Ahoj, mám tyto gripy http://gripy-a-omotavky.heureka.cz/…42-interfix/ Chtěl jsem si poupravit polohu gripu na řídítkách a podařilo se mi vyžužlat imbusem šroubek objímky, který to upíná. Teď s tím nehnu. Máte nějaké tipy co s tím ?
Ahoj, mám tyto gripy http://gripy-a-omotavky.heureka.cz/…42-interfix/ Chtěl jsem si poupravit polohu gripu na řídítkách a podařilo se mi vyžužlat imbusem šroubek objímky, který to upíná. Teď s tím nehnu. Máte nějaké tipy co s tím ?
Odvrtat, zkusit tak vrazit nejaky torx, zkusit palcove imbus klice.
Přesně. Na hulváta tam narvat něco jiného, třeba malý ostrý plochý šroubovák, torx… A nakonec nejspíš odvrtat.
Existuje a od nepaměti se používá vytahovák šroubů, je to takova strmá samoŕezka s obráceným závitem.
Vyvrtáš do šroubu malou dirku a dotahuješ do ní ten vytahovák a tím ten šroub vyšroubuješ.
A to funguje i na něco tak titěrnýho jako je šroub v gripu?
Už vidím jak se trefuje do 3mm šroubku.
jj, asi bych nejdrive zkusil nejaky ten plochy sroubovak (mozna by mohl fungovat i nejaky nuz se spravne zkosenou spickou), pak ten torx a kdyz nic tak to zanes k soustruznikovi, nebo do nejaky servis
Na prasopsa to silou servi z klacků, pak už to půjde beztak i rukou
Edit: ale nejdřív tam zkus natlouct torx
Tohle se mi taky stalo, šroubek jsem chytil štípačkama jednou čelistí do dirky a druhou z venka, normálně jsem to povolil.
Kladivem do toho natluč torx bit a povol. Každopádně torx tím trochu ožužláš, takže ti příště strhne hlavu šroubu.. a tak to půjde pořád dokola :-D
Když máš čínský torxy, tak určitě.
Kladky u přehazovačky jsem opakovaně měnil tak, že jsem si ten šestihran do šroubku zalepil sekundovým lepidlem, pak jsem jej zase vždy vyviklal.
Zkus TORX vhodné velikosti :-) ale pak rozhodně vyměň šroubek.
Díky lidičky.. Ještě dotaz.. Náhradní šroubek do té objímky se dá normálně koupit v nějakým cyklu? A jsou různé průměry těch šroubků, že? Všiml jsem si totiž, že na původních gripech tam byly na objimce tlustší šroubky než na těch co jsou na bbk gripech..
spiš v nějakém spojovacím materiálu.. nebo od někoho dostat ze starých gripů, většinou jsou šrouby stejné
Pravděpodobně tam bude metrický závit s normálním stoupáním, takže zkus železářství, nebo nějaký hoby market, jak píše mr.antik. Změř průměr šroubu, nebo si ho vem s sebou. Jde ti o průměr a délku (můžeš i zkrátit).
Koupil jsem Imbus M4×10, problém ovšem je, že má pravděpodobně menší hlavu alespoň do SB3 gripů mi nepasuje.
O kolik menší? Nešlo by to dobrousit? Jinak holt jiný typ šroubu.
jak píšou kluci zajeď do spojovacího materiálu nebo k nějakýmu zámečníkovi nebo automechanikovi vem šrou i obímku s sebou a máš jistotu že najdeš ten šrou bo hledáš.. zámečníci maji tisíce druhů šroubů… určitě se něco takovýho najde..
Ten šrub kup v železářství, není to raketová technika:) Ven se to dá dostat levotočivým vrtákem na průměr trochu větší než je ďura, funguje vždycky jenom musíš točit pomalinku a nechat ho zprvu zahryznout.
vem ten imbus, co tam měl pasovat a přes slabou kůži nebo gumu nebo i nějakou tvrdší látku mám to vyzkoušený.. nejlepší je kůže.. a nebo i ta guma.. jak ,na co :D
Taky sem serval vrch šroubu, co leze do ježka.
