• killme

    ahoj

     

    Rad bych zde zalozil soupis odtrhu vidlic.

     

    Odtrh vidlice vyrobci v katalogu neuvadi, pritom mi prijde jako hodne dulezity udaj (po precteni spousty mistnich diskuzi).

    Sam jsem nedavno vybiral novou vidlici (zvolil jsem RST z duvodu moznosti vlastnich pokusu  na ne moc drahe vidli) a dospel jsem k nazoru ze v urcite cenove hladine jsou nabidky znacne vyrovnane co se tyka moznosti nastavovani vidlice (nechci zabihat do podrobnosti, nemam na to, a ani to neni zamer tohoto threadu). Ruzne jsou zkratky a nazvy…

    Z meho naprosto laickeho pohledu na vec – udaje o odtrhu se nikde neuvadi jelikoz svedci o urcite kvalite a to se do sveta reklamy nehodi.

     

    Chtel bych vas tedy pozadat o prispevky do pripravenych kategorii podle vyrobcu.

    model, rok vyroby, cca kolik najeto / nova, odtrh v Kg

      

    mereni odtrhu vam nezabre temer zadny cas, staci sundat predni kolo, polozit vidlici na osobni vahu a oprit se o riditka, hodnota ktera se vam objevi na vaze v momente zanoreni vidlice je pozadovany odtrh. (snad jsem to napsal spravne, informace cerpana zde z fora)

     

    debatu, pokud mozno k veci, smerujte az pod katalog aby v tom nebyl bordel :)

     

    jde mi o prehled ktery prida dalsi hodnotu podle ktere lze vybirat vidlici,

     

    jsem laik, necht me odbornici doplni :)

    jestli to tu uz je, ja to nenasel…

    0 0
    • killme  

      RockShox

      0 0
      • Bafoon  

        RS Reba race 29" 100mm 12–13kg, +100psi –80psi

        0 0
      • t29  

        RS Tora 318 SoloAir 29", zdvih 80 mm, rok 2007, odtrh 14 kg

        0 0
        • t29  

          jo… 100 psi, najeto 5000 km.

          0 0
        • t29  

          RS Tora 318 SoloAir 26", zdvih 100 mm, rok 2008, nejetá, odtrh 12 kg při 110 psi.

          0 0
      • MlokCZ  

        Reba Race U-turn 2007, pár km zajetá (tedy témě nová) – 10kg Reba Race U-turn 2008, pár km zajetá – 10kg Reba Race U-turn 2007 upravená u Milana (ta samá, co první řádek), těsně po úpravě a znovu měřeno i po pár stech km – 5kg

        0 0
        • beranek666  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • pitos  

        RS Lyrik solo air 08.,cca 1rok zajetá, 8–9kg.loni po necelé sezoně měla 10kg.

        RS Pike Coil U-turn 08.,0,5roku zajetá, 7kg

        0 0
        • madcat  

          Hele napiš mně prosimtě jak seš spokojenej s tím lyrikem… už delší dobu přemýšlím o nějaké nové vidli na mou Konu, a furt nevím , jestli se na to úplně vykašlat, nebo koupit Lyrika nebo nějakou Foxku 36 van/float…? A teď jsem našel jednoho pěknýho lyrika 2008 solo air na e-bayi za dobrou cenu.. Jak to žehlí, jak to chodí na doraz, jak je to nastavitelný…? Dík!

          0 0
          • pitos  

            přečetl jsem si to až dnes:)..no nic,není to špatná vidlice,skoro mi vyhovuje ale pravděpodobně ji dám manželce na Spešla Pitcha,chci totiž něco kapku odolnějšího a progresivnějšího.

            0 0
      • weekend warrior  

        pike coiluturn, r.08, 1200km: asi 8kg

        0 0
      • vrrr  

        RS Tora 302 SL 100mm model 2008, modra pruzina, cca 3000 km. odtrh kolem 14,5 kg.

        0 0
      • kesu  

        RS Lyrik Soloair motion kontrol po sezone cca 14kg

        RS Lyrik Uturn motion kontrol po cca 60hodinach jizdy,krali sumavy a naslednem umiti vapkou 10kg

        0 0
      • kolečko  

        Recon 351 Solo Air 2007, rok jetý, 80 psi – asi 8kg

        0 0
      • Vhalasta  
        REBA SL Disc 08 – černá; 4000 km; 8 kg

        Bez jakýchkoliv úprav a moc se o ni nestarám, foukám 130/130.

