Pneu Saguaro TNT nejdou nasadit na ráfky Bontrager rhytm

45 nepřečtených
  • morlo

    Rozhod jsem se, že přejdu na bezdušáky, to jsem ale netušil, že nebudu schopnej nasadit gumu na ráfek. Doposud jsem jezdil Schwalbe NN a od začátku roku jsem 2× říznul zadní plášť a k tomu asi 15 defektů, v podstatě má defekt každou druhou vyjížďku. Přitom dřív jsem jezdil taky NN a defektů jsem měl minimálně, cca 3 za rok, moc to nechápu. Chtěl jsem jít do odolnějších plášťů, proto jsem volil TNT verzi plášťů. Mám TLR ráfky Bontrager Rhytm Comp a dneska mi přišly pláště GEAX Saguaro 2,20 TNT verze, k tomu Rubena Tubeless kit. Čekal jsem potíže všude možně, ale že nenasadím gumu na ráfek, to ne. Zlomil jsem 3 plastový montpáky a nakonec jsem zkoušel kovový pro auto, ale po tom, co jsem lehce orval ráfek, jsem to vzdal. Moje otázka zní, mám to vůbec zkoušet? Když mi to v servisu nahoděj, tak to stejně na vyjížďce při případným defektu ani nesundám, nebo se gumy trochu roztáhnou a povoleji? Nebo je mám rovnou prodat a jít do nějaký míň těsný varianty? Máte někdo podobně blbý zkušenosti?

    0 0
    • C.A.C  

      Jestli to povolí, tak to nedokážu říct, ale podobný útrapy jsem zažíval o víkendu. Nakonec jsem sice zvítězil, montpáky nepolámal, ale takhle jsem se ještě při nasazování plášťů nezapotil. Sestava téměř stejná, pouze ráfky Mavic XC 717 D. Obrovskej rozdíl oproti bílé verzi nebo obyč kevlar Saguaro. Ty jdou jedním prstem.

      0 0
      • morlo  

        Taky jsem byl překvapenej, NN jdou nasadit i sundat bez montpák, ale to mě nepřekvapuje, když maji stěny jak papír.

        0 0
        • nox159  

          pri nasazovani jde o patku jak ji maji tesnou ne o steny… ;-)

          0 0
          • lidumil  

            Jj, přesně tak, na normální ráfek je dávám rukou, na ZTR arch jsem zlámal 3 montpáky, tak jsem si pořídil profi.

            0 0
          • morlo  

            No jo, ale stejně je to z papíru :)

            0 0
    • morlo  

      .

      0 0
    • morlo  

      .

      0 0
    • -Alan-  

      Já udělal podobnou zkušenost s Tubeless Ready Scyllou od Rubeny. A není to tou gumovou páskou, zkoušel jsem i na dělanou pásku stříhanou z 24" duše, která je tenká. Jdou těžko nasadit i jen s duší. Pak se tou páskou zvětší obvod a je to v řiti. Prý může pomoct je chvíli jezdit (s duší) a patka se snad trochu vytáhne. Já jezdím obyč verzi Saguaro 2.0 a neměl jsem problém s nasazením. Holt jsou ty TLR verze těch pláštů asi nějaký menší či co.

      0 0
      • bagr84  

        No jo, tak logicky ta patka bude spis tesnejsi nez volnejsi. Ja kdyz nasazoval TLR plaste od Bontrageru, slo to taky z tuha, ale dalo se to pak nafouknout normalni pumpou, bez problemu (coz je treba u MK a RR supersonic nemyslitelny).

        0 0
        • mastihuba  

          jako ten B TLR sem nasazoval taky a vzhledem k tomu že sem měl za 10min odjíždět na akci, tak sem to psychicky neustál a letěl do kouta. Pak sem si teda přiznal že su levej a vodnes sem to prodejci ať se jako předvede. No a kluci šikovní to třema montpákama a čtyřma rukama nasadili. Dolu už to pak šlo v pohodě. Foukání pumpou luxus. Momentálně je proseknutej a čeká na podlepení. Na druhej pokus už to snad nasadim sám. :D

          0 0
          • bagr84  

            Cim to podlepujes? Mam doma dva tri plaste co jsou rizly na bocnici (to jsem samozrejme zjistil az kdyz jsem z toho delal bezdusaky) a nevim co s tim…

            0 0
            • mastihuba  

              ja ti nevim,ráno hodim plášť za plot kamošovi co dělá v pneuservisu a večer ho mám doma podlepenej :)

              0 0
              • bagr84  

                Ja s tim dosel do Pneuservisu, tam na me cumeli jak na blbyho, zavolali k Svoradovi a ten rekl ze tohle se neopravuje… :)

                0 0
                • mastihuba  

                  von tam nalepí flek,pak to přetře nejakou modrou sračkou a je to cajk. 3min? jak budu doma tak to zjistím. Ale až mu řeknu tvoju story, tak si myslim lehne pod stůl. :)

                  0 0
            • jIrI___  

              Já RaR řízlého na běhounu sešel a zevnitř nalepil klasický flek na duše. Jezdil jsem ho ale zatím (a asi i definitivně) jen s duší a nevypadá, že by se ta díra nějak rozšiřovala.

              0 0
    • Buf  

      Doporučuji se podívat na stránky dovozce, problém není v plášti TNT , ale asi v nevhodném ráfku.

      http://www.kastar.cz/…-1035–2.html?…

      zejména je nutno mít UST ráfek , nevím zda ten tvůj Bontrager je UST. UST má uprostřed žlábek , který má za účel usnadnit nasazení pláště ( protilehlá strana musí být ve žlábku a pak UST i TNT nandáš volně rukou bez páček), a pak slouží k utěsnění pláště na počátku jeho nahuštění. V odkazu Geax je princip foukání a usazení patek ve žlábku na stránce Mavicu.

      Pokud nemáš UST ráfky pak to jde hodně těsno a pomůže patky namydlit, aby jsi je přetáh přes hranu ráfku. Na některé ráfky se to ale nemusí podařit, zejména pokud tam dáš duši nebo nějakou pásku z sad No tube a spol a tím ještě zvětšíš vnitřní obvod ráfku. To je problém nekompatibility těchto bezdušových sad. Používám také staré kola s ráfky Mavic X 717 Disc s sadou No Tube a No Flats a TNT tam jdou hodně těžce. Ty stejné pláště na originál Mavic Crossmax SLR lehce bez páček . Nafouknutí přitom naopak, u SLR velkou pumpou u starých kol nutný kompresor.

      0 0
    • morlo  

      Tak jsem včera o půlnoci po vytrvalém boji úspěšně nasadil pneu na ráfek, pro jistotu jsem omotal ocelový montpáky izolepou, ale by to masakr, čekal jsem, kdy ráfek při páčení ohnu. Výhoda těsnejch patek byla v tom, že sem gumu jednoduše nafoukal. Pořád mám ale strach, abych v terénu neskončil nepojízdnej jen z toho důvodu, že nesundám/nenan­dám pneu.

      No dneska mě ještě čeká přední kolo, už se na to těším :).

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud neuděláš nějaký velký řezanec, pak není důvod v terénu bezdušáky sundávat.

        0 0
        • nox159  

          komu by se taky chtelo patlat s mlikem…

          i kdyz mam nahradni dusi sebou a řiznu tak se to snažim řešit všemožně jen abych to nemusel přezouvat :D ( kvuli mlika, dordelu… plast sundam rukou )

          0 0
    • Pi†el  

      Saguaro – to je bojovnik. Mam v UST verzi a valcil sem s nim min. tyden..

      0 0
    • kukyn  

      Ráfky Remerx Fastdisk + Saguaro 29×2,2" TNT. Nasadit šly bez montpáky a vcelku lehce. Nafouknout jsem zvládl i ruční pumpou – za půl hodiny nebylo o čem :-).

      0 0
    • morlo  

      Tak včera jsem poměrně bez problémů za pomocí tří ocelových montpák nasadil přední, nafoukal a kochal se, jak jsem to všechno zmáknul, když jsem si všim, že na předním mám nasazenej vzorek opačně (tzn. stejně jako na zadním) :). To mi radost trochu zkalilo, ale zatim na to prdim, nejdřív to zkusim projet.

      Btw. co s sebou vozej uživatelé bezdušáků na vyjížďku na případný větší defekt? Duši budu vozit jen pro parádu, páč ji tam v terénních podmínkách asi nedám…

      0 0
      • bagr84  

        Za sebe – nic :)

        0 0
      • jecnak  

        Dusi uz vozim jen na delsi vyjizdky a zavody. Za posledni dva roky na biku bez defektu. Ted pujdou UST i na silnicku.

        0 0
      • -Alan-  

        Tak si na předním dej magnet na druhou stranu výpletu a v klidu to otoč. Na zadním s kazetou je to větší průšvih. Ale jestli to pomůže, tak já jezdím Saguaro vzadu na rychlost, takže ty doporučení jsou někdy jen vodítko. Dopředu bych to ale otočil a jezdil správně.

        0 0
        • petrun  

          Po zkušenosti se 29er TNT Saguranem (naměřená šířka 58mm ve verzi 2,2") který se téměř nevejde do zadní vidle a je křivý jak had (5 jsem ho dorovnával a je to stejné), raději dozadu na rychlost toto: http://www.pepebike.cz/…29×2–10.html

          0 0
          • -Alan-  

            V 29" verzi ho neznám, když jsem já začínal s většími 28", tak to bylo 5 vzorků, pokud moc. Teď jsem na 26" a vzadu s obyč. kevlarovou verzí nemám problém.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • petrun  

      Mám je ve verzi TNT Sagurano 29er, na Remerx Masterdisc zkušenost stejná. Zlomil jsem jednu monpáku, naštval jsem se a dokončil jsem to 20 let starými hliníkovými monpákami které jsem při tom parádně zohýbal. Předek mám obyčejou dušovou verzi a ta šla nasadit prsty bez monpák. Navíc lehce hážou.

      0 0
    • Pebe  

      29 TNT verze na Fulcrum XLR naprosto bez problémů nasadit, nafoukáno velkou pumpou, neházely. Horší to bylo při kontrole stavu tmelu, kdy jsem sundal jednu patku a nemohl to pumpou nahodit, jak se trochu vytáhly. Musel jsem ke kompresoru…

      0 0
    • morlo  

      Pro pobavení přináším další update :).

      Přední kolo mi drží od předělání na bezdušák bez problémů, ale zadní začalo ucházet okolo ventilku a místo toho, abych tam nalil místo Rubeňáckýho mlíka to od Notubes, jsem se rozhod pro revizi, což byla, jak se ukázalo, zásadní chyba. Když to před revizí okolo ventilku ucházelo jen lehounce, tak po revizi to syčelo jak raněná zmije a nebyl jsem schopnej to nafouknout ani kompresorem, ani utěsnit. Rozdělal jsem to cca 10×, koupil 3 nový ventilky, nakonec mi došlo, že gumová vložka je už tak oleptaná latexem, že to bez její výměny utěsnit nepůjde.

      Pak nastala anabáze se sháněním bezdušový vložky. Když to shrnu, samostatně koupit to v kamenným obchodě bez objednávy prakticky není možný, za notubes kit za 2 litry, kde jsou dvě vložky s ventilkem, pár deci mlíka a páska na utěsnění niplů, prachy vyhazovat odmítám. Nakonec jsem ve Velointestu náhodou sehnal plastový vložky přímo do mých ráfků (Bontrager Rhythm), což byla konečně spása z nebes. Po nasazení vložky, která do ráfku padne jak ulitá a skvěle ho utěsní, jsem to nafoukal bez jarový vody a těsnilo to i bez mlíka, nadto tam nejsou třeba žádný lepicí pásky na zakrytí niplů.

      Celkem jsem na kole kvůli montáži bezdušáků nebyl 10 dní, jediný pozitivum, který to přineslo, že jsem posílil ruce a záda od neustálýho pumpování netěsnícího ventilku… jo a bezdušáky, který nešly nasadit jinak než za pomoci ocelových monták, tam teď už zase jdou s plastovejma, takže další bod k dobru.

      0 0
      • bagr84  

        10 dni, tak jsem to mel zhruba taky… proto je lepsi mit kola dve :)

        0 0
        • -Alan-  

          Blbý je, když máš bezdušáky na obou :-) Mě zatím vždy pomohla páska vystříhaná z 24" Barum duše. Stojí to 70–80 Kč a tvou práci a čas. Ale hodí se jí asi přilepit, aby se neshrnula při nasazování pláště. Na tu vložku od Bontrager máš nějaký odkaz?

          0 0
          • morlo  

            Podle mě by to dle katalogu Bontrager měla být „Bontrager Bezdušová páska do ráfku, kód 220225 – Asymetric 26 a k tomu bezdušový ventilek kód 250324“. Našel jsem to např. tady: http://www.kck-oslany.sk/…/Katalog.pdf

            Je to profilovaná páska z plastu, která přesně sedne na vnitřní plochu ráfku. Díky profilování se sama srovná, přitom z vnější strany má drážky, který usnadňujou nafouknutí bezdušáku, byl jsem příjemně překvapenej, jak snadný to bylo.

            Výhoda je, že jsem nic nelepil.

            0 0
    • Motyll  

      Včera jsem dával Saguaro 29×2,2 TNT na TLR ráfek Bontrager Mustang. Do ráfku jsem předtím dal pásku od Bontrageru.

      Nasazování byl porod, po hodině dřiny a zlomené montpáce jsem to odvezl do servisu, kde použili hliníkové páky.

      Drží to dobře, ale mám strach, co s tím v terénu. Doma jsem to zkoušel upustit, abych nalil bokem mlíko a ani ťuk. Plášť se hne tak o centimetr.

      Na kolik to foukáte?

      0 0
      • jecnak  

        Mliko tam nalit musis, neni to UST. Jd to udelat treba po vysroubovani jadra ventilku pomoci injekcni strikacky.

        Foukam 20–25psi na bezne jezdeni. Da se vozi i o dost min.

        0 0
      • mastihuba  

        dolu to pude výrazně líp, patky se trochu vytahnou, mlíko tam nějak narvat musíš. Vydržaj pianěr. :D

        0 0
      • Motyll  

        Zkusím to tam dostat tím ventilkem… Doufám, že půjde vyšroubovat.

        0 0
    • kesu  

      podle mého je to o štěstí, do Cmaxu SX mi šly UST sauguara pomocí dvou montpák snadno, i nafouknout šly ok. Naopak NN jsme tam rvali ve dvou lidech.. Contiky mi kvuli volnejm patkam za jizdy bounul..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.