Podívejme se na to i z druhé strany- předjíždění

230 nepřečtených
  • kopecnekopec

    Dnes mi při stání v koloně cyklista otočil předloktím zrcátko a předním kolem najel do blatníku, jezdím celkem dost autem a v koloně předjíždí cyklisti nebezpečným kličkováním dost často.

    Jak tuto situaci řešit? Mám začít vozit na kufru nálepku 1,5M? Založit kampaň, aby se lidi na kole chovali aspoň z poloviny tak, jak chcou po řídičích aut? Věčně se tady nadává na řidiče, jak sou bezohlední a furt by se jim dávali pokuty a tresty, ale i mezi cyklisty je dost hovad, kteří absolutně nerespektují to že silnice není jenom jejich.

    0 0
    • Coural  

      V koloně cyklista může předjíždět. Takže mu nech dost místa na pravé straně a určitě ti příště zrcátko neotočí. Co blatník, je na odpis?

      0 0
      • kopecnekopec  

        Není je promacklej, nejde o to co s tím je, nic sem s ním neřešil ani skrz pojišťovnu, dal si tak na hubu, až mě ho bylo líto a pomáhal jsem mu ještě sbírat věci. Předjíždět z leva tak, že jel po plné čáře, nejde mě o auto, ale o to, že kdybych se zrovna rozjížděl, tak bylo od ******* kousek, spadl tak, že se svezl přímo před auto. A to že mu mám nechat dost místa je taky pak dost sporný jestli nechat na levé straně dost místa na průjezd sanitky a pod. nebo nechat na pravé straně místo cyklistovy.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Sporné to tedy rozhodně není.

          Primárně necháváš na pravé straně místo cyklistovi. Až ve (výjimečném) okamžiku, kdy slyšíš sanitku, zkontroluješ situaci okolo vozidla a pokud je to bezpečné, stočíš vozidlo k pravému kraji vozovky.

          0 0
          • kopecnekopec  

            Dobře, měl jsem za to, že ulička pro záchranáře se má tvořit hned po příjezdu do kolony.. Ale dejme tohle všechno stranou a vysvětlí mě, z jakého důvodu předejde cyklista kolonu cca 20 aut, který stojí na semaforu skrz rozbitou cestu? Nedochází mu, že těch 20 aut předejde a v zápětí jak padne zelená, bude on ten, kteryho bude chtít těch 20 aut hned předjet? A tam už nastává domáhání se předjíždění ve vzdálenosti 1,5m? Pokud není úplně blbej, nebo schopnej z fleku jet 50, tak nemá smysl tohle dělat.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Ano, ZEJMÉNA TAM už nastává domáhání se předjíždění ve vzdálenosti 1,5 m. Fáze rozjíždění se je pro cyklistu nejkritičtější.

              Sestimsmiř.

              0 0
              • kopecnekopec  

                Takže je jednodušší, když cyklista předejde několik aut, s tím, že je dopředu jasný, že je bude zdržovat nebo ho budou předjíždět, nez aby počkal tu chvíli a v pohodě projel?

                0 0
                • Chlebovnik  

                  I kdyby počkal, tak za ním budou pořád další a další auta. Pro cyklistu čekání nic neřeší.

                  Já se osobně řadím za nějaké 2. – 3. auto v dlouhé koloně před světly/kruháčem.

                  Říkám, sestimsmiř.

                  0 0
                  • kopecnekopec  

                    Sestimsmiř může říct pak i řidič tobě až tě bude mijet na těsno.. Přesně tohle jednání je to proč sou tyhle věčný dohady, kdo za co může..

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      Mýlíš se. Předjíždění cyklisty natěsno je ohrožující, což je zákonem vysloveně zakázáno.

                      0 0
                      • kopecnekopec  

                        Myslím že si to všechno přebíráš moc po svým

                        0 0
                        • Chlebovnik  

                          Nikoliv, pouze se řídím literou zákona a logicky předpokládám to samé od dalších účastníků silničního provozu.

                          0 0
                          • blue.sun  

                            A čím tě to ohrožuje?

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Chlebovnik  

                      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

                      A to jako proč smím-li se zeptat?

                      Zákon o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb.

                      § 17 Předjíždění

                      (5) Řidič NESMÍ PŘEDJÍŽDĚT

                      1. jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo OHROZIL jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích

                      Předjíždění natěsno = ohrožení. Howgh.

                      0 0
                      • kopecnekopec  

                        Omlouvám se, omylem jsem klikl na blokovat a pak znova při snaze to odblokovat, nevšiml jsem si, že to sem naprals hned 3×

                        0 0
                      • danis7  

                        To platí i pro cyklisty předjíždějící zprava kolonu aut.