        0 0
      • martinpav  

        Pike Air U-turn 2009, tlak 105/105, cca 250km, bez uprav pred vymenou oleja priblizne 8kg

        0 0
      • Log1ck  

        Recon 335 SoloAir, 09, 120mm, 68psi, jetej asi 1kkm, odtrh asi 8kg.

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        RS Duke U-Turn XC 63–108mm, rok výroby nejspíš 2002, odtrh kolem 13 kg.

        0 0
      • xshreck  

        Tora SL 09 – něco mezi 14–16Kg

        0 0
      • jecnak  

        Reba Team 2007 26", zdvih 100mm, jeta tak 7000km, 7kg pri 90/90psi upravena Milanem, ale sprasena havarkou, trochu pridira jedna noha

        Sid Team asi 2001, zdvih 80, jeta taky kolem 7000km, pod 6kg 90/90psi

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pitos  

        RS Totem coil 2010,rok zajetá,právě po výměně olejů 6–7kg.Loni během sezony měla odtrh o dobré 1kg navíc.

        0 0
      • xshreck  

        Reba XX 2010, jetá rok, okolo 10000km ± 5,5kg +135/-130psi

        0 0
      • Senoy  

        Totem Solo Air Mission Control 2010, 50 PSI, nová kolem 14kg, po půl roce ježdění a neustálého mazání 11kg. Po Milanově tuningu 6kg.

        0 0
    • killme  

      FOX

      0 0
      • Lister  

        No nevím jeastli ti to k něčemu bude, ale když chceš:

        Fox Float R 120mm r.2007 najeto cca 1000km: asi 6–7kg

        Ještě bych mohl změřit pružinového Blacka, ale ten má teď po repasu a vyčištění odtrh tak nízký, že bych ho musel sundat z kola a to se mi nechce, bude to uřčitě pod 5kg

        0 0
      • MlokCZ  

        Talas RL 2007 upravený u Milana – 7–8kg (v originále už nevím přesně, ale myslím, že něco kolem 13kg) Talas RLC 2008 upravený u Milana – 6–7kg (v originále měl něco kolem 11kg)

        všechny hodnoty po pár stech km od koupení/úpravy

        0 0
      • Gomez35  

        Talas RLC 2009 upravený u Milana – 5kg (Upravený od BikeLive cca 10kg, Neupravený jsem neměřil, ale bylo to znatelně horší)

        0 0
      • Sidney  

        FOX F100 RLC 2007, upravena od Milana 7kg, originál nevím

        0 0
      • Alliosa  

        Zdar, mam FOX F100 RL 2006 jetá dost. Po výměně oleje najeto 500km, pravidelně mazana silikonem. Odtrh zacal na 4,5kg o par miliků a po 5ti kilech zajela vidle dál…

        0 0
      • RUR  

        Vanilla 130 (2005?) sundaná, při 3,2kg pohyb 3mm, Povolená pružina i tlumič.

        0 0
      • Kynio  

        Float RL 140mm 2007, 55 PSI…odtrh kolem 10Kg

        0 0
      • AsiJura  

        Fox 36 talas R 2010 cca 700km 18kg

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Kynio  

        Nová Fox Float 32 RL 150mm 2010. 55PSI a odtrh zhruba okolo 12Kg. Je asi ještě trochu zatuhlá :) Chce to pořádně projet, ale už teď v domácích podmínkách vidím obrovskej rozdíl oproti floatu stejný verze, ale ročníku 2007. Chod tý 2010 je mnohem hladší a jde plynule a hladce až skoro do konce zdvihu i při těch 55 PSI. 2007ka je od půlky vejš už hodně v odporu a moc se jí nechce víc do zdvihu. Zatím teda s 2010kou velká spokojenost. Hned jak dojde redukce pro Hope na 15mm osu, tak pojedu projet a vyzkoušet v terénu. Buď nechám zajet, nebo rovnou pošlu Milanovi..uvidíme

        0 0
    • killme  

      Manitou

      0 0
      • kesu  

        Manitou Nixon elite 160mm 2007,celou sezonu 5,5kg,sla do zdvihu vahou kola

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Manitou Black comp (pružina) 120mm 2004 – odtrh zhruba 16kg.

        0 0
      • VOiD  

        Manitou Black Elite 100 TPC 2004 (modrá pružina) – 10kg (po vyčištění a namazání) Největší odpor způsobuje těsnění tlumiče kolem tlumičového prutu, zkoušel jsem ho vyměnit za podobný, který jsem sehnal ve firmě zabývající se těsněnícími prvky, ale bohužel to kolem něj teklo :-( . Ovšem odtrh s ním byl 5kg ! :-)

        0 0
      • Lister  

        Co s těma chudinkama Blackama děláte, že vám nechtějí pracovat :-)

        Manitou Black r.2005 TPC coil – 4,5–5kg – mařeno při sundání z kola, najeto asi 6tisíc, po repasu a vyčištění

        0 0
      • Lišák  

        Blacka comp (coil/FFD 2003), mazaný v originále vazelínou (předělaný na olej) pružina originál bez barevného označení asi střední - 9–10kg

        0 0
    • killme  

      SR Suntour

      0 0
      • t29  

        Suntour XCR 100 mm, nová, odtrh 13 kg.

