• PabloStrong

    Ahoj, jsem z Prahy 3 (Zizkov) a potreboval bych odvzdusnit brzdu avid, nebyl by nekdo z okoli ochotnej mi pomoci? Financni odmena jista

    0 0
    • hrota  

      Nejblíž máš asi mojekolo na Seifertce ;)

      0 0
    • Tušák  

      Pokud není tazatel tech-antitalent tak si koupí sadu na odzvdušnění za asi 900 kč a může si to zkusit sám. Stejně to musí minimálně jednou za dva roky dělat, výměnu kapaliny a odvzdušnění, nebo když je z kopce náhodou uvaří, tak ať si to zpočítá co se mu vyplatí. Já ty brzdy mám taky a počítám s tím že si to budu dělat sám. Na webu je perfektní fotonávod, jen teď nevím kde.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Atilla  

      No počítej, že v servis si řekne 500,–

      to už se vyplatí trochu přidat o koupit deore někde v akci.

      0 0
      • RomanH  

        V Brne mi pred dvema lety v servisu zadni Elixir 5 (sundany z kola) odvzdusnili za 150,– Akorat jsem teda na to skoro tyden cekal. Nicmene souhlas, s prvnim problemem vyhodit a koupit treba Deore.

        Edit : Ha, termin prispevku

        0 0
    • Doyle  

      Využiji toto téma s následujícím dotazem. Je normální, že po odvzdušnění brzd Sram Level chodí páka zadní brzdy cca o 5–10mm níž než páka přední brzdy? Je to dané tím, že zadní hadice je přibližně 2× delší, nebo je chyba v odvzdušnění?

      0 0
      • novas752  

        Chyba v odvzdušnění. Vzdálenost páky máš na obou nastavenou stejně?

        0 0
        • Doyle  

          Vzdálenost obou pák mám nastavenou stejně. Odvzdušňoval jsem obě úplně stejným postupem. Ne bývalém kole jsem měl brzdy Shimano XT a taky mně zadní páka šla o něco níž.

          0 0
          • novas752  

            Zadní má vždycky o trošku větší krok, jak se hadice nepatrně rozpínají a v delší hadici to udělá větší rozdíl objemu, ale rozhodně to neni na konci páky 5mm a 1cm už vůbec ne.

            Nejpsíš ti tam někde zůstala bublinka, zkus to ještě jednou.

            0 0
            • va-bo  

              Avidy všeobecně je potřeba odvzdušnit několikrát. Napoprvé to skoro nikdy není ono. Shimana jsou na tom líp.

              0 0
              • RomanH  

                No ja je (Elixir 5) odvzdusnoval nekolikrat (porad mi ve srovnani se Shimanem nesedel krok). Nakonec mi to zacalo chcat i pres paku, ve vzteku jsem skoro strhnul hlavicku sroubu, a skoncil potupne v servise.

                0 0
              • kejda  

                Se zeptám jako vocas. Odvzdušnit několikrát? Nepomůže protlačit komplet kapalinu 2× nahoru dolů přes stříkačky? Bublina tam nemůže zůstat, jedině snad zapomenutá v třmenu, možná…já mám teda hope a odvzdušňuji jenom mačkáním páčkou,v podstatě jako v autě (tam je nožní brzda), dole na štoubu kadička do skleničky. Otázka 5 minut včetně očištění… Hope ale mají expanzku, což je trochu jiný systém…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • novas752  

                  Každá brzda má expanzku, jinak by při zahřátí brzda sama brzdila nebo by kapalina protekla ven.

                  Buď zůstane zaseklá bublina kdesi ve třmeni, nebo v páce.

                  Takže nejlepší je odšroubovat třmen od rámu a při protlačování ho různě naklápět aby se bubliny dostaly blíž těm propojovacim kanálkum a proud kapaliny je zachytil a vynesl. S pákou několikrát zapumpovat aby se bublinka zaseklá těsně u pístu taky dostala pryč, a protlačování provádět jak tlakem za spodní stříkačku tak tahem za vrchní – to funguje jako vysavač, bubliny to nacucne snáze než tlačení a podtlakem se uvolněj i mikrobublinky rozpuštěný v kapalině.

                  Elixiry jsou na odvzdušňování prostě voser a chce si s tim pohrát a protlačit to dolu/nehoru klidně víc než 5×, mezitim otáčet třmen, pumpovat s pákou atd.

                  0 0
                  • kejda  

                    Myslel jsem expanzku jinak, to je jasný, že ji má každá brzda. U Hope odmontuješ víčko a doliješ brzdovku, a vidíš, kolik jí tam je…je to vlastně takový rezervoár :)

                    Takovej voser s Avidy. A to jsem chtěl Guide Ultimate, že bych vyměnil Hope…

                    0 0
                    • novas752  

                      Jo však já vim.

                      U SRAM brzd už to funguje lépe, asi předělali umístění těch kanálků a vzduch se v nich nezasekává. Akorát k novějším brzdám s „S4“ třmeny je potřeba taková speciální „bleeding edge tool“ hadička, originální stojí asi 450Kč a neoriginální se mi zatim nepovedlo najít…

                      0 0
                      • Doyle  

                        Já jsem koupil v Německu sadu od firmy Bleedkit na Sram od roku výroby 2017 i s tím ˇbleeding edge tool" a v sadě je i 250ml brzdovky. Nakonec jsem si tedy s tím odvzdušněním ještě jednou pohrál, už nebyla vidět ani žádná unikající droboulinká mikrobublinka. Výsledek nakonec je, že páka zadní brzdy jde tak max. o 3mm níž než přední, to už ale bude jistě normální věc.

                        0 0
                  • kyl  

                    U Elixirů R jsem zkracoval hadičky a odvzdušňovat nemusel.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • wladeq  

                    Trial brzdy expanzku nemívají…takže ne každá brzda má expanzku…tam vpodstatě nemáš šanci to přehřát, spíš je oser tam dolívat s tím, jak se sjíždí desky

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • MAROS7  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo z okolí Brna tu sadu s bleed kitem na odvzdušnění? Zkušeně jsem si objednal odvzdušňovací sadu na starý typ sramu a teď čekám než mi dorazí ta správná sada, ale potřeboval bych to do té doby odvzdušnit… Dík

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.