Pořizuji nová kola MTB. Na starých mám u obou rychloupínáky. U těch co chci píší , že jsou na předu pro pevnou osu. Co to pro mě znamená ? Zatím jsem pevné osy neměl, tak tomu nerozumím. Dík za odpovědi technicky zdatnějších.
Pořizuji nová kola MTB. Na starých mám u obou rychloupínáky. U těch co chci píší , že jsou na předu pro pevnou osu. Co to pro mě znamená ? Zatím jsem pevné osy neměl, tak tomu nerozumím. Dík za odpovědi technicky zdatnějších.
zalezi na rozmeru os ale na 100% to nedostanes vepredu do vidle protoye to neni kompatibilni a s nejvetsi pravdepodobnosti ani dozadu.. takze ty kola NEKUPUJ! pro stavajici sestavu
Taky v tom tápu.Mám taky rychloupínáky,takže když budu chtít kola s pevnou osou,musím pořídit novou vydlici a novej rám.Nebo u zadního kola ta pevná osa až takové plus neni?
ano u vidlice na rychloupínák a pokud máš plnohodnotonou pevnou osu na kolech to dohromady nepůjde, vzadu většinou stejný případ ale 10mm osu by se tam dostat asi podarilo.. samozrejme kazda pevna osa ma svuj prinos ale je to irelevantni pausalizovat.. sou ramy ktere budou materialove a konstrukcne dostatecne tuhe a prechod na pevnou osu treba vzadu nemusis poznat.. nebo jen minimalne… pak muzes mit ram treba jako ja kde mi prechod na obdobu pevny osy prinesl vic jak 50% zvyseni tuhosti…
Kupuji kola Mavic crossmax ST a počítám, že pomocí redukcí to nějak zkompatibilním. Nebo se mýlím ?
Pokud myslis novy model, tak ano… Mavicy maji ruzne redukce…
pokud by bylo na pevnou osu jen přední kolo, tak se vyrábí takové vložky do náboje, které pak umožňují použití klasických upináků a vidlic. Teoreticky by to mělo jít použít i pro zadní kolo, ale nevím to jistě
až teď to pročítam, s křížkem po funuse, jak kdybych nic nenapsal:)
Záleží jakou pevnou osu!
Já osobně jsem od bratra převzal kola, kde byla pevná osa 15mm na předním kole. Ovšem narozdíl od bratra mám vidlici na rychloupínák… Nejdřív jsem hledal redukce, ale pak jsem se na to vyprdnul. Nechal jsem si vysoustružit vložku o průměru 15mm a na konci s osazením do vidlice. Vložka vlastně prochází celým nábojel a je durch provrtaná tak aby šel prostrčit rychloupínák. je to mnohel lepší než nějaké redukce…
A kde sis nechal takovou vložku udělat? A podle čeho, nějaký nákres nebo tak něco? Díky ;)
nic na tom není zapoj trochu mozek , přijdeš na to :D
15 průměr do ložisek, z toho lezou nožičky 9mm do vidlice a je v tom 5mm díra durch na rychloupínák
profesionálně vyrobené to máš na fotce
To jo, takhle to vymyslet taky umím, ale přístup k soustruhu jaksi nemám…
A zvýší se tímto tuhost ? Chci říct, mám vidlici na rychloupínák, tak jestli má cenu jít touto cestou za cílem zvýšení tuhosti.
z logiky veci ne :D tuhost zvysis maximalne 10mm osou, ale necekej nic velkeho…
Jen technicka, 9mm. Jinak souhlas.
jo jasny, spletl jsem si to se zadni…
Jasně. Ale tady v diskuzi jsem se dole dočetl o „rychloupínáku“ na imbus. Funguje, tedy zvýší tuhost ? Potřebuju něco, co narvu do náboje X9 a nahodim na vidlici na rychloupínák.
pak jen ten rychloupinak na imbus
Ten trochu pomůže ?
trochu jo, ale 15mm ose se to nikdy nevyrovna…
jasný, ale s mýma možnostma za takový prachy to je pěkný
neni něco takovýho i na zadek ?
urcite existuje to same i na zadni kolo…
Stejne se to prodava v paru, teda alespon BBB, takze budes mit na obe kola. Necekej vsak zazraky, zalezi jaky mas upinaky ted, proti slusnejm tam nemusi byt prakticky zadnej rozdil.
mam na zadnim novatec za 100,– na imbus, rozdil zadnej, jen ti to nikdo jentak rychle neodmontuje :-)
vyhoda je ze to muzes utahnout na pozadovany utahovaci moment, v mem pripade 15nm..
