• chronner

    Ahoj, jak casto se vam stava ze vas ohrozi auto pri predjizdeni? Já to mám kazdy den nekdy to je na centimetry. Používám blikačky i pres den. Několikrát se mi stalo ze i kdyz jsem jel v pravo tak protijedpuci ridic zacal predjizdet a mezi nami a protijedoucim autem bylo tak 25cm.

    0 0
    • novas752  

      Na to se mi osvědčilo nejezdit nalepenen na krajnici ale pěkně uprostřed stopy vyjeté pravou stranou dvoustopých vozidel.

      0 0
      • chronner  

        Ja se pro frekventovaných cestách snažím jezdit co nejméně, ale zas na silničce po rozbitý cestě strací význam.

        0 0
      • AussigBiker  

        Tak tak, kdyz clovek jede radne u krajnice, tak auta predjizdej na knap. Kdyz jedu tak v jedny cvrtine az tretine pruhu, tak objizdej jak maj. Akorat obcas nekdo troubi, protoze nemuze 20 sekund pockat, kdyz naproti jede auto. Kdyby jel u kraje, tak me oprasi.

        0 0
    • Mikikuba  

      Už se to tu řešilo asi milionkrát…

      0 0
    • mira13  

      Kudy jezdíš, že se ti to tam stává každý den? Taky jsem to zažil, ale spíš vyjímečně, jednou za několik tisíc km. Na tvým místě bych asi hlavně zvážil, jestli se nedá jezdit po silnicích, kde to je bezpečnější. Na zvlněných dvojkách a trojkách se tohle nestane nikdy ;-)

      0 0
      • milan.v  

        To kecáš…

        0 0
      • BabbaJagga  

        Na zvlněných dvojkách a trojkách se mi to od začátku roku stalo několikrát, v řádu nižších desítek, a to jsem letos nedal kvůli zdraví ještě ani tu tisícovku. Co jsem tak vysledoval, převážně starsi ročníky nebo ženský.

        0 0
        • milan.v  

          Plus mistři světa a „vychovatelé“…

          0 0
        • mira13  

          Reagoval jsem na to nebezpečný předjíždění protijedoucích, to jsem zažil fakt jen párkrát.

          Pokud jde o nebezpečný předjíždění mě samotnýho, tak to samozřejmě často. I na těch silnicích s malým provozem, mají úplně volno a stejně nemůžou uhnout pořádně do protisměru. Ženský a starší ročníky sedí :) No a když vyjedu na širší silnici s větším provozem, tak je to otázka chvilky.

          0 0
          • BabbaJagga  

            To je fakt, prasácký protismerny předjíždění taky zažiju jen jednou za dlouhou dobu. U předjíždění ve stejným směru to je často natesno, ale občas se vyskytne jedinec, co absolutně nemá odhad pro mou rychlost a cpe se zpátky už na úrovni mého předního kola. Přitom fakt na kole nevypadám jak stará tetka s hráběma, co jede krokem na druhy konec vsi.

            0 0
      • Cavendish  

        Jezdím v podstatě jenom po 2 a 3 třídách. Ob den je nějaký dement najde…

        0 0
        • milan.v  

          Přesně… :o/

          Rekord mám čtrnáct dnů zpátky při více než 200km jízdě 5–6 případů opravdu o hubu, z toho mě málem sejmul kluk cca 25 let při nedání přednosti v jízdě z vedlejší pod pivovarem v Horních Počernicích, dalších asi jednou tolik případů, které nebyly úplně OK…

          0 0
          • Cavendish  

            Tak já dneska ráno. Sjíždím od letiště do Jihlavy. Na zastávce stojí bus a bliká doleva. Ok, bude vyjíždět ze zastávky, dávám přednost. Brzdím, brzdím, autobus se nehýbe a pořád bliká. Pořád brzdím a najednou zhasne blinkr a autobus pořád stojí. Ok, seru na něj a jedu. Jak ho předjedu tak do něj dostanu trubku, otočím se a řidič si klepe na čelo. Přední dveře otevřené… WTF?

            Na cyklostezce o 3km dále 3 bábičky, pejsánci na volno. Samozřejmě se motají doprava, doleva. Absolutně žádná kontrola a o kus dál sedí uprostřed stezky borec a cvičí.....

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • plzakj  

      Nejezdim po silnicich prvni tridy ale stane se mi to skoro kazdou vyjizdku na silnici v okoli Plzne taky. Snazim se jezdit spis v terenu a sterkovky. Nejhorsi je patek odpoledne a sobota dopoledne.

      0 0
      • chronner  

        To ja musim kdyz jezdim do prace po 1. Parkar se mi stalo ze i kamion schvalne najel az na krajnici predemnou a rozviril prach. Jinak se snazim trenovat na 2. ci 3.

        0 0
        • zdenal8  

          Jj, to mi taky tuhle udělal s kontejnerem s minibarem. Měl to těsně, že se to s ním neutrhlo debil jeden. Přitom nemusel zpomalovat, nic nejelo, místa na předjetí měl hafo.

          0 0
      • yetti  

        Už jezdíme kolem Plzně na silnici jenom o víkendech, kdy se to díky menšímu provozu na okreskách v pohodě dá, ale samozřejmě k nějakému nebezpečnému předjetí dojde skoro každou vyjížďku. V týdnu po práci už chodíme jenom na MTB

        0 0
    • JendaH  

      Málokdy, řekněme jednou za stovky kilometrů. Buď jezdíš blbě, nebo máš o dost citlivější práh na to, co považuješ za nebezpečné předjíždění.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Zažívám všelijaký prasárny od řidičů, předjíždění na zrcátko, předjíždění aut v protisměru i když mě vidí, nedání přednosti, ostřikovače i u ridičů „profesionálů“ viz autobusák který mě ostříkal, počkal až ho dojedu na zastávce a ostříkal mě znovu, bezdůvodné troubení.

      Než by někdo pár sekund počkal až tě bude moci bezpečně předject, radši tě málem zabije, často se necítím bezpečně a už několikrát jsem uvažoval že pořídim gravel a budu se věnovat více lesním a polním cestám.

      Snažím se tomu předcházet tím že nejezdím po frekventovaných silnicích a ve špatné časy, ve všední den dopoledne nebo naopak k večeru na některých okreskách nepotkám ani auto.

      Naše země není silniční cyklistice nakloněna, ani stavem silnic ani chováním řidičů a jen tak se to nezmění.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • milan.v  

        Hezky popsáno, doplním, že to je dané stavem společnosti, trochu víc se nám to tu zmrvilo…

        0 0
        • BabbaJagga  

          Možná má vliv i to, ze spoustě motoristů zatím nedoteklo, ze v případě zranění nebo nedej Bůh usmrcení jiné osoby už dneska soudy začínají pomalu přiznávat vyšší odškodnění než v minulosti (alespoň tedy můj pocit) a ze by se jim to nepootočení volantem a pseudovýchova druhých mohlo pěkné prodrazit.

