plánuji stavět cyklokrosku a sháním informace

176 nepřečtených
  • Martin

    Ahojte, rád bych sehnal pár informací ohledně komponentů pro stavbu cyklokrosky.

    .

    Určení: silnička mě už nebaví – je fajn, že je rychlá a lehká, ale letos jsem na ní neseděl ani jednou. Rád bych nějaký cestovní univerzál, se kterým bych se nemusel bát horších cest, občasné zkratky po polňačce nebo lesní cestě. Ale zároveň nechci krosa a nechci ani druhý pár kol s úzkými plášti na 29" – pár dálek jsem tak odjel a chyběly mi oblouky.

    .

    .

    Záměr – rozebrat aktuální silničku, prodat rám, brzdy a kola, sadu, oblouky, sedlovku a sedlo si nechat.

    Rám bych chtěl na míru s pohodlným posedem, asi ocel – pravděpodobně oslovím olomouckého rámaře.

    .

    A teď ty otázky:

    1. prosím o nějaký návrh vidlice – určitě chci karbon a na kotouče. Měla by pobrat i tlustší pláště, kvůli pohodlí. Z 23 mm jsem už vyrostl :)

    .

    1. mechanické kotoučovky nebo hydry? Pro mechaniky mluví bezproblémová kompatibilita se stávajícími řadícími pákami. Existuje nějaký převodník mezi mechanickými pákami a hydraulickými třmeny? Prosím o odkazy / informace. Ale myslím si, že BB7 road by mohly stačit. Komplet hydraulické řešení je asi mimo moje cenové možnosti. Kotoučovky chci určitě.

    .

    1. jaké záplety? Vzít nějaké odolnější bajkové? Nejsem drobek, přes metrák mám :) (doby mých 92 kilo jsou v tahu :))

    .

    1. kliky – uvažuju jestli si nechat stávající 180mm Dury 53/39 nebo je střelit a pořídit 180mm kompakty. Jaké jsou aktuální možnosti na poli kompaktů v délce 180 mm?

    .

    Předem díky za informace.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      ad 2. mechaniky staci, hydry se hlavne lip davkuji

      ad 3. zaplety podle vidlice – jesli bude 15mm osa vpredu, vzadu atd. klidne bikove kola na bezduse

      ad 4. urcite asoon kompakty – na cx 53 nevyuzijes a 39 je do terenu pro nezavodnika moc

      0 0
      • Martin  

        záplety bych bral klasický RU – nejsem si jistý, že bych využil benefitů pevných os

        0 0
        • jecnak  

          Jestli budes nechavat delat ram na miru, nech si udelat i vidli a nech si ji udelat na 15mm osu – kvuli vetsimu vyberu kol a kompatibilite s mtb. Navic muzes mit vidli v barve ramu a treba se skrytymi navarkami na blatniky ci nosic.

          0 0
          • Martin  

            ocel nebo karbon, toť otázka… co bude pohodlnější?

            0 0
    • Breakpain  

      Mam TRP brzdy … funguji (mechanika).

      Akorat potom co jsem zkusil hydry … si rvu hlavu, ze jsem skudlil … jemnejsi davkovani je proste prijemnejsi. Bohuzel jsem ten typ, ktery kdyz zkusi neco lepsiho, tak uz nechce snizovat standard … Ze by se s mechanikama nedalo … tak to ne, jsou gut … ale je to „nebe a dudy“ kdyz vyzkousis oboje. Samozrejme nejvic to poznas az tehdy, kdyz se z hyder vratis na mechaniku ;) … Takze za mne pokud to jde, kup si je.

      0 0
      • Martin  

        otázka je, na kolik by přišly dualy s hydrama…

        0 0
        • Marskatin  

          No duály s hydrama cca 12 000 Kč. Al kromě toho by to u tebe znamenalo kazetu, přehazovačku…

          0 0
          • Martin  

            přesně to jsem nechtěl slyšet. no Avid BB7 Road to jistí :)

            0 0
            • Darius  

              jeste bych zvazil TRP Spyre, oproti Avidum se jim hybou oba pistky

              samozrejme pokud to rozpocet ustoji, tak hydry;)

              0 0
              • Martin  

                to jsou tyhle? http://brzdy.heureka.cz/…o-trp-spyre/ ta cena zas není tak děsivá

                0 0
                • Vilém  

                  Neni desiva? Me to teda prijde drahy hodne.

