• chodec

    není to tak dlouho, co tu prošuměla kauza „plášťů bez krabiček“. Narozdíl od protagonisty oné kauzy netrpím paranoiou pokud jde o kvalitu zboží OEM vs. maloobchodně baleného. Jde mi čistě o praktickou stránku věci – fakt, že e-shopy zboží nemaj korektně popsané - což život to přiznejme si v některých ohledech komplikovat může.

    Kupovali jsem teď se známými nějaký spotřebák na kolo (kazety, žetězy, sponky, …) a ač veškeré objednané zboží skutečně včas a celé dorazilo, tak nastal problém s primitivním vybalením a rozdělením a předáním, když řetězy byly nasypány propletené společně do jednoho igelitového (mikrotenového) pytlíku a mezi nimi navolno naházené zlaté SRAM sponky, celé to nešťastně přelepené hnědou izolepou, která dávala možnost pytlík jedině roztrhat bez možnosti opětovného uzavření a uložení. XT kazety pro změnu distribuované v podobě náhrdelníku koleček navlečených na sysalovém provázku elegantně zamuchlaných do nějakého umolousaného potrhaného papíru.

    Opravdu mi nejde o kvalitu zboží samotného (zatím stále věřím, že mi řetěz 991 vydží stejně jako všechny doposud), ale o to, že občas člověk nekupuje zboží k okamžité montáži na vlastní kolo a pokud třeba jako v tomto případě potřebuji následně zboží nějak rozumněrozebrat a rozdat, tak kromě toho, že se to dělá blbě na mě pak koukají lidi jak na marťana, proč jim dávám řetěz v hrsti (pytlíku) namísto oblígátní sramovské krabičky.

    Zkrátka nemám ani nejmenšího proti prodeji OEM dílů, je to fajn kvůli ceně, ale nastanou situace, kdy bych si klidně raději krapet připlatil, ale potřebuji, aby zboží vypadalo jako, že jsem ho neukradl někomu z kola.

    Třeba CRC to umí – u OEM zboží prostě uvedou OEM packed a hotovo. Kupovat si zboží sám pro sebe a k přímé montáži, tak po něm sáhnu bez váhání. Ale zboží co někomu budu předávat nebo s ním nějak manipulovat bych volil retail verzi i za cenu vyšší ceny.

    protože vím, že tohle fórum shopy nějak ± monitorují, přimlouvám se v tomto ohledu za změnu tohoto nšvaru – okáží to dělat počítačové shopy, dokáže to dělat jeden z největších evropských shopů a další, takže kdo to začne korektně aplikovat, má ve mě vděčného zákazníka, který bude mít možnost vybrat si variantu balení dle zamýšleného účelu :-)

    1 0
    • roud  

      řešíš blbosti :O) i když je pravda že z eshopů mi řetězy vždy přišly v origo krabičce ber to jako daň za to o kolik je kupuješ levnějc asi ti to za to stojí jinak bys takhle nenakupoval…

      0 0
      • chodec  

        ale mě by fakt nevadilo, že to v téhle podobě přijde a jsem rád, že se na tom dá nějaká koruna uspořit, ale po poslední zkušenosti bych ocenil upozornění na tenhle způsob balení. Dokonce pokud bych s tím mohl počítat (vědět, že kupuji OME, tak bych ho i rád koupil, jen bych věděl, co mě čeká a přizpůsobil se). Tedy prodej OME rozhodně ano, jen tam hodit poznámku – každej shop tam píše litanie popisu zboží, tak snad dokáží připsat i 3 další písmenka – „OEM“

        Jen pro představu o tom, co mě pohlo k téhle suplice/návrhu – asi víš jak vypadá nový řetěz obalený hezky v takovém tom vosko-vazelíně. Teď si představ 6 takových řetězů naházených do jednoho pytle a cestou důkladně promotaných. K tomu v témže pytli naházených 12 půlek zlatých sponek – poště předáno možná s pokynem „protřepat a nemíchat“, který ale nerespektovali … zkus si tohle rozebrat v práci kam ti to dorazí v obleku a nezmatlat u toho sebe a okolí – logistiku předání jsem samozřejmě plánoval s vidinou odložení 3 krabiček na jednu hromádku a 3 na druhou :-)

        P.S. schválně nepíšu jméno shopu – nic nezazlívám konkrétně jim - zboží poslali včas a všechno a v tom, že nemají popsáno OEM nejsou sami, tak není důvod ho jakkoliv exponovat.