        0 0
      • Bafoon  

        SR Epicon 2009, tuning-test, 100mm, tlak nevím, cca 6kg, nový, po vybalení z krabice :-)

        0 0
      • soc  

        Suntour RUX E, asi 2005, 130mm, odtrh mezi 10 a 11kg, bez tlaku.

        0 0
      • baboon  

        Durolux, model 2008 (asi, kupoval jsem ho jetý), je předělaný na olejové mazání a trochu jsem se mu pošťoural v tlumení, aby neměl tak obří kompresi.. Tlak 70psů dole, 35psů nahoře odtrh na zdvihu 180 9–10kg, na zdvihu 140 taky 9–10kg.

        0 0
      • vikicek  

        SR Epicon 08, neupravená, najeto cca 2000km, odtrh 7–8kg … čekal jsem to skoro horší, ale úprava by to asi trochu stlačila :)

        0 0
      • Lišák  

        XC-PRO-SL 2003 (úprava T-T) 4,5–5kg

        0 0
      • Luma  

        Epicon RLD 09,nová odtrh cca 11kg,po předělání na olej mazání 8kg,zdvih 100mm,tlak 75Psi.

        0 0
        • Luma  

          Tak jsem natočil video vidlice,kdo se chce kouknout tak tady je odkaz http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • slavekRM  

            Pěkné video a pěkná trasa, kde to je? Ale chod té vidlice mi přijde docela slabý – pokud se dívám, tak mimo sag chodí tak cca 2 max 3 cm. Zkoušel jsi nižší tlak?

            0 0
            • Luma  

              Jsou to Palkovické hůrky u FRýdku-Místku.Nafouklou jsem jí měl akorát,je to tam celkem rovné tak nešla moc do zdvihu.

              0 0
          • Kubas.1  

            ta páska na vidli to je normálně tohle ? nepoškrábe to ty kluzáky?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nepoškrábe. Samozřejmě tu pásku neutahovat nějak moc. A stačí i nějaká užší.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • v POHODÌ klokan  

        AR Suntour Epicon LOD 2008 100mm netuněný, odtrh 8–9 kg.

        0 0
      • jaja.k1  

        Epicon RLD 2010 bez úprav, najeto cca 500km odtrh 6,5 – 7kg.

        Měřeno dnes (2°C) na dig. váze.

        Jsem zvědavý, co to udělá s olejem – nechal bych ji tak, ale stejně budu zvyšovat zdvih.

        0 0
      • Georrge  

        Novej epicon 2011, nejetý a na vazelíně, odtrh 7kg

        0 0
      • beranek666  

        Epicon 2012 od Milana

        když byl nový tak cca 7 kg

        po roce ježdění jsem na 14 kg, dlouho to nevydrželo

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vilém  

          A nejakou udrzbu na nem delas?

          0 0
        • pavlik6022  

          cim to asi bude?

          0 0
          • beranek666  

            Pravidelnou údržbu samozřejmě dělám. Vnitřek vidlice je čistý, bordel se dovnitř nedostává. Tak poraďte, čím to asi bude???

            Wapkou nemyju, agresivní čističe nepoužívám, kluzáky pravidelně čistím a občas máznu silikonem.

            Celkově nejsem s přestavbou spokojený, protože „ideální“

            hodnoty byly ideální jen určitou dobu. U neupravovaných vidlic zůstává stav víceméně stejně průměrný po celou dobu. Toť moje zkušenosti.

            0 0
            • xshreck  

              Správné oleje, vezelínky, kroužky… na všem záleží

              0 0
              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                0 0
              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                0 0
              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                0 0
              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                0 0
              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak ja ti teda verim no!

                  0 0
                • xshreck  

                  poslal bych jí k němu, a´t se na ní mrkne. Protože vidlice neznecitliví jen tak ;)

                  0 0
                  • beranek666  

                    To samozřejmě nenastalo jen tak – např. po vyčištění že by přestala být citlivá. Ona ztrácí citlivost průběžně používáním. Jako by se žasem lehce „zadírala“.

