• PřezdívkaTěNemusíZajímat

    Dobrý den.

    Chtěl bych se zeptat čím je způsobeno pískání brzd za každého počasí. Kotouč je čistý a destičky také, takže fakt už nevím co mám dělat …

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MatS  

      To ze vypadaji ciste, neznamena, ze jsou ciste. Nejspis budou vice ci mene zamastene. Bezne k tomu dojde ani nevis. Treba vypary pri mazani kluzaku vidle silikonem, nebo pri myti kola ti voda s mastnotou protece trmenem apod.

      Kotouc odmastit cisticem brzd (k dostani v autopotrebach). S destickama je to horsi, protoze mastnota se do nich vsakuje. Jsou taci co je vypaluji horkovzduskou nebo v troube. Jen ne plamenem. Ale pokud mas obyc organicke, tak dat nove.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • PřezdívkaTěNemusíZajímat  

      Brzdy mám avid elixir 3 a destičky mám úplně nové …

      0 0
      • novas752  

        Stačí zabrzdit na mastnym kotouči a už jsou mastný taky. Některý brzdy a destičky (hlavně nějaká čína) ale píská i odmaštěná.

        Trochu to omezí správný zajetí, precizní vycentrování třmenu a případně podmáznout destičky (mezi destičku a pístek) takovou protipískací pastou třeba od Morgan Blue, to překvapivě docela funguje.

        0 0
      • MatS  

        Desticky mas jakeho vyrobce? Jsou organicke nebo sintrovane? Jaky kotouce?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • zdenek  

      OdpověďTěNemu­síZajímat

      0 0
    • atty  

      Jsou kombinace brzd, kotoučů a destiček, které pískají a vyřešit se to v podstatě nedá. Tedy dá, ale obvykle výměnou kotoučů či destiček, ale relativně „na slepo“ – nejde dopředu zjistit, zda „nová“ kombinace nebude pískat taky. Sintry destičky obvykle pískají víc, organiky méně, na tichost provozu a minimální vibrace jsou osvědčené třeba Avid Centerline kotouče – mají hodně materiálu, malé dírky a jsou z výroby opravdu rovné, takže je to celkem největší jistota, že budou dělat nejméně problémů (pískání a vibrace).

      0 0
      • novas752  

        Je to tak, centerliny jsou za sucha tichý i s origo sintrama sram.

        0 0
      • THORX  

        Lepší než XT 86?

        0 0
        • atty  

          Na pískání a vibrace ještě asi o chlup jo. Nicméně i Centerline se dělají ve verzi jednodílného ocelového kotouče a dražší varianta na hliníkovém unašeči – opět je předpoklad, že rovný ocelový kotouč bude mít teoreticky méně problémů, než může mít sandwich na XT, hliníkovej unašeč, nebo plovoucí konstrukce. Při extrémní zátěži je pak otázka, co „pracuje“ lépe a jak moc „funguje“ hliníkové jádro, dělený kotouč nebo plovoucí kontrukce z hlediska pískání, vibrací, kroucení právě kvůli teplotnímu zatížení atd.

          Řekl bych to tak, že z hlediska ticha a běžného použití je jednodílný, robusní, kvalitní a rovný kotouč největší předpoklad. Nicméně když se tomu dá kouř, může se situace měnit, takže říct – co je lepší a na co, je bez dalších souvislostí nemožné :)

          Ohledně „kvality“ jsou Centerline kotouče na Alu unašeči cenou i použitím postaveny asi nastejno se SMRT kotoučema na sandwichi. Tak si vyber :)

          0 0
          • THORX  

            No řekl bych že Centerline na unašeči je cenově o cca 70% drahší než XT 86.

            Řeším co vybrat, XT 86 180mm už jsem měl a celkem dost spokojenost. Jen výjimečně byli slyšet. Teď fakt už hledat něco zcela tichého lehkého.

            Jestli unašeč nebo ne fakt nevím. Jelikož unašeč není vždy výhrou.

            Ještě se chci zeptat je 200mm kotouč opravdu tak problémový na tyto věci?

            0 0
    • jaykay  

      Mel jsem kotouce SLX, XT, XT IceTech a nyni mam obycejne Centerline a jsou ze vsech dle meho nejlepsi.

      0 0
      • THORX  

        Obyčejné 180mm jsou docela těžké 150g bez šroubu.

        0 0
        • atty  

          Řešit gramy na 180 nebo 200mm kotouči (ještě pokud chceš dosáhnout toho, aby to brzdilo, nekroutilo se to a bylo to i tiché) je celkem nesmysl, nemyslíš?

          Když Ti jde o gramy na kotoučích, kup si 50–60g karbonový kotouče – jen pak nesmíš brečet, že to moc nebrzdí nebo že si kotouč za nějakej prudší sjezd odrovnal (případně odrovnal sebe :) )

          Máš XC raketu s vahou hluboko pod 10kg, aby mělo smysl řešit pár gramů na brzdových kotoučích (byť v rotační hmotnosti) vůči účinku brzd? Máš karbonový záplety s vahou pod cca 1400 gramů, aby si tohle vůbec musel řešit? Pokud ne/ne, tak je „gramařina“ na brzdových kotoučích fakt nesmysl a celkem jí nechápu (a taky se samozřejmě snažím, aby moje kolo bylo co nejlehčí – nikdo s sebou zbytečně nechce tahat váhu navíc.

          0 0
          • THORX  

            Co říkáš na kotouče Formula s unašečem prý jsou suprové a váha 116–117g bez šroubu

            0 0
            • atty  

              Nevím, měl jsem Formula jen oceláky R1 180/160mm a pískaly a vibrovaly mi jak na R1 brzdách, tak na XT (na těch teda o 90% méně).

              Kolik má brzdovej kouč gramů jsem nikdy nestudoval – to řeším případně u věcí, kde mi to dává smysl.

              0 0
    • riot182cz  

      Kup si cyklostar, stříkni ho mezi destičky a projeď se z kopce a brzdi. Pískat nic nebude.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.