• Dave.6

    Zdravím, jak tady pořád čtu o kráděžích kol napadlo mě kolo si pojistit. Zjišťoval jsem si nějaké informace, ale co mě zarazilo (možná je to normální) kolo nejde pojistit jakmile opustím domáctnost. Jinak tedy řečeno, pokud bude kolo ukradeno z auta, před restaurací atd tak mám prostě smůlu. Kolo mám připojištěný k domácnosti od rodičů a jelikož to není zrovna levné kolo nedávam jej ani do garáže či sklepa, ale beru si jej sebou přímo do pokoje. Stejně je to, ale ze všeho nejmenší pravděpodobnost krádeže jelikož do domácnosti se jen tak každej zloděj dostávat nebude, ale pokud uvidí kolo někde venku je to jednodušší. Samozřejmě pokud jedu ven snažím se kolo nenechávat bez dozoru. Buď jedem s kamošema, holčinou nebo když jdu sám tak se na něj snažím alespoň vidět. Jen jsou ale situace kdy to prostě nejde. Například sbírám turistické známky a ty se někdy prodávají v infocentrech, která jsou uvnitř budovy kam kolo nedostanu sebou.

    Takže mám otázku jde v dnešní době nějak rozumně pojistit nebo zabezpečit kolo když jsem s ním mimo domácnost? (mimo to, že se od něj nehnu ani na krok)

    Děkuji

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Schoscha  

      Taj např.ČSOB pojištovna Ti pojistí i samotný kolo.

      Česká má zase v rámci pojištění domácnosti možnost připojistit kolo.

      Mají i výčet toho jak má být kolo zabezpečeno atd.

       
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kudlanka32  

      hele je to blbost neb dostanes kulovy, kolo ti z amortizujou a nebo budes solit tolik ze si za dva roky za ty penize koupis novy :-)

      0 0
      • Schoscha  

        Zase taková blbost to není.

        Před pár lety mi vykradli sklep a vzali 5.let starou krosovou Demu Merano.

        Pořizovací cena cca.13.tis.

        Pojišťovna vyplatila 8000,–(z toho 350,– za poškozenou fabku)

        Myslíš, že bych  při prodeji dostal tolik?

        0 0
        • ekib  

          Jenomže to kryje většina pojistek domácnosti. To nemá nic společného s tím co chce zakladatel vlákna.

          0 0
      • ekib  

        A navíc aby ještě vozil jeden přecvaklej zámek navíc v batohu, kdyby kolo ukradli a zámek si odnesli sebou. Musíš totiž dokázat překonání požadovaného zabezpečení a to uznávají jen např. cvaklý zámek.

        0 0
    • Alibaba  

      Ksakru, to mi připomíná, že mám pět let pojištěný všechna kola, který už dávno nemaj takovou hodnotu. Dokonce už některé nemám…;-) Musím se na to vyspat a nějak to zařídit.

      0 0
    • Bafoon  

      REFRESH

      aktuálně řeším pojištění čistě proti krádeži, pojistku u ČPP http://www.cpp.cz/…izdnich-kol/ modelově o tom uvažuju ve dvou variantách

      1. taková socka varianta – částka do 50tis Kč, pojistné na 12měsíců

      2000Kč spoluúčast 500kč

      1. epesní varianta – částka 135tis Kč, pojistné 4800Kč

      spoluúčast 10%

      v rukávu mám ještě economic variantu

      pojištěné na 85000Kč částka 3060Kč spoluúčast 10%

      Jak máte prosím ošetřené vaše mazlíčky vy? Tak nějak se mi nechce věřit že ty skvosty co tu někteří máte jezdí na dobré slovo :o)

      V plánu mám ted přes léta docela dost hobby akcí a víkendovek a už z DC jsem měl psycho, z Macka budu mít infarkt :-)

      jinak tak obecně podmínky jsou

      • kolo do 30tis / pojistka 5% / spoluučast 500kč
      • kolo do 50tis / pojistka 4% / spoluučast 500kč
      • kolo nad 50tis / pojistka 3,6% / spoluúčast 10%
      0 0
      • mart.p  

        jen tě chci upozornit: vztahuje se jen na pevně spojené součásti, tzn. ne na kola s rychloupínákem, sedlovky apod.

        a taky je třeba mít všechny bezpečnostní prvky: zapouzdřenými mikročipy RFID

        mikrotečkami s PIN kódem

        výstražnou etiketou

        zaevidované do Centrálního registru (například KRIMISTOP)

        • jinak ale tento produkt je rozhodně krok v před, uvidíš jak to bude alevreálu s prípadným plněním.

