• vitki

    Nazdar, nazdar, sezona sa blizi a ja rozmyslam nad kupou noveho biku. Moj Hardrock Sport full Alivio equipped:) uz nejako nestaci. V poslednom bike-u bol celkom zaujimavy test 12 hardtailov do 999€. To je vlastne aj moja cenova hranica. Celkom ma zaujaly 4 bajky a to canyon grand canyon 6, na ten sa ale nepytam, lebo je v kazdom tretom vlakne. Skor ma zaujimaju tie dalsie a to poison zyankali T www.poison-bikes.de/…6540-47.htm/ bulls copperhead 3disc www.bulls.de/…country.aspx?… a Radon ZR team only www.radon-bikes.de/…d_23455_.htm Rad by som vas poprosil, kto sa stretol s niektorym z tychto bikov, dajte vediet. V teste dopadly vsetky sehr gut. Ja poznam zatial najlepsie canynon, ostatne len z testov. Zaujima ma aj dodanie biku, kedze je to zasielkovy obchod. Do ktoreho z tychto by ste isli vy. Diky.

    Anketa: Co by ste si vybrali vy?

    0 0
    • MlokCZ  

      Odkaz na poisen nefunguje.

      A pokud vezmu ty zbylé tři, tak jsou to všechno výborná kola za ty prachy.

      Nejvíc se mi líbí Radon a Canyon. Osazení těhle dvou je ± srovnatelné, ale každé trošku jiné.

      Co se ale zásadně liší je geometrii těch kol a tu bych viděl jako jeden ze stěžejních parametrů pro rozhodnutí. Canyon je výrazně delší než ty ostatní.

      Tedy já bych volil Radona pokud potřebuješ spíše kratší kolo a Canyona pokud delší.

      Termíny dodání netuším.

      Jinak Radon fugnuje na stejném principu jako Canyon, tedy přímý prodej zákazníkům, proto také super ceny.

      U těch dvou dalších značek nevim, bulls neznam vůbec a poison jen trošičku.

      0 0
    • sodek  

      V nedeli vecer objednan Radon (ale v cerne barve). Takze zkusenosti teprve prijdou. Snad. Objednano pro zenu prave kvuli kratsi geometrii, tak uvidime jestli bude platit „co na webu to i ve skutecnosti“.

      0 0
    • krokus  

      Chci si pořídit pohodlného fulla s trochu vyššími zdvihy, ale s přijatelnou váhou a za rozumnou cenu. Bude na něm asi občas jezdit i přítelkyně, protože máme úplně stejnou postavu (no, nějaké rozdíly by se našly:-)), takže by to neměla být patnáctikilová krá­va.

      Zatím váhám mezi těmito dvěma kandidáty:

      Poison Arsen AM

      Canyon XC 5.0

      U canyonu bych musel nechat poladit vidlici i tlumič (oboje je příliš progresivní), u poisonu asi jen vidlici.

      Na tom poisonu mi vadí hlavně váha. Kdybych ale vyměnil pláště + duše a nechal bych tam dát lehčí sedlovku, řidítka a představec (Poison tuhle možnost nabízí za slušné peníze), dostal bych se podle mě tak na 13,3 kg. Otázka tedy je, jestli se vyplatí připlatit si cca 450, resp. 600 Euro (canyony) za nižší váhu. Nebo ta kola budou rozdílná i funkčně?

      0 0
      • krokus  

        "Tady ":/fotogalerie/nase-biky/detail-6074.htmljsou ještě fotky jednoho poisonu.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pedro RB  

        Ty kola mi přijdou fakt dost rozdílný. Canyon má o něco progresivnější průběh zadní stavby (bez ohledu na tlumič), tudíž vhodnější na nějaký to poskočení. Hlavní rozdíl ale bude ve výjezdech, kde se Poison s otevřeným tlumičem zaboří na zadek (a o hodně hůř pojede) nebo před výjezdem tlumič zavřeš a pak pojedeš jako na běžném HT. Nejvíc času na kole ale strávíš ve výjezdech, tak bych fula vybíral taky podle toho jak pojede nahoru. A to Canyon s RP23 určitě mnohem líp. Nemluvě o váhovém rozdílu který bude zástupkyně něžného pohlaví taky výrazně vnímat. Takže já bych radil připlatit za Canyon a případně u něj nechat vyměnit vzduch. komoru tlumiče za HighVolume..

        0 0
        • nksh  

          to je nesmysl, ze se poison zabori na zadek pri vyjezdech. Tlumic zamykam skoro vyjimecne, protoze to proste neni potreba. Beru teda pozici v sede. Ve stoje to je neco jineho, tam je fakt lepsi tlumic zamknout, ale to plati asi o vsech fullech vseobecne.

