• juli

    Zdar, servisuju postarší silničku Merida Al.bon.tech a narazil jsem ve spodní rámové trubce na něco, co jsem zatím neviděl.

    Přístupné pro montáž, nebo seřizování je to technologickým otvorem ve středové mufně. Otvorem pro šroub držáku na bidon je vidět, že od toho hejbla vede táhlo směrem k hlavové trubce.

    Vzhledem k tomu, že rám je lepený, tak uvažuju, že by to mohl být prvek, který slouží k zajištění spojů spodní rámové trubky.

    Druhá moje spekulace je, že se jedná o skrytou obdobu slingshota.

    Třetí je, že se jedná o prvek, kterým s nastavuje tuhost rámu.

    Kdo mi pomůže tohle rozlousknout?

    0 0
    • duk  

      To je Kančelárův motorek ;-)

      0 0
    • nox159  

      je to nachystane pro pouziti motoru :)

      0 0
    • Pumsc  

      už jsem chtěl psát že je to hustilka:D,ale sedlová trubka to není no…

      0 0
    • mr.antik  

      spíš tam taiwancovi spadnul nějaký nástroj nebo jeho část a nechtělo se mu ho vyndavat…

      0 0
    • Pumsc  

      co je to ten slingshot prosím?

      0 0
    • Tommy_Lee  

      To je jasny kurvitko :-D

      0 0
    • přišlapávač  

      jak by rekla jedna vyrazna postava BF historie. ten dil tam je proto, protoze kdyby tam nebyl, tak by tam chybel.

      0 0
    • pepek  

      Je to pro mravence-aby se mohli volně šířit po celém rámu.

      0 0
    • Stancek  

      Neni to vedeni lanka, nebo spis dratku k zadnimu svetlu vnitrkem ramu?

      0 0
      • juli  

        Zajímavá úvaha. Jenom to má háček v tom, že není k dispozici druhý konec.

        0 0
        • royal  

          tak tam zasun lanko a koukej kde vyleze ;-)

          treba je jenom druhej konec zaslepenej.

          Jsou na ramu jeste nejaky navarky na bowdeny?

          0 0
          • juli  

            Nic tam zastrčit nejde. Od toho vyfoceného „niple“ vede táhlo k hlavové trubce.

            Návarek na bowden je jenom na dolní vzpěře zadní stavby, na spodní rámové trubce jsou jen čepy na páčky řazení, které se mi nepodařilo demontovat a bowden k zadní brzdě vede vnitřkem horní rámovky.

            0 0
            • Internaut  

              Je na hlavové trubce logo, které by šlo „odloupnout“? Možná pod ním bude stejný servisní otvor jako na mufně a za ním … stejný čtyřhran. Pak ten čtyřhran dole bude „štelovátko“ na ten horní. A naopak.

              0 0
              • juli  

                Mám vidlici demontovanou, do hlavové trubky je vidět. Z téhle strany není otvor do spodní rámovky.

                0 0
            • Mamut  

              Tak to asi bude nejake stahovatko z vyroby. Pri lepeni ramu to tam vlozia pohodlne a manipulovat s tym staci z jednej strany.

              0 0
              • juli  

                Taky si tohle myslím, jen nechápu proč je to tak. Docela by mne napadly jiné možnosti, jak zabezpečit spoj při výrobě.

                Možná je to spojení „na druhou“, aby se spoj nerozpadl za provozu.

                0 0
    • Pumsc  

      dá se stím otáčet?,nebo tahat?

      0 0
      • JSt  

        a kdyby se s tim dalo otacet nebo tahat, tak bys vedel, co to je? :-D

        0 0
      • juli  

        Otáčet se asi dá. Vypadá to jako nipl. Bohužel nemám potřebný nástroj.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Chiquita-kno  

      rekli si ze by ten ram byl moc lehkej tak tam tzv. tezitko

      0 0
    • rb  

      To je hambal,kerym se odsava voda ze středu…

      0 0
    • Georrge  

      Ventil triskoveho pohonu…

      0 0
      • pepek  

        Jak funguje třískovej pohon?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Georrge  

          to povolíš a z kola ti to nadělá třísky…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Internaut  

      Co toto?

      0 0
      • juli  

        :-)))

        alternativní pohon…

        0 0
      • Mamut  

        To je pravda. V 90-tych rokoch este neboli akumulatory na takej urovni ako dnes, takze Cance-motor, ale na klucik.

        0 0
    • HugoZvonecek  

      Vypadá to jako nějaký ventil, určitě nafoukali do rámu nějaký plyn lehčí jak vzduch kvůli snížení výsledné hmotnosti ;-)

      0 0
    • madcat  

      Uřízni to vpředu u hlavovky a vyzkoumej to, mě to docela zajímá :-)

      0 0
    • Mamut  

      Zo strany od hlavovej trubky nevidno nic? Mozno by slo vidiet dovnutra zubarskym zrkadielkom.

      0 0
      • juli  

        Tam bohužel žádný otvor není. Jediné dvě díry do spodní rámovky jsou matice pro košík bidonu.

        0 0
    • martin_bakov  

      zavolej pyrotechniky a udej toho zakaznika policii :) !

      0 0
    • karliner  

      Co to je nevím, ale vím poměrně jistě, že do tohoto vlákna maajkee ani bomba+ nepřispějí.

      0 0
    • Bulda  

      at je to co je to, tak ten ram urco neni lepeny, ale pajeny do spojek, ale to asi nepomuze :) tipuju nipl, ale co je s nim pridelano …? asi to tam fakt zapomneli :)

      0 0
      • Mamut  

        Merida Albontech bola fakt lepena (aj cestne aj horske verzie). Termosetove (termoplastove?) trubky (tusim len hlavny trojuholnik) lepene s hlinikovymi spojkami. Robili to par rokov, potom to nechali. Ako to uz u Meridackych prototypov byva, trocha to tusim praskalo.

        0 0
        • kubad  

          ale prd nepraskalo to :-)

          , ale rozlepovalo se to a hodně :D

          0 0
          • Mamut  

            Okrem toho ze sa to rozlepovalo to aj praskalo. Na vlastne oci som videl koncom 90-tych rokov 2 prasknute horske Albontechy okolo sedlovej spojky. Oba po zavareni jazdili dalej, ako nakoniec skoncili netusim. Ale tie ramy boli pekne lahke.

            0 0
        • Palo TT  

          Praskali nielen trochu, ale aj trochu viacej :)

          http://forum.mtbiker.sk/…30–2332.html

          0 0
          • Vilém  

            Ale toto je uplne jinej ram. Pokud dobre koukam, tak to byl ten termoplastovej.

            0 0
      • juli  

        V podstatě máš částečnou pravdu, ale má ji i Mamut i kubad.

        Je to takhle: středová mufna je ocelová a vzpěry zadní stavby rovněž. Tedy spoj středová mufna a dolní vzpěry jsou letované mosazí. Trubky hlavního trojúhelníku rámu jsou hliníkové. Proto předpokládám, že spojení ocelové středové mufny se spodní hliníkovou rámovou trubkou bude lepené.

        0 0
    • Chaingang  

      integrovanej camelbak,na ten konec nasadíš hadičku a vyvedeš ji přes sedlovku nahoru…

      0 0
    • Schoscha  

      Toto je ukázkový případ věci zvané divítko. :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • André Vebr  

      Otáčením se zkracuje nebo prodlužuje délka spodní rámové trubky a mění se geometrie rámu. Nevím, co je na tom k divení…

      :)))))))))

      0 0
    • rš2  

      Jednoznačně KURVÍTKO tj součástka k ničemu jejímž jediným úkolem je ******* dotyčnému náladu a vytočit ho… :-D

      0 0
    • BigKarel2  

      Nemůže to bejt autodestukce??

      0 0
    • mamfpici  

      mozno je to poistka, ked sa ten spoj rozlepi tak hento to bude drzat pokope

      0 0
    • funkatron  

      bombicka do sifonu…je to jasne

      (v akom inom rame ako v meride by ste ju hladali? :D )

      0 0
    • jaja.k1  

      No jestli to vede k hlavové trubce tak je to jedině náhon posilovače řízení.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      Rekl bych, ze je to opravdu pojistny spoj a nebo dokonce soucast konstrukce. Ono totiz to bude nejaky nipl z motorky a k hlavovce pujde drat, kde bude uchyceny. Odskocim-li do zcela jineho oboru, pak sveho casu bylo provedeno takovym krasnym zpusobem uchyceni dreveneho madla u litinoveho livanecniku. Motocyklovy drat, nipl napajeny na ousko pro zaveseni. Po utazeni je spoj velmi pevny.

      0 0
      • Vilém  

        Stejne uchyceny to mame na jedne starsi panvicce. Problem je v tom, ze se opaluje to madlo vsunute do panvicky. Nejaky cas to jde seridit napinanim dratu, ale pak nezbyva, nez nechat udelat na soustruhu jine.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.