Tak rychloupínáky mám původní, co byly v nábojích, tzn. ve předu X9 a vzadu nějakej DT Swiss
Nwm, co je slušný
Vetsinou upinaky s takovouto konstrukci. K utazeni je treba velka sila, ten plast po kterym klouze excentr packy se rad vymackava a upinak se povoluje.
Vozím tyto: http://www.mojekolo.cz/…3-wheelfixed
Po výměně klasických pákových za tyto imbusové přestal cinkat zadní kotouč.
Pro co nevětší dotažení je ale potřeba namazat závit kvalitní vazelínou.
Mě cinká vepředu (ale zas je to 200mm no). Zajímá mě, jestli to má cenu, ale nwm, jestli ty rychloupínáky co mám, jsou ty slušný.
Dvoustovka je na rychloupínáky už dost velká pila. Tam bych dal pro sichr raději RWS od DT-Swiss.
To je ale taky rychloupínák, ne ?
Ano, rychloupínák. Na pevnou osu bych musel koupit nový rám + novou nábu, přeplést zadní kolo + přeskládat celé kolo.
A co ten „pomalej“ rychloupínák, jak už bylo několikrát zmíněno ? Nebude ještě lepší ?
S RWS dosahnes stejneho vysledku, akorat ma jednodussi ovladani. Ale zase je mnohem drazsi.
DT širší základnu než BBB. Porovnával jsem to i s Mavicem a Novatecem a je z nich nejširší.
A to je teda „klasickej“ rychloupínák, takže bude pasovat předpokládám normálně. Protože jsem viděl tyhle 5mm a 9mm
Jako náhradu klasického upínáku je potřeba vybrat 5mm RWS.
Předpokládám že i tam bude zlepšení. Ale vzhledem k ose bych šel pravděpodobně do rychloupínáku na imbus.
Ja mam 200mm korouc a obycejny utahovaci dt swiss rychloupinak v talasce a necinkalo nikdy nic.
Tak mě cinká, ale když sem tu vanillu porovnal s talasem (140mm) tak mi přišel talas maličko možná tužší. Navíc DTswiss bude asi lepší než X9
Ja mam 200mm korouc a obycejny utahovaci dt swiss rychloupinak v talasce a necinkalo nikdy nic.
jo to je pravda, ja kdyz ho chtel poprvy vyndat tak jsem nebyl schopnej tu druhou stranu udrzet v prstech a musel nato vzit kleste.. takze urcite namazat vazelinou!
No ona ta osa nemá žádnou antikorozní úpravu a už po první sezóně byla zezavá jak liška. To pak při povolování pořádně drhne :-(
Teď jsem pořídil jako upgrade RWS DT Swiss a je tam minimálně o třídu lepší matroš i zpracování než u BBB.
Ja mam na zadnim tento. Vypada ze je z nerezu, ale to nevim jiste
Vypadá líp než ten BBB :-)
v realu je mnohem hezci nez na fotce a hlavne je lehkej.. ale je to jenom obycejnej upinak za 99,– Kc zadnej Titan super tune za 3000,– :-)
Tak panove, dneska jsem mazal rohatku v naboji, nasadim novatec bolt-on upinak, utahuju, utahuju a najednou rup a osa praskla vejpul, takze zadadne NEBRAT tenhle smejd za kilo! Du do RWS dt swiss..
Drahý ale kvalitní a navíc nerezne.
v čem je takový rozdíl u RWS dt oproti jiným, třeba XT? Potřebuju si v hlavě zdůvodnit tu cenu, abych ho vzal :)
Cena je nezdůvodnitelná. Funkce je naprosto stejná a hmotnost vyšší než inbusové upínáky Novatec nebo BBB za dvě-tři stovky. Nevím jak si stojí nové typy RWS, ale starší RWS mně nepřesvědčil. Manipulace nic moc a páčka časem upadla a bylo vymalováno.
díky moc za ušetřený čas a peníze :)
dá se tahle sranda někde rozumně koupit?
google mi nachází jenom výrobky z německa, u nás osu pro dt 240, podle tvaru asi nesedne..
takže jediná varianta je soustružník?
