Ahoj, přítelkyně uvažuje o novém kole, ale nechce moc utrácet a ani nechce bazarovku. Za kolik se dá sehnat (nejspíš nechat postavit), pohodlné, lehké kolo s funkční vidlicí? 98% ježdění po silnici, zbytek polní a lesní cesty.
Ahoj, přítelkyně uvažuje o novém kole, ale nechce moc utrácet a ani nechce bazarovku. Za kolik se dá sehnat (nejspíš nechat postavit), pohodlné, lehké kolo s funkční vidlicí? 98% ježdění po silnici, zbytek polní a lesní cesty.
Tak za 15 tisíc, ale co to znamená pohodlný? Spíš aby byl v pohodě posed, vhodném výběru komponent (sedlo, řidítka, gripy), ale to není o ceně.
Za 15? To bude stezi osazene aliviem a bude to asi dost tezitko. Jen slusna vidle je 5 000 a vejs…ne?
Tak pokud ta holka nemá 100kg, dá se pro ni na crosse použít i levnější vidlice.
má 172 cm 60 kg
No původně jsem bezmyšlenkovitě tlumočil její slova, teď mi to taky nedává moc smysl. Asi aby „nedrncalo“ a bylo lehký. To co má teď je vrzající stará těžká horská merida.
Já bych to viděl na krosovej rám (tápu jak vybrat), vzduchovou vidlici a lehký kola. Pohon bych moc nehrotil ne?
Lehký kola budou trochu problém, pokud se jde po ceně.
cca do kolika gramů se považují kola za lehký?
Jen tak ze zajímavosti. Proč potřebuje vzduchovou vidlici, když 98% je jízda po silnici? Mě by z tohoto poměru vycházelo spíš něco s pevnou vidlí, protože co se ušetří na vidli, dá se dát do jiných komponent a na ty 2% po lesních cestách mi přijde vzduchová vidlice dost zbytečná.
Vysvětlit jí že pevná vidlice nerovná se špatné kolo je nadlickej úkol. tak aby měla co che a já čistý svědomí že tam není odpružená jen tak na okrasu…
Na 172/60 bych to viděl na trekový rám vel. M (a menší kolo jí přijde určitě příjemnější).
Kvůli hmotnosti: pevnou vidlici (ideální by byla nějaká lepší karbonová, ale ta bude i dražší než vzduchová), klidně V-brzdy, na zápletech silniční ráfky s nějakými jezdivějšími plášti, kliky s dutou osou. Zbytek pohonu klidně Acera. Ale do 15 tisíc? Nevím, nevím.
Vyslovím kacířskou myšlenku: kolo jí bude drncat právě do takové míry, do jaké na něm bude pasivně sedět. Jakmile se naučí nikoliv držet se řídítek propnutýma rukama, ale držet řídítka, k tomu ještě lehce odsedat nerovnosti, tak bude skoro po drncání.