                    0 0
    • killme  

      RST

      0 0
      • killme  

        RST titan, 2009, nova, odtrh 17kg

        0 0
        • killme  

          RST titan, předělaná na olejové mazání, tlumící olej 5W RS pitstop, najeto asi 900 km,

          odtrh 11kg, 60PSI

          0 0
      • Bafoon  

        RST Neon, nová, odtrh 29–30kg

        0 0
      • Wojtek  

        F1RST PLATINUM.nová,na­jeto cca 150km,foukám na 60psů(sag 20mm), když je v pohybu,tak mi dá něco kolem 7.5kg,když dlouho nic nedělá,tak je to až 18kg!!!!!!!!

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          A co jinak, jaká je ta vidle po nějakých těch kilometrech?

          0 0
          • Wojtek  

            hrozná!!!!!! koli ní už sem si skoro párkrát pořádně rozbil hudu,a podařil se jeden snakebite,je tak dobrá,že s ní frčím a vepředu nic necítím ale vzadu mě to dycky šííleně nakopne

            takže verdikt zní: mega žehnička

            0 0
            • kubad  

              :-) mega žehlička s18kg hehe

              0 0
              • Wojtek  

                když nepracuje,jakože ona precuje aji když jedu v sedě po asfaltu(pohupu­je se)

                0 0
            • jIrI___  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • v POHODÌ klokan  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
      • kyl  

        RST Omega SL (upravená)110/110ps­i,odtrh 9kg.

        0 0
      • JakeF  

        RST Gila TnL 80mm, model myslim 2006.

        Odtrh: 24.5kg

        Na to, že už má docela dost za sebou, údržby moc nepobrala a je to jeden z nejlevnějších modelů, tak mě ten výsledek překvapil, čekal jsem hodně nad 30kg.

        0 0
    • killme  

      Marzocchi

      0 0
      • Maynard  

        66 rc2× 2007, ježděná od srpna 2008, odtrh 5kg. měřeno na vidlici sundané z kola po servisu. teď po zajetí stíráků je to snad možná ještě míň:)…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tedy opravdu když položíš kolo na váhu, tak jde vidlice sama do zdvihu pouze vahou kola?

          0 0
          • Wojtek  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • pitos  

            Určitě se Maynard vyjádří osobně ale jeho naměřenému odtrhu bych na té jeho špagetě i věřil.Když jsem měl možnost jeho vidlici vyzkoušet poprvé, tak jsem byl sám hodně překvapen,nic tak citlivého jsem předtím nezkoušel.

            Ale jak říkám,k přesnému naměřenému odtrhu se musí vyjádřit sám.

            0 0
          • Maynard  

            jo, když nadzvednu kolo (obě kola ve vzduchu) a pak zase normálně položím tak se vidla tak 3mm zanoří. zkoušel sem eště 66 rc2× 2006 170mm s rok a půl starýma stírákama a bylo to eště takové máslovější:)…vedle ostatních mařen sou ty rc2× trchu přírodní úkaz no:)…

            0 0
          • Maynard  

            prostě to na začátku žere mravence a ke konci to krásně zprogresivní:)…budu jí určitě dávat všechen možný dostupný servis, aby mi vydržela co nejdýl, protože tohle mi fakt maximálně vyhovuje…co sem tak zkoušel 08 RC3ku tak to mělo vakl a nechodilo to ani náhodou tak máslově jak moja:)…

            0 0
      • kesu  

        Z1 QR20 2002,jeta dost,temer bez oleje,na servis ceka,odtrh asi 14kg

        0 0
      • kesu  

        Marzocchi 66 ATA 2008, 10–15kg,laboruju z tlakama a hladinou oleje,tech 15ukazala ted pod vyjizdce v desti nasucho

        0 0
      • RUR  

        Xc 600 ETA, airasist (pružina / vzduch),  ( 2007? ) OEM, upuštěná vzduchová komora, 8,4 dofouknutá cca 10 je to o dost hůř poznat. Otázka je co ta váha váží, vychází mi totiž o skoro půl kila lehčí kolo :-)

        0 0
      • Pesto  

        Marzocchi 55 RC3 Ti 2012, cerstvo z krabice pred nahodenim na bajk 5.5–6kg, na digitalnej vahe to presnejsie neodmeriam.

        0 0
        • pavlik6022  

          paráda

          0 0
        • Pesto  

          Po asi 9 hodinach jazdenia ide vidla do sagu pri samotnom polozeni bajku na zem. Zatial najlepsia citlivost, aku som mal moznost vyskusat.