Takže pokud to torxem, nebo něčím jiným vyšroubím už to rozhodně nebudu schopnej dotáhnout zpátky.
Poradíte jestli je problém tenhle šroub sehnat a případně co je to za materiál?
Našel sem si nějaký železářství v okolí, tak se tam vydám až v týdnu.
Na Forbiksu mi poradil člověk od Kaňonu, že to seženu všude, že to neni jen záležitost Kaňona :-)
Obyčenej metrickej šroub s vnitřním šestihranem… Změř si průměr dříku (závitu), jeho délku, vnější průměr hlavy (aby se to vešlo do zahloubení ve víčku hlávka)…
Pravděpodobně M6×30 s válcovou hlavou a nejlépe nerez A2.
Díky za rady oboum. Tohle mi připadne snad jako hliník, páč takhle jednoduše rozdrbat materiál, jen tím, že jsem to dotahoval se mi zdá divný.
Tento šroubek ti snad pár desítek let vydrží ;-)
Řekl bych, že přesně tenhle mám na mtb. Neni tam náznak jedinýho poškození. Akorát nevím, jak bude pasovat na tu krytku. Snad bude. Přinejhoším bude trochu čumět ven, ale pokud vyřeším vibrace v předním kole tím, že celkově poladím dotažení, tak vykukování šroubku bude ta poslední věc, která mi vadí.
Ad dotažení: tím šroubem se štěluje vůle ložisek v hlavovém složení a utažené to má být jenom lehce – cca 0.5–2 Nm (aby se vidlice nehýbala když ji chytneš pod hlávkem + nahoře za krk a zkusíš s ní pohnout dopředu dozadu). Vidlici na místě drží představec kde se šrouby utahují více.
The Allen bolt located in the top cap is intended to re-adjust the bearing play. The play decreases by turning clockwise, as the stem is pressed downward on the bearing. The play increases by turning anticlockwise. In case there is still bearing play, tighten the adjusting bolt by another quarter or half a turn. Do not overtighten the headset; otherwise there is the risk of headset failure. Do not overtighten the top Allen bolt. It is intended for adjustment! Tighten the bolt carefully in quarter-turns and check the play regularly.
No já vím, nerval jsem to uplně, aby z toho tekla voda, ale zkoušel jsem to dotáhnout trochu víc, protože ani za prase sem nemohl docílit toho, abych tam neměl nepatrnou vůli. Pak mi to způsobuje při rychlostech 40km/h a víc při brždění přední neskutečný vibrace. Každopádně šroub sem zprasil a stejně mi to při větších rychlostech kolo vibruje a ve vidli je vůle.
Nebude to spis vakl ve vidli?
Nevím, s vaklem ale nic moc dělat nejde ne? Je to rok starej Kaňon. Nikde jsem to nepoložil, ani neskočil do díry, že by bylo něco s ráfkem nebo tak. Sem na to dost opatrnej. A řekl bych že to dělá asi od vždycky, nebo spíš vypozoroval jsem to v létě, když jsem na tom začal víc jezdit.
já mám třeba vakl ve vidli a taky jsem si myslel zezačátku, že to je v hlávku.. když vemeš za přední brzdu a začneš s kolem hejbat dopředu dozadu a budeš to sledovat u hlavy, dole, kde začíná korunka vidle, tak jasně poznáš kde to je … když tam vidíš pohyb ,tak je vakl v hlávku a když ne, tak je vakl ve vidli..
Když sundáš to víčko kolik mm máš zapuštěný krk pod vrchem představce (podložky ) ? Má tam být tak 2–3 mm vůle , aby se ti při dotažení neopíralo to víčko o krk vidlice . To potom můžeš dotahovat jak chceš a vakl tam bude .