          0 0
          • krokus  

            Čau, nedávno jsme to spolu řešili v komentářích k tvému kolu:-) Jak vidíš, pořád váhám.

            0 0
        • MlokCZ  

          Pokud na tom progresivnějším rámu nafouká tlumič tak, aby využíval aspoň většinu zdvihu, tak právě naopak ve výjezdech mnohem více bude narůstat sag u toho progresivnější­ho rámu.

          Lineární průběhy právě ve výjezdech sag zvyšují nejméně, moje AMS 125tka, která je určitě ještě méně progresivní než ten Poison stoupá velmi slušně a právě zaboření zadku je malé.

          Ty kola pojedou ve výjezdu ± stejně, ten Poison by mohl možná dokonce o chlup lépe, i když u Canyonu se zdá zase nepatrně níže položený horstlink čep. Pro opravdu přesné posouzení by bylo nutné přímé srovnání v reálu.

          0 0
          • BB  

            Jsem Kotas a mám dotaz. Co říká teorie na položení HL čepu vůči zadní ose. Ty to tady zmiňuješ, v MBA jsem se dočetl, že právě to umístění je rozhodující pro vlastnost zadní stavby a že jedině správně to má Spešl. Dokonce tam uváděli jako prznění HL, když je umístěn nízko, ale nijak to nezdůvodňovali. Dík za odpověď.

            0 0
            • MlokCZ  

              Obecné pravidlo neplatí zcela 100% a je to závislé i od kombinace s umístněním dalších čepů.

              Obecně ale čím níže je umístěný, tím méně se kolo pohupuje a jde lépe za pedálem na úkor citlivosti.

              Třeba na Stereu je extrémně vysoko umístěný a k danému přepákování to perfektně sedí a kdyby tam byl hodně nízko, tak by už Stereo bylo málo citlivé (a za pedálem jde slušně i tak díky přepákování a průběhu zadní stavby).

              A třeba u Zesty je hodně nízko umístěný a chodí to takhle velmi dobře při tom přepákování.

              Ale ani jedno z těch kol není už typický horstlink.

              Další typická úkazka je třeba NRSko, kde je ten čep schválně tak nízko jak je. A je na každém, jestli takové chování stavby chce nebo ne.

              Já mám rád horstlinkový čep co nejvýše blízko spojnice zadního náboje a středu. Někomu by to zase takto vadilo, pokud to není kompenzováno přepákováním jako na Stereu, tak se pak stavba více houpe při šlapání (třeba u AMS 125tky s upraveným tlumičem je to už znát, že je to houpavější, já s tím problém nemám, ale někdo by třeba měl).

              0 0
              • BB  

                dík za odpověď, když máš rád čep co nejvýše, tak potom by ti mohl sedět Ellthoworth, který ho dělá přímo v rovině, nebo dokonce nový Slyer od RM, který ho má lehce nad ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Z pohledu HL čepu ano, ale už ne přepákováním a z toho vyplývající průběhem. Stereo mi sedí opravdu skvěle a zatím jsem nejel na ničem, co by mi sedělo aspoň z 90% tak dobře, což jsem rád, protože tím jak nevím o žádném rámů, který by mi seděl více, tak nemám starosti s jeho výměnou. Jsem teď rád, že na letošek nebudu s kolama muset nic dělat, mám je všechny nastavené a doladěné jak chci a můžu jen jezdit.

                  Pokud bych měl mít nějaký HL klasicky přepákovaný, tak Ellthoworth by byl určitě žhavý kandidát. Ten průběh v rámci toho typu přepákování má z mojeho pohledu také dobrý, ale pořád úplně jiný než Stereo.

                  0 0
      • Jenda  

        u toho poisna bys asi mel spis srovnavat tohle. Abys to nemel tak jednoduchy v dany cene mi lepsi nez canyon prijde radon.

        0 0
        • krokus  

          O obou těchhle kolech jsem taky přemýšlel – a vlastně pořád přemýšlím. Na tom poisonu z tvého odkazu je pro mě velkou neznámou ta vidlice (Manitou Minute). A tlumič má to kolo stejný.

          Ten Radon Stage Midseason vypadá moc dobře, ale zase už stojí docela dost.

          Na tom poisonu z mého odkazu se mi prostě líbilo, že stojí jen 849 Euro. Epicon je trochu těžší, ale hodně lidí ho má,, takže vím, co od něj mám čekat. A je přece jen rozdíl, jestli člověk dá za kolo v přepočtu 25 tisíc nebo 35 tisíc a víc. Proto tolik váhám.