          0 0
          • volodaj  

            Cez zimu budem rozoberať bicykel, tak zmeriam odtrh mojej MZ 44 RC3 Ti. Tiež kúsok zachádza už po položení bicykla. Top vidla čo som jazdil zatiaľ.

            0 0
            • kubad  

              mas ji i dofukovanou? nebo ti vyhovuji jen samotne pruziny?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Pesto  

                Z mojej som vyfukol vzduch pri stlacenej vidle, cize teoreticky by tam mal byt nizsi ako atmosfericky tlak. Je to krasne citlive, ale trochu na hrane, v plnej zbroji vazim tak 85kg.

                0 0
                • volodaj  

                  Ja mám 85 bez výstroje v civilnom oblečení. Do jari by som chcel mať okolo 80–82, tak potom asi sfúknem úplne tiež.

                  0 0
              • volodaj  

                Mám tam asi 5 psi od predchádzajúceho majiteľa. Zatiaľ nemám adaptér, tak som sa neskúšal s tým hrať. Mal asi o 5–8 kg viac ako ja, tak mne by možno stačila aj bez vzduchu. Vravel, že to dával hlavne kvôli koncovej progresivite.

                Na jar skúsim polaborovať aj s týmto. Zatiaľ som nastavoval len odskok a kompresiu.

                0 0
    • killme  

      Magura

      0 0
    • killme  

      Debata, at se to nezvrhne, jde mi o prehled :)

       

      Malem bych zapomel, diky vsem za prispevky do prehledu

      0 0
    • MJ24  

      ať se někdo pobaví:

      Marzocchci MXC Air 2002, najeto cca 40 000Km, odtr kolem 30kg :))) a víc z ní nedostanu

      0 0
      • domin  

        3O kg? No to se ti snad ani nehne.

        0 0
        • MJ24  

          ale hne ale třeba na šotolinu a podobné nerovnosti samozdřejmě nereaguje, bere fakt jen velké věci, ale zase se nehoupe takže nepotřebuju lock out. Chtělo by to už asi novou.

          0 0
    • Vilém  

      Je tu vlakno s grafama, tam sis to moh nastudovat.

      0 0
      • Lišák  

        Zase tady, pokud by to lidi nepokazili a nepsali nahoru blbosti, ale jen typ rok výroby, km a odtrh, bylo by to přehlednější. Pokecat o konkrétní vidlici se dá tady dole. Navíc doporučuji zakladateli vlákna všechny příspěvky nahoře, které nebudou k věci, mazat.

        0 0
        • drtyc  

          souhlas. bananovat cokoliv, kde neni napsany kg nebo km.

          0 0
    • Martin  

      a co tohle řešení: sešit v google docs, na každém listu výrobce…

      mohlo by to být přehlednější – bez debat, jenom údaje

      0 0
      • Martin  

        samozřejmě jsem nevypsal všechny výrobce, takže dokument patřičně rozšiřte a upravte…

        0 0
    • Polo21  

      este by som dodal ze odtrh by sa mal merat pri 90 stupnovom uhle medzi vahou a vidlicou, ak sa nemylim tak pri roznych uhloch je aj odtrh odlisny

      0 0
      • drtyc  

        vidlice sama neco taky vazi. nemela by se spravne merit jenom rozdilova hmotnost?

        0 0
        • kubad  

          prostě by tu měla být popsaná a upřesněná metodika měření jinak je to soubor čísel které nic neříkají

          0 0
          • goofy  

            To uz tu je popsano 1000×

            0 0
          • baboon  

            Tak metodika ještě jednou,schodím kolo,postavím to na váhu bez vyvažování,protože váha kola se do odtrhu taky počítá..Takže by člověk měl naměřit stejná čísla se samotnou vidlí jako když je na kole..Úhel může asi trochu zkreslit,ale není to nic tragického..Nikdy to nebudou rozdíly desítek stupňu..Navíc na kole ta vidla taky nechodí v 90° a navíc každej má ten předkop trochu jinej,že..A další věc, kolo před testem trochu propružit,ať se to pěkně promaže..:)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Lišák  

          V podstatě by problém s hmotností mohly dělat jen části, které jsou napevno spojeny s venkovníma nohama a venkovní nohy samotné. Ostatní části-vnitřní nohy, olej, korunka sloupek… už vidlici stlačují vlastní hmotností, takže se do odtrhu počítají. Stejně tak hmotnost přední části kola, když není vidlice sundaná. Problém by byl jen s úhlem vidlice při měření, jak už tu někdo psal.

          0 0
          • fík  

            co se stane (jaký bude rozdíl), když budu stlačovat vidlici ve vodorovné poloze, např. kolmo proti svislé zdi?

