Poraďte mi prosím nějaké dobré osvětlení na silniční kolo.
Poraďte mi prosím nějaké dobré osvětlení na silniční kolo.
„Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom dobré?“
Fenix bc30 nebo bt20 :)
Taky bych doporucil Fenixe. Mam bc30r a max. spokojenost. Drahy, ale skvely.
Chtělo by to specifikovat, jestli je cílem vidět, nebo jenom být viděn (protože např. za tmy jezdíš většinou ve městě s veřejným osvětlením).
Pro to druhé využití mám https://www.aliexpress.com/…8130293.html. Po dvou měsících bylo potřeba vyměnit diody (standardní 5mm), od té doby bez problému. Když pohledáš ostatní dodavatele, seženeš ho i za $1.3.
Taky bych doporučil Fénixe. Je to světlo bez kompromisů. Sice drahý…ale je to all in one v solidním kusu hlíny a bez drátků co vydrží i nějakej ten pád.
Za mě taky F jestli se máš rád tak kup něco kvalitního
To je ale hodně škaredý.
Ty to mas dobry vidis to jenom na obrazku co mam rikat ja kdyz s tim musim jezdit to je teprv utrpeni
A ještě jsi tu hrůzu musel zaplatit :)
Mám taky Fénixe a neměnil bych, i když zatím ho jenom půjčuji a sám jsem za tmy ještě nejel :)))
Musel jsem si projít malou evolucí nejdřív předraženej krám Sigma po roce dojíždění do práce šli kabely do kopru
pak nastoupilo BT20 dobrý ale trochu oser při prohazování mezi kolama
tak nakonec vyhrálo tohle funguje parádně i v mrazu výměna baterie není problém přímo v kroniu po roce používání zatím drží žádný frcání s drátama a prohazování mezi kolama otázka pár vteřin.
Bohuzel by se mi to na riditka neveslo. Uvazuju ale o necem mensim na bezne dojizdeni ke stavajici Solar Storm X6. Mozna nakonec skoncim u Garmina a nebo Bontrageru kvuli integraci pres ANT s navigaci na riditkach a kvuli moznosti uchyceni za predsazeny drzak.
Tohle se garminu docela povedlo
Jo, o nem prave uvazuju. Jeste cekam na nejakou novou, zmensenou verzi radaru.
Ma vyjit nova tisicovka nebo jeji nastupce tak jsem zvedavej
Vím že to máš asi rozmyšlený s tím dvojitým garmin držákem, ale mě se nechtělo čekat na novou verzi radaru a dávat těžký peníze za Garmin světlo, tak jsem skončil u „BF etalonu“ BLF-A6 z číny upevněnou do závěsu GoPra tohohle držáku. Výhodou univerzálního závěsu na gumičku je, že tam můžu vozit případně tohle jako powerbanku pro dlouhý štreky na Edge a zároveň to funguje jako zásobárna náhradních baterek pro ty BLF-A6 (na delší noční vyjížďky mám druhou na helmě do sjezdů). Takže zatím spokojenost a až jednou zmenší radar, třeba bude upgrade.
Diky, ale touhle cestou (nabijet solo 18650) se prave vydat nechci, kdyz uz mam jedno velky svetlo s externim akupackem.
Na takové to došmrdlání domů jsem loni pořídil https://www.banggood.com/…1079954.html?… , vyměnil jsem kabel, vozím k tomu jednu 18650 na 1,5h světla relativně dost a je to malinkaté.
dokázal bys k tomu doporučit i nějakej akupack ? docela se mi to zamlouvá
Cokoliv co má 4,2V jak jsem psal, mám k tomu jednu baterku 18650 s naletovaným kabelem (to eliminuje nekontakty a redukuje velikost na možné minimum), obalenou tenkým hutnějším „molitanem“, ještě jednou omotanou izolepou a na kolo to přidělávám suchým zipem, buď pod řídítka, představec, nebo někam na rám, záleží na jakém kole jedu.
Chápu správně že k týhle svítilničce připojuješ externí batterypack? Že do ní dáváš dummy baterku a vyvádíš kabel pro připojení packu ven?
Přijde mi, že ta svítilnička nemá žádnou vestavěnou baterku, ale jenom USB vývod.
Jee, no já jsem slepej, nějak jsem si to spletl s jinou svítilnou co byla úplně jinde :). Díky
Známým jsem to pořídil ne e-biky… Po výměně té modré Lattice Bright LED nebo co to je za shit za XM-L2 to svítí docela obstojně a hlavně pro oko podstatně přijatelnějším tintem…
A vlevo…
Tam vozim F3
Tak to jo, už mlčím…
Ted na to koukám Jendo už mi to doklaplo to je to tvoje jestli světlo vpravo nebo vlevo světlo vozím bohužel vlevo ale svítím vpravo
Bhehe, je důležité mít jasno a dobře vidět, takže dobrý.
Za mě Lucifer , jednou se s ním projedeš a nechceš jinak. Cena je ovšem ne zrovna přívětivá :(
Pokud je možnost jít do Lucifera, tak bych ho taky doporučil. Posledně jsem si na noční vyjížďce užíval hned dvou Luciferů MK3 – jeden na řidítkách a druhý na helmě – a dá se na to zvyknout :-)
U tohoto světla je výborně udělaná optika, přechod je pěkně plynulý. Jinak optiky mám 13 a 20 stupňů a teplotu světla 4000K (u MK3 byl standart 5000K).
Mám a souhlasím světelný výkon a rozložení světla stojí za tu cenu. Mám MKII.
Po poměrně dlouhé době mi začalo zhasínat světlo při pohybu kabelem vzad. Celou čelovku jsem poslal spolu s objednávkou na opravu. Podle mě šlo o běžné opotřebení, na které se záruka nevztahuje. Čelovka opravena zdarma a navíc vyměněn i klip na baterii, kterou jsem zlomil vlastní při pokusu zavěšení za moc široký pásek.
Lucifer je suprový, jen mě na něm štve systém jeho ovládání. Když se chci dostat do maximálních režimů, tak musím tlačítko držet déle než 0,35s, když ho držím déle než 1s, tak se vypne. Pokud se chci dostat do maximalního režimu, tak to musím provést 2×. Když jsem byl unavený, tak jsem se do maximálního režimu dostal v méně, než v 50% případů, většinou jsem skončil s vypnutou čelovkou :).
Teď jsem si všiml, že tohle nazývají „ovládání pro pokročilé“ a že pak existuje ještě zjednodušená verze ovládání, do které se to dá přepnout, kdy se režimy mění na jedno krátké klinutí v cyklu (nevím, jestli verze co jsem měl půjčenou měla i tyto zjednodušené režimy).
Tzn. schéma ovládání jednoduché (cvak, cvak, cvak, cvak, jé já to přejel…, znova :) ).
A pak taky mám u světla radši rychlé vypínání na jedno krátké kliknutí. Při předposlední akci co jsem běžel s čelovkou jsem u jedné kontroly narazil na jednu rozzuřenou sršeň, která šla za světlem. Po chvilce držení tlačítka, aby se vypnula čelovka jsem nálety psychicky nevydržel a svítící čelovku jsem zahodil. Pak jsem několik minut čekal (po tmě dívající se na svítící čelovku), než to sršeň přestane bavit a odletí…
Způsob ovládání je pro mne celkem dost důležitá vlastnost u čelovky, naběhám/nachodím s ní za rok více než 350h, když mám zapnuté vyšší režimy svícení (tzn. 400 a více lm).
mám starší verzi čelovky, kde se nedá přepnout na jednoduché ovládání, ale přepínání režimů mi nijak nevadí. Nestává se mi, že bych si čelovku omylem vypnul, nicméně stát se to asi může. Každopádně zpracování, funkčnost a i případná podpora od výrobce mi přijdou super.
Je to dva týdny, co jsem to řešil taky. Původně jsem chtěl vzít dobíjecí BC30R, ale na doporučení jsem ušetřil ranec peněz a vzal NiteNumen X8. A k němu na pěší turistiku přidal UltraFire WF-501B CAMOUFLAGE 5-MODE XM-L2, který krmím článkem 18650 z vykuchaného počítadla.
Obě světýlka mají hliníkovou bedýnku, svítí přeukrutně fest, pamatují si poslední nastavení a ta X8 má navíc jednoduše nastavitelné (přidržení přepínače) dva okruhy svícení – všech 5 módů nebo jen tři svítící. X8 je dobíjecí přes mikro USB. K tomu UltraFire jsem vzal i držák na kolo – klidně by mi stačilo i jen toto světlo, ale pro protijedoucí na silnici by to asi nebylo to pravé příjemné :-)
Mam Trelock LS 750 a jsem s ním spokojenej. Nestojí moc a svítí slušně. Na silničku stačí, do lesa kde potřebuješ vidět kořeny, stromy, díry asi už ne.
Nabíjí se přes USB a dáš si tam jakékoliv 3 AA akumulátory.
Na silničku do jaké rychlosti? Teď jsem párkrát (hlavně kvůli větru) vyjel navečer a vracel se za šera až za tmy, na okreskách tady nemáme žádné bílé čáry (zato spoustu prachu a hlíny z polí a chmelnic) a na krajích bujné keře a přehršel zvěře. O dírách v asfaltu nemluvím.
Ani s (reálně) skoro 1000 lm osvětlením s užším kuželem nemám moc odvahu jezdit > 45 km/hod, chtělo by to něco silnějšího, rozhodně žádné tintítko na 3×AA.
Asi tak. Z kopce jsem jezdil casto na svych plnych 1600lm a prislo mi to akorat. Stejne tak akorat mi prijde kolem tech 600lm v tlumenem modu pri normalnich rychlostech na silnicich, ktere popisujes. Ta vec na tri tuzkove muze davat realne kolem 150lm…
Chápu že každý mluvíme o jiné kategorii světla :-) Tazatel neupřesnil co si představuje pod pojmem „dobré“ světlo.
Já cíleně za tmy nejezdím, max. commuting (<10km, <30km/h), a toto mi stačí. Taky stačí na to abych dojel pokud na vyjižďce zatmím, a to většinou nemám potřebu jet nějak výrazně nad 30–35km/h. Jel jsem s tím cca 25km za tmy (mezi obcema, takže bez pouličního osvětlení) a bylo to OK. Ale každej to vnímá jinak. Někdo se chce jen dostat domů, jiný potřebuje i trénovat (protože třeba v zimě jindy než za tmy nemá čas).
Chápu že světla okolo 1000lm jsou super, ale je to jiná kategorie jak výkonově tak cenově tak zpracováním (často nutnost battery packu zvlášť atd). Né že by se mi nelíbilo mít silnici osvětlenou „jako od motorky“ :-), ale na mé občasné použití je takové světlo hodně vysoká investice.
Krom rychlosti (a třeba neznámé trasy) je nejhorší jízda za šera těsně před setměním, protože za takových podmínek slabá světla nedokážou vytvořit dostatečný kontrast. Jakmile se víc setmí, tak už je to zase v pohodě.
Tak tak – čím větší tma (a rozumná a známá silnice), tím se dá jet pohodlně na menší bludičku, protože to dostačuje, oči si na tmu zvyknou a pokud se často nepřejíždí mezi silnými světly (lampy ve městech atd.), dá se jet i na 150–200 lumíků, když je kužel rozumně tvarovaný a svítí to optimálně do stran i dálky. To platí samozřejmě pro nižší přesouvací rychlost (typicky bike a přejezdy na silnicích, cyklostezkách), čistě na silničku a vyšší rychlost bych si vzal rovněž něco silnějšího i tak.
