• xentar

    www.author.cz/…id=6&pid=743 já tloutnu, tak chci ubrat na váze (a přidat na eleganci) svému kolu. V tuhle chvíli platí specifikace výrobce, kromě vidlice, místo Omegy je na kole Suntour Epicon 2008 od Milana, hmotnost nějakých 1,8 Kg. A nakonec tam jsou ještě jiné pláště (už od výroby) Ritchey Speedmax veta 2.0 Comp a pedály Shimano M520.

    Kde podle vás nejlépe ubrat dál? Máte konkrétní nápady na dobrý poměr cena výkon?

    Osobně mě v tuhle chvíli hodně lákají zapletená kola něco jako www.x-bikes.cz/?… pod heslem čím míň drátů, tím víc adidas. Další věci, ktré chci měnit i kvůli designu jsou kliky a brzdy, obojí nejspíš XT.

    Anketa: Kterou cestou se dát?

    0x
    0%
    1x
    14%
    0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud tloustneš, tak kolem to nevylepšíš.

      To jako ženská, co hulí a ptá se, jaký krém je na její scvrklý xicht nejlepší.

      0 0
    • Snipp  

      Zalezi jenom na financich na nicem jinem :)

      0 0
      • xentar  

        je mi jasné, že záleží na penězích. Myslím,že v průběhu dvou měsíců byhc do toho mohl vrazit kolem 10 tisíc, možná víc, výměnu plášťů mám v plánu taj jako tak, ale nechci jít smerem k ultralight duším, nemám rád defekty.

        0 0
        • Lišák  

          Pokud budeš mít deset tyček, tak kup kola, ale zvaž si stávající, protože ty c-landy nejsou nějak extra lehky. Nechal bych zaplést něco do DT. Hodně se tady o tom svého času psalo, tak popátrej. Nebo kontaktuj Listera, ten si je nechal zaplétat.

          0 0
    • Lišák  

      Zvaž si stávající pláště a duše. Racing Ralphy mají v 2.1 necelého půl kila a ultralight duše kolem 130g. Je to nejlevnější odtučňovací kúra (píše se s čárkou, není to kůra ze stromu:-) ) a na obvodu kol poznáš ušetřené gramy nejvíc.

      0 0
      • pepek  

        To mu moc nepomůže, bo pak bude muset vozit ještě jednu náhradní duši (nejlépe normální, silnou) navíc a možná eště víc lepidla a fleků :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud se to nepřehání a nevozí se duše typu 90g, ale jen ty lehce odlehčené kolem 120–130g, tak je to na defekty úplně fuk. Rozhodující vliv stejně mají pláště a pokud něco pláštěm projde, tak to duše už nezachrání.

          Na RR s klasikou těžkou duší (180–200g) jsem měl x krát více defektů na zadním kole než na SS alpencross verzi s ultralightkou (120–130g). Tedy jinak řečeno, ta druhou kombinace zatím ani jeden trn (2,5tis. km), ta první s RR 10 trnů (tady cca 5tis. km, takže je to za delší dobu ale i tak).

          Ale je fakt, že na váhu je SS alpencross + ta ultralightka ještě o pár gramů těžší než RR + klasická duše.

          0 0
    • MlokCZ  

      Nevim jestli bych se do nějakého větší upgradu pouštěl. Podle mě to nemá moc cenu z finančního hlediska.

      Třeba kola by se hodila, jenže pokud koupíš už nějaká fakt dobrá, tak si na 10tis. nebo i víc. A teď si vem, že časem bys třeba chtěl hydry a teď koupíš nová drahá kola na v-čka.

      Já bych asi šetřil a pak časem koupil celé kolo. Vyjde tě to ve výsledku mnohem levněji, než teď postupně upgradovat. A navíc třeba pak vezmeš rovnou fulla.

      Samozřejmě třeba pláště smysl určitě mají, ty jsou důležité a není to velká investice (a stejně je to spotřebák).

      0 0
      • xentar  

        další kolo bude full, ale to je tak za dva roky, dřív ženunepřesvědčím, že fully můžou být hezký. A mít „vytuněního“ authora má něco do sebe. Navíc to můžu dělat postupně a kvalitní komponenty pak hodit na novej rám.