Pripada mi to jako silnicka :)
Já moc nekoukal. Jen sem to přečetl. ;)
jééj to si mi zas ukázal nějakej obchod… :D tak… a budu objednávat šrouby :D :D (doufám že to jde i doporučeně-obálkou)
náhradní a některý projistotu vyměním :D
Podle fota to teda na,klasicky pouzivanou, M6 nevypada.
Tak snad má doma posuvné měřítko.
Tezko rict. Kazdopadne to na me od pohledu pusobi jako lehky atyp, maly prumer sroubu s vetsim prumerem hlavy, navic mozna zapustenym.
No bez té krytky to teď nevyfotím, páč kdybych to sundal, tak do doby než půjdu pro šroub nejezdím :-).
A ty nepoznáš šroub se zápustnou hlavou?
Ale jo čoveče, asi tam byla zápustná (nevybavuju si to, když jsem to měl vytahlý), tenhle obchod by to mohl vyléčit.
Díky za rady.
Se tam stavím osobně, jestli to bude možný. Majou tam teda psaný, že tam je výdejní místo, tak snad to půjde.
Za ty prachy můžes koupit od každého několik kusů, musís šrouby napřed ale objednat přes e-shop. Přiznám se že moc nechápu proč jsi si to nezměřil a nevyfotil.
Páč sem nečekal, že ho servu.
No když je zašroubenej, tak ne :-). Už si nepamatuju, jak to přesně vypadalo než sem to na věky zašroubil.
vypadá to M5 s zápustnou hlavou,al.
nahradit to pujde nerezem
pro ostatní je lepší to přitáhnout obič.šroubem,utáhnout představec a pak to prohodit s tím al.
Tak už jsem sice zjistil, že to je M4 × 50 i jsem ho pořídil, ale jsem po namontování z toho zoufalej ještě víc.
Mám tam vakl ještě mnohem větší, než jsem měl, před tím, než jsem ten šroub serval.
Nemáte nějakou fintu, jak ten vakli odsranit? Jako do servisu to nechcu vozit, páč bych věděl kulový, jak to příště opravit.
Celý řidítka, podložky jsem sundal, vytáhl vidlu a trochu písku tam bylo, tak jsem to aspoň vyčistil, když už nic.
Ten bordel tam ale podle mě byl z jednoho prostýho důvodu a to, že mezi rámem a vidlicí je strašný místo, který by tam být nemělo, dostanu tam i druhou stranu velkýho nože… ale ani když fest tlačím z vrchu na řidítka, tak nedocílím toho, aby si rám sedl uplně na tu vidlici. Fakt už nevím co bych ještě vyzkoušel, měl jsem to sundaný asi třikrát. Pod hlavkem (mezi hlavkem a vidlicí) je ještě gumička, ta jediná mě napadá, že by mohla něco kravit, ale čistil jsem ji a zkoušel několikrát pasovat…
Každopádně furt se mi ta mezera tam zdá velká :-) a hlavně furt mám vakl jako prase (a to sem ani nevyjel a necítil to v rukách při brždění).
Ta mezera kam dokážu dát ten nůž, je i navrchu mezi rámem a podložkou obr. č.2
Nějaká rada?
mozna blbej dotaz, utahujes to ve spravnym poradi?
nejdriv sroub zvrchu vymezit vuli a pak teprve dotahnout predstavec.
Nebo by to mohl byt dlouhej krk vidlice a za jezka to proste nestahnes. Spravne by mel byt krk par milimetru utopenej
Jo jasný, právě na tom jsem ten původní šroub zprasil. Přesto jsem to nedokázal dotáhnout tak, aby tam ten vakl nebyl.
Jako když koukám na nějaký videa nebo návody, jak to dotahujou hodně až ani neotočí řiditkama, tak toho ani omylem nedocílím, že bych nějak nemohl otáčet řidítkama.
