Ahoj,
jaké máte zkušenosti s Og-Evkin komponenty? Je to čína, ale je to obecně hodnocené pozitivně. Zvažuji řidítka a řeším které.
https://www.aliexpress.com/…6229765.html?…
nebo
Ahoj,
jaké máte zkušenosti s Og-Evkin komponenty? Je to čína, ale je to obecně hodnocené pozitivně. Zvažuji řidítka a řeším které.
https://www.aliexpress.com/…6229765.html?…
nebo
Mám sedlovku Og-Evkin SP-012. Upnutí lyžin není moc spolehlivé, takže nabastlen delší šroub a je to lepší. 2 šrouby proti sobě jsou lepší.
Řidítka mám Lexon Aeromax a jsou OK i po pár lehčích pádech.
Oboje mám cca 1,5 roku.
Ty první řidítka mám, pozor mají brutálně malý REACH a DROP. Ty druhý jsem měl také, ale nevyhovovaly mě, kvůli velkému dosahu. Mám i sedlovku, představec. Neboj se toho, je to solidní Čína.
Zvažuji od OG-Evkin tenhle karbonový rám na silničku. Co na něj říkáte, je něco, na co bych si měl dát u něj pozor?
Nikdo, nic?
Je to těžké, když nevíme co od toho očekáváš a co na tom budeš jezdit. Toto je aero rám na klasické ráfkové brzdy s rychloupínákama. Možná ti tento koncept vyhovuje, ale mě by to třeba neuspokojilo – novou silničku chci na kotoučích, s pevnýma osa a chci tam mít prostor alespoň na 30mm plášť. Je pro mě prioritou komfort a aerodynamiku až tak neřeším. Ale jak píšu, asi aerodynamiku řešíš tak jsi si takto vybral… Ale toto nevíme, takže věštím z koule.
Jinak já osobně nemám s komponenty z Ali problém. Kupuji tam věci, které mám třeba problém sehnat u nás. Konkrétně mám doma připravené vidlice a řidítka pro integrovanou kabeláž. Ali jsem volil z toho důvodu, že žádnou vidlici v těchto parametrech jsem nebyl schopen u nás sehnat (tapered, prostupnost 700×40, pevná osa 12mm, vnitřní vedení k brzdě s vyústěním přes sloupek vidlice). Rád bych si koupil vidli od Columbusu nebo podobné značky, ale tyto specifikace nemají vůbec v nabídce. S úspěchem používám třeba i skládací karbonové trekové hůlky, tarp a podobně. Jsou věci, co bych si tam asi nekoupil (karimatka, spacák, stan..), ale se spoustou věcí nemám problém. Jak jsem psal výše, na Ali se dají sehnat věci, které se u nás sehnat nedají nebo obtížně a tak toho využívám. Nehledím tam na cenu a nehledám to nejlevnější co tam mají.
Oni ti lepší „značkový“ číňani už jsou schopni díky technologicky špičkovým výrobním procesům (už si nakoupili hodně dobré stroje a technologie) udržovat hodně slušnou kvalitu a případné „zmetky“ už jakž takž filtrovat lepší výstupní kontrolou.
Viz nedávné video od Hambiniho – čínskej rám od ICANu ve špičkové kvalitě všech částí, naprosto žádné připomínky (a to Hambini si servítky nikdy nebere). Na rozdíl od rámů od evropských a amerických „značkovek“, kde to někde dopadá hodně bídně (vůči třeba trojnásobné ceně).
Nekopu za Čínu, může mi být stokrát nepříjemný jejich politický či pracovní systém, ale pokud chci dnes kvalitní karbonový rám, za rozumnou cenu, budou ti lepší číňani určitě ve výběru. Jak vůči ceně, tak vůči kvalitě. Protože obdobnou kvalitu nabídnou „značkový“ výrobci až v cenách opravdu mnohonásobných.
Mám to stejně jako ty a jsem přesvědčený, že na Ali lze koupit kvalitativně velmi dobré zboží a samozřejmě taky úplný s.ačky.
Koncem léta jsem na vyjížďce při sjezdu trailu ztratil zadní blikačku. Parádní, značkovou za litr. Mrknul jsem na Ali a koupil jsem tu samou pouze bez loga výrobce za 90Kč. Ještě na podzim vyzkoušena a maká úplně stejně jako ta původní.
Sadu magnetků a lanka na protahování kabelů/bowdenů/lanek rámem jsem na Ali koupil za nějakých 50Kč. V ČR za 700Kč. Celou sadu Premium na odvzdušňování všech možných značek brzd, včetně různých koncovek, matic, hadiček. Cena na Ali, tuším, 250Kč. U nás 1500Kč. Ta samá!
Na kolech máme karbonové komponenty z Ali – řídítka, sedlovky, představce. Podle recenzí jsem vzal to lepší. Nebylo to nejlevnější dostupné na Ali, ale i tak byly ty ceny fajn. A že se někdo ofrňuje nad komponenty z Ali? Nechává mě to klidným, jsou na mém (našich) kolech. Za chvíli se tady budou prodávat čínská auta narvaný výbavou za půlku ceny, co stojí evropské značky a bude sranda, až v takovém autě bude nadšeně jezdit kritik nákupů na Ali.
Dej prosím značky čínského karbonu, který podle tebe a čtení recenzí stojí za pořízení, dík.
Já používám karbon od BXT.