Do jakeho naboje to potrebujes?
novatec něco…
novatec 811 disc…
A nesly by tam dat jine koncovky, nez toto monstrum?
na kompliované řešení nemám takhle po ránu morál-)
ale tahle od počítače to neodhadnu
DT má redukci 15mm osa na 5mm, cena asi 300Kč
však to nahoře píšu, že u nás v čr nacházím tuhle osu…
A co vlastně chceš? Pochopil jsem, že potřebuješ předělat náboj z 15 mm provlékací osy na běžný rychloupínák. Adaptér v odkazech funguje, pochopitelně, na všechny 15mm náboje. Použil jsem ji pro 15 mm náboje Deore XT a Hope.
Nac maji na koncich ten zuzeny prumer? Nedela to nejake problemy, ze by vnikal bordel mezi koncovky a redukci ap?
Nevím, předělával jsem tak dvě kola a od té doby jsem o nich neslyšel, takže asi vše v pořádku.
netuším, ale když mě ty redukce dělá soustružník tak to na koncích neosazuju, přijde mě to jako nesmysl
to je to co drží kolo ve vidli :-)
Ale ja nemyslim to zuzeni na 9mm, ale to co je predtim, kde je schodek cca 2mm na prumeru.
jestli uprostřed,tak pro gramhoniče-žádný
Ne uprostred, ale na konci, pred zuzenim na 9mm.
jo už rozumím..po rozkliknutí z odkazů,koukal jsem na fotku výše..
snad nekecám,měla by to být rozpěrka na vnitřní kroužky ložiska
To si prave nemyslim, ze by to byla rozperka, protoze pak by se musela redukce instalovat po vylisovani loziska.
To by taky neodpovidalo tomu, jak pise vyse Singlespeed, ze ji pouzit treba do XT naby. Takze ten nejvetsi prumer bude 15mm. Mozna se k tomu davaji jiny koncovky a ty se pak nasadu na ten zuzeny prumer, nebo nevim, studovat manualy od DT se mi nechce:)
to je pravděpodobné
to co jsem psal,bylo pro náboj,kde se měnila rozporná trubka za podobně osazenou osu na ru,ložiska byly na ségrovky..
já dělal trubku 15/9 + osu z ru (9kč) s možností použít osu rws 9
Určitě se tam musí nasadit nějaké koncovky co to budou fixovat v náboji.Jinak by se náboj po ose posouval.
Drží to vidlice :)
Nemá se to kam posunout
Na koncích ano ale co drží osu v ložiscích?
Tak to je snad dane rozměrem :)
To je jasné že tam lítat nebude ale nalisovaná tam není,jen vložená,ale musí tam být něco co zabraňuje jejímu posunu.
V posunu kam?
Podle toho jak ta osa vypadá tak se jen vsune do náboje,je to tak?Nebo se musí z jedné strany vyklepnout ložisko,vsunout osa a dát ložisko zpět?
Jo jen se vsune,
A co teda jistí na místě střed?Jsou z obou stran nasunuté na ose nějaké koncovky co se jednou stranou opírají o ložisko a druhou o vidlici?
po nasazení kola to jistí vidlice nechápu kde máš problém, při nenasazenem kole je to otázka rozměrů, ta redukce tam nejde rukou musíš ji trochu naklepnout takže sama nevypadne
Si nerozumíme,to je jedno,už to neřež.
ano absolutně netuším co chceš a proč to řešíš, funguje to
Sice po 4 měsících, ale… osa je nasunuta skrz ložiska, mezi nimi je v náboji rozpěrný kroužek a z venkou stran jsou opět koncovky, které se opírají z boku o příruby na vidlice, tudíž se to nemá kam posunout. Je to to co jsi chtěl vědět?
Po roce a ctyrech mesicich:)
Vidíš, na rok jsem ani nekoukal :-)
kecaš :D
ložiska nemůžou být v náboji tak u kraje
je to záhada tahle osa-)
asi tak, díky za konkrétní linky
nějak mě tahle možnost redukce po ránu zaujala, u té dt osy mě zmátlo ono zúžení na koncích, první co mě napadlo, že to bude nějaká dt vychytávky, ale jestli říkáš, že to bude fungovat s jinou nábou, tak jedině dobře.
pokud teda píšou, že je to pro dt 240 náby, má to postranní zúžení nějaký smysl?
muzu trochu zde trochu odskočit od tématu vybírám těd nové kolo a narazil sem i na s pevnou osou k čemu je to dobrý nebo lepčí ?
