Kterej bike z těchto dvou byste zvolili ? Cena je u obou stejná (32.000,–Kč)
http://www.mojekolo.cz/…zer-629–2012
http://www.cyklo69.cz/…ack/d-75366/
Nebo za uvedenou nebo nižší cenu máte vhodnější alternativu ?
Kterej bike z těchto dvou byste zvolili ? Cena je u obou stejná (32.000,–Kč)
http://www.mojekolo.cz/…zer-629–2012
http://www.cyklo69.cz/…ack/d-75366/
Nebo za uvedenou nebo nižší cenu máte vhodnější alternativu ?
Vzal bych Spešla, dobrá geo atd. Pells má horši brzdy a je těžší, na druhou stranu ma lepší kola, nevím jak na tom je rám pells, ale nic dobrého jsem o nich neslyšel. Jinak 29 NEBRAT !
hloupější názor jsem dlouho nečetl,.. :-)
hloupější reakci jsem dlouho nečetl,.. :-)
To by me zajimalo, co cloveka vede k tomu, aby vyhrabal takoveto vlakno a jeste takto reagoval?
EDIT: Navic po ctyrych letech spanku a jako svuj druhy prispevek na foru. To ted budes procitat vsechno co ti za ty roky uniklo? To se mame nac tesit:)
Za mě spešl
Za mě spešl
Taky spešl, přece nechceš jezdit na pell'su :D
Pells je prašivej nebo co? :-)
když bys dal giant, trek a spesl tak ti každej za spesla nadá
…
když bys dal jen ze si koupil, chces koupit nebo mas spesla tak ti kazdej nada
…
si tady, na toto vsechno zvyknes a poznas sam, ze kazda rada je tady draha
Pokud nekoupí Rockhoppera za 18 tis. a ještě nebude říkat jaký to byl super kup, tak mu nikdo nadávat nebude ;-)
Ale tak ne, jezdit na tom půjde… Ale když jsou osazením srovnatelný, tak bych jednoznačně bral to, za kterým je nějaký jméno a vývoj a ne to, kde rám koupili od číňanů z katalogu a nalepili na něj svoje nálepky. Geometrie je taky dost otázka, 29er aby měl dobrý vlastnosti, tak ta geometrie prostě musí bejt doladěná.
no ještěže na tom kole půjde jezdit – to byl totiž můj hlavní záměr
a budou mi za spešla nadávat i když na něm budu jezdit nebo to schytám jen tady ?
no mě spíš ty tlustý firmy spíš odrazujou, ale tenhle kousek se mi celkem líbí, geo OK jen stačí vyměnit představec za kratší. Třeba na Meridě jsem si nenašel kloudnou pozici ale možná je to jen věc zvyku.
Takže žádnej lepší zástupce giantu nebo treku ? :-)
On ti ani tady nebude nikdo kvůli Spešlu nadávat :).
Co se týče velikosti firmy, tak Pells možná není velká firma, ale nic to nemění na tom, že tyhle hliníkový rámy jsou čínská produkce, na kterou nalepí nálepky a rám je to stejnej s hromadou dalších značek. U vyšších modelů už údajně nějakou invenci vyvíjí.
U Treku je letos celkem zajímavej X-Caliber , Giant v týhle cenový nic extra, navíc ty jejich hardtaily se mi dost nelíbí, i když geometrií a vlastnostma je slušnej (alespoň ten karbonovej, co jsem testoval).
Já předpokládal, že všechno je čínská produkce :-)
Ten trek bude asi zajímavej, ale toho si nemůžu vyzkoušet jako dva výše jmenovaný.
ještě to asi nechám vykvasit, až to všechno prodají, bude dilema vyřešený
Rám udělá celkem velkej rozdíl, nepodceňoval bych to… Pokud máš toho Spešla vyzkoušenýho a víš, že geo sedí, tak bych neváhal. Já už na něj taky čekám, až mi ho přivezou ;-).