Pokud se jede akorát po západu slunce, baterka se 100–200 lumenama je dobrá v podstatě jen na to, že jsi vidět, na silnici to moc slávy neudělá a je pro osvětlení silnice/výmolů tím pádem vcelku na nic.
Nevím, jakou má tazatel cenovou představu, ale dát za hodně kvalitní a po všech stránkách využitelné světlo, bez kabelových bateriových packů ala Nitenumen X8 nebo Gaciron V9D USB do 2k mi nepřijde zas tak extrémně moc.
Pokud je to na občasné nebo nenadále dojížďky pak osvědčenou „čínu“ jako Convoy S2, S5 – výkon je dostatečný, kužely pro jízdu optimální, jen se musí řešit držák a rozumně nastavit výkon i sklon – tím, že ty kruhové baterky nemají horní konec optiky uzpůsobený pro zalomení světla více do země, mohou na vyšší výkon nepříjemně oslňovat protijedoucí. Cena ± 10–20 dolarů i s plastovým držákem.
Prostě baterka s 600–900 lumenama je dnes otázkou opravdu pár dolarů, specializované světlo na kolo, s optimálně tvarovanou a sklopenou optikou a stejným nebo i vyšším výkonem je otázkou 1500–2000. Investice do dobrého světla na kole se myslím vyplatí – stačí jeden pád díky přehlédnuté díře nebo šutru a jak finančně tak zdravotně pak může člověk litovat, že nepustil chlup, tam kde asi měl…
+1 . Gaciron V5, běžně na 200lm, když je třeba opravdu detailně vidět 500lm, při rychlostech do 30km/h.
Včera první jízda s Gaciron V9D. Svítí to pěkně. Přepínání mezi režimy mi přijde v pohodě. Akorát tam nemám režim stroboskop (setkal se s tím někdo?). Což je teda režim úplně k ničemu, takže nevadí, že tam není, ale je to divné… Rozložení světla mi přijde velmi dobře udělané. Teplejší barva světla je také vhodnější.
Světlo osilňuje méně, ale neřekl bych, že vůbec. Za úplné tmy mi „vynadal“ chodec s dcerou/vnučkou, že to osilňuje. Měl jsem nastaveno na 400 lm. Oni na sobě neměli vůbec nic reflexního, lepší tedy asi trošku osilnit světlem, než srazit. Auto mě žádné neprobliklo.
Zmíním i nedostatky, na které jsem zatím narazil. Jako nejslabší článek mi přijde držák na světlo. Jako světlo drží, ale určitě by držák mohl být robustnější. Držák je kompletně z plastu, takže na řidítkách nejde úplně dotáhnout. Při nandavání světla se držák vždy pohne. Výdrž baterií bude menší, než udává výrobce.
Výdrž je třeba vztáhnout k teplotě. Pěkně to má Silva u čelovky TR3X – výdrž 3 hod, při –5°C poloviční. Asi záleží na povrchu řídítek, zkoušel jsem na dvojích a ani na jedněch nebyl problém.
(Píše se nandávání, pro příště.)
Děkuji za opravu ;)
Je to možné. Na řídítkách silničky to bude třeba držet lépe. Stejně si myslím, že by si takové světlo zasloužilo lepší držák.
Včera extra zima nebyla. Je pravda, že časy udávané výrobcem budou za optimálních podmínek (předpokládám zhruba při 25°C).
Stroboskop se zapíná cca dvousekundovým držením tlačítka mimo cykl ostatních režimů, což je dobře. Z držáku taky nejsem úplně nadšen, při utažení co sem schopen udělat prsty jde poměrně snadno otočit.
Oslnění je dáno soustředěním poměrně vysokého světelného výkonu do velmi malého průměru reflektoru, s reflektorem o průměru 5cm by to hned bylo lepší, ale kdo by chtěl vozit něco takového. A taky je to subjektivní, pokud jde chodec za tmy po neosvětlené cestě, tak přivykne tmě a pak stačí málo, jako když se člověk v noci probudí, tak ho oslní i 40W žárovka.
Díky. Vyzkouším. To je dobře, že stroboskop není v okruhu s ostatními režimy.
Přesně tak. Takového chodce pak oslní skoro vše. Mně šlo hlavně o auta, to si zatím nikdo nestěžoval.
Já to strobo taky nenašel, ale bylo mi to jedno, nepotřebuju ho.
Jinak do objímky jsem dal kousek duše a světlo drží jak přibitý, dotáhnu rukou a nehne se ani při použití větší síly.
Mám Fenix BC21R, nakonec jsem nešel cestou integrace na ANT+ (i když jsem byl nalomený) a to z důvodu možnosti vyměnit baterii za jízdy a tím mít světlo prakticky na neomezenou dobu. Na 18650 to da i 3h pohodové jízdy, navíc ve velmi kompatním rozměru oproti BC30 nebo nějakým klonům.
Pokud tohle svetlo dám na těch 800lm, tak na mě auta blikaj. Pokud jedeš v úplné tmě, tak stačí těch 400lm na pohodovou jízdu tam kde to znáš, nebo je dobrej asfalt naprosto vpohodě.
Navíc nedej na papírové parametry různých čínských kopií, mám jednu čínu TrustFire s 1200lm a ta zdaleka nesvítí tolik a nemá tak dobrý kužel.
Jediná nevýhoda je, že se nedá použít jako power bank (pokud bys dělal dlouhé výlety s navigací, tak by se mohla tahle funkce hodit), tohle má tuším Gaciron.
Co ten držák? Docela mě vyděsil, když jsem nad tím světlem přemýšlel.
Držák za mě na silnici vpohodě. Dá se nastavit i pár skoků doleva/doprava. Nahoru a dolů to jde protože je to na gumě, ale pro mě osobně je to výhoda, protože když jedu do kopce, nebo když nejezdí auta, tak do toho „hebnu“ a vidím dál, nebo naopak.
Mam stejnou zkusenost. Na MTB pouzivam BC30 (ne r) a na silnici BC21R. Zalozni baterku mam v tyhle rtence :) Drzak BC21R jde, narozdil od toho BC30 drzaku, pridelat na ergo riditka (K-Sword).
Taky se přidám z dotazem.
Poslední zimu jsem odjezdil s Gacironem V5 a byl poměrně spokojený, ale pár věcí mi na něm vadí a otázkou je, jestli se vůbec najde něco co by splnilo všechny moje požadavky. Největší problém u toho co jsem zatím našel je v elektronice.
Požadavky a kde to používám:
Třeba Gaciron V9D USB by se mi líbil, ale pokud tím jedním tlačítkem co na něm vidí točí všech 5–6 režimů, tak to je pěkně debilní.
A otázka je co umí to dálkové ovládání.
Pokud bych nic nenašel, tak případně nakonec jsem ochotný vzít i drahého Fenixe (ještě je na to ale tak 2 měsíce čas a můžu začít jezdit i zase chvíl s Gacironem V5). Ten splňuje vše co chci 100%, ale zase stojí 2× tolik co Gaciron V9D.
A u Fenixe netušíte někdo, co se u něj změnilo. Na stránkách Fenixe je BC30R ve verzi 2017 a jak se liší od té starší verze?
Výměna baterek/dobíjení mikro USB.
Dobíjení USB určitě změnou být nemůže. BC30R měla ve starší verzi integrovanou baterii, tedy dobíjení přes USB tam být muselo.
A ani u verze BC30R 2017 nevidím na stránkách Fenixu, že by bateria byla vyměnitelná.
Vůbec neřeším Fenix BC30 na 2× 18650, ale jen BC30R starší verze (vyšla asi 2015) vs novější BC30R (2017). Odkaz na tu aktuální 2017 verzi
Určitě mají lehce posunuté světelné režimy.
Starší BC30R má
BURST 1600 lumenů (po dobu zmáčknutí) → 800 lumenů (2,5 hodiny) → 500 lumenů (4,5 hodin) → 200 lumenů (11,8 hodin) → 100 lumenů (20,3 hodin) → varovné blikání (200 lumenů).
2017 BC30R má
BURST 1800 lumenů (po dobu zmáčknutí) → 1000 lumenů (2:40) → 400 lumenů (7:20) → 150 lumenů (16 hodin) → 50 lumenů (36 hodin) → varovné blikání (150 lumenů)
Pořád ale nevím jestli je to jediný rozdíl, kapacita baterek je stejných 5200mAh. Třeba se liší pouze elektronikou (nebo dokonce jen jiný software).
Ty časy jsou ale stejně divné. Ledky (včetně verze) jsou psané pořád stejné a tedy při stejné kapacitě baterie je divné, že by to mělo svítit déle (nová verze na 1000lm má mít o pár minut delší výdrže než starší na 800lm).
Ta nová verze ještě není téměř nikde dostupná, zatím jsem našel jen z US a to se rozhodně nevyplatí. Takže tam bude pottřeba ještě počkat.
Tu starší verzi ale lze najít z EU kolem 3000Kč včetně pošty, což by zase byla přijatelnější cena. U nové verze pochybuju, že půjde v dohledné době sehnat znatelně pod 4000Kč.
opravdu jsou tam stejné LEDky? Ty delší časy a vyšší výkony by odpovídaly tomu, že tam použili novější diody s vyšší účinností, než byly v předchozí verzi…
To právě s jistotou nevím.
V odkazu na stránkách Fenixu je u nového Cree XM-L2 T6 a pak někde v textu zmíněno, že to je U2 revize.
U starší verze vidím uvedeno jen Cree XM-L2.
Takže je i možné, že je tam novější revize led. Kdo se v těch led vyzná více, tak by mohl vědět od kdy existuje U2 revize a jestli už mohla být i v tom starším nebo ne a jaký by to mohlo reálně hodit rozdíl (jestli kecají nebo ne).
ještě jsem našel tohle: The new Fenix BC30R does include full metal housing, so it's much better for heat dissipation and much higher reliability
a co jsem zahlídnul v těch textech, tak to údajně má nový držák, ale vycházím jen z psaného textu, svítilnu nemám. Na kole vozím Fenix TK-22 + čelovku Lucifer na helmě…
Tady jsou snad všechny změny
https://www.fenix-store.com/…017-edition/
tedy mírně vyšší výkon, zlepšené chlazení a nový držáka jak píšeš a pak ještě je předělané dálkové ovládání
A tady podrobněji o nové verzi
Jo, myslel jsem rozdíl mezi BC30 a BC30R. Že je ještě nějaký jiný rozdíl jsem netušil.
Nabíjení mikro USB, přepínání 2 okruhů režimů a pamatování v posledním zapnutém okruhu i režimu řeší NiteNumen X8. Jeden okruh má 4 svítící a dvě blikny, druhý pouze tři svítící. Je to sice o jeden více, než požaduješ, ale hlavní problém přepínání (blikna) je pryč. Okruhy se přepínají krátkým přidržením přepínače režimů. Po přepnutí okruhu naskočí vždy ten nejméně svítící režim. To šílené přepínání byl i pro mě hlavní problém a s tímto řešením jsem maximálně spokojený, i když bych taky preferoval pouze slabě/silně. S optikou nevím, ještě jsem s ním venku nebyl, ale doma to svítí zdatně :-)
Vlákno jsem samozřejmě četl a tedy na NineNumen X8 už koukal než jsem položil dotaz.
A když už budu kupovat nové dražší světlo než stávající Gaciron, tak chci aby opravdu splnilo vše co chci.
NineNumen X8:
Ten Fenix BC30R 2017 považuju pro mě za referenční a ten je přesně to co hledám. V podstatě jen koukám, jestli by nebylo něco srovnatelného od jiné značky s nižší cenou.