Vidle je pevnější v krutu a je lepší při častějším vyndavání kola (menší potřeba centrování třmenu)
Zdarec, výhledově uvažuji o jiném náboji místo stávajícího Deore s klasickým RU. Dostanu do klasických patek na RU 10 mm pevnou osu, třeba od Novatecu (http://www.prodejkol.cz/…mm-pevna-osa) nebo DT Swiss RWS nebo je potřeba o ten milimetr z 9 na 10 upravit patky? Jak výrazný je rozdíl v tuhosti mezi klasickým RU, 10mm a 12mm zadní osou? Pomůžu si těmi 10 mm?
jo pomůžeš si
do vidlice pasuje bez problémů 9mm RWS
do rámu vzadu bez problémů 10mm RWS
Vyuzivam vlakno k novymu dotazu. Kdyz zkusim dat pevnou osu do zadniho naboje xt (mimo ram, jen vsunu osu do naboje), tak ma osa v naboji vuli. Neni to vada? Pak ma vuli cele zadni kolo a nebo tu vuli odstranim pretazenim osy -to ale asi neni spravne, protoze mi to muze postupne vylamat to kontaktni misto s ramem (carbon). Ma vase osa v naboji vuli???
Diky
nejaka vule tam bude vzdy, neni to navrzene tak, aby to bylo fakt natesno. Ja mam sice zadni kolo predelavane na 10mm samo domo (ale origo vnitrek naby je taky na 10mm, upravoval jsem jen koncovky), ale drobnou vuli tam mam taky.
Nerozumím dotazu. Jak, vsunu do náboje osu? Není XT na konusech na upínák?
Pokud máš XT na pevnou osu a k tomu osu správné velikosti, tak by po dotažení žádná vůle být neměla, aspoň ne kvůli té ose.
Je i na pevnou osu Po dotazeni v ramu uz vule neni…ale je to tim ze boky naboje drzi v patkach ramu…ne proto ze by to drzelo na ose. A proto se mi to nelibi v karbonovym ramu..ze to utazeni ho vytlaci a?nebo po uvolneni „vymlati“. Kdyby osa v naboji byla hodne tesna, tak by ram nemusel tolik trpet.
Tohle bohužel platí i pro RU, ne? To s tim karbon.rámem…
to asi jo. u nich byvaji vroubky od vyroby, aby se to zakouslo.
Rekl bych, ze u pevne osy se situace mnohem lepsi. Tam koncovky zapadaji do zahloubeni patek ramu, sily se mnohem lip rozlozi.
Taky se přidám s otázkou.
Mám Crossmaxy SLR,jsou starší než 2012 a chtěl bych taky ty silnější rychloupínáky, nevím jestli jsou 9 nebo 10mm.
Vidlice je normální RS SID XX a zadek také,žádná pevná osa.
Půjdou tam a kde se když tak dají sehnat?
Díky.
Záleží, jestli na to půjdou upravit náboje. Na některých se dají koncovky převrtat (přední 9mm, zadní 10mm). Jestli to jde i u CMaxů, to nevím.
RWS koupíš v Botticu nebo někde v e-shopu popř. u kubada. Levnější varianta jsou osy třeba od Novatecu nebo Superstar .
To asi nepujde. Maji prilis tenke osy a mala loziska.
Taky si myslím, že to nepůjde. Doporučuju stáhnout si mavic manuály a podívat se jaká jsou tam ložiska, a jestli kdy mavic prodával redukce.
Ale vzhledem k tomu, že je to mavic, tak pochybuju, že redukce na 9mm resp. 10mm kdy dělal.
A tak čistě teoreticky pokud by se dělala ložiska o shodném vnějším průměru a šířce, ale s vnitřkem 9/10mm, tak by to mělo jít upravit…
Je tam 9mm ložisko nejde to
vepředu, vzadu nebo na obou? Pokud jen vepředu tak by to šlo…
Netusis prosim Te, jak je to s tou 10mm osou u zakladnich Fulcrumu Power SL ? K nim se prodava akorat kit na 15mm, ale ten bych asi v pripade te 10mm nepotreboval, ne ? Pokud to vubec pujde, tak staci koupit jen tu osu, nebo jeste nejake koncovky / krytky ?