        1 0
        • Jenda  

          no ja tak nejak predpokladam ze se jedna o oem dily takze cokoli jinyho je pro me prijemnym prekvapenim:-) taky je fakt ze uz nakupuju v podstate vyhradne z jednoho shopu a tam uz tak nejak vim co cekat.

          btw i kravatak v praci snad sezene dva igelitovy pytliky ktery muze pouzit jako rukavice:-)

           
          0 0
          • chodec  

            to se ti snadnějc řekne než realizuje a pak ještě nějaké noviny, na kterých to rozmotávat …

            … tohle je nesmyslná úvaha … jasně že sjem si s tím nějak poradil – pochopitelně, ale víc by mi do budoucna pomohla prostá informace o tom, že to mám čekat dopředu. :-) Snad zas nechci tolik – když se jim s tím nechce přebalovat, stačí, když mi to řeknou :-)

            Třeba to, co píše Hnoj je řešení u kterého bych ani tu informaci nepotřeboval.

            0 0
    • M_ishak  

      Přesně jak říká kolega výše. Něco za něco, nebuďme zas rozežraní ;O)…

      0 0
    • Jenda  

      myslim ze kdyz prijdes do nejakyho kamenaku a reknes jim ze za tolik a tolik od nich koupis original krabicky ze ti je radi prodaji – neshanis treba na C9? rekneme 50 za kus – rad ti je prenecham:-)

      0 0
    • antuch  

      třeba Žitný taky posílá OEM věci, obzvlášť řetězy…na krám nám to taky chodí v zauzlovaným pytlíku. A nic s tím neuděláš.

      1 0
    • Barak  

      naprostý souhlas. Někdy kupuju věci na kolo i jako dárky a celkem by mě vytočilo, kdybych objednal např. pláště jako retail a dostal bych je pouze přelepené gumičkou jako OEM.

      0 0
    • Hnoj  

      No nechci tady prudit, nebo něco propagovat, ale uvedu příklad z vlastní praxe…

      Když přijde z VO OEM zboží, všechni ještě ten den nasáčkuju a ZAVAŘÍM samostatně do sáčků, které v případě, že to jsou přehazky, řazení, nebo jiné poškoditelné zboží ještě vystelu bublinovou fólií. Každý sáček je opatřen přesným popisem, co se skrývá uvnitř. Takže když pak někomu přijde zboží, tak ho nemusí lovit z tuny pomačkaných a zamaštěných papírů a může ho bezpečně předat svým spolu-nakupujícím, aniž by si u toho připadal jako pracovník kovošrotu…

      1 0
      • Marccoo  

        to jsi jeden z mála,pořádný obchodník a né nějaký vykuk :)

        0 0
    • Martyss  

      Pokud jsi kupoval za plnou MOC, tak bych se hádal. V případě, že je to za cenu, kdy jsou eshopy níž než MOC, tak je to prostě daň za nižší cenu.

      0 0
      • chodec  

        ale o tohle vůbec nejde – já se ani nechci hádat, já bych jen v budoucnu z čistě praktických důvodů rád dozvěděl, zda kupuji retail variantu v maloobchodním balení, nebo OEM zboží expedované v nějaké provizorním balení.

        Cena s tímhle nemá nic společného – píšu už po 5 že NEPOTŘEBUJI tu retail verzi za každou cenu a rozhodně nečekám, že ji dostanu za cenu OEM balení.

        Naopak si rád vezmu za nižší cenu OEM balení, když příležitost nevyžaduje elegantní balení -  jen bych se by bylo hezké vědět při objednávce, v jaké podobě to dorazí.

        Proto jsem se přimlouval za zavedení popisků u shopů dle příkladu třeba onoho CRC. Opravdu je jedno slovo v popisu tak nečekaný nápad?

        Teď mě napadl příklad z minula – před časem jsem dával kamarádovi darem hydry brzdy, které si přál - naštěstí tehdy přišly v opravdu krásném origo balení, co fungovalo pomalu jak vitrínka, kterou byla radost zabalit a jistě ještě větší radost obdarovaného vybalovat to a kochat se. Kdyby přišly naházené v igelitu, tak by sice brzdily stejně, ale pro daný účel by nebyly moc vhodné – snad alespoň někteří budou souhlasit, že jako dárek je vhodnější něco, co nevypadá, jako bych to právě sundal z kola či šlohnul z linky fabriky. Mít na výběr, tak si pro takový účel rád připlatím nemalou za origo verzi – jen to vědět.

