• Halamis

    Ahoj,

    chtěl bych vás poprosit o radu.

    Od sestry jsem vyhrabal tohle kolo.

    A napadlo mě, že k mé silničce bych ho bral jako zimáka a na občasné projížďky s kamarádem, který má jen horáka.

    Zároveň bych se na něm naučil veškeré servisy, upgrade apod., než začnu něco vyměňovat na tý svý silničce.

    Chtěl bych se tedy zeptat, jestli se vůbec vyplatí tohle kolo obnovit a učit se na něm? Nebo mám radši najít nějaký na bazaru a tohle vyhodit?

    Případně jak postupovat s tou obnovou?

    Předpokládám komplet výměna lanek a komponentů, vidlici taky vyměnit. Mám nechat aceru, nebo mohu dát vyšší řadu?

    Rám je o číslo vetší, ale na ty občasný vyjížďky by mi nemuselo tak vadit.

    Děkuji.

    0 0
    • postman79  

      Na pár jízd kolem komína stačí cokoliv. měnil bych jen to, co zrovna odejde úplně.

      Jinak bych se na nějaké větší upgrady vykašlal, časem bys v zápalu vyměnil vše a stejně by ti zůstal veliký rám.

      0 0
    • gersa  

      Vyměnil bych max představec za kratší, lanka a věci s tím spojené. Zbytek nemá cenu řešit dokud to neumře

      0 0
    • Nachtlauf  

      Udržovat jen do určité rozumné fin. hodnoty – abys do toho nenacpal víc peněz, než za nové srovnatelně určené a používané „občasné“ kolo. Pokud ta Acera bez problémů funguje a nezlobí, proč ji „na občasné vyjížďky“ měnit? Jestli funguje špatně a nelze opravit, tak vyměnit.

      Stejně tak i to ostatní. Zaměřil bych se na nefunkční komponenty, nebo ty, co zlobí, či kvůli stáří hrozí jejich definitivní porucha a smrt.

      Na zimáka bych určitě pořídil bytelné pláště, co vydrží i zimní posypový bordel a nekuchnou na něm + určitě solidní blatníky jsou v sajrajtu k nezaplacení.

      0 0
      • Nachtlauf  
        • dodám:

        Záleží na tom, jak moc bylo to kolo používané a vystavené živlům.

        Jestli jen pár desítek nebo stovek km v součtu a hlavně v suchu, a pak tiše stálo ve sklepě, tak v podstatě stačí jen pořádná očista + máznout a seřídit, a vyměnit stářím ohrožené věci jako pneu apod.

        0 0
    • Halamis  

      Děkuji všem za reakci.

      Kolo teda projedu, a co bude nutný nefunkční, tak vyměním. Myslel jsem, že když je na všem rez, i na vidlici, že se to musí vyměnit, protože už je to v čudu a je jen otázka času, kdy něco praskne při jízdě. Vím, že před 10 lety jsem ho docela často využíval, párkrát jsem i s ním spadnul, je na něm taky pěkná osma. Ani mi nevadilo, že je rám od 185 cm a já mám 174. Pak ho chtěla ségra, že začne jezdit. Ale dopadlo to tak, že se válelo ve starým kotci venku. Mám v plánu druhý kolo na zimu do práce, tak se mi zdálo tohle jako vhodný kandidát.

      0 0
      • Japhy  

        Vidlice je levná pružinovka, tý už moc ublížit nejde. Rozebrat, vyčistit, něčím mírně abrazivním rozleštit kluzáky (horší než stávající povrchová rez už to být nemůže), namazat a složit. Zbytek podobně, vyměň jen vyloženě nezbytný spotřebák, bowdeny, možná kazetu a řetěz . Na takovéhle důkladné očistě (střed, náboje, kazeta, hazka, smyk) se dost možná naučíš líp než jen (v tomhle případě zbytečném) měněním dílů. Ale geometrie je fakt dost pekelná, tím představcem můžeš začít.

        Edit: A koukám že si budeš muset zkusit i centrování. To se taky hodí.

        0 0
        • Halamis  

          Ok, rozeberu a vyčistim. Jen nakoupím ten spotřebák a menší predstavec, který dám i níž. Víc do toho investovat zatím nebudu.

          Děkuji.

          0 0
    • osobne  

      Vidlici namazat večer olejem a ráno utřít hadrem, představec dát níž a ještě obráceně, takhle vysoko řidítka bych proti sedlu nesnesl. :-)

      0 0
      • psbiker  

        Představec 15cm musí jít pryč..

        0 0
      • Halamis  

        Nu před těmi 10 léty mi to asi nevadilo. Ale teď mi to nejspíš taky už bude vadit. :-) Ještě jsem na to zatím nevlezl

        0 0
    • cibi  

      prosimtě, co je to za rám?

      takto vysokou hlavovou trubku vidím poprvé…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.