                  0 0
                  • Martin  

                    stejně jak avidy. furt levnější než jít do hydrauliky, což by pro mě znamenalo překopat komplet kolo

                    0 0
                    • Thapsus  

                      Můžu je doporučit. První jízda teda byl děs, než si sedly destičky a asi jsem měl i ohmataný mastný kotouče, ale teď brzdím na krosce z horního úchopu třemi prsty v pohodě do smyku.

                      0 0
                    • Vilém  

                      Prave ze vic nez Avid BB7 road.

                      0 0
                      • Martin  

                        možná o stovku… zas je tam asi výhoda obou pohyblivých desek. v recenzích to dost chválí.

                        s BB7 jsem si užil svoje. ne, že by ta pevná deska nešla seřídit, ale… byla to ********

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ja jsem prave spokojeny uzivatel nekolika BB7:)

                          Od pohledu ty Spyre nemaji nejaky jednoduchy nastaveni desek, ktery u modelu Spyke uz je, stejne vsak na imbus.

                          0 0
                          • Darius  

                            desky se nastavuji jednoduse 3mm imbusem

                            ty brzdy jsou o dost lehci nez BB7… puvodne jsem chtel na krosku Shimana CX70 – nebyly, pak ze teda BB7 Road, nakonec taky nebyly… takze jsem skoncil u TRP a nelituju

                            0 0
                            • Vilém  

                              Vychazel jsem z fotky na heurece, kterou postoval vyse Doom, tam zadne nastaveni neni videt. Pak tam je i foto nejakeho modelu Spyke, kde nastaveni je.

                              Nicmene na strankach vyrobce je i u Spyre videt nastavovaci imbus, takze potom je to asi pohoda.

                              0 0
                • Darius  

                  presne tyhle… dal jsem kotouce SMRT99 (160/140mm) a oblibene metalicke desky Goldfren a mych 75kg to brzi slusne… na takovem kole bude imho vzdy limit v plastich spise nez v brzdach

                  jako dalsi vyhodu vidim, ze muzes dat jakoukoli sadu, v pripade pak pro hydry nebude takova volnost, nemluvim o tom kdyz bys lehnul a paku znicil… ale pozor, jsem zaujaty, mam rad mechanicke veci a i na bajku vozim BB7:)

                  0 0
                  • Martin  

                    super, díky… už jenom záplety, vidlici a peníze :D

                    mrkl jsem na recenzi a ty brzdy dost chválí.

                    0 0
          • Pavel  

            XT duály na 3×9 se mi tuším někde válí ve sklepě…

            0 0
            • Martin  

              ale to asi nebudou silniční dualy na oblouky, že ne :)

              0 0
            • Vilém  

              Na beranech by to vypadalo minimalne dost divne. Jak by se to ovladalo, to netusim.

              0 0
              • Marskatin  

                Normálně… Když si je dá tam, co se dávají přidavné páky na cx :) akorát v samotném oblouku bude divně prázdno.

                0 0
    • Martin  

      další dotaz…

      sháním kontakty na šikovné rámaře schopné uvařit CX rám do 10 tisíc…

      olomoucký Pietro už je mimo limit, za rám chce 13 kkč a to už nedám.

      zatím vím o Tině / Werk a o Delfynu. SingleBe už je taky mimo rozpočet.

      0 0
      • Singlespeed  

        Nevím, jestli je to dobrý nápad nechat si cyklokrosku vařit z ocelových trubek. Už v dávných dobách toužili krosaři po duralových Alanech, aby nemuseli s sebou vláčet těžké ocelové lešení. Postavíš si kolo, potěžkáš, zhrozíš se, začneš odlehčovat komponenty, zjistíš, že to moc nepomáhá, tak nakonec půjde i rám… ;-). Do desítky bych uvažoval třeba o terénní silničce RB RX.

        0 0
        • Martin  

          no vida, na RB jsem zapomněl jak na smrt, přitom mi jedno visí na zdi :)

          to vypadá jako zajímavá alternativa k oceli

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nooski  

            Mrkni do profilu. Geometrie na přání a cena 9990kc. Jede fantastický. Cekacka ovšem skoro 3 měsíce.

            0 0
            • Martin  

              já uvidím jak se mi ozvou, poslal jsem jim přes ten jejich formulář svoje proporce a čekám… jsem zvědav jestli se poskládám na sériovku nebo dáme custom geometrii. akorát se mi nějak nechce jezdit do Prahy na změření :) tak je snad ukecám na měření v Jezdkovicích.

              RB má jedno pozitivum, zůstanu věrný značce :)

              jo a simtě, jaktože máš tu krosku osazenou šimánem?