        Jo, a pokud vám ukradnou zamklé kolo ze stojanu v na zahrádce či jinde( místo určené provozovatelem pro odkládání) je to jeho odpovědnost a povinnost provozovatele vám škodu uhradit. Funguje to na principu jako kabát na věšáku v restauraci, a je dobré to vědět;)

        0 0
        • Bafoon  

          jo to jsem zapoměl uvést tohle už je na cestě :-) http://shop.krimistop.cz/zbozi_detail…

          to poslední je zajímavé… tedy potom v praxi to znamená že ani pojištění není třeba a-ne-bo že bude (by mohlo, mělo být) i dvoje plnění?

          0 0
          • felix.org  

            Dvoje plnění při škodě na majetku možné není. Jednalo by se o bezdůvodné obohacení.

            0 0
            • Bafoon  

              mno jo no :-)))

              jen mě to tak napadlo – na základě třeba úrazovek, kde plnění z více smluv na stejné je možné

              0 0
            • daymaker  

              vůbec netuším jak může existovat „bezdůvodné obohacení“? vždycky tam je přeci důvod být bohatší… .-)

              0 0
        • MUSA  

          Jo, a pokud vám ukradnou zamklé kolo ze stojanu v na zahrádce či jinde( místo určené provozovatelem pro odkládání) je to jeho odpovědnost a povinnost provozovatele vám škodu uhradit. Funguje to na principu jako kabát na věšáku v restauraci, a je dobré to vědět;)

          to jako, že pokud je před hospodou stojan, si zamču kolo a pokud je někdo čorne, volám švestky a poté provozovatel/hos­podskej platí za kolo?

          a jak je to tedy se stojany kol třeba ve městech na náměstích, kde to asi provozuje samotné město?

          dik

          0 0
          • mart.p  

            v podstatě ano, stojan musí stát na parcele, v areálu provozovny. S městskými stojany to takto nebude- musí se jednat o poskytovatele veřejných služeb,podnikat- sportoviště, restaurace, penziony… Tyto subjekty zpravidla mají poj. odpovědnosti podnikatele, kde jsou zahrnuty mimo jiné i věci vnešené, tj. věci návštěvníku,hostů. V připadě města, obce je to jinak, protože neprovozuje tyto podnikatelské služby, pouze stojany dává k veřejnému užití. (dá se říct že to že si můžeš dát kolo do stojanu v restauraci je zohledněno v cenách jejich služeb) a odpovědnost je stejná jako že ti nesmí střešní taška spadnout na hlavu. Provozovatel to nemuže ovlivnit, nicméně za to odpovídá, pokud dojde k újmě v souvislosti s podnikatelskou činností, je možnost se domáhat škody občanskoprávním sporem. A v praxi to funguje, je třeba nenechat se odbít a sepsat zápis s policií.

            0 0
      • felix.org  

        Bez pojistných podmínek těžko hodnotit :-) Na stránkách ČPP se mi je nedaří najít.