          0 0
          • 01carbon  

            ale houby – mladej se loni odrazel v kotrmelcich od tuplaků domíchavace, který mu kabinou strejchnul ruku a riditka – lehce bezvedomi, sanita, cajti, po 1/2roce papir ze nelze urcit vinika – neni svedek a odvolat se proti rozhodnuti neni mozne. ENDE. V podstate se nic nestalo 3 tydny berle, komplet dres, poskrabané kolo, garmin… kdyz jsem to s ORGANEM rozebiral tak by pry byl stejny zaver i kdyby tam musela cerna sanita.

            0 0
          • Kacko  

            Vliv na to má hlavně to jak se chová naše vedení. Když nahoře budou zmrdi a bude jim to procházet, tak se dost lidí inspiruje. Něco jako morální autorita tu chybí.

            0 0
            • šimlos  

              Já nevím, spíš mi to přijde jako pozůstatek osmdesátých a devadesátých let, kdy auto byla modla a kult, symbol úspěchu a to vypěstovalo v řidičích pocit nadřazenosti a vyjímečnosti. Řidiči se většinou chovaj jako čůráci v bývalých socdem státech a kolikrát ještě hůř než tady, třeba Srbsko, Polsko, Rusko, Bulharsko.

              1 0
            • snas89  

              +1

              0 0
      • kubad  

        máš samozřejmě pravdu, ale ono ani chování cyklistů není vzorové :(

        0 0
        • mikub  

          To máš sice pravdu, ale i nevzorný cyklista spíš způsobuje řidiči jenom trochu nepohodlí, než aby ho ohrožoval na zdraví/životě.

          0 0
      • šimlos  

        Jo, vystihnuls to přesně. Myšlenky na zavržení silnice kvůli chování řidičů mívám taky, hlavně letos mi to tady přijde obzvlášť šílený.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jIrI___  

      Nějaké lehké oprasení se mi stává v průměru jednou za 1000 km. Snažím se jezdit co nejvíce u kraje (ideálně za krajnicí) a nijak neomezovat řidiče v jejich plynulém průjezdu. A samozřejmě se vyloženě vyhýbám silnicím s hustším provozem.

      0 0
    • šimlos  

      Předjíždění protijedoucích aut na užších silnicích, to mě přijde nejhorší. Pro lidi, co jezdí v okolí Prahy, taková Dolnoměcholupská od křižovatky s Kutnohorskou do Dubče, to je chuťovka, co tam položili nový asfalt před pár lety, tak to tam každý pálí co to jde. Naposledy jsem chtěl prodat silničku po takovém manévru protijedoucího kokota v golfu před třema nedělema.

      0 0
    • Kacko  

      Každých cca 50km něco. A to si pruh zabírám.

      Naposledy mě začal předjíždět náklaďák, protože jsem jel 45 na 50tce. V protisměru se blížilo auto, z mojí strany skála, v protisměru svodidla. Myslel si nejspíš, že když mě začne vytlačovat, tak zastavím nebo co. No nezastavil jsem, jen zpomalil. Kola jsem měl asi 10cm od lokte když mě začal zavírat. Protijedoucí auto muselo úplně zastavit ke svodidlům a jen troubilo. Po předjetí jel cca těch 55km/h a po kilometru zajel do dvora.

      Jel za mnou asi 15 sekund, tak už to nemohl vydržet *****.

      0 0
      • AE86  

        Tak to vám vyjadřuji respekt, že jste do toho dvora nezajel za nim:)

        0 0
    • Archer  

      Beru to tak, že pokud mě netrefil ani nijak neodfoukl – tak to bylo bezpečné předjížděni :) Vzdálenost neřeším, stejně s tím nic neudělám, jen z toho zbytečný nervák… Když jedu mezi auta, tak se snažím co nejmíň překážet, v rámci možnosti.

      0 0
      • Dawem  

        +1 :). Mám to stejně. Jen bych doplnil, že čím blíž mě předjíždí, tím víc se můžu svézt v háku.

        0 0
    • Kacko  

      Super video na toto téma: "I'm black and people don't see me"od Phila https://youtu.be/yQO4Dnlwcg0

      0 0
    • RadimV  

      já mám spíše opačný problém, když běžím po stezce a předjíždí mne cyklista. I přesto, že se držím co nejvíce na kraji stezky, předjíždí mne ve velké rychlosti, naprosto těsně vedle mne, zvláště, když v protisměru jede/jde někdo další. Na kole na cestě se cítím bezpečněji než při běhu na stezkách.

      0 0
      • zdenal8  

        Tak to já slušně za běžcem pohybujícím se prostředkem zpomalím, křiknu na něj několikrát, že jedu zleva a nic se neděje. Protože má sluchátka a absolutně nevnímá své okolí. Tak opatrně začnu projíždět kolem, on se lekne a skočí mi skoro pod kolo.

        0 0
        • RadimV  

          no já když předbíhám cyklistu v kopci, tak mu opatrně poklepu na rameno, že předbíhám a on tak lekne, že mi málem spadne pod nohy

          0 0
        • filipino_23  

          a ja tuhle myslel, ze sa beha/chodi vzdy v protismeru

          0 0
          • zdenal8  

            V lese nebo na stezce určitě ne.

            0 0
          • RadimV  

            na cyklostezce se jezdí a chodí vpravo. Když je cesta značená jako silnice se zákazem motorové dopravy, chodci vlevo a třeba bruslař si může vybrat.

            0 0
            • filipino_23  

              jj. To je jasne. Ja som myslel, ze sa bavime o klasickej silnici

              0 0
            • BabbaJagga  

              Mas pro tohle své tvrzení oporu přímo v zákoně nebo nějaké vyhlášce? Teď abychom si rozuměli, nechci te školit, ale pokud je možnost dat nějaký odkaz…

              Ja jsem totiž dosud žil (kdysi někým poučen) v domnění, ze pokud jde jen o cyklostezku/stez­ku pro pěší, tak ano, vpravo. Ale v případě smíšené cyklo+pěší, kde není dodatkově upraveno jak, tak platí ze cyklisti vpravo a chodci si můžou vybrat jít i vlevo a tím pádem se nelekali cyklistu zezadu.

              0 0
              • RadimV  

                také jsem pátral po nějakém aspoň trochu srozumitelném výkladu, jeden z nich

                http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

                0 0
                • BabbaJagga  

                  No, a to je prave ono – u C8a a C10a se píše “je povinen”, zatímco u C9a, což je ta smíšená, je napsáno “měli by”. Čili měli by, ale nemusí. A to mi pravě tenkrát tvrdil ten odborník, ze když půjdu vlevo, zabiju 2 mouchy jednou ranou-nesejme mě žádný závodník zezadu a zároveň uvidím, kdo jede proti mně a případně stihnu uskočit.