          0 0
          • Jenda  

            jako ten levnejsi poison neni urcite spatny kolo – ram je na prumyslech, ja mam jeho brasku curare (akorat ze se jsmenuje Argon a je od spyderu:-) a po 8 kkm ram funguje jak ma, zadny vrzani, pohoda. Oproti Canyonu ten ram bude asi tezsi ale treba ja potrebuju na svuj styl jizdy naddimenzovanej ram protoze mi vsechno praska:-)

            Deore chodi v pohode, navic je to vsechno spotrebak a aspon si muzes delat casem radost lepsima vecma:-) Problem je trochu v tech pruzicich elementech – pokud vim tam Milan1 bezne upravuje jen nove epicony ktere od nej primo koupi, moznost koupit epicona jinde a nechat ji upravit u nej neni, ale verim ze v pripade ze ji koupis i s kolem tak se s nim nejak pujde dohodnout (ale radsi predem at nejsi pak nastvanej). Tlumic je uplnej zaklad, normalne ma tvrdej lock takze ja jsem i diky nemu zrusil fula od rava – proste obcasny najezd do terenu s locklym tlumicem ram nevydrzel. Na druhou stranu konkretne tenhle tlumic ma Milan na svym starym kole takze je schopnej si si nim pohrat a taky ho upravit – po jeho uprave byla daleko vyssi citlivost (zrejme mimo jine vyradil tu jejich platformu proti pohupovani) a zaroven to melo lock ktery poskytoval cast zdvihu – neco jako tvrdsi nastaveni PP u foxu. Na jeho kole jsem videl i dodelanou vetsi vzduchovou komoru pro vetsi linearitu chodu ale aspon jeho nulta verze se mi esteticky moc nelibila, funkcne asi OK.

            Tedy zaver – kolo to nebude spatny pokud bude Milan ochoten upravit vidli a tlumic. Nebo se s nima zkus dohodnout rovnou na jiny vidli a nebo kup tohle kde si myslim ze za ten rozdil mezi deore a SLX se to vyplati a recon rozhodne neni spatna vidle (stejne za upravu vidle a tlumice bys dal min 1500)

            0 0
            • krokus  

              Díky za obsáhlý komentář! S Milanem se na tom zkusím dohodnout, zrovna jdu na poštu, abych mu poslal svou Rebu:-) O Reconu jsem taky přemýšlel, ale je dost těžký, ještě o 100 g těžší než Epicon. Možná by to už při té celkové váze bylo jedno, ale říkám si, že co je moc, to je moc.

              Pořád hlavně řešim, jestli bych zkousl tu vyšší váhu (tohle kolo by bylo cca o kilo těžší než Canyon XC 6). Jak jsem psal výše, na tom  kole bude jezdit i má přítelkyně. Ten full by měl být dimenzovaný pro pohodovou jízdu, tj. pružení by nemělo být moc progresivní (to by asi řešila úprava od Milana) a ani ta o něco vyšší váha by, říkám si, možná nevadila.

              Ještě se zeptám na ty brzdy Shimano BR-486. Jsou v pohodě? Tady na fóru jsem se dočetl jen něco o BR-485; jejich hodnocení nebylo vždy úplně pozitivní.

              0 0
              • Jenda  

                no prjde mi ze pokud to nechces na chrceni tak kilo sem kilo tam je jedno, je tu ale spousta lidi kteri by ti rekli ze kazdy gram je znat, ja nevim?:-) to jak to kolo jede spis ovlivni plaste a nastaveni posedu, je ale pravda ze 10kg kole jsem nikdy nejezdil, mozna bych pak tvrdil neco jinyho. Ty brzdy nevim ale osobne bych se jich nebal, neni to samozrejme zadnej high tech ale hydry od shimana obecne patri k tomu lepsimu na trhu a ze by se jim povedl vyrobit fakt spatnej model? no mozny to je:-) v nejhorsim das dopredu vetsi kotouc a kdyz tam vrazis jeste treba koolstopy desky tak to bude brzdit urcite. Jinak ten canyon s tou vahou taky neni buh vi co – otec ma XC4 z 2007 a ve 22 to ma skoro 14 kilo.

                0 0
                • krokus  

                  Na chrcení mám HT. ± půl kila bych taky asi při jízdě nepoznal, pokud se váhový rozdíl netýká kol.  Pořídil jsem si ráfky Mavic 717 na nábojích American Classic; kolo s nim výborně akceleruje, ten váhový rozdíl je opravdu znát.

                  Váhový rozdíl mezi tím poisonem a canyonem bude necelé kilo, tipuju (když koupím lehčí pláště). Přece jen rám poisonu je cca o 400 g těžší, to samé vidlice + o něco víc váží také deorácké komponenty.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MlokCZ  

                Vzal bych Canyona a to klidně XC5, vidlici nechal upravit u Milana a tlumič nechal upravit v Bikelife s případnou výměnou komory za high volume.