            0 0
            • Lišák  

              To by bylo fuk. Jde o úhel vodorovně položená váha a nakloněná vidlice.. Ve Tvém případě svisle zavěšená váha a vidlice (vůči ní) pod stejným úhlem, jako při měření s váhou vodorovně ;-)

              0 0
              • Lišák  

                Sypu si na hlavu popel ;-)

                 

                Se svolením Fíka kopíruju jeho mail:

                 

                Ahoj Lišáku!

                Řekl bych, že „V podstatě by problém s hmotností mohly dělat jen části, které jsou napevno spojeny s venkovníma nohama a venkovní nohy samotné“ by tento problém mohl vyřešit vodorovný způsob měření, kdy síla od těch „problémových“ hmotností ( při stlačování vidlice se nepohybujících ), která působí vždy svisle, se do vodorovného směru ( svisle umístěné váhy ) neprojeví ( třeba Ti pomůže představa 20 kg vnějších nohou). Rozdíl hodnot „odtrhu“ svisle a vodorovně + hmotnost sundaného kola je cca neodpružená hmotnost předního pružení.

                msf fík

                 

                a moji odpověď:

                 

                Ahoj Fíku

                Máš samozřejmě pravdu! Já to bral jen z hlediska úhlu. Úplně nejpřesnější by to asi bylo, kdyby se upnila vidlice za sloupek do svěráku a váha na ni přitlačila.

                Doufám, že nebudeš mít nic proti tomu, když tento mail zveřejním na B-F? Nemám problém, pokud mě někdo opraví, když se pletu

                Lišák

                 

                (kopírováno i s překlepem: upnila=upnula)

                0 0
                • RoKo  

                  sheldon tuk tuk sheldon tuk tuk sheldon tuk tuk…

                   
                  0 0
                  • RoKo  

                    ps: neber me vazne (veltilnske zelene  2007 pozdni zber s privlastkem 0,75)

                    0 0
            • baboon  

              žádný..:) Tady jde o to,že kdž máš tu vidli pevně na kole,tak máš snahu jí stlačováním zároveň jakoby „prohýbat“ a tím taky zvětšuješ mimo jiné i třecí sílu která je mezi vnitřní nohou a pouzdrem..

              0 0
        • ropman  

          jenže to bys musel znát hmotnost dolní (vnější) části vidlice, protože hmotnost části, která se zasouvá do vnějších nohou (vnitřní nohy, sloupek) už pomáhá odtrhu a zasunutí vidlice a tedy ji potřebuješ zahrnout, vnější nohy třeba desetikiliový na to žádný vliv nemají

          0 0
    • meikyq  

      SR Suntour XCM 2008, cca 800km (olej-pružina) 16–18kg

      0 0
      • Vilém  

        Odkdy je XCM pruzina olej?

        0 0
        • meikyq  

          No třeba od 2008 :-) nevim , starší neznám. Pokud myslíš tlumení olejovou patronou teda.

          Píšou to třeba tady. A teda ještě doplňuji že zdvih je 80mm.

          0 0
          • meikyq  

            Aj… tak jsem četl nepozorně… Tak je tam jen olejový LOCKOUT nikoliv tlumení :-/ to je mi teda nemilá novinka, jsem myslel, že mi jen nechodí jak má a ono tam neni :-/… proklatý obchodníci mi řikali že jo, když jsem to kupoval..

            0 0
          • Vilém  

            No ted koukam, ze maji opravdu dve verze s olejovou patronou, konkretne HLO a DA. Zda je nektera z techto verzi na tve meride, to opravdu nevim. Je to mozny, ale co jsem se setkal s jejich kolama, tak jsem zatim zadnou XCM s patronou nevidel.

            0 0
            • meikyq  

              Hm… tak já mám tu HLO- takže akorát ten speed lock a tlumení nikoliv jestli tomu dobře rozumim.. a já se divil že to na skocích tak vykopává :-D…

              0 0
    • cihla  

      marzocchi mx comp eta-2004-okolo 36–42kg :-D  -asi bych s tim mel neco delat

      0 0
    • drtyc  

      na odtrh kolem 30kg pro nejaky hubenoury by mozna stacilo toto

      0 0
    • vrrr  

      Ostatni vidle

      0 0
      • vrrr  

        A hned pridam.

        Cannondale Ultra Fatty DL 80mmnafoukana na 50kg bikerku

        odtrh nemeritelny, tedy pod 5 kg.