        1 0
    • Neil100  

      Fakt je ten, že eshopy už tak berou v potas to, že jsou levnější a přijde jim a i mně jako jediná a podstatná věc, pro většinu lidí to tak opravdu je…Pak je pár jako třeba chodec a pár dalších, kteří by ocenili postup např. Richarda apod, samo je s tim více práce, ale opravdu to působí trošku jinak, zkrátka není OEM jako OEM…

      1 0
    • jonti  

      Ohladom tych krabiciek je to tazko odhadnutelne preco chybaju. Napriklad na kupkolo som mal velku objednavku, okrem ineho plaste gp4000. Jeden bol v krabicke alebo ako to nazvat a druhy bol volne, lebo by sa do krabice nevosiel. Podobne mi od nich chodia retaze, vacsinou bez krabicky, niekedy aj s. Prehadzovacka XTR shadow bola s krabickou, aj ked som to za cenu 1999Kc necakal.A vidlica mi prisla bez krabicky, lebo som sucasne kupovat trenazer a ten mal v krabici miesta dost.

      Takze podla mna ak ti ide o krabicku je najlepsie im napisat alebo zavolat, aby ti neprisla len kvoli specifickemu sposobu balenia.

      0 0
      • chodec  

        místo zavolání raději rovnou půjdu tam, kde to píšou (některé světlné a málo četné výjimky to už umí) :-) tohle byla z mé strany suplika za rozšíření téhle praxe (znalci cimrmana vědí, že je to jen taková ostrá posba :-) Víc to není potřeba řešit, pokud tu není poptávka po téhle informaci a jsem sám, tak se nic nezmění. Jsem zase realista.

        0 0
    • drtyc  

      elaborat zkracen:

      na eshopech piste OEM pokud to ma prijit v pytliku nebo papiru jinem nez pultove baleni pro radoveho zakaznika.

        

      fakt sem jediny, kdo ten text pochopil? nebo ste to akorat necetli? ;-)

      0 0
      • roud  

        přijde nám že řešíš kraviny…

        0 0
      • chodec  

        díky náčelníku, že ses mě zastal

        … ano rozkecal jsem se zbytečně … za to se omlouvám … ale také mám pocit, že velká část reagujících  se zastává toho, že se OEM prodává (což ale nikomu nevadí) a neřeší téma – info o balení již při objednání

        0 0
        • drtyc  

          tak ony ty informace neco (docela dost) stoji… ale to nepocitam napsat do nazvu tri pismenka (OEM) to je skoro zadarmo.

          priklad czc.cz – rozklikavaci specifikace vyrobce. samo se to nenaplni. stejne tak kdyz se tam udela chyba nekdo se ozve nebo zepta, tak se to samo neopravi a neodpovi.

          cena toho shopu no skoda rikat. a kdyz se materska firma vlastnici tu, co napsala ten shop odporoucela do konkurzu, tak majiteli vyslo nejvyhodneji tu dcerinou firmu defacto „koupit“, aby mel servis a upravy. navic kdyz mas prilis dobry info, tak si vsimnou vyhledavace a lidi te casteji linkuji a pak si vsimnou typicky v predvanocnim obdobi i lidi co budou kupovat jinde. proste pokud chces byt v necem lepsi nez ostatni, tak to vzdycky neco stoji.

          0 0
      • goofy  

        Taky jsem to tak pochopil, a nechapu ostatni co tu resi.. A s chodcem souhlasim :-)

        1 0
    • MaPa  

      Souhlas. Pokud nemám jako Richard ustálenou formu balení tak by se ten titulek mohl objevit. Aspoň bych věděl o co jde – z různých důvodů.

      Pokud není místo v krabici, není pro leckeré e-shopy napsat mail nebo SMS, „máme málo místa, trváte na krabičkách?“. Nepřijde mi to taková komplikace, shopy které na to nemají chuť náladu nebo co já vím připravený systém ať to nedělají ale je možné že přijdou o zákazníky typu chodec. Nic víc, nic míň.

      Typicky pro ty dárky je to vhodné, e-shop by na tohle mohl utáhnout pár lidí, dostat něco v krabičce začíná být problém i v kameňáku :-).

      1 0
      • Hnoj  

        Tak kameňáky bohužel reagují na odliv zákazníků tím, že taky nakupují OEM díly, kterých jsou všude mraky…

        0 0
    • DaSnail  

      súhlas

      0 0
    • MirkoCarver  

      Hlavně by to znamenalo, mít dvakrát tolik zboží na skladě. A už vidím ty reakce, jak to že mají jen dražší řetěz v krabičce a né OEM, nebo na opak.

      0 0
      • Barak  

        Ale to přece není pravda. Na skladě můžou mít stejné množství zboží jako nyní, jen prostě u těch položek mít označení OEM nebo retail. Nikdo přece nechce, aby měl každý shop od každého zboží obě varianty.

