Oprava poškriabanej "poteflónovanej" nohy vidlice

33 nepřečtených
  • Vlado Jekyll

    Prosím Vás o radu. Pri páde som si poškriabal vnútornú „poteflónovanú“ nohu vidlice FOX 100X, viď. obrázok. Má niekto z Vás skúsenosti s opravou takto poškodeného dielu? Poškodená noha bude rozrezávať tesnenia. Dá sa to nejak opraviť, alebo treba celý diel vymeniť? Vopred Vám ďakujem za rady.

    0 0
    • Vilém  

      Pokud jsou tam ostre hrany, tak bych je srazil. Nic vic s tim neudelas:(

      0 0
    • pepek  

      Zkus najít nějaký Loctite, určitě budou něco mít. (Ty nohy jsou eloxovaný)

      0 0
      • Vilém  

        …eloxovany a nasledne potazeny „necim“ aby to klozalo.

        0 0
      • JSt  

        nekdo tu neco podobneho uz driv resil. snad by to melo jit vytmelit nejakym tim loctitem, jak rikas…

        0 0
    • Twister  

      To je naprosto miniaturní škrábnutí. Vůbec bych to neřešil, nic to dělat nebude.

      0 0
    • Vlado Jekyll  

      V Slovkolexe, ofic. servis centrum, mi povedali, že treba vymeniť komplet vnútorné nohy, a stoji to 5500 Sk plus robota..... nemá niekto nepredaj také nohy :-)

      0 0
      • miki  

        podle mě jen chtějí vydělat na Tobě prachy.

        0 0
      • Vilém  

        Moc to resis, ten vryp je malickej. Nejakym sabrem to porovnej, pokud jsou tam otrepy, smirek bych nepouzival, dodrel bys to i okolo. Uz jsem takto 2 vidle opravoval a neni s tim zadnej problem. Pokud chces vyhodit penize, tak si kup novy nohy.

        0 0
    • thiel  

      vezmi nejaky jemny brusny papier a zahlad to. potom by som to uz dalej neriesil. tesnenia to nijak dramaticky neovplyvni. vidim to skor ako esteticky problem nez funkcny.

      0 0
    • Vlado Jekyll  

      dostal som typ na nejakú firmu čo opravuje elox, teda vedia ručne doeloxovať poškodenú časť, tak uvidím…

      0 0
      • pepek  

        Bacha, tvrdý a měkký elox je něco jiného. Tvrdý dělá snad jenom PBS- už sem se tam taky ptal a je to celkem neproveditelné.

        0 0
        • Vlado Jekyll  

          prosím a, a čo je to ten tvrdý a mäkký elox?

          0 0
          • pepek  

            Je to jiná technologie, měkký je takkový ten barevný, okrasný(červený, zelený, zlatý…), je měkký, dá se snadno poškrabat a  velmi tenký (tisíciny mm) a dělá ho kdekdo.

            Ten tvrdý je takový ten vojensky zelenohnědý, byly tak upraveny všecky možný zásuvky , zástrčky a propojky u vojáků (takový ty šroubovací). Dále ho znám už jenom jako černý. Je tak tvrdý, že ho nepoškrabeš.

            Pokud vím, tak ho tady dělá jen ta PBS (1.brněnská strojírna )Velká Bíteš, ta vrstva je tlustá: 0,03 mm, s tím, že polovinu (0,015) ti to vyžere do toho základního materiálu a polovinu to naroste.

            Takže celý nový povlak nee, bo by se napřed musel ten starý chemicky odstranit (napřed vylisovat nohy), už tím by se rozměr zmenšil, pak by se to muselo dát obrousit, bo je to hrbatý od toho chemickýho postupu, takže už bys byl min: 0,3–0,4 mm pod míru a tím eloxem už ten rozměr nenaženeš.

            Měkký nic nevydrží a eště nemá dobrý kluzný vlastnosti-teda ty nemá ani ten tvrdý, asi je na něm eště nějaký ten teflon, nebo co, aby to klouzalo.

            0 0
            • Vlado Jekyll  

              práve to ma zaujíma, ako je tam nanesený ten teflón.Inak ďakujem za info. Ja som to zatial zahladil jemným šmyrgľom na lak, teraz je to bez tých ostrých hrán. Chcel by som to nejak poteflónovať.

              0 0
              • Seadat  

                Tyjo, co resis? dyt to neni tak srrasny, prehanis chlapce, jezdi natom dal a pohoda, tesneni ti to rozhodne neznici a myslim, ze klizaci taky prezijou, stejne za 2 roky koupis novou vidli tak co resit – prosimte jezdi a pec nato. Prebrouseni chapu ale jinak stim eloxem stejne nic neudelas :-(

                0 0
                • Vilém  

                  To ale urcite slyset nechce. On to proste musi mit jak novy.