        Co se týká kotoučovek, tma mám jasno, nelákají mě, tudíž ráfky na V brzdy jsou pro mě v pohodě na x let dopředu, v tomhle marketingu jen tak nepodlehnu, jen mám v plánu XT véčka.

        Pláště jsou určitě v plánu, přemýšlel jsem o Z-Max v kevlaru nebo o nanoraptorech. A kola s malým počtem drátů, ideálně plochých, se mi MOC líbí. A deset tisíc jsem do nich ochotnej dát, navíc během dvou měsíců budu mít možnost nakupovat plus mínus za velkoobchodní ceny, takže tak 30 % dolů…

        takže byhc teď bral ideálně tip na kvalitní zapletený kola v téhle cenové kategorii

        0 0
        • fík  

          tady bude myslím každá rada drahá, zvlášť když asi opravdu platí, že … Strašně si vymejšlim, já vim.

          0 0
          • xentar  

            znalci to můžou brát jako výzvu :)

            jinak jsme koukal na ty pláště a doporučovanej RR na kevlaru je jen o 70g lehčí než speedmax, kterej tam mám teď. Ve výsledku mi to jako extra veklá úspora hmotnosti nepřijde.

            0 0
            • Lišák  

              Máš ten speedmax zvážený, nebo je to katalogová váha?

              www.kupkolo.cz/…MTB_221/Akce

              A i kdyby to bylo jen 70g, tak 2×70=140g to na kolech není úplné nic.

              0 0
              • xentar  

                váha je z katalogu. za link díky, ta sleva je hezká. ještě to chce navlíknout rovnou na nějaký ty nový kola, ale co jsem zatím viděl v českejch e-shopech, tak mě v ceně kolem 10 000 moc nezaujalo, tma je blbý to, že se koukám hlavně po vzhledu výpletu a váze, kvalitu z obrázku nepoznám.

                0 0
              • MlokCZ  

                Jen doplním, že tohle jsou RR 07, proto větší sleva a že 08 jsou úplně jiné. Tím ale neříkám, které z nich jsou lepší, na 08 jsem nejel.

                0 0
    • BOREK  

      zapleteny DT kola a treba kliky a sedlo, do 10kk to vleze

      0 0
      • xentar  

        díky za inspiraci, ale sedlo zatím nechám, jsem sním opravdu spokojenej.

        Jsem rád, že ty kola podle hlasu odborníků budou mít i funkční přínos, ne jen estetickej, ale jaký konkrétně vybrat náby a ráfky, to netuším – cykloexpert odkud bych mohl mít zboží za nákupní cenu mě nabídkou zatím neuchvátil, možná ale jen nevím, co přesně hledat

        0 0
        • wraith  

          koukni na netbike.cz a tam si vyber nějaký záplety :)

          0 0
          • xentar  

            no kombinací náb a ráfků je tam 11 stránek, ale nepoznám z toho, jak ten výplet vypadá…

            Líbí se mi něco takovýdleho. jak jsem psal, čím míň drátů, tím víc adidas 213.121.209.233/re­tailer_images/je­jamescycles/prod_41­479.jpg

            0 0
            • šlapatko  

              Jenže tyhle potvůrky od Mavicu stojí od 15000kč nahoru.Kdybych uvažoval o Mavicu,jdu do crossmax XL,ale nejspíš bych připlatil za SLR.Vzhledově jsou na tom podobně crossride,ale ty jsou zase jinde.Za 10000kč,v pohodě vypleteš kvalitní a lehká kola.Jako první narazíš na nábojích.Průmyslové ložiska vs konusy.Dráty bych bral DT,nebo sapim.Ráfky,zase DT nebo Mavic.

              0 0
              • xentar  

                nemyslel jsem přímo ta kola, ale ten typ výpletu. náby a ráfky byhc pak určitě chtěl stejnou značku, ale tam už mě zajímá hlavně váha spíš než konkrétní značka

                0 0
                • šlapatko  

                  Tady máš podobné.Asi už nejsou k sehnání.Jsou to starší shimana,váha kolem 2kg.Nechtěl bych je centrovat,drátů tam moc není.

