Zdravím chci se zeptat jak jste na tom vy se zimníma pláštěma můžete něco doporučit ? Potřebuji něco skutečně jen na zimu, tzn nehledám nějáký univerzál v létě jezdím NN/RR.
Zdravím chci se zeptat jak jste na tom vy se zimníma pláštěma můžete něco doporučit ? Potřebuji něco skutečně jen na zimu, tzn nehledám nějáký univerzál v létě jezdím NN/RR.
Anketa: Vlastníte "zimní pláště"
Taky jeden, co nevi, ze ŇuŇu je na všechno :))
Me se kdysi na snih a led osvedcily WTB Exiwolf, hodne mekka smes, na suchu „mizi pred ocima“ a nejede, na snehu ale drzely pekne, jenze jsem linej prezouvat, takze plati veta c.1 :)
Jeden kamarád doporučoval pláště s karbidovými hroty, nejlépe Nokian.
Důležité je, aby hroty byly karbidové a po celém plášti. U levnějších plášťů jsou ocelové a to se za dvě vyjížďky sjede, karbid vydrží věčně. Také musí být po celém plášti, jinak záběr na ledu nestojí za nic.
ohrebovany jsou dobry tak leda na cistej led, snad se brzy ozve Rychlej Turista a postne svou zkusenost s nimi :)
Kdes to sebral? Já je nemám a ani jsem na nich nejel. Ale docela vážně o tom uvažuji, že bych ho dal na jedno přední a jak by byl led, jen bych vyměnil jen to kolo. Měnit i zadní už mi přijde jako dost práce. U nás bych ty hřebíky docela užil, ve Frantovkách se nesmí solit a i jinak to mám do práce dost zledovatělé, když mrzne dlouho. Hlavně jde o vyjeté koleje.
mit jen jednu ohrabovanou gumu je nesmysl, ale na to pripadne prijdes ;-)
ale do prvního pádu, když tě předjíždí zadní kolo zleva/zprava jak na ploché dráze, je lepší mít aspoň přední.
to bych videl jako nejmensi zlo a ukocirovat se to da, ale do kopca nevymyslis nic ;-)
co zimni plaste pro 29er , jsou jen nokiany nebo je vice moznosti na trhu ?
zkusil bych http://www.nejedly.cz/…l-21073.html
:-)
To by ale trošku uškodilo váze kola…
fakt ftipné.
Takovéto rádoby chytráky nesnáším.
Si myslíš, že si nikdo nevšimne té velikosti?
šesnáctky kola vozí můj syn.
:-D
na zimu obouvám Schwalbe Fat Albert 2.35..
jj pro me 100%zimni volba dopredu
ja vidavam mistni bikery v beskydech s hroty na plastich,ale s tim podle mne nemuzes na cesty.
Podle mě na cesty můžeš, jediné mínus bude hluk, malý záběr a rychlé opotřebení vrutů.
Jednoznacne doporucuji hroty, mam je navrtany ve WTB timberwolf 2,3, a nikdy bych na ujezdeny,tvrdy,nebo led pokryty tak do 5cm, ci uplne cisty led, po ceste se s tim da, taky jsem sem tam prejizdel po asfaltu, a uz je mam druhy rok, a hroty jsou jeste porad znat, a drzi aboslutne skvele, tam kde pesaci chodi lesem aby si nenabili kokos muzes z kopce slapat.
jezdil jsem taky navrtance jenom predni a tak jenom na dojizdeni do hokny a sem tam protazeni. prumer odhadem tak max 12–15km denne a i kdyz jsem se snazil vyhybat asfaltu a doprave tak zima dole moc dlouho nevydrzi v plne sile, tak zhruba v pulce sezony jak slezl snih, tak to bylo behem dvou tri tydnu pryc a uz to bylo spis symbolicky. kraval porad, ale pak na sklovatym zledovatelym snehu uz to nefungovalo a na cistym ledu to drzelo lip nez zadni, ale to bude asi placebo, ze zadek proste haze vic protoze je zatizenejsi.
jinak jenom predni je vyhodnejsi pro manipulaci s kolem doma, ze se o to nepotrhas. pady jsou prijemnejsi pokud uz nejaky jsou, tak v te male rychlosti se predniho na uklouzanym skoro nedotknes na rozdil od zadniho, ale zase jakykoliv nerovnomerny vetsi nez velmi slaby zaber nebo kopecek nebo poryv vetru znamena ze tlacis nebo se valis pripadne pokud stihnes udelat trojnozku a zparit se o predni s hrebama a udrzet na nem obe uklouzavajici nohy i zbytek kola a sebe tak se to da ustat, ale rozjezd na ledu je docela narocnej.