                        0 0
                        • Chlebovnik  

                          A jak, prosím, zprava opatrně předjíždějící cyklista ohrožuje řidiče sedícího na opačné, levé, straně ve dvoutunové plechovce s airbagy? =)

                          0 0
                          • kubad  

                            pokud dodrží bezpečný odstup tak nijak

                            0 0
                          • danis7  

                            Jak píše kubad, musíš dodržet bezpečný boční odstup, takže příklad výše, kdy cyklista škrtnul o auto je typický příklad špatného odstupu a neměl kolonu zprava předjíždět.

                            0 0
                          • dezinfektor  

                            Nechápu, co na tom nejde pochopit. Cyklista třeba spadne do pangejtu svojí vinou, ale řidič nevidí, lekne se, uhne volantem, a rozšrotuje se spolu s někým v protisměru. Z toho plyne to ohrožení i pro ostatní.

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Jasně, řidič stojícího nebo pomalu jedoucího auta se lekne a narazí do auta v protisměru. :-D

                              Máš sledovat okolní provoz a auta mají i zpětná zrcátka.

                              0 0
                              • dezinfektor  

                                Znal jsem i profi řidiče, kteří jezdili každý den vysokou rychlostí, a pak udělali totální blbost, když vezli třeba svoji rodinu. Jedinou možností, jak vědět, co dělat je tu situaci prožít alespoň jednou. Pro většinu taková situace bohužel není nácvik, ale teprve až ostrá realita.

                                0 0
                      • Krejza  

                        Asi by sis měl zopakovat pojmy neomezit a neohrozit.

                        0 0
                    • Chlebovnik  

                      Co je to tady za cenzuru? Neporušil jsem žádné pravidlo.

                      Zákon o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb.

                      § 17 Předjíždění

                      (5) Řidič nesmí předjíždět

                      1. jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo OHROZIL jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

                      Předjíždění natěsno = ohrožení. Howgh.

                      0 0
                      • Effa  

                        Ty tady citujes zákon ale to s tou uličkou to mas pekne pomotany. Zákon říká ze se ma vytvářet hned pri zastavování. O cyklistech se tam nepíše nic. Ulička se vytváří kuli průjezdu napr sanitek a ne kuli tomu aby se v ni prohaneli cyklisti. Proste kdyz se jedna strana bude chovat jak pindouri tak druha na to bude reagovat. A je jedno zda autari nebo cyklisti. Jen to asi spis pri případném střetu bude bolet víc kolare nez autare.

                        0 0
                        • kopecnekopec  

                          Když bude kolař prasit a chovat se jak hovado při předjíždění kolon z pravé strany, nastane jednou doba, kdy rád využije v sanitce uličku pro IZS vytvořenou uprostřed.

                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • gollum  

            Ulička se má vytvářet podle zákona „před zastavením vozidla“, nic o „výjimečném“ okamžiku tam napsáno není…

            v zákoně je napsané: „Pokud hustota provozu na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh…

            0 0
            • kopecnekopec  

              No takhle nám to bylo vysvětleno na školení řidičů, nikdo neříkal o tom že místo pro sanitku jako udělejte ale je důležitý aby projel z pravé strany cyklista.. Nevím jak to teda chápat

              0 0
              • gollum  

                bohužel tyto dvě věci jdou proti sobě… :-(

                pro cyklisty se za takové situace dá udělat jen to, že při vytváření uličky se zkontroluje, jestli tam zrovna nejede cyklista a měl by se i použít blinkr v dostatečném předstihu… (jen to bude asi vyžadovat větší pochopení od řidičů, že vytváří uličku a že v danou chvíli nedělají něco jiného).

                podle mě v zákoně je pro cyklisty možnost předjíždět (nebo spíše objíždět stojící) auta z prava jen jako možnost pokud tam mají dostatek místa a při tom se mají chovat co nejopatrněji…, není tam nic o tom, že auta mají povinnost vytvářet uličku po pravé straně pro cyklisty…

                jen to vidím, že pokud začne docházet ke konfliktním situacím, tak cyklistům předjíždění zprava zakážou… :-(

                0 0
                • mikub  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
                  0 0
              • danis7  

                Pro cyklisty se žádná ulička nedělá. Pokud to situace umožňuje, tak cyklisté můžou zprava předjíždět, ale neznamená to povinnost autům vytvořit pro ně místo na předjíždění.

                0 0
            • Donuts  

              A co by dělal na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla cyklista?

              0 0
              • gollum  

                dostal jsi mě, to jsem přehlédnul… :-), (že se zákon zmiňuje o záchranné uličce jen v souvislosti s dálnicemi a silnicemi pro motorová vozidla…), uznávám svojí nevědomost…

                0 0
            • JoE70  

              .

              0 0
          • zdenal8  

            No tak to ani náhodou. V koloně nechávám primárně místo pro IZS. Honit místo až na poslední chvíli, kdy jede sanita je už pozdě. Sice to tak dělá většina, že se pak snaží někam uhnout, ale v koloně pak kolikrát není kam. Navíc by museli začít uhybat od předu a tam tu sanitku slyší až jako poslední.

