po milionté první - rada prosím

66 nepřečtených
  • nikeid

    vím, že to tu bylo fakt milionkrát, ale většinou se mluvilo o 3×9 a já se chci zeptat na 3×8.

    mám 3×8 (alivio) ale měl jsem možnost koupit řazení slx 3×10/2×10 a tak bych se rád zeptal, co musím k tomu vyměnit.

    samozřejmě kazetu a řetěz, to je mi jasný. ale smyk by to měl pobrat, ne? a co přehazka? nemá 10sp kazeta stejnou šířku jako 8sp? anebo i hazku musím přehodit?

    a poslední otázka – co kliky? nebude širší rozměr 8sp zubů na klikách vadit 10sp řetězu?

    0 0
    • kubad  

      kazetu, řetěz, smyk, přehazovačku, a na kliky bych taky nevsadl, ale asi fungovat nějak budou

      0 0
    • Mr.Dawe  

      Hazku, kliky vyměnit. Smyk to možná pobere.

      0 0
    • Azmir  

      Já když už bych přecházel z alivia, tak bych asi vyměnil komplet všechno, ale chápu že do toho nechceš tolik vrazit, takže určitě musíš vyměnit kazetu,přehazku a řazení, řetěz raději taky, ale teoreticky by fungoval i ten 8 rychlostní, přesmyk by to měl pobrat v pohodě.

      0 0
    • McBlacky  

      jestli máš novější kolo, tak se kliky osazovaly s devítkovou šířkou zubů i na osmičkový řazení. Osmička z výroby, to už snad nikdo dneska neosazuje.

      smyk by měl fungovat, zbytek zahoď

      0 0
      • nikeid  

        bohuzel je to rocnik tak '06 ..

        0 0
        • McBlacky  

          vem to takhle, máš celou zimu na to sledovat bazar a ono se něco vyloupne.

          já bych to vyměnil komplet, není zase špatný mít celý nový pohon.

          0 0
      • nikeid  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • nikeid  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • nikeid  

      jako já to koupil jen kvůli tomu, že jednou bych chtěl přejít na slx/xt .. ale počítám s tím, že všechno nemůžu koupit hned .. tak sem se jen ptal co je minimum, abych tím mohl „osedlat“ svý kolo. anebo esli musím čekat až na komplet kliky/hazka/smyk/re­tez/kazeta/ra­zeni

      0 0
      • Mr.Dawe  

        Další věc je, jestli to má smysl. Pokud máš kolo na Aliviu, tak asi ani zbytek komponentů nebude žádná hitparáda. Tuning od šaltru je klasika, začne to SLX, pak vidle, brzdy, rám a vše znova a dokola. Spíš má smysl došetřit prachy a koupit rovnou něco hotovýho pořádnýho, kde pak můžeš určité komponenty upravit. Když budeš postupně ladit bike od Alivka, vrazíš do toho víc. Ale to je na tobě.

        0 0
        • Fran-tic  

          navíc alivko v 8mičce byla naprostá paráda, byl jsem maximálně spokojený…sice tam byl nápis alivio a jen 8s, ale chodilo to jako po másle a narozdíl od 9s deorka i nějaké to bahno vydrželo :)

          0 0
          • McBlacky  

            pořád ho jezdím na zimáku. S XT zbytkem a 9s řetezem to jede úplně fantasticky kdykoli

            0 0
          • scret  

            souhlas, Deorko bylo tragicky, Alivko oproti tomu parada…

            0 0
    • šlapatko  

      Převodníky alivio šlapou dobře s 10kovým řetězem.Mám to a šlape to:-)

      0 0
      • nikeid  

        prevodniky stavene na 8sp z roku 06 pojedou v pohode na 10sp retez? „neroztahnou“ ho?

        0 0
        • Azmir  

          A v čem je rozdíl, jestli máš převodník na 1sp nebo 11sp, převodníky jsou stále ± stejné.

          0 0
          • Vilém  

            Jen ty retezy jsou kazdy jiny, schvalne zkus na libertu nahodit 10sp retez.

            0 0
          • kubad  

            tak šírší řetěz logicky muže mít širší převodník

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nikeid  

            tak ale ten 10sp retez je na vnitrku clanku trochu uzsi ..

            0 0
            • Azmir  

              Ale my se bavíme o předvodnících, ne kazetě.

              0 0
              • nikeid  

                no však já taky .. řeším, zda nejsou zuby na převodnících tlustši, dělaný pro 8sp řetězy a jestli ten „užší“ 10sp „neroztáhnou“

                0 0
    • nikeid  

      jeste bych se zeptal: jaky je funkcni rozdil mezi brzdicima packama na V-BRAKE deore/xtr? cenove je to asi o 250.- vic; spis me zajima v cem muze byt takovy rozdil kdyz jde jen o fakt jednoduchy mechanismus ..

      vyplati se koupit xtr?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.