              0 0
        • jecnak  

          +1

          0 0
        • kamaro  

          No záleží z čeho to uvaří. Z lepšího matroše by se mohl dostat na srovnatelnou hmotnost rámu s tím RBčkem. Na druhou stranu ta ocel by mohla být trochu pohodlnější, zejména oproti tomu RBčku. Ocel ale bude dražší, zejména při tom lepším materiálu.

          0 0
          • Singlespeed  

            Dostat se i se špičkovou ocelí pod 1,5 kg mi zní jako sci-fi nebo spíše jen fi :-).

            Většímu pohodlí u špičkových lehkých ocelí nevěřím. Sám mám starého Sfinxe Dedacciai SAT 14,5 + EOM 16,5 a i když má stěny jak plechovka od koly, je ještě tvrdší než beton. Navíc by takový rám dnes stál raketu. Do deseti tisíc dnes nikdo z lehké oceli nic nepostaví.

            0 0
            • jecnak  

              Presne tak, navic s uvazovanymi proporcemi jezdce je lehka ocel zaruka praskleho ramu.

              0 0
              • Martin  

                do lehké oceli bych nešel…

                ale to erbéčko mi přijde jako nejlepší cesta.

                0 0
    • Pán z Dubu  

      Hezký vidle i thru axle dělá Whisky http://whiskyparts.co/catalog/forks . A pobere širší než 35 mm gumu.

      0 0
    • Yura  

      Tak když je u toho MTB jedinej problém s riditkama, tka proc na to MTB nedat berany, pevnou vidlu, uzke plaste a je to.. Taky si chcu poskládat podobného hybrida..

      0 0
      • black.horse  

        Není to ideální, protože rámy určené na berany jsou o dost kratší, berany se primárně drží za páky a délka úchopu je tedy diametrálně jiná, pokud má rám vyhovující geo pro jezdce s rovnými řidítky, tak dost dobře dojde k tomu, že mu to bude dlouhé i s kratším představcem a na páky blbě dosáhne.

        0 0
        • Yura  

          Asi jo no, ale zase jsou ruzny berany, kdy jsou ty paky skoro ve stejne vzdalenosti jako kdyby ses drzel u predstavce..

          0 0
          • jecnak  

            Obvykle skoncis na tom, ze budes mit velky rozdil mezi vyskou sedla a vyskou riditek a budes na tom dost ohnuty. O spodnim uchopu v obloucich si pak budes moc nechat zdat. Pak jeste mensi laborovani s pevnou vidlici – vyska by mela odpovidat te odpruzene. Vetsi smysl dava prestavba nejakeho crosse. Viz treba Singlespeeduv stroj.

            0 0
            • Yura  

              Hm ja chcu prave něco takového http://www.bike-forum.cz/…y-berany-duc

              protože prave muzu met sedlo a berany ± ve stejne vysce a nevypada to blbe jako u klasicke silnicky. Tam jak není vyskovej rozdil sedlo-berany a rve se kotel podložek pod predstavec, predstavec vytlemenej nahoru, to je katastrofa.. Ale co nadelas když mas blba zada..

              0 0
    • jeniiiik  

      Překopávání a přestavování čehokoliv mě vždycky vyšlo celkem draho, bral bych hotového bajka.

      Vím že to není cyklokroska, ale ve vidlici a v zadní stavbě má místa víc než dost, tak proč ne třeba takhle?

      http://www.on-one.co.uk/…22-road-bike

      A nebo přímo CX…některé mi přijdou fakt za hubičku.

      http://www.on-one.co.uk/…ocross-bikes

      0 0
      • Martin  

        nope, nejlevnější 900 GBP čili 33 tisíc. mimo můj finanční rozsah.

        myslím si, že stavba mě pořád vyjde levněji, počítám s prodejem nepoužitých dílů.

        0 0
    • black.horse  

      Využiju vlákno, zvažuju na letošní zimu taky přestavbu na CX, ale spíše proto, že silniční zimák má děravý rám a napadlo mě postavit CX do páru k letní silničce a rozšířit si tak obzory. Většinu dílů bych přehodil, ale trápí mě řidítka… lze bezpečně použít stávající 3T ErgoNova Team? Bohužel na tohle jsem dost citlivý a rád bych měl na obou kolech stejná řidítka a stejné dualy (sram). Nečekám extra zatížení, budu na tom jezdit většinou silnice a jen občas výlet do terénu a na pěšinky v lese, předpokládám, že tomu nenaložím více než co bych si lajsnul na HT XC stroji. Nekřupnou u bunnhopu? Na kořenech? (nemyslím tím, při pádu)

      0 0
    • Martin  

      Ještě bych prosil o radu / návrh karbonové vidle na CX. Podle informací od RB by měla být délka 400 mm. Poradíte nějakou pěknou? Uvažoval jsem o vidlicích od Hylixu z číny, ale říkám si, že to bude jako kanónem na vrabce – moc velká mezera mezi pláštěm a vidlou.

