• Davidos1980

    Zdravím,mám dotaz…koupil jsem jeté kolo Author…dal jsem ho na prohlídku do servisu…tam mi řekl,že zkrátil řetěz o 3články atd..jel jsem se projet a při záběru vepředu prostřední převod vzadu 5–6 pastorek a střílelo mi to..jel jsem do toho servisu a řekl mi,že řetěz je nový na měrce bylo na horní čárce…a že kazeta na pěch pastorcích horních je opotřebovaná…ob­jednal mi novou HG50…jel jsem do lesa…na tom 5 pastorku ok,ale začalo mi to střílet na jiným při velkém záběru když jsem jel kopec vepředu nejmenší vzadu 4 a víš střílelo to…posílám fotku klik…odpoledne jedu k němu tak,aby mi neřekl,že jsou kliky na výměnu jako ta kazeta…díky

    0 0
    • alinceb  

      Převodníky jsou v cajku. Kdybys viděl, co tu někteří jezdí (třeba xschreck), tak by ses zděsil. Pokud máš novej řetěz i kazetu, tak bude imho chyba ve špatném seřízení a nebo křivé patce přehazovačky…

      0 0
    • Vilém  

      Od pohledu naprosto v pohode.

      0 0
      • Davidos1980  

        Ještě foto délky řetězu Velký velký …5etěz jsem nedával já ..ale bývalý majitel..v servisu mi řekl,že podle měrky je nový "jak se dává měrka na článek bylo to na horní rysce

        0 0
        • alinceb  

          Velká-velká je blbost. Takovej převod nikdy řadit nebudeš…

          0 0
          • Davidos1980  

            To jen pro fotku :-) tady na fóru jsem četl,že podle toho se pozná správná délka řetězu :)

            0 0
          • ememem1  

            a coby ne :-)

            0 0
          • nitraq  

            Proč by ne? Já ho docela běžně jezdím a myslím, že nebudu sám.

            0 0
            • alinceb  

              Na dvoupile jo, ale 3– nevidím rozumnej důvod…

              0 0
              • nitraq  

                Třeba proto, že jedu dlouhodobě převod 3–3 a těžší a pak třeba na chvíli potřebuju lehčí převod, tak tam dám 3–2 nebo 3–1 a nemusím hrabat na řazení vpředu.

                0 0
                • alinceb  

                  Tak pak je jednodušší jet dlouhodobě na malé placce na menší pastorek…

                  0 0
                  • JakeF  

                    To maj zuby a řetěz moc rádi :).

                    0 0
                    • alinceb  

                      Asi stejně jako řetěz úplné překřížení a hazka úplné natažení…

                      PS: A tu hrubku budu dělat, že (j)sem neviděl…;)

                      0 0
                      • nitraq  

                        Nějaká epidemie grammar nazi, ne?:)

                        0 0
                      • JakeF  

                        Hazka i řetěz jsou na to stavěný…

                        P.S. To i jsem věděl, ale pak jsem si říkal, že když už píšu „maj“, tak to napíšu celý jak bych to řek… psát „mají rády“ mi přišlo na BF moc spisovný :)

                        0 0
                        • alinceb  

                          A převodníky ne?

                          0 0
                        • Zdyn  

                          No ani řetěz, šaltr a ani převodníky nejsou na takové křížení stavěné. Poměrně výrazně se tím snižuje životnost všech těchto součástek. Ale samozřejmě, že to nějakou dobu vydrží:)

                          0 0
                          • obda  

                            Máš pro tohle tvrzení nějaké podklady?

                            0 0
                            • Alibaba  

                              Že by fyzikální?

                              0 0
                              • tonik666  

                                Vždyť má všechno vůle, aby to vydrželo, řetěz, hazka, zuby jsou oblé. Taky se řetěz málokdy zlomí do boku (občas jo), spíš se opotřebuje otáčením v čepech.

                                0 0
                                • Zdyn  

                                  To je přeci normální strojařina. Když neběží řetěz v ose, ale je nucen ke křížení, tak dochází v kontaktních místech k daleko většínu namáhání, protože osová síla v řetězu je rozložena na daleko menší plochu. To samé je u převodníku a kazety, kde se začne síla rozkládat do více směrů. Proč myslíš, že je při všech řetězových (i jiných) převodech snaha dostat převodová kola do osy?