        1 0
    • Lister  

      Ne vždy nízká cena rovná se OEM zboží. Mě teď překvapilo když jsem dělal poslední objednávku v blíže nespecifikovaném hnojově eshopu :-), že vše až na brzdy, kde bylo už předem jasné že jde o montážní sadu, přišlo v originálních krabicích, Sram dokonce přímo od žitného a ne žádný šedý dovoz. Sice je to vlastně jedno, ale člověka to prostě potěší. Třeba jsem poprvé viděl jak vypadají originálně zabalené kliky – krabice jako kráva. A cena byla standartní eshopová, takže ono to jde i bez OEM.

      1 0
      • destr  

        Ti to dal do krabice, v které přišli jeho kliky z DE ;-)

        0 0
        • Lister  

          Myslím, že ne Time :-)

          Jinak s chodcem souhlasím, nic proti OEM, ale chtělo by to aspoň nějakou kulturu, aby člověk nelovit díly po celé krabici a aby hned věděl co vytáhl, když tam má třeba 5 různých řetezů. Ten kousek igelitu a fixka myslím nikoho nezabije.

          0 0
      • roud  

        Neviděl bych to tak jednoduše například když sem nakupoval kliky na jednom nespecifikovaném obchodě ;O] (vyjímečně nemyslim hnoje) bral sem tehdy dvoje XT a LX. A XT přišly v origo krabicy a LX jen v igelitu…

        0 0
      • Hnoj  

        Tak zas ono se ne vždy povede koupit díly v krabici, zrovna u Shimama to bývá skoro nemožné…

        0 0
    • yoggi  

      podla mna je to jedno, aj ja objednavam s netu a tiez mi prisla v sacku teraz uchytena paskou v krabici aby nelietala, mne to nevadi ja na krabicku a navod kaslem. nabuduce si zaplat dvojnasobnu cenu a budes mat aj krabicku :)

      0 0
    • Vrci  

      Bylo by fajn to vědět. Mě by to neovlivnilo, protože na „sklad“ nebo pro jiné neobjednávám, ale Tvým důvodům rozumím.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Hnoj  

      Hmm  tohle téma je zajímavé sledovat, asi Adminovi zadám, aby začal programovat mimo funkce skladem-neskladem i funkci OEM balení, retail balení :-)))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • zdenek  

        To není nic nového. Třeba v e-shopech s PC komponenty se to tak uvádí.

        0 0
    • jIrI___  

      Neřešit a být rád za nízké e-shopové ceny.

      0 0
    • halcyon  

      Mě přijde termín OEM zavádějící. OEM bych chápal jako díl určený k montáži kola a ne ke koncovému prodeji, ale jestli se nepletu, klidně mě opravte jestli jo, tak se spousta dílů běžně prodává tzv. bulk, tedy na volno bez krabiček a ke koncovému prodeji určené jsou. Aspoň já jsem i v kameňácích kupoval smyky, kazety, řetězy a fůru dalších věcí bez origo krabiček.

      Co se týká CRC tak tam často o OEM není ani slovo, třeba teď mi přišly sedla Fizik, které jsem u nás 2× kupoval v luxusní krabičce, jen v pytlíku. Dokonce jsem tam kupoval rám, který byl evidentně z odstrojeného kola a v popisu ani slovo. Na druhou stranu mají vše pečlivě zabaleno ve svých (neorigo) krabicích resp. sáčcích s nálepkama s popisem zboží. Takže za sebe říkám, když je cena hodně dobrá neřeším.

      Možná u věcí, které se běžně v origo krabicích prodávají a obchodník je dodává jinak, mohla být zmínka.

      0 0
      • Hnoj  

        No, myslím, že nejedná o BULK balení, protože u BULK balení míváš třeba návod k použití a instalační CD (v případě hardware). Tady nemáš nic, jen občas sopl, jak to ve skladu někdo posmrkal :-)

        1 0
        • kafac  

          OEM – urceno pro vyrobce

          BULK – urceno pro pultovy prodej bez prislusenstvi (vetsinou v sacku, nebo levne krabici)

          Retail – urceno pro pultovy prodej s prislusenstvim (krabice, ovladace, atd…)

          0 0
          • Lister  

            to je vcelku jdeno, většina toho ce se tady prodává je podle mě opravdový OEM

            0 0
    • Alibaba  

      Já tedy nejsem právník, ale pokud nejsou OEM produkty určeny koncovému zákazníku, tak nepodřezával by si prodejce větev pod zadkem otevřeným přiznáním „nelegální“ činnosti ? 

      Jinak já to vnímám, tak, že pokud je v shopu cena oproti standardu opravdu nízká, automaticky počítám s „neluxusním“ balením a pak jsem kolikrát krásně dojat ;-) U mě supluje navrhované popisky, jednoduše uvedená cena !