Každopádně ještě mezi víčkem a ježkem byla nějaká „vymezovací guma“ na šroubu, která se opírala mezi ježek a víčko, tak jsem to sundal, dotáhl, ale vakl tam je furt. Taky to nemůžu utahovat do nekonečna to víčko je plastový, tak ho nechcu zrušit.
Jinak krk skoro utopenej není, ale ve víčku je zářez, že by to mělo pobrat a i když ne, tak jsem na řiditkách při dotahování byl opřenej, abych co nejvíc na ně tlačil, ale furt stejnej výsledek.
Neopírá se ti to víčko o krk vidlice?
Dej na zkoušku další podložku pod představec …
Ja na te druhe fotce vidim, ze mas krk az po konec predstavce. Pokud to je i ve skutecnosti, tak se ti opira vicko o krk a pak to pochopitelne nemas sanci seridit. Vetsina vicek ma navic vykrojeni.
Blickm too pise taky.
Souhlas s ostatnima. Z ty druhy fotky to vypada ze utahujes vicko do vidlice, coz je k nicemu. Krk vidlice musi byt kratsi aby spodni cast vicka zajela do predstavce a okraje tlacily pres predstavec vsechno dolu.
Ta guma bude nejspis jen tesneni.
Tady je obrazek jak by to melo vypadat
Díky všem za rady. Tomu rozumím, co říkáte. Je to jedna z možností a zítra se stavím v servisu pro nějakou nízkou podložku, jestli budou mít.
Ale jak jsem nad tím bádal, tak na druhé straně víčka je zářez, do kterýho by krk vidlice zajel, kdybych to utahoval proti tomu. Fotku víčka přikládám. (Kraje se opřou o představec a krk vidle zajede do zářezu ve víčku) – teda taková je moje úvaha :-)
Ještě otázka, nahoře v hlavku máš – 1. ložisko → 2. vymezovaci podložka mezi vidlicí a ložiskem → 3. občas podložky → 4. krytka ložiska a hlávka → 5. vymezovací podložky → 6. představec → 7. čepička
3. a 4. maj jít natvrdo do sebe, proto je okola ta gumová prachovka, aby se to mohlo stáhnout
na své silničce mám dost vysoký krk a proto jsem tam musel hodit 2mm podložku, abych dokázal vymezit vůle, jinak jsem mohl čepičku dotahovat jak jsem chtěl…
Ještě skoro obrázek
Díky za detailní popis i obrázek, ale neskutečně jsem se v tom ztratil.
Podle toho obrázku tam mám všechno, jak píšeš.
Akorát nevím jakou gumu zmiňuješ. Já mám gumovou podložku(je strašně tenká) akorát mezi vidlicí a spodním ložiskem.
Nahoře mám (bráno od spodu) ložisko, mezi ním a krkem vilde je podložka (je rozřízlá), pak ta krytka (trychtýř tvar), pak několik podložek, představec, krytka. To je vše co máš na obrázku.
Nerozumím tomuhle „proto jsem tam musel hodit 2mm podložku, abych dokázal vymezit vůle“ . Kam přesně si ji dával?
Pořád se mi zdá divná ta mezera, kterou mám dole, jak sem posílal ten obrázek. Tam sem vyčistil spoustu písku, kterej by se tam nedostal, kdyby ta mezera tam nebyla :-)
občas je z plastu, občas tam není vůbec
Nahoře mám (bráno od spodu) ložisko, mezi ním a krkem vilde je podložka (je rozřízlá), tady mám tu podložku pač mi to nedosedalo na krytku viz dále ->, pak ta krytka (trychtýř tvar) ten bejvá někdy přitěsněn tou gumou/plastem, pak několik podložek, představec, krytka. To je vše co máš na obrázku
Dole ta mezera občas je, pokud to nemá vakl, neřešil bych to.