                  0 0
                  • RadimV  

                    no uskočením do pravé strany můžeš zkřížit cestu cyklistovi jedoucímu po pravé straně … tady platí jednoduchá rada : ohleduplnost :-)

                    0 0
                    • BabbaJagga  

                      ?????

                      Když půjdu po levé straně stezky pro pěší a cyklisty označené značkou C9a a budu uskakovat před protijedoucim cyklistou, který sveřepě míří na mne, budu logicky uskakovat doleva. Není důvod skákat doprava. Tedy pokud nejsem sebevrah a nechci s sebou vzít další nevinnou oběť.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Lidi uz ani nevi po ktere strane se chodi po silnici a vy si tu lamete hlavu cyklostezkou.

                        0 0
          • xtonda  

            Při striktní aplikaci zákona asi ano, ale prakticky je to na úzkých stezkách zlo.

            0 0
          • HonzaRez  

            „a ja tuhle myslel, ze sa beha/chodi vzdy v protismeru“

            Nikdy. Kdo Tě to učil?

            0 0
    • sparrow_cz  

      Vzhledem k tomu, že denně jezdím na kole do práce, tak často. Vastně každý den. Ale nedávno jsem měl nový zážitek – borec v protisměru přejel mého pruhu, zatroubil si a zablikal, než zase přejel do svého. Po tom, co jsme se minuli, tak to ještě otočil a osprchoval mě ostřikovačema. Pak jsem odbočoval, takže pokračování nebylo. Ale s tím stejně nic nenaděláš. S dvěma tunama oceli se nepopereš.

      0 0
      • psbiker  

        A kde to bylo? To jsou takové hororové příběhy, že pokud by se mi to mělo dít častěji, jezdím na kole s účinnou zbraní..

        0 0
        • sparrow_cz  

          Letos v Brně. Jakou zbraň chceš použít proti auto teda nevím. Pistole je dost málo. Leda že bych jezdil se samopalem přehozeným přes rameno.

          0 0
          • Kacko  

            Jo AK47 by mohlo fungovat, pistole jak říkáš moc ne:) Viz např. nový cyklopruh v praze v Divadelní, který tam udělali po tom co tam na cyklistu řidič vytáhl bouchačku – protože si zabral pruh.

            0 0
            • xtonda  

              Zrovna včera sem se díval na jeden pěknej film a tam měli šikovnou věc – pěchotní protitanková střela Milan.

              0 0
    • Espen  

      Řekl bych, že tenhle pocit oh

      0 0
    • Espen  

      Řekl bych, že tenhle pocit ohrožení může být dost subjektivní. Poslední dobou si totiž všímám, že kluci na švihu mávají a řvou i na auta, který mě třeba vůbec nepřijdou, že by nás nějak ohrozily.

      Když jedu sám a to je fakt jednou za několik svihů, kdy si řeknu, že by mě vůl mohl objet větším obloukem. A je paradox, že spíš ženy v autě mě míjejí dost těsně.

      0 0
      • UHU  

        protože jsou pí.. a nikdo jim v autoškole neřekl, že mohou přejet dělenou, nebo plnou čáru. Tuším, že v Německu je předpisový minimální boční odstup 2m

        0 0
        • AE86  

          Já myslím, že u hodně lidi je to i tom že pořádně nemají přehled kde jim auto začíná a končí.

          0 0
        • Espen  

          Jak říkáš. Předjíždí, aniž by přejely plnou. Nebo klidně i když jede auto v protisměru.

          0 0
        • Namtos  

          od konce dubna 1,5m

          0 0
      • Aviatik  

        Když jsem to měl do práce 12km a jezdil to na kole, tak mne tam tak jednou za týden jedna a ta samá ***** v červené felicii předjela v nějakém nepřehledném místě tak, že mezi levým koncem řidítek a jejím zrcátkem bylo tak půl metru maximálně. To, že by s předjížděním počkala na lepší místo, ji nějak nenapadlo. Bohužel jsem nikdy nedokázal zareagovat dost rychle, abych jí stačil zabouchat na dveře.

        Jinak samozřejmě předjíždění bez ohledu na cyklistu v protisměru je taková klasika, před pár dny mne zase nějaký pubertální blbeček předjel natěsno a jeho spolujezdec na mne ze staženého okýnka zblízka zařval, hrozná sranda…

        0 0
    • Namtos  

      Už jsem nad tím taky přemýšlel, jestli se to děje jen mě. Že by na mě někdo vědomě najížděl z protisměru to ne.. Ale nedávno stoupání v lesní cestě a prázdný tahač s dřívím tě předjíždí do ostré pravé kam nemohl ani náhodou vidět a samozřejmě, že se mu začal zadek zavírat směrem ke mě – nacpal mě až skoro k příkopu naštěstí jsem to tušil tak jsme měl nulovou rychlost a vycvaklý nášlapy.

      Hele zdá se mi to nebo letošní sezóna ohledně bezohledných řidičů opravdu stojí za to ? Minulý rok stejné trasy a od řidičů větší ohleduplnost a ani takovej spěch co je teď. Je jasný, že 90km/h nedodržuje nikdo , ale do táhlého kopce na výkon 150–160km/h (oklo 130 letos 2–3 z10)když okolo tebe proletí by´t ne netěsno, tak to není úplně příjemný. Ani se nemusíš koukat na značku (A nebo S) Poslední dobou mi připadá, že tihle „vymaštěnci“ co dřív asi nejspíš jezdili ukázat , že na to finančně mají se kvúli uzavření oblíbených destinací v Rakousku a Itálii začali rojit na Šumavě…

      Snad to ten „červená mikina“ Hamáček do léta rozpustí po Evropě, jinak to na nějaké pohodové poježdění po silnicích na Šumavě nevidím :(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • milan.v  

        Jednou asi dva roky zpátky jsem zažil motorku, co kolem mě na menší silnici s novým asfaltem u Prahy jela určitě 150–160km/h, možná i více… Jen jsem za sebou slyšel, jak to do toho táhlého stoupání rozjíždí, relativně široká silnice v tu dobu absolutně bez provozu, no nečekal jsem, že kolem mě projede asi tak metr a půl maximálně, normálně mě ofoukl, že se mi naježily chlupy u nohou, to jsem byl poprvé ve stavu, kdy jsem z leknutí málem dostal infarkt…

        0 0
        • Tommy_Lee  

          Úplně přesně si tenhle pocit pamatuju. Jedu autem po dálnici. Levým pruhem předjíždím jiné auto, rychlost mám cca 140 – 150 km/h, už se pomalu chystám zařadit zpět do pravého a naráz mě zleva oprasí borec na mašině odhadem klidně 200 km/h. Tohle by mě ve snu nenapadlo. Musel jsem sjet na nejbližší benzínku, abych se vydejchal.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Tom-T45  