      1 0
      • Alibaba  

        Kurňa to je čeština :-O !

        0 0
      • Barak  

        To přece žádným zákonem není ošetřeno, maximálně ti prodejci porušují nějaké obchodní podmínky a zvyklosti, ale výrobcům to zřejmě moc nevadí, takže kde není žalobce není ani soudce.

        1 0
        • Alibaba  

          Já nemyslím, že by se dopouštěl trestné činnosti, ale spíš porušoval nějakou obchodní etiku/pravidla a výrobce by mu mohl šlapat na paty, že kazí dobré jméno značky…ale to jsou jen takový jako úvahy…

          0 0
        • kafac  

          Nevim jak u kol, ale v IT je to vetsinou tak, ze pokud si koncovej zakaznik koupi OEM, tak nema narok na technickou podporu.....

          0 0
          • zdenek  

            resp. má, ale od prodejce a ne od výrobce.

            0 0
            • kafac  

              Ani od prodejce, pokud to koupis jako OEM – tak se predpoklada ze jsi vyrobce, takze koncovy zakaznik bude s podporou chodit za tebou, pokud jsi koncovy zakaznik ty, tak mas proste smulu… jsi vyrobce, tak se starej ;)

              0 0
      • chodec  

        neporušují celkem nic moc.

        Leda by se někde smluvně zavázali tohle nedělat – pak by porušovali jen obligační – nikoliv zákonnou povinnost s možností nějaké náhrady škody, která ale vlastně nevznikla – takže nic zásadního. Ale o takovém závazku jsem neslyšel – je to stejně jen hypotetická situace.

        Jediné, co by přicházelo v úvahu by byly nějaké klamavé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele, to pokud by nějak vyvolávali dojem, že to je retail a on nebyl, nebo by zamlčovali OEM, pokud z nějakého důvodu všichni čekají výhradně retail a zároveň to byla pro zboží „podstatná“ vlastnost (což asi není). Ale to by si s nima vyřizovala ČOIka, nikoliv výrobce. Ještě by mohli s OEM balením porušovat zákon o ochraně spotřebitele, pokud zboží není opatřeno informacemi pro uživatele (návodem) v českém jazyce (ale to jen pokud je to s ohledem na povahu zboží potřeba) – zase problém ČOIky ne výrobce a zase spíše hypotetický.

        Ale jinak platí, že jakmile něco výrobce pustí na trh, už to moc usměrňovat nemůže. Maximálně může postihnout toho prvního, komu to prodal k montáži a on to poslal dál – to za předpokladu, že si to sjednali ve smlouvě – ale budou mu dost blbě dokazovat, že ten OEM řetěz, co skončil v ČR v e-shopu, je zrovínka puštěnej na trh od něj. Prekérka.

          
        1 0
        • Hnoj  

          Ale zrovna u řetězů to nejde, protože nemají výrobní čísla. Ale nedávno se třeba řešilo, že jeden nejmenovaný eshop prodával vidle Rock Shox, které měly vybroušené výrobní číslo, což se mi nezdá moc dobré.

          Ale problém je IMHO i na straně zákazníků. Každej se snaží koupit za co nejmíň a pak to dopadne tak, že dostane zabroušenou vidli, kterou v případě problému nikdy nevyreklamuje… Je tedy to tedy na kupujících, zda se jim vyplatí za každou cenu šetřit, kde se jen dá…

          1 0
          • chodec  

            no to co píšeš už je hodně velkej extrém, tohle už by ČOIka mohla řešit – nenapadá mě totiž jinej rozumnej důvod vybroušení vidle než znemožnění její identifikace – buď čórka = účastenství na trestném činu a flastr, nebo snaha nějak odrbat zákazníka = práce pro ČOI.

            Nicméně na řetězech a přehazce také číslo není a vyreklamovat nějak jít teoreticky musí, na botách také nemám výrobní číslo a reklamují se. Takže kromě toho, že je to už velmi okatá a úmyslná prasárna si IMHO takový prodejce zas tak moc nepomůže.

            0 0
    • sonixcz  

      Pře týdnem jsem si objednal z netu Elixiry a přišli jen v sáčku… Docela mě to překvapilo, ale abych se přiznal, tak si nejsu jistý jistli to na webu náhodou nebylo poznačeno…

      Souhlasím s tím, že by bylo vhodné uvádět o jaké jde balení… v mém případě je to fuk, ale pokud by to měl být dárek, tak jinak vypadá např. šaltr X.0 v sáčká a v origo krabičce…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.