                                  Stejně tak ti musí být jasné, že když budeš za ramínko přehazovačky tahat do boku, tak to není pro životnost ideální. Vůle tam jsou samozřejmě od začátku, ale takovýmto působením se zvětšují.

                                  0 0
                                  • Pajas04  

                                    Jojo, přesně tak, jak jsi to napsal, tak to je!!!

                                    Akorát při zařazeném velkém převodníku působí v řetězu menší tahová síla, než kdyby to bylo na převodníku menším.

                                    Navíc, ze zkušeností (např. Rychlej Turista, který má najeto několik set tisíc kilometrů) vyplývá, že velké křížení – tj. ježdění na velkou placku celý rozsah kazety nemá na řetěz ani zbytek pohonu žádný pozorovatelný negativní vliv.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      U retezu ani kazety bych z tohoto nemel obavy, jedine co dostane vetsi kour jsou duralove zuby velke pily, ktere se vic opotrebovavaji krive nabihajicim retezem. Ale ze by to byla nejaka tragedie, to ne.

                                      0 0
                                      • Pajas04  

                                        Zatím jsem toho v životě nenajezdil tolik, abych mohl posuzovat dle svých zkušeností, takže jsem se rozhodl věřit v tomhle lidem, co už mají naježděno více.

                                        Nicméně „Zdyn“ má zcela jistě pravdu v tom, že kontaktní plochy se při větším křížení řetězu zmenšují.

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        Souhlas, to bylo přesně jediný místo, kde jsem si všimnul nějakýho vyššího opotřebení – vnější strana velký placky.

                                        0 0
                                    • Zdyn  

                                      No krom teorie se opírám i o praxi mechanika (mimo jiné i u pár závodních týmů).

                                      Síla v řetězu je na velké placce samozřejmě menší, což je pro řetěz příznivější, ale to větší opotřebení tam prostě je.

                                      Ono to bylo pozorovatelné už pří příchodu klik shimano Hollwotech II, když přešli z řetězové linky 47,5mm na 50mm.

                                      Ovšem samozřejmě při běžném ježdění to zvýšené opotřebení není zas tak dramatické.

                                      Jako horší bych viděl fakt, že větší křížení znamená daleko větší ztráty v pohonu. To by mělo zajímat právě závoďáky.

                                      Zkuste si chválně cvičně zatočit klikama dozadu při rovném řetězu a pak při maximálním křížení. Rozdíl bývá poměrně značný, a to tam není skoro žádná síla.

                                      0 0
                  • nitraq  

                    Simtě, vzpomeň si, co říkali Mlok s Turistou o životnosti řetězu a velký pile:)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Mloka nečtu, je moc dlouhej (po 3 větách ztrácím trpělivost a pozornost) a RT taky nečtu, protože je moc konspirativní…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • mr.nikdo  

                      +1

                      0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mr.nikdo  

            Jsi si jisty?

            Jsem velka-velka na 3 placce jezdil dost casto.

            0 0
            • scret  

              duvod?:)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Protoze to byl prevod, ktery mi na nektera mista vyhovoval.

                • jak psal vyse nitraq – zivotnost retezu.

                Mimochodem zivotnost retezu se nezmenila.

                0 0
                • alinceb  

                  Mimochodem zivotnost retezu se nezmenila. – to je důležitý poznatek…;)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    To jen, kdybys chtel psat, ze se krizi retez.

                    Stejne to bylo i na klikach a kazete.

                    Ted mi napis duvod, proc by se nedalo jezdit.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Protože to postrádá logiku…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                • scret  

                  krom nesmyslnyho krizeni to neni ani nijak zvlast dobry prevod. V podstate ho muzes dosahnout skoro stejne, jen za mensiho krizeni…

                  Zivotnost retezu je jedna vec, zivotnost kladek atd. uz dle myho dalsi… hadat se nebudu, takovyhle prasarny nejezdim, ale taky mi nikdy neprdnul retez!:)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Me jen 3 krat jeden retez a to jsem ani tuto prasarnu nejezdil. Prdlo mi HG93, ktere uz vyjete slo na dojeti na zimaka a prdlo celkem v kose – dostaval se do nej snih.

                    Takze ani timto krizenim mi nikdy retez nepraskl ;).

                    0 0
            • alinceb  

              A to je dobré k čemu?

              0 0
              • mr.nikdo  

                Mrkni, jak jsem odpovidal Scretovi, nebudu to psat 2 krat stejne.

                0 0
    • Mig_all  

      vypadaji jak nové

      0 0
    • novas32  

      podle me ohla patka hazky.

