www.blisty.cz/art/31792.html zas pár kravat`áků co nás milujou…:-(((
www.blisty.cz/art/31792.html zas pár kravat`áků co nás milujou…:-(((
neznam vetsi k*rvy nez jsou pamatkari ..
.. a proto jsem vystudoval pamatkarinu .. :-O
mam s nima neustale potize (jsem architekt). par slusnejch jich sice znam (vsichni to jsou „vedatori“ co nemaji s exekutivou nic spolecnzho) a ty jsou stejne nastvany na tu svoloc obecne nazyvanou „pamatkari“. navic maj jeste tu smulu, ze jsou s nima obecne spojovany
Pri obecne ubohe urovni ceske architektury (mysleno tech, kdo neprojektuji vice mene venku) jsou nejvetsim nepritelem architektu oni sami. svedci o tom jak klesajici kvalita Grand Prix OA, kde vitezi stavby, ktere se v lepsim pripade daji oznacit za prumerne. Tragikomickeomicke vystupy s nominacemi na na cenu Ludviga Miese ukazuji, ze ceska arcitektura nema ani evrope natoz svetu co nabidnout. a to radeji ani nemluvim o urbanismu. Tato vetev jiz zrejme zakrnela uplne. Porad je mi milejsi nejaky „vedator“ nez packal, tereho vyplivla kdejaka technika jen proto, aby zasiral verejny prostor a krajiny spatnymi plagiaty toho, co videl ve dvacet let starych nemeckych casopisech pro zeny. Sry jestli jsem se te dotkl, ale je to tak.
nemluvě o tom, že spousta z nich se ani nesnaží přemýšlet nad tím, jak se bude jejich „projekt“ používat. doporučuji zajít na den otevřených dveří na stavárnu a prohlídnout si návrhy, např.: zastávka autobusu ve tvraru vejce zapíchnutého do země a pod… imho by se kreativita měla trestat… ale semo tamo se objeví něco co by stálo za realizaci.
nedotkl. je mi to lito, ale nezbyva mi nez souhlasit. architekti ktere popisujes me taky neuveritelne s…ou. spousta toho co popisujes casto architekta nevidelo, je to dilo cistych stavaru. blby je, ze spousta investoru vyzaduje presne to co popisujes. cesta alepon pro me je pro ne nedelat. co se tyce GPOA tak uplne nesouhlasim, myslim, ze celkova kvalita navrhu resp. v tomto pripade realizace stoupa, jen vytezove jsou casto dost diskutabilni, alespon pro me. to je ale zalezitost poroty, ktera je kazdy rok jina…
no nebo je to dilo investora, ktery si prinese svuj „navrh“ a chce po nekom, aby jim to „nakreslil“ – no a vzdycky se najde nekdo, kdo to udela… pripadne autori katalogu pristupujici ke sve praci stejne jako tvurci telenovel – hledajice nejnizsiho spolecneho jmenovatele.
stavaru, jo? tys asi nikdy nejednal s panem arch. stetanom co? to bys pak mluvil jinak…
sou to hovada no…
V Česku na tebe skoro všude koukaj jak na na chudáka,kterej nemá na auto,když někam jedeš na kole.A nejsi pak IN.Ale že na tom kole jedeš protože chceš a protože tě to baví,to nikoho ani nanapadne.To se ale jen tak nezmění.Dneska ti většina lidí řekne,já auto potřebuju.Na vesnici možná jo,ale ve městech?Na co?MHD by stačila ne?To je ale pod úroveň něktarých jedinců.To jsem drobet odbočil.Auta škodí a nejen památkam.
No nevim ceho jako autor chce dosahnout – aby se umistilo par stojanu na kola – to by asi slo, ale aby se v centru mesta udelali cyklostezky?!? – Kravina.
Nejde o to, aby se udělali cyklostezky (i to by šlo a ne že ne), ale o to aby někdo přemejšlel. Vyfrézovat na kočičích hlavách 16X16 pruh širokej 1,5m a prohlásit to za cyklostezku je prostě **********. A po roce to předělat na 10X10 není o nic lepší.
konecne nekdo s realnym uvazovanim.