        0 0
          • felix.org  

            Bohužel je nyní neotevřu, našel jsem jen minulou verzi, ale budou dost podobné. Klasika: při odcizení musí být překonána překážka a překonání překážky musí být zjištěno…takže na to pozor :-) Ukradený kolo na závodech, opřený o zeď, ti nezaplatí.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • daymaker  

              je to jak s bytem či barákem.. i ten nejlepší bezp. zámek ti každý lepší zloděj otevře skoro bez poškození, proto je základ při kráděži doma šikovně vstupy poničit, či vypáčit atd.

              jinak člověk spláče nad výdělkem, resp. pojistkou… :-)

              0 0
              • felix.org  

                Mně před týdnem rozlámali ve sklepě fabku…tak ještě jsou i zloději amatéři :-)

                0 0
            • Bafoon  

              1.V případě havárie, zničení nebo odcizení jízdního kola

              krádeží nebo loupeží poskytuje pojistitel pojistné plnění

              do výše nové hodnoty jízdního kola, tj. částky potřebné

              k pořízení nového jízdního kola stejného druhu a parametrů

              za v místě obvyklé ceny. U jízdních kol, jejichž

              časová hodnota, tj. hodnota jízdního kola bezprostředně

              před pojistnou událostí, představovala méně než 50%

              nové hodnoty jízdního kola, poskytuje pojistitel plnění

              do výše časové hodnoty.

              2. V případě havárie nebo poškození jízdního kola poskytuje

              pojistitel pojistné plnění do výše účelně vynaložených

              nákladů na opravu jízdního kola, nejvýše však do výše

              nové hodnoty opravovaných nebo nahrazovaných součástí.

              3. Výše plnění podle ustanovení odst. 1 a 2 tohoto článku

              se sníží o cenu případných upotřebitelných zbytků zničené

              nebo poškozené věci.

              4. V případě odcizení jízdního kola krádeží poskytne pojistitel

              pojistné plnění jen tehdy, bylo-li jízdní kolo v okamžiku

              odcizení krádeží zabezpečeno lanovým ocelovým

              zámkem k pevné konstrukci a zámkem kotoučové brzdy,

              pokud je kotoučovou brzdou jízdní kolo vybaveno.

              5. Právo na plnění vzniká také tehdy, jestliže pachatel použil

              proti pojištěnému nebo osobám jemu blízkým násilí

              nebo výhrůžky bezprostředního násilí („loupež“); pojistitel

              poskytne plnění také v případě, že pojištěný byl

              zbaven možnosti ochrany jízdního kola v důsledku smrti,

              ztráty vědomí nebo úrazu.

              6. Bylo-li v pojistné smlouvě sjednáno pojištění pro případ

              odcizení jízdního kola nebo jeho součásti krádeží nebo

              loupeží poskytne pojistitel plnění za zničené nebo poškozené

              jízdní kolo nebo jeho součásti i v případě, kdy

              pachatel skutek nedokonal a nedošlo k odcizení.

              7. V případě havárie, poškození nebo zničení jednotlivosti

              tvořící pojištěné jízdní kolo se při poskytnutí pojistného

              plnění nepřihlíží ke znehodnocení celku.

              8. Pojištění se sjednává na první riziko, stanovená pojistná

              částka je horní hranicí plnění pojistitele pro jednu

              a všechny pojistné události nastalé v průběhu jednoho

              pojistného roku (tím se rozumí 12 kalendářních měsíců

              po sobě jdoucích).

              9. Pojistná částka pro případ havárie, poškození, zničení

              nebo odcizení jízdního kola nebo jeho součástí podle

              odst.1, písm.a) a b) a odst.2 čl. 6 těchto ZPP je uvedena

              v pojistné smlouvě.

              10. V případě ztráty mobility jízdního kola poskytne pojistitel

              pojistné plnění do výše prokázaných a účelně vynaložených

              nákladů na jeho dopravu do místa pobytu nebo nejbližší

              autorizované opravny (cykloservisu), podle toho,

              co se nachází blíže.

              11. Pojistné plnění v pojištění ztráty mobility jízdního kola

              podle odst.1, písm.c) čl. 6 těchto ZPP může být pojištěnému

              pojištěnému

              zaplaceno pouze jednou za jeden pojistný rok.

              Limit pojistného plnění činí 2 000 Kč.