      Díky za tipy.

      0 0
    • mr.a  

      já Ti nevím – v porovnání s vidlicí, kterou dává ke svým kolům Maxbike jsou nohy kratší, ale o kolik netuším – změřím až budu doma. Každopádně mně ta délka vyhovuje, místa pro pneu je tam dost – viz cx v mém profilu…

      edit – špatně zařazeno – mělo to jít sem

      http://www.bike-forum.cz/…im-informace#…

      0 0
      • Martin  

        předem díky za změření

        0 0
        • mr.a  

          Takže ta moje vidlice má 395 mm, oproti vidlici od Maxbiku je o 1 cm kratší. Přijde mi, že ta co nabízejí na cyklostore je úplně stejná, ale čert ví …

          0 0
          • Martin  

            díky

            já mám pocit, že jsou ted v ČR v nabídce hlavně dva typy vidlic…

            0 0
          • TJK  

            ja mam na ceste k Trosku upravenymu Werku tuhle vidli, myslim ze ma taky 395mm

            0 0
    • Martin  

      ještě jeden dotaz na vidlici – jak moc pohne s geometrií rámu plánovaného na 400 mm vidlici osazení vidlicí, která má 415 mm?

      0 0
      • Martin  

        bump

        0 0
        • Singlespeed  

          Myslím, že stačí trochu zapojit selský rozum ;-). RBéčko RX, pokud o něm uvažuješ, má superstrmý hlavový úhel, takže když dáš delší vidli, zvedne se šlapací střed o pár mm a hlavový úhel se malinko položí, tedy pro jízdu mimo asfalt dobrá zpráva.

          0 0
          • Martin  

            OK, díky :)

            0 0
          • honhav  

            superstrmy i na cx?

            0 0
            • Singlespeed  

              Porovnej třeba cyklokrosovou klasiku Ridley a RB větších velikostí. Ridley CX 72 stupňů, RB RX 74 stupňů. To mi přijde úplně mimo, tak nakopnutá vidlice u RB RX.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                To si, Doome, pohlídej, aby se Ti nepotkávalo přední kolo s botou při zatočení. Strmý HA, tlustá pneu, kliky 180 mm a bota k těmhle klikám taky nebude dětská. Jestli plánuješ ještě blatníky, je hrozba toe overlap značná. Zamýšlíš to kolo na silniční pojezdy a nikoli na vracečky kolem kolíků vymezujících CX trať, bezkolizní zatočení je příjemnější.

                0 0
                • jecnak  

                  Tak zrovna toe overlap bych fakt nedemonizoval. V terenu jezdim, vlonskou sezonu jsem absolvoval i nekolik CX zavodu CP a nijak me to neomezovalo.

                  0 0
                • Polka  

                  Doom to chce naopak polozit, diky te 415mm vidli.

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Toe overlap je ve výšce náby – tam ten dopředný posun díky většímu A2C vidle je jen lehce nadpoloviční oproti rozvoru. Doom dělá individuální stavbu na zakázkovým rámu – je s tím seznámen, jeho volba.

                    0 0
                • Martin  

                  dá se říct, že když jsem se silničkou RB v zatáčkách nechytal špičkou boty o přední kolo, že bych nemusel chytat ani s CX? na silničce mám taky 180 mm kliky…

                  neplánuju to jako klasický CX, ale jako těžkou silničku na rozbité silnice a občasný přejezd po polní cestě; CX trať to možná uvidí jako divák :)

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Ty znáš geo obou rámů a rake vidlí, ty si můžeš vyzkoušet, kolik máš na silničce mezeru. Na to se neptej (když – tak v RB). Rozdíl na pneu 23 vs. 33 mm je jasný.

                    0 0
                    • Martin  

                      toho bych se nebál. u silničky jsem tam měl místa celkem dost a ta nová vidlice mi přijde zahnutější než stará na silničce

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • Martin  

      už se na tom maká

      0 0
      • nooski  

        Škoda těch čepů na véčka. Ale rýsuje se ti to pěkně – opičíš se barvou co? :-D Gumy jsi nakonec zvolil ty cyklocross speed?

        0 0
        • Martin  

          čepy na véčka si nechám sundat, díval jsem se, že ty nádory nejsou moc velké.

          vidlice bohužel nebyla k sehnání bez čepů.

          a jo, gumy jsou Cyclocross Speed. do zadní stavby se vlezou krásně, mám tam i rezervu na blato

          0 0
          • TJK  

            proc si nevzal treba consky Hylix?