Myslim, ze treba na ty naplavce by se udelat mohly – tim nemyslim cyklotrasy, ale cyklostezky s asfaltovym povrchem. Zrovna nad tim co je mezi Vytoni a Palackyho namestim jsem taky kroutil hlavou – cyklostezka vede po kocicich hlavach a nahore je chodnik vydlazdeny tema malickyma kostickama (Prazska mozaika se tomu myslim rika). Samozrejme se jezdi horem, jelikoz to tak nedrnca.
imho by stačilo povolit jízdu na kole všude kde se může chodit(chodníky, pěší zóny) a překopat současný systém jednosměrek aby buď byly průjezdné obousměrne nebo aby aspoň nevedly zpět na původní místo..
byls vubec nekdy v centru?
jo a systém jednosměrek mě v autě opravdu štve.
me ne :-) zatim sem se vsude dostal a problem v tom nevidim – ty ulice stejne nemaj sirku na obousmernej provoz…
bych se divil aby ne… jak kde, v okolí karláku by i správnou šířku měly, akorát by ubylo parkovacích míst. spíš mi jde o to že je v centru málo tras- všecho je v podstatě svedeno do pár větších ulic a ostatní jsou v podstatě jen parkoviště.
to svedeni do nejakejch centralnich tras je logicky, kdyby to tak nebylo, tak je dopravni situace vyrazne horsi – vsichni by jezdili vsude, dokonce i ty jednosmerky jsou navrzeny tak, aby to skrz ne neslo projizdet a zkracovat si to tak mimo hlavni – viz napriklad okoli Andela.
a to je to co mě na nich se*e… jinak nechápu proč by to mělo být ještě horší? proč objíždět několik bloků bomů když by to šlo skrz…
protoze by skrz jezdili vsichni kdoz by meli dojem ze si to tim urychlej a dopravni zacpa na hlavni a vsech prilehlejch ulickach je proste horsi nez zacpana pouze hlavni – minimalne pro ty co zijou v tech ulickach a pro ty pro nez je ta ulicka cilem cesty.
to je možná pravda, ale ve spoustě případů by to průjezdnost zlepšilo, hlavne když vezmeš v úvahu množství uzavírek. a předevšim je lepší mít nějakou možnost objížďky než ji nemít.
v pripade nutnosti uzavreni je objizdka samozrejme dobra…ale pokud to vezmu podle naseho baraku, kde odjakziva byla jednosmerka smerem dolu a kazdy rano si to tamtudy zkracovalo (nechteli stat ze strahova dolu) desitky aut, coz sam musis uznat ze to je znat (z pohledu obyvatele). predloni na nasi zadost otocili smer jednosmerky a je zas klid, auta jezdej po hlavni a IMHO to vyjde casove nastejno – protoze je fuk jestli stojis ve vedlejsi v kolone a nechtej te pustit na hlavni, protoze jim je jasny zes je vosral a nebo jestli jedes po hlavni, kolonu si vystojis, ale porad jedes, sice pomalu ale jedes… nevidim vyhodu v moznosti objizdky za normalniho stavu, protoze doprave to neulevi a tobe, pokud je opravdu plno, nepomuze, protoze nebudes jedinej koho to napadne objet a ve finale akorat stojis nekde jinde…
je sice pravda, že mi před barákem nikdy moc aut nejezdilo, holt slepá ulice má svoje výhody:) ale klidně by někdy mohli vzniknout vedlejší/paralelní trasy, které by štěpily dopravu a to by se ve špičkách imho projevilo.