              12. V případě uplatnění nároku z pojištění ztráty mobility je

              pojištěný povinen předložit pojistiteli současně i fakturu

              (vč.rozpisu prací a dílů) za opravu jízdního kola nebo jeho

              součásti v případě jeho havárie, poškození nebo zničení

              a provedenou v autorizované opravně (cykloservisu),

              časově se shodující s dobou, ve které ke ztrátě mobility

              došlo. Nepředložení faktury je důvodem k odmítnutí

              pojistného plnění pojistitelem.

              13. Ujednává se, že v případě havárie, poškození, zničení

              nebo odcizení jízdního kola nebo jeho součásti se pojistné

              plnění snižuje o sjednanou částku (dále jen „spoluúčast“).

              Spoluúčast se stanoví částkou 500 Kč. U jízdních

              kol, jejichž sjednaná pojistná částka činí více než 50 000

              Kč je spoluúčast stanovena ve výši 10 % z pojistné částky.

              Pojištění ztráty mobility se sjednává bez spoluúčasti.

              14. Plnění je splatné do patnácti dnů, jakmile pojistitel skončil

              šetření nutné ke zjištění rozsahu povinnosti pojistitele

              plnit. Šetření musí být provedeno bez zbytečného odkladu;

              nemůže-li být skončeno do jednoho měsíce po tom,

              kdy se pojistitel o pojistné události dozvěděl, je pojistitel

              povinen poskytnout pojištěnému na požádání přiměřenou

              zálohu.

              15. Pojištěný je povinen vrátit pojistiteli vyplacené pojistné

              plnění za odcizené a nalezené jízdní kolo. Pojistitel

              v takovém případě uhradí jako pojistné plnění částku,

              odpovídající jeho poškození nebo zničení, které vzniklo

              v době, kdy pojištěný nemohl s jízdním kolem nakládat.

              asi ty nejzajímavější podmínky :-)

              0 0
              • felix.org  

                Zámek kotoučové brzdy je zajímavej :-)

                0 0
                • Bafoon  

                  to rozhodně :-) až přijdu ke kolu odemknu si klasický zámek a na něj zapomenu tak to bude srandy kopec :-D

                  0 0
                  • Sharka1  

                    navic je to pulkilovy zavazi… dost na tom vozit s sebou klasickej poradnej zamek, to abys jezdil na svihy pomalu s krosnou :-)

                    0 0
                    • Bafoon  

                      to budou nějaký malý zámečky jen tak pro účel jsou tam :-) takové ty malé mršky co se snadno přehlídnou :-D

                      0 0
              • mart.p  

                spíš bych se zaměřil na výluky v doplňkových poj. podmínkách, tam se totiž při škodě láme chleba:)

                0 0
                • Bafoon  

                  Pojištění se nevztahuje na škody:

                  a. vzniklé tím, že jízdní kolo bylo vystaveno užitkovému

                  ohni nebo teplu při zpracování nebo pro jiné účely;

                  b. způsobené funkčním namáháním, opotřebením, únavou

                  nebo vadou materiálu, korozí;

                  c. způsobené chybou konstrukce, vadou materiálu nebo

                  výrobní vadou;

                  d. způsobené nesprávnou obsluhou, údržbou nebo užíváním

                  způsobem, pro který nebylo jízdní kolo určeno;

                  e. způsobené na jízdním kole osobou, která byla při jízdě

                  na něm pod vlivem alkoholu, omamných nebo jiných

                  návykových látek;

                  f. způsobené následkem válečných událostí všeho druhu,

                  nepokojů, povstání, stávky nebo zásahem státní

                  nebo úřední moci;

                  g. způsobené při vnitřních nepokojích, revolucích, pučem,

                  státním převratem nebo jiným násilným jednáním;

                  h. vzniklé při použití jízdního kola k vojenským nebo obdobným

                  účelům;

                  i. vzniklé působením jaderné energie, radiace, emanace,

                  exhalací a emisí;

                  j. způsobené teroristickými činy;

                  k. vzniklé podvodem nebo zpronevěrou vypůjčitele, který

                  nevrátil vypůjčené jízdní kolo;

                  l. vzniklé při opravě nebo údržbě jízdního kola nebo

                  v přímé souvislosti s takovými pracemi;

                  m. vzniklé při závodech a soutěžích všeho druhu, včetně

                  přípravných jízd k nim, nebylo-li v pojistné smlouvě

                  dohodnuto jinak

                  nějaký smysl má až bod M.

