• frantaklika

    Zdravím,

    při poslední jízdě slyším praskání a divné zvuky a když jsem vyndal sedlovku, zjistil jsem, že je prasklá, viz foto. Z Giant mi psali, že dříve jak v 1/2 října nová nepřijde. Napadlo mě nechat sedlovku opravit, alespoň do konce sezóny. Máte doporučení Jihlava/Brno? Ještě mě napadá, nemám totiž moc představu. Karbon jsem opravovat nikdy nenechal. Vyplatí se to vlastně…odhadem? Nová sedlovka je za 3 800,–.

    Díky za doporučení!

    0 0
    • kubad  

      ta sedlovka není kulatá? nebo má nestandardní rozměr?

      jinak nedává smysl to opravovat

      0 0
    • poison  

      Přibyslav

      https://www.luborzeleny.cz/

      0 0
    • vlk  

      Nevím zda je to silniční nebo MTB, ale u MTB je zrovna tohle jeden z nejvíce namáhaných dílů na kole. Neriskoval bych opravu, a než dorazí nová, tak bych raději vozil nějakou hliníkovou.

      0 2
      • Azmir  

        Po opravě je to pevnější, než to vyjelo z fabriky, toho bych se nebál.

        0 0
      • Cryzyy  

        A neztratí ta hliníková pevnost, když jí modifikuje natolik, aby jí do rámu dostal ? a nebude to trochu vrzat, když jí kladivem nemodifikuje dostatečně přesně ?

        … možná by to chtělo trošku víc pozornosti k dotazu, než se za každou cenu k něčemu vyjadřovat

        12 0
        • vlk  

          Chtěl jsem primárně jen vyjádřit názor, že dle mého názoru bych karbon neopravoval a možná tak začít o tom i diskusi, aby se vyjádřili i jiní. Je to můj osobní názor, zkušenost nemám. Spíš mě zaráží jak může mít po opravě dle některých vyšší pevnost jak původní nová, viděl jsem nějaká video z oprav a nepřesvědčilo mě to. Že máte tolik času a chutí vůbec takovým způsobem reagovat. Myslíte, že kvůli diskuzi mám chuť ztrácet čas hledáním, co je to za typ a atyp:) a zda existuje i v hliníkové ver­zi?

          1 8
          • mr.nikdo  

            Na foto je jasne videt, ze to je profilovana sedlovka ;).

            Na nektere modely jsou zamky, ktere to vyresi. Ale budou hur dostupne nez ta nova sedlovka…

            0 0
          • kubad  

            Pokud opravář ví co dělá, bude to nejspíš pevnější než nová, ale taky výrazně tužší. Což u sedlovky nechceš, ale obavu o prasknutí bych asi neměl.

            U kklasické kulaté oprava opravdu smysl nemá, tady čeká na novou, alby mohl jezdit tak oprava , sice to finančně smysl nemá, ale může měsíc jezdit.

            4 1
          • gersa  

            Sice nemáš čas zjišťovat co a jak, ale když si ten čas a práci dáš (rozkliknout jednu fotku zas tak náročné není, když už jsi prošel všechny příspěvky v této diskuzi), tak naoplatku ušetříš čas s psaním svého postu a následného omlouvání svého blábolu svým dalším postem ;)

            5 1
            • vlk  

              Bláboly si laskavě nechte od cesty Vy. Na první pohled po rozkliknutí fotky jsem si nevšim, že není kulatá, tak hned máte radost, že se můžete do někoho strefovat, že? Jde vidět, že jste zase jeden z těch nejchytřejších na světě. Ach jo.

              0 16
              • gersa  

                Proč má někdo potřebu, když už že sebe udělá blba, se v tom dál rochnit a to houno dál rozpatlávat?

                Jedna věta – sorry, přehlídl jsem to – by to vyřešila

                Nejsi nějaký chytlavý?

                8 0
                • vlk  

                  Nejsem, jen mám na rozdíl od jiných slušné vychování. Kdybychom se bavili napřímo, tak byste si stopro nedovolil tímto způsobem reagovat…

                  1 12
          • Pikaču  

            Vážený pane vlku,

            Tady máte trochu informací k opravám karbonu:

            https://m.youtube.com/watch?…

            Dá se toho celkem dost najít na internetu. Jinak k opravovaném místě že je pevnější než původní je samozřejmě stejná blbost jako s lidskou kostí. Ale berte to jako hovorově.

            Jinak opravovaná část má být stejná s pevností, pružností jako před tím aby se nezměnily vlastnosti.

            Jinak k zkušenostem se tu zatím nikdo neozval že by to prasklo po opravě karbonu narozdíl od hliníku.

            Ale chapu, strach je mocnější. Je to podobné jako u karbonu z Číny.

            Omluvte mou gramatiku, píšu z mobilu.

            S přáním hezkého dne

            Pan Pikaču.

            1 0
    • frantaklika  

      Reaguji na svůj problém.

      Doteď jsem nebyl schopný se dokopat k mému tématu. Sedlovka praskla. Bylo mi řečeno, že tam prasklina není, ale byla. Tudíž oprava neproběhla. To je ale jedno, nechci nikoho vinit, takové věci se občas dějí. Nemusel jsem nic platit, když se na tom nedělalo, takže dobrý. Cestou na Lysou to ruplo už úplně. Vertikální prasklina asi 7–8 cm. Co mě teď trápí je tato otázka … U těchto modelů Giant TCR Advanced 2019 (už na kotoučích) prý bylo dost problému s tím, že sedlovky praskaly, protože integrované zámky nebyly vyladěné. Proto nechci riskovat, že koupím novou za 4 500,– Kč a znovu praskne. Sedlovku jsem dotahoval normálně na moment, ještě o 2 Nm méně, než je doporučeno. Vzhledem k tomu, že mám 95 kg si říkám, jestli to není problém i mé váhy? Takže, prodat kolo někomu lehčímu nebo koupit novou sedlovku, protože to mohla být vada nebo špatné zacházení od předchozího majitele (kolo bylo z druhé ruky) a jezdit?

      Díky za rady!

      0 0
      • Vilém  

        Neni mi jasny jak bys to chtel resit, bez koupe nove sedlovky. Tu musis koupit tak ci tak, co potom, zda to zmovu risknout, nebo poslat kolo dal, to uz je jen ma tobe.

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Myslím, že neřeší, jestli má koupit novou sedlovku, ale zda koupit opět KARBONOVOU.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.