                  0 0
          • Lišák  

            Jo! Netbike jsem myslel, když jsem poprve psal, aby nechal zaplést něco od DT. Jenom jsem si nemohl vzpomenout :-)

            0 0
      • HockeyBiker  

        www.kupkolo.cz/…ss_3876.html dobra cena nemyslis?

        0 0
        • MlokCZ  

          Cena slušná, ale taková kola pro něj nemají moc smysl, tím si moc nepomůže (výrazněji pouze s náboji). Pokud něco od DT, tak ráfek 4.2d a dráty aspoň comp. 2/1,8 nebo raději supercompy/re­vol. 2/1,5.

          0 0
          • HockeyBiker  

            Ja si necham zaplist bily syncrossy 23 na naby novatec…nebo snad myslis ze cridy by byly lepsi? Na ty dt sem koukal jako na zajimavou cenu, ale nevedel sem o nich nic…

            0 0
            • MlokCZ  

              Crossridy nebrat.

              0 0
              • HockeyBiker  

                mam 90 kilo…co by to snima delalo?

                0 0
                • MlokCZ  

                  To záleží co budeš jezdit. Na asfaltu a pěkných cestách to bude celkem ok. V terénu se budou kroutit, zvlášť s tvojí váhou. Je to pak nepříjemné, když přední kolo nedrží dobře stopu a jak je bočně méně tuhé si uhýbá do stran. Pro lehčí váhy a při neježdění těžších terénů bych se jich nebál, ale jinak ano. Já mám 70kg a jsem rád, že už je nejezdím.

                  0 0
    • xentar  

      tak budu konkrétnější, co si myslíte o těhle kolech, nabízené ceně a co byste doporučuli za obutí, když to podporuje bezdušový

      www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
      • wraith  

        www.kupkolo.cz/…75_3035.html a co tohle? Taky to má míň drátu než obvykle :P

        0 0
        • xentar  

          pouze disky¨, já potřebuju ráfky na véčka

          0 0
          • MlokCZ  

            Na ty brzdy jsem také zapomněl, takže třeba v tom DT setu je třeba dát XR4.1 ráfky. Tady bude opět další nevýhoda v-ček, že je hrozně málo ráfků, které jsou lehké, jsou na v-čka a současně nemají vnitřní šířku jen těch 17mm (ty XR4.1 jsou 17mm).

            Mě se jinak teď ty Crossmaxi ST nějak moc zalíbili, až iracionálně (což u mě není moc obvyklé) – tím myslím, že jsem ochotný dát za ně ty prachy i přes jejich dražší cenu třeba oproti tomu DT setu. Řeším teď totiž kola na AMS 125ku a objednal jsem tam také Crossmaxi ST (jako mám na Stereu), i když oproti tomu DT setu (pro mě na kotouče s 4.2d), co jsem uváděl nějak moc lepší nejsou. A oproti těm DT kolům, co tam mám teď si moc nepomůžu, ale tam je důvod ještě další, ty DT kola přijdou doma na další kolo místo Crossridů, které půjdou pryč (nebo možná si je necham jako rezervní kola, přeci jen bych za ně stejně skoro nic nedostal).

            Tuhostí je to ± podobné, STčka budou o trošku odolnější, váhově jsou STčka zase o malý chlup na tom hůře (ale to mi nevadí). Pak je tu samozřejmě UST ráfek (který tentokrát chci, ale pro někoho to může být fuk; i když já raději i klasiku s duší na UST ráfku, nemusí se řešit páska, nemůže dojít k defektu od trošičku poškozené pásky zvlášť u ultralight duší a patky lépe zaskakují a sedí v ráfku i u klasických plášťů). A přitom ty STčka vyjdou výrazně dráž (pod 500 euro jsem je nenašel ani ze zahraničí, u nás těsně přes 15tis.).

            0 0
          • dejvv.  

            WH-M770 jsou na véčka a podle mě budou dobrý.

            0 0
      • MlokCZ  

        Podle mě Crosstraily nemají moc cenu. Když Mavicy, tak buď STčka (bytelnější, vydrží dost, ráfek 19mm, váha přitom také velmi dobrá) nebo pro chrty SLka/SLRka (ale ty maj jen 17mm ráfek). Já bych vzal STčka. Cena je už ale výše, někde kolem 14tis.