      0 0
    • RomanH  

      Mne tohle delalo krive voditko u prehazovacky. Pripadne to muze byt kriva patka, nebo jak psal Vilem, zatuhly clanek. Prevodniky jsou ale naprosto v pohode.

      0 0
      • Davidos1980  

        Kazetu měnil za novou..ještě napíši,že mám krátkou středovou osu..co mi říkal…mám od klik vůli jen tak půl CM…

        0 0
    • Alibaba  

      Nadzvedni kolo, nebo hoď „nohama nahoru“ a opatrně otáčej klikami za postupného řazení. Sleduj, jestli řetěz nestřílí v jednom místě = zatuhlej článek, tzn. rozhýbeš do stran. Pokud řetěz běží hladce a přehazka řadí jen na části dobře a jinde má problém = křivá patka, tzn. srovnat nejlépe v servisu. I ta hazka může mít dost (vodítko nakřivo)…

      0 0
      • Davidos1980  

        Tak jsem zpět ze servisu…za 1 je zvlněný velký převodník trochu…když to točil tak občas dře řetěz na prostředním převodníku…za 2 krátká osa…prý je vidět jak se řetěz křivý a prý hlavně přehazka…ta moje LX je stará už tak 10let…a rameno co v ní jde řetěz má dost vůli…hýbe se

        0 0
        • Vilém  

          Retez dre na prostrednim prevodniku a je to kratkou osou? No ja ti nevim.

          0 0
          • Davidos1980  

            né krátkou osou,ale zvlněným velkým tácem

            0 0
            • alinceb  

              Zvlněný velký tác šikovný mechoš porovná kleštěma nebo kladivem a nebude se na to vymlouvat…

              0 0
              • Davidos1980  

                Trochu to pobouchal..říkal,že to je v klidu,ale že přehazovačka má dost vůli…a krátká osa dělala když chtěl točit dozadu tak se to zasekávalo na táu

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • alinceb  

                  Jedinej problém krátké osy, kterej mě napadá, je, že by se ti převodníky zasekávaly do zadní stavby. A pak snad možná, že by špatně řadil přesmykač na malé placce.

                  Jak jsi myslel to zasekávání na tácu?

                  0 0
                  • Davidos1980  

                    zasekávání tácu jsem myslel,že jel klikou dozadu a řetěz se sekl za klikou…jakoby pod představcem"vo­dítka" a je pravda.že na malý tác to jde blbě

                    0 0
                  • Davidos1980  

                    To je právě ten problém…jak řadím vzadu 6 tý pastorek tak to skáče u pastorku níž ne…a nejde mi zařadit malý tác vepředu jak mám vzadu 4 pastorek a víš…možná ani u třetího…dnes jsem to nemohl zařadit :-(

                    0 0
                • pepek  

                  A postříkal to vůbec wedečkem?

                  0 0
                • McBlacky  

                  to s osou je blbost podle mě. Pokud to projde kolem zadní šavle na všech pilách tak max je horší řetězová linka a víc se kříží řetěz ale jinak to chodit musí bez zasekávání

                  0 0
        • ghostik  

          Já bych změnil servis

          0 0
        • alinceb  

          A neporadil ti, že by bylo nejlepší vyměnit celé kolo?

          0 0
          • Davidos1980  

            Jo to mi řekl,že není nad nový kolo,než koupit od někoho…ale dostal mě stářím komponentů,že už jsou starý deset let…kolo před 5 lety stavěl býv.majitel ženě…ta otěhotněla pak podruhý takže na něm moc nejezdila…něco bylo nový věci něco použitý…

            0 0
            • McBlacky  

              nakupovat na bazaru se musí umět…

              některý nabídky jsou docela pasti

              0 0
              • nitraq  

                A naopak, některý jsou super kaufy. Chce to um a štěstí.

                0 0
                • alinceb  

                  Asi tak…občas se povede super kup…

                  0 0
                  • Davidos1980  

                    Mluvil jsem s býv.majitelem…rám byl nový některý komponenty zánovní…kolo mu stavěli v servisu pro manželku…ta na něm jela tak 10krát..pak otěhotněla a podruhý…takže na kole moc nejezdila…říkal mi,že se mu zdálo,že v servisu špatně nastavili řetězovou linku…kolo to je to v mém profilu

                    0 0
                    • nitraq  

                      Jak se nastavuje řetězová linka? Ta je snad daná použitýma klikama a rámem, ne?