Vybíral jsem dlouho, chtěl jsem optiku co moc neoslňuje kvůli tomu že mě to samotnýho dost štve a nakonec skončil u klasickýho BC 30 + 2 sady Panasoniců. Zvítězila i cena a možnost výměny baterií (zatím mi vždy stačily jedny).
Model R se mi líbil, ale nakonec jsem se rozhodl takhle.
BC30 jsem zavrhnul rovnou, to by pro moje požadavky byl skoro větší krok zpět než zlepšení. Dobíjení přes USB považuju pro sebe za základ, když to potřebuju dobíjím často při pravidelném ježdění ve tmě přes zimu.
U Gacironu V5 co teď mám sice vyměnitelnou baterii (i při dobíjení přes USB), ale stejně jsem ji tam jednou vložil a od té body ani jednou neměnil.
Rozumím tomu, že pro někoho je super, že si může vzít sebou náhradní baterky, ale to nepotřebuju. Ani na tom Gacironu se mi nestalo, že bych po cestě někdy baterku vybil, vždy dobíjím včas a Fenix (BC30R) má i daleko lepší ukazetel stavu baterie.
A jako nouzovku (kdyby používané světlo selhalo ať už z důvodu baterie nebo poruchy) mám v batohu pohozené BBB Spark BLS-46 (malé, extra lehké).
Už se ale začínám přiklánět k připlacení na Fenixe BC30R, měl jsem si ho koupit rovnou (už když jsem kupoval Gacirona V5, tak jsem o něm uvažoval, ale to jsem si ještě nebyl jistý, že budu trvale jezdit tolik za tmy, proto jsem nakonec šel cestou levnějšího světla).
Počkám pár týdnů jestli se objeví a za kolik ta nová verze BC30R.
Jak je u té BC30R řešeno to stínění? Jen tou pidi stříškou nad optikami? Nemáte někdo zkušenost/odkaz na to jak moc to v praxi funguje?
vyloženě stínění tam není, na optice je v horní části několik „vroubků“, které lomí světlo dolu.
Na BC21R to funguje celkem dobře.. Oslňovat by to nemělo, přitom jsi na silnici dobře vidět.
Nebo vzit toho noveho Garmina, ktery vsechnu regulaci dela za tebe.
Ten je už moc slabý (když už přecházím z Gacirona V5, tak určitě jen na silnější co má 2 ledky) a automatiku určitě nechci.
Cíleně reguluju poměrně často světlo jinak než jen dle okolního světla.
Čus tady je ten dálkáč při zmáčknutí a držení svítí 20 vteřin na max na nic jiného jsem nepřišel ani ho nevozím
To máš ale Fenixe. Dotaz na dálkáč jsem myslel pro Gaciron V9D USB.
U Fenix bych dálkáč také vůbec nevozil a dálkáč vůbec nepotřebuju. Fenix má ± ovládání samostatně, takže ten je ideální na ovládání.
To držení tlačítka jsem nějak nepobral. Přece, pokud potřebuji svítit více, než obvykle, tak zároveň potřebuji hlavně pořádně držet řídítka a ne tlačítko, no ni? Nebo to má někdo jinak?
To je tak nejspíš proto, že na těch 1600km (nová verze na 1800lm) to už nemá pro dlouhodobé použití dostatečné chlazení, proto to omezení na držení dálkáče. Tak to nemůže někdo omylem uvařit.
Za mě si tedy ten nejvyšší režim s nutností podržení dálkáče mohli rovnou odpustit včetně toho dálkáče a raději jít s cenou dolu (ale asi by to byl stejně zanedbatelný rozdíl v ceně).
Je mi jasné, že je to kvůli chlazení. Je ale kravina přidávat takovou funkci, pokud nemá praktické využití (držení tlačítka na úkor bezpečnějšího úchopu). Prostě inovace za každou cenu, třeba i přes mrtvoly :-)
Taky to nechápu třeba se to dá použít když proti tobě jede v noci auto a má zaplé dálkové jen na probliknutí?
Takhle to maj v podstatě skoro všechny Fenixy od nepaměti – že burst je jen na nějakou krátkou dobu a pak se to přepne, na poslední navolený. Ty baterky, který nemaj vyvedeno externí tlačítko se obvykle na burst zapínají krátkým podržením hlavního tlačítka.
Je sice pravda, že některá světla jiných značek se třeba při stání na místě hodně hřejí a elektronika je přepíná na nižší režim, ale při kontinuální jízdě to tolik nehrozí a chladit se to většinou stačí.
Taky tuhle logiku ovládání taky moc nechápu – zvlášť u cyklobaterek je dost jasný, že když si chce člověk přidat na maximum, tak asi jede někam, kde je to složitý a nezná to, tím pádem potřebuje sledovat hlavně cestu před sebou a ne nahmatávat tlačítko – ať už externí, nebo to hlavní.
Další věc je ta, že když třeba sjíždím nějakej teréní sjezd, zmáčknu si bust (mám to na čelovce Fénix), pustím si maximum (má 1000lm), jedu kopcem a po asi 30 vteřinách se to samo přepne na druhej maximální 400 lumenů, tak v té chvíli je úplně houby vidět – jak si oči zvykly tu chvilku na daleko větší výkon. Proto to ani na kole nepoužívám, protože mi to připadá horší, než když jedu konstatně na 400 lumíků.
Je to od Fénixu taková trochu kulišárna – maximální výkon to na obalu splňuje, umí to tolik svítit, ale využitelnost speciálně na kole je sporadická – netvrdím, že třeba 800 lumenů ve stabilizované elektronice a kvalitní optice Fénix nestačí, ale tohle řešení burstem na 30 vteřin není ideální (možná jako „problik dálkovejma“, když je někdo proti mne neskopí :) )
Na té čelovce ještě budiž – třeba v lese nebo terénu, když se chce člověk pořádně rozhlédnout to smysl má, na kole je pro mne osobně ten burst spíš potíž a prakticky ho nepoužívám.
Taky to tak nějak vidím. I proto jsem šel raději do té X8, protože zbytečné funkce nepovažuji za přínos, ale za potíž :-)
Já u Fénixu od té doby koukám jen na druhý maximální světelný výkon – když ten burst je pro mne nepoužitelný. Tam je pak výkon versus cena dost mimo.
Faktem ale je, že ty světla od Fénixe jsou prostě kvalitní, nešetří se tolik na spínačích, dávají se kvalitní elektroniky a další součástky, maj vymakaný světelný kužely a optiku právě pro použití, na které je to uzpůsobeno, jsou dobře utěsněný na případný déšť/vodu (ty, které jsou zatěsněné) a fungujou léta dobře. Nicméně právě kvůli burstu budu taky řešit světlo jiné značky, právě asi X8 nebo V9, pokud se neobjeví ještě něco zajímavějšího v brzké době.
S ignorováním toho nejvyšší módu souhlas, ten jako by tam ani nebyl.
Ale vůbec bych to nehodnotil z pohledu cena / výkon světla.
Každý má jiné priority, to je jasné. Ale ten výkon mi nepřijde třeba u BC30R jako problém (zvlášť u té novější verze).
Pokud to někdo cílý z jakéhokoliv důvodu na větší výkon než těch 1000lm (800 starší verze) co to má, tak by stejně měl rovnou sáhnout po úplně jiném světle, protože by k většímu výkonu stejně potřeboval adekvátně větší kapacitu baterky.
U X8 si podle mě nepomůžeš ani trochu. Max je stejně jen 1200lm a to může být klidně horší než BC30R novější verze díky horší optice.
U V9D už to bude určitě lepší, jednak už má 1600lm a k tomu by ta optika se mohla Fenixu více vyrovnat.
Jenže pak ta elektronika. Když už bys chtěl více u V9D využívat 1600lm, tak budeš muset častěji přepínat a už to zase začne být otravné točit dokola ty režimy, i když u 3 režimu to nebude ještě tak hrozné.
U Fenixe je to jen o té ceně, zvlášť když by to byla ta novější verze, která bude zase tak za 4tis. Kč (dle první cen v dolarech co jsem našel).
Já to spíš mám nastaveno tak, že nemám rád věci, které jsou nějak funkčně omezeny (právě 30 vteřin burst), i když dobře vím, že plný výkon 1600–1800 lumenů bych použil tak 1× za měsíc). To je u mne spíš „blok v hlavě“ – dát 4k za baterku s reálně použitelným výkonem 800 nebo 1000 lumenů.
Jinak souhlasím, že po stránce zpracování, kvality, elektroniky a kvality světelného výkonu a kuželu, bude Fénix 30R určitě top, zvlášť v té nové verzi, kterou jsem ještě v ruce neměl.
Na mé nijak speciální potřeby tak bude X8 nebo V9 dobře dostačovat, 2k ušetřím, poskládaní výkonů za sebou je taky dobré u obou světel a ostatní funkce taky vyhovují.
Tak drahej Fenix je, o tom zadna. Kdyby stal mene, tak tu neresim alternativy vubec.
Jen pro info, zjišťoval jsem to s tou dálkou, protože mě to světlo hodně zaujalo, ale v podstatě se dá říct že požaduju přepínání dvou režimů (a na to dálka bude lepší) a vypínání zvlášť.
Bohužel, tady je to naprd – ta dálka dělá úplně to samé co hlavní tlačítko, tedy cykluje mezi všemi módy.
Jediná náplast zde je – světlo se dá nabíjet i při svícení, tedy za jízdy může být připojen větší batterypack… ale to ty režimy zřejmě nevyváží. Tyhlety „SW“ chyby jsou celkem mrzuté, když HW je tak dobrej.
„světlo se dá nabíjet i při svícení“ jako že přicházíš o energii díky ztrátám při nabíjení z jednoho akumulátoru do druhého ? to je docela dobrá výhoda :o)
Pořád lepší takhle než jet potmě, no ni? Co lepšího bys udělal když bys věděl že pojedeš dýl než je výdrž světla a měl bys další batterry pack? Na občasné použití zásadní výhoda.
Jinak jako souhlas, samozřejmě by bylo lepší aby se to při připojení toho externího nedobíjelo ale jen to z něj svítilo, ale to by pak asi nešel použít microUSB konektor :)
Na dříči do města a do práce a na biku vozím z Aléče toto a i mimo město je vše na cestě velmi dobře osvětleno. Jeto celoročně, včetně sněhu a soli, nabito vydrží cca týden při zimním provozu s většinou 50% intenzitou svícení a občas i na plno. Kabeláž a konektory naprosto v pohodě. Zpracování celkem ok, jen si počkat na lepší cenu. Po téhle zkušenosti s lepší čínou bych už do značkového a drahého světla nešel, jelikož nevidím důvod platit ty pekelně velký marže, když za třetinu ceny dostanu velmi podobnou funkci i přijatelnou kvalitu.
Neni to primo delany na kolo, ale je to bez dratu a s USB nabijenim: https://www.amazon.de/…4/ref=sr_1_2?…
Na kolo úplně nevhodné jak kvůli použité optice, tak ani tvar, ani držák není vhodný na řídítka…
PS: Mám Armytek Wizard doma (samozřejmě ne k použití na kolo) a na kolo za ty prachy by se snad už ani hůře nic vybrat nedalo.
Optiku (světelný kužel) má velmi dobrou a chycení na helmu gheto suchým zipem bez problémů – výhodou je malá hmotnost. S dvoudiodovým světlem na rodlech perfekt kombinace. Ověřeno několikrát na nočních mtb závodech.
Jako druhé světlo na helmu proč ne, pro tohle použití je ten kužel rozumný. O světle na helmu tu ale nebyla řeč.
Mě tedy přijde že tohle světlo bude mít celkej vysokej rozptyl – já osobně to mám rád obráceně – na řidítkách světlo do šířky a na hlavě do dálky.