      Teda, nechci to zakřiknout, ale letos mi to zatím připadá naopak v pohodě. Alespoň tady u nás byl v době karantény provoz minimální a potulování po silnici v nízkém Jeseníku byla opravdu radost, samozřejmě, pokud člověk nevyjel v pátek odpoledne

      Do práce jezdím občas kus po silnici a spíš mi připadá, že většina řidičů je OK. Samozřejmě, občas se najde nějaké vemínko, které není ochotné pohnout volantem na jinak prázdné silnici, ale většina mě předjíždí docela pěkným obloukem. Vyjíždím ale až kolem osmé a vracím se po páté, takže možná je to i tím, že se vyhýbám časům, kdy jsou na silnici spěchající „píchači“

      Snažím se taky být maximálně vidět, tzn. i přes den mám puštěnou silnou blikačku vepředu i vzadu, na batohu vozím reflexní návlek, pořídil jsem si fluo helmu a triko a bundu mám světle červenou. Návleky na batohu střídám oranžový a v takové té policejní zelené a připadá mi, že pokud mám ten zelený, tak mě auta objíždějí ještě ohleduplněji, než s tím oranžovým :-)

      Na druhou stranu, pokud jedu do Olomouce, tak už dopředu předpokládám, že mě někdo bude chtít zabít, např naposledy to byli dva dřevorubci v Nivě s vozíkem, kteří stáli na vedlejší a v momentě, kdy jsem vjížděl po hlavní do křižovatky tak to tam pustili. Sjel jsem za krajnici, otevřeným okýnkem jsem jim nahlas oznámil, že jsou zkurvení čůráci a tím jsme se v dobrém rozešli :-)

      Co mi ale vadí, tak jsou řezači zatáček, kdy si protijedoucí auto v pravotočivé zatáčce najede klidně do půlky mého pruhu a tím mě míjí ještě těsněji, než kdyby mě předjížděl zezadu případně na úzkých jednoproudých silnicích občas neochota protijedoucích řidičů sundat nohu z plynu sjet na svou stranu silnice.

      0 0
    • Dawem  

      Jezdím na silničním kole od roku 2013 a musím říct, že alespoň tady kolem Zlína a širokého okolí se chování řidičů dost zlepšilo. Když už jednou za čas má někdo potřebu předjet velmi blízko, tak to je naschvál a ví, kde má auto. :D Ovšem může to být velmi subjektivní názor.

      0 0
      • AE86  

        Souhlas, většina lidi jezdí slušně a i ty nebezpečné situace často vzniknou spis z nedostatečné pozornosti nebo odhadu, než z úmyslu, ale pak se holt najde exemplář co stojí za to, a o tom jsou pak tyhle diskuze:)

        0 0
        • UHU  

          slušně jezdili v karanténě cca do konce dubna, teď si to chtějí asi vynahradit

          0 0
          • Dawem  

            To je taky fakt. Ze začátku karantény to bylo znatelné, možná se lidi báli, aby to nechytili při předjíždění :))

            0 0
    • miťo  

      Tohle téma už tady dlouho nebylo :-)))

      https://youtu.be/8tnuYZfwWbk

      0 0
            • Tom-T45  

              Teda Ty máš nervy ze železa. Vyjet proti mě takhle auto, tak asi skončím ve škarpě s hnědýma kalhotama.

              0 0
            • Kacko  

              Co na ty záznamy říká PČR?

              0 0
              • BabbaJagga  

                Tipoval bych, ze mu tak nanejvýš na YT lajkojou videjka…

                0 0
                • Kacko  

                  Sledoval jsem videa youtuberu co jezdí autem jako dementi atp. Lidi je nahlásili na PCR a týpek pak říkal, že jemu paradoxně nic nehrozí, ale že v těch videích je vidět i pár přestupků jiných aut a ty PČR řeší. Tak nevím co je na tom pravdy, ale proč to nezkusit..

                  0 0
              • JendaH  

                Naprosto tam není vidět na řidiče → nelze prokázat, kdo řídil, smůla. Jediné, kde by to asi dohledat šlo, jsou ty autobusy.

                0 0
                • Zdyn  

                  Proč by jsi měl vidět řidiče? Stačí SPZ a jít na majitele (provozovatele vozidla), pak se to řeší s ním a je na něm, jestli řekne, kdo řídil, nebo se bude zodpovídat za to, že nezajistil, aby jeho vozidlo plnilo pravidla silničního provozu. Osoba blízká už nefunguje.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • JendaH  

                    nebo se bude zodpovídat za to, že nezajistil, aby jeho vozidlo plnilo pravidla silničního provozu

                    Správní delikt provozovatele vozidla se vztahuje jen na několik velmi přesně specifikovaných případů, a tohle mezi ně nepatří. Konkrétně musí být splněno mimo jiné následující:

                    porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání

                    Myslím, že kamera na řídítkách se nedá považovat za takový technický prostředek.

                    0 0
                    • Zdyn  

                      Tak vzhledem k tomu, že na základě takovýchto záznamů z palubních kamer v autech už byla zahájena hromada šetření přestupků, tak bych se o to nebál. Nicméně samozřejmě to neznamená, že se tím policie bude zabývat automaticky.

                      0 0
                      • JendaH  

                        Zahájení je taky zajímavé, ale důležitější by bylo vědět, jak dopadla. I když jo, i samotná nutnost to řešit (byť žádný trest nepadne) může mít nějaký účinek (jenom aby nebyl „ty cyklisti jsou ještě větší zm*di než jsem myslel a dám jim to pořádně sežrat“, ale s tím asi nic nenaděláme).

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Ty jsi neviděl nikdy zprávy?

                          Kolik kauz i s udělením trestu už proběhlo například za vybrždování?

                          0 0
                          • JendaH  

                            Tam ale předpokládám vždycky řidiče usvědčili nějak jinak – buď ho hned po tom zastavili, nebo se přiznal…

                            0 0
            • chronner  

              No to bylo na centimetry? Moc mista tam asi nebylo co?

              0 0
        • chronner  

          B

          0 0
      • chronner  

        Ty videa jsem videl. Zacinam uvazovat ze silnicku prodam a koupim nejaky celopero na Traily ktery mam za barakem.

        Ja se teda taky musim priznat ze jsem predjizdel auto a v protismeru jel cyklista od te doby radsi predjizdim jen kdyz mam rozestup aspon 1,5 metru nejlepe kdyz to jde az za stredovou čárou. Když jsi ted uvědomím co vše se mohlo stát tak z toho mám pořád husí kůži a je mi z toho špatně a mezi náma bylo cca 80cm.