            0 0
            • Martin  

              časem o tom zauvažuju a vymjéním…

              0 0
      • TJK  

        pekny.. moc pekny.. myslim ze se mi to bude libit! pak poreferuj o brzdach.. treba casem taky vymenim BB7 za ty Spyre

        0 0
    •  

      Dobrý den, měl jsem stejný zájem – sehnat cyklokrosové kolo.. Tzn. rychlé kolo se silničním posazem, které ale zvládne i spoustu stezek v terénu. Ceny těchto nových kol začínají okolo 17000 Kč- Maxbike Namur, GT Grade atd. Sehnal jsem si silničku Fort a začal přestavovat- limitem byla šířka plášťů- víc jak 28 mm tam nevešlo. Pro cyklokrosku je ale ideální šířka 35 mm. Pláště mám trekové Continental, jsou velmi dobré. Kolo je rychlé, horší cesty se však musí jezdit s citem. Hudební doprovod za jízdy mi dělají 2 stereorepráky a Mp3 přehrávač.

      0 0
      • Vilém  

        Foto tveho vytvoru by nebylo?

        0 0
        • Martin  

          hlavně toho sound systému :)

          0 0
          •  

            Bude, jistě, je to levné a zatím spolehlivé řešení- těšte se !!

            0 0
        •  

          Budu se snažit kolo zde prezentovat, chce to jen správnou konstelaci hvězd a trpělivost..

          0 0
      • mr.nikdo  

        Se-Se?

        0 0
        • tromboonen  

          Taky mi jej to připomělo..

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jen tam chybi teleskopicka sedlovka na slezani z kola :)

            0 0
            •  

              No, trochu to kazí stojan- to spousta pravověrných silničářů neunese- skorosilnička a trekový stojan ?! Ale moje kolo je rázovité- je to lehký, svižný cestovatel – rusky puťovik- Putin se vším všady !! Cesta= rusky puť… Berany, trojtalíř, muzika… Chybí jen ty častušky.., místo nich často zní power metal…

              0 0
      • Breakpain  

        Zdravím, nechci být hnusný … Ale dop**déle … proč repráky? … Sluchátka neruší okolí, pokud to není „osolené“ … Nevím, tohle nesnáším… stejně jako teenagery v MHD s mobilem na plný kule … Svobodná výchova bez omezování. Ale že tím obtěžuji okolí – no nechci Ti křivdit, ale znám tu pár hipsterů, co jezdi s reprákem a první co mě napadne když jedou kolem je, ze bych je nejraději sčutnul … Aby ten reprak držel"hubu".

        Tak jsem si postěžoval a je mi lépe :) …

        0 0
        • Yura  

          Heh nejste normalni ani jeden, kdyz i na tom kole potrebujete poslouchat nejake nesmysly…

          0 0
          • Breakpain  

            To jde snad úplně jedno … Rozdíl je v tom, jestli sereš okolí nebo jsi bokem a nikoho neotravuješ ;) …

            0 0
          • Martin  

            no tys tu chyběl

            0 0
          •  

            Odpovím Ti jinak- po konci kolařského období si v zimě užívám běžek.. A prostě k pohodovému skatingu-bruslení je moje oblíbená muzika perfektní souzněnící doplněk ! Tak to cítím, tak jednám.. Doporučuji k mrazivým toulkám po našich luzích, hájích, krpálech, hřebenech zimní romantické písně maďarské rockové skupiny Omega- z jejich dvou ceněných a světem uznávaných hudebních alb- elpíček-Csillagok útján a Gammapolis !! Zde je odkaz na jednu z jejich klasik- www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • standoslav  

              To je i moje mládí, jsme asi podobný ročník nar. Teď ale v dílně fárám Puhdysy.

              0 0
        •  

          Naprosto souzním s Vaším příspěvkem- pokusím se to vysvětlit.. Jsem dejme tomu- milovník muziky, rád si ji poslechnu i při cyklistice. Parádou je jízda s kvalitními sluchátky.. Nevyhovují mi sluchátka do uší, proto volím sluchátka náhlavní typu Koss Porta.. Ovšem, při vysokých vedrech v létě , při použití tohoto typu trpí ouška přehříváním.. Řešením jsou proto venkovní reproduktory, myslím to upřímně.. A nyní k jejich použití- osolím je v momentu, kdy kolo jede samo, kdy je pohoda, kdy se žádný človíček, jemuž bych chtěl drtivým, ale melodickým rockem ublížit široko, daleko nevyskytuje.. A navíc dají se bleskově ztlumit ! Mně nejde o omezování jiných, jde mi o svůj zážitek v rámci slušnosti a ohleduplnosti k ostatním ! Pokud cítím, že jsem někoho urazíl, v duchu se mu omluvím.. A k té muzice- nepouštím si ji ve stoupáních, tam mne ruší.. Tedy- jedu žhavé letní trasy v ponurých Beskydských hvozdech a po zdolání bodu návratu si dopřeju trocha té kultúry !