Silniční celokarbon vidlice 5 let
Sedlovka 5 let plus karbon objímka
Sedlovka 3 roky
2 karbon kosíky 5 let
A všechno do teď drží
Ještě přidám poznámky:
Vidlice: Neřezaná váha 370g, stěna krku silná a pravidelná. Vidlice celkově i v detailech moc pěkně udělaná. Ježek od Force do toho krásně sedl a za 5 let sem ho ani jednou nedotahoval. Vidlice je na kole Cube v profilu.
Sedlovky: Originální šrouby jsou trochu bláto a snadno reznou. Vyměnil sem je za titanové a dal pod ne i podložku a je to Ok. Stěna silná, pravidelná, celkově bez větších nedokonalostí. Váhově s origo šrouby má 27.2/350 cca 210g. V žádném ze dvou rámu mi při momentu 5NM nikdy nezajela.
Košíky. Lahve 650ml z Decathlonu drží krásně. Nevypadávají, nechrastí. Váha myslím 30g jeden.
Protože mám novou Ultegru sadu na ráfkové brzdy a karbonová zapletená kola na ráfkové brzdy, tak bych to chtěl využít. 28mm max. mi stačí, je-li horší terén beru MTB HT.
Kdybych kupoval úplně novou silničku se vším všudy, tak bych jinak o verzi na diskové brzdy určitě uvažoval. Teď ale do toho nechci vrážet moc.
Aero rám jsem zvažoval proto, že občas „rekreačně“ zkusím nějaký triatlon.
Mám sedlovku a bez problémů. Nešla z Číny ale z velkoskladu z Německa, za týden byla doma a bez cla…cena kolem 1500,–
Včera jsem nahodil Og-Evkin monoque řidítka HB-1300. Zpracování víceméně OK, na jedné straně je vidět, že síla trubky není úplně rovnoměrná, ale budiž. Před montáží doporučuji začistit díry pro vnitřní vedení, nějaké otřepy či zbytky docela odírají bowdeny a hadice.
Co mě ale dost překvapilo je malá tuhost, když se řidítkama „zakývu“ – radši jsem naznačil na obrázku :). Řidítka utažená momenťákem na 5Nm. pod řidítky je 10mm, žádný komín. Jen pod nimi tedy nemám aero podložky, ale normální. Tak bych se rád zeptal někoho zkušenějšího, jestli je to vlastnost, nebo chyba. Při pořádné jízdě jsem to zatím nevyzkoušel, jen kolem komína.
Tuhost porovnávám s původními hliníkovými, podobné integrované nikdo v okolí nemá, tak nevím.
Před pár dny mi dorazil přesně stejný typ. Jenže chtěl jsem aby mělo díru pro kabeláž i u vidlice a nevšiml jsem si, že pod totožným označením prodávají dvě verze, jedna ji nemá (tu posílají z EU skladu ve Španělsku a tu jsem koupil) a druhá má (tu posílají z Číny).
Tak teď nevím, co s tím, asi ji zkoušet ani nebudu a jako novou prodám a koupím tu s dírou z Číny.
Mám rozměr 400/90mm a na první pohled mi přišlo celkem pevné. Co máš za rozměry?
420/100 a mam to i s tou dirou na kabely, kterou ale nepotrebuju :) Kazdopadne znova absolvuju tu prcarnu s kabelama az si budu jistej vysledkem a nebo pri navratu k hline :)
Tak jsem ty HB-1300 nechal nahodit na kolo a zatím celkem spokojenost. Žádný problém v tuhosti nepozoruji, předtím jsem měl Ritchey Comp. Najeto zatím něco přes 100km. Nemám tu verzi s dírou u hlavové trubky a mám je menší 400/90mm. Možná to hraje nějakou nepatrnou roli.
Tak to je zajímavé. Šířka asi bude hrát roli minimální. Já musím říct, že jsem si na tu měkkotu ještě pořádně nezvykl. Registruju to i na válcích, je to prostě jak kdyby to spojení ridítka-vidlice bylo jak ze žvejky. Popravdě kdyby mě neštvalo znova rozebírání hadic, tak už bych tam vrátil zpět ty hliníkový.
Mám několik značkových karbon řidítek a i jedny komba a všechny docela dost pracují (několik cm dole v oblouku). Jedny jsem dokonce ráměrně kupoval kvůli menší tuhosti = vetšímu pohodlí = tlumení vibrací a rázů. Pokud je ten karbon dobře udělaný, není se čeho bát, naopak je to pro běžné smrtelníky a závodníky kromě sprinterů výhoda.
Trochu jsem s tím větším pracováním počítal, ale trochu mě překvapil v tom „jakoby“ představci. Pocitově jsou samotné oblouky pevné podobně jako hliníkové, tam nepozoruju nic, co by mi vadilo.
Ta flexe, co mě štve (v integrovaném představci) je nejvíc patrná při zatáčení: Kolo se pocitově daleko víc vlní a zatáčka je nejistá a to i když držím řidítka nahoře za páky.
Ale to, cos psal – několik cm dole v oblouku – tomu asi odpovídá, ale mám z toho pocit, že se to děje v nesprávným místě :)
Rovněž mám jejich sedlovku s mírným ofsetem a je úplně v pohodě. Mohla by trochu lépe pružit na karbon, ale jinak bez problémů. Utažení na moment a nikde nic nepovoluje už přes dva měsíce. Zpracování bych řekl bez výhrad. Z evropského skladu přišla ta 10dni.
Pekny gravel mas.