                09 Canyony jsou o trošku méně progresivní než 08 (tím myslím samotnou stavbu). A pokud to bude pořád moc, tak výměna komory za high volume udělá hodně, takže progresivita problém být nemůže. Naopak už se může stát, že s high volume komorou to bude progresivní příliš málo (samozřejmě ale záleží jak se na tom bude jezdit a kolik skákat).

                A nemyslím to jen kvůli váze, ale hlavně proto, že budeš mít perfektní základ (tedy rám/tlumič/vi­dlici).

                Jinak pokud chceš dobře fungující jistotu s malou progresivitou (tím myslím už výsledek rám + tlumič), tak AMS 125tku (pro 09 má 130mm) nebo cokoliv s tímhle přepákováním jako Radon, Ghost, … U Cubu se nedostaneš tak nízko z cenou, ale třeba u toho Radonu možná ano (nové modely tam ještě nemaj, tak těžko přesně říct).

                0 0
                • krokus  

                  Díky za názor. Zatím u mě vede ten poison, cenově je dost příjemný. Myslíš, že to není dobré kolo? Bavil jsem se o tom už s Milanem; upravil by mi kdyžtak jak vidlici, tak tlumič. Jak psal výše Jenda, tentýž tlumič má – upravený – na svém starém kole. Vidlici si nechám upravit určitě, s tlumičem uvidím – nejdřív by asi bylo dobré ho vyzkoušet.

                  Také se mi na tom poisonu líbí vyšší zdvih vidlice, Canyon nabízí jen 120 mm. Odrazovala mě hlavně váha, ale s lehčími plášti bych ji srazil tak na 13,5, což je přijatelné.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten Poison špatný určitě nebude. Konkrétní provedení tohoto typu přepákování se mi na Poisonu naopak líbí. V případě, že máš domluveno s Milanem, že upraví vidlici i tlumič a nevadí chybějící platforma, tak to bude určitě dobrá volba. Já třeba lock na tlumiči nemusím vůbec, ale lehounce omezující platforma by mi chyběla (což by na upraveném RP23 na compression tune na minimum byla, sice ne tak skvělá jako Push platforma, ale pořád dost blízká).

                    A ten vyšší zdvih na vidlici, to je otázka. Nevim na jakém zdvihu tam Epicon standardně dávají, ale těch 140mm pokud to tak není rovnou pro ten zdvih navržené může už být do výjezdů moc, když nebude snižování zdvihu na vidlici. Mně osobně by tam to snižování zdvihu na vidlici už u tohoto zdvihu chybělo, ale tohle bude na Canyonu to samé.

                    0 0
                    • krokus  

                      Jak psal výše nksh (asi jediný, kdo tady na bike-foru toho arsena am má), tlumič se prý ve výjezdech nepohupuje. Nevím, jestli to tím pádem neznamená, že není dost citlivý. (Nejspíš ne, všechno vidím dost zjednodušeně:-) Pokud by to tak bylo, nechal bych ho u Milana upravit. Nebylo by to ale úplně jednoduché, ale šlo by to; komora by musela být vyměněna za větší. Kolo by se zřejmě potom víc pohupovalo a lock by nefungoval jako lock, ale asi jako propedal, pokud jsem to správně pochopil.

                       
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Problém je vždy v tom subjektivním hodnocení pohupování. Tím nechci říkat, že to někdo špatně hodnotní, ale že se hrozně moc liší, jak kdo umí šlapat do kruhu, jestli šlape silově nebo frekvenčně, váha jezdce taky hraje roli. Mně se při mojem stylu jízdy také ani jedno z mojich kol ani s upravenými supercitlivými tlumiči nějak výrazně nepohupuje. A zase na druhou stranu znám případy, kdy se někomu více pohupuje méně ciltlivý tlumič.

                        Takže přesně uvidíš až teprve si to sám zkusíš se svojím stylem jízdy.

                        0 0
                        • krokus  

                          Ono by bylo ideální si obě kola vyzkoušet a pak se rozhodnout, to ale bohužel není reálné.

                          0 0
                      • Jenda  

                        ee s tou upravou jsou to dva kroky – me Milan onehda upravoval tlumici cast – tedy castecne omezil tu platformu proti pohupovani – tedy tlumic byl citlivejsi a lock nebyl tak tvrdy, druha vec je pokud by byl tlumic prilis progresivni – pak by nasledovalo zvetseni objemu vzduchovy komory, ta ale nema na citlivost zadnej vliv, tim se zlepsi jen vyuziti zdvihu. Myslim ale ze s prilisnou progresivitou v tomto pripade nebude problem takze by pripadala v uvahu jen uprava tlumici casti. Jinak ja ten tlumic uz nemam – jezdil jsem na nem asi mesic (tak 1000km) a pak slo z domu cely kolo, nicmene Milan ho na svem starem kole ma – na tom jsem to i onehda zkousel.