Pevnost upnutí kola můžeš znatelně zvýšit použitím pomaloupínáků na inbus. Zá pár korun docela dost muziky a nemusíš nic upravovat:
Můžu potvrdit, tuhle osku od BBB už nějaký pátek používám a spokojenost.
Nemělo by to být z hlediska fyziky tak, že pevnost celku se zvýší až když se zvýší průměr osy? Třeba na té nové vidli od Rock Shox, RS-1, museli dát osu 27mm aby to drželo.
průměr sice přidává, ale přidávají i další věci, jako třeba míra utažení upínáku, tady ti ten BBB dovolí více to utáhnout. Nebo pevnost náboje a průměr jeho osy, to taky přidává, proto má ta RS-1 i spešl náboj který má silnější vnitřní osu a větší dosedací plošky.
Tak ma napadlo..mam Dt Swiss 240 a Dt rychloupinak. Teraz som pribral na 75 kg a navyse zacal tahat vozik so psom =30kg. Tak sa trochu bojim o kolesa. Mohlo by toto pomoct aj proti pripadnemu poskodeniu zo zataze?
Ahoj mel bych taky dotaz, kdyz uz se tu rozjela debata o vymene rychloupinaku.
Nevite nekdo jak to je presne na Fulcru Red Metal 5 modelovy rok tusim 2011 s moznosti pouziti vetsiho rychloupinaku?
Co si tak matne pamatuju tak tam je na nabojich osazeni prave o vetsim prumeru, ktere supluje vetsi rychloupinak a pak je tam klasicky uzky, ktery prochazi koncovkami dost natesno, je mozny to nejak predelat bez bastleni a obrabeni?
Nemam tedka u sebe kolo tak se nemuzu jit podivat jak to tam je… :)
Diky.
Jednoduše ne.
Tady se někdo ptá, zda by tam šla použít osa pro Red Metal 3, do které jsou 15mm redukce, ale odpověď tam není.
Ta osa stojí před 2 litry, takže i kdyby pasovala, je to dost velkej nesmysl, to už pořídíš slušný nový přední kolo…
Zdravím, rád bych se zeptal, zda je běžné, když je u zadního kola s použitím pevné osy 12×142mm mírná vůle? Osu mám dotaženou na maximum a přesto se kolo trochu hýbe, tak o necelý 1 mm. Zatím jsem měl vždy jen rychloupínák, takže práce s osou je pro mě trochu novinka.
Ne, neni to normalni.
Tak při dotažení na krev se vůle zmenší, okem je těžko postřehnutelná, nicméně když za kolo zaberu, stále mám pocit že se trochu hýbe, při jízdě zatáčkou pak kotouč občas cinkne. Je to na vcelku nové Meridě Big 7 1000, kola Mavic Crossride, na náboji červená redukce na stavbu 12×142mm, osa Formula- dle popisu 12×150mm. Netuším jak moc je běžné osu dotahovat a zda by mělo kolo držet tak že se ani nehne, nebo zda je nějaká mírná tolerance v pořádku, každopádně od pevné osy jsem očekával právě vymezení podobných vůlí, trochu mě to překvapilo.
Pohledej zde na foru, nejake stiznosti na vuli v zadnich kolech Mavic pro pevnou osu jsem tu zahledl. Zda se to tyka i Crossridu netusim, ale da se predpokladat, ze ano, kdyz je konstrukce naboje totozna s vyssima modelama.
pokud je to Mavic, tak seřídit vůli ložisek dle návodu
Zdravím, rád bych se zeptal, zda je běžné, když je u zadního kola s použitím pevné osy 12×142mm mírná vůle? Osu mám dotaženou na maximum a přesto se kolo trochu hýbe, tak o necelý 1 mm. Zatím jsem měl vždy jen rychloupínák, takže práce s osou je pro mě trochu novinka.
běžné to není,
pokud je to Mavic, tak seřídit vůli ložisek dle návodu
Ahoj,
využiju tohoto vlákna k mému dotazu.Neví někdo o nějaké pevné ose 15×100 na imbus za rozumnou cenu?Našel jsem jenom nějakou Rock Shox asi za 1100,– což je dost.
