• Marekstrni

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit, jaké pláště 700×25 v ceně okolo 700kc za kus jsou momentálně na trhu nejvhodnější. Jezdím silničku prvním rokem a současné mám Hutchinson equinox 2 kevlar 700×23. Jezdím asfalt někdy horší někdy lepší, ale ne sotolinu. Vážím 70kg a od plášťů očekávám slušný nájezd i jízdní vlastnosti.

    Mám favority Tufo, Tufo Calibra a nebo nějaké Continentaly. Pokud máte nějaké jiné tipy budu rad. Diky

    0 0
    • Doyle  

      O něco dražší, ale lepší asi nenajdeš:

      https://www.kupkolo.cz/…s-ii_z96825/?…

      0 0
      • Marekstrni  

        Díky, jo slyšel jsem na ně dost chvály, takže asi budou dobré. Jen se bojím defektů a prorizlych boku pláště.

        Ještě by mě zajímalo, jaka je reálná šířka těch 25mm Continentalu gp4000sll? Vejdou se na ráfek Mavic aksium race 17mm?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jsou to silniční pláště.

          0 0
        • mr.ricardo  

          Schwalbe One V-guard mi prišly pohodlnější a i trochu odolnější na posekání. Možná jsou podle testů o něco pomalejší, ale těch pár wattů neřeším. Na 15mm Zondách mají asi 26mm.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • MichalPr  

        Pod to se podepíšu, ty S4000II jsou fakt dobrý.

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ale třeba Vittoria lepší budou, ale to je mimo limit

        0 0
      • Hartmut  

        hm..koupil jsem letos takovou tu kombinaci, dopredu attack 23mm, dozadu force 25mm

        Prohloupil jsem?

        0 0
        • Singlespeed  

          23 mm vepředu dnes už vozí jen opravdové konzervy (dokonce už to nevozím ani já a to je co říct). Takže opět rána mimo :-).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Hartmut  

            clovece, ja si dam priste 23 zase i dozadu, ten maxbike je uplne nemozny, nejen, ze musim sroubovat pul hodiny brzdu, abych nafoukane kolo protahl, ale i komplet vysroubovat…jak se to jmenuje…no tu hridelku s rychloupinakem, protoze kolo je desne natlacene na ram a na druhe strane pak vadi prehazovacka…

            0 0
            • Honzis  

              to je problém některých rámů … Vyhazovák na brzdu by ale měl v poho stačit na to vyndat 25plášť na 19mm vnějšek ráfku, 28mm už mi těsně nevychází, u širokého ráfku je výhoda že se nemusí dělat nic :-) Osobně bych úplně do max průchodnosti rámu nešel, nedávno mi rupnul drát na Shimanu RS10 s 25mm pláštěm a i přes natočení kola „křivě“ jsem si cestou domu odrbal bok pláště o vidli, s 28mm co by se tam sice vešlo, bych mohl hodit kolo tak na rameno :-(

              0 0
            • plzakj  

              Jaky mas brzdy? Me u 105 5600 projde 28mm na 17mm rafku s vyhazovakem ok.

              0 0
              • tromboonen  

                asi tak, ono to myslím bude spíš rukama :(

                0 0
              • atty  

                Já na 5800 105 brzdách protáhnu i 30mm Schwalbe Spicer na 16mm ráfkách a to mám brzdy fakt „utažený“, aby zabíraly už po prvním centimetru pohybu na páce (mám to tak rád). Dře to, ale jde to… :) Je faktem, že na brzdách bez packy roztažení (staré Sachsy) jsem musel buď vyndat jednu botku nebo plášť polovyfouknout, nicméně taky to šlo – za to pohodlí 30mm pláště oproti 23mm kostitřasu mi ta minutová operace navíc stála…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Stačí si přečíst Hartmutova vlákna o brzdách a řídítkách každému musí být jasné, že mu prostě není shůry dáno, narodil se s oběma rukama levýma a antitechnickým myšlením, takže bych se tomu, že neprotáhne 25mm plášť brzdou, opravdu vůbec nedivil :-)

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ale zas fajn, že do toho jde sám… místo toho aby to dal kvůli každý konině do servisu a pak plakal, jak na něj byli nepříjemní.