                        jeste k ty velikosti – presne si zmer dylku soucasnyho ramu (tech 455 je blbost). Podle toho snadno zjistis jestli M nebo S a bacha neni nic horsiho nez moc kratkej ram, dlouhej muzes dat i 50 predstavec a pujde s tim dobre jezdit ale ze 130 predstavcem to je dost tragedie. Podlozek bych nechal dat max a doladis si to podle sebe – zkratit to jde vzdycky:-)

                        0 0
                        • krokus  

                          Aha, díky za info. S tím tlumičem jsem to (špatně) pochopil tak, že se jedná o jednu jedinou úpravu, která má ty efekty, o kterých píšeš. Že to je takto rozdělené, je jen dobře. Vážně bude asi nejlepší ten tlumič nejdřív vyzkoušet a až pak se rozhodnout.

                          Těch 455 byl překlep, správně je 555. Rám dlouhý 570 mm by tedy určitě krátký být neměl.

                          0 0
                    • krokus  

                      S tím zdvihem vidlice je to tedy otázka. Jaký zdvih by myslíš byl pro to kolo ideální? Na HT (v mém profilu ještě s původní vidlicí) mám Rebu nastavenou na 115 mm, tak jsem zvyklý, že se mi občas trochu zvedají řidítka:-)

                      0 0
                      • krokus  

                        Díval jsem se, že nksh má epicon nastavený na 140 mm. Nevím, jestli to tak bylo od začátku, ale tipl bych, že jo.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jestli tedy ta geometrie je pro max. zdvih, tak to určitě s těmi 140mm půjde jezdit v pohodě.

                          0 0
                          • krokus  

                            To bohužel nedovedu posoudit. Geometrie je kdyžtak tady.

                            0 0
                            • krokus  

                              Jo, když je řeč o geometrii, poradil bys mi prosím s výběrem vhodné velikosti rámu? Mé míry jsou: délka kroku (nebo jak přeložit „Schrittlänge“) 77, délka trupu 66, délka rukou 57, tělesná výška 170 (měřeno podle návodu na stránkách Canyonu). U Canyonu mi vyšlo esko, tady ale váhám mezi M a S.

                              0 0
                              • krokus  

                                Podle návodu na stránkách poisonu mám mít emko, bere se ale v úvahu jen délka kroku.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Obě ty Ska jsou stejně dlouhý. A vzal bych Sko u obou dvou variant.

                                0 0
                                • krokus  

                                  Aha, to jsi mě trochu překvapil, tipoval jsem, že vhodnější by bylo emko:-) Nebude vadit menší výška sedlové trubky (jen 400 mm)? I když je asi pravda, že správná délka rámu je základ, výška posedu se dá doladit sedlovkou.

                                  Ještě váhám, jakou zvolit délku představce. Nabízejí jen 90 nebo 110 (z toho, co pro mě přichází v úvahu). Na pohodlné ježdění spíš těch 90, viď?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Na výšku není vůbec co řešit, tam ti musí stačit Sko, když máš 77cm délku nohou do rozkroku (tedy jestli je to skutečně tento údaj).

                                    Já mám 84,5cm a mám Mko a výškově mi přesně stačí s 35cm sedlovkou a ani nemusím mít delší (výška rámu pro ty velikosti je ± pár mm u všech značek stejná).

                                    Mko pro tebe na výšku je naopak hrozně vysoký a budeš mít malou rezervu na horní rámovou trubkou.

                                    A vždy můžeš dát případně 400mm sedlovku, kdyby náhodou nestačila 350tka.

                                    Každopádně ještě důležitější je délka rámu a tam záleží na tvojich preferencích jak chceš chrtí/pohodlný po­sez.

                                    Já mám delší ruce i trup než ty (mám sice 182cm ale hodně krátké ruce na danou výšku) a na délku mi sedí rámy kolem 580–585mm a k tomu tam mám 9cm představce.

                                    Proto bych volil v tvojem případě Sko. Nemůžu ale vědět, jaký chceš posez, takže nemůžu Mko zcela vyloučit, pokud chceš výrazně sportovnější posez. Ale přeci jen je to full už z ne tak úplně malinkým zdvihem, tak nečekám, že bys chtěl moc chrtí posez.

                                    Obecně je vždy nejlepší mít co nejmenší rám s tím, že má správnou délku.

                                    Ideálně to chce ale vyzkoušet.