Na obyc jezdeni vozim jenom armyteka na helme a je to ok i v terenu. Dvouhlavnovku na rodlech mam jenom pro race.
Používám Specialized Flux expert…super!!
Za ty prachy, co za to spešl chce, ještě aby to nebylo dobré… :) :)
Nevíte někdo o nějakém světle, které by mělo podobný systém uchycení (tedy dalo by se namontovat POD úroveň řidítek) a nestálo takovej ranec?
To vypadá solidně. Líbí se mi, že se aspoň někde zamysleli nad tvarováním reflektorů a převzali koncept spolehlivě fungující v automobilových LED světlech – ledky umístěné nad reflektorem.
Kdo jezdil ještě s dynamem a měl bludičku na žárovku, tak ty světla vypadaly podobně – tam je velkej a tvarovanej reflektor potřeba, protože ta žárovka měla tak malý světelný výkon, že bez velkého a směrovaného odrazného reflektoru by nebylo vidět vůbec nic (ono taky skoro nebylo, proti dnešním „laserům“, když si na to vzpomenu :) ).
Dneska při výkonech těch Cree LED to v podstatě zvládne osvítit jen ta ledka, když výrobce ještě natvaruje malej reflektor s optikou, svítí to prostě hodně moc a hodně dobře a velký paraboly nejsou potřeba.
Ale světlo od spešlu je asi jiná liga, takže tam bych předpokládal, že to prostě bude chytře vymyšlené a v designu, kde ani vetší průměr světla/reflektoru nevadí.
Hnidopich na silničce by mohl konstatovat, že díky aerodynamickému odporu světla při rychlostech přes 30km/h bude muset tlačit minimálně o 0.5W více do pedálů, aby to jelo stejně, jako bez světla… :)
Tady je ten reflektor spíš právě na to, že jeho tvarem si pošleš světlo přesně kam potřebuješ, tedy tak aby jsi měl optimální kužel, rozptyl a zároveň neoslňoval…
Což nic nemění na tom že bych za ty peníze bral asi úplně jiný světla. :)
Mám toto
https://cyklo69.cz/…-sport-combo a jsem perfektně viděn což je na silničce důležitý.
Viděn určitě jseš, ale vidět dopředu s tímhle moc nemůžeš :)
Na dojetí stačí, po tmě na silničce nejezdím.
Tak jasně, ale thread je o výkonném předním světle, takže se předpokládá, že s tím tazatel chce jezdit i ve tmě a něco i vidět, ne být jenom viděn. Na to jsou tyhle blikačky luxusní, to zas jo… ;-)
Přijde mi to praštěně drahé na to co to je.
Spešl…
Ale je in. Nedal bych za to ani pulku,na to abych videl to nestaci a na to abych byl viden staci blikacky za par susnu a reflexni prvky na kole a hadrach.
Někdo na to má a někdo ne..
k Solarstormu X2 jsem teď pořídil za 4stovky obyč 4Race – 3× hodinová cesta do práce naprosto v pohodě, i na nejnižším módu se dá jet kde to znám a nesvítí mi proti štrůdl aut, prostřední režim ideál, kužel v pohodě, jen je otázka životnosti té uchycovací gumy. Vestavěný aku s nabíjením přes USB kvituji.
Vybral sem si Nitenumen X8, dá se sehnat za 40 USD, důvod proč ji nebrat nebo tip na lepší za podobné peníze?
Za mě nebrat protože oslňuje.
Gaciron V9D USB má broušenou optiku aby neoslňoval, cenový rozdíl není závratný.
To se dá vyřešit cca 3mm páskem na vrchní hranu optiky z průhledné lepenky nebo plastu (prostě tu horní ostrou hranu světla rozptýlit a zmatnit), ale je to samozřejmě DODO řešení. Nicméně nevšiml jsem si z testů, že by X8 oslňoval – i u X8 by měl být reflektor tvarovaný, právě aby výkon z horní plochy reflektoru byl trochu klopený
Zmatnění ani rozptýlení mi přijde že těžko zabrání oslnění.
Já osobně nejsem zastánce neumělo řešení, ale proti gustu…
Když máš na to udělanou čočku, tak nepřijdeš o žádný lumen protože je směřován kam má. U jakéhokoliv zakrývání to je přesně obráceně.
U X8 tam nic takového nevidím ani dle fotek ani v popisu. Odkud máš informaci že by to měl mít taky? To že to někdo nezmíní v testu neznamená že to tam není…
To vypadá slušně, těch cca 10 USD navíc není až takový rozdíl a i režimy 200, 400, 800 lm mi přijdou lepší než 100, 200, 600 u Nitenumen. A i přes menší kapacitu baterie je výdrž slušná.
V9D aktuálně za 49,20 –2USD pří nákupu přes 15 USD
Narazil jsem na to nezávisle před chvilkou a už mám objednáno, vzhledem k ceně není co řešit.
Když k tomu člověk připočítá DPH a především nejistou kvalitu z ali, tak už to tak kulervoucí nabídka není.
Světlo dorazilo po 11 dnech od objednání, včetně dálkového ovladače a zadní blikačky. První dojem velmi dobrý, svítí slušně. Celnicí to prošlo bez komplikací, bez DPH, bez cla.
Taky dorazilo :).
První poznatky:
Není to náhodou záměrem, že svítí každá jinak do výšky, tedy tím pádem i do dálky? Skoro bych řekl, že je.
Šestý režim se zapne držením tlačítka na 2s, viz návod. Je to rychlé blikání (stroboskop) při vysoké intenzitě (někde se píše 1600 lm, někde 1000 lm), střídají se 2 frekvence, vysoká a brutálně vysoká, dobré maximálně tak na vyvolání epileptického záchvatu, rozhodně je dobře, že se tento režim necyklí v rámci těch ostatních.
Zkoušel sem si svítit tak z 5 m do zrcadla a držet světlo normálně a vzhůru nohama a klopení kuželu do země není nijak masivní, ale ten účel neoslňovat mi přišlo, že to celkem plní.
Různé kužely mi přijde že jsou hlavní smysl proč do světla dávat dvě nezávislé optiky.
Nojo, návod jsem nečetl :). To je fakt ale masakr tohle :D
Je fakt že když jsem zkoušel světlem svítit vzhůru nohama a pak zase zpět tak mi to stínění přišlo pak o dost lepší!
A s těmi kužely – do šířky jednoznačne, do výšky – asi máte pravdu a taky. Mě to asi jen zbytečně překvapilo – viz obrázek (svítilna asi 5 cm od zdi, pak už se světlo optik slévá). Foťák rovnoběžně se svítilnou.
Ad obrázek – u mě je to stejné, čili to nebude problém kusu. Spíš chci až se setmí zkoušet zakrývat levou a pravou optiku a porovnat si kužely.
Tak sem si s tím trochu hrál, původně sem čekal, že jeden kužel bude víc do šířky a druhý do dálky, ale tak to není. Ve skutečnosti jsou kužely zhruba stejné, jen ten levý je trochu více nahoru tedy do dálky, takže celkový kužel má větší výšku než šířku, při vhodném sklopení světla je velmi slušně osvětlena oblast těsně před kolem a zároveň je vidět i slušně do dálky. Je to vymyšlené celkem dobře. Co sem pochopil z popisu, tak podobně by to měl mít i Fenix BC30R.
Jen tak ze zvědavosti by mě zajímalo jak je to u Nitenumen X8, má někdo? Tam podle fotek na sklíčku nejsou žádné optické prvky reflektory vypadají oba stejně.
Nějaká zkušenost s Gaciron V9S jestli dobře drží? Chci to do terénu.
Moc Ti to asi nepomůže, ale koupil jsem manželce V9D, testoval jsem je před předáním na svém MTB odpoledne v lese přes kořeny. Je větší a přesto drží a ani se nehne.
Dobrá zpráva :)
Něco k oblíbenému světlu SolarStorm, mám ho taky :(
Navíc to není věc světla ale battery packu. A když se koukneš jaký packy k tomu dává třeba českej dovozce, tak s těma to určitě nehrozí. I v číně se dá sehnat značkovej pack za hezký peníze, ale chce to hodně hledat.
na silnicu vozím AXA Greenline50 a je naprosto dostačující.
Tak 2017 verze Fenixu BC30R skladem už i v ČR a to hned za pěkných 3500Kč (čekal jsem že ze začátku bude stát nová verze aspoň 4000Kč u nás).
Tím jsem rozhodnotý a jdu ho objednat.
Na Aliexpress za 99 USD https://www.aliexpress.com/…9731820.html
To je také varianta, já dávám přednost dražší variantě u nás se zárukou u nás a bez rizika platit clo/dph a rizika řešení ztráty balíčku po cestě.
Muzu do BC30R dat i svoji baterii (asi 2×CR123a) nebo ten vestaveny aku nejde vytahnout? na www jsem nasel oba nazory…
Nevím o tom, že by se dala měnit. Výměné baterie má BC30. Co tam je ale použito uvnitř za baterie a jestli to náhodou nepůjde vykuchat a vyměnit netuším.
V ruce jsem ho ještě neměl, ještě nedorazilo.
Pokud by baterie vyměnit nešla, tak bych takové světlo nekoupil.
Co když aku za rok odejde? Budu kupovat nové světlo?
Vždyť ho nekupuju, nikdo ti ho nenutí.
Jo, to je i moje obava – kdyz ho budu hodne pouzivat, tak baterie cca 2 roky neprezije :(
S cenou za BC30R jsem ok, hodne se mi libi displej, ale uz mene spatne vymenne baterie – existuje i jina moznost nez BC30? Idealne taky neco s displejem? Premyslel jsem i o svetlu Garmin Varia UT800 (sparovani s cyklopocitacem), ale prijde mi drazsi, horsi a taky bez vymenne baterie :(
To že se baterka na nabíjení nevyndavá ven snad neznamená, že se světlo nedá rozebrat a baterka vyměnit.
Vždy mi baterie vydržely dlouho i u zařízení, které používá pořád (telefon, notebook). Vždy jsem dal minimálně 3 roky s tím, že po 3 letech kapacita vždy výrazně nad 50% původní (o kolik více jak kdy).
Světlo i když používám celou zimu, tak je to pořád jen cca 4–5 měsíců a to jen s cca 2× nabíjení týdně a někdy jen 1 týdně. Tedy dostane baterka mnohem menší čočku než u telefonu.
A vyměnit baterka nejspíš nějak půjde, když by odešla.
Tady je postup pro starší verzi BC30R, očekovám, že to bude podobné pro 2017 verzi:
https://www.ifixit.com/…+Fenix+BC30R
Jinak mám světlo už v ruce (před chvíli přišlo), ale rozebírat ho zatím určitě nebudu. První dojmy jsou dobré.
Cíleně jsem bral verzi R bez výměnné baterie.
No fakt, ze ta baterka stoji nemalou cast svetla, ale stejne je mi to proti srsti vyhodit svetlo jen kvuli baterie :)
S mobily to je (aspon zatim) trochu jine – po ~3 letech je bohuzel moralne zastaraly (pamet, procesor, …) takze stejne clovek potrebuje novy – aspon pokud ho chce i na nejake aplikace a ne jen na telefonovani.
Chapu spravne, ze BC30R a BC30 se krome baterie lisi hlavne displejem, tj ze svetelna cast je totozna?
BC30R má teď novou verzi, která se prodává teprve pár dní. BC30 bude odpovídat starší verzi BC30R.
Rozdíly starší a novější verze BC30R jsou popsané v tomto vláknu výše.
