Jaký máte názor,zkušenost s plášti Ritchey Z-Max 2.1 Evolution a WTB Nanoraptor 2.0 Folding Comp?Jaký byste brali?
Díky moc:-)
Jaký máte názor,zkušenost s plášti Ritchey Z-Max 2.1 Evolution a WTB Nanoraptor 2.0 Folding Comp?Jaký byste brali?
Díky moc:-)
Anketa: Který byste doporučili?
ja teda nemam zkusenosti na porovnani, ale jen tak ze srandy jsem poridil Z-max 2.1 „socka edition“ za par penez. jako vyznamne minus vidim tu sirku. takova hnusne mala nudle, spis bych tomu rikal „1.9 jentaktak“.
nanoraptor >prej< spatne drzi na mokrem sutru/koreni. spis je to takova silnicni-teren-guma.
No teď jsem ty Z-Max 2.1 Comp za 280 Kč vkládal do košíku v e-shopu, ale teď, když to slyším, tak si je nekoupím. Chci totiž balóny :-) Pořád jezdím na podhuštěných pláštích a tohle by asi teda nebyla ideální volba…
ja si jeden poridil za cca stejnou cenu jen abych zkusil jak ten vzorek jede (jezdim ho na prednim) a co to umi, jak se to cisti a tak. taky kolik to vydrzi. normalne vozim maxxis advantage 2.1 a ten je proti tomu sirsi, dava mi vic sebevedomi. a to povazuju maxxis za nudly taky. od te doby co jsem vozil bontrager JonesACX jsou ostatni plaste nudloidni, nebalonovy. ten z-max bych se sirkou nebal priradit k maxxis wormdrivum – takovej slikoidni profil.
pro upresneni je to tenhle plast „http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu66/MTB221/Akce!-Plast-MTB-Ritchey-Z-MAX-2.1_944.htm “:http://www.kupkolo.cz/…-2.1_944.htm Dneska bych spis zkusil tu 2.35 potvoru.
Nanoraptor je jen na sucho, v mokru je docela ztracený. Zmax na tom bude v mokru daleko líp, ale určitě pojede hůř na silnici a na suchém tvrdém povrchu hůř, než nanorpator. Otázka je, kde udeš jezdit. Spíš bych do výběru zařadil Kendu Karmu místo Zmaxe. Karma jede dobře na všech povrcších a v mokru se úplně neztratí, jako nanoraptor. Ale vyloženě do bláta není.
Suhlas, ale Zmax rozhodne nie je zly plast, len proste treba pocitat s trochu vacsim odporom ako maju moderne plaste. Na druhu strany vdaka vyske vzoru sa podla mna tazsie pichne.
Nanoraptor je zlatý v tvrdém terénu, a naopak prokletí v mokru/bahnu – to si člověk připadá, jako když ho někdo drží za zadní kolo. A celkem rychle se obaluje bahnem, ale na druhou strnu, samočistící schopnost je v pohodě.
nesouhlas. s nano se da vpohode jezdit i v mokru. letos na brno-ch-brno (bylo trosku vlhcej) jsem to mel nazuty na obou kolech a nebylo zasadnejsiho problemu. splinter to jel na karmach a stezoval si, ze mu to plavalo. ctyri bahnity dny v beskidech jsem to mel nazuty jen na zadku vepredu high roller (jistota je kulomet ;-) ) a vyjel jsem na nanoraptoru vic nez lidi kolem me na drapacich. a zdaleka jsem nebyl sam, kdo mel nanoraptory nazuty a vubec si nestezoval. kde si naopak nejsem s nano na predku moc jisty jsou prasny odkloneny zatacky (ale to je problematicky prakticky s kazdyma gumama).
teď jsem projížděl dost bahnitým terénem a Karma (na zadním) se v bahně neztrácela a hlavně se o dost dřív vyčistila než Nevegal (na předku)
No třeba kdybys měl na předku i zadku Karmu, tak by se ti taky ta zadní vyčistila dřív… Přední kolo se jen valí (pokud třeba prudce nebrzdíš), kdežto zadní přenáší sílu a zrychluje.
no když nejedeš zrovna po zadním, tak se musí přední i zadní odvalovat stejně
Zasní se bude vždycky odvalovat o malililinko rychleji, při každém záběru nepatrně proklouzne.
na měkkém podkladu asi jo, ale určitě bez vlivu na čištění od bahna :)
maš pravdu
a ještě, kdes sehnal novou Karmu 2,2?