          0 0
      • mkrajca  

        Sound system na kole slyšim prvně, to musí bejt slušná ptákovina. Nepřijdeš si jako family frost?

        0 0
        •  

          Radio, osvětlení, MP3 2GB na kolo

          3 295,00Kč

          Vynikající stereo přehrávač TOMMYCA TCS 3200 na kolo, upínací mechanismus, MINI USB port – přenos dat (dobíjení)

          Total RMS power – 3W

          1.8” (color) TFT display

          Flash memory 1GB, MP3, WMA

          3,5mm AUX, 3,5mm headphone

          20.5 × 5.5 × 6.5cm (LxHxD) 0,8kg

          otřesu i vodě odolné

          Výdrž 6h +

          Power AMP and Audio

          • Total RMS power – 3W
          • Class D amplification.
          • Max SPL – 94db
          • Frequency response – 168Hz-16KHz
          • S/N – Better then 75db
          • THD – Less than 0.1%
          • Sound EQ – 6 Presets
          • Drivers –2× 1.0” full range
          0 0
          •  

            To je ovšem super cyklomuzika pro fajnšmejkry, mně stačí to moje řešení..

            0 0
        • jeniiiik  

          Najdi si něco o exotovi se-se :-D To uvidíš slušnou ptákovinu včetně barometru, měření rychlosti větru atd:-D

          0 0
    • jIrI___  

      Jak je to se zadními náboji u cyklokrosek s kotouči? Resp. s jejich kompatibilitou s kazetami? Jestli jsem správně pochopil, tak rozteč je stejná jako u MTB = možnost použití MTB nábojů. Narazil jsem ale u kazety. Kazeta se musí dávat silniční a ta není kompatibilní s MTB nábojem, takže se musí koupit náboj s přírubou na kotouče a současně s ořechem pro silniční kazety, chápu to správně?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        ? WTF ? Je to Shimano nebo Campa? :-D

        0 0
        • jIrI___  

          Uvažujme Shimano. V silničkách se nevyznám, měl jsem za to že kazety mají jiné drážkování než MTB kazety :)

          0 0
      • Darius  

        Zalezi kolik chces pastorku.

        Das bezny MTB naboj s orechem pro 8/9/10 → osadis vsechny kazety 8/9/10s krome silnicni 11s, ktera je sirsi a potrebuje jiny orech. Osadis i MTB kazety 11s XTR a XT.

        Jedine trapeni tedy muze nastat, pokud bys chtel silnicni kazetu 11s.

        0 0
        • jIrI___  

          Dík, přesně tohle jsem potřeboval vědět.

          0 0
        • Martin  

          jenom tak ze srandy… výměnu desítky za jedenáctku neplánuju

          jak je to s kompatibilitou 11s, silnice vs. bajk?

          budou si 11s silniční páky rozumět s 11s MTB kazetou?

          0 0
          • Darius  

            Paky si rozumet budou, problem je s prehazkou, ktera by zvladla 40 ci 42z.

            K pakam Shimano muzes pouzit pouze silnicni Shimano hazky, tam 40/42z nehrozi, bikove maji jiny tah.

            Takze je nutne obratit se ke Sramu. Silnicni paky 10 i 11s maji tah „exact actuation“. Stejny tah maji samozrejme vsechny silnicni hakzy, ty standardni si vsak se 40 ci 42z take moc rozumet nebudou. Dulezite je, ze stejny prevodovy pomer pouzivaji bikove prehazky 10s (pozor 11 uz ne, tam tomu rikaji „X actuation“). Cely problem s bastlenim (silnicnich a MTB dilu) vyresila nova generace prehazovacek vychazejicim z bikove X1 – Rival1 a Force1, sady urcene pro 1×11.