                    0 0
                    • atty  

                      Tak tak, alespoň se cení snaha se to naučit vlastními silami za pochodu. Někomu není technicky shůry moc dáno, zase je třeba dobrej na jiný věci, kde „technici od přírody“ hořej…

                      0 0
                      • Hartmut  

                        Jak pisu, brzdou to protahnu, jen musim povolit ten staveci sroub, coz u 23mm nemusim, ale to kolo je tak blizko ramu (smerem dopredu), ze k uvolneni potrebuje trochu pohybu smerem k prehazovacce, a proto musim komplet vyndat rychloupinak, coz me nebavi. Ono by to asi slo silou – zpatky nasadit to pak jde (vahou), ale do toho se mi nechce, tak jej proste odsroubuju.

                        0 0
                        • Hartmut  

                          Jinak u canyona a 105 projde 25mm i bez sroubovani staveciho sroubu a ten maxbajci problem se tam taky vubec nevyskytuje.

                          Ono me ted napadlo, jestli nahodou ten plast Continental Force neni neobvykle vysoky a kulaty, jinak nevim…mozna zkusim na zkousku to kolo nasadit na canyon, ale tam je proste smerem k ramu ca. o centimetr vic mista.

                          0 0
                        • atty  

                          Stavěcím šroubem myslíš ten napínací na seřízení chodu? Tedy musíš úplně dotáhnout, aby se Ti čelisti „povolili“? Páčku/zobáček z boku brzdy na rychlé povolení nemáš? (to už snad maj Sory od 3000 řady, možná i starší) Tomu nasazování/vy­sazování s kolem do křiva a k rámu fakt nerozumím – i když musíš samozřejmě kolo vytáhnout z řetězu, tak to se děje až potom, co už jej máš dávno vyndané za úrovní brzdy, která tím pádem ničemu nevadí.

                          Koukni na videa na YT, jak se správně vyndavá a zandavá zadní silniční kolo na RÚ (jediný rozdíl je, že má SRAM brzdy, který maj tu rychlorozevírku kolmo, zatímco ty bys měl mít takovej „zobáček“ na straně, kde se upevňuje lanko.

                          S těma rychloupínákama už vůbec nerozumím, proč je musíš vyndavat a čemu kde vaděj.

                          Tenhle zobáček, zvýrazněný na fotce povoluješ/máš ho sklopený dolu při normálním použití?

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          0 0
                          • Hartmut  

                            Zobacek mam, ten samozrejme povolim. A pak dotahnu ten sroub: nekdo pouzil ve vlakne, ve kterem jsem se ucil serizovat brzdu, pojem „staveci sroub“, tak ho ted pouzivam :-) S brzdou neni problem, i kdyz je samozrejme pohodlnejsi, kdyz staci zobacek, ale podle toho vybirat sirku plaste nebudu.

                            K te druhe veci. Vykroj na zadni stavbe (nebo jak se to jmenuje) pro nasazeni kola (alespon u meho kola) smeruje lehce dopredu. Jak to kolo posouvam ven, dostane se plast v jednom miste az na trubku pedal-sedlo a ten sroub na druhe strane rychloupinaku na prehazovacku. Proto rychloupnikak vysroubuju uplne a pak to jde.

                            Uz je to aspon trochu srozumitelne?

                            Samozrejme druha moznost je to kolo vyfouknout, ale to se mi vetsinou tak uplne nechce…

                            0 0
                            • atty  

                              Jak říkám – mám 30mm gumy na 16mm ráfku (celkem balóny po nafučení), brzdy utažené tak, že mají minimální odstup od ráfku (zabírají hned, jak sáhnu na páku) a i tak mi projde (s lehkým protlačením) 30mm guma botkama, aniž bych musel sahat na stavěcí/seřizovací šroub – celkem nevím, v čem by to mohlo být rozdílné oproti Tobě a užším gumám.

                              To druhý moc nechápu – maximálně že rám má „vykrojený“ průřezy na rychloupínák směrem ke středu a tak musíš kolo jakoby posunout ještě blíž rámu, než ho z průžezů vyndáš (ale to je centimetr, pak už můžeš kolo „tahat“ směr rovně dolu, nebo lehce dozadu a tak tam nemůže nic vadit). Nebo to prostě jen nechápu… :)

                              0 0
                              • Hartmut  

                                Tiagra 4600. Nebo je mam nejak divne nastavene, i kdyz nevim – ono jde nastavit, o kolik ten zobacek rozevre brzdu?