Světlo budu mít nejspíš déle než mobil, ale také ho neplánuji na věčnost. Po třeba 5–6 letech prostě buď pořídím nové nebo ho vykuchám a pokusím se baterii vyměnit, to mě netrápí.
Telefon jsem měl už přes 3 roky, ale ne o moc déle. Notebook jsem ale už měl i více než 5 let a baterie pořád použitelná i tak i když kapacita baterie už byla někde na 50%.
Teď poslední notebook mám akorát 3 roky a kapacita baterie je pořád někde přes kolem 85%, pohoda.
Já tedy s Fenixem nebudu jezdit vůbec delší trasy na hranici kapacity baterie (jezdím za tmy pravidelně, ale jen do 1h času jízdy), takže mi ani nebude tak trápit když baterka trochu kapacity ztratí.
Me vetsinou baterie odesli prave pres leto, kdy jsem je nepouzival. Vetsinou jsem je uskladnil nabite a ani to nepomohlo.
Doporucuje se pro akku s Li chemii skladovat nabite na 40–50%. Ale hodne zmatku do toho vnasi i kontroli elektronika. Prip. SZ.
To neni uplne pravda, storage napeti je mezi 3.7 a 3.8V, coz je priblizne 2/3 kapacity.
Baterie Li-ion se hlavně nesmí úplně vybít, kontrolní elektronika má obvykle hodně malý (ale nějaký tam je) odběr, proto se baterie skladují nabité na cca. 40%, aby se předešlo úplnému vybití a tím zničení baterií. Klidně by se mohly skladovat i méně nabité, ale tam by hrozilo, že by je ochranná elektronika mohla vybít. Li-ion bateriím vadí, když se skladují nabité při „vysoké“ teplotě (trvale jim pak klesá celková kapacita). Čím vyšší teplota a stupeň nabití baterií, tím je to pro ně škodlivější. Já pokud chci skladovat nabité baterie, tak je skladuju v ledničce…
Jasne, velky battery pack co jsem mel k svetlu byl od zacatku problemovy, i po reklamaci a vymene to nebylo uplne ono. Moc jsem ho nepouzival a proto asi doslo k prilisnemu vybiti. Dalsi asi 4 samostatne clanky(mam doma 8) je zvlastni, ze vydrzeli asi 4 nebo 5 let a ted najednou jich odeslo tolik. Ty jsem vetsinou udrzoval spis nabite, ale pres leto jsem je nepouzival vubec.
Mam pocit ze nekdy loni nebo kdy jsem Ti nabizel ze Ti nejakou baterku otestuji. Klidne se ozvi.
čus co jsem se ptal posledně v kroniu tak baterii vymění na počkání
Jsem se moralne rozhodl pro Fenix BC30 s tim, ze ma vymenne baterie a nakonec je i levnejsi nez BC30R … ale potom jsem zjistil, ze BC30 za 2900 je bez baterek, tj potrebuji 2× ne uplne standardni aku 18650 (ktere asi ani nepujdou nabijet v beznych nabijeckach na AA/AAA), coz je nejmene +1000Kc, takze BC30R nakonec vyjde za tech 3500 levneji. A sada BC30 se 2 aku a nabijeckou je uz za 4400. Prehlizim neco? Takhle mi vychazi lepe i BC30R a jednou za 2 roky si nechat vymenit aku (tusite nekdo, kolik vymena stoji??)
potrebuji 2× ne uplne standardni aku 18650, coz je nejmene +1000Kc
18650 jsou naopak velmi standardní a berou se ze starších baterek do notebooků zadarmo. A ani nové určitě nestojí pětikilo za článek:
https://www.ges.cz/…7603614.html
https://www.ges.cz/…7603287.html
Nabíječka pak stojí 20 Kč: https://www.postavrobota.cz/…nku-d198.htm
a jednou za 2 roky si nechat vymenit aku (tusite nekdo, kolik vymena stoji??)
V tom je právě výhoda mít spotřebič na standardní 18650: až odejdou, vysypeš je a strčíš tam nové a nikoho se na nic neptáš.
Tak to není úplně standardní nabíječka, ale dík :)
A k ceně aku: to je o kapacitě, 3500+ jsou zjevně výrazně dražší než běžnější kolem 2500. Ale ok, asi půjdou sehnat za méně peněz než 1000
Kdybys mel zajem, mam tu nove Panasonic NCR18650PF, maji jeden cyklus na digi nabijecce. Koupil jsem je na repasi aku v notebooku, ale operace se nezdarila, takze baterky mi zustaly. Jsou ocistene od cinu, neposkozene. Kus za Kc 120,–.
dik, ale zatim nemam ani zadne pouzitelne svetlo :)
V poho, ja je casem nejak vyuziju :)
Myslím, že články s inzerovanou kapacitou přes „běžných“ 2.6 Ah budou buď podvod, nebo budou mít kapacitu vyhnanou na úkor jiných parametrů (životnost, samovybíjení).
Panasonic NCR18650B je podvod? Já je používám ve světlech už několik roků a co jsem jim teď přeměřoval kapacitu po dvou rocích používání, tak jsem pořád na 90% původní kapacity.
Neznačkové (nebo „méně“ značkové) baterie co jsem používal před tím s udávanou kapacitou cca. 2500mAh jsou na tom po pár rocích používání hodně mizerně a jsou nepoužitelné. Naměřil jsem jim asi poloviční kapacitu, to by ani tak nevadilo, ale hodně jim stoupnul vnitřní odpor…
Panasonicy nejsou podvod, ovšem mají povolené vybíjení až do 2,5V, takže tím se ta kapacita nažene… Takže záleží na tom, jak je nastavená ochrana ve svítilně. Pokud je nastavená výše, což by měla, pokud není konstruována právě na Panasonicy, kapacitu Panasoniců prostě nevyužiješ. Ale zase jim prodloužíš životnost…
Z ciny koupis origo Panasonic 3400 mAh za 100 Kc.
3500 mAh má snad jen Panasonic NCR18650GA. 3500+ nemá žádná 18650… Vyšší kapacita zatím vyžaduje větší objem, takže 26650 nebo alespoň 20700, co dělá Tesla…Origo Panasonicy se dají v akci sehnat i za cca 80–100 Kč…
Jak se do té nabíječky vloží článek? :O
Pokud má nabodované vývody, tak se připojí normálně krokodýlkama, pokud ne, tak potřebuješ držák (opět záležitost ~15 Kč).
Já mám u této nabíječky připájené drátky + na konci vodivou magnetickou podložku a k bateriím ji „přidělávám“ pomocí dvou vodivých magnetů. Toto je cestovní verze nabíječky na 18650 baterie co používám. Na použití doma mám nabíječku pořádnou Lii-500 (chybička se vloudila a tak mě stála $5,5 :) ).
Jinak pokud nechceš platit poštovné, tak odkaz na nabíjecí obvod na ali: https://www.aliexpress.com/…3269225.html
4ks Panasonic NCR18650B jsem kupoval před nějakou dobou za $16 (teď nemám přehled, kde se dají nějak výhodně koupit)
Kupoval jsem BC30, k němu 4× 18650 panasonic 3400 mAh za $22.37 na Fastechu. Nabíječku jsem už měl. Výdrž světla je s těmahle baterkama taková, že náhradní běžně nevozím.
Výhoda BC30 je, že umí bez turbo tlačítka 1200 lumenů.
Borci, světla doporučujete hodně zajímavý, ale co zadní blikačka? Chtěl bych něco pořádnýho, co opravdu půjde vidět a blikat to bude fakt dost. Máte něco na doporučení? Díky
Radar od Garminu je genialni (teda na silnici), ale i https://www.kupkolo.cz/…5384_z94933/ je videt dost dobre
Na denni blikani urcite Smartka 1W, je videt, i kdyz se vracis proti slunicku pri zapadu. Za ty penize super, kdyz tam das dve lithiovy AAA, tak vydrzi neuveritelne dlouho. Jestli jezdis pravidelne za tmy, tak by to chtelo asi neco, co ma i mirnejsi rezim, abys neoslepoval ridice :)
Mám http://www.ebay.com/…292167747268 a svítí fakt hodně (musel jsem tam dát difuzér, aby to neoslňovalo).
já si teď pořídil, je celkem dost silná:
Já mám FORCE RUBY. Abych řekl pravdu, tak poslední dobou se peru s tím, jestli to není blbost. Svítí to asi až moc. Jako ideální mi připadá Smart Double flash. Je žravější než třeba Smart Super Flash 318R, mimochodem taky bezvadný světlo, ale to nepravidelné blikání u Double je podle mě lepší. Rubyna sice má indikaci slabé baterie, ale není to zas tak moc dobře vidět a pak se rovnou vypne. U těch smartek se dá podle intenzity světla dobře poznat, že baterie už jsou slabé, ale pořád to světlo ještě pár hodin dá, což je podle mě veliká výhoda.
Že by zadní blikačka byla příliš silná je problém snad jen při jízdě cyklistů ve skupině nebo na místech s opravdu silným cyklistickým provozem v jednom směru.
Že by na silnici za tmy oslňovala řidiče (jedoucí stejným směrem a tedy cyklistu předjíždějící) normálně svítících aut a motorek je nesmysl, intenzita jejich potkávacích světel značnou část nepříjemného kontrastu umaže. Základem je, že i při dálkových světlech je blikající bod už z dálky vidět dřív, než se k němu dostane hranice osvětlení a začne vyrovnávat kontrast. A přínosem je to zejména tehdy, když je cyklista na blikajícím kole „all black“ a bez dostatečných odrazek, protože se slabou blikačkou, která by byla viditelná až pod vzdáleností dosvitu světel by třeba nebyl vidět vůbec.
P.S. Smart SuperFlash i Double máme doma, dobré, já používám Author Redspot, také velmi dobrá. Ale pěkně bliká i One za 99 Kč ze Sportisima.
Třeba tady se můžeš podívat jaký rozdíl je mezi RUBY a DOUBLE. Já mam doma všecky zmiňovaná světla. Tebou zmiňovaná světla, i přesto že svítí slušně, nesahají RUBY ani po kotníky a já nejsem přesvědčený o tom, že je to dobře. RUBY oslnit dokáže, informaci mám to od kolegů co mě autem předjíždějí cestou do práce po páté ráno.
Aha, RUBY nemám, to bych si mohl pořídit jako mlhovku, za normálních okolností bych s tím asi nejezdil. Díky za srovnání.
Jak hodně to je to světlo pro řidiče nepříjemné (co říkali kolegové…)? Já pořídil tohle https://www.kupkolo.cz/…usb_z100890/ , což bude asi o něco slabší, jak RUBY. Zatím mě nikdo nevytroubil…
Ptal jsem se jednoho kolegy, který mě předjíždí každý den. Ten říká, že je to v pohodě, že jsem alespoň dobře vidět. Asi můžou nastat situace kdy to moc příjemný není. Například v dešti, když je mokrá silnice. Naopak v mlze to bude fajn. Stejně si ale myslím, že třeba SMART 321 je takový ideální světlo.
Mimochodem – jak takový Fénix funguje když ho chci jen jako prisvetleni za šera v podvečer?
Uř to tady taky padlo – paradoxně za šera (pokud nechceš použít světlo jen na funkci „být viděn“, ale taky trochu vidět), tak v šeru musíš volit vyšší výkon, než pokud pojedeš už chvilku v černé tmě (oči už jsou zvyklé, stačí menší výkon, abys relativně dobře viděl).
Prostě si zvolíš výkon, jaký aktuálně a vzhledem k podmínkám potřebuješ – za šera a třeba za mlhy či prostě v takových přechodových světelných podmínkách je minimum cca 50–100 lumenů, abys byl vidět, 200+ abys už něco málo viděl (ale žádná hitparáda), 400+ už něco vidíš a zase od hranice cca 800 lumenů už je třeba přemýšlet, zda někoho zbytečně neoslňuješ (záleží samozřejmě na tom, jak je světlo konstruované, jaká je optika atd.)