Já nevim, ale nadávaj tu na nějakou Čínu…a kde to asi vyráběj ostatní? Většina kol (teď nemluvim o kultovkách jako je třeba ibis, niner…i když ibis už se taky vyrábí někde v asii) se vyrábí v Giantu na tchaj-wanu. Větší značky si to sami navrhnou, ale pak jim to svaří/uplácá z carbonu taky někdo v asii. (ale to asi tady nikomu nemusim řikat) Vůbec v tom nevidim problém, jsou to kvalitní věci a klidně bych si koupil i činskej karton z hong-fu. Pells je profláklej tim, že si sami dělali nějaký ty polocarbonový sračky, který nic nevydržely a různě to dělalo divný zvuky. Kdo od nich měl něco carbonovýho (včetně komponentů), tak mi řikal, ať si to nekupuju. Hliníkovej rám bude asi v pohodě, ale furt je to Pells.
Ono je úplně jedno, kde to vyrobíš, jde o to jak… A to je právě rozdíl mezi Spešlem a Pell'sem… Spešl v tom má vlastní vývoj a testy, hlídá si kontrolu kvality. Pell's dostane od číňanů katalog, ukáže prstem a řekne počet :).
Jinak nevím o tom, že by ty polokarbonový věci dělali sami, skoro bych se vsadil, že ne a je to právě levná čínská produkce. Ono třeba stejný sedlovky se mám pocit prodávaly i pod MRX a těch příkladů by se určitě našly mraky.
Co se týče hong-fu, tak to je prostě levná produkce, šetří se na konstrukci, na materiálech, na kontrole… Za ty peníze to není špatný, cena určitě odpovídá, ale myslet si, že to jsou rámy špičkový kvality jen bez nálepek, je naivní…
Jo, ty pells komponenty jsou prostě obyčejnejn šmejd, na kterej bude lepit nálepku víc značek.
Přesně jak řikáš, řeknou si jen počet, ale jak řikám já, často to kupujou od Gianta a toho bych se nebál, testy a vývoj maj úplně normální, jen je to masová produkce a občas to bude i lepší rám než od značky, která si vývoj dělá sama.
Nic to však nemění na tom, že bych do takovýho kola už asi peníze neinvestoval, protože cenovej rozdíl takovýho authora, pellse a něčeho lepšího neni zas tak velkej.
32 je už za hardtail celkem dost a dá se sehnat něco hezkého.
„32 je už za hardtail celkem dost a dá se sehnat něco hezkého“ – to je myšleno v rámci hardtrailů ?
Já to beru tak, že ten spešl je už nejen výbornej rám + vidle, ale i ostatní – na tom kole bych už nic neměnil. Původně jsem chtěl koupit něco kolem 20.000 a hned tomu vyměnit vidli a postupně pak další slabý články, ale ve finále bych možná vyšel nastejno, jen bych měl klamnej pocit, že to tak moc nestálo, když bych to tam cpal per partes.
Jo na tom spešlu není potřeba nic měnit. Rám a vidlice jsou dobré a ostatní funguje taky. Potom se dají už jen shazovat gramy na komponentech jako jsou kola, kliky apod.
A jak je na tom Merida?
Když tam dám rám od spešlu?
Kterou přesně máš na mysli ?
Big nine 900D. 29tka Nabízejí mi rám od spešlu S Works stumpjumper za 19litru. No pokud by se to změnilo,tak bych do toho asi šel… Meridu asi neprodám,tak jedině koupit ten rám…
Za 26 tisic ta merida jde .. i kdyz nevim jaka je ta manitou vidlice. A ten rám S-Works je karbonový ?
Hlavně co ty kola na Alivio nábojích a Alivio brzdy…
Za tyhle prachy to karbonovej S-Works asi nebude :D.
aha :D Na naby jsem se nedival..
No to prave nevim, 19 za hlinik mi prijde docela dost..
Je to hliník 5M.Nebo dám Fulcrumy kola.
rozhodně nejlabší jsou na té meridě kola, brzdy a vidlice..
Ty víš, co je ta vidlice zač?
Nejel jsem ji ale vycházím z toho co čtu, manitou je težká, citlivější než reba, ale bez pevné osy tuhostí neoplývá..