Díky:-)
Zdravím potřebuji poradit,jestli je možné předělat přední náboj Mavic Crossone na 9mm RU (po výměně ložisek je tam 6001–2RS za 6902–2RS
koncovek 9mm od Novatec a RU 9mm Novatec)
http://www.kupkolo.cz/…ratu_z98547/
Mozna by se jeste nejake vhodne vlakno naslo:)
Zdar, mám problém s přední pevnou osou s nábojem Shimano SLX HB-M678. Prostě s ní nehnu, nevyndám ji. Je to docela *******, páč při defektu jsem v háji. Už jsem s tím měl problémy v zimě při mínusech, kdy se zřejmě dovnitř dostala voda a zamrzlo to a rozdělali to až v servisu, nicméně ani při pokojové teplotě se mi ji nedaří vytáhnout. Máte s tím někdo zkušenost, nějaký fígl? Říká se, že stačí opravdu málo a člověk to nevyndá. Dost velká nevýhoda této osy.
Co mas za vidlici?
SR Epicon XC RL-R 27,5“ 15QLC 100mm CTS
Nevim jak v to v pripade te shimano naby, ale starsim osam u SR delalo problem, kdyz byl, na vnitrnim prumeru osy naby, nejaky schodek, upinak se seknul uvnitr naby a nesel ven. Slo to ven, kdyz clovek, z opacne strany nez osu vytahuje, zatlacil necim o prumeru cca 14–15mm na druhy konec upinaku.
Nemusíš vždy sundavat kolo https://www.youtube.com/watch?…
Nové osy už tenhle problém řeší, ty staré byly na p…ču :) Je to jak píše Vilém, vhodné šťourátko pomůže :)
Vyřešeno v servisu rozmontováním upínáku z té strany, jak je ten čudlík. Profouknuto, vyčištěno, namazáno a zatím funguje i po dost náročném závodě KPŽ v Dobřichovicích. Nicméně si nedělám iluze, že to nebude zlobit i nadále. Chce to po každé jízdě zkoušet vyndat. Prostě na pytel. Buď budu s sebou vozit nějaké to „šťourátko“ nebo to zkusím klackem.
Caute, nevali se nekomu nevyuzita pevna osa 20mm pro starsi model Fox 36 Van (ne s rychloupinakem)? Je to ta jak ma na kazde noze 2 imbusy. Diky.
asi ji mam, pokud myslis tu co ma na kazde strane zevnitr zavit…(nevim teda jestli je z foxe)
Zavit by mel byt na jedne strane, na jedne strane je dira na imbus, z druhe strany, ktera neni na fotce videt je osa duta.
budu doma v patek, tak ti ji nafotim a zmerim…
Jeste ta druha strana. Sirka osy cca 160 mm…nejak mi nestacila 150mm suplera.
Taky mam dotaz. Jde o tyhle kola, konkretne zadni. Mam zadni stavbu klasicky rychloupinak, chtel bych si trochu polepsit s tuhosti a dat tam DT RWS. Podle popisu si nejsem uplne jist, jestli to tam dostanu, nejspis jo. A jestli ano, budu muset pouzit nejakou redukci, nebude ta redukce snizovat tuhost?
Opravdu netusim, jakym zpusobem by tohle reseni mohlo prispet k lepsi tuhosti, stycna plocha ram/osa bude stejna jako u rychloupinaku, efekt nulovy.
Pokud použije vzadu 10mm RWS ( ne 5mm )
Tak přínos tuhosti poznat je dost
Diky za odpoved.
to by mohl být i klasický rychloupínák
Tlustej rychloupinak? Tak to by tam mela pasovat i osa RWS, nebo je to jinak?
ne tenkej 5mm se taky označuje jako 10mm QR ( je to průměr koncovek co jdou do rámu
Osobne moc nechapu co chces resit?
Pises ze tam mas 12×142 osu, za co to chces menit a proc?
Takže jelikož mi praskla 5mm Bolt-on osa tak bych se potřeboval poradit čím to nahradit.
Rám je celkem pevný 29er HT (F-Si), náboj DT350 koncovky na RU 5mm
1, Koupit RWS 5mm ocel RU?
2, Koupit redukční koncovky a RWS 10mm RU?
3, Nechat tam obyč 5mm RU?
Jde o to jestli si 10mm osou u HT k něčemu vůbec pomůžu.
Díky za rady.
Pomůžeš, šel bych do var. 2.
2.!
No tak ja na vas teda dam a poridim to..