         
        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Proč by měl být odtrh pod 5 kg neměřitelný? To, že ti samo kolo stlačí vidli snad nevadí,ne? Stačí, když budeš rám kola nadlehčovat do té doby, kdy se už vidle nepohne…

          0 0
    • bunny_HOP  

      pls pomoc chcem na gt chucker singlespeed , apotrebujem na to singlespeed naboj

      0 0
    • nobody  

      RST Titan 120, vidle nová, nezajetá (najeto do 100 km), předělaná na olej – odtrh pod 10 kg. To si myslím není špatné, časem by to mohlo klesnout k 7 kg.

      0 0
    • gazman  

      Rock Shox BOXXER WC 60psi jetá 1 a 3/4 sezony 6,3kg.

      0 0
    • fichtl  

      Magura Durin Race 2010 – 12–13kg. Měřeno Milanem, čeká se co s o kolik jí dostane dolů..

      0 0
    • pustipav  

      Muzete mi nekdo vysvetlit, jaktoze tato metoda nezavisi na tlaku ve vidli? V historii jsem to nenasel… nemuzu na to nejak prijit:)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • BigKarel2  

      Asi dělam něco divně :D Mě to ukazovalo i 70 kilo :D

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pustipav  

        pevná vidla?

        0 0
        • BigKarel2  

          Mam nejlepší vidlici co může člověk a BF mít :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • miloso  

      RS Tora 09 SL mäkká pružina 7000 km, prepätie pružiny na stred. Touto metódou pri zanorení 0,5 cm dáva odtrh 7 až 7,5 kg, to je dobré či zlé? Škoda že som pre porovnanie neurobil pred servisom, lebo som tam dal obyčajné normalizované gumené gufera, ktoré oproti originálom kladú oveľa menší odpor, pridal som tam aj mazacie molitanove krúžky, dal 10w olej namiesto 15w a tak.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kami  

      Při jakým tlaku vidlice se měří odtrh? Nějak je tu nevidím uvedené, tak na tom nezáleží? Když nafoukam vidlici na 160 psi nebo 80 psi, tak je jasné, že se utrhne při jiné váze.. Tak jaký je na to figl? :) Dik

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • smash_mouth  

      Chtel jsem se optat na problem s odtrhem FOX 36 FLOAT RC2. Vidle se mi zadrhava jakoby lepi k horim noham, je to cim dal tim horsi.

      Je to parne zejmena kdyz jedu na kole a sedim, muzu pumpovat rukama (davat impulzy lehke az stredni) a vidle se ani nehne, dokud nedostane vetsi pecku odspoda nebo nepumpnu vice ve stoje. Kdyz se to utrhne a zase se situace uklidni tak se opet „prilepi“

      Dal jsem ji na servis, mazli omrkli … vse prej OK. :-S kazdopadne me se to ok nezda a mejm rukoum uz vubec ne …

      Nema nekdo podobnou zkusenost ci radu ?

      0 0
      • mr.downhill  

        vyber lepsi servis… pripadne kontrola stavu , typu a mnozstvi oleje pro tento typ vidle

        0 0
      • Pedro404  

        Zkoušels sundat spodní nohy, abys viděl, jestli to nezadrhává v patroně? Pokud to je fakt ve spodních nohách, tak musí snad jedině bejt bordel ve stírákách nebo špatný stíráky/pouzdra, popř. žádnej olej.

        0 0
      • Concorde  

        U 32 foxek mi to vetsinou delalo stare tesneni na vzduchovem pistku. Po vymene oleje a promazani je to trochu lepsi, ale vetsinou pomuze spis vymena.

        0 0
      • allrose  

        jak píšou kluci

        schodit spodní nohy a zkusit zda se nelepí pístnice či patrona (té bych moc nevěřil,je uzavřená v oleji..nebo bude blbnout a je vadná)

        spíše věřím v lepící stíráky,začal jsem používat brunox deo a zlepšení

        když vidle lepí více,vezmu stříkačku a jehlu,odhrnu stíráky a vpravím jehlou 1c toho jejich 20W na mazací kroužky,až začne vytékat ze stíráků,chvíli to kroužkuje…pak otevřu komoru vzduchu a namažu/stáhnu vazelínu k pístnici…ve starém předpisu dávali i olej (20W a celkem dost),stím bych byl opatrný,protože zůstává v negativce a zmenšuje jí

        Fox 34 soloair

        0 0
      • bathed  
        1. nespadls nějak moc? (jestli nemáš mimoběžné spodní nohy)
        2. co tam máš za střed? RU? Pevná? (už jsem viděl ‚propadnutý‘ střed – v podstatě se o 1mm zúžil a když sji to zarval upínákem, šly spodní nohy ne rovnoběžně, ale křivě......)

        A mezi náma: řešil bych to hned, než si serveš povrch horních nohou!