mne se tendle pristup moc nelibi.Podle meho to u nas berou za spatny konec.Ano v Praze je provoz,reakce Mnichovskyho magistratu nebo jakyhokoli jinyho by byla:nejdriv postavime podjezdy,obchvat a zjednoduzsime prujezd mestem a potom zvazime omezeni dopravy jednosmerkama a podobne.Zatimco prazskej magostrat nejdriv udela jednosmerky a jako bonus jeste prizna se na nekterejch tazich jsou semafory serizeny tak aby naschval spomalovaly a zneprijemnovaly prujezd ikdyz jde o hlavni tah(viz evropska,cernokostelecka atd…)
ja v tech jednosmerkach ale zadny omezeni nevidim…respektive kam potrebuju tam se dostanu a po centru jezdim denne…
No a Londynskej magistrat by proste zavedl mytne – chces do centra, kde je volny prostor na komunikacich vzacny? Jestli na to mas, tak si zaplat, jestli se ti platit nechce, tak jed hromadnou dopravou… no a hned by bylo lip.
nevim co by řekli památkáři na brány a dieselagregátory v historickém centru;-)
Myslis nekde na sloupu pripevnenou malou kameru snimajici znacky projizdejicich aut v kombinaci s bud nejakym uctem, nebo treba platbou pres mobil? Jen technicky detail.
ne, myslel jsem to samý co je na dálnicích;-)
no tak to na dalnicich je naprosty zverstvo… zvlast kdyz vezmes, ze se to dalo vyresit naprosto elegantne pomoci satelitu misto podobnych opicaren:(
to mi povídej, hlavně by se dalo zpoplatnit provoz kamionů na jakejchkoliv silnicích a ne jen mezi bránama…
tim spis, ze nejvetsi skodu nadela kamion prave na tech nezpoplatnenych komunikacich… takhle muzeme jen spekulovat, kdo dostal obalku:(
To je jednoduche. Oni se podepsali na ty smlouvy :-)
To mozna ani nemuseli… vtip je v tom, ze jestli podminky toho vyberoveho rizeni tvoril nekdo jiny, nez ten, kdo pak rozhodoval, tak mel moznost je nastavit tak, aby vyhovovaly konkretni firme… a pak to slo v klidu shodit na ty, kdo rozhodovali.
Ale kola by se nekde v jednosměrce vešla.
te nerikam, ale aby to melo smysl, tak by ta cyklocesta musela na neco navazovat, jinak to nema cenu. musel by byt nejakej komplexni system aby to bylo po cyklostezkach kompletne prujezdny. kousky sou k hovnu.
TAK jo.Já ,ale nepočítám,že by mi někdo někdy udělal na Floru cyklostezku.Nic méně -průjezdný jednosměrky by mi píchly.Teda né že by nebyly průjezdný, ale myslím ofiko.
což by v případě propojení severní cyklostezky ve stromovce a jižní do komořan smysl mělo…
k tem jednosmerkam..Co se tyka jizdy autem tak o tom se tu nema cenu rozcilovat..Na kole na jejich dodrzovani kaslu uplne ale spis mi prijde skoda ze treba v okoli staromaku,ovocnyho trhu,karlovy ulice a vlastne az po betlemak je povolen vjezd autum a posledni dobou se tam dost zvetsuje provoz.Nechapu proc uz tam davno neni jen rezidentni vjezd a pro cyklisty by tudis vznikla docela pekna cesta prahou.Zvlast vzhledem k tomu ze cas tech ulicek je turisty vyuzivana velice malo.IMHO by stacilo to oznacit a dat ten rezidentni vjezd…
nebo tak.
podle meho je na prujezd prahou pro cyklisty hodne moznosti a i treba za Narodnim divadlem sou ulice kde neni moc provoz,klidne by se nektera ta jednosmerka dala rozpulit a udelat pulku pro cyklisty.pak pokracovat na staromak a nekam na letnou nebo do stromovky.A provozu na starym meste by to urcite neuskodilo jelikoz tam bydli pomerne malo lidi ktery by meli rezidentni vjezd a zbytek jsou stejnak lidi ktery si zkousej zkratit stani v kolonach a nebo ridici zasobovacich dodavek ktery tam stejne nesmej..