        0 0
      • jIrI___  

        To video popírá všechny teorie o tom, že nejnebezpečnější jsou řidiči černých bmw a audi :). Většinou tě oprasili profesionální řidiči nebo řidiči starých plechovek

        0 0
        • milan.v  

          Tak záleží. kde jezdíš, okolo Prahy to je tak 50:50.., ;o)

          0 0
        • Spock lone wolf  

          Tak to se nehodí do toho mediálního obrazu vybájeného piráta. Když si na přechodu dělám soukromou statistiku kdo by mě přejel, kdybych na poslední chvíli na kraji chodníku nezastavil, tak je to z 90% šedivějící (skoro)důchodce nebo ženská s autosedačkama v autě (ať už prázdnýma nebo plnýma). Pomyslnou korunu drží ženská, která se na mě podívala, pak otočila hlavou a dělala že mě nevidí a jela dál.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • nooski  

      V neděli v rozmezí 2 kilometrů jsem zažil předjíždění navzdory ostrůvku uprostřed silnice a pak předjetí, když jsem dlouho a s předstihem ukazoval, že budu odbočovat vlevo… Celou vyjížďku pohoda a pak tohle.

      0 0
      • HonzaRez  

        Řekněme, že trvale oponuju vyznavačům jizdy uprostřed pruhu, (což odpovídá zákonu), ale nepočítá to s frustráty a substráty, kteří, pokud by měli jet za kolem, které nemůžou předjet, by se dopustili ještě něčeho horšího, než je jenom lehké ohrožení. Vyznávám filisofii, že čím méně autistovi překážím (jízdou po kraji vozovky), tím méně důvodů bude mít k frustraci a opravdovému ohrožení…

        Ale v případě zkurvených sluníčkářských ostrůvků je opravdu jediná šance projet ho porstředkem a autistu nepustit, protože ostrůvky jsou nejčastěji v místech, kde vznikne obrubníkový koridor (zprava i zleva) a není tam naprosto žádná šance na úhybný manévr…

        0 0
        • Janes  

          Substrát, autista…Ty jedeš, Jeníku…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Majan  

          Co je na ostrůvku sluníčkářského??

          0 0
          • HonzaRez  

            No z hlediska chodce je to možnost, jak lépe přejít vícepruhovou vozovku. Ale my jsme ty ostrůvky před 40 lety nějak nepotřebovali, tagňák jsme uměli přejít jakoukoliv vozovku…

            Z hlediska cyklisty je to místo bez možnosti manévrování a zvýšené možnosti ohrožení jak ze strany auta, které ho v tom místě chce předjet, tak ze strany chodce, který se často snaží v místě ostrůvku přeběhnout všechny pruhy…

            0 0
            • Majan  

              Já vím, co je to „ostrůvek“. Nechápu ten přídomek „sluníčkářský“..... Ale asi je to moderní slovo.

              0 0
              • Tom-T45  

                Sluníčkářské zklidňování dopravy vytvářením umělých překážek, zužováním silnic, případně vytvářením poloměrů pruhů v křižovatkách tak, že se dájí stěží vykroužit osobákem. Představa, že pokud bude silnice úzká, plná zpomalovacích šikan a retardérů tak na ni auta pojedou pomaleji a bude to bezpečnější. Přitom vyrábíme stále rychlejší auta, která řidiče spoustou asistenčních systémů oddělují od dění na silnici. Výsledek je, že na těch úzkých silnicích se prasí pořád stejně rychle, akorát není kam uhnout. Vidím to tady u nás, když se dělá rekonstrukce nějaké silnice, tak je najednou o 20 cm z každé strany užší, takže když se míjí 2 náklaďáky, tak jsou pomalu jedním kolem za krajnicí.

                Pak to po pár měsících provozu vypadá třeba takto: https://www.google.com/…13312!8i6656

                0 0
                • jIrI___  

                  To za tím ostrůvkem točvolanti zapomenou lehce hnout volantem a na férovku to napálí do obrubníku nebo jak vznikne takové poškození? :O Vždyť to není žádné ostré esíčko, se kterým by třeba i kamiony měly mít problém. Ale jinak to zužování silnic dle regulí EU je mor, pěkně to jde vidět i v tomto místě po rekonstrukci silnice: 2015 vs. 2020

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Upřímně, nevím, jestli se to dá kamionem nebo návěsem se dřevem projet čistě, aniž bys musel najet do protisměru. Ale vzhledem k tomu, že takto to vypadalo opravdu pár měsíců po „opravě“, tak to bude spíš systémová chyba.

                    Silnice jsou samozřejmě podle platných norem, kamiony taky, akorát ty normy se nějak nepotkávají, resp.někdo předpokládá, že v určitých úsecích budou jezdit pouze lesby v elektroautech.

                    0 0
                    • gerrard  

                      JJ to je tedka trend. Myslim, ze je to schvalne, aby tam kamiony nejezdily.

                      0 0
            • xtonda  

              Tak ono je to čím dál častěji na koncích obcí, kde směr ven je přímo, ale směr dovnitř má oblouček a řidič musí ostrůvek objet a tedy zpomalit. Z hlediska provozu aut v obci je to žádoucí, kde vede přímá frekventovaná silnice menší obcí, tak spousta borců to tam propálí. Ovšem když je výjezd z obce s takovýmto ostrůvkem do kopce, tak úsek kde zabírám pruh aby nikoho nenapadlo mě objíždět projíždím i desítky sekund celkem nízkou rychlostí, což pro některé frustráty asi bude dost problém.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Max  

              Před 40 lety byla aut asi desetina co teď. Srovnáváš nesrovnatelné.

              0 0
              • AE86  

                A taky byly ty auta rozměrově jinde, zatímco šířka silnice je +/- stejná, auta se pěkné nafoukly všemi směry

                0 0
        • xtonda  

          Pak je tu vyšší level, předjet kolem ostrůvku protisměrem.

          https://www.idnes.cz/…-zpravy_lati

          0 0
          • babkanakole  

            Není nic nového. Tady je to oblíbené. Těsně za ostrůvkem ke křižovatka, za ní začíná odbočovací pruh doleva, který bývá naprosto prázdný. Správný střelec začne zde již tradiční kolonu předjíždět nejpozději 40 metrů před tím ostrůvkem. Nechápu, protože rozhled je tam jak v tunelu, jen před sebe, a ani není jakákoli možnost se někam vecpat.

            0 0
            • natureman42  

              tak to mám asi velký štěstí, že jsem tam zatím při cestě do Sucháče nikoho v protisměru nepotkal.. :-)

              btw: ten ostrůvek je tam kvůli novýmu přechodu k Lidlu, kde chodí třeba i matky s dětma, důchodcí atd.. A představa, že tam nějakej takovej úd vlítne do protisměru s cihlou na plynu, aby to všechno stihl do toho odbočováku k viaduktu a na přechod mu zrovna zpoza tý stěny vleze nějakej „Carmageddon bonus“ – ideálně matka s kočárkem .. No radši si ani nepředstavovat.