        0 0
        • goofy  

          RU na Fox 36? :-)

          0 0
          • bathed  

            Blbě jsem to přečetl. Ale ono je to nakonec šumák: ten stažený střed o kterém píšu byl na kombinaci DTswiss 350, DTswiss EXM150 s pevnou osou 15.

            0 0
        • smash_mouth  

          Zadnej velkej kreš nebyl … mimobezne spodni, zajimavej tip :-) to by mne nenapadlo.

          Taky jsem zpozoroval ze kdyz pumpuju nohama tj. k plus 20% nad sag tak se vidle ani nehne :-O nepamatuju ze bych mel na jinejch ramech takhle strnuou vidli. Ale mozna jsem to jen nesledoval …

          0 0
          • bathed  

            Rozdělej, vytáhni patrony (jestli) to jde a zkoušej jenom rukou, jak ti chodí horní nohy ve spodních..... Když zjistíš, že to má v nějaké poloze jiný chod, máš to pokřivené. První ale vyzkoušej propružit s povolenou osou......

            0 0
      • goofy  

        Který to je ročník a kdy byl naposled dělaný komplet servis (měněná i těsnění)? Osobně si myslím, že budou jeté stiraky nebo těsnění na vzduchovém pístku, které prostě začalo lepit, a tam už pak moc nepomáhá ani klasický mazací servis, i když se to třeba na chvilku trochu zlepší.

        0 0
      • smash_mouth  

        Stara je rok. Zadna tesneni zatim menena nebyla. Jen ten kontrolne mazaci servis.

        Pokud je vidle v zaruce tak to bude muset jit ke Svecovi co? Potreboval bych to rychle zpet :-(

        0 0
        • tonik666  

          mel sis nechat lyrika

          0 0
        • goofy  

          No jako Švec je sice drahý, je sezóna, ale pokud fakt tápeš, tak bych mu to hodil a bude to nejrychlejší řešení. Hlavní mechanik je *****, a jeho vyjádření třeba přefiltrovat a vzít si to důležité, ale zase tomu rozumí a mají ND skladem. Možná jim můžeš zkusit zavolat, jak jsou na tom s časem. Průběh je to fakt divný a takhle těžko radit. Buď je něco skříplé, nebo je něco ohlé, a nebo ojebali servis. Normální to každopádně není.

          0 0
      • smash_mouth  

        Tak se zda ze vec je vyresena. Prodejce poslal vidl ke Svecovi a ten udelal full servis – 2920,–

        Problem byl v te nafukovaci gumove fusekli v olejove patrone. Byla tak zavzdusnena ze nesla vyndat.

        Bohuzel zadna reklamaca uznana nebyla. RS toto u chargerdamperu uznava, ale Svec ne.

        Projel jsem to vcera a dnes a vypada ze maka jak ma (zapomele jsem rukavice oba dny a bez nich to byl dost nezvyk).

        0 0
        • wladeq  

          Zjednodusene vychal olej z FIT patrony…nefungovaly komprese ani odskok ;)

          0 0
        • goofy  

          Tak na těsnění je záruka 3 měsíce a tento měch je u Foxu v sadě těsnění a má se pravidelně servisovat (měnit) v rámci velkého servisu (co X hodin nebo jednou ročně). Pochybuji, že u Sramu by po roce Charger dobrovolně měnili. Jedině, že by neměl být v rámci servisu pravidelně měněn, a tudíž je s ním počítané, že vydrží celou životnost vidlice.

          0 0
          • smash_mouth  

            tvuj nazor vs moje vl zkusenost …Kdyz jsem mel pika tak mi zitny problem se zavzdusnenym ChD vyresil aniz bych platil korunu …

            0 0
            • goofy  

              Zavzdusneny charger je u Piku zcela bezna vlastnost a vubec neznamena, ze je vidlice poskozena. Odvzdusneni je otazka chvilky. U Foxu zavzdusnena patrona znamena vetsinou poskozene tesneni, tudiz se dela repas. To je priste fakt. Pokud ti zitny delal komplet repas zdarma, tak to ho chvali, ale zcela jiste to neni bezny pristup v prurezu skrz vsechny znacky.

              0 0
              • wilda81  

                Přesně, odvzdušnění ChD je jen o fous složitější než u brzd. Defacto potřebuješ jen odpovídající koncovku na hadičku.

                0 0
              • smash_mouth  

                platil jsem u svece full u zitnyho nulu, at uz do toho zitny dal jen praci nebo menil dily, nepatral jsem.

                i tak vam diky za tipy, vypada to ze konec dobry

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.