                  0 0
                  • Vlado Jekyll  

                    nepotrebujem to mat ako nove, ale potrebujem aby to spolahlivo fungovalo, Prebrusil som to, vyhladil. Uvidim. Uz sa mi raz stalo, ze som mal na vidlici mensi skrabanec a asi po tyzdni jazdenie my rozrezal tesnenie. Ked som ho vymenil, do tyzdna bolo rozrezane znova. Na fotek to nevyzeralo, ale bolo to pomerne dost hlboke. Uvidim teraz, ked je to vyhladene. Ked to bude chcat olej, tak kupim nove nohy za 5000 Sk, nic nevymyslim.

                    0 0
                    • Seadat  

                      no tak uvidis no, na fotce se to nezda, zadnej tlak to tam nedrzi takze bych se nebal ani cas od casu vymenit tesneni a jezdit dal nez davat do uz tak dost drahy vidle takhle drahy nahradni dily.

                      0 0
                      • Vlado Jekyll  

                        to áno, problém je, ze originál tesnenia sa predávajú iba ako kompletná sada a kupovať ju moc často ide dosť do penazí. A tiež stále rozoberať tú vidlu… čas ukáže. Inú vidlu zatial nechcem, terralogic ma chytil za srdce. Akurát kúpim neoprénové chrániče na nohy, keď sa zasa vysekám, aby som to znova nedoškriabal.

                        0 0
                      • Seadat  

                        Vilem ma pravdu, nic stim neudelas, precy jen sem se nato dival znova a fakt se to nezda nikterak zavazny na ty fotce, opiloval bych to tim smirkem a hold bych  cas od casu nalubrikoval nohy olejem, ale myslim si, ze ti tam toho moc drzet nebude a spis to bude zadrhavat nez aby to chodu ulehcilo :-) Muj verdikt je: Jezdi a neres je to jenom vidle, ktera za cas bude tak jako tak na vyhozeni.

                        0 0
                        • Seadat  

                          Prosimte pises ze vidle je bazar tak jestli nahodou neni z Rokycan od ka­mose? Tu sem t­aky jezdil :-D :-D :-D no terralogic stejne  je tak  financne nahovnbo, ze kdyz se ti vysere  stejne  se ti vyplati vzit nejakou novou vidli. A co se tyce tech neoprenu tak to tedy uz vubec nechapu proc  neco resis, protoze ty ti z ty vidle udelaji total­ne necitlivou­ mrchu :-D

                          0 0
                        • JSt  

                          smirek neni imho dobrej. poskrabes tim zbytecne nohu kolem. strhl bych tomu jen hrany radekem nebo necim podobnym, at neudelas vic skody nez uzitku.

                          0 0
                    • Vilém  

                      Tak pokud chces slyset o poskozenych stiracich, guferech, tak prosim. Jeste urco dojde k poskozeni pouzder a to bude teprve palba. Olej z bryli a cela nebudes stacit otirat.Nakonec bude ten skrabanec slouzit jako spolehlivy dopravnik hliny a jineho bordelu do vnitrnosti vidlice. Tim padem dojde k poskozeni okrouzku tlumice, pistnice a pistku. Proste to muzes vyhodit:(

                      No ale podle me, jak uz jsem tu nekolikrat spal, je ta dirka tak mala, ze pokud tam nejsou otrepy, tak to proste NIC delat nebude.

                      0 0
                      • Seadat  

                        SOUHLAS - USETRI SI NA NOVOU VIDLI NAMISTO   5000,– za vnitrni nohy.

                        0 0
    • fireball  

      Řešil jsem stejný problém na Maruš MX Comp, samozřejmě na noze se vzduchem. Během 20 km jízdy jsem měl poloviční tlak vzduchu, kolem gufer prolínal olej, v servisu nabízeli nové vnitřní nohy za moc peněz. Takže jsem vzal úúúplně jemný smirkový papír na broušení pod vodou, zarovnal otřepy, důkladně odmastil a potom jsem odřeniny vyplnil barvou a gelovým vteřiñákem ( abych zjistil, co bude lepší). Po důkladném zaschnutí jsem opět brousil pod vodou tak, aby tam zůstala jen výplň škrábanců. Na závěr jsem to doleštil „brusnou“ leštěnkou na auto. Asi po třech pokusech se to celkem povedlo, od opravy ujeto cca 200 km, tlak vzduchu se ani nehnul. Teď jen čekám, jakou to bude mít životnost.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pavlix  

      Řešil jsem podobnou „pohromu“ před týdnem, jemným smirkem jsem srazil hrany a doleštil leštícím pilníkem  na nehty. Myslím, že to bude OK, dovnitř snad škrábnutí nevadí. Těsnící kroužky by to už poškodit nemělo. Vidla funguje jako před tím.

      0 0
    • scret  

      trochu to ozivim, tatikovi takhle odreli nohu v cyklobuse u Sida, neni to moc, ale ma to trochu ostry hranky, ktery se mi tam nelibej… a vzhledem k mensi udrzbe (klasika u tehle cyklostezkovejch typu:) ) by to mohlo delat do budoucna problemy…

      Cim konkretne srazit hranky a vylestit? Smirgl kolikatka? Cim pak lestite?

      Diky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.