pedály a tretry pro Endurance/All-road silničku

16 nepřečtených
  • storq

    Ahoj,

    čekám na silniční Canyon Endurace AL Disc 7.0 a potřeboval bych poradit s pedály na tento typ kola s jeho zaměřením. Dosud jsem jezdil na MTB pouze na platformách. Vyloženě silniční pedály s tretrama bych nechtěl. Na kole chci jezdit i po nezpevněných cestách.

    Uvažoval jsem o tomto :

    https://www.kupkolo.cz/…-a600_z1612/

    a těchto tretrách :

    https://www.kupkolo.cz/…tal_z102661/

    Dle sdělení z obchodu je tam mezera mezi klecí pedálů a podrážkou, zmizí až při větším zatížení.

    Co byste mi poradili?

    Díky.

    0 0
    • Espen  

      Silniční pedály mám i na biku a s ním taky jezdím po neupevněných cestách.

      0 0
      • tromboonen  

        Já zas mám SPD (klasické MTB) i na silničce (enduranci) a CX… podle mě když v životě nejezdil ani SPD a jen platformy, tak by přechod na echt silniční moh bejt dost šok, což o to, zvládnout se dá, ale záleží, kam se chce dostat…

        Za mě klidně MTB pedály, ale bral bych klasické/obou­stranné, zvlášť když totál začátečník (jednoduší zacvaknutí), a ušetřené peníze dal do co nejlepších treter… míněno co nejtužší podrážka (nemusí být nutně karbon, ale prostě absolutně neohebná, různé značky a úrovně jsou na tom různě) a koneckonců i relativně pevný svršek nejlíp z umělé kůže, odpovídající šířka podle nohy atd., prostě žádný bačkory „na chození“ s textilním svrškem jako trekovky. Nevím, jak jsou na tom ty Force, ale snad by měly být dost pevné, někdo je tady myslím bude mít.

        S opravdu pevnými tretrami (mám jeden z nejvyšších modelů SIDI) osobně necítím žádné tlaky na podrážce, ani že bych neměl dostatečnou oporu/přenos síly… ale je pravda, že jezdím tak nějak normálně, nejsem extra rychlík ani extra dálkař, možná, že při jízdách nad 200 km by už to nestačilo. Mě osobně vyhovuje i možnost malé vůle do strany a pohodlí nacvakávání i případného chození je úplně jinde, než u full on silničních treter. Pravda mám to hlavně proto, že jsem je pořídil na MTB a už u nich zústal, nechtěl jsem dva různé systémy, kdybych pořizoval dneska, asi bych šel do silničních a Speedplay pedálů, jednostranné bych si odpustil.

        0 0
        • Espen  

          Ty 600 jsem na silničku dal taky kvůli zvyku na 520 a po reklamaci si rovnou nechal poslat silniční. A pak i na bika dal silniční, aby stačily jedny tretry co mi vyhovujou. https://www.kupkolo.cz/…-r540_z1682/ jsou ještě levnější. Ty pedály jsou vždy natočený tak, že do nich jen skočíš. Já jen reagoval na to, že chce na silničku, se kterou chce občas projet nějakou nezpevněnou tyto SPD silniční pedály.

          0 0
        • krabica  

          Pokud chce i trochu chodit, tak bych šel do MTB SPD s co nejtvrdšími botami. Na podobné užití mám pedály Look S-Track a boty Scott Mtb RC Lace a jsem spoko. Přenos síly je ok a kufry mě netlačí.

          0 0
        • storq  

          Díky za info. A Ty by ses (kdybys pořizoval dneska, jak píšeš) vzdal toho normálního chození na úkor Speedplayů?

          0 0
          • tromboonen  

            Tak s novými kufry SP se prej chodí slušně a na silničních vyjížďkách moc nechodím, těžko říct, pořád mám jako dvojku CX a tam jsou SPD pedály a botky lepší…

            0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Podle me na takovy pouziti ideal.

      Jezdim A600 na silnici a A520 (totez v levnejsi verzi) na silnicnim zimaku/festce. Na biku mam oboustranny kvuli nastupovani v terenu, o tyhle se lepe opre noha a na lehky offroad bez problemu. O mezere s botama nic nevim, mam nejaky spesly s karbonovou podrazkou.

      0 0
    • Rainee  

      Jak na MTB, tak na gravel silnici (GT Grade) mám klasická oboustranná SPD (M520). Vcelku mi vyhovuje, že mám pro obě jedny boty. V silničních mi přišlo, že nejsem schopný si dojít ani pro pivo :-)

      Jen to chce lepší boty s tuhou podrážkou.

      0 0
    • storq  

      To je právě ono, že bych v tom chtěl i tak nějak normálně někam dojít. Proto mě odrazuje to vyloženě silniční řešení.

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud nechceš gravela provozovat ve stylu u baráku nasednu, objedu švih a u baráku sesednu, ale plánuješ občas i nějakou zastávku s chozením (případně tlačením v terénu :) ), tak silniční pedály a tretry rovnou vyškrtni. Osobně na gravelu vozím MTB tretry a pedály M540, takže ta tvoje kombinace je úplně v pohodě, dokonce bych řekl na gravela nejvhodnější. Jen si u těch treter dej pozor na to, jak je to s dostupností náhradních dílů pro to stahovací kolečko – tyhle systémy se rády kazí. U origo BOA není s dostupností náhradních dílů sebemenší problém, ale toto vypadá jako něco jiného.

      0 0
      • krabica  

        U mých tkaničkových Scottů je dostupnost náhradních dílů taky OK. :-)

        1 0
    • fred15  

      Co myslite tou tuzsi podrazkou? 6+?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.