OEM, Bulk, Retail - rozdílná kvalita krabiček a pytlíků?

166 nepřečtených
  • Martin

    Zdarec,

    jak nás vyzval zástupce budoucího SSC, pojďme se bavit o rozdílech mezi krabicovou a pytlíkovou verzí komponent. Zkušenosti? Názory? Flame?

    U plášťů rozdíl chápu, nějaký velkostavitel kol si zadá zakázku na ne-až-tak kvalitní gumy, aby měl co osadit na kolo a nestálo to kotel peněz. Tak mu výrobce udělá sérii dle zadání, která se nějak opticky liší od klasického retailového výrobku. Viděl jsem to třeba u Contíků, kde je OEM počmáraná jinými popisky.

    Ale komponenty?

    0 0
    • Tina  

      Veľmi obľúbeným miestom kde výrobcovia radi šetria sú zapletené kola.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Zalezi na komponentu. OEM obecne znamena predevsim vyrobek pro stavitele, tzn verze ktera neni urcena pro vystavovani na regalech, ale k primemu servisu, vymene, montazi. A casto byva v baleni jediny rozdil. Neco jineho ale pak je kdyz si vyrobce neco necha vyrobit podle zakazky. Zalezi na pojeti. Treba u tech plastu – Kontejnery jsou v OEM provedeni levne shity, ale treba takovy Maxxis doda plast v libivolnem typu (TR, EXO, 3C) a vyrobci si pak nechavaji delat jinou barvu loga (vetsinou bile).

      U komponentu jako treba kliky, prehazovacky atd. pokud vim neni zadny rozdil.

      1 0
    • scalar  

      OEM díly přizpůsobené pro velké výrobce kol samozřejmě existují (pláště, vidlice, tlumiče, zapltetená kola, kliky…). Výrobci to samozřejmě objednávají s rezervou, přebytky pak skupují velkoobchody nebo velké e-shopy a jde to normálně do prodeje (někdo k tomu občas přibere i druhou jakost).

      Nevím ale o tom, že by to bylo u komponentů Sram nebo Shimano, nedovedu si představit, že by např. Deore přehazovačka byla jiná v krabičce a v pytlíku.

      1 0
    • jecnak  

      Tusi nekdo, jaky presne model Fulcromu to je?

      https://www.decathlon.cz/…8334630.html

      https://www.decathlon.cz/…8334627.html

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.antik  

        to vypadá na mix všeho možnýho :-)

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Vypada to jako starsi model 5ky se stribrnyma dratama. Neco jako mam ted novy na zimaku (ale od Camy s 3G)

        Kdyby byla v rafku nalepka, mozna by to napovedelo, prostredni radka je model | modelovy rok

        0 0
    • Barak  

      Nějak mi nejde do hlavy jedna věc. Proč by výrobce např. plášťů dělal v OEM verzi produkt s horší kvalitou, aby si pak zákazník, který ho dostane na kole, řekl, že ten plášť je shit a po sjetí koupil jiný? Výrobce má přece zájem, aby s tím zákazník byl spokojený a pak koupil opět jeho produkt.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        mozna proto, ze vetsina lidi si koupi gumy podle sebe:)

        0 0
        • Barak  

          To je jen tvá domněnka, která plyne z toho, že tady na B-F se gumy řeší do zblbnutí. Ale, podle tebe má logiku, abys dostal nějakou věc na otestování a kvalita byla horší, než když si tu věc koupíš?

          1 0
          • kubad  

            Slozite tema, uzavrel bych to tak ze guma odpovida pozadavku vyrobce kola na kvalitu a cenu.

            Může být stejná jak sériová, nebo úplně jiná

            0 0
            • scret  

              asi tak…

              0 0
            • Barak  

              Nechci se hadat nebo delat chytryho, asi s tim mas víc zkusenosti, ja zas tak casto gumy nekupuju a s kvalitou jsem nikdy problem nemel.

              Ale prijde mi proste jako nesmysl, aby zavedeny vyrobce napr. gum, udelal na zaklade specifickeho zadani od vyrobce kol OEM verzi některého ze svych top produktu v horsi kvalite a jeste by si na tom v klidu nechal sve logo, typove oznaceni, nazev smesy atd. Kazdy vi, ze zhorsit si pověst je mnohem snazsi, nez ji ziskat zpet.

              Dalsi vec je, jestli by tahle dvoji kvalita se stejnym znacenim nebyla i v rozporu se zakonem, protoze spotřebitel logicky predpoklada, ze dostava to, co o produktu vyrobce píše treba na webu.