                  0 0
                  • mart.p  

                    přesně, čili jakékoliv odcizení a poškozeních při organizovaných soutěžích je vyloučeno…

                    0 0
                    • Bafoon  

                      co jsem se zatím na to zběžně informoval tak se to týká jakoby závodního nasazení, té závodní spotřeby materiálu, krádež jako taková platí stále – ale přesně nevím, to budu řešit před podpisem :-)

                      0 0
                      • mart.p  

                        výluky jsou generální, vztahují se na celý rozshah. Jediný kdo by ti dal správný výklad je likvidátor, nejaký eman na pobočce ti to odkýve protože je to jeho kšeft. Jsem z oboru a bohužel vím jak to chodí…, a speciálně podnikatelská si potrpí na krácení plnění.

                        Každopádně věta: pojištění se neztahuje na škody: m)vzniklé při závodech a soutěžích všeho druhu, včetně přípravných jízd k nim, nebylo-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak. je jasná, nikde není nic o tom že se výluka vztahuje jen poškození, tzn. je generální. Jistě to ale půjde za nechutný peníz připojistit"ujednat jinak":)

                        0 0
                        • Bafoon  

                          to jsem zvědavej, pak napíšu, díky ;-)

                          0 0
                          • Sharka1  

                            Tak sem pak napis, jak a hlavne za kolik jsi smlouvu poridil, je to docela zajimave…

                            Z nasi zkusenosti kdyz jsme si chteli pojistit kola jen proti odcizeni z domacnosti, narazili jsme na tolik prekazek a nesmyslne vysoke pojistne, ze se to snad uz ani nevyplati :-(

                            0 0
                            • mart.p  

                              ale vždyt většinou v domácnosti sou kola v základním rozsahu. navýšení limitu na 100tis by nemělo nikde stát víc než 3kila…

                              0 0
                              • witmar  

                                Přesně tak vrámci domácnosti v nebytových prostorách (Slepě) nám plnily ukradené kolo.. samozřejmě muselo být adekvátně zabezpečeno…a pokud je v bytě je to ok.

                                0 0
                                • Bafoon  

                                  mohl by jsi mi to prosím tě popsat konkrétně? jak bylo staré kolo, kolik jste dostali, jak dlouho to trvalo a tak – moc dík

                                  0 0
                            • Bafoon  

                              tedy pojištěno, u ČPP 3600kč/rok na 100K – dokoupit čipovou sadu z krimistop.cz napatlat bezbarvým lakem s mikrotečkama kde co, očipovat. Kolo musí být zamknuté k pevnému bodu (stojan, značka,…) a v kotoučích dva zámky :-)

                              0 0
    • d69  

      Shrnul bych to asi tak (z vlastní zkušenosti):

      pojištění je prima-když si ho objednáváš, hlavně pravidelně plať a až ti kolo ukradnou,je na nás dokázat,že jsi ho nedostatečně zabezpečil,nebo že jsi na něm dokonce, ty nezodpovědný lehkovážný grázle jezdil ! (místo aby bylo přikováno 10 řetězy v podzemní kobce)!Tak se nediv,že nebudeme realizovat slíbené plnění…:)

      0 0
      • Bafoon  

        hmm jako hezký, ale zajímá mě to konkrétně :-)

        co kde jak proč kdo – jména, já chci jména! :-D

        0 0
      • Nainen  

        Podobná zkušenost… Pojištění od České s připojištěním na kola placeno po dobu několika let, loni noční vloupání do bytu, tři kola z předsíně fuč, policií nenalezeno poškození zámku (patrně bumping), od ojišťovny tudíž ani koruna. A to se vyplatí!

        0 0
        • piski  

          Udělal jsi chybu. Měl jsi vzít kladívko a zámek roztřískat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.