A taky za kolik… :-)
U kamaráda v obchodě za 570 v kevlaru. Jinak prodává ji i Cyklomax tuším, má ji na stránkách.
mohl bys tu karmu 2,2 změřit (výšku a šířku)? dík
Jezdím Nanoraptor 2,1 v kevlaru a spokojenost, drží solidně i v mokru, jen ji vadí mazlavé lepivé bláto…
mam Z-max milenium 2,1 v dratu… jako guma na zadek neni spatnej, zaber a brzd.vlastnosti jsou vyborny, tlumi slusne… valivej odpor je vetsi,ale zase diky velikosti a vysce spuntu skoro neubejva… mma na nem najeto cca 1tis. az 2tis.km a ten vzorek skoro vubec neubyl… myslim ze jeste dalsi 4tis. by vydrzel v poho… coz na zadni plast je velice slusny… vaha vetsi,ale ne zas moc… spis prumer…
nooo měl sem comp, vzadu tak 3 tisíce a ted je na předku, bo do zadu sem dal evolution a vzorek už je pryč…takže jedině comp
riskujes s tim predkem :) Tohle se mi na z-maxu opravdu nevyplatilo
2 zapl: k dratove socka verzi jsem daval tusim neco do recenzi)
Jak riskuju? Je skoro nesjetej, ale dal sem ho dopředu jenom proto, že na zadek byl ten novej ;-)
Taky jsem daval na predek temer nejetej 1.5k z-max :) Od te doby dopredu funglaka.
Tie Z-max millenium 2,1 uz mam objednane, tak uvidim tento tyzden co su zac. Naozaj su az take tenke nudle ako to pise niekto vyssie? Teraz mam specialized fast track a tie sa mi zdaju dost velke aj ked su 2,0. dufam ze nebudu o vela mensie.
ve 2,1 se mi nezdaj tak tenky…
me taky ne, rekl bych ze oproti vetsine XC plastu se daji oznacit jako balony
Pak sem prosím vlož foto, kdyžtak bych si je taky koupil. Díky.
v priloze je maxxis ranchero 2.0 a z-max 2.1. ja je nemeril, ale kdyz to porovnam opticky (selsky pohled) vidim z-max jako nudli. kazdy at si udela vlastni nazor.
Díky moc za názory:-)Nakonec jsem koupil Nanoraptory 2.0 kus za 450,kč,z-maxi jsem chvíli jezdil na silnici byly horší,v terénu to šlo.
V terenu to jen a pouze slo??Z Max forever!Nic lepsiho na bike nejde dat nez Ritchey Z Max!
nechceš koupit 2 z-maxy?
ne?ano?
Souhlas. 6let jsem ny kolo nic jinýho nedal. U nás v bažinách to jinak ani nejde. Za celou dobu jeden defekt o 5mm drát.
hojte klucí,nechce se mi zakládat nové vlákno,tak to napíšu sem:
na předním mám WTB nanoraptor,ted už sem začal konečně jezdi víc v terénu,a za víkend sem to píchl 2krát!,poprvé,to byl podle mě čístý vpich od trnu,avšak v plášti nic nebylo,2.defekt byl taky trn,ale ten avšak v plášti zůstal,asi 0.5cm na délku měl
obou dvou defektů sem si fšim az na druhý den,byla vyfouklá duše,
je to normální,stává se vám to taky?,neřeknu jednou,ale 2krát???
nestáva
Minulou nedeli jsem za vyjizdku 3× lepil predni kolo pichle o trn:( Takze stava.
Občas se stane za jednu vyjížďku víc defektů. Ale po špatné zkušenosti s NR bych se k nim nevracel. Sice hodně vydrží, než se sjedou, ale jinak měl jsem 2.1 drátové a defektil jsem s něma pomalu co vyjížďka. A taky se mi oba dva podařilo rozthnout, což se mi zatím u žádného jiného pláště nepodařilo. Prostě NR drát nebrat.
no,ted přemíšlím,mám ho jen na předním,a chtěl sem kupovat 2 lehce jeté,tak nevím,jaké by byly lepší? počítejme s tím,že už mám 1 N-R,tak budo ho dat dozadu nebo dopředu
Nanoraptor dej dozadu, dopředu něco državějšího. Jezdil jsem 3 kusy NR, jeden drátový a žádný neobvyklý počet defektů nenastal. Letos ještě ani jeden (1300 km). Defekty jsou silně náhodná záležitost (kromě této Maraparovy anomálie :-)
a co dopředu teda?
poradíte mi teda prosím?,potřeboval bych nějakej „držák“,cena kolem 400kč,ale beru všechny návrhy,jen aby to tak moc nedefektilo a dobře drželo
Za mě Hutchinson Bulldog. Sice mám vyšší vícesměsovou verzi, vozím ho v zimě nebo do bahna a tam drží jako přibitý :)
a co kenda karma v drátu? píchá hodně?
a ještě dotaz:šel by dát bez problémů UST plášt na normální ráfek s duší
prosíím
takže asi nikdo neví
?