                                    0 0
                                    • krokus  

                                      Normálně bych bral jasně esko, tady mě ale zarazilo  doporučení výrobce, jakož i to, že ten rám je dost nízký (400 mm sedlové trubky je i na esko dost málo).  Jinak ale u fulla preferuju komfortní posed, takže asi není co řešit.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ani tak nízký není. Srovnával jsem s Cubem a rozdíl je 6mm u Ska, což je nic. A když mně stačí 457mm, což má u Cubu Mko na 84,5cm nohy a ani nepotřebuju 400mm sedlovku (a i když každý vozí sedlo trošku jinak vysoko pro stejnou délku nohou, tak já spíš výše, tedy nehrozí, aby někdo vozil sedlo výrazně výše než já při stejné délce nohou)…

                                        0 0
                                • krokus  

                                  Díval jsem se ještě znova na to, co se u modelu Arsen AM píše o velikosti rámu. Stojí tu:

                                  MTB 40 Körpergröße 1,45 – 1,60 m / Schrittlänge 64 – 73 cm Preis:
                                  0,00 Euro

                                  MTB 45 Körpergröße 1,55 – 1,75 m / Schrittlänge 71 – 82 cm

                                    

                                  Tak fakt myslíš, že bych měl mít esko?

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    S těma velikostma je to složité, já bych třeba v tvém případě bral raději Mko. Sám mám 188 cm a rám mi vyhovuje 21" (XL). V případě fullu bych byl ochotný sestoupit na Lko. eSko mi při 170 cm připadá už přehnaně malé. Škoda, že neni možnost ty velikosti vyzkoušet.

                                    0 0
                                    • krokus  

                                      Měřil jsem si proporce svého HT: horní rámová trubka (vodorovně se zemí) cca 455, sedlová trubka 432. Ten poison: v emku 585/450, v esku 570/400 (kompletní geometrie zde). Je pravda, že na HT mám představec 100, tady by byl 90. Tak nevím.

                                      Napadlo mě toto: když budu muset mít hodně vytaženou sedlovku, neprodlouží se mi zároveň posed? No asi jo. Není potom tedy z hlediska délky posedu jedno, jaké kolo vezmu?

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Pokud nemáš na HT vytaženou sedlovku na extrém a vyhovuje ti posed, vem to eSko. 32 mm rozdíl na sedlové trubce zas není tak moc a divím se, že je horní rámovka na Poisonu o tolik delší než na tvém současném HT.

                                        0 0
                                        • krokus  

                                          Díval jsem se, že sedlovku mám vytaženou cca na 16,5. To asi není extrém, ne?

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            No to není extrém vůbec, ber eSko. Ještě počkej, jestli to ostatní schválí :-))

                                            0 0
                                            • krokus  

                                              Ok:-) Hele co myslíš, kolik si mám nechat dát pod představec spacerů? Poison nabízí možnosti 1, 2, 3, 4 nebo maximum (asi 5, nevím). Jak jsem psal výše, na kole bude jezdit taky přítelkyně. Proporce má úplně stejné jako já, nerad bych ale, aby si pak stěžovala na nekomfortní posed (doposud jezdila na treku s krátkým a docela zvednutým představcem). 4 by mohly stačit, ne?

                                              0 0
                                              • nksh  

                                                pokud jses velikostne na hrane a chces spis komfotnejsi posed, tak vem mensi velikost a vic spaceru. Ja byl taky na hrane mezi XL/L a vzal jsem L, ale klidne bych si jeste nejakej spacer pridal k tem 3cm co jsem si objednal. Musis pocitat s tim, ze budes mit vytazenou sedlovku kousek od rysky a tudiz riditka muzou byt niz nez sedlo. Me vyhovuje, kdyz jsou tak nejak zaroven. Musel jsem to pak resit jinejma riditkama.

                                                Co se tyka tlumice, urcite to neni nejaka superzehlicka, ale zatim mi to staci. A vidlice co se tyka zdvihu tak mi to bylo celkem jedno, protoze se RLD verze dela jen 120/140 a vzdycky to pujde zmenit vymenou spaceru ve vidlici.

                                                O uprave na tuningtestu jsem uvazoval, bohuzel mi bylo receno ze pouze k u neho zakoupenych vidlic…

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  U malého rámu i když bude sedlovka vytažená téměř na max, tak pravděpodobně řídítka budou klidně výše než sedlo. Sedlo bude níže tím, že je to malý rám. Řídítka ale budou pořád vysoko stejně, to je dané výškou vidlice (samozřejmě malý rozdíl tam být může, menší rámy mívají o malinko nižší hlavu, ale ten rozdíl bývá malý oproti rozdílu výšky rámů).