a to hlavni sem opet zapomel… blbe se to prezouva, takze pokud se ti neche vytahovat srouby, tak je dat na ridko na dve az tri sezony podle toho jak moc malo jezdis protoze v zime jsou plaste docela drzaky at uz jsou jakykoliv.
no kdyby si videl jak to mam vevnitr ja tak te asi odvezou…ale musim zaklepat nemel jsem ani jednou pres zimu defekt :)
mel sem vevnitr semislick mensi rozmer o 5 cisel tusim. sjetou slupku uplne bez naznaku vzorku na behounu. jenom boky zustaly. uriznuty drat. za sezonu byl
„vydobanej“ az na hadr, ale bez defektu. dalsi sezonu by chtel asi „pootocit“ aby se vydobaval od hlavicek kousek dal a neriskoval defekt.
no ja sem ,,nalepil,, kobercovou pasku na hlavicky, a pak dve stare duse rozrezane na pul do tech sem nastrkal onu ,,hlavni dusi,, (butyl 2,5) a nafukal, ale je to tim ze nejsem nejlehci proto tak slozite…
jo jeste sem zapomel, ze se s tim uplne bohovsky driftuje v nizsich rychlostech, kde mas velkou rezervu pro poradnej zaber s hrebikama na prednim pokud najdes ledovej placek na kterym je nafoukanejch jenom tak maximalne 5 centaku prasan, tak je to uple nej nej nej. na neudrzovany stezce sem si tak dal na dvou metrech leva devadesat, prava 180, leva nedotocenych 270 a rovno ven z cesty a tak jeste nekolikrat. pritom jediny co je potreba je snazit se nespadnout a jet rovno a udrzet se v pohybu „vpred“.
to verim, ja ten prejezd po asfaltu mam tak max 1km jezdim s tim v beskydech, ale je pravda ze na to dbam, a setrim to protoze prace udelat nove neni zrovna lehka a pohodlna :) jezdim oba dva a vzdycky je tocim prehodim predek za zadek. Ale hrozne me to bavi je to parada drzi to fakt jak pribite…
Mám to sáme,ale mám tu směs ORC(tvrdá).Na čerstvém sněhu sou fakt držáky,ale jak je led nebo mokrej kořen tak to je o hubu.
2 pláště Albert 2,35(drát) stojí 540 kč,myslím dobrá cena,to že každej plášť má 800g mě vůbec netrápí naopak su rád že potrénuji.
Příště ale obuji Maxis Ardent 2,4 njákou střední směs
Až půjdou objednat tak chci zkusit tyto, jestli to bude stejnej rozdíl jako letní vs. zimní u auta tak by to mohlo bejt super. Akorát mi tam vadí ten rozměr 1.9, to u pláště na zimu nechápu, ale třeba tak hubenej nebude.
Já bych spíš řekl, že to bude určené hlavně na uježděné cesty a na sucho. V břečce by se uzký plášť teoreticky měl dobře „zařezávat“ a jet po pevném podkladu. Na měkký sníh to ale fakt chce něco hodně širokého a podhuštěného.
cim tlacis na mensi plochu, tim je vzorek efektivnejsi
čo myslíš tým efektivnejsi ? trochu to rozveď.
účinnější :)
širokej plášť rozloží hmotnost na větší plochu, tudíš sníh se tolik „neujede“, kolo se nezaboří, a může prokluzovat…úzkej plášť se propadne až na tvrdej pdklad, proto pak líp zabírá
záleží ale, kolik je sněhu :-)
Tohle platí spíše pro bláto. Na sněhu je to ale jinak, protože jakmile se ti na uježděném sněhu začne kolo propadat, tak buďto končíš nebo se ukrutně dřeš a tančíš přes celou cestu. Na sněhu je vždy výhodnější jezdit na něm, než pod ním.
Presne tak.
naprosty souhlas. kdyz je na vrchu takova ta ani moc tlusta ani moc tenka ledova krusta do ktere se zapichnes a pritom je to dostatecna brzda a nebo snih ktery je trosku k sobe primrzly v cele hloubce, ale zase ne tak moc aby te udrzel tak je to horsi nez jezdit v blate.
na tenkych tak leda tam, kde uz projel minimalne jeden osobak/nakladak.
Neni to uplne pravda, jezdil jsem do skoly na silnicce v sneho a tam se zarezala a docela jela. Jen ten zaber nic moc.
tak samozřejmě záleží na množství toho sněhu ;-)
Stačí ani ne 5 cm uježděného měknoucího sněhu do kterého se ti úzká guma bude propadat, kdežto široká se bude držet v pohodě nahoře.
na prašanu a měkkém sněhu líp jezdí široký plášť, protože se nepropadá (v extrému můžeš totálně zapadnout) a záběr má díky měkkému sněhu dostatečný. Naopak na tvrdším uježděném sněhu je lepší úzký hodně nafoukaný plášť, protože se zaryje do sněhu a jede. Nafoukaný kvůli lepšímu čištění vzorku. Záleží prostě na situaci, zimní kola na autech jsou taky užší a foukají se na víc jak letní, lyžaři na neuježděných kopcích zase používají tlusté lyže a ještě líp jsou na tom snowboardeři. Pokud chceš jezdit reálně na kole, tedy občas neuježděný terén, občas uježděná polnačka, tak asi budeš muset (jako vždy) volit kompromis
Presne naopak. V cerstvom snehu/prasane sa aj tak prepada vsetko, takze je zbytocne vyrabat v snehu za sebou siroke zlaby, ked stacia uzke. A na utlacenom snehu je prave siroky plast to, co ta udrzi na povrchu, kdezto uzky sa zareze a makas ako otrok.
mam na 4kolce a na snehu dobre zataci. na namraze taky vynikajici, ale jeste musi byt zbytky asfaltu prolizat mezi namrazou a hlavne ta namraza musi kopirovat ten hruby povrch, aby se chytaly. na cistym ledu se budes valet, protoze na kole te ridkej posyp na rozdil od trikolky nebo ctyrkolky nezachrani.
ale na leho/sedo kolo to bude celkem urcite dobrej silnicni(ujezdenej) zimak.
Na předním jezdím schwalbe rocketron 2,4 a zadní ralph 2,25.S tímhle ujedu hodně.
ten homemade je divný a ten nokian, no nevim. vypadá nic moc.
homemade vypada jako krosovej plast se zvysenma spuntama pro lepsi grip na neudusanym snehu. vsude jinde asi nepouzitelny.
ja bohuzel taky s nokianem nesouhlasim :(
ty chlape, kdo ti to (tak blbě) poradil?
Na sníh jsem měl nejraději Panaracer Smoke, bohužel už došly, teď jezdím Tiogy Wonder Dawg, taky to jde…
na snih ŇU ŇU
na zmrzlej snih / led ice spire – vpredu pro (spicaty hroty 361ks), vzadu normal ice spiker (dratena patka, asi 300 hrotu bez spicky)
ice spiker, sry
To je mezi nimi takový rozdíl? Teď jsem v druhém krámu objednal ty 304 hrotové.
Jak rychle se to ojíždí na asfaltu?
oni se musi zajet cca 40km, aby si hrebiky sedly do pouzder.
naky mirny prejezdy to vydrzi, ale neni to vseobecne doporucovano:)
navic na mokrym asfaltu to celkem klouze a tupit ty hrebiky na asfaltu bych rek ze je celkem draha sranda:-)
Nemají náhodou ty Ice Spikery hroty vyrobené ze slinutého karbidu?
Je to tak. Takže v tomhle případě bych se nějakého otupování při jízdě po asfaltu nějak moc neobával :)
Ice Spikery nikde nemají, tak jsem vzal Spike Claw 240 od Continentalu. Ty by ty hroty snad taky měly mít dobré, co myslíš?
Těžko říct, výrobce u nich píše , že mají hroty z tvrzené oceli, zatímco Schwalbe u Ice Spikerů přímo píše, že hroty mají jádro karbidu wolframu. A karbid wolframu by teoreticky měl být mnohem tvrdší než tvrzená ocel.
Tak dík, letos mi to snad vydrží a od jara začnu shánět ty Ice Spikery.
Ale ježdění je to fajnové, auta čumí, jak mi to na tom ledě jede :-)
Kolik km to teda zhruba na tom asfaltu vydrží? Aby to na ješte fungovalo.
tezko rict, ja je mam asi 2 roky a nasazuju je jen kdyz je ledovka.
kdyz je cerstvej snih, vozim NN
moc km sem na nich teda zatim nenajel:) a este stale drzej:)
Jde o to, že třeba dneska ráno jsem jel po ledu a odpoledne pojedu po asfaltu. A tak to mám ± celou zimu až do dubna, pokud není úplně sucho. Kdyby se to mělo nějak moc sjíždět, tak bych to musel nějak pořešit a minimálně ten zadní brát jen na opravdový led, jako byl právě dneska.
Buď v klidu, už na nich začínáš šestou zimu :-)
Sem myslel že toho nokiana myslíte tohodle:
http://www.kupkolo.cz/…GW_1009.html
http://www.kupkolo.cz/…SW_1010.html
Tenhle má mít ty karbidové hroty?Je tam typ SW a GW co je co??Nevím jestli tohle je zrovna ideál zimni plášť.
Mrkni na stránky Nokianu máš tam seznam všech zimních.
Tak jsem se od vás inspiroval pánové. Peněz není na zbyt, takže jsem si ice spikery nemohl dovolit, musel jsem si pomoct sám. Vzniklo to co je na fotkách. Je to na black jacku 1,95. Jsou tam samořezky 3,5*12mm, trčí zhruba 4mm.
Drží to neskutečně. Při zkoušce za mnou běžel nějaký psisko a ujel jsem bez problémů, bez defektu. Celý plášť váží cca 750g. Srovnání s conti RaceKing 2,2, to se vlastně ani srovnávat nedá.
Bude chvíli trvat než si zvyknu, horší pak bude přechod na kolo bez hřebů. Jinak náklady plášť 300kč + samořezky 25kč, luxus velký. Ještě přemýšlím že bych udělal něco takového dozadu.
wow to vypadá dobře, asi jsem právě ukončil zvažování co koupit, a ze starejch plášťů zkusim vyrobit něco podobnýho. Letos to vypadá na tuhou zimu :)
tohle je mozna asi i nejlepsi reseni…
me se prave sjel ten stred, kterej tu neni vubec osazenej. ted mam na stredu srouby tedkom zapusteny uvnitr plaste, protoze jsou sjety pod vysku plaste, ale v naklonu se chyta dobre, protoze nejsou moc sjety ty krajni/bocni jenze se nechytaji pri prime jizde bez naklonu, protoze nedosahnou na povrch. tohle by dosahnout melo a pritom to neni primo na rane asfaltu.
bacha, chce to starý gatě a lyžařský rukavky.
užitečnej poznatek :)
Nebylo by lepší ty hroty minimálně tak o polovinu zbrousit? Připadá mi, že takhle se to musí strašně žvejkat a časem samořezky vyrveš z pláště.
Zatím jsem najel tak 10km a jde to. Já jsem je schválně nechal takhle protože nevím jak rychle se to zbrousí samo.
Jinak upřímně mě stačilo to tam navrtávat, prsty mě bolí ještě dnes, a každý šroubek brousit to by mě cyp střelil.
děla to velkej bordel?Udělal jsem si to stejně,akorát přemejšlim jestli mám ty šrobky zkrátit?
Bordel to nedělá téměř žádný. Ale já jsem takový člověk že si strašně vážím svých věcí takže podle toho s tím jezdím. Snažím se prudce nebrzdit. Smykem tím téměř zabrzdit nelze. Jediné co jsem musel dát, tak rozříznout starou duši a do té dát duši která bude nafouklá. Izolepa jako antidefekt nestačila. Jinak na ledě je to opravdu neskutečné. Kdo se nesvezl neuvěří.
kdyz jsem to mel udelany, tak mi hlavicky koukaly tak max 3mm. Mel jsem je i ve stredu behounu.
dával jsi něco mezi duši a plášť ?
To by mě taky zajímalo, jak to má pojištěný zevnitř…
Starou rozřízlou duši.
Vidím že už je to rok staré. Ale tak nudím se, tak tu mátě ještě foto.
Hehe, dnes po výjazde na asfalte, ľade, snehu po kotúče a na záver snehu po mostík vidlice môžem povedať, že wild race'r vyšľape a udrží všeličo, pričom ma najviac obmedzovalo, že nemám zimné tretry :-) Inak plánujem dať do starých plášťov nejaké tie šroby, som zvedavý, ako to pôjde :-)
do staryho to je skoda prace. to je tak na sucho + led nebo ujezdenej natatej a zmrzlej sklovatej snih, ale neresi to, kdyz zrnova nasnezi a jeste nenatalo a nezmrzlo znova.
Zvazujem na sneh (tvrdy aj makky) Nevegaly. Ziadne spiky. Bude lepsie vziat sirsie alebo uzsie?
Čím širší, tím lepší.
Na zimu na 26" kolo jsem si vyrobil sám pláště s hřeby. Na sněhu drží parádně, na ledu ještě lépe. Jel jsem na nich na uježděném sněhu rychlostí blížící se k 50 km/h a ani v nejmenším jsem nepociťoval, že by měly uklouznout. Na asfaltu a v lese, kde nebylo dostatek sněhu se s tím dá jet také bezpečně, ale příliš bych to asi nehrotil.