Prostě čím je světlo výkonnější, má lepší optiku a dostatek dobře odstupňovaných módů, tím je všestranně použitelnější :) – vždy si můžeš dobře zvolit, jak potřebuješ aby to svítilo…
Přesně tak.
U Fénixe super optika + má rychlé přepínání režimů (samostatné + a – tlačítko). Takže pro střídání za šera, za tmy a různých situací (dle toho jestli hrozí oslňování) ideální.
https://www.magniclight.com/en/ Pro gramaře dobrý, ne?
Nemate nekdo nahodou Ravemen PR600?
Při pátrání po světle, které by bylo dost účinné a neoslňovalo, jsem za přijatelnou cenu narazil na Inbike CX 517-XP-G2, které by mělo splňovat německé standardy pro světlo- takže předpokládám, že by nemělo oslňovat protijedoucí. Nemáte s ním někdo osobní zkušenost?
Jezdit bych s tím nechtěl, ta „šířka“ kužele je jako bychom se vrátili do doby halogenových světel…
Potřeboval bych poradit od zkušenějších, zima je už tady a s tím i noční ježdění po cestách i polních či lesem. Rád bych si pořídil už konečně pořádně světlo. Cena není důležitá. Doba svícení je cca. 2h na jeden výjezd. Jezdím jak silnici tak polní cesty, či les. Lumeny bych chtěl víc jak 1200lm, Plus navíc pokud optika bude přizpůsobena proti osvícení vozidel. Další plus by bylo kdyby světlo nemělo žádný kabel a baterie byla součásti světla.
Přemýšlím o Fenix BC30R, nicméně jsem četl hromadu komentářů, že to moc není moc do lesa ale na cestu, bustr 1800lm je přes tlačítko „ideální kdyby to šlo pořád bez tlačítka“, jinak 1000lm. Není nějaké podobné světlo BC30R ale o něco silnější???
Když bych akceptoval kabel a baterii zvlášť tak se mě zamlouvá LUCIFER M5, nicméně není skladem. Nedokáže někdo poradit něco srovnatelného s tímto světlem??
Děkuji moc za pomoc při výběru
Na Gaciron V9D ses díval?
Včera mi přišel, ráno otestováno a veliká spokojenost. Širší kužel než u stávajícího, je vidět i z boku a široká nabídka světelných módů a externí ovládací tlačítko jako bonus. Já jsem fakt spokojenej.
na ten jsem se nedíval :-(
… podařilo se mě sehnat poslední kus LUCIFER M5 v Praze přes eshop i přesto, že na stránkách výrobce je aktuálně vyprodán. Už jde poštou, zítra hned otestuji.
To uz ke mk5? Nejak rychle to meni.
Nepleteš si to s Focusem…? :)
Používám Specialized Flux Expert (viz výše v diskuzi)…max spokojenost
myslite, ze to stoji za zkousku?
Nějakej důvod proč nevzít radši Gaiciron kterej je navíc klopenej a osvědčenej?
několik důvodů – udávaná vyšší svítivost, delší výdrž, nižší cena.
Jenže to máš bez aku… Takže cena se zvedne o cenu dvou 18650, na kterých zároveň závisí i výdrž… Čili výdrž může být jak delší, tak i kratší.
Už jen to, jak vypadá, by mě odradilo… :-)
Asi tak… :)
O Gacironu najdeš na webu spoustu informací, mnoho recenzí na YouTube, o tom Coomaxu nikde nic krom toho, že to visí na DX, ani nikde jinde se to neprodává. Za mě dost pochybný produkt a nekoupil bych to ani kdyby to stálo půlku toho co ten Gaciron.
Skoro bych doporučil nevěřit udávaným údajům u bezejmenné firmy. Taky bys mohl být překvapen, že svítivost bude nižší. Pokud je to na 2 články, tak těžko může být delší výdrž (pokud to má větší výkon). A cena závisí na tom jaké baterky tam dáš, pořád to má vliv i na tu výdrž… Ale kup si co chceš :). Jenom doufám že všichni ti co si kupují netlumená světla nejezdí pak někde proti mě.
diky za rady. vemu gaciron z ebay
Taky spousta čínských noname šajnovek svítí moc bílým světlem, aby to vypadalo, že svítí víc. Ty značkové mají teplejší podání světla, které je pro oko mnohem příjemnější a neunavuje tolik. Gaciron mám z led-expert.cz a fakt má moc dobré rozložení světla a i teplý odstín světla. Klidně jsem si ho mohl koupit z Číny, jen se mi nechtělo na něj čekat několik týdnů. Takto jsem ho dopoledne objednal a podvečer si ho na Smíchově vyzvedl :-)
Poradil by někdo nějaké vodotěsné zadní světlo?
Zatim vše co jsem měl, vydrželo do prvniho deště, pak voda od zadního kola natekla dovnitř a světlo začalo fungovat velmi náhodně, většinou se samo vypíná a zapíná ..
+1 Mám a je OK
Cokoli od Knogu. Nekolikrat jsem je i vypral a vzdy bez problemu.
Já bych hlavně doporučoval světlo na výměnné aku/baterie. Nevím, kde bych uprostřed divočiny sháněl USB a čekal 3 hodiny na nabití…
Pokud jezdí několikadenní švihy, tak asi jo. Můj Nitenumen X8 blahobytně svítí celou dlouhou noc.
Jde to resit powerbankou. Ale vymenit burty je lepsi, souhlas.
V souvislosti s baterkou bych se chtěl zeptat odborníků elektrikářů.
Mám s původním světlem tento batery pack . Lze to přes nějakou redukci použít jako náhradní baterku v případě „nenadálé“ potřeby ke světlu Gaciron V9?
sleduj napětí (Volty) a polaritu (kde je + a -). To je vše.
Batery Pack má 8,4V. Polarita ani ta svítilna se mi nechce hledat :)
edit: nedalo mi to :) Ta šajnovka má 3,7V článek, nabíjený 5V USBčkem. Takže za mně jí tim powerpackem 8,4V zničíš.
A co tohle, má to i USB výstup http://www.led-expert.cz/…terie-Li-Ion
Jako jo, variant s náhradním zdrojem je dost, já jsem spíš chtěl využít to, co mám doma s investicí max. stovky do nějakýho kabelu. :-)
To je přesně ono, ten druhý odkaz! :-) Super díky.
Jedinej batterypack použitelnej pro dobíjení V9C je ten s USB výstupem (5V). A má to ještě jden háček – při dobíjení je možné použít jen druhý nejslabší režim. Nejde přepínat, nejde spustit jiný. To mě pěkně naštvalo.
Roxteedy,capo: díky
No a nebo klasická powerbanka za pár šušní. A jak říkáš, svítit při nabíjení moc nebudeš.
Jak rychle se to bude nabíjet, je třeba vyzkoušet. PB dneska umí dávat hodně, ale záleží taky na tý šajnovce, kolik si vezme.
redukce 8,4V → 5V usb jsou, případně si ji můžeš sám vyrobit (součástky nejsou moc drahé).
Teď na rychlo jen odkaz na hotový výrobek: http://luciferlights.net/…b-powerbanka
Určitě najdeš pomocí googlu podobné výrobky.
nějak moc jsem to neštudoval, ale připadá mi to jako pasivní redukce. Tj. že bys na 3,7V článek tlačil 8,4V, což nedoporučuju. Ale zase by to asi dobíjelo rychle :)
Hlavně za 250 Kč máš suprovou powerbanku s USB. Tak proč tohle za 420 Kč?
Tohle jsem dal jen jako příklad hotového výrobku, šikovnější si to mohou vyrobit sami ze součástek z aliexpresu za zlomek ceny. Potřebý DC-DC měnič je za několik centů na aliexpress.
Odpovídal jsem na dotaz jestli ten akupak s 8,4V, který už má může nějak připojit na Gaciron V9.
Co znamená, že jsi to moc nestudoval? To je jako, že jsi jen viděl obrázek z dálky a podle toho usuzuješ jak se to bude chovat? V popise tam máš napsáno, že to zvládá napětí 2.5–12V převést na 5V.
Láká mě testnout" tohle":https://www.fasttech.com/…icycle-light. Je to na 26650, pro delší cesty se dají náhradní vozit s sebou, nebo je to možné napájet z powerbanky. A nemělo by to oslňovat. Teda, ne že bych neměl čím svítit, ale za ty prachy…
Dívám se špatně nebo tam není psaná délka výdrže?
Díváš se dobře, není… Ani jsem ji nenašel… Budu si muset pohledat nějaký výpočet, tady to nevím, jestli se dá použít, turbo mi vyšlo 25 minut…
Vzhledem ke kapacitě baterky a spotřebě diody na plný výkon tak 20 minut. Já to tedy počítal od oka z hlavy.
Tak 26650 se dá pořídit i v kapacitě 5000mAh (reálných) a proudy i přes 20A jim nedělají problémy (správně vybraným typům článků). Cena za článek ±300–400,– a výdrž i v turbu tím pádem skoro hodina (samozřejmě vycházím z průměrných odběrů diod na takový světelný tok cca. 20W).
Nicméně na 2300 lumíků s tím svítit nikdo asi tak dlouho nepotřebuje, tudíš 250, 500 případně 1200 lumenů bude bohatě dostačovat (je to rozumně odstupňované) a výdrž bude tím pádem docela dostatečná (i na pár hodin jízdy).
Otázka je spíše, jak „dobrý“ je světelný kužel a jeho rozptyl, případně jestli je řešeno směřování světla k silnici, jako u „lepších“ třeba 2× 18560 baterek.
Za mne celkem pěkný – úplně ideální, kdyby udělali to samé (stejné výkony a funkce) pro 2× 18650 :)
Pardóón, musím se opravit. Není to na 26650, ale na 26350, nějak mi to tam skočilo automaticky, na 26650 už jsem zvyklý. Proto je ta svítilna jen 77mm dlouhá…
Aha, tak při délce 77mm jsem předpokládal 26650 – jsou baterky na 18650 i 26650, který se vejdou do 75–80mm i s 65mm baterii.
Tak to potom jde o to, na jaké režimy s tím míníš primárně svítit – na těch 250 až 500 lumíků by to i tak mělo alespoň dvě hoďky svítit, otázkou je, zda to dostačuje (dobou svícení a výkonem).
Pro mě je to bludička, proti 3× XM-L2 na 3,5 A je to jen sranda. Ale až přijde, omrknu to a pošlu dál… Do 77mm 26650, XH-P50, reflektor, štítek, sklo, přepážku pro chlazení a zadní šroubovací víčko prostě nikdy nenacpeš… Jasně, 3× nebo 4× XP-G nebo XP-L s pidioptikami skoro jo… Mě to zaujalo spíš proto, že spousta lidí nechce kabely, pak vozí na řídítkách cihlu s 2× 18650, případně nějaký Convoy.
Jo, je faktem, že XHP 50 už není moc mrňous a chlazení taky potřebuje řádný, takže ta délka by asi neprošla.
Pokud jezdíš s 3× XM-L2, tak tohle může být pro Tebe opravdu bludička, pro mne je 2300 lumenů tak 3× víc, než jsem kdy vůbec potřeboval :)
Ony ty „cihly“ na 2× 18650 nejsou reálně zas tak o moc větší, než tohle :)
přemýšlím o dalším upgrade světla,nyní konkrétně světlo na řidítka, má někdo zkušenosti přímo s tímto světlem: BLAZE LASERLIGHT ???
díky za info
Strašně předřažená 3.14čovina
Uz vidim, jak lidi cumi po tom laserovym obrazku a pak ti skoci do cesty, pripadne te sejmou.
