Ahoj, jsem z Prahy 3 (Zizkov) a potreboval bych odvzdusnit brzdu avid, nebyl by nekdo z okoli ochotnej mi pomoci? Financni odmena jista
Ahoj, jsem z Prahy 3 (Zizkov) a potreboval bych odvzdusnit brzdu avid, nebyl by nekdo z okoli ochotnej mi pomoci? Financni odmena jista
Nejblíž máš asi mojekolo na Seifertce ;)
Myslím, že tazatel chce spíš soukromou osobu, která mu to udělá levněji, než servis.
Jinak na seifertce je i dookie.
Je mi to jasné, ale popravdě, zrovna Avidy nechtěj dělat pomalu i některé servisy, protože je to prostě trochu o**r… Tím pádem bude lepší to tam zanést rovnou, nevěřím, že mu to soukromá osoba, jen tak vyřeší, pokud by to nebyl nějaký kamarád :)
Pokud není tazatel tech-antitalent tak si koupí sadu na odzvdušnění za asi 900 kč a může si to zkusit sám. Stejně to musí minimálně jednou za dva roky dělat, výměnu kapaliny a odvzdušnění, nebo když je z kopce náhodou uvaří, tak ať si to zpočítá co se mu vyplatí. Já ty brzdy mám taky a počítám s tím že si to budu dělat sám. Na webu je perfektní fotonávod, jen teď nevím kde.
No počítej, že v servis si řekne 500,–
to už se vyplatí trochu přidat o koupit deore někde v akci.
V Brne mi pred dvema lety v servisu zadni Elixir 5 (sundany z kola) odvzdusnili za 150,– Akorat jsem teda na to skoro tyden cekal. Nicmene souhlas, s prvnim problemem vyhodit a koupit treba Deore.
Edit : Ha, termin prispevku
Využiji toto téma s následujícím dotazem. Je normální, že po odvzdušnění brzd Sram Level chodí páka zadní brzdy cca o 5–10mm níž než páka přední brzdy? Je to dané tím, že zadní hadice je přibližně 2× delší, nebo je chyba v odvzdušnění?
Chyba v odvzdušnění. Vzdálenost páky máš na obou nastavenou stejně?
Vzdálenost obou pák mám nastavenou stejně. Odvzdušňoval jsem obě úplně stejným postupem. Ne bývalém kole jsem měl brzdy Shimano XT a taky mně zadní páka šla o něco níž.
Zadní má vždycky o trošku větší krok, jak se hadice nepatrně rozpínají a v delší hadici to udělá větší rozdíl objemu, ale rozhodně to neni na konci páky 5mm a 1cm už vůbec ne.
Nejpsíš ti tam někde zůstala bublinka, zkus to ještě jednou.
Avidy všeobecně je potřeba odvzdušnit několikrát. Napoprvé to skoro nikdy není ono. Shimana jsou na tom líp.
No ja je (Elixir 5) odvzdusnoval nekolikrat (porad mi ve srovnani se Shimanem nesedel krok). Nakonec mi to zacalo chcat i pres paku, ve vzteku jsem skoro strhnul hlavicku sroubu, a skoncil potupne v servise.
Se zeptám jako vocas. Odvzdušnit několikrát? Nepomůže protlačit komplet kapalinu 2× nahoru dolů přes stříkačky? Bublina tam nemůže zůstat, jedině snad zapomenutá v třmenu, možná…já mám teda hope a odvzdušňuji jenom mačkáním páčkou,v podstatě jako v autě (tam je nožní brzda), dole na štoubu kadička do skleničky. Otázka 5 minut včetně očištění… Hope ale mají expanzku, což je trochu jiný systém…
Každá brzda má expanzku, jinak by při zahřátí brzda sama brzdila nebo by kapalina protekla ven.
Buď zůstane zaseklá bublina kdesi ve třmeni, nebo v páce.
Takže nejlepší je odšroubovat třmen od rámu a při protlačování ho různě naklápět aby se bubliny dostaly blíž těm propojovacim kanálkum a proud kapaliny je zachytil a vynesl. S pákou několikrát zapumpovat aby se bublinka zaseklá těsně u pístu taky dostala pryč, a protlačování provádět jak tlakem za spodní stříkačku tak tahem za vrchní – to funguje jako vysavač, bubliny to nacucne snáze než tlačení a podtlakem se uvolněj i mikrobublinky rozpuštěný v kapalině.
Elixiry jsou na odvzdušňování prostě voser a chce si s tim pohrát a protlačit to dolu/nehoru klidně víc než 5×, mezitim otáčet třmen, pumpovat s pákou atd.
Myslel jsem expanzku jinak, to je jasný, že ji má každá brzda. U Hope odmontuješ víčko a doliješ brzdovku, a vidíš, kolik jí tam je…je to vlastně takový rezervoár :)
Takovej voser s Avidy. A to jsem chtěl Guide Ultimate, že bych vyměnil Hope…
Jo však já vim.
U SRAM brzd už to funguje lépe, asi předělali umístění těch kanálků a vzduch se v nich nezasekává. Akorát k novějším brzdám s „S4“ třmeny je potřeba taková speciální „bleeding edge tool“ hadička, originální stojí asi 450Kč a neoriginální se mi zatim nepovedlo najít…
Já jsem koupil v Německu sadu od firmy Bleedkit na Sram od roku výroby 2017 i s tím ˇbleeding edge tool" a v sadě je i 250ml brzdovky. Nakonec jsem si tedy s tím odvzdušněním ještě jednou pohrál, už nebyla vidět ani žádná unikající droboulinká mikrobublinka. Výsledek nakonec je, že páka zadní brzdy jde tak max. o 3mm níž než přední, to už ale bude jistě normální věc.
U Elixirů R jsem zkracoval hadičky a odvzdušňovat nemusel.
Trial brzdy expanzku nemívají…takže ne každá brzda má expanzku…tam vpodstatě nemáš šanci to přehřát, spíš je oser tam dolívat s tím, jak se sjíždí desky
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo z okolí Brna tu sadu s bleed kitem na odvzdušnění? Zkušeně jsem si objednal odvzdušňovací sadu na starý typ sramu a teď čekám než mi dorazí ta správná sada, ale potřeboval bych to do té doby odvzdušnit… Dík