              0 0
          • HonzaRez  

            Jak už jsem tu psal, substráti a autisti, je to dost oblíbený manévr, zvlášť když předjížděná auta zastavují kvůli chodci…

            0 0
    • Pista.Wassermann  

      Mám pocit, že na Ostravsku je také dost pacientů. Jezdím teď jen mtb, e ale občas na cestu vjedu. Nerpvokuji, ale kanály nevymetam. Občas někdo použije ostřikovače a to převážně tehdy, když nedám přednost cyklostezce, která je prošpikována několika autobusovými zastávkami, přechody,nozstvim chodců, kteří ji krizuji směrem do obchoďáku… No asi bych to shrnul tak, že koncentrace vychovatelů ke zde velká. Proto otevřeně přiznávám, že když se občas svezu s bandou silničářů, které občas potkám, jsem rád, že nás je víc a to, že jedeme na prasáka dva vedle sebe, dvouřad neřeším a uživ si to? A jestli jsem tím stejný ignorant jako někteří pacienti řidiči? Myslím si, já auto maximálně omezuji… A teď do mě…

      0 0
      • jIrI___  

        Já mám právě z okolí Ostravy úplně opačné pocity, na nějaké krizové situaci narazím málokdy. Jen se teda člověk musí vyhnout časům, kdy pšónci spěchají do průmyslových zón na šichtu. Ale je fakt, že pokud podél cesty vede cyklostezka, tak ji využívám (namátkou třeba Výstavní, Varenská, Martinovská, Opavská apod.) a jízda ve dvou vedle sebe je pro mě úplné tabu (jak na silnici, tak na cyklostezkách). Prostě pokud člověk nechce, aby mu ostatní činili naschvály, tak je nesmí činit ani on sám ostatním.

        0 0
        • šimlos  

          Jo, to je rozumný a taky se snažím nedělat to, co nechci aby mi dělali ostatní ale jsou prostě řidiči, kterým vadí na silnici jakékoliv omezení v jejich rozletu a dají to najevo. A pak už je to jenom o štěstí nebo smůle kdy je nepotkáš nebo potkáš..

          0 0
          • jIrI___  

            To bez debat, slabomyslní jsou rozprostřeni rovnoměrně v celé společnosti :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • detoxy  

      Ano předjíždění protijedoucích aut, je to z čeho mě opravdu jde mráz po zádech. Posledně tři auta v protisměru předjížděli bagr. Přehledný rovný úsek, ale přes bagr není nic vidět. Takže první v pohodě, druhý mě omezil, a ten třetí který vůbec nevěděl kam jede, protože přes bagr a první dvě auta viděl tak možná na deset metrů, by si mě odvezl na kapotě. Nicméně v tu chvíli už jsem byl dávno dobrovolně ve škarpě.

      Druhý velmi nebezpečný moment mívám na T křižovatce, kde jedu po hlavní, která se stáčí vlevo. Auta přijíždějící z vedlejší co je vpravo velmi často nedají přednost a velkou rychlostí na střetném kurzu profičí křižovatkou.

      0 0
      • milan.v  

        Jo, to je česká specialita, přece se nebudu nijak omezovat, když to frčí…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bill98  

      Ahoj vsem, jako ja kvuli autům uz pred lety presel na MTB a na silnici ani nepáchnu. Mel jsem dvakrat štěstí a už to nebudu pokoušet.

      0 0
      • Janes  

        A tos asi ještě nenarazil na psychopata týdně :-)

        https://www.televizeseznam.cz/…-gt-64076997?…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Morchella  

          Úplně normální situace, která se mi stává v Praze často a nechápu, proč ten cyklista neměl ruce na brzdách. Šlo tomu předejít. Že je mužik mimo neřeším.

          0 0
          • Esi  

            Hlavně podle video to vypadá že kdyby cyklista koukal na cestu tak by se mu stihnul vyhnout

            0 0
            • rasto  

              mě připadá, že mužík už najížděl do levého – rychlejšího pruhu. ale je fakt, že cyklista to měl pořešit. příště bude předvídat za 2

              0 0
              • Esi  

                Jojo hlavně když vidí člověk videa z Ruska tak tam už je na silnici asi možné úplně všechno :-)

                0 0
                • Janes  

                  Podle mě byli pod vlivem oba, tak to nemá cenu řešit :-)

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • TheJD  

      Clanek o kompilacni studii praci o predjizdeni cyklistu. https://cyclingtips.com/…w-about-why/

      0 0
      • embi  

        skvely, higher speed limits a good surfaces. Toho se ale urcite nedockame…

        0 0
    • Rorejs74  

      A další „perla“ v mediích … proč ty redakce na tohle téma vyberou vždycky největšího dementa … a to jsem četl jen titulek.

      https://www.idnes.cz/…5_domaci_rik

      0 0
      • zdenek  

        Protože to zajistí velkou sledovanost a bohatou diskusi…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Stačí si přečíst „diskuzi“ pod tím, tolik výblitků jsem dlouho neviděl.

      0 0
    • yaourt  

      Přidávám svou dnešní zkušenost s jistou řidičkou (typická Karen…) v Plzni. Jedu s kamarádem v Doudlevcích, pěkně, spořádaně za sebou, v protisměru jede auto a do toho nás začíná předjíždět černě SUV, které se za zvuku klaksonu vtísní mezi nás a protijedoucí auto. Dojíždíme ke křižovatce Zborovská x Edvarda Beneše… kdo to tam zná, tak ví, že se tam dost dlouho čeká, než je možné odjet. Přijedeme k mamče v SUV, která stahuje okénko a na naše dotazy, proč nás takhle prasila spustí, cituji: „Když já spěchala s malým na trénink“. To se jí fakt vyplatilo, když jsme jí doleji a nakonec opustili křižovatku ještě dříve než ona… Také byla zajímavá její odpověď na otázku, jestli jí připadá OK brát nás skoro zrcátkem. Na to namítla: „Vždyť jsem vás netrefila“

      Takže takhle si tu žijeme. Mimochodem nepřiznala ani to troubení, prý to bylo to protijedoucí auto…

      1 0
      • TheJD  

        Na druhou stranu, ja bych se vubec nedivil ridici, ktery troubi na auto, ktere nebezpecne predjizdi a ohrozuje ho tim (nejen jeho).

        0 0
        • yaourt  

          Joo, to je jasný, to chápu ,ale bylo jasné, že troubí auto z našeho směru

          0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Takže bych ji pokropil z AK47, auto rozstřílený na maděru, řidička přežije a vzteká se, odpověď, jsem Vás netrefil, tak co se vztekáte, jsem si potřeboval zastřílet na pohyblivý cíl ;-)

        1 0
      • rasto  

        to je o lidech, nevybereš si.

        nade mnou začne v 9:55 soused vrtat do podlahy (výměna podlahy). já na HO. v 10:00 důležitý skype mítink. vyběhnu za ním, že by bylo slušností, kdyby něco napsal o rekonstrukci v bytu na dveře bytovky, přizpůsobil bych se tomu. on na mě: „žádnou rekonstrukci nedělám. a sám jsem na HO (celník), taky musím být v hluku“…

        0 0
      • adam1  

        Běžná situace ,oni to stejně nepochopí :) už to ani neřešíme je to zbytečné ?