Protože kola mě vyjdou skoro totožně jako ten rám. Tak raději jiná kola. Brzdy mi nevadí,a vidlici bych vyměnil časem…
Funkčně přinesou kola určitě víc…
A ty máš nějaké komponenty co bys na to přeházel? Protože jestli ne, tak se nikdy nedostaneš na podobnou cenu, pokud koupíš rám a komponenty zvlášt, to je podle mě blbost, ten spešl co můžeš mít za těch 32tis mi přijde jako rozumná volba a u toho bych zůstal a nevymýšlel blbosti, taky se ti to nemusí vyplatit.
Eh, mám pocit že si je pleteš pjetka chce koupit spešla za 32, Ahmed chce prodat meridu a koupit rám s works :D
Tak to potom jo, nevšim sem si, že tu reaguje ještě něko jiný, my fault.
Eh, mám pocit že si je pleteš pjetka chce koupit spešla za 32, Ahmed chce prodat meridu a koupit rám s works :D
Záleží jak je ten rám jetej, ale pokud je novej, tak s-worsk za 20 je slušná cena.
Ta merida má hlavní slabinu ve vidlici. Manitou jsem měl, o úroveň horší, a byla to pěkná sračka. Vážila metrák, moc tuhá nebyla a nepružila ani když jsem jí prosil. R7 prej taky moc tuhá neni, tak nepředpokládám, že tento indián bude jiný. Záplety ta merida má taky záhadný, ale pokud se ráfky jmenujou Big nine, tak to asi zázrak nebude :D
Novej S-Works rám se prodává za 23k i se sedlovkou za nějaký 4k, takže je to cena úplně normální… A dost vysoká na hliník.
počkej, ono existuje něco hlinikovýho s názvem S-works?
Jo, existuje
Ty jo, ze nějaké poučení. Měl jsem za to, že s-works jsou jen ty nejluxusnější kartonový kola a nejluxusnější doplňky.
Hliník za 23 tisíc ti přijde málo luxusní? :D
To že je drahej neznamená luxusní. Hliník je prostě furt jen hliník a váha se dá ovlivnit jenom míň materiálem. Hlína za 23 jsou vyhozený prachy.
A myslíš, že u hlíny je váha jedinej faktor? Vozil jsem ± stejně těžkej Author (cca 3k) a Trek (10k) a můžu ti říct, že rozdíl ve vlastnostech propastnej, ono ani materiál není hliník jako hliník :). Tuhostí byl podle mě i lepší, než karbonovej Trek… Jinak ale souhlas 23k za hlínu je při dnešních cenách karbonu už dost.
Za podobnou cenu ro dela duratec, ne ?:-)
Skoro :) I když ono to je taky docela hodně za HT AL 23 tisic…
Tak jo,jdu do Fulcrumu a jinou vidlici. Ona má taky vliv na jízdu nějak zásadně?
Vliv má na jízdu funkce vidlice a tuhost. Tuhost poznáš hlavně když jsi vyšší váhové kategorie.
No mám 95 na 185
tak to bys tu tuhost měl poznat.
Tak je to jasný,dám tedy přednost ráfkům a vidlici…
A ta cena bude taky někde kolem 20litrů. Ale rám už si nemohu dovolit.
Rám kupovat za 20 tisíc hlinikový je blbost.. Pokud chceš to kolo nějak upgradovat tak určitě ty kola. Jestli i vidlici se už musíš rozhodnout sám. A jakou vidlici a kola máš v hledáčku ?
Nevím,nemám zkušenosti.Víš o nějaké dost dobré?
Vidle je jasná podle toho kolik máš peněz: recon, reba, epicon. Nejlepší z nich je reba – kolem 7 tisic na kupkole.
Ráfky jsem teď řešil taky,ale 26 a to je v tuhosti někdy oproti 29 velkej rozdíl, takže ti moc neporadim.
Reba na 95 KG určitě ne…
Proč ne? Ať zkusí sehnat rebu 2011, měla by bejt tuhá dostatečně. Magura, DT tužší nebude a fox je dost drahej.
Je to dobrá vidlice ale při její dobré váze samozřejmě tuhost neni tak velká a pro 95 kg je nevyhovující..
Tak pevnou osu, ono nic moc tužšího než reba 2011 nebude. Za ty prachy určitě ne.