            Takže primárně místo pro IZS. Když jedu na kole, tak se taky necpu někam kde se nevejdu jen proto, že v zákoně píšou že můžu.

            0 0
            • Esi  

              Přesně tak, než se cpát na kole mezi auta a obrubník, klidně pojedu středem záchranářskou uličkou, tak je místa pro cyklistu luxusně, neriskuješ že to nějaký blb otevře dveře a podobně, auto jedoucí na majáky uslyšíš dodatečně dopředu aby jsi mu uhnul mezi auta aniž by jsi ho jakkoliv omezil

              0 0
          • HonzaRez  

            Blbější a sebestřednější příspěvek jsem tu už dlouho nepotkal… Jezdíš taky na na émopedu?

            0 0
          • Cavendish  

            Primárně máš v koloně stát co nejvíce v právo, aby si vytvořil uličkou pro SIZS a ne pro cyklistu…

            0 0
            • orm  

              Nebylo tu uz napsano, ze se to tyka jen dalnic nebo rychlostnich silnic? Jinak vetsina predjizdeni v pravo, alespon co ja pozoruji, je pri stani aut na semaforu.

              0 0
              • kopecnekopec  

                Sanitka nemá mimo dálnici co dělat totiž

                0 0
              • Cavendish  

                Tohle platí na všech komunikacích…

                0 0
                • orm  

                  Podle toho co tu nekdo citoval ze zakona, tak zachranarskou ulicku mas povinnost delat jen na dalnicich nebo silnicich pro motorova vozidla. Pokud si myslis neco jineho, muzes sem dat svoji citaci zakona?

                  0 0
                  • gerrard  

                    Automaticky delas pri zastaveni jenom na dalnici a silnici pro motorova vozidla, at jede IZS nebo nejede a at je pred tebou co chce. Jinde automaticky nedelas, ale kdyz tomu okolnosti budou chtit, tak se budes snazit umoznit prujezd a budes se cpat ke kraji, at muze IZS projet. Takze to vyjde s tou mezerou vpravo nastejno.

                    0 0
                    • orm  

                      Vsak ja s tebou souhlasim, reagoval jsem na to, ze povinnost mas jen na vyjmenovanych komunikacich, kam cyklisti stejne nesmej. Provozujes v Brne pravidelne dopravni cyklistiku?

                      0 0
                      • gerrard  

                        Vsak ja s tebou taky nejsem ve pri, jen to doplnuju, protoze se tu evidentne zacinaji michat dve veci dohromady a to povinne vytvoreni zachranarske ulicky a umozneni prujezdu IZS mimo dalnice a RS. Ted uz ne, ale sveho casu ano.

                        0 0
                  • gollum  

                    Mimo dálnice se dá dá použít část zákona, kde je zmíněno, že řidiči mají umožnit vozidlům IZS plynulý průjezd… (tzn. pokud to místo umožňuje tak jim udělat uličku…)

                    0 0
            • -b-n-x-  

              Tohle je ale spise na silnice dal-nice, kde se cyklite prilis nevyskytuji ne?

              0 0
              • kubad  

                Zákon č. 361 formuluje obecné pravidlo jízdy vpravo v §11 (1): Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.

                neberu to jako dogma se cpát až na krajnici, ale tak nás to vždy učili :D

                0 0
      • kubad  

        jak mu tam má nechat místo , když musí stát u kraje a tvořit uličku pro sanitku :D

        0 0
        • Donuts  

          Ve městě se ulička automaticky netvoří, jinde jsem cyklisty předjíždět zprava teda neviděl. :)

          0 0
          • kubad  

            každopádně cyklista se nemá cpát tam kde není místo – pokud auto stálo

            a i ve městě v koloně je rozumné tvořit uličku

            0 0
            • dezinfektor  

              Já teda ve městě uličku nikdy neviděl. Spíš řidiči rychle vyklidí křižovatku, i když třeba jedou na červenou. Myslím, že by kdokoliv musel být pořádně trefenej, aby za toto kohokoliv pokutoval nebo stíhal, pokud u toho nikoho neohrozí. V případě průjezdu IZS totiž logicky stojí i ti, co mají zelenou :).

              0 0
    • Tomas-kellys  

      Předjíždění cyklisty, cyklistů, cyklistem, cyklistama… Tady neuspěješ většina lidí si tady mysli že silnice patří kolům.. Jenom kolům..

      0 0
      • CzechJoker  

        Myslím, že se pleteš a že tu bude dost lidí, kteří se ho zastávat nebudou. Cyklista může předjíždět stojící kolonu vozidel zprava (§57, odst. d). Pokud předjíždí po chodníku, je to debil. Pokud vletí na kole na přechod a nerespektuje značku konec cyklostezky, je to debil. Pokud trefí auto, je potrefený debil.

        V tomto případě se mi zdá, že předjížděl stojící vozidla přes plnou zleva, takže to riskl a šel na hubu. Nemám důvod se ho zastávat.

        Upřímně mě serou kokoti na kolech, kteří nerespektují základní pravidla a kvůli kterým nás lidé háží do jednoho pytle. Mám pocit, že co se teď vyrojilo více „cyklistů“, je to ještě horší, než obvykle.

        0 0
        • yorg  

          dovoluji si upřesnit, je to §57 odst. 4 a píše se tam taky „Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.“

          0 0
      • Kacko  

        Silnice patří jedině hranolům.

        0 0
    • Fazzy  

      Nevim uplne co chces resit. Ted si narazil na blbce na kole, priste narazis na blbce za volantem, pak na prechodu, pak v kanclu, pak v restauraci. Blbci proste sou a musi se s nima zit. Kdybys mel kvuli kazdymu hned vymejslet jak to „resit“, tak nedelas nic jinyho. Nic zasadniho se nestalo, takze keep calm.

      0 0
      • kopecnekopec  

        Jako řešit nic, když bych to chtěl řešit a nemavl rukou nad blatníkem na dvojkove oktavce, asi by ho to nějaký koruny stálo.. Jen jsem tady četl dost plivání na řidiče aut a sám jsem se už několikrát přesvědčil o tom, že hovada jsou i na kole.. Pak se těm, co se snaží prosadit nějaký pravidla předjíždění, bude těžko domáhat, když je dost lidí na kolech, co se chovají špatně.

        0 0
        • Coural  

          Jistě, že hovada jsou i na kolech. Já se z toho důvodu vyhýbám cyklostezkám, na silnici platí alespoň nějaká pravidla. A když se takové hovado na kole potká s hovadem za volantem, tak to nemůže dopadnout dobře. Obě hovada je potřeba vychovat, ale v naší zemičce s kozáckou mentalitou to vidím tak na 20– 30 let a to už mě trápit nebude.

          0 0
        • Fazzy  

          Jak rikam, hovada sou vsude. Clovek momentalne je, a dlouho jeste bude, v takovy fazi evolucniho vyvoje, ze jeho populace stale obsahuje obrovske mnozstvi hovad.

          To „neresit“ sem nemyslel ve vztahu ke skode, kterou ti zpusobil. V tom si ho mohl klidne smahnout, kdybys chtel. Ale neresit to, ze se nejakej debil cpe nekam kam se nevejde a rozbije si o tvoje auto hubu. S tim proste do budoucna nic, ale zhola nic neudelas.

          Jinak ze se tu resi predevsim hovada za volantem je na cyklistickym foru uznavam sokujici, ale podivej se na diskuze o cyklistech v jinych zakoutich internetu :)

          0 0
    • jecnak  

      Bohuzel podobnych cykloblbu je dost. Kazdy by mel primarne zacit u sebe. Cast cyklistu jakoli pravidla neresi.

      0 0
      • tvargy  

        Máš pravdu, ale tohle není o sporu cykloblb vs autoblb…ale o blb vs rozumný člověk. Jestli se někdo chová jako dobytek na kole, chová se tak i za volantem (a naopak). Prostě jsou rozumní lidi, kteří se umí chovat a je jedno jestli to je pěšky,na kole nebo čemkoliv…no a pak je ta druhá skupina

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • sparrow_cz  

      Obecně je nesmysl rozdělovat lidi na nějaké „cyklisty“ a „řidiče“. Většina lidí, co jezdí v provozu na kole, má i auto. V nějakém českém průzkumu to tuším vyšlo na 85%. Pak si stačí odpovědět na otázku: jsou češi dobří řidiči? Asi málokdo řekne, že ano. Jsme netrpěliví, agresivní, atp. A úplně stejní jsme i na kole. Vůbec bych neočekával od průměrného českého cyklisty, že se bude ohleduplný, protože tím, že přesedne z auta na kolo, se jeho osobnost prostě nezmění.

      0 0
      • Espen  

        Já jsem ohleduplný jak v autě, tak na kole.

        V autě objíždím obloukem, jak největším můžu a na kole zas uhnu jak nejvíc můžu.

        Když na kole stoupám a jsem už v zatáčce a vidím, že nic nejede, tak autu za mnou které mě dojíždí, rovnou ukážu, že může jet. Zvlášť náklaďák tohle ocení, když nemusí brzdit na mou rychlost a pak se opět rozjíždět. Bliknou blinkry, já mávnu a pohoda.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • doubeq  

        Ano, dost často to tak vidím taky. Osobně se snažím být v dopravě řidičem, cyklistou i chodcem ve všech rolích, dokonce jsme o tom mluvili i v rámci angličtiny při konverzaci a překvapilo mě, že jsme měli tenhle pohled jen dva z cca osmi. Zbytek je jen tím, na čem nebo v čem zrovna sedí nebo jde pěšky a tečka.

        A k preferování záchranné uličky nebo uhnutí cyklistům mám jasno, priorita je ulička pro IZS, v nehybné koloně těžko uhnu vpravo, když se udělá rychle a nezbyl prostor pro místo před autem.

        0 0
        • kopecnekopec  

          S uličkou jsem to viděl stejně, zastavují rovnou tak abych nezavazel, ale po tom co tady čtu, bych mohl mít problém s nějakým cyklistem, který se přijde domáhat svyho práva na prostor k projetí :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • BabbaJagga  

            Ale s uličkou už jste si to tady přece vysvětlili, ne? Povinnost tvořit ji se vztahuje pouze na dálnice a silnice pro motorová vozidla. Pokud by se v těchto místech chtěl cyklista třeba jen vyskytovat, natož čehokoliv dožadovat, je v zájmu bezpečnosti všech účastníků volat PČR.

            0 0
            • gollum  

              povinnost ji vytvořit se vztahuje na dálnice a silnice pro motorová vozidla, ale taky je tam napsáno, že řidiči mají umožnit průjezd IZS, což když budou nalepeni na sobě v koloně (i kdekoliv jinde mimo dálnici a silnici pro motorová vozidla) bez prostoru na manevrování tak se jim to povede asi dost težko tzn. prostor pro jejich případný průjezd by měli vytvářet ještě v době, kdy mohou manévrovat…

              0 0
              • Chlebovnik  

                Proč by na sebe měli být nalepeni? Si mají nechat dostatečný odstup od vozidla před sebou. To dá přeci rozum.

                0 0
              • BabbaJagga  

                Tak se zkus zamyslet nad šířkou mnoha (nejen) tuzemských silnic a ulic a musíš logicky dojít k závěru, ze jediným možným řešením, jak umožnit průjezd IZS, je tam vůbec nevjíždet. Čili nesmysl, ze? Proč myslis, ze na ZZSHMP léta nadávají, ze kvůli hluku a prachu DPP prebudovává tramvajové pasy z betonových panelů na travnaté? Protože si uvědomuji, ze ulice jsou úzké a zasekane vozidly tak, ze vozidla IZS nemají šanci projet a tímhle jim likviduji vhodnou alternativu. A to jsou jen záchranky, nemluvě o velké technice hasičů.

                0 0
                • gollum  

                  Nezdá se ti tohle jaka dost blbý argument, že když někde ve městě mají travnatý tramvajový pás, který neumožňuje průjezd IZS, tak z toho důvodu se nebude nikde (kde to není nařízeno ze zákona) dělat v předstihu záchranná ulička v místech, kde vytvořit jde?

                  0 0
                  • BabbaJagga  

                    Spis se mi zda, zes vůbec nepochopil smysl mého příspěvku. Sáhodlouze to ti vysvětlovat teď v noci už nebudu, sorry, mám za sebou cely den na nohou na horách a zítra mě čeká dalších 30km.

                    0 0
    • Moik  

      Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého a naopak. Tohle Češi ještě stále neumí a pletou si to pouze s vlastní svobodou na úkor ostatních. Jinak řečeno: když tě předjede cyklista když čekáš v koloně, je to jeho svoboda a taky tvoje smůla, že ho pak budeš muset předjíždět, což tě znovu zdrží, abys to udělal bezpečně – to už je život, nejde vše dle plánu – chápeš?

      Nevyjadřuju se k tomu, že tě naboural, to se fakt může stát.

      0 0
      • kopecnekopec  

        Hele srat na to, napsal sem to sem jenom z toho důvodu, že ne vždycky za všechno můžou řidiči aut, chápu, že se to může stát, proto sem to nechal plavat.. Nebyl důvod volat policajty, dělat borcovi problémy a podobně, stalo se prostě – borec se na tom dost proškolil sám bych řekl.. Každopádně bych se nechtěl s některýma zákonodárcama a profíkama na právo ocat z bf dostat do konfliktu :D

        0 0
        • Moik  

          Vidíš a to třeba nechápu. Já bych si od něj vzal doklady nechal to napsat na něho.

          0 0
          • kopecnekopec  

            To bych řekl, že už je na každým jakou zvolí možnost, někdo má potřebu řešit každou blbost i když není potřeba, někdo na to s prominutím sere a nepotřebuje rozmazavat, zrovna tohle mě přišlo jako ztráta času vzhledem k ceně škody a zbytečný zdržování jak sebe tak toho druhyho.. V jeho kůži bych prominutí chyby z vlastní blbosti taky ocenil.

            0 0
    • Edwin  

      V populaci je 80 % pitomců a je jedno, jestli jedou na kole nebo v autě.

      0 0
      • DejfSejf  

        V populaci je 99% pitomců…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Nitroglycerin  

      Bezmozci jsou všude, za volantem nebo na kole nevyjímaje. Včerejší situace:

      Kyvadlový provoz řízený semaforem, vesnice, serpentiny, kopec. Staví tam chodníky a silnice je mobilními značkami zúžená do jediného dost úzkého pruhu. Zastavil jsem v kratší koloně, asi 10 aut celkem, čekáme za zelenou. Zezadu přijel motorkář, pomalu se přesune na první místo. No OK, ten zdržovat nebude (i když tam nemá co dělat). Pak přijel elasťák na silničce. Také předjel zleva kolonu stojících aut a postavil se vedle motorky. Padla zelená, motorkář zmizel v zatáčkách. Kolista vyjel hned za ním ale pochopitelně při rychlosti cca 20 km/h nezmizel ale celý kopec blokoval nás 10 aut. Je to tam opravdu úzké, předjet se nedá asi ani na kreditku.

      Do hlavy jsem mu neviděl ale vypadal jako pravidelně jezdící hobík cca 40–50 let, dres, uhlík pod zadkem. Žádný zelenáč. I kdyby to tam náhodou neznal, tak v pohodě mohl po výjezdu za první zatáčku uhnout metr do protisměru k rozestavěnému chodníku za ty značky a nechat auta předjet. Místa tam měl dost a ani by nemusel slézt z kola. Ale to by musel mít mozek:-/

      0 0
      • Espen  

        To je blbý co udělal no. Já taky takhle když jsou semafory kvůli opravě najedu dopředu. Ale pak nejedu na tu uzavřenou půlku, nebo někam uhnu, aby ty auta mohly projet.

        Ta neohleduplnost vůči ostatním je ve společnosti vidět čím dál více.

        0 0
      • doubeq  

        Byl to natvrdlej blb, když podobná situace byla v Chrudimi, tak jsem tam prostě počkal, než odjela kolona a pak sem se řádil na kole, abych se vešel do semaforu. Nečekal jsem ani celou minutu. A někdy to těm lidem stačí jen říct, prostě je to nikdo nenaučil, myslet i na ostatní.

        0 0
      • Nitroglycerin  

        Ale nikdo z nás na něj netroubil, nikdo ho pokud jsem mohl vidět nepostříkal, takže cajk :-)

        Sobota dopoledne, proč si kazit náladu, že?

        0 0
      • siky83  

        To je blb no..u Prahy se uz dlouho opravuje cesta na Slapy a je tam par useku na semafory, ja osobne teda vzdy tu kolonu pustim a pak az jedu a nikdy nebyl problem..

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • HonzaRez  

      Podjíždění vozidel zprava kolisty bych zařadil mezi hrdelní zločiny, to si prostě fungující mozek nemůže dovolit…

      0 0
      • pepek  

        A to ještě když má elektrokolo a veze batoh – to je pak na veřejné upálení.

        0 0
      • psbiker  

        Správně, je třeba předjíždět kolonu zleva :)

        0 0
      • jecnak  

        A proto je to ve vyhlášce.

        0 0
      • gersa  

        Tak teď mám velké dilema. U nás ve městě jsou dokonce v některých ulicích po krajích malovány pruhy pro cyklisty. Mohu tam tedy jet nebo jsem bezmozek, který svévolným podjížděním vpravo ohrožuje nebohé řidiče?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Barak  

          A jako ridic auta toho cyklistu taky nesmis predjet. Protoze, ackoliv oba jedete ve svem pruhu, neni dodrzen odstup 1,5m.:)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • nooski  

        A pak ses probudil a ruka v nočníku.

        0 0
      • bara2  

        Též si myslím, že podjíždění vozidel zprava kolisty není dobrý nápad. Je to nebezpečné.

        Čímž neříkám, že se nedají provozovat nebezpečné činnosti, ale není potřeba k tomu lidi navádět .

        0 0
        • iceduck  

          Kdyby se nedalo podjíždět, tak je na semaforech a v kolonách každý cyklista jak lovná zvěř, bo autisti budou nadávat že zdržuje..

          0 0
          • kopecnekopec  

            Ale on zdržuje, pak se nemůže divit

            0 0
            • bara2  

              Nevím. Zprava stojící auta nepodjíždím, snad jen vyjímečně. Když dojedu na semafor či k závorám desátá, tak stojím jako desátá. A jako desátá se i rozjíždím. Jsem tak zvyklá z dávných dob, kdy jsem jezdila na Babettě, a takto to bylo košer. Po rozjetí jedu u pravého okraje a většinou to všechno jede ještě tak pomalu, že mě v klidu můžou, byťnatěsno, předjet Kdybych se nacpala dopředu, bude mě jich muset o to víc předjíždět. Ještě mě nikdo nevytruboval a nemám pocit, že by to komukoliv vadilo..

              0 0
      • Aww  

        Jejdamane, tohle je takový další vlákno, kam se lidi chodí přiznávat, že nezvládají kouknout do zrcátka a točit volantem nebo cože se to tu děje?

        0 0
        • vilemx  

          Proste nejakou dobu trva, nez si clovek zautomatizuje urcite navyky. Jako treba pri odbocovani doprava v pravem pruhu jeste kontrolvat pripadneho cyklistu, ktery svym uzkym profilem a absenci svetlometu dost vyrazne splyva s okolim.

          Netrvdim, ze cyklista by takto predjizdet nesmel, ale mel by si byt vedom, ze taha hned za tri kratsi konce provazu: lide na to nejsou zvykli, snadno se prehledne, pri kolizi mu jde o krk. Takze by mel jet tak, aby ocekaval pripadne nedani prednosti a byl na to pripraven.

          0 0
          • Aww  

            To má jednoduché řešení, totiž podjíždět by cyklista neměl auto, které blinkrem indikuje odbočení. A ano, v té vyhlášce to tak samozřejmě už je .)

            Jinak samozřejmě, žiju v realitě, takže přehlédnutí předpokládám. Zároveň si nemyslím, že by se to mělo bagatelizovat tím, že cyklista není moc vidět, snadno se přehlédne a podobně. Takhle si totiž řidiči nikdy nezvyknou, že tím, že se „pořádně nepodívají“, můžou někoho reálně zabít.

            Ale vlastně mě jen překvapilo, kolik lidí sem přišlo napsat, že jim dělá zatěžko mít přehled o tom, co se děje okolo jejich auta a berou to jako nějakou ctnost .)

            0 0
            • orm  

              Ano, je to v zakone, ale v praxi je blbost se tim dogmaticky ridit. Jako, ze nemohu z prava predjet auto, ktere je 10 v rade od krizovatky a blika? To by pak predjizdeni z prava ztratilo smysl, nehlede na to, ze nekteri ridici ten blinkr davaji naschval, ikdyz nikam neodbocuji. K dodrzeni zakona staci kolo kolem toho auta z prava potlacit a nicemu si z pohledu bezpecnosti nepomuzes. V praxi je lepsi nepredjizdet z prava auta, ktera se pohybuji nebo ktere se v dobe predjizdeni zacnou pohybovat. Casto se totiz stane, ze auto da blinker az kdyz zacne odbocovat.

              0 0
              • Kacko  

                Často se také stane, že auto nedá blinker a začne odbočovat.. Občas se stane, že situaci zase sebou sleduje a tak výchovně najede doprava aby znemožnil průjezd.

                No a nejlepší je kolona na dvouproudovce, kde auta jdou ke kraji aby případně projela sanitka.

                0 0
                • Esi  

                  No tak na té dvouproudé silnici když je kolona tak by auta podle vyhlášky měla stát co nejblíže ke kraji aby vytvořila záchranářskou uličku, to ve vyhlášce je, nikde se nepíše že by měli nechávat vpravo místo na podjíždějící cyklisty. Tak že se nemáš co cpát vpravo a podjíždět když tak není místo. Na kole úplně v klidu a bezpečí projedeš tou vytvořenou záchranářskou uličkou. Když uslyšíš za sebou maják tak příště uhneš místa a času na to jak cyklista máš dost. Policie to toleruje, alespoň mě za to nikdy nic neřekli i když stáli v té koloně

                  0 0
              • Aww  

                Tak tak, mně je to jasné, v provozu mám docela nalítáno .)

                O čem píšu je, že když se řidič bojí, že ho při jeho odbočování bude někdo podjíždět, měl by blikat. Což by měl tak či tak.

                0 0
    • Palo TT  

      Preventivne blikaj doprava :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Nitroglycerin  

      Nic moc … https://www.idnes.cz/…a-zpravy_flo

      Víceméně rovná a přehledná silnice, všichni tu valí minimálně stovkou. Buďto ho řidič neviděl, nebo se zkusil nacpat při míjení se s někým v protisměru a doufal, že se vejde. Ale podle fotek poškození auta řidič cyklistu vůbec nezaregistroval. Hrozný, jezdím tu autem denně, potkávám i dost lidí na kolech.

      Je to napikaču, když potkáš slepýho nebo bezohlednýho řidiče:-(((

      0 0
      • BabbaJagga  

        Nevím, jestli se nepletu a je to určitě tenhle případ, ale cyklistovi bylo 68 a tomu řidiči asi 80.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Coural  

        3×, 4× týdně tam na kole jedu. A je úžasné v jakých místech si řidiči myslí. že by mě mohli předjíždět, kdybych je pustil. . Tohle je ******* náplavových oblastí kolem Prahy, kam se nastěhovali burani z celé republiky. Doteď jezdili max. do kravína a jednou týdně pro lahváče a najednou se mají vyrovnat s provozem. A navíc musejí mít SUV, jako všichni sousedi. Nezvyklé auto, nezvyklý provoz na silnicích, nevyježděný člověk a pak vznikají tyhle průšvihy.

        0 0
        • tvargy  

          Ty jsi taky dobrý mamlas

          0 0
        • rasto  

          ani nevíš, co o Tobě tento přispěk říká… :-/

          0 0
        • Barak  

          :-) nejaky mindrak?

          0 0
          • Kubajsu  

            Vždyť má pravdu. Dobrá 1/3 „řidičů“ je schopná začít předjíždět v místech s dohledem tak 50–100 metrů na silnici široké tak akorát na minutí dvou aut. Naprosto bez toho, že by si připustili, že proti může někdo vyjet. Nedejbože třeba autobus…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Barak  

              Tlemim se jeho z prstu vycucane analyze, o jake ridice se jedna.

              0 0
        • oberleutnant Weiss  

          Jestli si burani z celé republiky vydělali na barák u Prahy a pořízení SUV jen aby je sousedi nepomluvili ježděním do kravína a popíjením lahváčů, tak jsou buď v kravíně takové výdělky, nebo máš v té „analýze“ nějakou chybku…;-)

          0 0
          • vilemx  

            Tak holt v ramci zkraceni prispevku vynechal fazi: ziskani lepe placene prace, nez doma v kravine → bonita → tricetileta hypo na barak nekde v polich :)

            0 0
    • Pista.Wassermann  

      Stojici prekazku, tedy auta v kolone predjizdim casto, ale velmi opatrne. Dost casto s jednou nohou z pedalu a krojem. A jak uz tu bylo psano, postavin se treba za prvni auto, tak aby mecdruhe auto videlo a pri rozjizdeni me mohlo objet. Nikdy se nestavim hned vedle auta do 20cm mezery do mrtveho uhlu. Vidim tady jasnou chybu cyklisty. Cyklista se tam zacal cpat az po zastaveni auta. Bud se tam nemel srat, nebo si tam mel priklopytat krokem s jednou nohou na obrubniku…

      0 0
      • Kuba78  

        „dost casto s jednou nohou z pedalu a krojem“

        to musi byt uzasny pohled, v kolone popojizdi krojovany cyklista s jednou nohou v pedale a druhou jako na kolobezce.. jeste bych u toho zpival nejake lidove pisne, aby ridici meli kulturni zazitek :-)

        sorry, ja vim preklep, ale tak krasny ze mi to nedalo.

        co se tyce puvodniho tematu – se cpal kam nema. pokud by byl slusny a videl ze zpusobil skodu, omluvi se a nahradi ji. pokud by byl drzy, nakopat do ****** a skodu mu tez nechat nahradit. Proc by si ty mel byt skodny kvuli chybe nekoho jineho? navic – otocil zrcatko – klidne ti mohl strhnout prevody pokud mas automaticky sklapeci, me to takhle kdysi taky nejaky debil udelal.. to je hned 10–20 tisic skody.

        jaky je rozdil mezi tim, kdyz se ti tam nacpe nekdo v aute a nekdo na kole a poskodi ti auto? zadny, v obojim pripade to byl blbec co neodhadl svoje moznosti a zpusobil skodu, nevidim duvod proc delat rozdily.

        0 0
    • Dvojan1  

      Prej předjížděl. Prd předjížděl, na férovku ho nabral. Smutný konec. https://www.idnes.cz/…a-zpravy_flo

      0 0
      • Esi  

        Tak údajně byl řidičem 87 letý senior, tak že ten cyklistu nejspíš zaregistroval až když se mu válel na kapotě :-( podle fotek toho auta mu teda vůbec nedal šanci

        0 0
    • Krejza  

      Mírně odbočím od předjíždění, ale navážu na jeden z předchozích příspěvků týkající se změny v chování řidičů.

      Všimli jste si taky, že ani srnky letos nejspíše neprodělaly kurz, kdy mají přebírat silnici?

      U auta a motorky rozumím, že špatně odhadnou rychlost a tím čas potřebný k bezpečnému přejití. Přeci jen tak rychle asi neběhají.

      Ne hodila by se taky nějaká kampaň v tomto směru?

      Že to ale bez rozhlédnutí pustí přímo přede mě při jízdě na silničce… Samozřejmě mimo přechod.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Se srnčím bylo letos něco divně. Srnci bekali celý rok a pouštěli se i na jaře do soků, jako by byla říje. A skutečná říje vlastně vůbec nebyla, resp. nijak se nelišila od průběhu jara a začátku léta.

        Jejich nedisciplinovanost v otázce přecházení je ale alarmující. A už s tím začínají i divočáci, nedávno jsem musel při poklusu zastavit, aby se stihli zvolna přesunout přes silnici a já nevběhl mezi ně. Myslivecká divize Agrofertu by se měla začít víc snažit. :-D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.