Mám perfektně seřízenou přehazku u alleze – claris. Dělal to jeden velmi respektovaný pražský servisák. (nechci ho jmenovat, ať tu není nějaká hádka, jak je dobrej nebo není). Nicméně na pátém kolečku odshora je třeba použít trim, protože tam už řetěz drhne o přesmykač. Takže použiju trim, a uf, drhne to zase pro změnu na druhý straně. Jdu teda za servismanem, děkuju za perfektně seřízenou přehazku a ptám se ho na problém s drhnutím. Prý převodník na úrovni claris, mám sice FSA, ale podobná úroveň, je příliš flexibilní v zátěži. Ukazuje mi, že bez zátěže nic nedrhne, ale když budu šlapat, tak je to klidně možný a prej víceméně se s tím mám smířit, což se mi nechtělo věřit. Tak navrhuju, jestli by to trimování šlo posunout až na šestý kolečko, kam už se skoro nikdy stejně nedostanu, takže tam bych to přežil. Servisman to maličko seřídil a řekl ať zkusím co to udělá a kdyžtak se stavím. No v úterý byl tak strašný vítr, že bylo špatně slyšet, ale mám pocit, že na pátým už to nedrhne a když trimuju na šestým, tak jestli to tam trochu škrtá, tak to není tragédie, protože jak říkám, nepoužívám ten převod skoro nikdy. Nicméně bylo mi řečeno, že převodníky lepší konstrukce jsou pevnější a snad od sory už to je rozdíl, kde pevnost je vyšší a tím se to nebude kroutit, aby to řetěz házelo do stran a způsobovalo škrtání. Takže se chci zeptat, jestli máte někdo zkušenost se škrtáním řetězu o přesmyk u horších – měkčích převodníků. Uvažuju že koupím ten převodník, lépe řečeno kliky tiagra a budu mít snad pokoj. JO, měl jsem psát kliky, tam jde o tu konstrukci, na převodníku samotném to asi nezáleží.