Na vidlici dole je naražen kroužek konusového tvaru, který zaleze do ložiska
ale teď když koukám pořádně na tu fotku, máš představec moc nízko, hoď pod něj podložku
Jak sem se byl odpoledne projet, tak sem si uplně vybavil, jak před mnoha lety mi kdesi ladili podloždy na mtb a při tom mi nějaký vrátili v pytlíku. Tak sem zapátral a objevil jsem je. Jednu malou jsem vyndal a větší jsem tam dal (je teda trochu širší, než krk vidle). Po vyskládání podložek je už představec o poznání vejš, viz fotka.
Vyzkouším to zítra. Sem na to zvědavej.
Každopádně zatím díky za rady.
ted uz to vypada ze to pude stahnout, pokud neni problem jinde.
Tak ráno jelikož pršelo sem to zkusil jen na chodbě a vakl tam byl furt ±stejnej. Odpoledne jsem si říkal, že to zkusím ještě víc dotáhnout (přesně takhle jsem rozdrbal ten šroub při prvním dotahování). Navíc tohle je do plastové krytky (očekávám, že brzo praskne, když takhle budu dál pokračovat). Tak povolím představec, zase dorvu krytku co to jde. Utáhnu. Vakl je furt. Tak sem to zkusil ještě dvakrát už je fakt cítit, jak se to zařezává do té plastové krytky (což si nemyslím, že je dobře). Vytahl jsem to ven a při první jízdě z malýho kopce se to chová při brždějí zatím dobře. (před tím mi při brždění přední brzdou neskutečně vybrovaly řidítka, že to bylo až nebezbečný dobržďovat z nějakejch větších rychlostí). Na místě, ale vakl byl furt (vypadalo to, že menší). Tak sem to ještě jednou dorval, to už z toho skoro tekla voda :-)… zitra to pudu zkusit na nějakým větším kopcu.
Tak jsem to po včerejším posledním dotažení dnes byl projet a fakt sem byl předvapenej, že to funguje jak má.
Sem vůbec nebyl zvyklej, že při brždění z větších rychlostí kolem padesáti mi nevibruje přední kolo, když brzdím přední.
Sem vyzkoušel nekolik kopců a brzdilo to parádně bez vybrací a bez vaklu. Sem skoro už na přední brzdu nebyl zvyklej, že sem to na jedné křižovatce skoro položil, když sem za to zabral a druhou rukou sem se pořádně nedržel.
Kažodpádně i na místě když zkouším silou, tak to drží. Teda v nějakých momentech se mi zdálo, že tam zase luplo, jako to dělalo dřív když tam byl vakl, ale při jízdě a při zkoušení se to fakt v porovnání, jak se to chovalo před tím, chová parádně. O víkendu to vyzkouším na nějaké delší trase 200+. To se pojede jedna báseň.
Každopádně se mi furt zdá divný, že by mi to z Kaňonu loni poslali takhle blbě (ne)seřízený, že to nejde uplně dotáhnout.
Taky asi to nemá vyžadovat tolik síly, kterou jsem do toho vložil. (ta intenzita dotahování se mi fakt zdála velká, ale možná to bylo jen zdání, páč tam je malej imbusáček a nedělal jsem to žádným vořechem, jen malým imbusáčkem) Zatím se to chová normálně, tak uvidím dál až to testnu na delším pojezdu s většíma kopcema.
Dnes sem s tím našmudlal 70, ale byl sem strašně rád, že už se to chová normálně.
Díky všem za rady.
… pokud jsi si jistej, že ti vyhovuje poloha řídítek, stačí vidli ubrousit.
jestli máš brusku nebo aspoň pilník, tak sraz do rovna plochu (šestihran) na tom inbusovém klíči tak, ať má ostré hrany, pak bys to měl povolit bez problému
edit: asi z křížkem po funuse, ale i na tom inbusovém klíči se ta hrana ošuchtá a pak to se šroubkem holt neštýmuje.
Vždycky zajdu v práci na údržbu a líznu ho do roviny na stojanové brusce (inbusák – zkrátím ho) a pak to jde povolit a dokonce se z vesela dál používá jak šroub, tak klíč :)