                                To druhe: presne jak pises. Smerem ke stredu no a pak tam mam prehazovacku tak, ze musim tahat budu rovne dolu nebo nevim kam, ale kazdopadne ne dostatecne dozadu tak, abych to kolo dostal ven – je vepredu natlacene na ram.

                                To ted nema cenu, dneska nebo zitra tu pozici vyfotim. Jeste teda zkusim pomalu vsechno mozne, protoze kdyz ten problem tady vsem prijde divny, tak mozna proste neco delam blbe. Ale jak rikam, u Canyona a u me s 23mm bylo vse uplne v klidu.

                                0 0
                                • atty  

                                  Brzdu nastav tak, aby zobáček byl otočenej dolu (úplně nadoraz), nech si třeba 3–4 otáčky vyšroubovanej ten stavěcí šroub (abys mohl nastavit brzdu dle libosti do plusu i mínusu), pak sevři rukou pevně čelisti, aby se dotýkaly ráfku, našponuj lanko a utáhni. Botky pak budou sedět jen milimetr od ráfku (zabírat hned po sáhnutí na páky), pokud bys to chtěl méně „tvrdé“, stačí ten stavěcí šroub trochu přitáhnout (né povolit) a brzda se ti o milimetr rozevře. Takhle když je to nastavený a potřebuješ vytáhnout kolo, tak jen otočíš tím zobáčkem úplně nahoru a čelist se Ti povolí řádově o cca. 20mm celkem – můžeš pak gumu protáhnout bez problémů. Nastavit tenhle chod nijak nejde, ale prostě ten rychlopovolovák Ti brzdu otočením rozevře dostatečně, na vyndání minimálně 28mm gumy (u Tiagry 4600 garantováno – taky jsem jí před 105 5800 měl a jezdil stejné gumy :) )

                                  To druhé už chápu a i když je to třeba z hledika toho, co píšeš takhle udělaný, tak stále není důvod, aby kolo s trošku širší gumou nešlo s více či méně použitím síly vyndat, pokud je na něj jinak prostor v zadní stavbě.

                                  0 0
                                  • Hartmut  

                                    takhle jsem ji nastavil. O tom jsme se bavili uz v tom vlakne vedle. Tu zadni brzdu nadvakrat, protoze mi 3 otacky nestacily a jen zobackem to fakt vyndat nejde. Asi moc hustim nebo co. :-)

                                    prestalo prset, tak jdu za chvili to kolo.umyt a udelam ty fotky.

                                    K te sile: nerad (tady diakritika nechybi – jen pro jistotu, za rady jsem rad). To to fakt radsi vysroubuju.

                                    0 0
                                    • atty  

                                      Vyfoť teda schválně zadní brzdu s pohledem na ráfek/plášt s úplně zataženým a pak s úplně vytaženým „otvírákem“, kolik Ti tam vznikne místa.

                                      Jinak znáš to – co nejde silou, jde většinou ještě větší silou a pokud nemáš karbonovou 7kg leštěnku, tak bych se u vyndavání/zan­davání zadního kola zase nebál trošku zabrat – pokud se někde opře o stavbu guma, tak je nutné si uvědomit, že je to jen silnější nafouknutej „balónek“ a ten obvykle přiměřené síle ustoupí :)

                                      0 0
                                      • Hartmut  

                                        Tak jsem to vcera radne prozkoumal.

                                        Jak rikam: nejde o to, tlacit gumu proti ramu, tam bych klidne pritlacil, ale na druhe strane tlaci sroub toho rychloupinaku na prehazovacku a tam extremne tlacit nechci. Zkusil jsem to, jde to, ale radsi to fakt vysroubuju.

                                        Jak je videt na fotkach (pocatecni stav) – zacalo zase prset, takze jsem musel fotit ve sklepe :-/ , problem je ten spojovaci clanek na ramu nebo jak to mam nazvat, o ten se to zastavi a je treba to kolo sunout trochu dozadu, coz nejde, neb sroub rychloupinaku tlaci na prezahovacku. Dobre, ze jsme to rozpitvali a poradne jsem se na to mrknul: mel jsi pravdu s tou brzdou: kdyz odmontuju ten rychloupinak, staci zobacek (a trocha sily), sroubovat nemusim – kdyz jsem tu brzdu nastavoval, nevsiml jsem si toho problemu na ramu, ono kdyz clovek tu brzdu jeste vic uvolni, pomozu to i tomu ramovemu problemu, neb se kolo muze trochu naklonit. Takze ve vysledku proste vysroubuju rychloupinak a jinak to funguje normalne, to neni zle, udelalo mi to radost!