Kdyby to stálo pětikilo, tak budíž, takhle se mi to taky zdá hodně přepálený.
Podobnou (a možná principielně lepší) službu udělá ta LED/Laser blikačka, co vytváří čáry na silnici a dá se sehnat za cca. 150–200 korun. Dal jsem to dcerce na kolo a bylo to dost dobře vidět, jen se tomu za pár týdnů (jejím přispěním – někde to špatně opřela) ulomil dost fórovej plastovej držák. Ale koupím to znova, je to ve tmě opravdu dobře vidět a na řidiče to asi opravdu působí tak, že viděj „ohraničený prostor“ který nemají narušovat.
Koukal jsem, že některé verze taky přidávají „cyklistu“ na vozovku, dozadu, kde mi to připadá smysluplnější – sám jako řidič moc nekontroluju „zem“ vedle mne v levém nebo pravém pruhu, ale to, co je před/za autem určitě.
Mas odkaz? Na kolo do mesta jak delany
Ty s promítáním cyklisty jsem viděl na ebay, třeba tady
Ty jen s pruhy maj skoro všude i tady – já ho kupoval myslím ve Sportisimu a bylo dokonce v „akci“ za 99,–
Ale spíš bych doporučil to obvykle malinkato dražší, to „ploché“, nemá tak dlouhej držák = menší tendence k ulomení. Já koupil tu „berušku“ a držák se zlomil fakt za dva tejdny, nicméně s přispěním dcerky – někde to opřela a kolo spadlo a šlo to přímo na držák o zeď, takže se ten plast utrhl.
Vzhledem k tomu odkud svítí, nepromítá „lepší provedení“ při šlapání ten červený paprsek (který jde na obrázku před kolo) na nohy?
Jo, to „lepší“ provedení má trochu kratší „dosah“ toho obdélníku, může se to odrážet i od nohou (to ale vcelku asi není problém a naopak to může cyklistu ještě více „zvýraznit“) a samozřejmě záleží, kam to nasadíš (jakej je úhel sedlovky, jak je to vysoko nad zemí atd.). Nicméně nastavit to tak, aby to svítilo i na silnici problém není – je to celý plast a v případě potřeby to zručnej „kutil“ vymyslí tak, aby to svítilo, přesně tam, kam člověk potřebuje. Jen ten držák je opravdu fórovej a moc „ran“ nevydrží – rovněž by se dalo nějak svépomocí a za pár korun vyřešit lépe.
Laser není moc vidět v šeru (nicméně je to kombinované se samostatně zapínatelnou klasickou LED blikačkou, která je slušná), naopak v úplné tmě mne to až překvapilo, jak dobře to svítí a jak dobře je pak člověk na silnici vidět. (koupil jsem to vcelku náhodou, když jsem šel dcerce pro obyčejnou blikačku na nové kolo a všiml si toho, že to maj za pár korun). Říkal jsem si, že i kdyby to nefungovalo/nebylo vidět, tak má klasickou LED bliknu, která svítí pěkně.
Těch zadních je plná ebay i Aliexpress, ale kupodivu sem tam nenarazil na žádný klon toho předního. Cena originálního 300 lm světla s laserem 125 GBP je ale naprosto absurdní, stejně jako 49 za bliknu nebo 10 za bidon.
A já nedávno uvažoval, jestli v těchto „designových“ obchodech fakt někdo nakupuje :D. To světlo mi příjde fest napálené na ceně a promítání před kolo je v podstatě k ničemu.
Pokud cyklista pojede v cyklopruhu v mrtvém úhlu auta, tak tohle by při správném nastavení mohlo dosvítit před to auto a tím zvýšit šanci, že si řidič všimne. Ale muselo by se to rozumně rozšířit aby lidi věděli o co se jedná, což je při té ceně celkem nemožné.
pokud jsem se díval na správná videa na youtubu tak to nemá funkci pouze laser hologramu kola na zem před přední kolo, to je jen z jedná možností této baterky na řidítka pro městské použití v provozu která se dá dokonce vypínat, ale hlavní funkce je klasická přední svítilna na řidítka 300lm/13h svícení/možnost stroboskopu a další variace, indikace stavu baterie a vybití, hliníkový obal.
300lm je tak na pomalou jízdu pro rohlíky a nesmí být mokrá silnice, pak nevidíš vůbec nic.
Jaké jsou letošní trendy v předních světlech. Stále vládne Gaciron V9D nebo už byl z trůnu sesazen něčím s lepším poměrem cena/výkon?
Pridavam se stejnou otazkou jako Jirl. Potrebuji vyresit svetla, nez se setmi (ne dnes, ale behem podzimu). Tohle uz je asi treti vlakno, ktere jsem procetl, tak se osmeluji se i zeptat, co vozite? Je do mesta (osvetlena silnice + neosvetlena cyklostezka) nejlepsi reseni radar + varia UT 800? Predpokladam, ze kdybych chtel jezdit po okreskach, nebo zlepsovat se na downhill segmentech po tme, bylo by treba pridat jeste neco silnejsiho dopredu. Tam se zda jako nejlepsi reseni Fenix BC30R. Ma nekdo s vyse uvedenym zkusenosti, pripadne doporuci neco lepsiho?
Nechci moc nejakou levnou cinu, nemam rad, kdyz veci nefunguji. Taky bych rad, aby to neoslnovalo. Ne ani tak kvuli ridicum, tem trochu svetla neuskodi, ale spise na cyklostezku. Sam pri behani nesnasim blbce s 2000 lumeny vodorovne, idealne na stroboskop (neni omezeno na cyklisty).
A doplnujici otazka – nemam jeste pockat, neobjevi se behem mesice jeste nejake nove moznosti?
Vzato od konce: vždycky se může objevit něco nového, čekal bys do konce života. Prostě neváhej a kupuj.
BC30R je dobrá volba. Jen na těch stezkách počítej s tím, že na plný výkon oslňuje taky. Od toho jsou snížené výkony, které na cyklostezky a silnice bohatě stačí, klidně třeba jen 300 lm. Ve městě… těžko radit. Tam jsou hlavní tvé oči, předvídání a opatrnost, takže si klidně jako hlavní světlo nech tu BC30R a k němu jen doplňkovou blikačku vpředu i vzadu. Radar bych do města vůbec netahal, ale mimo město je fajn.
Cao vozim tu bc30r celorocne i v mrazech za me kvalitni svetlo do ruzumnej peniz
Prý to má 400 lumenů a ani nevyužiji max. režim. V případě, že je tma delší dobu jezdím se Solarstormem s externím accupackem.
Gaciron V9C-400 vozíme s manželkou na kolech oba a za těch pár dolarů, co se dá sehnat, je to skvělé světlo s vyměnitelnou baterií a s odpovídajícím výkonem, který je udáván výrobcem. Jasně, na žádný hustokrutopřísný enduro/dh jízdy lesem za tmy to není, ale na normální noční jízdu lesem nám naprosto vyhovuje…
Tak po hodinách strávených hledáním ve starých vláknech a obchodech taky požádám o radu.
Sháním přední světlo na silnici do představeného držáku s gopro mountem, cca Garmin Varia UT800, ale bez nadbytečných funkcí.
Pro moje účely stačí:
Vychvalovaný Gaciron by nejspíš šel taky uchytit, ale rád bych se vyhnul tomuhle multifunkčnímu nesmyslu za 7 stovek Gaciron H09 multifunkční Aero držák
Uchytit muzes zcela cokoli – https://www.bike-forum.cz/…senosti-tipy#…
Jak v tomto případě řešíš sklon světla?
Takhle jak to máš na fotce mi přijde, že světlo svítí téměř rovně před sebe a pokud bych chtěl aby svítilo dolů před přední kolo, tak by musel hodně sklonit držák garminu, nebo nějak podložit světlo v redukci
Podlozim svetlo v redukci. Primarne ale vozim stejne Varii od Garmina a ta se da nastavit. Vlastne co jsem ji koupil, uz jsem Solarstorm nepouzil, protoze Varia nikde neprekazi a sviti zcela dostatecne a neoslnuje protijedouci.
Děkuji za link, bohužel ten SRAM adaptor mi nic neřeší. Na představeném držáku mám nahoře GPS a ze spoda jen goPro mount, ten jde sice odšroubovat ale pod ním je hladká plocha a dvě dirky na šrouby.
Sháním právě světlo přímo s protikusem do goPro, nejsem moc fanda redukcí na redukce.
Také mě napadlo koukat v eshopech po světlech na helmy, kde je šance, že budou mít goPro konektor, ale nenašel jsem nic.
2–3 rezimy? to by me taky zajimalo, Prumerna hodnota je asi 6 a kdyz budes mit stesti, sezenes neco se 4ma. Ja pouzivam starsi Klarus, ktery ma 3 (vyuzivam jen 2) a obavam se nic takovyho na trhu momentalne neni.
Prakticky reseni ma tahle:
https://www.kronium.cz/…od_1901.html
ma sice 6 rezimu, ale 2 prepinace + a – .Vi nekdo o necem podobnym, ale levnejsim?
Tak na Aliexpressu má Gaciron světlo přímo s goPro mountem V7S, ale nejde rozkliknout a není v nabídce, možná ho ještě nezačal prodávat:
Já koupil toto
https://www.alza.cz/…d5322279.htm?…
je to přímo GoPro kompatibilní, je to moje první pořádný světlo a svítí to luxusně
Dá se u Gacironu (případně i u varianty „D“) otočit ta přední část s optikou?
Přímo gaciron dělá i kombinované držáky světlo+cyklonavigace, kde je svítilna dole a tím pádem naopak, viz obrázek.
A pokud mají tyto svítilny upravený světelný kužel, znamená to, že by cyklista vlastně jen oslňoval protijedoucí..
Také mě to napadlo, vroubkování po stranách přímo svádí k tomu to vyzkoušet otočit, ale na žádném videu jsem to nikde nenašel. Pokud by to šlo, určitě by to někdo ukázal.
Můj osobní dojem z videí z rozbalování je, že nemá sklopený světelný kužel. „Kšilt“ nahoře je pouze proto, aby tě ve tmě neoslepoval proužek skla při pohledu shora (pořád je tam ale svítící vypínač, který bude mírně rušit).
Nicméně zrovna tenhle model jsem objednal, za cca 14 dní budu moudřejší a můžu se podělit o zkušenosti. Například jak mi někdo na cyklostezce šlápl do výpletu za oslňující světelný kužel v kombinaci se stroboskopem.
Potkat rozsvícenou V9S je třeba oproti profláknutému Solarstormu X2 jako pohlazení :). Něco jsem o tom psal tady u fotky:
V9D má na předním sklíčku (nevím jestli se tomu dá říkat čočka) hranoly, které lámou světlo dolů. A funguje to, když se postavím se světlem v ruce ve vodorovné poloze proti zrcadlu, tak v poloze vzhůru nohama světlo oslňuje o dost víc než když je ve správné poloze.
Taky mám V9D a opravdu je znát správná poloha, jinak bude hodně oslňovat. Otočit optika bez násilí rozhodně nejde.
Tak tak. Ono u většiny těchto svítilen (se směřovaným kuželem a v těchto kategoriích cyklosvítilen) je to jen o „zabroušení“ krycího skla tak, aby to lámalo světlo dolů. Levný, jednoduchý a vcelku účinný – rozdíl oproti hladkým sklům v rámci oslňování je značnej. Nevím, zda je krycí sklo/plast u této baterky možno otočit, pokud by to šlo, tak by mohla být provozována klidně hlavou dolu a zachovalo by se směřování převážně jen na silnici.
