• AV

    U ocelového (mám možnost volby mezi Hi-Ten a Cr-Mo) rámu potřebuji ohnout podsedlové vzpěry. Mohu ohyb provést za studena nebo musím jen a pouze za tepla?

    Vidlice bude fungovat na lehokole.

    Nerad bych nějak změnil (zmršil) mechanické vlastnosti materiálu.

    Děkuji, Pavel

    0 0
    • novas752  

      Ty změníš tak i tak. ;)

      0 0
    • AV  

      Za studena materiál ztvrdne a za tepla změkne? Znalosti z průmky už (poněkud) vybledly …

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kubad  

      Bez specifikace materiálu , chceš poradit?

      0 0
      • AV  
        1. jak u Hi-Ten? (rám NoName)
        2. jak u Cr-Mo? (rám Scoot)

        Konkrétní číslo (značku) materiálu nevím, na rámu napsané není 8-(

        0 0
        • Vilém  

          Stale jsem nejak nepochopil o cem je presne rec. To jde o nejakou stavbu lehokola z rozrezaneho ramu, nebo co?

          0 0
          • AV  

            Ano.

            Z upraveného zadního trojúhelníku, kde vzpěry od sedlovky odříznuté a ohnuté dolů, cca do poloviny původní výšky (a přivařené). Do původního šlapacího středu vevařená (ocelová) přední nába (= kloub, kolem kterého se bude kyvná vidlice otáčet).

            0 0
        • Fran-tic  

          těžko radit tak naslepo, stejně nějaký předehřev bys střílel odboku. Každopádně CrMo záleží v jakém je dodávaná stavu, předpokládám po žíhání a popouštění, takže se ti to určitě bude lépe dělat za tepla a vysyspat to nějakým pískem (nemám páru, jakou máš ohýbačku). Hi-Ten si nedovolím komentovat, ale pokud se ohýbá za studena, zjednodušeně v materiálu se nahromadí dislokace, které jsou díky teplotě uzavřeny = takže ti zpěvňuje. pokud přepálíš teplotu u CrMo, můžeš odpařit nízkotavitelné legury a zhrubne ti zrno = poserou se mech. vlastnosti. Ale do těch teplot se nejspíše nedostaneš :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.