Pri tvym orientacnim smyslu bych radeji drzel usta.
já? proč?! nevim kdo netrefí z jižní spojky na magistrálu:-P
chlapy, kupte si fully a budete za kočičí hlavy 16*16 děkovat. A souhlasím s tím, že vyasfaltovat Prahu je blbost.
nechci ti kazit náladu, ale kočičí hlavy nevyžehlí pořádně nic…
můj fulík ano, tu náplavku miluju
nesmis bejt tak zhejckanej… :-P
mě to zas tak nevadí, hlavně proto, že jezdim horem…;-)
Nejsem z Prahy a nevim vlastne o co jde. V centru jsem vetsinou lehce zmatenej, pripada mi tam moc lidi a mezi tim se proplitaji auta – nekdy to je obracene, co ja vim. Popravde receno si nedokazu predstavit, ze by v centru Prahy mohly existovat fungujici cyklostezky. Ale jsem z kraje kde se na kole da skoro vsude a tyhle problemy me nikdy netrapily. Jen projevuju svuj nazor. Pamatkari to v tyhle zemi nemaji dvakrat jednoduchy, zrovna tak ochranari – ani jednu skupinu bych si nedovolil hanet. Vyhrady muzu mit k jednotlivym osobam – proste vul se najde vsude. A dalsi vec jsou Britske listy. Hodne casto tam potkam clanek, kterej je sice o necem co me zajima a tak se rad zactu, abych ke konci zjistil ze to byla ztrata casu… Je to proste potreba brat s rezervou. Klidne si me kamenujte, tenhle clanek je proste o nicem.
Pochopil bych, ze primo v centru je problem cyklostezek tak jako tak velmi obtizne resitelnej, ale co zbytek Prahy?? Pokud budou urednici z magistratu spokojeni s nekolika stezkama po nabrezi, Stromovce a Sareckym udoli a budou mit pocit, ze se bikerum dostatecne zavdecili a ze to staci, za 4 roky pujdou od valu (doufam)… Koneckoncu – to zalezi na volicich, ktery by si meli porovnat sliby a skutky, ze?
cyklostezky chápu jako ekvivalent magistrály- odvést cyklisty z města případne přes město co enjrychleji a nejbezpečnějibez zdržování. to první plněj podle mě dokonale, to druhé vůbec- což mě dost vadí- chybí spojnice mezi cyklosteskou vedoucí do Komořan a cyklostezkou ve Stromovce –
S tim souhlasim.
hele ja nevim me tam ty kocici hlavy ani nevadej,ale trosku me mrzi,ze neni mozny tu cyklostezku protahnout az na letnou.Protoze treba chodnik k Narodnimu divadlu by se jiste dal rozpulit a potom ji smerovat pres most na druhou stranu na malou stranu kde uz je to docela o pohode..
TED SEM PRIJEL Z VIDNE A FŠUDE SOU STESKY PRO KOLA -SUPER JEN UNAS TO NEJDE
Z dovolene ve Svycarsku. Geneva, cca 700m od hlavniho vlakoveho nadrazi. Na nadrazi uschovna pro nekolik set kol, venkovni stojany atd…
V Usti nad Labem neni v centru stojan ani jedinej, natoz hlidanej…
tak takovej pruh pro cyklisty by jsi v Praze nemohl udelat ..
ale moh, stačilo by nehledat důvody proč to nejde…
Kdo chce hleda moznosti, kdo nechce hleda duvody. Kde je vule, tam je i cesta…
chce to jen dostatečně velkej buldozer…
Inu, myslim ze by se prodejnost enuro biku velmi zvysila :-)
Třeba celá Vršovická by takhle mohla vypadat. Ale co? Silnice je taky cesta
třeba zrovna ten chodník od Mánesa k Národnímu divadlu je mám ten dojem označenej cedulko cyklotrasy…
S památkáři to nemá moc společného, ale téma je stejné, náplavky… O tom co tam už nějakou dobu vzniká asi už všichni víte… zpravy.idnes.cz/oazy-u-reky-se-meni-v-parkoviste-naplavky-jsou-dobry-byznys-pli-/praha.asp?c=A070523_181537_praha_nad
To vim jezdim okolo… :-\ …fakt humus.
a hele památkáři reloaded;), ale doufámm, že se jim povede zarazit stavbu „knihovn alá chrchel“ podle návrhu soudruha kaplického…
Co to je proboha za p**ovinu?? Je to k smichu…