              0 0
              • kubad  

                ano můžeš mít pravdu, proto u OEM dílů dost často nejde dohledat co to je, mají třeba jiné značení modelu než seriové dily , nebo chybí označení přesnější specifikace, jen logo a název.

                nemusí to být pravidlem, je to fakt složité téma, které nemá moc smysl řešit, a určitě to není u TOP produktů spíš u nižších a levnějších řad

                1 0
                • Barak  

                  No, nema smysl resit … jsme ve vlakne s nazvem OEM a gumy se resi v tehle souvislosti na B-F dost casto… A resilo se to treba u Schwalbe Racing Ralph v tech drazsich verzi, coz neni uplne levnejsi rada.

                  Podle me je hlavne problem v tom, ze se do toho muzou primotat nejake cinske padelky (s vedomim prodejcu), pripadne vadna originalni serie a pak diky lidove tvorivosti vznikaji famy o nocnich smenach, ruznych kvalitach apod. Cimz teda nevylucuju,.ze mas i pravdu, pokud pises, ze maji nekdy odlisna oznaceni.

                  A nazory o OEM XT brzdach a prehazkach, ktere nekdo prezentoval, mi prijdou jako uplne sci-fi.

                  0 0
                  • scret  

                    Neverim, ze jsou nejaky rozdily v saltrech, brzdach atd. Kor kdyz u brzd je to jasny, proste je to konstrukcni zmetek a shimano si s tim nevi rady.

                    Ad nektery dily – skutecne je to tak, ze nekdy vyrobce treba neoznaci presne, co to je a proste a jednoduse nejde o jeho TOP vyrobek, ktery ma jiny dodatek k nazvu… Zaklad tam je stejny – vzorek plaste, design a urceni vidlice.. ale kvalita horsi…

                    Kdysi se tu resilo schwalbe, ale i top modelu z krabicky to nekdy stoji za prd, spunty se trhaj atd. Takze spis ma znacka jen problem s kvalitou celkove…

                    0 0
                    • Idas  

                      Uz se ti nekdy utrhnul spunt? Jestli jo, jak stary byl ten plast?

                      0 0
                      • kubad  

                        na Schwalbe očešeš špunty na fungl novém pláští během pár jízd v Rychlebkách

                        0 0
                      • novas752  

                        Ne ale jsou ohlodany jak Cesko-Sazsky Svycarsko. :) Hlava spuntu porad drzi tvar, ale pata spuntu se droli.

                        1 0
                      • scret  

                        u vany uz dlouho ne, nastesti mam klikaci:))))

                        A u schwalbe neni problem na fungl novem plasti… Takhle jsem treba behem prvni vyjizdky a to nebyl zadnej hardcore, ale bezna vyjizdka, natrhnul cca 4 bocni spunty…

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Boční mi drží, ale třeba při prudším stoupání, kdy si stoupnu, zaberu – není problém utrhnout špunt na středu …

                          4ks pláštů – udělaly to všechny. Od té doby u mě tyhle pláště skončily.

                          0 0
                          • Polka  

                            Jako u NN nebo u ceho? Jsem na NN, RaRa a RoRo neurval ani jeden spunt, nechapu jak to delate :-)

                            0 0
                            • novas752  

                              U všech Schwalbe. Čim vyšší špunty, tim snadněji se to trhá.

                              0 0
                              • kubad  

                                tak tak

                                0 0
                              • Polka  

                                Tak to mam asi sakra stesti.

                                0 0
                                • okam_z_brna  

                                  A nebo máš slabý nohy :D

                                  Taky nechápu, ikdyž já vozím jenom Performance z krabice a nikdy jsem nic neutrhl

                                  0 0
                                  • Polka  

                                    Asi :-D Ja prave vozil EVO slupky, pak Snakeskiny a i Performance a nikdy nic.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      na foru toho najdeš dost, ale spíš starší, většina lidí pochopila že Schwalbe ne

                                      ale není to o XC teda

                                      0 0
                                      • jonti  

                                        Na XC mam po sezone i na prednim kole na RoR stejne utrhane spunty, i kdyz jsou gumy skoro jako nove.

                                        0 0
                                      • Polka  

                                        Tak ja hledat ani nepotrebuju, kdyz s tim problem nemam. Neodradi me to, plaste mi vyhovuji. Asi teda jezdim uplnou tuzku O:-)

                                        1 0
                            • Breakpain  

                              2× RaR

                              2× NN

                              regulérně se to utrhlo při velkém záběru do kopce při 100kg – zabral jsem, jel jsem a najednou díra jak od vrat…

                              0 0
                            • scret  

                              cim vic plast na tvrdsi jezdeni, tim vic se snad trha… U XC modelu to tolik neni…

                              0 0
                          • jIrI___  

                            +1, starší typ RoR byl v tomle ukázkový.

                            0 0
                  •  

                    Ty OEM Shimano brzdy me doopravdu zajimaji jak to teda je, to same OEM kliky, cetl jsem neco nahore i dole ale porad me to zajima jak to teda doopravdu je. To same OEM prehazky.