Co jiného bys chtěl než rebu, nikdo jiný s podobnou hmotností na tom určitě o moc lépe nebude, to bych klidně vzal rebu ale třeba s tapered krkem a pevnou osou.
Na BF je oblíbená vidlice Suntour Epicon. Potom ve vyšší cenové kategorii Fox, samozřejmě jsou i jiné ale o těch ti nic nemůžu říct nevím jaké jsou.. ale např. Marzocchi, Magura, DT Swiss… ale ty fakt nevím jak na tom jsou.
Toho epicona sem dlouho nechápal, protože je to podle mě chodem nic moc vidle. Až sem pak zjistil, že je mazaná vazelínou a většinou si jí předělaj na olej.
Tak mrknu na foxe v jaké to je ceně. A nebo pak dát na recenze v heurece… Ale díky za rady
Tak fox je dost drahý,ale suntour už jde…
Zase tady melou sračky.Reba je dobrá, ale bude lepší vzít modely do roku 2011.Nejsou tolik vykuchané :-)
Samozřejmě můžeš vybrat vidlici s pevnou osou.Bude nejpevnější, ale taky drahší.
Dyt to celou dobu řikám, tak nekecej, že melu sračku. Ostatní mi tvrděj že i tak je to měkký.
Až na ty záplety je spešl v pohodě. Ty kola ale budou podle mě prostě obyčejnej základ, ale nwm neznám je.
Pokud ho dostaneš za těch 32, tak asi není co řešit, pells je horší do budoucna, protože stavět na pitomym rámu je nuda.
Takže ty ráfky Roval 29, 26mm w/ eyelets, 32h jsou slabší článek ?
Reba není pro těžší jezdce? Mám 98 kg takže se tomuto koluraději vyhnout? Jaká by pak na mou váhu měla být vidlice ? Nejezdím v těžším terénu spíš polňačky a lesní cesty.
Ne že bych se téhle debilní debaty chtěl přímo účastnit, ale jedna otázka mi nedá: Kdy jsi naposled v té továrně Giantu byl a jaké rámy jsi tam viděl ? Nepochybuji o tom, že se rámy vyrábí leckde, ale proč proboha zrovna v továrně Giantu ? :D
Fakt čekám, že mi to někdo rozumně vysvětlí. Nejlépe s nějakým důkazem.
Giant dělá výrobu rámů hodně značkám…
Na tchaj-wanu je prostě velká továrna Giant, která vyrábí rámy pro hormadu jinejch značek a krom toho dělá i vlastní kola giant. Něco jako když se vyrábí elektronika na tchaj-wanu…
Důkaz? Třeba velo 2/2012.
Za rok vyrobili přes 5mil. kol.
Neříkám, že všechny kola se tam vyráběj, ale hodně značek to bere od nich. A zrovna z giantu pocházej ty kvalitnější rámy.
Jo sorry, nebyl sem tam, protože i kdybych chtěl, tak mě tam nepustěj.
Myslím, že dneska už by se to pomalu dalo postavit i obráceně… (:
Viděli jste vůbec někdo naživo 629ku? Podívejte se na ten rám a na jeho kytování, zabroušení svárů, dotažení grafických linek atd… Technologie VFHS a S Bend, srovnejte si rozteč zadních vzpěr u obou rámů. Ještě by stálo upozornit na to, že třeba náboje s nápisem „S“ dělá Joytech…
Na cem ze to jezdis?
Hlavne ty jejich skvele technologie, ty jsou k smichu, rad bych vedel, kdo jim ty debilni nazvy vymysli.
Viděl jsem od Pell'su dost rámů, i nějaký 29ky, kousek se tu prodávaj… A rozhodně to není žádný extra výborný zpracování, typu Cannondale. Dotažení grafiky – no, už to není taková hrůza jako před pár lety a za design už se člověk stydět nemusí, to je pravda. Co se týče zohýbání rámů, tak to je taky naprosto běžnej hydroforming, kterej maj i základní modely od Authoru. Pružit to stejně prakticky nebude, dokud to je vyrobený z hliníku…
Jinak s tím silným tvrzením o nábojích bych si dal pozor .