                                                  0 0
                                                  • krokus  

                                                    Tak tohle můžu potvrdit, pár malých rámů už doma mám:-)

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Malé postavy u menších rámu většinou moc vysoko řídítka podložkami už zvedat nepotřebují (máš nízko sedlo a řídítka jsou už dost vysoko kvůli vyššímu zdvihu vidlice), takže se klidně může stát, že vyhodíš všechny podložky a třeba dokonce budeš i otáčet představec negativně (ale třeba taky ne). Samozřejmě záleží také na řídítkách s jakým jsou zdvihem.

                                                Ale když dávají na výběr, tak bych tam nechal dát podložek více, klidně 3–4 (pokud jsou centimetrové) a pak je vyhodil až to otestuješ. Sice je asi pak vyhodíš, ale lepší pak vyhodit a vidlici říznout než opačně (tedy než zjistit, že potřebuješ řídítka výše a už máš smůlu).

                                                0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To je naopak hodně málo a je ten rám příliš vysoký. Sedlovka by měla být vytažená co nejvíce (při rozumné délce sedlovky, tedy řekněme do 400mm), abys měl co největší prostor na horní rámovou trubkou. Samozřejmě ale pouze tak, aby byla zcela dostatečně ještě v rámu.

                                            0 0
                                          • vlk  

                                            Někde jsem četl, že ideální výška rámu je taková, že při správném posedu je sedlovka vytažena(měřeno ovšem od štangle po sedlo) 2/3 dálky od středu klik po střed štangle.

                                            Mě to tak i vychází u nynějšího kola.

                                            0 0
                                            • Jenda  

                                              to je sice hezky ale kdyz kupujes fula a mas predstavu co chces za system, vis jakou dylku ramu tak mam obavu ze vyska je ten posledni udaj podle kteryho se budes ridit:-(

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              To je podle mě úplně nesmyslná poučka. U hodně malých postav bude tak vytažená zbytečně málo a bude ochuzovat jezdce o místo nad horní rámovou trubkou, což zvlášť u fulla je škoda a u některých fullů dokonce při této poučce malá postava nemusí mít žádnou rezervu při stání na zemi nad horní rámovou trubkou. A přitom malé postavy jsou i lehčí, takže není problém použít více vysunutou sedlovku bez rizik.

                                              A naopak pro velké postavy by to mohlo znamenat extrémně hodně vysunutou sedlovku (a tedy i nutnost použít extrémní délky sedlovek) a přitom je to v tomto případě pro jezdce těžší a tedy hodně vysunutá sedlovka je mnohem větší riziko.

                                              A pro různé konstrukce full rámů už se vůbec nehodí.

                                              0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Hlavně porovnej tu délku se stávajcím rámem.

                                        Co že jsi to naměřil pro délku rámu? 455mm pro virtuální horní rámovou trubku (rovnoběžně se zemí) bude dost těžko.

                                        0 0
                      • MlokCZ  

                        U fullu je problém v tom, že každý full ve výjezdu zvětšuje sag na tlumiči a tedy geometrie kola se ve výjezdu vždy zhoršuje. A čím vyšší zdvih, tím je to horší. Na 100mm zdvihu mi tohle negativum fulla ještě nevadilo, na současných dvou fullech co jezdím by mi to už vadilo, kdybych vidlici nemohl snižovat. Ono nejde jen o zvedání předního kola do extra prudkých výjezdů, ale i v ne tak prudkých výjezdech se ta geometrie projeví, už třeba jen tím, že se hodně mění sklon sedla, což mně třeba vadí (proto taky i do delších mírných výjezdů snižuju vidlici na 120mm).

                        A ideální zdvih takhle bez projetí určit nemůžu, navíc nevím ani pro jaký zdvih vidlice je tam uvedená geometrie. A pro upravenou vidlici to bude malinko jiné, tam to pak snese o pár mm zdvih vyšší.

                        0 0
                        • krokus  

                          Vždycky je ale možné vozit vidlici s větším sagem a tím tenhle problém trochu zmenšit, ne?I když je pravda, že ve výjezdech se možná „podhuštění“ vidlice projeví nejméně.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To moc nepomůže, protože ve výjezdu se pak ten sag o to více zase zmenší odhlehčením předního kola.

                            0 0
    • krokus  

      Promiň, to číslo mi nějak ujelo. Je to cca 555. Horní trubka samotná, tedy nikoli vodorovně se zemí, by podle údajů výrobce měla mít 551,4. (Moc nechápu, proč různí výrobci měří rám dost odlišně).

      0 0
      • MlokCZ  

        Jestli má virtuální trubka 555mm (měřeno vodorovně střed-střed) a délka rámu ti se 100mm představcem sedí, tak vůbec o Mku ani neuvažuj. To bude Sko s 9cm představcem úplně akorát.