Už z toho jak je to tvarované je jasné, že to otočit nejde, takže to v podvěsu bohužel použít nelze.
A navic neuvidis na podsvetlene tlacitko indikujici stav akumulatoru.
Mluvím o V9S ale zabroušené je evidentně také, vzhůru nohama použít nepůjde viz link
Možná by se dalo použít tohle
mam otazku – k svetlu sa uvadza ze „Funkce powerbanky – tato funkce umožňuje využívat svítilnu jako PowerBanku pro dobíjení zařízení se vstupem na USB dobíjení (mobilní telefony, tablety atd), výstup má rychlonabíjení 2A.“
to ako ze potrebujem micro usb to micro usb kabel (pravdu povediac som nic take nikcy nevidel aj ked ja sa v tom moc nerypem) a ten jediny otvor co tam vidim funguje ako vstup aj vystup? ci to snad funguje dako inak?
Ve světle je micro USB i klasická USB dira. Je tam dvojitá krytka. Doma to vyfotim, pokud budu mít čas.
aha, tak dik, pozriem tiez ale ked mozes potesi.
MicroUSB je na nabijeni a pripojeni dalkoveho ovladani, USB je pro funkci powerbanky. Takze potrebujes USB/ microUSB kabel, tedy standard a jen ho otacis dle toho, jestli nabijis svetlo nebo neco jineho
jasne, ja som len netusil ze je pod to gumou dalsi port:-)
k tomu podvesu, aj to mam takto
https://www.aliexpress.com/…9674007.html?…
akurat som k tomu pridal este jednu gumku aby sa to netrepalo lebo je to dost velke svetlo.
ked sa to nebodaj ulomi tak to pojde poriesit tym gopro mountom a nalepkou
Přidám se s dotazem – měli byste nějaký tip na zadní blikačku v ceně do 1000 Kč? Požadavky nejsou náročné – USB dobíjení a slušná svítivost při zachování kompaktních rozměrů, potěší klip kvůli možnosti upnutí na batoh. Aliexpressu apod. se nebráním, spíše ho uvítám :). Vozíte někdo třeba Infun F50 ?
Hele nedám dopustit na Spešl Stix. Vozim stabilně jak předek , tak zadek.
Knog Mini Blinder. Vydrží i vyprání v pračce.
Mrkni na Gaciron W09 B Má i funkci brzdového světla. Jestli bys měl zájem, mohu přenechat – tak 450?. Koupil jsem a než jsem stihl použít, koupil jsem radar od Garmina.
Kdyby ho jrlr_ nevzal, tak se hlásím.
Klidně přenechám, není to úplně to co hledám :)
Osvědčil se mi Knog R70 (byť je lehce přes limit)…
Jsem spokojený s Blackburn Click. https://www.kupkolo.cz/…cka_z103104/
Zadni mam z dekace a docela dobra: https://www.decathlon.cz/…8327535.html
Vozím tenhle Infun na silničce cca rok. Jednou se mi stalo, že se nechtěl zapnout, ale nakonec se rozsvítil. Jinak nemám co bych vytknul.
vozím tuhle https://www.aliexpress.com/…5470534.html
svítí líp než léty osvědčená smart 317R, tak jsem pořídil druhou i na bike.
taky spokojenost
Přesně tu z ali jsem doteď měl, ale za jízdy ji někde vytratil. Souhlasím s tím, že byla fajn.
Jak je na tom s výdrží baterie? U Smartky řeším baterky tak 2×/3× za rok, představa, že se musím o baterku starat, třeba každých 8–10h se mi moc nelíbí. Líbilo by se mi klidně něco většího, kam dám jednu 18650 a mám celou zimu pokoj.
tak to netuším, mám ji jen na dojezd a snažím se ji mít stále nabitou.
Jezdím totok, zatím přední, ale zadní je už na cestě. Svítí krásně a splňuje všechny Tvé požadavky.
Pěkný. Skoro bych řekl, že lepší než to RGB výše.
Přiznejte se, kdo tam vložil tohle hodnoceni: :-)
„Gute svitici svetlo. Durch überlegene als blikacka. Für nouzove dojeti hause vsak Staci. “
Bude nějakým nastavením, já vidím
„Good svitici svetlo. By superior as blikacka. For nouzove dojeti home vsak Staci.“
Jj, máš pravdu. Je to volbou jazyka nahoře. Jen jsem netušil, že se podle té volby snaží překládat i komentáře.
Gaciron V7S-800
Tady toto s podvesem vypada zajimave, nezabira misto na riditkach, akorat ze diky tomu, ze svetlo lze dat na drzak zespodu i shora, tak tam nema zabudovane zadne stinitko. Nemate tento model nekdo? Jde mi o to, jestli nesviti nejak blbe nahoru do gesichtu.
Mám ji asi měsíc, svítí kam má, žádné oslňování. Vozím ji na spodním podvěsu připevněnou pomocí GoPro adaptéru ( eBay cca. 60,– CZK) na originálním držáku s Brytonem. Ani o ní nevíš, že tam je, a jako bonus dálkové ovládání na řidítkách.
Tohle jsem teď taky pořídil, není špatné. Trochu mě teda zklamalo to, že kužel světla není moc ohraničený, spíš jen tak rozplizlý, takže pokud nechci moc oslňovat, tak si musím svítit hned před kolo… Bohužel variant světel do podvěsu moc není. Jo a ten šroubek na objímce na řidítka je tak titěrný, že jsem ho při montáži nejdřív málem ztratil a následně jsem strhnul šestihran. No ale namontováno nakonec je.
P.S. Tohle je asi poprvé, kdy mi vadí opratě od řazení. K úpravě jsem se ale ještě nedostal.
Tohle světlo tady pár lidí doporučovalo:
Zajímavé je, že jde zvolit „Ships from Czech Republic“, ale v tom případě se objeví hláška „Can not deliver to Czech Republic“. Z jiných destinací do CZ poslat lze. Co to znamená?
Koukam, ze mas recht. Slusna absurdita :-D
To že nelze poslat z česka do česka je absurdní. Je šikovná blikna, mám červenou a teď sem objednal pár dalších červenobílých pro zdvojení a jako rezervní přední světlo odsud https://www.aliexpress.com/…5108542.html, tam to poslat z česka do česka lze.
Dík za link.
Tam to poslat půjde, ale zase je zajímavým paradoxem poštovné. Z Číny zdarma, ale z CZ $3,68…
Je to dotované čínskou vládou, proto ta nula…
No, zajímavé je spíš to, že občas i nedotované poštovné ze zahraničí (obyčejné, z Anglie nebo Francie) může být levnější než stejné obyčejné poštovné z Čech.
To už je ale jiná debata, český obchodník se zkrátka přiživuje s marží i na poštovném, když mu to trh umožňuje…
Není to tak, v posledních letech všichni přepravci výrazně zdražují a ceny jsou úplně někde jinde než dříve…
No v poslední době je na Ali za 0 jen nesledovaná pošta s předpokládanou dobou přepravy měsíc a půl. Sledovaná přeprava je tak 2–4 USD.
Traduje se to, ale zda tam jsou nějaké čínské dotace nevím. Ve skutečnosti to ale určitě dotuje česká pošta, takže skrz vládní dotace vlastně my všichni.
Ceny za mezinárodní přepravu se účtují dle tarifů mezinárodní poštovní unie. Tyto tarify jsou stejné již desítky let a zvýhodňují rozvíjející se ekonomiky před těmi rozvinutými. Tzn. dle těchto mezinárodních dohod je poštovné ze „zaostalé“ země do „rozvinuté“ levnější než naopak. No a protože poslední změna těch tarifů se prováděla ještě v době, kdy Čína byla zaostalou zemí, tak z toho dodnes číňani těží a mohou si posílat levně do celého světa.
Trump se do toho rozhodl šlápnout a pod pohrůžkou odchodu USA z mezinárodní poštovní unie si vymohl změny. USA budou moci zvyšovat účtované ceny za příchozí mezinárodní poštu od roku 2020, ostatní země od roku 2021. Změna bude ovšem postupná a rozložená do několika let. Při současném nastavení prý americká pošta tratí na zásilkách z Číny kolem 500 milionů dolarů ročně.
Netraduje se nic, o tom dotování ze strany čínské vlády jsem četl seriózní článek na seriózním ekonomickém webu… Dokonce šlo o to, že ta dotace už bude ukončena, alespoň takový byl úmysl.
Jo cena 1,5, pošta 3,6. Nejvíc mě ale irituje, že za 2 kusy je pošta 6,3, za tři 8,9. I tak se to ale vyplatí, led-expert chce za kus 330 Kč a za poslání poštou 150 Kč. Sem zvědav kdy mi dojdou.
Dneska došlo PPLkou, objednáno 25.9. večer, takže dá se říct 8 dní, to ujde.
no a jaké jsou dojmy? kvalita výroby, svítivost?
Svítí IMO slušně, nemám jak změřit jestli odpovídá výkon v lm, provedení v pohodě na světlo za stovku.
Akorát drobné upozornění, že u těch dvoubarevných nemají obě barvy stejné režimy. V popisu zboží to sice je ubedeno, ale já to nějak přehlédl. Zatímco červená má dvě intenzity svícení a dva druhy blikání, tak druhá barva (modrá/bílá podle varianty) umí buď svítit nebo blikat na střídačku s červenou, tj. nejde to použít jako přední blikna, není tam blikací režim jen s bílou.
Mám objednanou červenou, tak jsem zvědav, kdy dorazí. I u té jednobarevné mají různí prodejci napsané různé režimy. Někde chybí pomalé blikání a je jen strobo.
Pomalé blikání červenou má jak moje jednobarevná červená kupovaná 2/2018, tak teď ta nová červenobílá.
Na Ali je lepší dát do koše 1 kus a v koši kliknout „plus“ na požadovaný počet kusů, než rovnou přidat 3 kusy. Většinou to funguje.
Zkusil sem to, a tady ne, asi už to opravili.
Dnes jsem dal Ali. blikačky do řidítek a fakt pěkně to svítí. Zadní mám Infun s funkcí brzdového světla. Výdrž 40 hodin.
jeee, wilik .. hele, zatim jsem s funkci brzdy videl jen na zaklade napojeni na lanko mechaniky, tohle ma akcelerometr nebo jak to funguje? mas odkaz? uz do me v praze jeden umelec lehce zezadu tuknul, tak by se mi to hodilo, diky
Má to vestavěné čidlo. Na silničním kole to funguje dobře. Na nerovnost ech se to občas rozsvítí samo, ale to neřeším. Dokonce může být úplně zhaslá a i tak reaguje na brzdy.
Nejel včera někdo z místních na silničce okolo Tiských stěn směrem ke Sněžníku před 16hod? Světlo měl pod počítačem a měl tam nějaký Daytime Flash s jedním dlouhým a dvěma krátkými záblesky, žádné epileptické strobo. Jak bylo zataženo, tak cyklista byl vidět na fakt velkou vzdálenost naprosto perfektně, i když byl oblečený v něčem tmavém. Tohle osvětlení by mě zajímalo, tak kdyby náhodou to byl borec odsud.
Ja mám Cateye Volt 700, už asi 8let, naprosto bez problémů. Na cyklostezce v noci po dešti musím cestu trochu hledat, jinak paráda. Dřív jsem s ním jezdil cca 1h denně z práce (podzim-jaro), teď cca 20min denně + vyjížďky, nabíjím 1× tydně preventivně. Baterka furt drží, kolo mám někdy zaparkovaný na dešti a pohoda