Taky 2
Tak dneska to dorazilo, kdyz sem tu osu uvidel, tak sem se lekl jestli mi neposlali x12ku :-) Nasazeno, utahnuto na krev a myslim ze sem neprohloupil.. Akorat to nemuzu otestovat, pac jsem se rozsekal a mam nefunkcni nohu..
Jo a jeste jedna vec, ty 10mm koncovky sem nemusel kupovat. Sem mohl odvrtat ty 5mm puvodni, ale to mi napadlo az po objednani :-)
Utáhnout pořádně, ale ne na krev.
aha, ja tady nekde cetl, ze na krev.. tak tomu trochu povolim :-)
jestli máš ty původní koncovky, tak ybch je využil, když tak se ozvi domluvíme se
:-)
se nesměj :D zrovna sem ti domotal kola, v pondělí max uterý letí
Joooooo :-)
To záleží pouze na nábojích. Konusy dotažením na krev zlikviduješ. Ložiska to ustojí.
Ložiska taky odejdou
Ložiska taky odejdou
mas odemne maila :-)
Pánové trochu bych rozvedl tohle téma utahování RWS upínáku. DT říká 15nm. Jenže já jakožto absolutní necita, který už při utahování kola na autě byl schopný urvat šroub, bych uvítal jednoduchou radu jak nastavit cca 15nm v otáčkách. Když jezdím s autem ke svému servismanovi, tak ten momenťák nepoužívá a jede právě na 1/4 otáčky, atd..
Takže jak?
Dotáhnu na doraz bez síly a přidám 1/8, 1/4 nebo 1/2 otáčky?
Určitě se bude rada hodit i někomu jinému..
Jo, tak tohle mě také zajímá.
Vemes metrovou páku a na konec dáš 1,5kg
Vyreseno :)
Pro kratší páku už jen poměrem nasobis hmotnost. Pro 10cm 15kg
Omlouvám se, že vytahuju tak staré téma, ale nechci zakládat nové kvůli dotazu který bude znít až blbě :-)
Ale vždycky jsem si říkal, jestli je nutné mazat pevnou osu po celé délce a nebo stačí jen u závitu?
potřeboval bych poradit od místních frajerů :) mám přesně tohle https://www.cyklo69.cz/…n-blackwhite?… a potřeboval bych do zaního kola osu na rychloupínák. tedka tam je osa na imbus.
tak prosím podle čeho mám vybírat ?
Stranka nenalezena.
Na ose neni napsaný nic? Musí sedět závit (stoupání), délka zasouvací části a způsob zakončení na druhé straně (osazení nebo kužel).
takže nejdednoduší vzít osu a zajít do cykla a říct jím že chcu rychloupínak né ?
No asi tak no, ale nečekej, že je budou mít skladem.
A fakt na tý ose neni nic napsaný?
15C3
vzadu je ta jejich specifikace 142+/12 osy… podivej se na DT rws treba jestli maji tuhle specifikaci… nebo se mrkni do Specialized concept store, nebo zavolej to je jedno… a tam ti reknoi jestli maji o verzi osy na upinak.
edit: jeste muzes dat fotku s popisem do galerky a treba budenekdo ochotny vyme it svoji RU za tvou imbusovou
tak sem volal svoradovi do brna a říkal že to tam nedostanu :d že tam tá pačku bude zbytečně vyčnívat at tam nechám to co tam je :D
Tak urcite no. Concept store…
RWS s kónusem, třeba
bude pasovat perfektně jo ? jak délka tak všechno ?
jsi si jistej tim konusem? v ty specifikaci jeho kola nevidim ze by tam bylo X-12tzn. konus
Zadní kolo z epicu HT, osa 142*12. Potřeboval bych to zredukovat na rychloupínák. Přesnej typ náboje neznám, je to něco spešláckýho (takže nejspíš založený na dt). Existuje nějaká univerzální redukce nebo musí být přesně pro konkrétní typ náboje?
celý je to o tom že full má pevnou osu a pevňák na popojížďky a tahání vozejku bude mít nejspíš RU, protože kola s pevným rámem a kategorii po který se dívám většinou pevnou osu vzadu nemaj (jo, to kolo budu teprve kupovat a ty záplety taky :)) a já chci mít možnost prohodit kola…
Střeva na výměnu určitě existujou, šel jsem opačnou cestou.