        0 0
    • krokus  

      Ještě mě napadlo: bude podle vás mít epicon na tomto poisonu pevnou osu nebo ne? Někde jsem četl, že epicony 09 ji snad mít mají – je ale otázka, jestil se tam vážně budou montovat epicony 09.

      A ještě doplňující otázka: reba 09 pevnou osu nemá, že?

      0 0
      • Krocan  

        REBA 09 se dělá s pevnou sosu i bez ní;-)

        0 0
      • nksh  

        ja tam mam tedy Epicona 08

        0 0
        • krokus  

          To jsem se tě chtěl ještě zeptat: ty máš epicona na 140 mm, viď? Není to ve výjezdech už moc? Na stránkách Poisonu se v informacích o kole zdvih nespecifikuje, v kategorii Komponenty ale Poison nabízí Epicona se zdvihem 120 mm. Zvláštní je, že na stránkách výrobce se tvrdí, že Epicon RLD může mít zdvih 100 – 120, 100 – 140 mm má prý jen Epicon TAD (platí to pro vidlice 08 i 09). To je ale blbost, ne?

          0 0
          • nksh  

            na strankach suntouru se dostanes jen na modely 09 (ikdyz si prepnes na rok 2008 ukazuje ti to stale 09). 08 model RLD byl i 140. Jinak to opravdu u Poisonu nikde nepisou, ale trochu jsem doufal ze to bude 140mm verze(a byla :)

            Ve vyjezdech by asi bylo super snizovani zdvihu, ale to uz bych chtel asi moc. Ale jde to i tak a kdyz uz to nejde, alespon se kolo diky vyssimu zdvihu prijemne tlaci do kopce :).

            Jinak si stejne psal, ze to posles na tuning. Takze ti pak muzou poladit i zdvih jakej potrebujes. A musim bohuzel rict, ze ten Epicon(neupravenej) je asi nejslabsi cast toho kola.

            0 0
      • Jenda  

        opet epicon je jak s pevnou tak s normalni:-) asi tam soupnou 08 coz je skoda:-(

        0 0
        • krokus  

          Soudě podle obrázku, bude to normálně na rychloupínák. Jak píšeš, škoda.

          0 0
          • Jenda  

            jak se to vezme, ta tuhost je i tak slusna, to kolo neni na nejaky prasarny a popravde ja mam 85 kg, kolo 15 a ze by mi prislo ze kolo jede jinam nez chci bych nerekl. Jinak Milan je schopnej nechat ti predelat shimanackou nabu na loziska a osu na matky a pak je pry tuhost daleko lepsi.

            0 0
            • krokus  

              Aha. Jak velký to myslíš může být váhový rozdíl (rychloupínák x pevná osa)?

              0 0
              • Jenda  

                no co jsem tezkal tu osu s matkama a loziskama tak mi to prislo dost ale nemam srovnani co vazi ru, duta osa a konusy – tohle asi prober spis mailem s Milanem – myslim ze zvazeny to mit bude, sam to jezdi (nebo aspon jezdil)

                0 0
          • soc  

            Zkus použít nábu od Novatecu, mají rychlupínák podstatně bytelnější, takže se dá pořádně dotáhnout a měl by lépe fixovat nábu ve vidlici. Popřípadě ještě zajímavě vypadá nába od NS, myslím, že je to NS Roller, nemá rychloupínák, ale šrouby, které se šroubujou do osy, takže opět by to mělo přinést zvýšení tuhosti při poměrně příjemné váze.

            0 0
          • nksh  

            rychloupinaky jsou tam XTR :)

            0 0
            • krokus  

              Kde se na kole s výbavou Deore vzaly rychloupínáky XTR?:-) Trochu úlet, ale příjemný.

              0 0
    • koloborec  

      Ahoj,

      uz jste videli Bulls Copperhead 3,

      vyabava: kompletni Shimano (klika podobne) brzdy Avid Elixir

      Chcete-li jini kola treba znacky Bulls muzete mit bez treba v Praze, Beroun, Plzne bez postovny !

      Pzejte-se emailem !

      Byl v ruznech testach nejilepsi kolo v nemecku pro 1000€ (25 000 KC)(treba v casopisu Bike 05/13)

      Posledny kuzy(v nemecko uz temer vyprodano) jsou jeste k dostání treba ve Aukro:

      00 KC.

      Mrknejite na aukro a zadejite Bulls do vyhledavacce.

      anebo treba momentalne fungujie tenhle vzakz:

      http://aukro.cz/…g.php/search?…

      Mate- i dotzaky piste mne !

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.