            Pokud vsechno pujde dobre, jiz brzy 1×11v profilu;)

            edit: trochu cteni byt ne uplne aktualniho

            0 0
            • Martin  

              díky za informaci, pročtu si to

              0 0
            • odik  

              Já nevím jezdím silniční páky a krosovou hazku s dlouhým ramenem a OK. :-)

              0 0
              • Darius  

                to ti preci nikdo nebere… mne funguje v pohode 105 hazka s kratkym raminkem z 32z a dala by i 34z… problem je s kazetami 40z a vic

                0 0
                • Martin  

                  no totok. takže až budu ultra lemra, bude mi chodit kazeta končící 32z i s přehazkou Ultegra 6600? :)

                  0 0
                  • Darius  

                    zalezi na delce patky prehazovacky, ale nejspis jo… mam otestovanou 105ku 5700 na Trekovi Crokett, prevody 46–34/11–32 a vse frci s kratkym raminkem

                    0 0
                  • jecnak  

                    Ta je rada, ze da tech 28z. Aspon na zimaku to tak bylo, ale je mozne, ze mas na kole delsi patku a pujde i 30z. Jinak s 5700 stejna zkusenost jako Darius. 5800 da urcite i 34z.

                    0 0
                    • TJK  

                      proto jsem rad ze mi Force paky chodej paradne s X9 Type2 hazkou a muzu v klidu vozit 11–36 kazetu.

                      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Martin  

      prosím o doporučení dlouhých blatníků, zima a sračky na silnici se blíží

      šlo by totok? http://blatniky.heureka.cz/sks-com45/

      0 0
    • black.horse  

      Prosím zkušenější o tip – silniční rám na zimáku už má pár poctivých sezon odkrouceno a láká mě změna rámové sady za něco nového.

      Podmínky:

      Cena rám + vidle kolem 10 000,– úchyty na kotoučovky, průchodnost na baculatější gumu výhodou, možnost montáže blatníků – nutná!!!, osazení na MTB náboje by se hodilo, horní rámovka 58cm efektivní, nutná vysoká hlava – žádný chrtí posed, sadu přeházím z aktuální zimní silnice, doufám dokoupím jen kola a třmeny. Preferuju ALU, bude to jezdit v bordelu a nebudu to mejt (u ocele se bojím koroze), bude to dříč na zimu a do sraček, minimum údržby, především silnice + sem tam polňačky a pěšinky, přes léto občas užití jako CX na lehký terén. Zvažuju do budoucna dva sety kol (zubaté + silniční). Jezdím 99% sám, tedy zpomalení proti silničnímu kolu mi nevadí.

      Máte někdo tip na něco zajímavého? Vítám decentní nenápadné barvy a designy. Nejvíce mi zaujal výše uvedené RB RX (s drobnými výhrady). Děkuju…

      0 0
      • Martin  

        Koníku, jakou šířku pláště by sis představoval? do RX dáš 35 mm v pohodě, baculatější už budou dost natěsno

        0 0
        • black.horse  

          35mm zubatých by bylo fajn a beru jako jakýsi standard, pokud se tam vejdu s napevno namontovanými celoobvodovými blatníky a bude tam drobná rezerva na bordel, primárně plánuju, že ty blatníky nasadím a už nesundám… pokud by se našel rám, kam dám třeba ještě větší gumu např. 29×2,1 bajkový ralph, bude to v rozhodování jistě jeho výhoda…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Prazak0  

        Včera jsem nahlídl na Koloshop.cz, měli tam slevu na CX kolo, necelých dvacet. Šlo o nejlevnější cx model.

        0 0
    • tromboonen  

      Nekde v Nemecku prodavali Cube CX ram (bez vidle) za 100 Ecek, ted nevim jestli i diskovy, nebo jen cantikovy, ale pohldej, psalo se tu o tom… jinak eBay

      0 0
      • black.horse  

        Bike-discount a viděl jsem jen reálně cantíky – diskové měli údajně snad jen jednou a chviličku a zaprášilo se po nich… potkat tam ty diskové, bylo by to fajn.

        0 0
        • Vilém  

          Koukni sem, maji je tam za 150e i ve velikostech, ktere by ti mohly sednout.

          0 0
        • tromboonen  

          Na ja.. tak se zkus zeptat primo u CUBa, nebude to asi za 100vku, ale do 10k by se to vlizt mohlo.. jinak ja mam CX/dvojku/turistu na postarsim hlinikovem ramu z eBaye (DE) a spokojenost, na disky se tam urcite taky neco najde..

          0 0
    • Dejv94  

      Přifařím se s dotazem sem:

      Lze k pákám Shimano 105 5800 použít nějáký bikový šaltr? Nebo po nějákých úpravách? Hodila by se tabulka s poměry tahu lanka, ale nic takového jsem nikde nenašel.

      0 0
      • Vilém  

        Hladals spatne:) Tady to mas.