Continental Mountainking v dratu, pod 300 Kc.
a nepíchá moc?
tak normalne, zalezi na stesti…;)
a vcera jsi mel stesti? :-)
jo, ten pichlej byl NR, ten MK byl nejakej zmetek…mam holt stesti :-€
No, úplně stenou anomálii měl i kamarád, kterému jsem Nanoraptor doporučil po předchozí dobré zkušenosti. Prostě pomalu co vyjížďka, to defekt. A to na něm jezdil víceméně po asfaltu do práce a max. lehčí terén, jako já.
Nevím, jak je na tom kevlar, asi líp, ale horší plášť v drátu jsem nejezdil.
Asi jste jezdili furt přes stejnou paseku, nebo vozili furt jeden trn, schovaný ve špuntu :-)
No to právě asi ne :)
NR jsem jezdil na obou kolech asi 4roky úplně v pohodě, ale loni jsem je dal na nového fulla a začal defektit skoro každou vyjížďku. Můj rekord jsou 3 píchnutí na 16km, pak jsem to vzal a jel domů… Vždy to bylo klasické píchnutí, někdy předek někdy zadek, různá místa, žádný zapomenutý střep v plášti. Jezdil jsem je v kevlaru, na nové kolo jsem dal nové pneu.
Možná je to tím. že jsem začal jezdit daleko víc v terénu než na HT. Každopádně na letošek nasadím NN/RR, snad se to zlepší…
Obyč verze RR také není moc odolného proti defektům.
Bohužel, mám téměř stejnou zkušenost. Nejvíc se mi povedly 2 defekty s NR za jednu vyjížďku.
Stejne, mel jsem drat i kevlar a u obou defektu minimum, takze ted na jaro dozadu opet NR.
asi si mal tie plášte začarované…
ja mám presne opačnú skúsenosť, nanoraptory mám v 26" drát lahký aj ťažký a v 29"
bez defektov 8o)
ale ja celkove málo defektím. za minulý rok som raz sekol kendu a raz pichol motoraptora
ešte som roztrhol continental a rozrezal rubenu. ale to neboli tak úplne defekty, duša vydržala. jazdím na maxxis 8o)
Moc to řešíš, to že jsi měl dva defekty najednou, může taky znamenat, že sis to vybral a zbytek sezóny třeba už nepíchneš. Pokud budeš chtít pláště odolné proti trnům, budeš muset jít do nějakých festovních pomalých mrch. Za neidentifikovatelné pomalé defekty často můžou i duše.
Odolné proti trnům mohou být i docela svižné pláště, třeba takový SS alpencross verze (nově double defense), tak kombinace vyšší hustý průběžný vzorek + zesílený běhoun trny téměř úplně eliminuje.
Jednodušší proti trnům je ale vyhodit duše.
dobrej obrazek v profilu ;-)
Kolik ten Alpeccross váží? Asi bude těžší, co?
Je těžší, takže pro extrémní gramaře to není. Ale ten rozdíl není až tak velký.
Obecně pro 2,25 Schwalbe platí, že snakeskin verze oproti obyč je 40–50g navíc (dle typu pláště) a double defense verze (což je snakeskin + zesílená ochrana běhounu) je 90g navíc oproti obyč verzi. Pro alpencross (což byl předchozí název pro double defense pro modely do 08) platilo to samé, co pro double defense.
Chlapci kdysi jsem jezdil Z-Max, nebyli špatné. NR- ty bych si dal leda na silnici v terenu snad vůbec nedrži! a co se biking vyvíjí tak užší plaště než 2.25 si na bika teď ani nedokážu představit.
Teda pokud se opravdu jezí v terénu a né 80proc. po silnici. Tady pár tipů: Kendy Negeval, Karma, Shwalbe Noby Nic a moji favoriti Continental Mountain King, nebo rychlejší Speedy.
Ale kuš, v terénu drži slušně, jen nesmíš jet moc velkým bahnem nebo na svahu s velkým bočním náklonem…
mluvím tedy o NR.