                                        0 0
                                        • tromboonen  

                                          Sice z Tvého popisu moc nechápu, s čím máš problém, ale podle mě to děláš blbě…

                                          Malá nápověda: dělej to jako profíci v závodě když maj defekt a před vyndáním kola VŽDY přehoď na nejmenší/poslední pastorek. Jednak pak víš, kam dát na kazetě řetěz když to nasazuješ, druhak je řetěz nejmíň napnutej když tam s tím laboruješ a „třeťak“ je tělo házky dál od osy a RU… works every time :)

                                          0 0
                                          • Espen  

                                            No neumí vyndat kolo z rámu. Nemá řetěz na nejmenším pastorku a klade to pak velký odpor. Nejde pak vyhnout hazka dostatečně, proto vyšroubovává celý rychloupínák.

                                            0 0
                                          • Hartmut  

                                            To delam.

                                            Tady jeste dve fotky (z videa) toho stavu, o ktery jde. Kolo natlacene na ram a sroub na prehazovacku. Pri normalnim nahusteni je fakt treba hruba sila.

                                            0 0
                                            • Espen  

                                              Takže máš vyšší profil pláště a ten se ti při vyndání opře o rám a jde to špatně. A jaký je problém před vyndáním plášť upustit, když to s upuštěným jde už dobře? Kolo nevyndaváš přeci denně, takže…

                                              0 0
                                              • Hartmut  

                                                Jo, to je moznost a takhle jsem to delal, ale bohuzel to kolo momentalne vozim v aute fakt hodne casto, proto me to stvalo.

                                                0 0
                                                • Espen  

                                                  Tak to jóó pak. Mě by sralo to vyndavat i kdyby to šlo dobře. Ale už chápu. Kolo při vyndání musíš tlačit trochu vpřed, ale tobě se opře o rám a jde špatně. Tak nějaký plášť, co není tak vysoký.

                                                  0 0
                                                  • Hartmut  

                                                    Nojo, to byl muj uvodni prispevek, ze se na to priste vyseru a dam zase 23mm :-)

                                                    Ale ne, ja myslim, ze si na to sroubovani zvyknu. No a za par mesicu se prestehuju a pak uz to kolo zas tak casto vozit nebudu – doufam.

                                                    0 0
                                                  • Espen  

                                                    Tak vyšroubovat tu matku rychloupínáku není taková trága. Jinak si svůj problém popsal výše, ale vše si pojmenoval tak prapodivně, že nešlo pochopit, co a jak myslíš.

                                                    0 0
                                                  • Hartmut  

                                                    jj

                                                    0 0
                                            • hfx9  

                                              zlatá pevná osa :-)

                                              0 0
                                          • Hartmut  

                                            Navic ono to uchyceni prehazovacky se prece pri prehazovani nikam nepohne – coz je pro tenhle problem to jedine relevantni.

                                            edit: pravda, vcera jsem retez na nejmensim nemel, ale normalne to tak delam a tady to fakt nepomuze, i kdyz to samozrejme jeste muzu jednou zkusit. Ale jak rikam, ten cep se nikam nepohne a proste…zavazi.

                                            0 0
                                            • atty  

                                              Pošli spíš video (odkaz na něj), takhle fakt nejde poznat vůbec nic. Je faktem, že moc prostoru (z mizerných fotek) v zadní stavbě nevidím, zvlášť teda na výšku (z fotek to vypadá, jak když už se vršek pláště skoro dotýká sedlový trubky i za normálního stavu), nicméně tyhle fotky hodně zkreslujou.

                                              Udělej video, jak sundaváš zadní kolo – od povolení zobáčku na brzdě, přes vytahování kola a budeme všichni moudřejší – zda je to v rukách, nebo v hodně blbě udělaný zadní stavbě. Odhaduji na soubor trochu od obojího, ale prostě když to jde dovnitř, musí to jít taky ven… :)

                                              0 0
                                              • Hartmut  

                                                Ale vzdyt ja rikam, ze tou silou to jde. Ale nechci to tak delat, proto bud vyfouknout nebo odsroubovat.