        0 0
      • Marskatin  

        Otázka je proč, na jak velký pastorek se potřbuješ dostat ?

        0 0
        • Dejv94  

          Nejde o pastorek, spis jsem tam chtel dostat neco s brzdou aby mi v terenu tolik nemlatil retez. Treba Zee, ale bude to dost slozity a bez custom dilu to nepujde.

          0 0
          • Marskatin  

            Aha tak to je blbé.

            Zkusil bych desítkový sram, to by mohlo klapnout. Rozdíl je malý.

            Měl jsem teď o víkendu nasazenou kombinaci páky tiagra a přehazovačka shimnao mtb 10. Na celý rozsah na páce jsem skončil na 7–8 kolečku. Krok se lépe zlracuje než prodlužuje, takže cesta přes shimano mtb 10 nevede. Kupodivu mnohem lépe se to chovalo se starou 105 5700, tam si dokonce myslím že s nějakou podložkoupod řadící lanko by to šlo dotáhnout k dokonalosti. To by otevřelo cestu k shimano mtb 9, ale tam není brzda.

            0 0
            • jecnak  

              Na 10s silnicni Shimano muzes pouzit jakekoli ne-DynaSys Shimano MTB prehazovacky – delal se i Shadow SLX a XT s kratkym raminkem.

              0 0
              • Marskatin  

                To já vím, ale zkoušel jsem nové tiagry 4700, tam se o poměru hodně spekulovalo. A tazatel plánuje 11 rychlostní 5800 a chce brzdu. K 4700 pokud nechci brzdu, nebo obří pastoerk nemá smysl nic moc kombinovat přehazka 4700 s dlouhým dá 34z. oficiálně což je přesně tolik co oficiálně nedynasys (9st.) MTB přehazky.

                0 0
    • jIrI___  

      Prodávají někde samotné CX rámy? Kromě RB (a Werku :) ) jsem na ně snad nikde nenarazil.

      0 0
      • gemini  

        Spešl, Duratec, Maxbike, Festka, Rozzo, Ibis, Niner, Van Nicholas – je jich dost…:-)

        0 0
      • jeniiiik  

        Dalsi treba Cube…na tom x krat zminovanem eshopu. Ted si nevybavim jmeno. Pak na on one maji taky cx.

        0 0
        • georgio  

          Ja mam Cube cross race disc za par euracu z bike-discount.de ale nevim co aktualne nabizej..

          0 0
      • Bat_CB  

        Za par korun relativne.. jsou tady nejake Cross Race

        http://www.schlierseer-bikeparts.de/trekking.htm

        0 0
      • standoslav  

        U Maxbike máš možnost si ho i osahat a to se cení.

        0 0
        • jIrI___  

          Maxbike bych se vůbec nebránil, ale jestli se správně dívám, tak nemají žádný model s kotoučovkama.

          0 0
          • standoslav  

            No jo no, záleží kolik chceš do toho CX nalít a co na něm jezdit ? Maxb. si můžeš osahat a pokud chceš kotouče, jsou i ve Spešlu; teda nevím zda Ti prodají jen rám, možná na jaře, ale cenově to bude jinde, to si piš.

            0 0
            • jIrI___  

              Spešl jsem hned vyřadil z výběru, tak neskutečně napálené ceny se jen tak nevidí. Poslední rok už jezdím v podstatě jen na „rodinné“ víkendové výlety po polňačkách, šotolinách a asfaltu, které jezdím na singlu z profilu a nejvíc mě omezuje šířka plášťů (nespočet defektů a cvaknutí), full jsem nevytáhl ze sklepa už ani nepamatuju. Investovat chci vzhledem k četnosti použití samozřejmě co nejméně, 30k je absolutní strop.

              0 0
              • gemini  

                Pokud je 30t strop, vem Cube – s ním se do 30 vejdeš…

                0 0
      • jeniiiik  

        Vzal jse tohle jete puvodnim majitelem 250 km za 15000,– Je to těžké, ale baví me to moc, casem bude upgrade. Co me mile prekvapilo, tak sedlovka a vidlice karbon.

        0 0
      • Tina  

        Nedávno tu bola pekná recenzia CX Dema Scud od Dejv94. Rámovú sada (Alu rám + full karbon vidlu) viem zohnať za slušné peniaze. Rám je iba na kotúče.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • blaf  

      Jaké další levné CX rámy, kromě Spyderu Trilobite, se dají sehnat. Cube Cross Race jsem ve velikosti 59 nenašel. Dá se koupit ještě něco v ceně jednotek tisíc?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.