                      0 0
                      • alinceb  

                        U 4-hranu (a tuším i Octalinku a ISIS) musíš zvolit taky správnou délku osy.

                        0 0
                        • nitraq  

                          Takže možná špatná délka osy ze servisu, kvalitní servis.

                          0 0
                          • Davidos1980  

                            Nevím,jestli osu měl kouenou majitel nebo mu to tam dal ten servis,ale kliky jsou dost blízko rámu…

                            0 0
                            • pocestny  

                              Fakt, že jsou kliky blízko rámu nestačí na posouzení řetězové linky. Zkus přinejmenším nastavit prostřední placku + prostřední pastorek, a odhadnout jestli řetěz vede rovně. Tj. jaká je poloha prostřední placky vůči středu kazety. Nebo si tam přilož něco rovného. A jestli OK, tak to už neřeš.

                              PS: Dřív musel mechanik znát parametry klik, aby určil dobrou délku osy. Naštěstí v dnešní době se prodávají kliky s 1 délkou osy (funguje pro 68 nebo 73 milimetrový domeček) a s linkou mezi 47–51 milimetry, a pokud není samotný rám nějaký zhovadilý, tak to většinou sedí OK vůči kazetě.

                              0 0
                              • Davidos1980  

                                No něco takového mi v servisu ukazoval..jak se láme řetěz"nejde rovně" posílám fotku klik…ještě na přehazce mám vůli ramínko tak půl cm až 1cm…je to na výměnu?…nejde směrem ke kolu ,ale od kola..díky

                                0 0
                              • Davidos1980  

                                No něco takového mi v servisu ukazoval..jak se láme řetěz"nejde rovně" posílám fotku klik…ještě na přehazce mám vůli ramínko tak půl cm až 1cm…je to na výměnu?…nejde směrem ke kolu ,ale od kola..díky

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Dej prostredni placku vepredu a prostredni pastorek vzadu.

                                  Opri kolo rovne o zed, jdi 1–2 m od kola, cupni si a podivej se na retez od kazety po kliky.

                                  Prijde Ti, ze usecka od kazety po kliky je vodorovne se stenou anebo je vychylena?

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    No ale ono i takto stejne nevychazi. Takto to vychazelo v dobach retezove linky 47,5mm, ktera se s nastupem HT2 prestaůla vpredu pouzivat a aby to vsechno veslo, tak maji kliky 50mm.

                                    Tezko ale rict, na jakou linku na delku osy.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Edit: Melo byt „prestala vpredu pouzivat“.

                                      0 0
                                      • pocestny  

                                        Jo, ale těch 2,5mm rozdíl je o necelý jeden pastorek výše, a pro něj je důležité vědět, jestli nemá střední placku někde hodně mimo – na úrovni horní půlky kazety, pak jasně by musel měnit tu osu za delší. No ne?

                                        @Davidos: Fotkama to asi nevyřešíme. Kromě toho „pozorování očima“ si můžeš obrátit kolo vzhůru nohama a spočítat si řetězovou linku šuplerou dle tohoto návodu .

                                        0 0
                                        • Davidos1980  

                                          Tak jsem nastavil podle tvé rady převody…koukal na to a očima se mi to zdá rovný,ale koukal jsem na kliky a velký převodník od trubky rámu k zadnímu kolu je jen půl cm od té trubky a to samý u malého převodníku je blízko rámu…tak nevím..v servisu mi řekl,že musí sundat kliky a spočítat správnou délku osy…

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Tak pokud je to rovne, tak co chces resit, co premerovat, co menit? Prijde mi, ze z tebe dela vola.

                                            Ta osa vypada jako ze ma spravnou delku. Nikde ti nic nedre, misto tam je.

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Stejne jako mi prijde, ze ten prevodnik (podle fotky) neni vychyleny – neverim, ze by to vyrovnal bez nejakych nasledku do dokonalosti.

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Mozna je akorat vakl v ose, ale fakt tezko soudit takoveto veci na dalku.

                                                0 0
                                                • mr.nikdo  

                                                  +1

                                                  0 0
                                                  • Davidos1980  

                                                    díky a proč se stane,že když mám vepředu prostřední tác vzadu 3 a výš,a točím klikou dozadu,že se mi to skřípne u přesmykače.­.u vodítka místo,aby to šlo v pohodě…skřípne se to po třeba 3 a víc zatočením

                                                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.