        Pokud chceš ušetřit oproti STčkům a mít super kola, tak bych vzal z Německa DT: 240 + supercompy + 4.2d ráfky Někde tu byl odkaz na shop, kde vycházely za cca 10tis., což je perfektní cena.

        0 0
        • xentar  

          www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          Mavic CrossRide 08 UB za 4000 Kč – předpokládám, že to nebude těžší než kola, která mám teď a design odpovídá mojí představě

          ráfky s opracovanou brzdnou plochou UB control, černá anodizace černý ocelový výplet 20 drátů vpředu / vzadu, vepředu radiální, vzadu radiální + 2 x křížený na straně kazety náboje na průmyslových ložiskách QRM kompatilbilní s kazetami 8 – 9 rychlostí M10 pouze na v-brzdy, neumožňují montáž kotoučů! hmotnost kompletu 1750 g!

          0 0
          • honza.hk1  

            za CrossRidy tady dostaneš čočkovou :-))) nepopulární kola zde. Ale jinak já je vozím a nemám s nima sebemenší problémy. jistě jsou to mnohem lepší kola, ale také za lepší peníze. Také se chystám na jiné. Tyhle jsem ponechal z původního kola a letos jsem upgradoval vidlici, takže kola až za chvilku, ale opravdu spíš jen tak nějak z rozmazlenosti. Nic mne k tomu zatím nenutí :-).

            0 0
            • honza.hk1  

              jsou tu mnohem lepší kola tam mělo být sssry

              0 0
            • xentar  

              existují nějaká reálná negativa ve srovnání s tím, co mám na kole teď? Navíc tohle je model 08, má s ním někdo už zkušenosti? Hmotnost vypadá dobře, design je super, takže hrozí akorát to, že nebudou dost tuhá… praskat by to nemělo, v kritických místech už snad mají mít výstuhy… fakt by mě to zajímalo, protže za ty peníze vypadají vzhledem k hmotnosti slušně, a metrový dropy na tom dávat nehodlám.

              0 0
    • dancing dog  

      Taky bych moc chtěl ubrat na váze, ale nevím, jestli zrovna nový kola nebo brzdy jsou to pravé .-)

      0 0
      • xentar  

        no, rám měnit nehodlám, ten se mi líbí, vidlici už vyměněnou mám, tam jsem ubral nějakého půl kila, špičková hodnota tam není, al epoměr výkon/cena/hmotnost mi vyhovuje. Je mi ajsný, že nebudu mít desetikilový kolo, ale pod dvanáct bych ho rád dostal

        0 0
        • dancing dog  

          Napsal sem " taky bych chtěl ubrat na váze" a ne " chtěl bych lehčí kolo" .-)

          0 0
    • xentar  

      teď jsem to zvážil na digitální osobní váze (hmotnost s kolem v rukou – hmotnost mojí maličkosti) – jsem na 13 Kg s computerem, držákama na computer, flašku… Vidlice tak sundala cca 0,5 Kg, ale k absolutní „bikesexuálské“ spokojenosti by to chtělo ejště kilo, tak raďte lidi, raďte…

      0 0
      • Seadat  

        DT swiss ma tedka akci na kola na 370kach a 4.1kach za 5000,– tak do nich!!!!

        0 0
        • Seadat  

          uz to tu bylo!

          0 0
          • xentar  

            Set Crossride 08 UB + pláště + duše C4 za 4520 Kč z kolokrámu www.kolokram.cz/…uct_info.php?….. schválně jsme se zeptal přímo prodejce, a ani s mojí hmotností by neměl být problém, pokud nebudu jezdit extrémy. A vzhledem k tomu, že do těch 4500 dostanu 2× plášť Z-Max WCS á 700 Kč + 2 duše, tak si asi fakt udělám radost

            0 0
    • MJ24  

      tak na kolech je to určitě nejefektivnější, ale toho už tu bylo plno. Jinak mě napadá například:

      rohy North 56g oproti autorum –104g

      pedály Crankbrothers lejlevnější verze 270g to je oproti M520 které mají 380g to by bylo –110g

      když budeš měnit kazetu tak kup XT (cca 260g) to je oproti púvodní HG-50

      –80g

      takže kolo bude cca o 300g lehčí a peněženka cca o 3000Kč

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.