Koukni tady.
jak už padlo, jestli je to DT tak koncovky, pokud to není DT ele to jejich OEM – máš smůli
Měl bych taky tak trochu dotaz ohledně redukcí. Mám cyklokrosové kolo na RU, potřebuji na něj nasadit zapletena kola s pevnou osou (prední 15mm zadní 12mm). Pořídil jsem redukce něco viz. víše zmíněno (proste trubička o průměru 15mm na přední a 12mm zadní z okrajema na 9 mm a dírou v průměru 5mm). Moje otázka je zde je to takto OK… když tyto redukce nasadím do rámu – přední je +/- 1mm OK, u zadního náboje ovšem má tato redukce, respektive i náboj šíři 142mm, původní náboj na RU mám ovšem šíři cca 132mm. Váleček s redukcí jde do rámu samozřejmě vsadit protože pružnost materiálu v zadní stavbě poskytuje dostatečnou vůli, ale nevím zda je to takto OK vůči rámu, nerad bych ho tímto nějak poškodil…
Díky za rady.
Nic složitýho,pevnou osu přebastlìš na rychloupínák a naopak(teda pokud mluvíme o ose 9mm).U větší osy už přeplýtáš celej střed.Pevná osa má jednu výhodu – málokterej zloděj nosí nářadí po kapsæch,jinak pevná osa se hojně využívá na sjezdy,skoky a podobný vylomeniny,především proto že je menší pravděpodobnost že za letu dáš „rozlučku“ s kolama a dopad absolvuješ pouze na rámu(bolí mně rozkrok jenom si to představím)!A rychloupínák – dyk už ten název říká -rychle upneš,rychle odepneš.Kámaráde stačí použít některou půlku mozku a máš vystaráno:-) .
No, ty jsi tu chyběl…
No mluvím o ose 12mm. Mám redukce viz. https://www.kupkolo.cz/…kola_z96222/
Jde mi o to že na zadní kolo je ta osa 142mm, kdežto rám (bez působení jakékoli síly) má rozteč cca 132. Jak jsem psal zkoušel jsem to do rámu vsadit a jde to bez vynaloženi větší síly v pohodě do rámu vložit, moje otázka ovšem je, zda z dlouhodobého hlediska tím nepoškozuji rám…
Tohle bych nedělal. Rám je zřejmě na náboj 130mm nnebo 135mm a bez výměny koncovek tam 142mm nábu rozumně nenacpeš. Vepředu to jde, tam je to 100 na 100.
Jak píše novas752– rozhodně to nedělej.
Co přesně máš vzadu za náboj?
Oka,
takže v predu bez problémů, vzadu je tedy lepší pořídit jako redukci koncovky, které mě zároveň upravý šíři naboje na potřebných 135mm?
No mam:
https://www.spkolo.cz/…-SPORT-E5-2/?…
A budu porizovat druhou sadu kol (na silnici), a s přípravou pro kotouče se lépe shaneji prave kola s pevnou osou…
Tak. Pokud to ten náboj umožňuje.
a pokud ty koncovky sežene :D
Pán je zřejmě odborník!
Kterou jsi pouzil ty?
Ahoj všem.
Předem se omlouvám za asi pro Vás hloupý dotaz. Na zadním kole mám tenhle náboj https://www.cyklonemcik.cz/…a-6d-8-9-10s. Bohužel obešel do věčných lovišť.
Chci se Vás zeptat, zda by ho bylo možné nahradit nábojem s pevnou osou. Pokud ano, co všechno bych k tomu potřeboval?
Předem děkuji za Vaše rady.
No pokud to chceš do stejného rámu a nemáš nějaký speciální rám s výměnou patkou pro rychloupínák i pevnou osu, tak to nevyřešíš – rám pro pevnou osu vzadu má prostě uzavřené oka a je stavěný na uchycení pevnou osou.
Prostě do rámu na rychloupínák kolo s nábojem na klasickou pevnou osu nedáš, osu nelze použít.
Jediné, co by mělo trochu smysl, je zakoupit nebo nechat zaplést kolo s nábojem, kde lze výměnou koncovek použít jak pevnou, tak rychloupínák a s nákupem novějšího rámu by si měl k dispozici připravená kola. Jenže zase nové rámy už jsou obvykle na boost standardu (ještě větší šíře a celý výplet posunutý), tak by Ti to moc nepomohlo.
Prostě to nech přeplést zase na rychloupínák a neřeš :)
Tak nějak.