalu a fronta byla rychlejsi, maji tri kola na kazde druhe sedacce, takze kdyz tam nebude zadna akce, tak si myslim, ze to bude bez front.
Edit. Ty kola co jedou po zemi, jsou vetsich velikosti s vetsim rozvorem, moje kolo ve velikosti M, bylo nad zemi, ale zase jsem ho musel trochu zvedat pri nasazovani.
„Kolo si nasadis i sundas sam.“ – tzn. nasadím, rychle předběhnu sedačku a nahoře seskočím, zas oběhnu a sundávám? Jak se tohle dělá ve 3 lidech běhajících kolem sedačky si nedovedu představit :-O
Je na to celkem dost casu, obzvlast pri nastupu.
Sedacka neni tak rychla, takze nemusis ani behat, jde to vklidu obejit, zitra ti to kdyztak na PC nakreslim.
Supr, dík :D
Tady je ten obrázek, snad to z toho bude pochopitelné. :D
Luxus nákres :D dík!
.
Jezdil jsem se syny ( 12/13 let ).Mladší ještě neměl moc síly kolo tam dát.Dole jsem dával své i jeho a úplně v pohodě se to stíhalo.Nahoře už jsi kolo vyndával sám.Jezdili jsme jak 27,5 tak 29.
Jezdil jsem tam ted v neděli a v pohodě, ale se synama 2× 10let a 26" kolama to nenam sanci stihnout ani dole ani nahoře. Je tam ale obsluha tak snad pomůže…
Vejde tam 27,5×3.0?
jo, vejde, ten rozměr jsem tam zrovna měl
super, díky