        Posledně nám/mi udělal “borec” myšku a dup na brzdu a já jeb do něho bo jsem to neubrzdil :)čekal jsem pěstní souboj ,ale zbaběle ujel :(jo a manželka vedle něho -co to musí být za xindl rodinka:) .

        0 0
        • Esi  

          Tohle se asi před 15 lety stalo tátovi, výsledek 2 operace, 30 stehů v obličeji a léčení půl roku. Řidiče nikdy nenašli. Tak snad je se sebou pán spokojen a jednou se mu to vrátí

          1 0
    • Gabreila  

      Konečně je od září uzákoněno nové opatření: https://www.cikr.cz/…od-cyklisty/ myslím, že je to jen dobře a pro bezpečnost cyklistů i řidičů je dobré, že jsou za nedodržení pokuty. Alespoň si dají řidiči pozor a snad bude i méně nešťastných nehod.

      1 3
    • JirkaVe  

      Využiji vlákno, byť u mě nejde o předjíždění…

      Prosím znalce pravidel silničního provozu: co přesně říkají pravidla k míjení cyklisty a protijedoucího auta na úzké silnici?

      Cestou z práce domů mám kus úzké silnice. Slepá, vede jen k chatkám u řeky, slušný asfalt. Když jede auto proti, normálně najedu zcela k okraji asfaltu, protijedoucí auto zpomalí a též najede na okraj, a v pohodě (byť s malým bočním odstupem) se mineme.

      Nicméně za poslední měsíc jsem několikrát potkal SUV, které neudělalo vůbec nic a já na poslední chvilku sjížděl do trávy vedle cesty (naštěstí tam není příkop).

      Jak přesně řeší tuto situaci pravidla?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Bude tam něco o bezpečném míjení,ale SUV je vždycky ,,bacha,,

        1 0
        • JirkaVe  

          Tak já také uhnul. Když se mi to stalo jednou, tak OK, nic se mi nestalo… Ale jak se to opakuje, tak mě to začíná štvát.

          0 0
          • Kratter  

            Vem si nějakej těžkej kamen do ruky, pak zastav ale neuhybej ze silnice a zkus mu pohladit zrcátko ;)

            0 4
            • Jáchym 1  

              A on vystoupí s pistolí.

              0 0
              • xtonda  

                Jo, to je u hovada co takhle jede s SUV celkem reálné.

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Kamarádův reálný zážitek!

                  Nikdy nevíš co za cvoka sedí za volantem.

                  1 0
            • JirkaVe  

              Ne ne, toto dělat nebudu. Nevěřím v anarchismus.

              0 0
              • zdenal8  

                Možná ho zkusit zastavit nebo najít někde v těch chatkách a slušně mu to říct. Je dost možný že vůbec netuší jak to auto má velký a kolik nechává po stranách místa. Dost často (v autě) potkám nějaký SUV co mě míjí krokem aby se vešel a ke krajnici to má ještě víc jak půl metru jenže to vůbec netuší.

                0 0
              • Barak  

                Tak mu posunkem naznač, ať najede víc ke kraji, že se v pohodě vyhnete. To je zase pseudoproblém.

                1 1
          • Jáchym 1  

            Jak píše, Vrci,jedině záznam,pokud by šlo o zdraví.Těžký dokazování.

            0 0
          • Esi  

            No teoreticky pokud se ta dvě vozidla nemůžou bezpečně minout tak zastaví na kraji silnice případně bude couvat ten pro kterého je to snazší, za mě v tomto případě cyklista, nic ti nebrání v tom zastavit a počkat až tě mine. Nakonec je to tvoje zdraví, pokud by v té trávě byl kamen a ty jsi se zranil tak je to tvoje chyba ze jezdíš mimo vozovku, měl jsi zastavit

            0 0
            • Vrci  

              Ale existuje určitá právní rovnost účastníků provozu. Není možné požadovat po jednom, aby zastavil a šel mimo vozovku aniž by ten druhý byť jen snížil rychlost nebo pohnul volantem.

              Pokud by byl mimo vozovku vytlačen, jeho chyba by to nebyla.

              1 1
              • Esi  

                To ze byl vytlačen nikdy nedokáže bez záznamu a i s tím obtížně. Špitály a hřbitovy jsou plné těch co měli přednost V této situaci asi těžko můžeš chtít po tom SUV aby zajetí do škarpy. Jako cyklista bych mu uhnul je to moje zdraví

                5 0
                • Vrci  

                  Ano, moudřejší ustoupí, ale ke spravedlnosti nebo právu to má daleko.

                  0 0
                  • Esi  

                    Jezdit vždy podle nějakého pravidla nejde a je potřeba se trochu řídit rozumem. v Praze pokud je křižovatka bez semaforu na trochu více frekventovaném místě tak tam ráno v dopravní špičce z vedlejší můžeš stát 2 hodiny, tak že ti nezbývá nic jiného než být dost drzý a poslat to tam pokud je trochu místa a nebo čekat až tě někdo rozumný pustí. tohle je stejná situace, jeden z nich musí zastavit, pokud jede to SUV u kraje a stejně cyklista proti neprojede tak je bezpečnější pokud zastaví cyklista, protože to SUV při jeho objíždění nezavrávorá a nespadne na něj, opačně by se to klidně stát mohlo, to je ten důvod proč by podle mě měl zastavit cyklista a nechat to auto projet pokudu to nejde jinak. Zase to nebude tak frekventované místo aby toto musel dělat za každou cestu několikrát, bude to spíše vyjímka

                    1 0
                    • TheJD  

                      Sam to pises, ze muze cyklista zavravorat. Z toho duvodu musi ridic vozidla v takove situaci velmi zpomalit. Zadne cyklista by mel uhnout do skarpy, protoze je to jeho zdravi, zatimco ridic auta to muze proletet bez zpomaleni. Vsak mu cyklista uhnul, tak proc by se omezoval?

                      1 0
                    • gerrard  

                      Já bych v autě zpomalil a uhnul mimo cestu, aby měl místo na projetí. Nebudu riskovat, že mně spadne pod auto a budu to muset řešit.

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Mimo cestu není třeba,stačí na pár vteřin zastavit co nejvíc vpravo,ale zase si nevopelcovat auto.Rozumný cyklista to bude kvitovat,usmějete se na sebe a bude to v poho.

                        Jsem to ale snílek:-)

                        0 0
                      • JirkaVe  

                        To někdo chtěl?