                    0 0
                    • scret  

                      je to ptakovina!

                      0 0
                    • Barak  

                      Podle me nesmysl. Koupis kolo za sto litru s XTR osazenim a bude to osizeny, protoze si to vyrobce kol XY takhle objednal? Kravina. Tenhle pristup by ho klidne polozil.

                      1 0
                      •  

                        Jasny no, ze existuje uz radu let OEM plaste a je propastnej rozdil mezi nima a nove koupenyma z obchodu to vim, ale dneska fakt ctu poprve ve svym zivote o OEM klikach, brzdach a prehazkach, zajimavy vlakno, budu to tu sledovat ale uz nic nenapisu, radsi :D :)

                        Jo a jinak OEM vidlice jak nekdo nahore psal, tomhle vim taky nejak cca 1–2 roky takze zadna novina, ale ty prehazky kliky a brzdy to je teda vec, snad se to tu casem objasni, zajimal by me nejaky hmatatelny dukaz treba :)

                        0 0
                        • Barak  

                          Žádný hmatatelny dukaz nedostanes pac je o nesmysl. OEM vidlice horsi? Ok, ale zrejme bude mit jine oznaceni, ne?

                          0 0
                          •  

                            Jak nekdo nahore psal, vim o tom ze OEM vidlice maji proste osizenejsi gufera, tesneni, atd.. Ale zaroven nikde jsem netvrdil ze OEM vidlice jsou horsi :)

                            0 0
                            • Barak  

                              A jak to vis? Kolik kusu od stejneho modelu vidlice ti proslo rukama a rozebral jsi je? Nemohlo jit treba o ruzne vyrobni serie, ktere v ramci nejake modifikace mely jina tesneni, ale nikoliv horsi kvality?

                              Nerikam, ze to nemuze byt pravda, jen jsem se nikdy nekde nedocetl nejake opravdu relevantni informace. Nikdy jsem nevidel dve fotky vedle sebe, ze kterych by byly jasne rozdily.

                              0 0
                              • satch  

                                O té vidli jsem to psal asi já, ale ona by neměla být horší (papírově), jenom asi těžší, díky levnějšímu materiálu na nohách…

                                0 0
                            • kubad  

                              to si nemyslím, spíš jsou OEM kombinací ze starších modelů, starší technologie atd…

                              1 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Ono hlavne vidlice jde brat jako soustava ruznych komponentu a od jedne vidlice pak muze byt vice ruznych typu. Vidlice se mohou lisit i podle toho pro jaky trh jsou urceny. Zmenit specifikaci neznamena zmenit vyrobni proces.

                              Je blbost aby vsak vyrobce delal zvlast vyrobni linku pro normalni kliky, brzdy, prehazovacky nebo packy.

                              0 0
                    • kubad  

                      existují brzdy které jsou mimo sady – většinou jde o tyhle, nebo vzniknou kombinací páky a brzdiče různých řad

                      0 0
                      • MatS  

                        Ale to že je to kombinace sériových komponent neznamená, že se jedná o OEM. Mám zde pocit, že si ten pojem spousta zdejších plete.

                        OEM (zkratka anglického Original Equipment Manufacturer) je obchodní termín, který označuje výrobce zařízení, jehož výrobek je prodáván a propagován jinou obchodní značkou.

                        Výrobky, určené pro výrobce OEM, se označují jako OEM výrobky. Typickými OEM výrobky jsou základní desky počítačů, monitory, myši a jiné komponenty spotřební elektroniky, které nejsou určené pro koncového zákazníka.

                        Termín OEM se používá i v jiných oborech než ve výpočetní technice, např. v automobilovém, papírenském a chemickém průmyslu. Označují se tak výrobci takových produktů, jež se montují z dodaných dílů od jiných výrobců. V těchto oborech se ale častěji používá termín subdodavatelé a subdodávky.

                        Díly OEM využívá řada výrobců renomovaných značek (hlavně evropských a amerických), když některé komponenty nebo dokonce i celé výrobky nechá vyrobit v továrně v zemi, kde jsou nižší výrobní náklady a levná pracovní síla (nejčastěji v jihovýchodní Asii, Číně, nebo ve východní Evropě) a následně pak výrobek prodává pod svojí značkou. Nejedná se tedy o případ, kdy produkt vyrábí místní pobočka, nebo dceřiná firma, ale jiná (často partnerská) firma, která jinak běžně vyrábí tytéž nebo podobné produkty své vlastní značky.

                        V cyklo odvětví u nás je typickým odběratelem OEM výrobků značka FORCE, která nic nevyrábí, pouze si nechává brandovat výrobky jiných OEM výrobců.

                        Pokud vidlice na kole má označení výrobce, jako je Rock Shox, tak se nejedná o OEM výrobek. Leda pokud se liší od normálně sériové verze, můžeme ho označit jako custom build pro výrobce kol dle jeho specifikace. To samé u plášťů. Jen se muší trošku lišit i označením od sériového provedení, nejčastěji barvou loga a jiným číslem třeba. Je to trochu past na neznalého zákazníka.

                        To že Schwalbe má delší dobu problémy s kvalitou je dáno tím, že přesunul výrobu komplet do Ásie a nezvládá výstupní kontrolu. Bavil jsem se se servisákem a ten mi to potvrdil, že se Schwalbe končí po dlouhé době, že je to jeden zmetek za druhým a raději bude prodávat Kendu :-)

                        Sorry za dlouhé povídání.

                        1 0
                        • kubad  

                          to OEM se zažilo, ale není úplně správně to souhlas, každopádně se bavíme o dílech které by se neměly dostat vůbec na trh mezi lidi, jsou určeny pro montáž na kola ve fabrice.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                        • mr.antik  

                          Přesně tak, pokud je na tom logo komponentového výrobce jako kráva (bez nějakého „Tunned for Merida“ nebo „Designed for Merida“), není to OEM v pravém slova smyslu, myslim že i dost absolutních lajků ví, že výrobců kol na jen jen navěšují komponenty na svoje rámy a že existuje nějaký to Shimano, Fox, Campagnolo, Maxxis atd… a berou to jako nějakou záruku kvality. I když jim pak na prodejně řikaj že „to se dělá všecko v jedný fabrice“, tak to prostě pravda není.

                          1 0
                        • AussigBiker  

                          Mas pravdu, OEM se zazilo i pro „tuned for…“ vyrobky. Ja kdyz kupoval kolo, tak tam byla vidle od Foxu (Factory nebo Performance, ted uz nevim), ktera se normalne neprodavala. Byla oznacovana jako OEM, pritomje je to proste Fox, necim „osizenej“ kvuli cene, NFR (not for resale) :).

                          1 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
        • pocestny  

          Možnost volby snad příjde časem už při koupi biku. nedávno jsme byli svědky toho, že měly velké úspěchy nové značky s přímým prodejem, ted jsme svědky toho, že na přímý prodej přechází i některé tradiční značky (zůstanou jen ty luxusní butiky kde dostaneš při konzultaci kávičku a dortík), … a časem snad příjde přímý prodej + možnost customizace (si klikneš lepší pláště atp…)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.antik  

        spousta lidí nedokáže ani rozlišit to, že jedna guma se stejným názvem se dělá v levné a v drahé verzi…

        Jinak bych řek že je to o tom, že pokud je blbá (křivá, špatný potisk atd…) tak je montér je prostě hodí do koše.

        Ale v principu to taky nechápu, pokud je to označení totožné a solidnějšího výrobce dražšího kola by to ani nemělo napadnout

        0 0
        • Idas  

          To ze to spoustu lidi nerozezna, to mas pravdu.

          Tady jeden priklad od Schwalbe

          Rocket Ron

          1. 57–622 (29 × 2.25) LiteSkin Addix Speed 520g 57,90Euro
          2. 57–622 (29 × 2.25) SnakeSkin, TL Easy, E-25 Addix Speed 610g 57,90 Euro
          3. 57–622 (29 × 2.25) Performance, TL Ready, E-25 Addix 715g 32,90 Euro
          0 0
      • tomxxx  

        Resilo se to tu ohledne schwalbe. Uz je to nejakej patek. Objevovaly se tu udajne druhorady gumy a kvalita se dala poznat i z vyrobniho cis­la.

        0 0
        • Vilém  

          Ktery pro jistotu nekteri prodejci smazali, aby neslo dohledat jaky vyrobce kol jim to prodal.

          0 0
        • Barak  

          To je přesně ono. Objevovaly se tu ÚDAJNĚ druhořadý gumy. Nebyla to nějaká blbá série? Nebo, bylo to opravdu od Schwalbe?

          0 0
          • JakeF  

            Nakonec se ukázalo, že to byla urban legend a stejný problémy měly i krabičkový verze… Prostě Schwalbe.

            0 0
            • tomxxx  

              Jop, zajimalo me, jestli o tom nekdo tady nevi, proto sem psal udajne. Tu kauzu sem nedosledoval, protoze se schwalbe jsem nikdy nemel dobrou zkusenost.

              0 0
            • AussigBiker  

              Na moji hmostnost jsou jakykoliv Schwalbe druhorady, respektive proste slupky, s Conti Protection defektim jenom vyjemcne (XK, MK).

              0 0
    • BikerM  

      Koupil jsem nedávno oem řazení Sram X0 gripshift. Zatím nevím jaky je rozdíl, poznám až na jaře, zatím to není na kole.. :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.