                                                Video ze vcerejska zde: (netepejte me, prosim, za ten pastorek – ja nevedel, ze se to tak dela, presto mam temer vzdy prehozeno na nejmensi, neb mi tak kolo zpravdlda stoji (maly-maly), ale naposled jsem si evidentne neprehodil, tak to tak vcera zustalo – ale zduraznuji – ohledne tohoto problemu je to fakt jedno)

                                                https://streamable.com/7tg0z

                                                Doufam, ze funguje, mame v praci desne problemy s netem, takze ja ho momentalne nerozjedu!

                                                0 0
            • hfx9  

              Zlatý kotouče :-)

              0 0
              • Hartmut  

                :-)

                0 0
              • vpa007  

                Asi tak… teď se vděčnej, že když sem si stavěl silnicu na ježdění do práce, tak nebyl silniční rám k dispozici, ale jen rx… aktuálně mám 25mm Vittoria Zaffiro Pro III (podle mě fajn univerzály, ale sem houby silničář) a až je ojedu, tak určitě budu vybírat něco v šířce 28–32 ;-)

                0 0
    • jonti  

      Od Continental bych klidne vzal i nizsi model nez gp4000, ale urcite 25mm, pokud hodne jezdis horsi asfalt a mas dost mista v ramu, tak i 28mm.

      0 0
      • Marekstrni  

        No 28mm nevim, jestli bych tam dal.

        A ten 25mm plášť bude mít v reálu na rafku 25mm nebo více?

        Myslíte třeba tyhle https://plaste.heureka.cz/…-622-kevlar/

        nebo

        https://plaste.heureka.cz/…x25c-kevlar/

        0 0
        • milan.v  

          V testu plášťů v poslední Cyklistice píšou, že Grand Prix 4000 S II drží svůj rozměr na ráfku.

          Já je nasadil tento měsíc, zatím jen krátký výjezd, mohu srovnávat s S-Works Turbo a ten výrazně lepší grip oproti Turbům mě překvapil. Boky pláště jsou vyztužené dost proti defektům.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • plzakj  

      Specialized espoir. Jsou levny, najedou toho mrte.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Mám letos –25mm a paráda.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • postman79  

        Taky jezdím, výdrž výborná. Občas říznu bok, ale za to si můžu sám, když jedu na lesních cestách s částečným makadamem.

        0 0
        • Marekstrni  

          Díky všem za rady, zatím to vypadá, že půjdu do těch Continentalu gp4000sll.

          0 0
        • bard57  

          kolik ti tak vydrží? já mám na nich najeto cca 1600km, vše na silnici, a už se mě zdají na výměnu. hustím podle výrobce.

          0 0
    • hfx9  

      něajký tip pro bezduše?

      0 0
      • bagr84  

        Schwalbe Pro One

        0 0
        • hfx9  

          Ten mám a budu muset měnit, protože jsem ho na bohu lehce načnul a vidím skrz odloupnutou gumu plátno

          0 0
      • Coural  

        Maxxis Padrone . Jezdil jsem Schwalbe Pro One Microskin a to jak vypadalo zadní kolo po pár prudších zabržděních mě dohnalo ke změně. Zatím nemůžu posoudit grip na mokru, ale jinak je to rozhodně změna k lepšímu.

        0 0
        • Delkim  

          Blbě brzdíš, musíš to lépe dávkovat :)

          Neznám na trhu lepší bezduše než právě Schwalbe Pro One.

          0 0
    • lopin  

      Vitorria rubino pro 25 levny a uplne zlaty.

      0 0
    • Orfi  

      Nevite nekdo skutecny rozmner Tufo calibra 25mm o kolik se roztahne na rafku .

      0 0
    • Orfi  

      Ráfky mám originál co mám na kole v profilu měl jsem tam tedTufa myslím že Duo a roztahli se z 28mm na 31mm.Těch 27mm bych ještě bral ale 31mmuz byl moc balón vzhledově.

      0 0
    • Cavendish  

      Tufo Comtura Duo 28mm na ráfku C17? Nemáte někdo změřeno?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.