                        0 0
                        • gerrard  

                          Nevim jestli to nekdo chtel, ale ja to tak v aute delam. Pro mne najet na travu a zpomalit neni zadny problem. Pak se tam vlezeme oba a ja sem v klidu.

                          0 0
                          • Esi  

                            Jo dělám spoustu věci, jako na kole mávnu autu za mnou ze muže jet když já už vidím přes horizont a on ještě ne, v autě pribrzdim abych předjel cyklistu když mám místo než abych ho liznul na kreditku, ale co si budem jsem v globálu mensina

                            1 0
                            • gerrard  

                              Beru to tak, ze nekdo musi jit prikladem a delam to hlavne kvuli sobe a svemu svedomi.

                              2 0
                              • Esi  

                                Mám to stejne, na silnici najezdim malo, mám jen mtb, ale kolo je koníček chci se domu vrátit zivej a ne v rakvi protože jsem měl přednost. Aktivisti a extremisti jsou škodná ve všech ohledech

                                1 0
                          • JirkaVe  

                            Tak já to tak dělám stejně, a to jak v autě, tak jako cyklista. Prostě se snažím se chovat tak nějak normálně, vstřícně, nejagresivně. A většinou se protistrana chová podobně.

                            A právě proto mě děsí ta situace, kdy se člověk zdekuje ke kraji, a protijedoucí se řítí dál, ačkoliv k pravému okraji má skoro metr místa.

                            Můj původní dotaz byl na to, jak tuto situaci řeší pravidla. Docela mě fascinuje, že ten dotaz získal jedinou odpověď . Naproti tomu mi cca desítka přispěvatelů víceméně vyčítá, že se chovám na kole agresivně, když se s úsměvem nezdekuji do pangejtu (a v tom ani nemají pravdu, protože přesně tak jsem situaci řešil – byť je pravda, že na úsměv jsem nějak nestihnul mít čas).

                            0 0
                            • Esi  

                              Ale to pravidla řeší, vozidla se míjeji vpravo, správně by jste oba měli jet při právem okraji vozovky a minout se. Pokud tam není dost místa tak se proste musíte nějak domluvit, právo silnějšího nebo rozumnějšího.

                              1 0
                            • gerrard  

                              Řidiči protijedoucích vozidel se vyhýbají vpravo, včas a v dostatečné míře. Nemohou-li se bezpečně vyhnout, musí dát přednost v jízdě ten, na jehož straně jízdy je překážka nebo zúžená vozovka. Musí-li jeden z nich couvat, učiní tak ten, pro něhož je to snazší nebo méně nebezpečné.

                              Ja to vnimam tak, ze by ti mel nechat misto na projeti. Ale je lepsi stat mimo asfalt nez byt srazeny. Kdybych chtel byt na kole jo extra drsny, tak najedu doprostred, at je jasne, ze neuhnu, ale to hrozi srazkou s blbcem.

                              1 0
                              • Paja  

                                Pokud se jedná o pozemní komunikaci s obousměrným provozem, měli by se oba držet na „své“ polovině komunikace. Pokud je ta komunikace tak úzká, že jeden z účastníků provozu zasahuje do protisměru, nemůže ohrozit protijedoucího, který do protisměru nezasahuje, podle mého názoru by ho neměl ani omezit, pokud to není nezbytně nutné.

                                Realita už je tu popsána několikrát…

                                3 0
            • JirkaVe  

              Nevím, jestli jste četl můj příspěvek. Pokud ano, tak víte, že jsem cestu uvolnil, protože jsem se nechtěl nechat přejet.

              0 0
              • Esi  

                Jo vždyť jo, jeden z vás proste uhnout musel. Cyklista je ten slabší tak uhne, vidíš auto jet proti sobě tak mu uhnes aby jste oba v poradku projeli, pokud tam není příkop a víš ze té ta tráva vedle silnice unese a při vyjeti mimo asfalt není riziko ze lehnes tak v tom nevidím problém, asi při tom manévru nepojedes zrovna 40

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Jo vždyť jo, jeden z vás proste uhnout musel. Cyklista je ten slabší tak uhne…

                  Tak tohle je totální <|>vina. Naopak! V hierarchii silničního provozu by vždy ten silnější měl dávat přednost slabším – typickým příkladem je přednost chodců na přechodech. Stejně tak při setkání silnějšího a slabšího při předjíždění/ob­jíždění si vždy ten silnější musí počínat s nejvyšší obezřetností. Typicky náklaďák vs auto nebo auto vs kolo nebo kolo vs chodec.

                  1 3
                  • Esi  

                    Však jo já ti nebráním drz si svoji lajnu když se nevejdeš a auto ti neuhne tak můžeš mít na JiP dobrý pocit ze jsi byl v právu

                    1 0
                  • Jáchym 1  

                    Tu přednost chodců na přechodu jsi trefil přesně.

                    Výklad pravidla po svém.Jsem chodec a tak mám na přechodu přednost- hup tam a jsem mrtvej.Jak je možný,že řidič těch 15tun na metru neubrzdil.

                    Zákon je jedna věc a selský rozum druhá.

                    0 0
                    • tsunami  

                      Hele já tam nečtu, že chodec má skákat metr před auto. Nejsi jeden z těch co přednost nedávají? Ten typ lidí často píše o chodcích podobně…

                      1 0
                      • Jáchym 1  

                        Ono to tam napsaný není,ale lidi si přednost chodce na přechodu vykládají po svém.

                        Ty,jako žijící v Praze,jsi to jistě zažil.

                        Sluchátka v uších,čumí do mobilu a jdou.

                        Na Tvou otázku odpovídám-ne!nejsem ten co nedává přednost.

                        Jsem Mirek Dušín v brněnským provozu.

                        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vrci  

        § 4

        Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích

        Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

        1. chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

        Pokud neporidiš záznam, budeš tahat za kratší konec provazu.

        3 0
      • jIrI___  

        Po podobné silnici jsem jezdil pravidelně do práce i z práce a za ty roky jsem se naučil jednoduchou věc. Když se blížilo auto, ať už v protisměru nebo za mnou, automaticky jsem sjel mimo silnici, pokynul rukou na řidiče ať jede a nechal auto projet. Já jsem nebyl autem ohrožen, řidič byl spokojen, win-win situace. Na takových místech platí právo silnějšího a tím cyklista nikdy nebude :)

        9 1
        • Azmir  

          Dělám to podobně, za těch ušetřených 5 vteřin to nestojí a řidič auta si aspoň pod vousy nemrmlá, jak se zase pumpičkáři musí všude vecpat.

          1 1
      • 01carbon  

        sry za duplucitu

        0 0
      • detoxy  

        Z reakcí lidí v diskuzi se mi zvedá kufr. A ještě víc, když se dívám kolik dalších lidí jim za vyšinutý komentář dá like.

        3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse