• kesu

    ahoj,

    tak bohuzel musim resit novej ram,doted jsem jezdil 165mm a zdvihove mi to vyhovuje.Co se tyka urceni je to na pohodovy vyjizdky s cilem si zablbnout nebo neco sjet.Cas od casu sice jedu rekneme 80–100km klasickym XC terenem ale hodne pohodovym tempem.

    Co se tyka systemu zadni stavby tak nejsem nijak vyhranenej ale musi to bejt pokud mozno progresivni rozhodne nechci kolo co bude chodit po dorazech na kazdym lepsim sutru.Docela bych chtel citlivy kolo,nomada sem mel pucenyho s Floatem R a nebyl jsem uplne nadsnej z chodu pri slapani..

    Vidlice bude 66ATA a osazeny to bude dost do XC,asi Cmaxy a XT/XTR,FSA,Ma­gura.Cenovej strop za ram je cca 50tis s tlumicem ale musi to mit zaruku.Nebranim se ani odstrojeni kola.

    Takze co byste brali vy a proc pokud muzu prosit o radu?Ja zatim resim Nomad vs MonsterEN.Co se tyka tlumice nejsem moc presvedcenej ale budto DHX5coil nebo RS monarch 4.2.

    Vyhoda monstra je vyssi zdvih-realne ma pres 180mm,vyrazne nizsi cena a taky lepsi reseni reklamaci.Nomad je zase hezci,ma lepsi zadni stavbu,je lehci a navic nema tu 150mm zadni osu na kterou nemam kola.Jinak nomad by vypadal stejne jako ten na fotce..

    0 0
    • Tomcat  

      Proč když chceš anduro ta FR vidle? Co 55 nemyslíš že by byla lepší?

      0 0
    • tomfree  

      Aby to bylo hravé a pohodové,musí to být lehké,což s 66 nebude a při využití jejích pozitiv to nevydýchají ty c-maxy já bych bral nomáda na pohodu se vzduchem dhx air a pokud chceš odvážnější akce tak spešl sx trail s pružinou.

      0 0
      • kesu  

        vlastne ty kola mam dvoje a stridam je podle toho co mam v planu..

        0 0
    • KRAJIC  

      U toho Monstera volíš verzi EN kvůli výšce té 66? Na to co popisuješ je podle mého určená verze AM. EN mají kluci přímo na sjezd – geometrie je udělaná na DH. Na tom AM si po rovině a do kopce zajezdíš asi o dost lépe. Toť můj názor – nejezdil jsem ani jeden z nich – mám Monster HT.

      0 0
      • kesu  

        ahoj,oboje jsem jel a neprijde mi ze by AM jelo nejak extra lip nez EN-to mi sedi vic

        0 0
    • Hurka  

      Hele, já ti řeknu, že Spešla, ty řekneš, že ne a půjdeme dál :-) Stejně si koupíš Nomáda…

      0 0
    • BUCEW  

      Hoj,tak jestli mužu dělat chytrýho tak bych ti doporučil NOMADA se vzduchem.

      • RB rám stojí za prd.

      +Nomad-pokud si neusteleš máš ho na furt

      • kup jinou vidli než 66.Je sice super ale moje kolo má 17,7.Po rovině a dolu super,přesně jak jsem si to představoval.Do kopce tlačím.Prostě to nepojede i kdyby jsi se na hlavu stavěl.

      +XC vyjíždka se na tom dá v rozumným tempu a po výběru jezdivých pláštů.

       
      0 0
    • Karlos 66  

      Čau, co se stalo, že řešíš rám? ransom k.o.?

      0 0
    • pitos  

      Tak já podpořím Norco,konkrétně Six:)mám ho a tedy ho  už docela dobře znám.

      jak to tak čtu tak já chtěl také něco podobného,pot­řeboval jsem bike jak na dlouhé horské vyjížďky(běžně 50–80km) ,sjezdy a občasné si zajezdění si v bike parcích.

      Jsem maximálně spokojen s celkovou geometrii kola(na tom mi hodně záleželo),chod zadní stavby je hodně citlivý,využívá celého zdvihu ale nechodí zbytečně po dorazech(DHX air).

      Váha se na tento typ kola dá zachovat také v rozumné míře.

      Pro někoho může být nevýhodou zadní pevná osa v rozměru 135×12mm…úzký výběr nábojů

      0 0
    • Běžec  

      V takových kolech se nevyznám, ale ten Nomad se mi fakt líbí.

      0 0
    • scret  

      bral bych nomada, skoda ze to neni ten starsi,ale co se da delat:) RB taknejak uz nemusim… a 66ka je hrozna cinka, to bych zrovna na EN tahat nechtel…

      jinak ten Nomadik na fotce je uplne nadhernej,jenom nechapu XTR kliky a 66ka… trochu divoky…

      0 0
      • scret  

        a jeste bych mozna dodal, co GT Sanction?

        0 0
        • pitos  

          nebojíš se těch známých zvuků z oblasti středu:)…nebo už to vyřešili?

          0 0
      • pitos  

        Když Nomada tak s Totemem:)

        0 0
        • scret  

          moje predstava je trochu sprznena a udelat ho pekne na lehko… jako tu kdysi byla jedna fotka… vepredu Pace vidle atd.

          0 0
    • vojtechposmourny  

      Já sem neustále pozitivně překvapenej z fritzze. Akorát ta 66 je na něj asi moc. Je to lehký, díky pevný vzadu docela tuhý a super to jde za pedálem (oproti norcu, co jsem měl předtím).

      0 0
      • pitos  

        Tvůj fritzz vypadá moc dobře …nejvěčí problém ale vidím v relativně vysokém rámu .Kdo chce prostor nad rámem , pro toho tento bike nebude,naopak komu to nevadí ten bude pravděpodobně spokojen.Třeba u mě to je jedna z nejdůležitějších věcí při vybírání biku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tohle zas tak špatný nebude. Já na to nejsem tak náročný jako ty a pro mě je to v pohodě i u Sterea. Fritz na tom je ale s tím místem ještě o něco lépe než Stereo. A asi téměř nikdo nebude u Fritze brát 20tku rám (stejně to na délku nic neřeší a pokud někdo potřebuje výrazně delší rám, tak musí sáhnout jinam).

          0 0
          • pitos  

            Když se postavím na sixe obkročmo tam mám bez bot nad rámem přesně 17cm,výška  vrchní trubky od země v nejnišším místě rámu je 73.5cm(budé také záležen na pláštích,ale to už minimálně)…docela by mě zajímalo kolik bych měl na fritzovi

            0 0
            • MlokCZ  

              To by musel změřit Vojtech přesně. Já můžu jen hodně odhadovat. Na Stereu jsem teď změřil 81cm v nějaké rozumné vzdálenosti od sedlové trubky (cca 15cm). Fritz má o malinko výše střed, díky konstrukci rámu odhaduju ve stejném místě tak 5cm méně, takže to vidím tak na 3,5cm méně než Stereo, tedy někde kolem 77–78cm pro 18tku rám, což by bylo cca o 4cm horší než máš ty.

              Jsem zvědam pokud to změří, jak moc jsem se trefil nebo ne :-)

              0 0
              • pitos  

                Taky jsem zvědavý.Mám to také změřené cca 15cm od sedlovky(tam je taky six nejnišší)

                0 0
            • vojtechposmourny  

              Fritz v tomhle setupu má od země 78,5 cm. Spíš je zajímavej údaj střed – nejnižší nísto horní rámový trubky, protože ten mají kola různě vysoko. Tam to máme 41,5cm.

              0 0
            • vojtechposmourny  

              Norco uvádí výšku středu 35,4 cm. Takže střed – nejnižší místo top tube máš tedy 38,1 cm. Já mám 41, 5 cm. Tzn. 3,5 cm navíc. Ale mně se letošní six moc nelíbí…

              0 0
              • pitos  

                jo,vychází to tak… je tady ale ještě jeden podstatný rozdíl,já mám nejnižší místo 18cm od sedlovky,ty ho budeš mít hned vedle ní.

                To jen k prohýbání dnešních rámů,nejde jen o desing ale má to i své opodstatnění.Dá se to řešit i jinak, třeba jako starší six nebo shore…ale to se zase nelíbí mě:)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ty údaje jsme oba měřili pro místo 15cm od sedlovky. U sedlovky je to samozřejmě níže, ale tam to není podstatné kolik to je, proto jsme to ani jeden neuváděli.

                  Tedy v tomhle rozdíl téměř nebude.

                  0 0
                  • pitos  

                    Spíš je zajímavej údaj střed – nejnižší nísto horní rámový trubky

                    Já vycházel z toho co napsal kdy tohle měříl.

                    Vím že údaj od země jste tak měřili ale střed – horní trubka?

                    0 0
                • vojtechposmourny  

                  No to je výhodnější. Ale já stejně nejsem kankánovej typ :-)

                   
                  0 0
      • MlokCZ  

        Myslíš že by Fritz nesnesl ty 2cm na vidlici navíc? Vždyť Fritz nemá tak moc položený hlavový úhel. Já ho ale narozdíl od tebe nejezdil, tak jen odhaduju.

        Geometrií není o moc rozdílný Stereu a když vezmu zaměření kola, tak by oproti Stereu snesl větší rozdíl než jen 1st. hlavového úhlu.

        To jak jde za pedálem je dané průběhem stavby a to je super (to je společné pro Stereo a Fritze). Na druhou stranu je to háklivější na omezované tlumiče a pro perfektní žehlení je nutné mít tlumič, který to neomezí. A pak bude omezený tím, co tam může dát za tlumič. U Sterea je to třeba fuk, tam je RP23 super, u Fritze by to ale už tlumič s expanzkou sneslo.

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Tlumič s expanskou tam je. Swinger x4 air.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to pardon, tvůj jsem tak podrobně neprohlížel, teď tam dávají RP23 a nějak mi ani nenapadlo, že by se jim tam mohlo podařit nacpat a ono je to tím, že ten Swinger má expanzku na druhé straně než DHX (ten by tam asi nešel ani případně otočený opačně).

            0 0
            • Windblow  

              Doporučuji Nomada, jezdím ho s Totemem Coil a DHX 5 Coil, ale udělal jsem chybu, s DHX 5 Air je lepší. Chce to malý tuning a zvýšit progresi tlumáku. Ušetříš cca 1/2 kila a citlivost je stejná.

              0 0
          • fluider  

            Len pre istotu sa chcem spýtať na šírku stredu u Fritzzu. 73mm alebo 83mm ? Montujú tam XT kľuky a tie som v 83mm ešte nevidel tak to bude zrejme 73mm, že ?:-)

            0 0
      • kesu  

        ahoj,neni to urcite spatny kolo ale nejak se mi moc nelibi

        0 0
        • vojtechposmourny  

          No a to je dost důležitý. Abych pravdu řekl, v poslední době těch líbivej kol značně ubylo (např. nový enduro, novej six atp. – moc se mi to nelíbí).

          0 0
    • Luk02  

      Ahoj,

      no já bych asi jako další kolo vzal Sanctiona, navíc ten rám určo pude sehnát za nějaký dobrý prachy.

      Ještě se mi osobně zamlouvají ty Norca Six a Fluid…

      0 0
    • Luk02  

      A nebo ještě tohle a odstrojit

      http://www.mtbs.cz/katalog08.html?…

      Marin Quake:-). Škoda že sem nedováží to enduro co maj:-)

      0 0
    • cat  

      ja bych se zamyslel na Torquem, jinak SX budu mit tedka moznost otestovat, takze poreferuju.

      0 0
      • kesu  

        torqua asi ne nejak se to nevyplati za tydle penize.SX je volba ale to novy je dost osklivy..Vec dalsi,nomad bude novej:/

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse